- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
НАКАЗ
09.10.2002 № 721
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
16 грудня 2002 р.
за № 973/7261
Про затвердження Правил плавання суден Керч-Єнікальським каналом і підхідними каналами до нього
З метою забезпечення безпеки судноплавства та упорядкування руху суден Керч-Єнікальським каналом і підхідними каналами до нього у відповідності до
статей 3,
10 і
110 Кодексу торговельного мореплавства України НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Правила плавання суден Керч-Єнікальським каналом і підхідними каналами до нього (далі - Правила), що додаються.
2. Державному департаменту морського і річкового транспорту (Скворцов Г.П.) в установленому порядку подати цей наказ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Керченському морському торговельному порту (Котовський О.В.) у двомісячний термін після державної реєстрації привести Обов'язкові постанови по Керченському морському торговельному порту і порту Крим у відповідність до зазначених Правил.
4. ДУ "Держгідрографія" (Корякін А.В.) забезпечити у встановленому порядку опублікування у "Повідомленнях мореплавцям" цих Правил і змін до Обов'язкових постанов по Керченському морському торговельному порту і порту Крим, внесених відповідно до п. 3 цього наказу.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Державного секретаря Симоненка С.В.
Т.в.о. міністра | Е. Абдуллаєв |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
транспорту України
09.10.2002 № 721
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
16 грудня 2002 р.
за № 973/7261
( Дію Правил призупинено на час дії розпорядження Кабінету Міністрів України від 30.04.2014
№ 578-р "Деякі питання функціонування морського та річкового транспорту" згідно з Наказом Міністерства інфраструктури
№ 80 від 27.02.2015 )
ПРАВИЛА
плавання суден Керч-Єнікальським каналом і підхідними каналами до нього
( у тексті Правил та додатку: скорочення "КМТП" замінено скороченням "КМП"; скорочення "ІДПН" замінено словами "Служба капітана КМП"; слово "Мінтрансу" замінено словами "Мінінфраструктури України" згідно з Наказом Міністерства інфраструктури
№ 5 від 13.01.2014 )
1. Загальні положення
1.1 Правила плавання суден Керч-Єнікальським каналом і підхідними каналами до нього (далі - Правила) встановлюють порядок плавання суден незалежно від прапора і форми власності з метою забезпечення безпеки судноплавства в Керченській протоці, охорони людського життя на морі і попередження забруднення довкілля.
1.2 Правила поширюються на:
- акваторію Керч-Єнікальського каналу (далі - КЄК) з охоронними зонами;
- акваторію Керченського підхідного каналу (далі - КПК) Керченського морського порту (далі - КМП) з охоронними зонами;
( Абзац третій пункту 1.2 глави 1 в редакції Наказу Міністерства інфраструктури
№ 5 від 13.01.2014 )
- внутрішній рейд і акваторію КМП, акваторію порту Крим;
- райони місць якірних стоянок № 450, 452 (перевантажувальний рейд) та № 453, 471;
- зону поромної переправи (далі - ЗПП);
- фарватери № 28, 50, 52;
- рекомендовані шляхи № 12, 45;
- район забрівкового плавання.
На акваторіях Керченської протоки, зазначених у цьому пункті, діє регульований порядок руху суден.
1.3 Правила не поширюються на маломірні судна, що використовують для руху райони прибережного плавання.
1.4 Правила розроблені відповідно до:
-
Положення про морських лоцманів, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України від 8 травня 2013 року № 292, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 червня 2013 року за № 920/23452;
( Абзац п'ятий пункту 1.4 глави 1 в редакції Наказу Міністерства інфраструктури
№ 5 від 13.01.2014 )
( Пункт 1.4 глави 1 доповнено абзацом восьмим згідно з Наказом Міністерства інфраструктури
№ 767 від 10.10.2022 )
- Рекомендацій з лоцманської служби, прийнятих Резолюцією ІМО А.159 (IV);
- Керівництва для служб управління рухом суден, прийнятого Резолюцією ІМО А.857 (20).
( Абзац дванадцятий пункту 1.4 глави 1 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури
№ 767 від 10.10.2022 )
1.5 Нагляд (контроль) за дотриманням цих Правил здійснює Адміністрація судноплавства.
