1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 340 від 28.05.2001 Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
25 червня 2001 р.
за N 545/5736
Про затвердження Типового положення про службу регулювання руху суден
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства транспорту та зв'язку N 218 від 03.03.2006 Наказами Міністерства інфраструктури N 487 від 01.11.2011 N 278 від 16.08.2016 N 354 від 06.08.2018 Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури N 952 від 20.12.2022 )
З метою удосконалення роботи служб регулювання руху суден (далі - СРРС) та відповідно до статей 3 і 111 Кодексу торговельного мореплавства України НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Типове положення про службу регулювання руху суден, що додається.
2. Державний нагляд і загальне керівництво за діяльністю служб регулювання руху суден здійснює Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України через Державну службу морського і внутрішнього водного транспорту та судноплавства України.
( Пункт 2 із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства інфраструктури N 278 від 16.08.2016, N 354 від 06.08.2018, Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури N 952 від 20.12.2022 )
3. Керівникам морських торговельних портів та державного підприємства "Дельта-лоцман" у трьохмісячний термін привести Положення про СРРС у відповідність до цього Типового положення.
4. Державному департаменту морського і річкового транспорту (Зубков В.О.), після державної реєстрації цього наказу в Міністерстві юстиції України, довести до відома усіх заінтересованих підприємств, установ та організацій.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра транспорту України Севрюкова В.В.
Міністр Л.Костюченко
Затверджено
Наказ Міністерства
транспорту України
28.05.2001 N 340
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
25 червня 2001 р.
за N 545/5736
Типове положення про службу регулювання руху суден
( У тексті Положення слова "Міністерство транспорту України" замінено словами "Міністерство транспорту та зв'язку України" у відповідних відмінках згідно з Наказом Міністерства транспорту та зв'язку N 218 від 03.03.2006 ) ( У тексті Типового положення слова "Держфлотінспекція України" у всіх відмінках замінено словом "Укрморрічінспекція" у відповідному відмінку; слова "Міністерство транспорту та зв'язку України" та "Мінтранс України" у всіх відмінках замінено відповідно словами "Міністерство інфраструктури України" та "Мінінфраструктури України" у відповідних відмінках згідно з Наказом Міністерства інфраструктури N 487 від 01.11.2011 ) ( У тексті Типового положення слово "Укрморрічінспекція" у всіх відмінках замінено словом "Укртрансбезпека" у відповідному відмінку згідно з Наказом Міністерства інфраструктури N 278 від 16.08.2016 ) ( У тексті Типового положення слова "Державна служба України з безпеки на транспорті", "Укртрансбезпека" у всіх відмінках замінено відповідно словами "Державна служба морського та річкового транспорту України", "Морська адміністрація" у відповідних відмінках згідно з Наказом Міністерства інфраструктури N 354 від 06.08.2018 ) ( У тексті Типового положення слова "Міністерство інфраструктури України", "Державна служба морського та річкового транспорту України", "Морська адміністрація" у всіх відмінках замінено словами "Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України", "Державна служба морського і внутрішнього водного транспорту та судноплавства України", "Адміністрація судноплавства" у відповідних відмінках згідно з Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури N 952 від 20.12.2022 )
1. Загальні положення
1.1. Типове положення про службу регулювання руху суден (далі - Типове положення) розроблено відповідно до Кодексу торговельного мореплавства України, "Международной конвенции по охране человеческой жизни на море (Лондон, 1974), Резолюції Міжнародної морської організації (IMO) А.857(20) "Керівництво для служб руху суден" від 27.11.97 і установлює організаційно-правовий статус, функції, права та відповідальність служб регулювання руху суден (далі - СРРС), крім флоту рибної промисловості.
1.2. СРРС у своїй діяльності керується Конституцією України і законами України, актами Президента України, постановами Кабінету Міністрів України, нормативними актами Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України, міжнародними договорами України, цим Положенням.
2. Терміни та визначення
2.1. Зона дії СРРС - район, у межах якого СРРС виконує закріплені за нею функції.
2.2. Навігаційна допомога (радіолокаційне проведення) - послуга СРРС, що надається у складних гідрометеорологічних умовах або при виході з ладу чи відсутності на судні необхідних навігаційних приладів шляхом передачі інформації, яка сприятиме прийняттю відповідних рішень капітаном судна щодо безпечного плавання цього судна.
3. Правовий статус СРРС
3.1. СРРС створюється Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури України (далі - Мінінфраструктури України) відповідно до Кодексу торговельного мореплавства України.
3.2. Регіональні СРРС можуть створюватись як державні підприємства, що здійснюють функції регулювання руху суден і лоцманського обслуговування.
3.3. Доцільність створення або удосконалення існуючої СРРС обгрунтовується техніко-економічними дослідженнями. Обгрунтування направляється для розгляду і надання висновків до Державної служби морського і внутрішнього водного транспорту та судноплавства України.
( Пункт 3.3 глави 3 із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства інфраструктури N 487 від 01.11.2011, N 278 від 16.08.2016 )
3.4. Зона дії СРРС і порядок руху суден у ній встановлюється правилами плавання у цій зоні, що затверджуються Мінінфраструктурою України за погодженням з Адміністрацією судноплавства.
Залежно від зони дії СРРС поділяються на:
- портові СРРС, що обслуговують судна на акваторії порту та на підходах до нього;
- регіональні (прибережні) СРРС, що обслуговують судна в прибережних водах та вузькостях чи у суміжних акваторіях декількох морських або морських та річкових портів.
Зона дії СРРС при необхідності поділяється на сектори, кількість яких повинна бути мінімальною. Межі зон та секторів не повинні проходити через місця, де судна звично змінюють курс чи маневрують, або де вони наближаються до районів сходження, точок з'єднання шляхів або перехрещення руху суден. Спільні участки для двох суміжних зон чи секторів повинні складати не менш ніж одну милю.
3.5. У залежності від протяжності зони дії, навігаційних та гідрометеорологічних умов, кількості портів, що обслуговуються, інтенсивності руху суден, кількості постів регулювання руху суден (підцентрів), автоматичних радіолокаційних постів, що входять до складу СРРС, оснащеності технічними засобами, а також функцій, що виконуються, СРРС надається відповідна класифікаційна категорія.
Порядок проведення огляду та надання СРРС класифікаційної категорії затверджуються Мінінфраструктурою України.
3.6. Утримання СРРС здійснюється за рахунок коштів від збору за послуги СРРС відповідно до Порядку надання послуг з регулювання руху суден, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України від 08 травня 2013 року N 291, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24 травня 2013 року за N 807/23339.
( Пункт 3.6 глави 3 в редакції Наказу Міністерства інфраструктури N 278 від 16.08.2016 )
3.7. Роботою СРРС керує начальник, який призначається на посаду відповідно до чинного законодавства. Штатний розпис і чисельність СРРС встановлюються відповідно до чинного законодавства України.
3.8. Підприємство, якому підпорядкована СРРС, на підставі Типового положення розробляє та, за погодженням з Адміністрацією судноплавства, затверджує положення про СРРС, установлює технологію виконання робіт для повсякденної діяльності та для аварійних ситуацій у вигляді інструкцій і планів дій.

................
Перейти до повного тексту