- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
Про результати комплексної перевірки органів ДПС м. Києва
Результати комплексної перевірки роботи органів ДПС м. Києва, проведеної на виконання вимог наказу ДПА України від 15.09.2009 N 150-к, свідчать, що за період з 01.09.2006 по 01.10.2009 здійснено певну роботу у частині посилення контролю за правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати платежів до бюджету, що дозволило у цілому досягти позитивної динаміки надходжень.
Розрахункову базу зі збору платежів до загального фонду
державного бюджету у 2008 році, визначену відповідними наказами ДПА України, виконано на 102 відс., додатково до бюджету надійшло 708,2 млн. гривень.
Разом з тим, не забезпечено виконання у частині прибутку, що вилучається до бюджету (66,9 відс.), рентної плати за транспортування нафти магістральними нафтопроводами (79,4 відсотка).
Протягом січня-вересня 2009 року до зведеного бюджету зібрано 40031 млн.грн., що на 5,8 відс. більше, ніж за відповідний період минулого року. Рівень виконання показників розрахункової бази ДПА України зі збору платежів до загального фонду державного бюджету становив 100,9 відс., бюджет додатково отримав 246,9 млн. гривень.
Не досягнуто виконання показників розрахункової бази ДПА України по платежах до загального фонду державного бюджету з податку на додану вартість (97,4 відс.), у частині прибутку, що вилучається до державного бюджету (70,4 відс.), з рентної плати за транспортування нафти магістральними нафтопроводами (32 відс.), рентної плати за транспортування аміаку через територію України аміакопроводом (87,3 відсотка).
Однією з причин такого стану роботи стало те, що керівництвом ДПА міста на неналежному рівні організовано аналітичну роботу з прогнозування надходжень до бюджету. Так, відсутність оперативного реагування ДПІ у Солом'янському (Ільяшенко М.В.), Шевченківському (Сичевський В.П.), Дарницькому (Чижик О.М.), Святошинському (Сарган В.І.) районах та СДПІ по роботі з ВПП (Яценко А.П.) на зміни, які відбувалися у розрахунках підприємств, призвела до значних відхилень у розрахункових сумах на початок та кінець місяця.
Поряд з цим, протягом перевіреного періоду підпорядкованими податковими інспекціями неповною мірою використано можливості для збільшення бюджетних надходжень і розширення бази оподаткування за рахунок посилення контролю за додержанням платниками податків чинного законодавства при декларуванні та сплаті належних платежів до бюджету, за діяльністю суб'єктів господарювання, які здійснюють господарську діяльність у сфері оптової та роздрібної торгівлі та використовують при цьому різні схеми мінімізації сплати податків, а також неналежним рівнем виконавської дисципліни.
За результатами узагальнюючого інтегрованого показника оцінки результатів роботи державних податкових інспекцій м. Києва за 9 місяців 2009 року три останні місця посіли ДПІ у Солом'янському, Шевченківському та Дніпровському (Пархоменко І.І.) районах.
Потребує поліпшення організація роботи підрозділів з адміністрування податків з юридичних осіб (заступник голови Вишневецька А.А., начальник управління оподаткування юридичних осіб Прудникова Е.М.).
Так, незважаючи на тенденцію до підвищення рівня податкової віддачі, за підсумками першого півріччя 2009 року 2 податкові інспекції з 11 не досягли рівня податкової віддачі 1 відс., зокрема ДПІ у Голосіївському (Кондрашов О.М.) - 0,86 відс. та Деснянському (Рихальський В.Ф.) - 0,94 відс. районах. Також низький рівень податкової віддачі у ДПІ у Печерському - 1,07 відс., Святошинському - 1,08 відс. районах.
Зростання сум задекларованих збитків за перше півріччя цього року порівняно з I кварталом спостерігалося у ДПІ у Дарницькому (Чижик О.М.) - сума збитків зросла на 115,4 млн.грн., Дніпровському - 13,1 млн.грн., Солом'янському - 10 млн.грн. районах.
Про недостатній контроль за збитковими суб'єктами господарювання свідчить те, що підрозділом оподаткування юридичних осіб ДПІ у Солом'янському районі не зверталася увага на безпідставне завищення збитків ТОВ "Астеліт" за 2008 рік у сумі 335,9 млн. гривень.
Недотримувалися вимоги Закону України від 28 грудня 1994 року
N 334 "Про оподаткування прибутку підприємств" (далі - Закон України N 334), Методичних рекомендацій щодо взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби України при адмініструванні податку на прибуток, затверджених наказом ДПА України від 11.12.2006
N 766, та Примірного порядку проведення камеральної перевірки та здійснення контролю за справлянням податку на прибуток, затвердженого наказом ДПА України від 05.12.2008
N 761.
