- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
НАКАЗ
05.08.2016 № 2432/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
12 серпня 2016 р.
за № 1126/29256
Про затвердження Положення про автоматизовану систему виконавчого провадження
Відповідно до
статей 8,
9 Закону України від 02 червня 2016 року № 1404-VIII "Про виконавче провадження" НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про автоматизовану систему виконавчого провадження, що додається.
2. Визнати такими, що втратили чинність:
наказ Міністерства юстиції України від 28 квітня 2015 року № 614/5 "Про затвердження Тимчасового порядку автоматичного розподілу виконавчих документів між державними виконавцями і контролю строків виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб)", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29 квітня 2015 року за № 478/26923.
3. Департаменту з питань правосуддя та національної безпеки Міністерства юстиції України (Олійник О.М.) подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03 жовтня 1992 року
№ 493 "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади".
4. Цей наказ набирає чинності одночасно з введенням в дію
статей 8,
9 Закону України від 02 червня 2016 року № 1404-VIII "Про виконавче провадження", але не раніше дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра юстиції України з питань виконавчої служби Шкляра С.В.
ПОГОДЖЕНО: Генеральний директор державного підприємства "Національні інформаційні системи" | С.С. Лур'є |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
юстиції України
05.08.2016 № 2432/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
12 серпня 2016 р.
за № 1126/29256
ПОЛОЖЕННЯ
про автоматизовану систему виконавчого провадження
( У тексті Положення слова "Про електронні довірчі послуги" замінено словами "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" згідно з Наказом Міністерства юстиції
№ 1924/5 від 27.06.2024 )
І. Загальні положення
1. Це Положення, розроблене відповідно до вимог Закону України від 02 червня 2016 року
№ 1404-VIII "Про виконавче провадження", визначає механізм функціонування автоматизованої системи виконавчого провадження.
2. Терміни, наведені у цьому Положенні, вживаються в таких значеннях:
автоматизована система виконавчого провадження (далі - Система) - інформаційно-комунікаційна система, що забезпечує збирання, зберігання, облік, пошук, узагальнення, надання відомостей про виконавче провадження, формування Єдиного реєстру боржників та захист від несанкціонованого доступу;
( Абзац другий пункту 2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції
№ 43/5 від 04.01.2024 )
адміністратор Системи - державне підприємство "Національні інформаційні системи", уповноважене відповідно до законодавства на забезпечення здійснення заходів із створення та технологічного супроводження програмного забезпечення Системи, збереження та захисту даних, що містяться у Системі, виконання інших функцій, передбачених цим Положенням;
відповідальна особа органу державної виконавчої служби - посадова особа органу державної виконавчої служби, на яку покладені обов’язки:
( Абзац четвертий пункту 2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції
№ 1385/5 від 06.05.2019 )
з реєстрації вхідної та (або) вихідної кореспонденції, у тому числі виконавчих документів, у Системі та передачі їх державному виконавцю;
з ведення книги обліку депозитних сум та книги обліку авансових внесків;
з ведення обліку рішень, виконання яких гарантується державою, інвентаризації заборгованості за цими рішеннями та їх передачі до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів;
відповідальна особа приватного виконавця - особа, що працює на умовах цивільно-правового чи трудового договору з приватним виконавцем, на яку покладено обов’язки:
( Пункт 2 розділу I доповнено новим абзацом восьмим згідно з Наказом Міністерства юстиції
№ 1385/5 від 06.05.2019 )
з реєстрації вхідної та (або) вихідної кореспонденції, у тому числі виконавчих документів, у Системі та передання їх приватному виконавцю;
( Пункт 2 розділу I доповнено новим абзацом дев'ятим згідно з Наказом Міністерства юстиції
№ 1385/5 від 06.05.2019 )
з ведення книги обліку депозитних сум та книги обліку авансових внесків;
( Пункт 2 розділу I доповнено новим абзацом десятим згідно з Наказом Міністерства юстиції
№ 1385/5 від 06.05.2019 )
держатель Системи - Міністерство юстиції України, що розробляє організаційні, методологічні принципи ведення Системи та забезпечує її функціонування;
електронний архів - частина Системи, що містить інформацію про завершені виконавчі провадження, паперові справи яких передані до архіву;
Єдиний державний реєстр виконавчих проваджень - окремий спецрозділ, який є архівною складовою частиною Системи та містить відомості про виконавчі провадження, зареєстровані до запровадження Системи, відповідно до наказу Міністерства юстиції України від 20 травня 2003 року
№ 43/5 "Про затвердження Положення про Єдиний державний реєстр виконавчих проваджень", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21 травня 2003 року за № 388/7709, наказу Міністерства юстиції України від 28 квітня 2015 року
№ 614/5 "Про затвердження Тимчасового порядку автоматичного розподілу виконавчих документів між державними виконавцями і контролю строків виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб)", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29 квітня 2015 року за № 478/26923;
Єдиний реєстр боржників - систематизована база даних про боржників, що є складовою Системи та ведеться з метою оприлюднення в режимі реального часу інформації про невиконані майнові зобов’язання боржників та запобігання відчуженню боржниками майна;
Реєстр рiшень, виконання яких гарантується державою, - складова частина Системи, в якій здійснюється облік рішень, виконання яких гарантується державою, інвентаризація заборгованості за цими рішеннями та їх передача до органу Казначейства.
