- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
23 квітня 2004 р.
за N 522/9121
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства фінансів
N 671 від 03.08.2018 )
Про затвердження Інструкції про організацію митного контролю та митного оформлення повітряних суден перевізників і товарів, що переміщуються цими суднами
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної
митної служби
N 842 від 10.10.2007 )
1. Затвердити Інструкцію про організацію митного контролю та митного оформлення повітряних суден перевізників і товарів, що переміщуються цими суднами (далі - Інструкція).
2. Уважати таким, що втратив чинність, наказ Державної митної служби України від 29.08.2001
N 579 "Про затвердження Порядку здійснення митного контролю товарів та інших предметів, що переміщуються через митний кордон України з використанням повітряних суден", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 07.09.2001 за N 790/5981.
3. Департаменту організації митного контролю (Сьомка С.М.) і Департаменту правового забезпечення (Очич Ю.М.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
( Пункт 4 виключено на підставі Наказу Державної митної служби
N 842 від 10.10.2007 )
4. Установити, що цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням наказу покласти на першого заступника Голови Служби Іванюка М.М.
Голова Служби | М.М.Каленський |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної митної
служби України
06.04.2004 N 240
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
23 квітня 2004 р.
за N 522/9121
ІНСТРУКЦІЯ
про організацію митного контролю та митного оформлення повітряних суден перевізників і товарів, що переміщуються цими суднами
( У тексті Інструкції слово "карго-маніфест" у всіх відмінках замінено словом "каргоманіфест" у відповідних відмінках згідно з Наказом Державної митної служби
N 842 від 10.10.2007 )
1. Загальні положення
1.1. Ця Інструкція розроблена відповідно до
Митного кодексу України, Міжнародних стандартів та рекомендованої практики "Спрощення формальностей" (
додаток 9 до
Конвенції про міжнародну цивільну авіацію, постанови Кабінету Міністрів України від 24.12.2003
N 1989 "Питання пропуску через державний кордон автомобільних, водних, залізничних та повітряних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними" (зі змінами) і з метою визначення послідовності дій посадових осіб регіональних митниць, митниць (далі - митні органи) при здійсненні митного контролю та митного оформлення повітряних суден перевізників і товарів, що переміщуються цими суднами через митний кордон України.
( Пункт 1.1 в редакції Наказу Державної митної служби
N 842 від 10.10.2007 )
1.2. Терміни вживаються в цій Інструкції в такому значенні:
авіаційна вантажна накладна - документ, що свідчить про укладення договору про повітряне перевезення товарів, прийняття товарів до перевезення та визначає умови перевезення;
вантажна відомість (далі - каргоманіфест) - документ, у якому зазначаються номери авіаційних вантажних накладних, кількість вантажних місць, вага товарів, що навантажуються на борт (вивантажуються з борту) повітряного судна (далі - ПС), яке перебуває під митним контролем, та інші відомості, що використовуються під час переміщення товарів;
генеральна декларація - документ, форму якого визначено Міжнародними стандартами та рекомендованою практикою "Спрощення формальностей" (
додаток 9 до
Конвенції про міжнародну цивільну авіацію і який містить відомості про власника ПС або про виконавця рейсу, а також реєстраційний номер ПС чи його військовий знак, а також номер і дату виконання рейсу, назви аеропортів відправлення, проміжних посадок, призначення, час прибуття тощо;
документ контролю за доставкою товарів (далі - ДКД) - документ (попередня вантажна митна декларація, попереднє повідомлення, вантажна митна декларація тощо), що містить відомості про переміщувані товари, відправника, одержувача тощо й потрібний для здійснення контролю за переміщенням цих товарів між митними органами;
міжнародний рейс - політ, виконання якого розпочинається та/або закінчується за межами України незалежно від кількості проміжних посадок на території України;
склад - склад тимчасового зберігання, склад митного органу, склад магазину безмитної торгівлі, митний ліцензійний склад, що розміщені на території міжнародного аеропорту;
технічна посадка - посадка ПС у міжнародному аеропорту з некомерційною метою (без висадки/посадки пасажирів, навантаження/вивантаження товарів чи пошти) у зв'язку з метеорологічними умовами, для дозаправлення ПС пально-мастильними матеріалами, заміни екіпажу чи з інших причин.