1.6 ЦРРС у залежності від гідрометеорологічних умов і інших обставин установлює порядок руху суден каналами, фарватерами і рекомендованими шляхами Керченської протоки, здійснює регулювання руху суден і контроль за виконанням суднами встановленого режиму плавання.
Судна, що плавають у районах, зазначених у пункті 1.2 Правил, повинні керуватися:
- Загальними правилами плавання і стоянки суден у морських портах СРСР і на підходах до них;
- Обов'язковими постановами по Керченському морському порту і порту Крим.
( Абзац п'ятий пункту 1.6 глави 1 в редакції Наказу Міністерства інфраструктури
№ 5 від 13.01.2014 )
У районах, зазначених у пункті 1.2 цієї глави, Керченський ЦРРС виконує такі функції:
( Пункт 1.6 глави 1 доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства інфраструктури
№ 767 від 10.10.2022 )
виявлення суден на підходах до зони дії ЦРРС, установлення зв’язку з ними, отримання та реєстрація необхідних даних про кожне судно, повідомлення капітану Керченського морського порту про виявлення суден, плавання яких у зоні дії ЦРРС заборонено;
( Пункт 1.6 глави 1 доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства інфраструктури
№ 767 від 10.10.2022 )
надання інформаційних послуг суднам, зокрема інформування суден окремих категорій про заборону їх плавання в зоні дії ЦРРС;
( Пункт 1.6 глави 1 доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства інфраструктури
№ 767 від 10.10.2022 )
радіолокаційний контроль руху суден;
( Пункт 1.6 глави 1 доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства інфраструктури
№ 767 від 10.10.2022 )
надання суднам навігаційної допомоги (радіолокаційне проведення);
( Пункт 1.6 глави 1 доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства інфраструктури
№ 767 від 10.10.2022 )
регулювання руху суден;
( Пункт 1.6 глави 1 доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства інфраструктури
№ 767 від 10.10.2022 )
сприяння аварійно-рятувальним, пошуково-рятувальним, буксирним, днопоглиблювальним та іншим спеціальним роботам, що виконуються в зоні дії ЦРРС;
( Пункт 1.6 глави 1 доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства інфраструктури
№ 767 від 10.10.2022 )
допомога в установленні зв’язку між суднами і береговими організаціями та службами з питань, що пов’язані із забезпеченням безпеки руху суден;
( Пункт 1.6 глави 1 доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства інфраструктури
№ 767 від 10.10.2022 )
невідкладне інформування капітана Керченського морського порту в разі виявлення судна, плавання якого в зоні дії ЦРРС заборонено.
( Пункт 1.6 глави 1 доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства інфраструктури
№ 767 від 10.10.2022 )
1.7 За порушення цих Правил Адміністрація судноплавства або капітан КМП в межах своїх повноважень мають право притягти порушника до відповідальності згідно з чинним законодавством України.
1.8 У цих Правилах терміни вживаються в такому значенні:
вік - вік судна, виражений кількістю років з дати його поставлення;
нафта важких сортів - вантаж нафтового танкера, що визначений пунктом 2 правила 21 Додатка I до MARPOL;
нафтовий танкер - нафтовий танкер відповідно до визначення, наведеного у правилі 1 Додатка I до MARPOL;
нафтовий танкер з одинарним корпусом - нафтоналивне судно, яке не відповідає вимогам щодо подвійного корпусу чи еквівалентної конструкції, установленим правилами 19 і 28.6 Додатка I до MARPOL;
танкер для ШРР (шкідливих рідких речовин) - судно, відповідно до визначення, наведеного у правилі 1 Додатка II до MARPOL;
танкер-хімовоз - судно, відповідно до визначення, наведеного у правилі 1 Додатка II до MARPOL.
1.9 Забороняється плавання в зоні дії цих Правил нафтових однокорпусних танкерів дедвейтом 600 тонн та більше, що перевозять важкі сорти нафти, а також нафтових однокорпусних танкерів дедвейтом 600 тонн та більше й віком 25 років та більше після настання дати поставлення судна, яка визначається пунктами 28.1-28.6 правила 1 Додатка I до MARPOL. Плавання таким суднам дозволяється за розпорядженням капітана Керченського морського порту лише у випадках, якщо судно перебуває у скрутному становищі та шукає порт-притулок або якщо судно без вантажу прямує до порту на ремонт.