3. Реєстраторами Системи є:
відповідальні особи органу державної виконавчої служби;
( Абзац другий пункту 3 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції
№ 1385/5 від 06.05.2019 )
державні виконавці органів державної виконавчої служби;
приватні виконавці;
помічники приватних виконавців;
відповідальні особи приватних виконавців;
керівники органів державної виконавчої служби та їх заступники.
4. Користувачами системи є:
Міністерство юстиції України;
структурні підрозділи територіальних органів Міністерства юстиції України, що забезпечують здійснення повноважень у сфері організації примусового виконання рішень;
( Абзац третій пункту 4 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції
№ 4224/5 від 27.12.2 0 19 )
посадові особи Секретаріату Урядового уповноваженого у справах Європейського суду з прав людини, визначені Міністерством юстиції України, до повноважень яких належать виконання рішень Європейського суду з прав людини та представництво держави у справах щодо невиконання рішень національних судів;
сторони виконавчого провадження.
5. Доступ до Системи реєстраторів та користувачів (крім сторін виконавчого провадження) здійснюється з використанням ідентифікаторів доступу, що надаються адміністратором Системи на підставі відповідних договорів, а також з використанням кваліфікованого електронного підпису із застосуванням засобів кваліфікованого електронного підпису, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання, що є сумісними з програмним забезпеченням Системи. Отримання кваліфікованого електронного підпису у кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг здійснюється самостійно.
Доступ до Системи приватного виконавця, який змінив виконавчий округ, припиняється Адміністратором не пізніше наступного робочого дня з дня отримання відповідного повідомлення приватного виконавця. Доступ до Системи приватного виконавця за новим виконавчим округом надається Адміністратором за зверненням такого приватного виконавця.
У разі зупинення або припинення діяльності приватного виконавця доступ до Системи цього приватного виконавця, його відповідальної особи та помічника припиняється Адміністратором не пізніше наступного робочого дня з дня отримання відповідного наказу Міністерства юстиції України за умови внесення відповідних відомостей до Єдиного реєстру приватних виконавців України.
( Абзац третій пункту 5 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції
№ 2667/5 від 27.07.2021 )
Доступ в Системі до діловодства, виконавчих проваджень та стягнутих за ними коштів приватного виконавця, діяльність якого зупинена, надається Адміністратором приватному виконавцю, який здійснюватиме заміщення приватного виконавця, діяльність якого зупинена, на підставі відповідного договору, за письмовими зверненнями приватного виконавця, діяльність якого зупинена, та приватного виконавця, який здійснюватиме заміщення приватного виконавця.
У разі якщо приватний виконавець, який здійснюватиме заміщення приватного виконавця, діяльність якого зупинена, визначений Міністерством юстиції України, доступ у Системі до діловодства, виконавчих проваджень та стягнутих за ними коштів приватного виконавця, діяльність якого зупинена, надається Адміністратором приватному виконавцю, який здійснюватиме заміщення, за його письмовим зверненням та на підставі наказу Міністерства юстиції України, яким призначено приватного виконавця, який здійснюватиме заміщення.
Доступ до діловодства, виконавчих проваджень та стягнутих за ними коштів у Системі приватному виконавцю, діяльність якого була зупинена, відновлюється Адміністратором не пізніше наступного робочого дня з дня отримання від Міністерства юстиції України наказу про поновлення діяльності приватного виконавця, діяльність якого була зупинена, за умови внесення (наявності) відповідних відомостей до (у) Єдиного(му) реєстру(і) приватних виконавців України. Доступ відповідальній особі та помічнику приватного виконавця, діяльність якого була зупинена, відновлюється на підставі письмового звернення приватного виконавця, якому було відновлено доступ до Системи відповідно до наказу Міністерства юстиції України про поновлення діяльності приватного виконавця та за умови наявності відомостей про відповідного помічника у Єдиному реєстрі приватних виконавців України. Одночасно Адміністратором припиняється такий доступ приватному виконавцю, який здійснював заміщення приватного виконавця, діяльність якого була зупинена.