При проведенні камеральних перевірок декларацій з податку на прибуток ДПІ у Дарницькому районі не зверталася увага на завищення витрат від врегулювання сумнівної (безнадійної) заборгованості ТОВ "МЖК-1". Поза увагою ДПІ у Голосіївському районі залишилося порушення ТОВ "Венето" вимог пп. 12.1.2 п. 12.1 ст.
12 Закону України
N 334 у частині заниження пені при збільшенні валових доходів з врегулювання сумнівної заборгованості.
Надмірне нарахування амортизації допускалося платниками ДПІ у Дарницькому (ВАТ "Дарницький завод ЗБК"), Голосіївському (ТОВ "Венето", ВАТ "АК "Київреконструкція") районах, що свідчить про заниження об'єкта оподаткування.
Залишилося поза увагою ДПІ у Дніпровському, Святошинському, Дарницькому, Подільському (Ярошенко О.Ф.), Голосіївському, Солом'янському та Шевченківському районах недотримання платниками податків при переході зі спрощеної системи оподаткування на загальну вимог п. 5.9 ст.
5 Закону України
N 334 щодо правомірності відображення у податковому обліку запасів та віднесення убутку їх вартості до складу валових витрат.
ДПІ у Святошинському районі за наявності даних про ймовірне заниження єдиного податку ТОВ "Малахіт-К" відповідні контрольні заходи не вживалися більше десяти місяців.
Через відсутність контролю керівництва ДПА міста за виконанням підрозділами оподаткування юридичних осіб підпорядкованих податкових інспекцій вимог ст.
17 Закону України від 21 грудня 2000 року
N 2181 "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (далі - Закон України N 2181) допущено зволікання із застосуванням штрафних санкцій за неподання податкової звітності (ДПІ у Шевченківському, Святошинському та Дніпровському районах); за порушення граничних термінів сплати узгоджених податкових зобов'язань, у тому числі у випадках наявності у платників одночасно сум довідково розрахованих штрафних санкцій та сум переплат (ДПІ у Святошинському та Дніпровському районах), штрафних санкцій при самостійному виправленні платником помилки (ДПІ у Шевченківському та Святошинському районах).
Відсутність належної організації роботи щодо адміністрування податку на додану вартість призвела до невиконання завдання до загального фонду державного бюджету зі збору податку на додану вартість за січень-вересень 2009 року (97,4 відс.). У розрізі державних податкових інспекцій міста невиконання встановлених завдань з надходження до бюджету зазначеного податку допустили ДПІ у Голосіївському (96,2 відс.), Деснянському (93,2 відс.), Дніпровському (94,8 відс.), Оболонському (99 відс.), Печерському (Мальцева В.В., 91,9 відс.), Подільському (95 відс.), Святошинському (99 відс.), Солом'янському (97,8 відс.), Шевченківському (97,4 відс.) районах та СДПІ по роботі з ВПП (98,2 відсотки).
При цьому органами ДПС міста неповною мірою використовувалися наявні резерви наповнення бюджету. Так, незважаючи на вимоги ДПА України, неякісно перевірялася податкова звітність, не вживалися достатні заходи для з'ясування причин ненарахування податкових зобов'язань за наявності залишків товарно-матеріальних запасів та основних фондів (визнання умовного продажу) та не використовувалася наявна в інспекціях інформація, що призвело до порушень вимог п. 9.8 ст.
9 Закону України від 3 квітня 1997 року
N 168/97-ВР "Про податок на додану вартість" (далі - Закон України N 168) та ймовірних втрат бюджету по ДПІ у Деснянському та Солом'янському районах.
Внаслідок неналежного контролю ДПІ у Шевченківському та Дніпровському районах за дотриманням вимог п. 9.4 ст.
9 Закону України
N 168 суб'єкти господарювання тривалий час не реєструвалися платниками податку на додану вартість, внаслідок чого платниками занижено податкові зобов'язання на 20 та 57,1 тис.грн. відповідно.
Під час камеральних перевірок ДПІ у Дарницькому та Голосіївському районах неналежним чином перевірялися декларації з податку на додану вартість. Так, поза увагою залишилась необхідність коригування податкового кредиту або податкових зобов'язань з податку на додану вартість ВК "Контракт" та ПП "Тісо-продакшин" у зв'язку з використанням товарно-матеріальних запасів не у господарській діяльності, що призвело до можливого заниження податку на додану вартість у сумі 64 та 9,8 тис.грн. відповідно.
ДПІ у Дніпровському районі не внесено інформацію до реєстру щодо направлення, вручення та експорту в картку особового рахунку ПП "Мєліса" податкового повідомлення-рішення, чим порушено вимоги п. 7.9 Порядку направлення органами державної податкової служби України податкових повідомлень платникам податків та рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій, затвердженого наказом ДПА України від 21.06.2001
N 253 (далі - Порядок N 253).