Забороняється плавання в зоні дії цих Правил нафтових танкерів, які досягнули віку 25 років та більше після дати їх поставлення, дедвейтом 5000 або більше, але менше 20000 тонн або дедвейтом 20000 тонн або більше, які перевозять сиру нафту, нафтове паливо, важке дизельне паливо або мастильну олію як вантаж або 30000 тонн або більше, які перевозять інші види нафти і які відповідають вимогам Правил 18.1-18.9, 18.12-18.15, 30.4, 33.1, 33.2, 33.3, 35.1, 35.2 і 35.3 Додатка I до MARPOL обладнаних лише подвійним дном або подвійними бортами, які не використовуються для перевезення нафти і розміщені по всій довжині вантажного танку або обладнані відсіками подвійного корпусу, які не використовуються для перевезення нафти і розміщені по всій довжині вантажного танку, але не відповідають умовам для надання звільнення від вимог Правила 20.1.3 Додатка I до MARPOL.
Нафтоналивним суднам, зазначеним у абзацах першому та другому цього пункту дозволяється плавання виключно в акваторії морського порту за умови наявності у таких суден діючих документів, що видаються класифікаційним товариством (визнаною організацією), якому (якій) делеговано повноваження відповідно до чинного законодавства, а також відповідності вимогам схеми оцінювання їх стану, ухваленою резолюцією Міжнародної морської організації від 27 квітня 2001 року MEPC 94(46) зі змінами і доповненнями, внесеними резолюцією Міжнародної морської організації від 11 жовтня 2002 року MEPC 99(48) та резолюцією Міжнародної морської організації від 04 грудня 2003 року MEPC 112(50), що проводиться класифікаційним товариством (визнаною організацією), якому (якій) делеговано повноваження відповідно до чинного законодавства.
Забороняється плавання в зоні дії цих Правил танкерів-хімовозів, танкерів для ШРР, у тому числі змішаного "ріка-море" плавання дедвейтом 600 тонн та більше, що не мають документів, які підтверджують їх відповідність вимогам, що встановлені Додатком ІІ до MARPOL (Міжнародного свідоцтва про запобігання забрудненню при перевезенні шкідливих рідких речовин наливом або Міжнародного свідоцтва про придатність судна до перевезення небезпечних хімічних вантажів наливом або Свідоцтва про придатність судна до перевезення небезпечних хімічних вантажів наливом).
2. Інформація і зв'язок
2.1 Інформація про підхід судна до Варзовського буя при проходженні судна транзитом з Азовського моря або до буя № 1 при проходженні судна з боку Чорного моря подається на адресу ЦРРС капітаном судна або судновим агентом за 48 годин до підходу, повторно - за 24 години і остаточно уточнюється за 4 години до підходу. Якщо інформацію про підхід отримано від судна, плавання якого в зоні дії цих Правил заборонено, ЦРРС зобов’язаний інформувати таке судно про заборону його плавання та невідкладно повідомити про це Службу капітана КМП.
( Абзац перший пункту 2.1 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури
№ 767 від 10.10.2022 )
У разі зміни часу підходу інформація повинна бути передана не пізніше ніж за 2 години до підходу до вказаних буїв.
При тривалості переходу менше 48 годин інформація про підхід повинна бути передана не пізніше 2 годин після виходу судна з порту.
У разі відсутності інформації про підхід або її затримки дозвіл на прохід судна КЄК надає ЦРРС, виходячи з фактичної обстановки у каналі; лоцман надається в останню чергу.
Інформація про підхід до приймальних буїв Керченської протоки суден, що прямують у порти Керченської протоки, подається до ЦРРС за 48 годин, повторно - за 24 години і остаточно уточнюється за 4 години до підходу до КЄК.
У разі зміни часу підходу інформація повинна бути передана не пізніше ніж за 2 години до підходу до приймальних буїв. При тривалості переходу менше 48 годин інформація про підхід повинна бути подана не пізніше 2 годин після виходу судна з порту.