Доступ у Системі до діловодства, виконавчих проваджень та стягнутих за ними коштів приватного виконавця, діяльність якого припинена, надається тимчасовому приватному виконавцю за його зверненням до Адміністратора на підставі рішення Ради приватних виконавців України.
У разі прийняття судом рішення про забезпечення позову, яким зупинено дію рішення дисциплінарної комісії приватних виконавців про накладення на приватного виконавця дисциплінарного стягнення у вигляді зупинення або припинення його діяльності, та наказу, яким введено в дію таке рішення або рішення про скасування відповідного рішення дисциплінарної комісії приватних виконавців, та наказу, яким його введено в дію, доступ приватного виконавця, діяльність якого зупинена або припинена, до Системи відновлюється Адміністратором не пізніше наступного робочого дня з дня отримання повідомлення Міністерства юстиції України про внесення відповідних відомостей до Єдиного реєстру приватних виконавців з одночасним припиненням доступу до діловодства, виконавчих проваджень та стягнутих за ними коштів приватному виконавцю, який здійснював заміщення відповідного приватного виконавця, або тимчасовому приватному виконавцю.
У разі скасування відповідного судового рішення, що мало наслідком відновлення Адміністратором доступу до Системи приватного виконавця, діяльність якого зупинена або припинена, такий доступ припиняється Адміністратором з дня отримання повідомлення Міністерства юстиції України про внесення відповідних відомостей до Єдиного реєстру приватних виконавців України з наданням такого доступу приватному виконавцю, який здійснюватиме заміщення, або тимчасовому приватному виконавцю в порядку, передбаченому абзацами четвертим, сьомим цього пункту.
( Пункт 5 розділу I доповнено новим абзацом дев'ятим згідно з Наказом Міністерства юстиції
№ 2667/5 від 27.07.2021 )
Доступ до Системи в обсязі, визначеному для керівника органу державної виконавчої служби, надається адміністратором Системи працівнику органу державної виконавчої служби, на якого у встановленому порядку покладено виконання обов’язків тимчасово відсутнього керівника, на підставі його письмового звернення до адміністратора Системи. Припинення такого доступу до Системи здійснюється адміністратором Системи на підставі письмового звернення керівника відповідного органу державної виконавчої служби.
6. Система забезпечує автоматизацію технологічних процесів обробки інформації в органах державної виконавчої служби, у приватного виконавця, а саме:
реєстрацію вхідної та вихідної кореспонденції та етапів її проходження;
об’єктивний та неупереджений розподіл виконавчих документів між державними виконавцями;
реєстрацію виконавчих дій та виготовлення документів виконавчого провадження;
контроль за дотриманням строків вчинення виконавчих дій;
надання сторонам виконавчого провадження інформації про виконавче провадження;
централізоване зберігання документів виконавчого провадження в електронному вигляді;
централізоване зберігання інформації про рахунки органів державної виконавчої служби та приватних виконавців, відкриті для цілей виконавчого провадження, а також облік та звітність за сумами на цих рахунках;
підготовку та формування статистичних даних, отриманих на підставі внесеної до Системи інформації;
формування звітів про суму стягнутого виконавчого збору для нарахування винагород державним виконавцям;
передачу документів виконавчого провадження до електронного архіву;
формування Єдиного реєстру боржників;
онлайн-сплату заборгованості за виконавчим провадженням;
централізоване узагальнення інформації про боржника, його майно, доходи та кошти, отриманої виконавцями в ході здійснення виконавчих проваджень з реєстрів, баз даних та інших інформаційних систем державних органів, надавачів платіжних послуг, для використання виконавцями під час примусового виконання рішень щодо такого боржника.
7. Фінансове забезпечення функціонування Системи, у тому числі її створення (модернізація, модифікація, розвиток), адміністрування та забезпечення функціонування інформаційно-комунікаційної системи здійснюються за рахунок плати за користування Системою органами державної виконавчої служби, приватними виконавцями, коштів міжнародної технічної допомоги та інших джерел, не заборонених законодавством.
Розмір плати за користування Системою встановлюється Міністерством юстиції України.
