- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ, БУДІВНИЦТВА ТА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
23 листопада 2018 р.
за № 1323/32775
Про затвердження Порядку незалежного моніторингу енергетичних сертифікатів
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства
розвитку громад та територій
№ 206 від 18.08.2021 )
1. Затвердити Порядок незалежного моніторингу енергетичних сертифікатів, що додається.
2. Департаменту систем життєзабезпечення та житлової політики (Токаренко В.В.) разом з Юридичним департаментом (Чепелюк О.В.) забезпечити подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Кругляка Е.Б.
Перший заступник Міністра |
В.А. Негода |
ПОГОДЖЕНО: Голова Державної регуляторної служби України Голова Державного агентства з енергоефективності та енергозбереження України |
К. Ляпіна С. Савчук |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
регіонального розвитку,
будівництва
та житлово-комунального
господарства України
18 жовтня 2018 року № 276
(у редакції наказу
Міністерства розвитку громад
та територій України
18 серпня 2021 року
№ 206)
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
23 листопада 2018 р.
за № 1323/32775
ПОРЯДОК
незалежного моніторингу енергетичних сертифікатів
I. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає процедуру проведення незалежного моніторингу енергетичних сертифікатів.
3. Незалежний моніторинг енергетичних сертифікатів здійснює Держенергоефективності.
4. Незалежний моніторинг енергетичних сертифікатів здійснюється з використанням програмних засобів Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (далі - електронна система) у такій послідовності:
здійснення добору енергетичних сертифікатів;
перевірка енергетичних сертифікатів, визначених за результатами добору, на відповідність вимогам законодавства, у тому числі виявлення інформації (у тому числі судового рішення, що набрало законної сили) щодо встановлення факту порушення принципу незалежності при підготовці енергетичних сертифікатів (зокрема наявності конфлікту інтересів та прямої чи опосередкованої заінтересованості фахівця з аудиту енергетичної ефективності будівель (далі - енергоаудитор) у результатах сертифікації) (далі - Моніторинг);
складання Висновку про незалежний моніторинг енергетичного сертифіката (додаток 1) (далі - Висновок);
повторна перевірка енергетичних сертифікатів на відповідність вимогам законодавства (далі - Повторний моніторинг) у разі надходження заперечення щодо результатів Моніторингу із обґрунтуваннями (далі - Заперечення).
Незалежний моніторинг енергетичних сертифікатів здійснюється щодо усіх енергетичних сертифікатів, яким присвоєно реєстраційний номер у Реєстрі будівельної діяльності електронної системи (далі - Реєстр будівельної діяльності), крім енергетичних сертифікатів щодо яких складено Висновок.
II. Добір енергетичних сертифікатів
1. Добір енергетичних сертифікатів здійснюється шляхом відбору енергетичних сертифікатів (далі - Відбір) та/або на підставі Звернення про проведення незалежного моніторингу енергетичного сертифікату (далі - Звернення).
За результатами добору визначаються енергетичні сертифікати, які підлягають проведенню Моніторингу.
2. Відбір здійснюється автоматично програмними засобами електронної системи щоразу при накопиченні в Реєстрі будівельної діяльності двадцяти енергетичних сертифікатів, яким присвоєно реєстраційний номер у Реєстрі будівельної діяльності та які не брали участі у Відборі, шляхом автоматизованого відбору щонайменше одного енергетичного сертифіката, за принципом випадкового вибору.
3. За результатами Відбору кожному енергетичному сертифікату, який брав участь у Відборі, у Реєстрі будівельної діяльності автоматично присвоюється статус:
"брав участь у Відборі, дд.мм.рррр" - для енергетичних сертифікатів, які за результатами Відбору не відібрані для здійснення Моніторингу;
"проводиться Моніторинг - відібраний для Моніторингу, дд.мм.рррр" - для енергетичних сертифікатів, що за результатами Відбору відібрані для здійснення Моніторингу".
4. Енергетичний сертифікат, щодо якого до Держенергоефективності подано Звернення вважається таким, що підлягає проведенню Моніторингу.
5. Суб’єктом подання Звернення є:
енергоаудитор, який склав енергетичний сертифікат, щодо якого подається Звернення;
замовник сертифікації енергетичної ефективності або власник (співвласник) будівлі, житлового або нежитлового приміщення будівлі, для якої складено енергетичний сертифікат, щодо якого подається Звернення (далі - Замовник).
6. Звернення подається у письмовій або електронній формі (у тому числі у разі укладання договору про сертифікацію енергетичної ефективності будівлі через електронний кабінет суб’єкта містобудування електронної системи відповідно до
Закону України "Про електронні довірчі послуги"). Звернення подається одним із таких способів:
на адресу електронної пошти Держенергоефективності;
рекомендованим листом з повідомленням про вручення. Засвідчення справжності підпису особи у заяві здійснюється відповідно до
Закону України "Про нотаріат";
через електронний кабінет користувача електронної системи або іншу державну інформаційну систему, інтегровану з електронною системою.