Незадовільно організовано роботу щодо скорочення негативного впливу обігу необлікованої алкогольної продукції на надходження акцизного збору (роздрібна торгівля), внаслідок чого не забезпечено виконання завдання з надходження збору на розвиток виноградарства, садівництва та хмелярства у січні-вересні цього року (заступник голови Чеботар Л.І.).
Не вживалися дієві заходи зі сплати акцизного збору шляхом своєчасного погашення податкових векселів. Так, не вчинено згідно із законодавством протесту векселів у неплатежі, які не погашені у визначений термін, внаслідок чого станом на 01.10.2009 на обліку в ДПІ у Печерському районі рахувалось непогашеними 32 податкові векселі Фірми "Союз-Віктан" ЛТД (ТОВ) з терміном погашення у липні та серпні 2009 року на загальну суму акцизного збору 48406,3 тис. гривень.
Працівниками СДПІ по роботі з ВПП під час перевірок неналежним чином перевірялися розрахунки акцизного збору. Так, поза увагою залишилося порушення ВАТ КЗБН "Росинка" вимог додатка 4 Положення про порядок нарахування, терміни сплати і подання розрахунку акцизного збору, затвердженого наказом ДПА України від 19.03.2001
N 111, зокрема дотримання вимог порядку складання розрахунку акцизного збору суб'єктами підприємницької діяльності, які отримують спирт етиловий неденатурований для переробки на іншу підакцизну продукцію, та порядку визначення сум податкових зобов'язань, що підлягають сплаті до бюджету.
Регіональним управлінням Департаменту САТ ДПА України у м. Києві не забезпечено виконання завдань січня-вересня ц.р. із плати за ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами.
Незважаючи на неодноразові вимоги ДПА України щодо забезпечення належної організації діяльності контрольних постів та посилення контролю за їх роботою, мав місце факт відсутності 22.09.2009 представників ДПІ у Дніпровському районі на акцизному складі ВАТ КЗБН "Росинка".
На порушення абз. 2 п. 4 Порядку роботи податкових постів, установлених на підприємствах суб'єктів підприємницької діяльності, що використовують спирт етиловий для виробництва лікарських засобів, затвердженого наказом ДПА України від 03.06.2009
N 291, у наказах СДПІ по роботі з ВПП режим роботи податкових постів на підприємствах - виробниках лікарських засобів не відповідає режиму роботи зазначених підприємств.
Вимагає суттєвого поліпшення організація оподаткування фізичних осіб (заступник голови Пєхова В.М., начальник управління Козлов І.В.).
Так, у січні-серпні ц.р. не забезпечено виконання завдань ДПА України з надходження податку з доходів фізичних осіб (95,3 відс.). Серед державних податкових інспекцій найгірший стан виконання завдань із надходження до бюджету цього податку у ДПІ у Деснянському (84,3 відс.), Оболонському (88,8 відс.), Святошинському (89,9 відс.) та Шевченківському (94,3 відс.) районах.
Відсутність належного контролю за підприємствами з перерахування податку з доходів фізичних осіб призвела до зростання в 2,3 рази суми заборгованості із виплати зарплати порівняно з початком цього року.
Не налагоджено роботу щодо відповідності наявних у базах даних органів ДПС відомостей про доходи платників податків - фізичних осіб даним, відображеним такими платниками у наданих до органів ДПС податкових звітностях. Так, по фізичних особах - підприємцях Плясу О.М., Павлюку В.М., Мужчуку В.А. (ДПІ у Печерському районі) за 2008 рік така розбіжність становила 1789,3, 1488,6 та 728,6 тис.грн. відповідно.
У ДПІ в Оболонському та Печерському районах встановлено факти подання податковими агентами розрахунків, у яких відображалися суми виплачених платникам податків - фізичним особам окремих видів доходів за певними ознаками доходів, але сума утриманого з такого окремого виду доходу податку не відповідала ставці податку, за якою податковий агент повинен був утримати податок з доходів фізичних осіб при виплаті саме цього виду доходу і сплатити його до бюджету (ТОВ "Хоса-Плекс Україна", ТОВ "Бізнес Тюнінг Центр" недоутримано та не сплачено до бюджету 24,6 та 29,3 тис.грн. відповідно податку з доходів фізичних осіб).
Неналежним чином організовано роботу із залучення до декларування громадянами отриманих від здійснення операцій з інвестиційними активами доходів. Так, у ДПІ в Оболонському та Печерському районах встановлено факти неподання декларацій про доходи за 2008 рік 14 громадянами, які отримували такі доходи у значних розмірах (понад 100 тис. гривень).
У ДПІ в Оболонському, Печерському та Солом'янському районах не проводилось ефективної роботи із залучення до оподаткування фізичних осіб - підприємців, які перевищили граничний обсяг виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за рік, установлений ст. 1 Указу Президента України від 3 липня 1998 року
N 727 "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва" (далі - Указ N 727).