8. Система обліковує виконавчі документи за категорією стягнення (характером зобов’язання), суб’єктом стягувача та боржника, суб’єктом видачі виконавчого документа:
1) категорія стягнення:
виселення;
вселення стягувача;
усунення перешкод у користуванні майном;
поновлення на роботі;
встановлення побачення з дитиною;
усунення перешкод у побаченні з дитиною;
відібрання дитини;
зобов’язання вчинити певні дії або утриматися від їх вчинення;
заборона вчиняти певні дії (крім забезпечення позову);
забезпечення позову;
заборона (скасування заборони) вчинення дій уповноваженими органами містобудування та архітектури, органами державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду;
зміна відомостей в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва;
стягнення аліментів;
стягнення штрафу за наявності заборгованості зі сплати аліментів;
стягнення інших періодичних платежів (крім аліментів);
відшкодування збитків та шкоди, заподіяної внаслідок каліцтва чи іншого ушкодження здоров’я, втрати годувальника;
стягнення заборгованості із заробітної плати;
стягнення інших платежів, пов’язаних з трудовими відносинами;
стягнення штрафів у сфері безпеки дорожнього руху у справах про адміністративні правопорушення;
стягнення у справах про адміністративні правопорушення (крім безпеки дорожнього руху);
стягнення судового збору;
стягнення активів в дохід держави в кримінальному провадженні;
конфіскація у справі про порушення митних правил;
конфіскація у кримінальному проваджені (крім корупційних правопорушень);
конфіскація у справах про адміністративні правопорушення (крім корупційних правопорушень);
конфіскація у справах з вчинення корупційного та пов’язаного з корупцією правопорушення (крім спецконфіскації);
спецконфіскація;
інші стягнення на корить державного бюджету (санкції, платежі, штрафи);
стягнення виконавчого збору;
стягнення витрат виконавчого провадження;
стягнення основної винагороди приватного виконавця;
стягнення штрафів, накладених державним, приватним виконавцем;
стягнення заборгованості з оплати комунальних послуг;
стягнення соціальних виплат;
передача стягувачу предметів, зазначених у виконавчому документі;
оплатне вилучення предмета, який став знаряддям вчинення або безпосереднім об’єктом правопорушення;
звернення стягнення на заставлене майно (предмет іпотеки);
звернення стягнення на майно, визначене виконавчим документом;
рішення Європейського суду з прав людини;
документ, що не підпадає під згадані категорії;
виконавчий документ, що не підлягає виконанню (не містить заходів примусового виконання або підлягає виконанню органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів);
2) стягувач:
фізична особа;
фізична особа - підприємець;
юридична особа;
державне підприємство;
комунальне підприємство;
держава;
державний орган;
орган місцевого самоврядування;
установа банку;
( Підпункт 2 пункту 8 розділу I доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції
№ 1385/5 від 06.05.2019 )
установа банку, у якій введено тимчасову адміністрацію;
( Підпункт 2 пункту 8 розділу I доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції
№ 1385/5 від 06.05.2019 )
3) боржник:
фізична особа;
фізична особа - підприємець;
юридична особа;
державне підприємство;
юридична особа, примусова реалізація майна якої забороняється відповідно до законодавства;
комунальне підприємство;
держава;
державний орган;
орган місцевого самоврядування;
установа банку;
( Підпункт 3 пункту 8 розділу I доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції
№ 1385/5 від 06.05.2019 )
установа банку, у якій введено тимчасову адміністрацію;
( Підпункт 3 пункту 8 розділу I доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції
№ 1385/5 від 06.05.2019 )
4) суб’єкт, що видав виконавчий документ:
суд загальної юрисдикції;
господарський суд;
адміністративний суд;
Європейський суд з прав людини;
нотаріус;
комісія по трудових спорах;
інший орган, посадова особа;
державний виконавець;
приватний виконавець.
9. Система забезпечує можливість здійснювати пошук інформації за визначеними в пункті 8 цього розділу критеріями та формувати відповідну звітність за певний період часу.
10. Система забезпечує інформаційну взаємодію з іншими реєстрами та базами даних державних органів, що містять дані про майно, доходи боржника. Порядок доступу до такої інформації з баз даних та реєстрів встановлюється Міністерством юстиції України разом із державними органами, які забезпечують їх ведення.
11. За достовірність внесеної до Системи інформації відповідають реєстратори.
ІІ. Реєстрація вхідної і вихідної кореспонденції
1. Вхідна кореспонденція, в тому числі виконавчі документи, приймається й опрацьовується відповідальною особою органу державної виконавчої служби (приватним виконавцем, помічником або відповідальною особою приватного виконавця) і реєструється у Системі в день її надходження, крім виконавчих документів, виданих у формі електронних документів, реєстрація яких здійснюється у Системі автоматично. У разі наявності технічних підстав, що унеможливлюють роботу Системи, реєстрація вхідної кореспонденції здійснюється невідкладно після відновлення функціонування Системи.