У разі відсутності інформації про підхід або її затримки дозвіл на прохід судна Керч-Єнікальським каналом надає ЦРРС виходячи з фактичної обстановки у каналі; лоцман надається в останню чергу.
2.2 Інформація про підхід судна повинна містити такі дані:
- тип, рік побудови, назву судна, його позивний і номер ІМО;
( Абзац другий пункту 2.2 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерство інфраструктури
№ 767 від 10.10.2022 )
- прапор судна та назву судновласника;
- назву агентської фірми, її адресу;
- запланований час і місце підходу до приймальних буїв або до зони дії ЦРРС;
- найбільшу довжину, ширину, висоту борту, дедвейт, місткість (брутто, нетто), фактичні осадки носом і кормою;
( Абзац шостий пункту 2.2 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерство інфраструктури
№ 767 від 10.10.2022 )
- мету заходу;
- назву і кількість вантажу (кількість пасажирів);
- порт відходу (останній порт заходу) і порт призначення;
- стан суднової радіолокаційної станції (далі - РЛС) і засобів зв'язку;
- наявні обмеження в управлінні судном і несправності, які перешкоджають безпеці судноплавства;
- швидкість судна в маневровому режимі;
- належність судна до нафтових танкерів з одинарним корпусом (для нафтових танкерів);
( Пункт 2.2 глави 2 доповнено абзацом тринадцятим згідно з Наказом Міністерства інфраструктури
№ 767 від 10.10.2022 )
- наявність нафти важких сортів (для нафтових танкерів).
( Пункт 2.2 глави 2 доповнено абзацом чотирнадцятим згідно з Наказом Міністерства інфраструктури
№ 767 від 10.10.2022 )
При буксируванні капітан судна, що буксирує, повідомляє основні розміри об'єкта, який буксирується.
Капітан судна несе відповідальність за достовірність переданої інформації у встановленому порядку.
2.3 При проходженні транзитом, за 30 хвилин до підходу до приймальних буїв або до зони регулювання руху суден, капітан судна повинен установити радіозв'язок по УКХ-радіостанції на відповідному робочому каналі ЦРРС і дати уточнювальну інформацію. Надалі капітан судна керується вказівками лоцмана-оператора ЦРРС (інформація про канали радіозв'язку ЦРРС, підприємств та портів Керченської протоки, а також їхні позивні, зазначені в додатку).
2.4 Для суден, які прямують у порти і підприємства Керченської протоки, відповідальність за узгодження часу підходу судна до причалу покладається на капітана судна або його суднового агента і диспетчера відповідного порту або підприємства.
Заявка і інформація на відхід суден із портів і підприємств Керченської протоки подається до ЦРРС капітаном (агентом) судна через диспетчера підприємства до 12 години доби, яка передує відходові, для упорядкування добового графіка порядку і часу виходу суден, що погоджується капітаном (агентом) судна з Службами капітана порту (далі - Служба капітана КМП) і диспетчерами підприємств.
( Абзац другий пункту 2.4 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури
№ 5 від 13.01.2014 )
У разі незапланованого виходу судна з порту заявка подається не пізніше ніж за 2 години до виходу.
2.5 В інформації на відхід судна повинні бути зазначені:
- назва судна, прапор, позивні, номер ІМО, тип, рік побудови;
( Абзац другий пункту 2.5 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури
№ 767 від 10.10.2022 )
- назва і кількість вантажу (кількість пасажирів);
- осадка носом і кормою, довжина, ширина, висота борту, дедвейт;
( Абзац четвертий пункту 2.5 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури
№ 767 від 10.10.2022 )
- належність судна до нафтових танкерів з одинарним корпусом (для нафтових танкерів);
( Пункт 2.5 глави 2 доповнено абзацом п’ятим згідно з Наказом Міністерства інфраструктури
№ 767 від 10.10.2022 )
- наявність нафти важких сортів (для нафтових танкерів;
( Пункт 2.6 глави 2 доповнено абзацом шостим згідно з Наказом Міністерства інфраструктури
№ 767 від 10.10.2022 )
- судновласник, агент;
- порт призначення;
- заявка на лоцмана і буксири (у разі необхідності);
- стан РЛС і засобів зв'язку;
- наявні обмеження в управлінні судном і несправності, які перешкоджають безпеці судноплавства;
- при буксируванні - основні розміри об'єкта, який буксирується;
- швидкість у маневровому режимі.