Не вживалися ефективні заходи з виявлення, упередження та руйнування схем ухилень фізичними особами - підприємцями від оподаткування, які з метою мінімізації сплати належних сум податків до бюджету використовують безтоварні операції, укладають угоди із суб'єктами господарювання, які мають ознаки фіктивності, тощо.
Зокрема, у цьому році у ДПІ у Деснянському, Подільському та Шевченківському районах не виявлено та не зруйновано жодної схеми ухилення від сплати податків за рахунок здійснення фізичними особами - підприємцями безтоварних операцій. У ДПІ у Печерському, Подільському та Святошинському районах не виявлено та не зруйновано жодної схеми ухилення від сплати податків за рахунок взаємовідносин фізичних осіб - підприємців з суб'єктами господарювання, які мають ознаки фіктивності. У ДПІ у Деснянському, Оболонському, Печерському та Святошинському районах не виявлено та не зруйновано жодної схеми ухилення від сплати податків фізичними особами - підприємцями, які, перебуваючи на спрощеній системі оподаткування, перевищують граничний обсяг виручки, здійснюючи діяльність у сфері комісійної торгівлі.
Не дала належних результатів робота щодо контролю за платниками податків, які здійснюють діяльність у сфері оптової та роздрібної торгівлі, мають розгалужену мережу торгових центрів, використовують відому торгову марку (підприємства торгівлі із значними обсягами виручки та кількістю працюючих, супермаркети, торгові та торгово-розважальні центри тощо). Так, у цьому році сума донарахувань на одне виявлене порушення при перевірці суб'єктів господарювання становила 8,9 тис.грн. (у середньому по Україні - 9,3 тис.грн.). Низький рівень організації роботи у цьому напрямі спостерігається, зокрема, у ДПІ у Дніпровському (проведено одну безрезультативну перевірку), Солом'янському та Подільському районах, де сума донарахувань на одне порушення складає лише 0,7 тис.грн. та 1,9 тис.грн. відповідно.
Неефективним є контроль за платниками податків - юридичними особами, які займаються операціями з майном на ринку нерухомості. Якщо у цьому році по Україні сума донарахувань на одне виявлене порушення за перевірками таких платників податків становила 28 тис.грн., то по місту - лише 7,1 тис. гривень.
Недотримання працівниками ДПІ в Оболонському та Печерському районах Порядку оформлення результатів документальних перевірок щодо дотримання податкового та валютного законодавства суб'єктами підприємницької діяльності - фізичними особами, затвердженого наказом ДПА України від 11.06.2004
N 326, та Порядку оформлення результатів невиїзних документальних, виїзних планових та позапланових перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, затвердженого наказом ДПА України від 10.08.2005
N 327 (далі - Порядок N 327), призвело до неякісного оформлення матеріалів перевірок.
Не організовано на належному рівні роботу щодо застосування штрафних санкцій за неподання звітності (ДПІ у Деснянському та Святошинському районах); порушення граничних термінів сплати узгоджених сум податкових зобов'язань (ДПІ в Оболонському та Печерському районах).
У ДПІ у Солом'янському районі не налагоджено роботу з притягнення порушників податкового законодавства до адміністративної відповідальності, зокрема за здійснення підприємницької діяльності без державної реєстрації.
Низький рівень організації роботи з адміністрування податку з власників транспортних засобів, неякісне проведення камеральних перевірок у частині виявлення неправильно застосованої ставки податку призвели до порушення вимог Закону України від 11 грудня 1991 року
N 1963 "Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів" та відповідно до ненадходження податків та штрафних санкцій до бюджету (ДПІ у Деснянському та Святошинському районах).
Неповною мірою залучено до сплати збору за забруднення навколишнього природного середовища платників СГД - фізичних осіб. Так, ДПІ у Солом'янському районі не проведено якісного аналізу звітності підприємців, які сплачують єдиний податок і у господарській діяльності використовують транспортні засоби.
Не налагоджено роботу щодо контролю за діяльністю банківських, небанківських фінансових установ (заступник голови Павлюк В.В., начальник управління контролю за фінансовими установами та операціями у сфері ЗЕД Гаркавцева К.В.). Так, податковими органами міста проігноровано доручення ДПА України щодо вжиття дієвих заходів у частині приведення у відповідність даних інвентаризації до реєстрів, що ведуться уповноваженими органами, та скасування недіючих фінансових установ.
Суттєві недоліки виявлено в організації роботи підрозділів податкового контролю юридичних осіб ОДПС міста (заступник голови Павлюк В.В., начальник управління податкового контролю юридичних осіб Ткаченко Т.О.).
Не забезпечено виконання затвердженого ДПА України плану-графіка проведення документальних перевірок суб'єктів господарювання - юридичних осіб. Так, за 2007-2008 роки та 9 місяців 2009 року не проведено 439 планових виїзних перевірок, що складає 6 відс. загальної кількості запланованих. Проводилися і малоефективні перевірки.