2. Під час реєстрації виконавчого документа до Системи вносяться такі відомості:
дата надходження виконавчого документа;
найменування органу державної виконавчої служби або прізвище, ім’я, по батькові приватного виконавця, до якого надійшов виконавчий документ;
кореспондент, дата та номер заяви (супровідного листа) про відкриття виконавчого провадження (у разі якщо виконавчий документ надійшов без заяви (супровідного листа), робиться відповідна відмітка);
назва виконавчого документа, дата й номер видачі;
найменування органу, прізвище, ім’я, по батькові та посада посадової особи, що видав(ла) документ;
прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) для фізичної особи або повне найменування, ідентифікаційний код в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань для юридичної особи - стягувача; прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), число, місяць, рік народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті) боржника (для фізичних осіб - платників податків) для фізичної особи або повне найменування, ідентифікаційний код в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань для юридичної особи - боржника;
адреса стягувача, адреса боржника, зазначена у виконавчому документі або заяві про примусове виконання рішення;
унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (далі - УНЗР) стягувача - фізичної особи, боржника - фізичної особи (за наявності);
категорія стягнення за виконавчим документом згідно зпунктом 8 розділу І цього Положення;
дата набрання рішенням законної (юридичної) сили;
резолютивна частина рішення (у тому числі сума грошових коштів, яка підлягає стягненню за виконавчим документом);
відомості про негайне виконання рішення (за наявності);
відомості про заяву стягувача про накладення арешту на майно боржника одночасно з відкриттям виконавчого провадження (за наявності);
номер телефону, факсу (телефаксу), адреси електронної пошти стягувача та боржника (за наявності);
відомості щодо серії та номера паспорта фізичної особи - боржника (за наявності);
реквізити рахунків стягувача та боржника (за наявності);
відомості про форму виконавчого документа (паперова чи електронна).
3. Дата реєстрації та вхідний номер документа, що є номером за порядком у відповідному році, формуються Системою автоматично.
Кожному виконавчому провадженню надається єдиний унікальний номер, який формується Системою.
4. За даними про зареєстрований документ Системою формуються журнал реєстрації загальної вхідної кореспонденції, журнал реєстрації документів про відкриття виконавчого провадження, журнал обліку виконавчих проваджень.
На кожний зареєстрований виконавчий документ у Системі формується обкладинка виконавчого провадження.
За результатом реєстрації виконавчого документа відповідальна особа у Системі може сформувати довідку про реєстрацію виконавчого документа, яка містить:
дату реєстрації документа;
вхідний номер документа;
єдиний унікальний номер виконавчого провадження;
найменування органу державної виконавчої служби, який здійснюватиме примусове виконання виконавчого документа;
прізвище, ім’я, по батькові державного виконавця, на якого розподілено відповідний виконавчий документ;
адресу відповідного веб-сайту в мережі Інтернет;
ідентифікатор для доступу до інформації про виконавче провадження та порядок його використання.
5. Вихідна кореспонденція органів державної виконавчої служби (приватного виконавця), в тому числі документи виконавчого провадження, підлягає реєстрації у Системі. Дата реєстрації та вихідний номер документа, що є номером за порядком у відповідному році, формуються Системою автоматично.
6. За даними про зареєстрований вихідний документ Системою формується журнал реєстрації вихідної кореспонденції. За необхідності (у разі внесення відомостей до Системи) ці дані переносяться Системою до розносної книги для місцевої кореспонденції та списку згрупованих поштових відправлень.
7. Внесення змін, видалення реєстраційних даних вхідної та вихідної кореспонденції, у тому числі виконавчих документів, не допускаються, крім випадків виправлення технічних помилок, описок чи доповнення реєстраційних даних відомостями, отриманими під час проведення виконавчих дій, про що виноситься відповідна постанова.
( Абзац перший пункту 7 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції
№ 855/5 від 21.03.2018 )
Зміни та видалення реєстраційних даних фіксуються та зберігаються Системою автоматично.
Виконавчий документ, що реєструється в Системі, підлягає обов'язковому скануванню (крім виконавчих документів, виданих у формі електронних документів).
ІІІ. Автоматичний розподіл виконавчих документів в органах державної виконавчої служби
1. Автоматичний розподіл виконавчих документів в органі державної виконавчої служби здійснюється в день їх реєстрації на підставі інформації, внесеної до Системи відповідальною особою органу державної виконавчої служби, або відразу після реєстрації Системою виконавчих документів, виданих у формі електронних документів та пред'явлених в рамках інформаційної взаємодії.
2. Виконавчі документи розподіляються між державними виконавцями у довільному порядку із дотриманням черговості та з урахуванням встановленого коефіцієнта й кількості виконавчих проваджень, які перебувають на виконанні у державного виконавця, крім випадків, передбачених пунктами 6, 7 цього розділу.
