- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
N 1/9-44 від 31.01.2002
Міністерству освіти
Автономної Республіки Крим,
управлінням освіти і науки
обласних, Київської та
Севастопольської міських
державних адміністрацій
Міністерство освіти і науки України затвердило і публікує для використання в практичній роботі завдання для проведення державної підсумкової атестації учнів 9-х та 11(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів у 2001/2002 навчальному році (Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України NN 3 - 4 за 2002 р.).
Просимо організувати проведення державної підсумкової атестації відповідно до інструктивного листа Міністерства освіти і науки України "Про закінчення 2001/2002 навчального року, та проведення державної підсумкової атестації учнів загальноосвітніх навчальних закладів" від 31.01.2002
N 1/9-41.
Заступник державного секретаря Г.Г. Науменко
Пояснювальна записка
Відповідно до навчальних програм Міністерством освіти і науки України підготовлені і затверджені завдання для проведення державної підсумкової атестації випускників 11(12)-х класів з української літератури, зарубіжної літератури, інтегрованого курсу "Литература" (для загальноосвітніх навчальних закладів з російською мовою навчання)" історії України, всесвітньої історії, основ філософії ("Людина і суспільство", "Людина і світ"), іноземної мови, алгебри та початків аналізу, геометрії, інформатики, географії, основ економіки, фізики, астрономії, хімії, біології, основ безпеки життєдіяльності, а також інших предметів (біологія, хімія, основи правознавства) для спеціалізованих шкіл і класів.
Завдання з інтегрованого курсу літератури, національних літератур (польської, молдовської, румунської, кримськотатарської, угорської) для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням мовами національних меншин розробляють інститути післядипломної педагогічної освіти і погоджують з Міністерством освіти і науки України. Тексти завдань подаються до Міністерства освіти і науки України українською та рідною мовами.
Під час державної підсумкової атестації з курсів літератури учні мають виявити знання літературного процесу і змісту художніх творів, уміння аналізувати їх і висловлювати та доводити власні думки щодо позиції автора і героїв твору, декламувати напам'ять вірші.
Білети з історії України (XX століття) містять по два завдання. Значне місце в них відведено проблемам суспільно-політичного, економічного, культурного та духовного життя України й світу, впливові загальносвітових тенденцій на Україну та її місцю і ролі у світовій історії.
Відповіді на запитання передбачають знання учнями основних понять, уміння аналізувати історичні події, формулювати й аргументувати власну думку щодо них, висловлювати власне ставлення до історичних подій, явищ і осіб.
Особливу увагу приділено боротьбі українського народу за незалежність та розбудові України як суверенної держави - члена міжнародної спільноти.
Завдання із всесвітньої історії охоплюють основні події світової історії XX століття. При цьому перевагу надано аналізу історичних процесів у європейських, насамперед сусідніх з Україною, державах.
Учням під час підготовки до відповіді дозволяється користуватись настінними історичними картами, атласами.
Білети з основ правознавства складаються з трьох завдань. Учні мають виявити свої знання з основ конституційного ладу України, цивільного, сімейного, кримінального та інших галузей права. При цьому учні можуть користуватися схемами і таблицями правової тематики, відповідними кодексами.
Білети з основ філософії ("Людина і суспільство", "Людина і світ") містять відповідно два й три завдання і передбачають виявити знання учнів про людину та суспільство.
Завдання з математики розраховані на визначення рівня математичної підготовки випускників загальноосвітньої школи.
Білети із завданнями з алгебри та початків аналізу охоплюють основний теоретичний і практичний матеріал з курсу алгебри та початків аналізу 10 - 11-х класів для загальноосвітніх навчальних закладів.
Практичні завдання до білетів учитель самостійно добирає з навчального посібника "Збірник завдань для державної підсумкової атестації з математики. Алгебра та початки аналізу, 11 клас" (за редакцією Слєпкань З.І., видавництво "Гімназія", Харків- 2002).
Завдання з геометрії охоплюють основний теоретичний та практичний матеріал з курсів планіметрії та стереометрії. Вчитель добирає практичні завдання з навчального посібника "Збірник завдань для державної підсумкової атестації з математики. Геометрія, 11 клас" (за редакцією Слєпкань З.І., видавництво "Гімназія", Харків - 2002).
За змістом завдання для загальноосвітніх та профільних класів однакові, проте практичні завдання в них відрізняються рівнем складності та набором способів розв'язування рівнянь, нерівностей, систем рівнянь, різноманітністю прикладів застосування похідної та інтеграла, конструкціями геометричних задач тощо.
Білети для державної підсумкової атестації з іноземної мови містять три завдання: перше - бесіда за запропонованою ситуацією, друге - читання тексту мовчки і його переклад, третє - письмова робота.
Перше завдання має на меті перевірити рівень сформованості мовних навичок і мовленнєвих умінь: правильне розуміння мовного матеріалу і адекватне реагування на звертання до себе і поводження в цій ситуації, уміння практично застосовувати набуті знання.
Друге завдання передбачає виявлення ступеня розуміння незнайомого тексту, оперування лексичним матеріалом.
Третє завдання має на меті перевірити рівень сформованості орфографічних навичок і вмінь писемного мовлення.
Обсяг усного повідомлення і письмового завдання обумовлені вимогами навчальної програми.
Підручники, інші посібники або довідники належать до матеріалів, якими учні не можуть користуватися при виконанні завдань.
Завдання з географії мають на меті виявити знання основних закономірностей фізико-географічних процесів Земної кулі, окремих материків та держав, в тому числі знання галузей господарства країн світу в цілому і України зокрема тощо.
Перші завдання розраховані на знання фізичної географії, другі - географії України, треті - економічної і соціальної географії світу.
................Перейти до повного тексту