Неналежно організована робота щодо дотримання вимог п. 8.2 розділу 8 Порядку обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів), затвердженого наказом ДПА України від 19.02.98
N 80 (далі - Порядок N 80), у частині організації у місячний термін документальних перевірок суб'єктів господарської діяльності, щодо яких прийняте рішення про припинення (ДПІ у Печерському, Дніпровському, Оболонському та Святошинському районах). Загалом на 01.09.2009 в органах ДПС міста у стані припинення перебувало 35040 юридичних осіб, у тому числі 33146 (94,6 відс.) більше року.
Мали місце порушення Порядку
N 327, Методичних рекомендацій щодо оформлення матеріалів документальних перевірок, затверджених наказом ДПА України від 27.04.2006
N 225, та Методичних рекомендацій щодо оформлення матеріалів документальних перевірок суб'єктів господарювання - юридичних осіб, а також їх філій, відділень та інших відокремлених підрозділів та документування виявлених порушень, затверджених наказом ДПА України від 11.09.2008
N 584.
У матеріалах деяких перевірок (СДПІ по роботі з ВПП та ДПІ у Голосіївському районі) відсутні аналіз причин виявлених розбіжностей між фінансовим та оподатковуваним прибутком; інформація щодо вибуття основних фондів та впливу таких операцій на об'єкт оподаткування; структури інших витрат; правомірності коригування сум податкових зобов'язань шляхом подання уточнюючих розрахунків; не висвітлювалися питання правомірності користування податковими пільгами.
При проведені виїзних перевірок не зменшено від'ємне значення об'єкта оподаткування з податку на прибуток ТОВ "Астеліт" на 723,3 тис.грн. (ДПІ у Солом'янському районі), не виявлено заниження податку на прибуток ТОВ "Венето" у сумі 14,3 тис.грн. (ДПІ у Голосіївському районі), ВАТ "Дарницький завод ЗБК" - 0,6 тис.грн. (ДПІ у Дарницькому районі).
Допускалися порушення вимог пп. 17.1.3 п. 17.1 ст.
17 Закону України
N 2181 при розрахунку фінансових санкцій, що призвело до втрат бюджету по ДПІ у Голосіївському районі у сумі 28,2 тис.грн. (Благодійна організація "Благодійний фонд "Джерело віри і надії", ВАТ "КФК", ПП "Кредо Плюс", ТОВ "Спецінжиніринг"). Штрафні санкції до ТОВ "Трубсервіс" та ВАТ "Київмедпрепарат" (ДПІ у Голосіївському районі) у сумі 680,4 тис.грн. та 15,4 тис.грн. відповідно застосовано лише при проходженні процедури апеляційного узгодження донарахованих сум.
Відсутність взаємодії між структурними підрозділами призвела до незастосування штрафних санкцій за ухилення від оподаткування до ПП "Агросервіс-2003" (ДПІ у Шевченківському районі) у сумі 369,2 тис.грн. та до ТОВ "Ізобуд", (ДПІ у Дніпровському районі) у сумі 736,1 тис.грн., передбачених пп. 17.1.6 п. 17.1 ст.
17 Закону України
N 2181.
Недотримання вимог Порядку
N 253 призвело до невідображення податкових повідомлень-рішень у картках особових рахунків донарахувань за актами перевірок ТОВ "Стиль-С регіони" на суму 2762,5 тис.грн., ТОВ "Ресурс-Дизель" - 502,5 тис.грн. (ДПІ у Шевченківському районі), ТОВ "Тар-Комерц" - 4389,6 тис.грн. (ДПІ у Дніпровському районі).
І досі мають місце випадки недотримання Порядку зарахування коштів структурними підрозділами, доведеного листом ДПА України від 06.11.2006 N 20528/7/16-1317/19-0617, та, як наслідок, виконання доведених показників підрозділами податкового контролю юридичних осіб (ДПІ у Солом'янському, Шевченківському, Дніпровському, Святошинському, Деснянському та Голосіївському районах) шляхом зарахування у надходження від вжитих заходів переплат, поточних платежів платників податків, документальні перевірки яких не проводилися та донарахування за актами перевірок відсутні, що свідчить про відсутність дієвого контролю з боку керівництва Департаменту податкового контролю юридичних осіб (Удачина І.М.).
Незважаючи на вимоги розпорядження ДПА України від 05.08.2009 N 246-р, за 8 місяців 2009 року відбулося зростання залишку "критичної" заборгованості з відшкодування ПДВ по ДПА міста на 95,6 млн.грн. (або на 25 відс.), у тому числі за рахунок погіршення цих показників, у ДПІ у Голосіївському, Дарницькому, Деснянському, Печерському районах та СДПІ по роботі з ВПП.
У ДПІ у Шевченківському та Дарницькому районах допускалися випадки порушення встановленого терміну проведення контрольно-перевірочних заходів з питань підтвердження достовірності нарахування бюджетного відшкодування ПДВ.