3. При автоматичному розподілі виконавчих документів застосовуються такі коефіцієнти:
повний коефіцієнт - розподіл виконавчих документів здійснюється без обмежень;
середній коефіцієнт - розподіл виконавчих документів здійснюється на рівні 1/2 від повного коефіцієнта;
низький коефіцієнт - розподіл виконавчих документів здійснюється на рівні 1/3 від повного коефіцієнта;
нульовий коефіцієнт - розподіл виконавчих документів не здійснюється.
4. Низький або нульовий коефіцієнт застосовується для керівника органу державної виконавчої служби, середній, низький або нульовий - для заступника керівника органу державної виконавчої служби.
5. Інформація про коефіцієнт вноситься до Системи керівником органу державної виконавчої служби.
6. Виконання рішень Європейського суду з прав людини, рішень про конфіскацію у справі про порушення митних правил здійснюється виключно державними виконавцями, визначеними керівником органу державної виконавчої служби. Інформація про державних виконавців, на яких покладається виконання таких рішень, вноситься до Системи керівником органу державної виконавчої служби.
7. За рішенням керівника органу державної виконавчої служби на державних виконавців, які виконують рішення Європейського суду з прав людини, рішення про конфіскацію у справі про порушення митних правил можуть розподілятися інші виконавчі документи. Такі державні виконавці можуть бути включені до складу виконавчих груп.
8. Про прийняття на роботу або звільнення з роботи державного виконавця керівник органу державної виконавчої служби зобов’язаний письмово повідомити адміністратора Системи у день отримання відповідного наказу.
9. У разі якщо у відділі відкрито виконавче провадження про стягнення з боржника коштів, виконавчі документи щодо цього боржника розподіляються Системою на державного виконавця, у якого перебуває відкрите виконавче провадження.
Постанови державних виконавців, які відповідно до
Закону України "Про виконавче провадження" є виконавчими документами та за якими має бути відкрито виконавче провадження, розподіляються Системою на державних виконавців, за якими обліковуються виконавчі провадження, у яких винесено відповідні постанови.
10. У разі прийняття рішення про утворення виконавчої групи керівник органу державної виконавчої служби вносить до Системи відомості про утворення виконавчої групи та її склад. Постанова про утворення виконавчої групи формується Системою автоматично.
11. Керівник органу державної виконавчої служби кожного робочого дня до 09.30 здійснює облік виходу на роботу державних виконавців та у разі відсутності державного виконавця вносить відповідні дані до Системи. Автоматичний розподіл виконавчих документів на відсутнього державного виконавця не здійснюється.
12. За десять робочих днів до запланованої відсутності державного виконавця строком від чотирнадцяти та більше днів керівник органу державної виконавчої служби вносить відповідні дані до Системи й автоматичний розподіл виконавчих документів на такого державного виконавця не здійснюється. Автоматичний розподіл поновлюється після внесення до Системи відповідних відомостей керівником органу державної виконавчої служби або закінчення строку запланованої відсутності.
13. У разі відсутності керівника органу державної виконавчої служби автоматичний розподіл виконавчих документів на особу, яка виконує його обов’язки, здійснюється за низьким або нульовим коефіцієнтом.
14. Рішення про взаємозамінність державних виконавців приймає керівник органу державної виконавчої служби та вносить таку інформацію до Системи.
15. У разі внесення до Системи інформації про заплановану відсутність державного виконавця Системою в перший робочий день такої відсутності державного виконавця забезпечується передача незавершених виконавчих проваджень іншому державному виконавцю відповідно до взаємозамінності, про що державним виконавцем, якому передані виконавчі провадження, за допомогою Системи формується акт.
Незавершені виконавчі провадження повертаються державному виконавцю, на виконанні якого вони перебували, у перший робочий день після завершення його запланованої відсутності, про що таким державним виконавцем за допомогою Системи формується акт.
16. У разі незапланованої відсутності державного виконавця керівник органу державної виконавчої служби до 10:00 першого дня його відсутності вносить до Системи відповідну інформацію. Незавершені виконавчі провадження у день внесення інформації передаються Системою іншому державному виконавцю відповідно до взаємозамінності, про що державним виконавцем, якому передані виконавчі провадження, за допомогою Системи формується акт.
У день виходу (до 10:00) на роботу державного виконавця керівник органу державної виконавчої служби вносить до Системи відповідну інформацію. Незавершені виконавчі провадження, які передавалися іншому державному виконавцю, повертаються Системою попередньому державному виконавцю, про що ним за допомогою Системи формується акт.