7. Відомості про Звернення, що подано до Держенергоефективності з рекомендованим листом з повідомленням про вручення або з використанням мережі інтернет, засобів електронного зв’язку, вносяться Держенергоефективності до електронної системи протягом трьох робочих днів з дня, їх надходження разом з електронною копією таких Звернень.
8. Енергетичному сертифікату щодо якого до Держенергоефективності подано Звернення у Реєстрі будівельної діяльності присвоюється статус:
"проводиться моніторинг - звернення енергоаудитора від дд.мм.рррр" - для енергетичного сертифіката, щодо якого надійшло Звернення від енергоаудитора, який склав такий енергетичний сертифікат;
"проводиться моніторинг - звернення замовника від дд.мм.рррр" - для енергетичного сертифіката, щодо якого надійшло Звернення Замовника.
III. Здійснення Моніторингу
1. Моніторинг здійснюється шляхом проведення розрахунку показників енергетичної ефективності будівлі відповідно до
Методики визначення енергетичної ефективності будівель, затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 11 липня 2018 року № 169, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 липня 2018 року за № 822/32274 (далі - Методика), та
Порядку проведення сертифікації енергетичної ефективності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 11 липня 2018 року № 172, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 липня 2018 року за № 825/32277 (далі - Порядок сертифікації), з використанням вхідних, проміжних та результативних показників енергетичної ефективності будівлі (додаток 2), інших відомостей та/або копій документів, що використовувалися під час проведення сертифікації енергетичної ефективності будівлі (за наявності) та перевірки наявності у Держенергоефективності інформації (у тому числі судового рішення, що набрало законної сили) щодо встановлення факту порушення принципу незалежності при підготовці енергетичного сертифікату.
Моніторинг здійснюється з використанням програмних засобів електронної системи.
2. Енергетичний сертифікат підлягає проведенню Моніторингу лише один раз.
3. Для здійснення Моніторингу Держенергоефективності може залучати експертні установи або інших фахівців з аудиту енергетичної ефективності будівель (далі - енергоаудитори), які не мають конфлікту інтересів щодо результатів Моніторингу (за згодою).
Для здійснення Моніторингу залучаються енергоаудитори (як самостійно, так і у складі експертних установ), які протягом останнього року щонайменше чотири рази здійснювали сертифікацію енергетичної ефективності, що підтверджується наявністю складених ними енергетичних сертифікатів, яким присвоєно реєстраційний номер в Реєстрі будівельної діяльності.
Енергоаудитор (як самостійно, так і у складі експертних установ), що склав енергетичний сертифікат, якому відповідно до результатів незалежного моніторингу енергетичних сертифікатів присвоєно статус "Моніторинг не пройдено дд.мм.рррр", не може залучатися для участі у здійсненні незалежного моніторингу протягом двох років з дня присвоєння відповідного статусу енергетичному сертифікату.
4. Моніторинг енергетичного сертифікату проводиться протягом 25 робочих днів з дня присвоєння такому енергетичному сертифікату відповідного статусу, передбаченого пунктами 3 або 8 розділу II цього Порядку.
5. Моніторинг вважається пройденим, якщо за його результатом:
клас енергетичної ефективності будівлі, зазначений у сертифікаті, відповідає класу енергетичної ефективності будівлі, розрахованому в рамках проведення Моніторингу;
похибка кожного показника енергетичної ефективності будівлі, зазначеного у сертифікаті, не перевищує 10 відсотків порівняно з відповідним показником енергетичної ефективності будівлі, розрахованим у рамках проведення Моніторингу;
показники у додатку 2 відповідають показникам, зазначеним в енергетичному сертифікаті;
параметри будівлі (функціональне призначення, загальна площа, загальний об’єм, опалювана площа, опалюваний об’єм, кількість поверхів), зазначені в енергетичному сертифікаті, відповідають технічній та проектній документації на будівництво об’єктів.
6. Моніторинг вважається не пройденим, а енергетичний сертифікат таким, що не відповідає вимогам законодавства, у разі встановлення за результатом Моніторингу невиконання хоча б однієї з умов, встановлених пунктом 5 цього розділу, та/або надходження до Держенергоефективності інформації (у тому числі судового рішення, що набрало законної сили) щодо встановлення факту порушення принципу незалежності при підготовці енергетичних сертифікатів (зокрема за наявності конфлікту інтересів та прямої чи опосередкованої заінтересованості енергоаудиторів у результатах сертифікації).
................Перейти до повного тексту