У той же час у ДПІ у Шевченківському районі мають місце випадки передачі декларацій для перевірки підрозділами адміністрування податку на додану вартість без вичерпних обгрунтувань, що суперечить Методичним рекомендаціям щодо взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби України при організації та проведенні перевірок достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість, затвердженим наказом ДПА України від 18.08.2005
N 350.
Незважаючи на надання ДПА України застережень до реєстрів на відшкодування ПДВ, працівниками ДПІ у Голосіївському, Дарницькому та Шевченківському районах неодноразово повторно, без вжиття відповідних контрольних заходів, до реєстрів включались суми ПДВ, що призвело до зволікань з підтвердженням заявлених до відшкодування сум ПДВ.
Через неякісне проведення перевірок ДПІ у Дарницькому та Дніпровському районах не виявлялося заниження платниками сум бюджетного відшкодування та, як наслідок, не приймалися податкові повідомлення-рішення форми "В2" про заниження бюджетного відшкодування, чим порушувалися вимоги Порядку
N 253.
У ДПІ у Шевченківському районі неналежно виконуються вимоги наказу ДПА України від 18.04.2008
N 266 "Про організацію взаємодії органів ДПС при опрацюванні розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ у розрізі контрагентів". Зокрема не забезпечено повне та оперативне відпрацювання декларацій, які мають заниження податкових зобов'язань за червень-жовтень 2008 року, по ТОВ "Георгій" на загальну суму 23,2 млн. гривень.
Спостерігається низький рівень внесення результатів перевірок платників ПДВ II категорії до відповідних баз даних. Так, при середньому рівні по Україні - 50 відс., по ДПА у м. Києві в Системі автоматизованого співставлення відображено результати перевірок лише 25 відс. декларацій, які перевірялись. При цьому результати перевірок ДПІ у Шевченківському районі та СДПІ по роботі з ВПП не внесені взагалі.
Внаслідок неналежної організації роботи підрозділів контролю за суб'єктами господарювання, що здійснюють розрахунки у готівковій формі, протягом 2009 року допущено зменшення надходжень до державного бюджету за актами перевірок порівняно з відповідним періодом минулого року на 11 відсотків.
На 01.09.2009 сума узгоджених штрафних санкцій становить лише 5 відс. суми застосованих штрафних (фінансових) санкцій - 691,3 млн.грн. (середній показник по Україні - 27,4 відс.).
Неналежна взаємодія між структурними підрозділами призвела до невиправлення всіх недоліків, виявлених за результатами конвертації даних до підсистеми "Реєстрація та облік реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій" АІС "Реєстри платників податків".
Недотримання вимог законодавства при здійсненні контрольно-перевірочної роботи, оформленні, реалізації матеріалів перевірок і розгляді скарг платників податків призвело до того, що у січні-вересні 2009 року збільшилося надходження первинних і повторних скарг платників податків. Порівняно з відповідним періодом минулого року відбулося зростання надходження повторних скарг до ДПА міста на податкові повідомлення-рішення (рішення), прийняті ДПІ у Дарницькому, Голосіївському та Святошинському районах.
У цьому році за розглядом первинних скарг платників податків ДПІ у Дарницькому, Печерському та Святошинському районах скасовано кожне третє оскаржене податкове повідомлення-рішення (рішення).
За розглядом повторних скарг на податкові повідомлення-рішення (рішення), прийняті ДПІ у Дарницькому, Святошинському і Печерському районах у січні-вересні 2009 року, скасовано кожне четверте оскаржене рішення.
Потребує поліпшення організація роботи підрозділів погашення прострочених податкових зобов'язань (заступник голови Щава Р.В., начальник управління Зенін Д.О.).
Незважаючи на зменшення з початку 2009 року податкового боргу платників податків міста, його зростання допустили 8 ДПІ міста: у Шевченківському, Печерському, Деснянському, Подільському, Голосіївському, Солом'янському, Святошинському та Дарницькому районах. Крім цього, за вісім місяців цього року загальна кількість боржників зросла на 8369, або на 25,6 відс., у тому числі кількість боржників із боргом до 1 тис.грн. - на 5128, або на 31,4 відсотка.
Неналежний контроль за організацією роботи з погашення прострочених податкових зобов'язань призвів до недотримання підпорядкованими підрозділами ст.
6 Закону України
N 2181-III, п. 4 Порядку направлення органами державної податкової служби України податкових вимог платникам податків, затвердженого наказом ДПА України від 03.07.2001
N 266, у частині своєчасності формування та направлення податкових вимог платникам податків (ДПІ у Деснянському, Дніпровському, Оболонському та Шевченківському районах).
Порушення вимог ст.