У разі настання обставин, що ускладнюють виконання рішень, керівник органу державної виконавчої служби здійснює передачу незавершених виконавчих проваджень іншому державному виконавцю шляхом внесення до Системи відповідної інформації. У день усунення обставин, що ускладнювали виконання рішень, керівник органу державної виконавчої служби здійснює передачу (повернення) незавершених виконавчих проваджень державному виконавцю, у якого вони перебували на виконанні, шляхом внесення до Системи відповідної інформації.
На період своєї відсутності державний виконавець не має права користуватися Системою.
17. У разі внесення до Системи інформації про звільнення державного виконавця Система розподіляє незавершені виконавчі провадження, які перебували на виконанні у такого державного виконавця, на іншого державного виконавця відповідно до взаємозамінності.
У разі прийняття на роботу державного виконавця керівник органу державної виконавчої служби за необхідності здійснює передачу йому незавершених виконавчих проваджень шляхом внесення до Системи відповідної інформації.
У разі відновлення виконавчого провадження Система обліковує виконавчий документ за державним виконавцем, у якого таке провадження перебувало на виконанні. У разі звільнення державного виконавця Система обліковує виконавчий документ за державним виконавцем відповідно до взаємозамінності.
18. Передача виконавчих проваджень від одного державного виконавця до іншого у випадках, передбачених пунктами 15, 16, абзацом другим пункту 17 цього розділу, передача виконавчого провадження у разі відводу (самовідводу) державного виконавця або наявності інших обставин, що ускладнюють виконання рішення оформлюється письмовим дорученням керівника органу державної виконавчої служби.
Передача керівником органу державної виконавчої служби виконавчого провадження у разі відводу (самовідводу) державного виконавця або наявності інших обставин, що ускладнюють виконання рішення, здійснюється шляхом внесення керівником органу державної виконавчої служби до Системи відповідної інформації після додавання сканованої копії доручення до виконавчого провадження, що передається.
19. Знеструмлення електромереж та інші обставини, що впливають на безперебійність і функціонування Системи, фіксуються актами керівника органу державної виконавчої служби із зазначенням у них дати, часу настання та закінчення дії відповідних обставин.
Керівник органу державної виконавчої служби зобов’язаний скласти акт та довести його до відома керівника вищого рівня не пізніше наступного робочого дня з моменту настання відповідних обставин.
20. Автоматичний розподіл виконавчих документів між державними виконавцями здійснюється невідкладно після налагодження роботи Системи або наступного робочого дня після усунення обставин, зазначених у пункті 19 цього розділу.
21. У разі настання обставин, зазначених у пункті 19 цього розділу, розподіл виконавчих документів, що видані за рішеннями, які підлягають негайному виконанню, та надійшли в період дії таких обставин, здійснюється керівником органу державної виконавчої служби з дотриманням положень пункту 2 цього розділу.
Інформація щодо виконавчих документів, розподілених керівником органу державної виконавчої служби, вноситься до Системи не пізніше наступного робочого дня після усунення обставин, зазначених у пункті 19 цього розділу, із зазначенням державного виконавця, на якого розподілено виконавчий документ.
ІV. Внесення до Системи відомостей щодо здійснення виконавчого провадження
1. Державний або приватний виконавець (далі - виконавець) після отримання виконавчого документа у строки, встановлені
Законом України "Про виконавче провадження", приймає рішення про відкриття виконавчого провадження чи про повернення виконавчого документа стягувачу без прийняття до виконання.
2. Виконавцем до Системи обов’язково вносяться відомості про проведення всіх виконавчих дій та прийняття процесуальних рішень.
До Системи в обов’язковому порядку вносяться також відомості про всі документи, отримані на запит виконавця, заяви сторін виконавчого провадження, відповіді на них та їх скановані копії.
( Абзац другий пункту 2 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції
№ 1385/5 від 06.05.2019 )
3. Відомості про проведення виконавчих дій вносяться до Системи одночасно з виготовленням документа, на підставі якого вчиняється виконавча дія, або одночасно з виготовленням документа, яким оформлюється проведення виконавчої дії.
У разі здійснення виконавчої дії за межами органу державної виконавчої служби (офіса приватного виконавця) відомості про таку дію вносяться до Системи не пізніше наступного робочого дня після її проведення.
4. Постанови виконавця, а також інші документи виконавчого провадження виготовляються за допомогою Системи відповідно до шаблонів документів, переданих адміністратору Системи структурним підрозділом Міністерства юстиції України, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері організації примусового виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб). Виготовлення постанов та інших документів виконавчого провадження не в Системі забороняється.
( Абзац перший пункту 4 розділу ІV із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції
№ 2407/5 від 08.07.2021 )
У разі тимчасової відсутності доступу до Системи (через перебої в електропостачанні тощо), як виняток, допускається виготовлення документів виконавчого провадження без використання Системи з подальшим обов’язковим внесенням таких документів до системи в день усунення причин, що перешкоджали доступу до неї.