2.6 Про вихід із КМП, Керченського морського рибного порту, порту Крим, бухти Камиш-Бурун капітан судна (агент) зобов'язаний повідомити ЦРРС та Службу капітана КМП телефоном або по УКХ-радіозв'язку не пізніше ніж за 6 годин до часу передбаченого виходу і уточнити час виходу за 30 хвилин. Якщо інформація, що уточнює час виходу, не надійшла, заявка анулюється.
2.7 Капітани суден, суднові агенти, чергові інспектори Служби капітана КМП і диспетчери підприємств відповідають за достовірність переданої інформації, а ЦРРС - за свої розпорядження і передану інформацію у відповідності до чинного законодавства України.
2.8 Аудіо - і відеоінформація про поточну радіолокаційну обстановку записується технічними засобами ЦРРС, запис зберігається не менше трьох діб. У випадку, якщо сталися які-небудь події, - термін зберігання запису не менше 1 року.
2.9 Під час радіообміну між судном і лоцманом-оператором ЦРРС робочими мовами є українська, російська або англійська із використанням Стандартного морського словника - розмовника ІМО.
3. Плавання суден у зоні регулювання руху суден
3.1 Судно до початку руху в зоні дії ЦРРС повинне встановити зв'язок із ЦРРС і одержати дозвіл на перехід КЄК. При несправній судновій УКХ-радіостанції або відсутності необхідних для зв'язку з ЦРРС радіоканалів здійснюється обов'язкове лоцманське проведення судна з використанням переносної УКХ-радіостанції.
Для суден, що здійснюють плавання каналами і фарватерами Керченської протоки, на всьому протязі діє регульований порядок руху.
3.2 Лоцман-оператор ЦРРС, залежно від обставин, дає дозвіл на відхід судна від причалу або зняття з якоря. Без зазначеного дозволу рух суден забороняється. Якщо протягом 30 хвилин після призначеного часу судно не почало рухатись, то дозвіл на відхід анулюється.
Після отримання дозволу на відхід від причалу або зняття з якоря капітан судна зобов'язаний сповістити ЦРРС про початок руху на відповідному каналі УКХ-радіозв'язку.
3.3 Судно під час руху Керченською протокою повинно постійно нести радіовахту на робочому каналі ЦРРС, якщо йому не наданий інший канал.
3.4 КЄК є каналом із двостороннім рухом. ЦРРС у залежності від навігаційної, гідрометеорологічної обстановки в каналі, технічних особливостей судна, наявності караванів у каналі або інших причин, що перешкоджають безпечному плаванню суден, може встановлювати односторонній рух або припиняти рух суден.
3.5 Для плавання КЄК допускаються судна довжиною до 215 метрів і судна з осадкою не більше 8 метрів (при проходженні судна з боку Азовського моря). Для суден, що рухаються до КМП з боку Чорного моря, допускається осадка до 8,3 метра.
Можливість входу в КЄК суден, що перевищують зазначені розміри, розглядається капітаном Керченського морського порту в кожному конкретному випадку в залежності від стану судна, можливості забезпечення буксирними суднами на супровід, гідрометеорологічних та інших умов.
Осадка суден дозволяється:
а) на КПК - не більше 8,3 метра;
б) на Чушкінському і частині Єнікальського колін КЄК (від місця сполучення Чушкінського коліна з Єнікальським до перетинання осі Єнікальського коліна з віссю КПК) - не більше 8 метрів;
в) на Павловському, Бурунському і частині Єнікальського колін КЄК (від місця сполучення Бурунського коліна з Єнікальським коліном до перетинання з віссю КПК) - не більше 8,3 метра.