8 Закону України
N 2181, пп. 3 та 6 Порядку застосування податкової застави органами державної податкової служби, затвердженого наказом ДПА України від 28.08.2001
N 338, у частині своєчасності реєстрації та звільнення активів боржників з податкової застави встановлено у ДПІ у Шевченківському, Оболонському, Дніпровському районах.
На порушення вимог п. 3 Порядку стягнення коштів та продажу інших активів платника податків, які перебувають у податковій заставі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 квітня 2002 року
N 538 (далі - Порядок N 538), у ДПІ у Дніпровському та Оболонському районах стягнення готівкових коштів платника здійснювалось до прийняття рішення про стягнення коштів та продаж інших активів.
Встановлено випадки, коли податковими органами міста не вживались заходи для реалізації активів, які були описані тривалий час та не реалізовані станом на 01.09.2009, що свідчить про недостатній рівень контролю та організації роботи щодо продажу майна, яке перебуває в податковій заставі, а також недотримання вимог Порядку
N 538.
Проблемним питанням залишається й організація роботи з безхазяйним майном та майном, що перейшло у власність держави. На неналежному рівні організовано взаємодію між структурними підрозділами у частині виявлення такого майна. Встановлено випадки несвоєчасного надходження коштів до бюджету. Відсутність контролю за діяльністю підрозділів по роботі з безхазяйним майном призвела до постійного збільшення сум виявлених нестач за результатами інвентаризацій майна.
Відсутність взаємодії між структурними підрозділами призвела до неналежної роботи підрозділів обліку та звітності (заступник голови Осадчий М.В.). Так, встановлено недотримання вимог Інструкції про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України, затвердженої наказом ДПА України від 18.07.2005
N 276, у частині відпрацювання нез'ясованих платежів (ДПІ у Дніпровському районі) та термінів нарахування податкових зобов'язань (ДПІ у Святошинському районі).
Відсутність належного контролю за роботою підпорядкованих інспекцій міста призвела до численних порушень вимог нормативно-правових актів при обліку платників податків юридичних та фізичних осіб (заступник голови Осадчий М.В., начальник управління Новоженіна Н.Є.).
Так, на порушення вимог п. 3.3 розділу 3 Порядку
N 80 у ДПІ у Печерському та Святошинському районах з 2007 року не проводились звірки районного рівня Єдиного банку даних про платників податків - юридичних осіб, а також Реєстру фізичних осіб - платників податків самозайнятих осіб з даними інформаційної бази Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. У ДПІ у Печерському районі мали місце факти внесення змін та доповнень до Єдиного банку даних про платників податків - юридичних осіб районного рівня без документально підтвердженої інформації.
На порушення вимог Порядку
N 80 не знято з податкового обліку договори про спільну діяльність, державну реєстрацію одного із учасників яких припинено (ДПІ у Печерському та Оболонському районах); окремі фізичні особи - підприємці знімались з податкового обліку до отримання повідомлення державного реєстратора про проведення державної реєстрації припинення платника податків (ДПІ у Святошинському районі).
Не налагоджено роботу й щодо звернення до судових органів про скасування державної реєстрації суб'єктів господарювання, які не звітують органам державної податкової служби протягом тривалого часу, чим порушуються вимоги розділу 6.2 Порядку взаємодії між структурними підрозділами органів державної податкової служби з питань реєстрації та обліку платників податків, затвердженого наказом ДПА України від 28.02.2007
N 110.
Не обліковуються у повному обсязі фізичні особи - підприємці, чим порушується принцип відповідності баз даних податкової звітності, карток особових рахунків та інших баз даних обліку платників, що свідчить про неналежне виконання вимог ст.
5 Закону України від 25 червня 1991 року
N 1251-XII "Про систему оподаткування" та частини 5 ст.
2, п. 2 ст.
10 Закону України від 4 грудня 1990 року
N 509-XII "Про державну податкову службу в Україні".
ДПІ у Печерському та Святошинському районах не забезпечено дотримання вимог ст. ст. 3 та 6 Указу
N 727, пп. 12.2 п. 12 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом ДПА України від 01.03.2000
N 79, у частині обов'язковості реєстрації платниками ПДВ юридичних осіб, які перебувають на спрощеній системі оподаткування зі сплатою єдиного податку за ставкою 6 відсотків.
Відсутність взаємодії між структурними підрозділами, непроведення моніторингу платників ПДВ, звірки при документальних невиїзних перевірках даних декларації з наявними в податкових органах інформаційними базами даних призвело до того, що ДПІ у Печерському районі протягом 2009 року відшкодовувалися суми ПДВ платникам податків, щодо яких направлено запити на встановлення місця знаходження та про відсутність за місцезнаходженням (ПП "Укрфермерпостач", ТОВ "Вант", ТОВ "Продовольча компанія Скіф", ТОВ "Івано-Франківська меблева фабрика", ТОВ "Обімет", ТОВ "Раф-Транс").
Окремі недоліки виявлено у роботі підрозділів УПМ ДПА міста (перший заступник голови - начальник УПМ Завацький І.І.).