5. Документ виконавчого провадження, який направляється у паперовому вигляді, формується виконавцем у Системі до друку та вноситься до журналу реєстрації вихідної кореспонденції протягом 24 годин з моменту формування.
Документ виконавчого провадження в паперовому вигляді передається державним виконавцем на відправку відповідальній особі органу державної виконавчої служби (направляється приватним виконавцем, помічником або відповідальною особою приватного виконавця) протягом 24 годин з моменту його формування.
( Абзац другий пункту 5 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції
№ 1385/5 від 06.05.2019 )
Документ виконавчого провадження, відкритого на підставі виконавчого документа, виданого у формі електронного документа, формується виконавцем у Системі та отримується стягувачем за допомогою Системи в рамках інформаційної взаємодії, а також в електронному кабінеті в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), яка забезпечує обмін документами (далі - ЄСІТС) (за наявності). Такий документ роздруковується та долучається до матеріалів виконавчого провадження.
Документи виконавчого провадження сторонам та іншим учасникам виконавчого провадження, які мають електронний кабінет в ЄСІТС, надсилаються в електронній формі до таких електронних кабінетів у порядку, визначеному розділом XVI цього Положення.
( Пункт 5 розділу IV доповнено абзацом четвертим згідно з Наказом Міністерства юстиції
№ 3642/5 від 16.10.2023 - щодо введення в дію змін див.
пункт 4 )
Платіжні інструкції на примусове списання (стягнення) коштів підлягають внесенню відповідальною особою органу державної виконавчої служби (приватним виконавцем, помічником або відповідальною особою приватного виконавця) до журналу реєстрації вихідної кореспонденції не пізніше наступного робочого дня з моменту виготовлення.
6. Документ виконавчого провадження, який направляється в електронному вигляді, формується виконавцем у Системі із накладенням кваліфікованого електронного підпису із застосуванням засобів кваліфікованого електронного підпису, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання, та реєструється в журналі реєстрації вихідної кореспонденції.
7. У разі необхідності передачі виконавчого документа або виконавчого провадження від одного органу державної виконавчої служби до іншого, від одного приватного виконавця до іншого приватного виконавця або відповідного органу державної виконавчої служби, від органу державної виконавчої служби до приватного виконавця виконавець обирає в Системі відповідний орган державної виконавчої служби або приватного виконавця та реєструє таку передачу. Постанова про передачу виконавчого документа (виконавчого провадження) формується Системою автоматично.
У випадку, встановленому пунктом 4 розділу I Інструкції з організації примусового виконання рішень, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 02 квітня 2012 року № 512/5,
зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 02 квітня 2012 року за № 489/20802, реєстрація передачі виконавчого провадження здійснюється органом державної виконавчої служби, який приймає до виконання виконавче провадження.
( Пункт 7 розділу IV доповнено новим абзацом другим згідно з Наказом Міністерства юстиції
№ 2297/5 від 09.06.2022 )
З моменту реєстрації передачі виконавчого документа (виконавчого провадження) Система унеможливлює реєстрацію виконавчих дій за цим виконавчим документом (виконавчим провадженням) виконавцем, який його передав (виконавцем, від якого передано виконавче провадження), крім реєстрації скасування передачі виконавчого документа (виконавчого провадження) та реєстрації передачі виконавчого провадження органом державної виконавчої служби, який приймає до виконання виконавче провадження.
Відповідальна особа органу державної виконавчої служби (приватний виконавець, помічник або відповідальна особа приватного виконавця) після отримання виконавчого документа (матеріалів виконавчого провадження) в паперовому вигляді вносить відомості про отримання виконавчого документа (матеріалів виконавчого провадження) до Системи.
В органі державної виконавчої служби переданий(е) виконавчий документ (виконавче провадження) розподіляється Системою в порядку, встановленому розділом ІІІ цього Положення. Державний виконавець, на якого розподілено виконавчий документ (виконавче провадження), вносить до Системи відомості про прийняття виконавчого документа (виконавчого провадження) не пізніше наступного робочого дня з дня його отримання. Постанова про прийняття виконавчого документа (виконавчого провадження) формується Системою автоматично.
Приватний виконавець у разі надходження виконавчого документа (матеріалів виконавчого провадження) не пізніше наступного робочого дня з дня його (їх) отримання вносить до Системи відомості про отримання виконавчого документа (виконавчого провадження). Постанова про прийняття виконавчого документа (виконавчого провадження) формується Системою автоматично.
................Перейти до повного тексту