( Пункт 3.5 глави 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури
№ 5 від 13.01.2014 )
3.6
( Абзац перший пункту 3.6 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури
№ 146 від 11.03.2013 )
Плавання суден каналами при обмеженій видимості дозволяється:
а) у світлий час доби - при видимості не менше 2 миль;
б) у темний час доби - при видимості головних створних знаків, які забезпечують плавання Керч-Єнікальським каналом;
в) суднам, оснащеним апаратурою сучасних супутникових радіонавігаційних систем, при видимості менше зазначеної в підпунктах "а" і "б", плавання каналами може бути дозволено ЦРРС за згодою капітана судна за узгодженням із лоцманом;
г) при обмеженій видимості за згодою капітана і лоцмана може здійснюватися радіолокаційне проведення суден з осадкою до 4,5 метра.
Вхід суден у КЄК і рух підхідними каналами при несприятливих гідрометеорологічних умовах, а також при швидкості вітру більше 14 м/с забороняється.
3.7 Швидкість руху суден не повинна перевищувати:
а) на всьому протязі КЄК - 10 вузлів, для суден з осадкою 5,0 метра і менше - 12 вузлів;
б) на КПК - 7 вузлів;
в) на акваторії порту - 3 вузли.
3.8 Дистанція між суднами, що входять у Керч-Єнікальський канал і рухаються ним в одному напрямку, повинна бути не менше 1 милі.
Обгін суден на каналах:
а) дозволяється за узгодженням із ЦРРС при осадці суден до 4,5 метрів;
б) на КПК і на поворотах - обгін суден заборонений;
в) заборонений також обгін судна двома суднами одночасно.
3.9 Малотоннажні судна повинні здійснювати плавання за брівками каналів Керченської протоки (крім періоду льодової кампанії) і можуть входити в габарити каналів тільки на ділянках, де забрівкові глибини перешкоджають їхньому безпечному плаванню при узгодженні з ЦРРС і отриманні від нього дозволу.
Малотоннажними суднами в Правилах вважаються:
а) самохідні судна тоннажем до 300 умовних одиниць (у.о.);
б) несамохідні судна тоннажем до 500 у.о.
Судна країн СНД (крім суден із небезпечними вантажами) з осадкою до 3,5 метрів можуть використовувати для плавання район забрівкового плавання.
3.10 При плаванні каналами Керченської протоки дозволяється буксирування на буксирному тросі тільки одного об'єкта. Довжина буксирного тросу не повинна перевищувати 50 метрів. Питання про буксирування двох об'єктів "лагом" до буксиру і буксирування плавучих бурових установок (далі - ПБУ) вирішується в кожному окремому випадку капітаном порту.
Капітани суден, що буксируються, відповідають за пошкодження і зміщення із своїх штатних місць плавучих попереджувальних знаків навігаційного обладнання каналів.
3.11 З метою регулювання руху суден канали Керченської протоки розділяються на:
головний канал - Керч-Єнікальський канал;
бічні канали відносно КЄК - підхідний канал Керченського морського порту (далі - КПК); підхідний канал Камиш-Бурунської бухти - Аршинцевський підхідний канал (далі - АПК); усі фарватери (далі - ФВ) і рекомендовані шляхи (далі - РШ) Керченської протоки;
підхідний канал Керченського морського рибного порту (далі - КМРП) є бічним каналом відносно КПК.
( Пункт 3.11 глави 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури
№ 5 від 13.01.2014 )
3.12 Судна, що рухаються бічними каналами, звільняють дорогу суднам, що рухаються головним каналом.
3.13 При одночасному наближенні до місця повороту з протилежних напрямків судна повинні керуватися таким:
а) якщо жодне із суден не несе сигналів, передбачених правилом 28 МППЗС-72( 995_137 ), або обидва судна несуть такі сигнали, то право першочергового проходу повороту має судно, що рухається Єнікальським або Бурунським колінами КЄК у Чорне море, а також судно, що рухається Єнікальським коліном КЄК в Азовське море;
б) всі судна, що не несуть сигналів, передбачених правилом 28 МППЗС-72( 995_137 ), незалежно від напрямку руху звільняють дорогу і надають право першочергового проходу повороту суднам, які несуть такі сигнали;
в) судна, які зобов'язані дати право першочергового проходу повороту, повинні розрахувати свій маневр таким чином, щоб на відстані не менше 0,5 милі до початку повороту пропустити зустрічне судно;
г) судна, що виходять із КЄК, мають переважне право перед суднами, що повинні ввійти в КЄК;
ґ) при складних гідрометеорологічних умовах або інших обставинах плавання першочерговість проходу повороту визначається ЦРРС за узгодженням із лоцманом.