Так, станом на 01.10.2009 порівняно з аналогічним періодом минулого року зменшилась результативність викриття податковою міліцією міста злочинів у сфері оподаткування (522 злочини проти 761 у 2008 році). Суттєве зменшення викриття злочинів допущено ГВПМ ДПІ у Печерському районі (начальник ГВПМ Островський О.С.).
За фактами ухилення від сплати податків (ст.
212 КК України) викрито 331 злочин в особливо великих розмірах (ч. 3), що на 15 злочинів менше ніж за відповідний період минулого року. Зниження результативності роботи щодо викриття злочинів за ч. 3 ст.
212 КК України у цьому році порівняно з аналогічним періодом минулого року спостерігається у ГВПМ ДПІ у Печерському районі.
За викритими у січні-вересні ц.р. злочинами, за якими порушено кримінальні справи, сума завданих державі збитків склала 1,1 млрд.грн., з яких відшкодовано 430,6 млн.грн. (38,1 відс.). Найнижчі результати з відшкодування збитків по ГВПМ ДПІ у Солом'янському - 3,2 відс. (начальник ГВПМ Таранов А.В.) та Дарницькому - 4 відс. (начальник ГВПМ Рафалюк О.В.) районах.
За січень-вересень 2009 року закінчено провадження та направлено до суду 203 кримінальні справи, у тому числі 111 - за ухилення від сплати податків, з яких
109 - за ч. 3 ст.
212 КК України (у 2008 році - 285 справ, з яких 52 - за ч. 3 ст.
212 КК України).
У цьому році за викритими злочинами у фінансових установах порушено 23 кримінальні справи (у 2008 році - 16), з них 13 (у 2008 році - 7) за ч. 3 ст.
212 КК України. Стосовно службових осіб банківських установ кримінальні справи за ч. 3 ст.
212 КК України не порушувались. Фактів здійснення службовими особами банківських установ незаконного переведення валюти за межі України та розкрадання бюджетних коштів у 2006-2008 роках не виявлено.
Незважаючи на те, що протягом 2006-2008 років відбувалося зниження надходжень до бюджету за результатами застосування адміністративних арештів активів СГД - боржників (2008 році застосовано 184 адмінарешти активів, по яких стягнуто 18,1 млн.грн.), у 2009 році спостерігається позитивна динаміка (за 8 місяців 2009 року застосовано 661 адмінарешт активів, по яких стягнуто 95,3 млн. гривень).
Відсутні результати роботи із виявлення фактів фіктивного банкрутства (ст.
218 КК України) у Дарницькому, Печерському, Оболонському (начальник ГВПМ Пащенко А.М.) та Святошинському (начальник ГВПМ Опанасенко В.П.) районах.
Протягом січня-вересня 2009 року за матеріалами підрозділів податкової міліції міста порушено 33 кримінальні справи за фактами легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом (ст.
209 КК України) , 49 - за відповідний період 2008 року.
Не ведуть належної роботи окремі підрозділи боротьби зі злочинами, пов'язаними з незаконними відшкодуванням ПДВ з бюджету, що призвело до низьких показників у частині сум упередженого до відшкодування ПДВ, які перебувають під кримінальним провадженням. Так, ГВПМ ДПІ у Дарницькому районі (начальник відділу Маркін О.Ю.) за 9 місяців ц.р. порушено лише 3 кримінальні справи (адміністрування ПДВ), при цьому навантаження на 1 оперативного працівника у 2009 році по виявлених злочинах становить - 0,38 справи (один із найнижчих показників серед районних підрозділів міста). Неналежно організовано роботу у цьому напрямі у ГВПМ ДПІ у Подільському (начальник відділу Ковтуненко В.Є.), Печерському (начальник відділу Цикалюк Р.А.) районах.
Спостерігається низька ефективність роботи підрозділів податкової міліції по боротьбі з незаконним обігом підакцизних товарів (заступник начальника УПМ Щадило А.А.). Так, за 8 місяців 2009 року викрито 39 злочинів за фактами незаконного виготовлення, зберігання, збуту або транспортування з метою збуту підакцизних товарів (ч. 3 ст.
204 КК України) та лише 9 - за фактами незаконного виготовлення, підроблення, використання або збуту незаконно виготовлених, одержаних чи підроблених марок акцизного збору чи контрольних марок (ст.
216 КК України). З незаконного обігу вилучено товарно-матеріальних цінностей на загальну суму 74,8 млн.грн. (у 2008 році - 135,7 млн.грн.), з яких лікеро-горілчаних виробів 22,4 тис.дал. на суму 6,6 млн.грн. (у 2008 році - 37,2 тис.дал. на суму 6,9 млн.грн.), 3,3 тис.дал. спирту на суму 1,2 млн.грн. та тютюнових виробів на суму 418,3 тис. гривень.
................Перейти до повного тексту