3.14 Жодне судно не має права входити в канали, на фарватери і рекомендовані шляхи Керченської протоки, у порти Керченської протоки і виходити з них або починати рух у зоні дії ЦРРС, не отримавши дозволу ЦРРС і відомостей про обставини на каналах. Дозвіл анулюється і повинен бути запитаний знову, якщо судно протягом 30 хвилин не починає дозволені дії.
3.15 Судно до початку руху в зоні дії ЦРРС повинно встановити радіозв'язок із ЦРРС і одержати дозвіл на перехід КЄК.
Судно, що не одержало дозвіл ЦРРС на вхід у зону його дії, або не встановило зв'язок із ним, повинно стати на якір у дозволених для постановки місцях, указаних на карті, або лягти в дрейф до встановлення зв'язку, одержання дозволу і рекомендацій ЦРРС, повідомити своє місце і дії по власній УКХ-радіостанції, через радіоцентр порту або інші судна.
Після одержання дозволу від ЦРРС капітан судна зобов'язаний сповістити про початок руху судна чергового лоцмана-оператора ЦРРС, чергового капітана Служби капітана КМП або диспетчера підприємства.
3.16 Обов'язковими для виконання як капітанами суден, так і лоцманами, незалежно від їхньої приналежності, є вказівки ЦРРС, що стосуються:
а) заборони руху каналами КЄК і КПК;
б) входу в КЄК, КПК і виходу з них, входу на фарватери і рекомендовані шляхи Керченської протоки і виходу з них;
в) черговості руху;
г) плану переходу і його змін у разі потреби (шляху, швидкості, дистанції між суднами, часу і черговості проходу поворотів і т.ін.);
ґ) визначення місця якірної стоянки, постановки і зняття із якірної стоянки, швартування або затримки біля причалу;
д) радіолокаційного проведення суден;
е) дій щодо запобігання безпосередній небезпеці або її загрозі;
є) інші вказівки, що стосуються безпеки судноплавства, охорони людського життя на морі, попередження забруднення довкілля.
3.17 Судно повинно повторити розпорядження лоцмана-оператора, що стосуються безпосередньо його, а в разі неможливості виконання переданої вказівки - повідомити причину, а також свої наміри.
3.18 У разі неможливості з будь-яких причин зв'язатися з ЦРРС судно повинно повідомити своє місцезнаходження і дії через радіоцентр порту або інші судна.
3.19 У разі неприйняття судна портом з будь-яких причин судно зобов'язане стати на якір або лягти в дрейф у місці, визначеному лоцманом-оператором ЦРРС.
3.20 Усі судна, що є на підході до зони Керченської протоки, зобов'язані вийти на радіозв'язок на 16-му каналі-УКХ (156, 800 МГц) із черговою службою найближчого підрозділу Прикордонних військ України (радіопозивний "Лебідь"), з наступним переходом на радіоканал Прикордонних військ для розпізнання і передачі інформації про судно і маршрут прямування.
3.21 ЦРРС визначає черговість руху суден Керч-Єнікальським каналом, керуючись такими пріоритетами:
а) аварійні судна;
б) судна, що виходять для надання допомоги, а також судна з важкохворими на борту;
в) кораблі й судна Військово-Морських Сил Збройних Сил України і Морської охорони Прикордонних військ України, що виконують спеціальні завдання;
г) гідрографічні судна, що використовуються для відновлення засобів навігаційного обладнання (далі - ЗНО);
ґ) пасажирські судна і пороми, що рухаються за розкладом, судна з швидкопсувними вантажами та рибною продукцією;
д) судна з небезпечними вантажами;
е) лінійні судна або судна довжиною більше 160 метрів;
( Підпункт "е" пункту 3.21 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури
№ 146 від 11.03.2013 )
................Перейти до повного тексту