( Термін "товаросупровідні документи" пункту 1.2 виключено на підставі Наказу Державної митної служби
N 842 від 10.10.2007 )
( Абзац пункту 1.2 виключено на підставі Наказу Державної митної служби
N 842 від 10.10.2007 )
1.3. ПС і товари, що переміщуються ними через митний кордон України, підлягають митному контролю та митному оформленню.
Митний контроль і митне оформлення здійснюються митним органом, розташованим у міжнародному аеропорту, у взаємодії з органами державної влади, на які законодавством покладено функції з проведення інших видів контролю, з метою забезпечення дотримання норм законодавства України з питань митної справи.
1.4. У пунктах пропуску через державний кордон України, на стоянках ПС та в інших місцях, передбачених у міжнародних аеропортах для митного контролю й митного оформлення ПС і товарів, митний орган за погодженням з органом охорони державного кордону та адміністрацією конкретного аеропорту встановлює зони митного контролю.
На ПС митні органи встановлюють тимчасові зони митного контролю. Вимоги щодо дотримання режиму тимчасової зони митного контролю доводяться до відома осіб, безпосередньо присутніх під час здійснення митного контролю й митного оформлення.
Місце стоянки ПС для проведення митного контролю та митного оформлення, вивантаження або навантаження товарів, а також посадки й висадки пасажирів визначається адміністрацією аеропорту за погодженням з митним органом і органом охорони державного кордону.
Зміна такого місця проводиться з відома митного органу й органу охорони державного кордону, за винятком випадків аварії та стихійного лиха, при цьому адміністрація міжнародного аеропорту невідкладно повідомляє про це митний орган і орган охорони державного кордону.
1.5. ПС, що виконують міжнародні рейси, і товари, що переміщуються ними, підлягають митному контролю та митному оформленню:
по прибутті на митну територію України - після проведення прикордонного контролю;
при вибутті з митної території України - до початку прикордонного контролю.
1.6. У разі нетривалої стоянки ПС відповідно до затвердженого розкладу руху митний контроль здійснюється одночасно з прикордонним контролем.
Якщо прикордонний і митний контроль ПС здійснюється спільно, то складається акт про результати контролю ПС за формою, що встановлюється Адміністрацією Державної прикордонної служби України та Державною митною службою України.
1.7. Митний контроль здійснюється шляхом перевірки документів, потрібних для такого контролю, митного огляду ПС і товарів, що переміщуються через митний кордон України з їх використанням, а також в інших формах, передбачених законодавством України з питань митної справи.
За відсутності на борту ПС вантажів за рішенням посадової особи (старшого зміни) підрозділу митного органу, який здійснює митний контроль і митне оформлення ПС, митний контроль ПС може здійснюватися документально без присутності посадових осіб митного органу на борту цього ПС. Про таке рішення ця посадова особа (старший зміни) повідомляє представника міжнародного аеропорту або авіаперевізника та органу охорони державного кордону. Документи на ПС передаються представником перевізника для оформлення у підрозділ митного органу, який здійснює митний контроль і митне оформлення ПС.
( Пункт 1.7 доповнено абзацом згідно з Наказом Державної митної служби
N 842 від 10.10.2007 )
1.8. Навантажування, вивантажування, перевантажування, розпакування, перепакування товарів, що перебувають під митним контролем, усунення пошкоджень упаковки здійснюються з дозволу митного органу.
1.9. Митний контроль і митне оформлення товарів, що переміщуються членами екіпажу ПС, здійснюються на борту ПС або в іншому визначеному митним органом місці.
( Пункт 1.9 в редакції Наказу Державної митної служби
N 842 від 10.10.2007 )
2. Митний контроль і митне оформлення ПС, що виконує міжнародний рейс
Адміністрація міжнародного аеропорту щодня інформує митний орган у строки та за формою, погодженою з ним, про план польотів ПС на добу й протягом доби - про поточне виконання та зміни в ньому.
Інформацію про посадку (зліт) ПС надають митному органу служби міжнародного аеропорту. При цьому повідомляються номер рейсу, маршрут руху, тип ПС, кількість пасажирів, термінал, у якому пасажири проходитимуть контроль, номер стоянки ПС і уточнюється порядок доставки посадових осіб контрольних служб на стоянку ПС (зі стоянки ПС). Періодичність надання інформації узгоджується керівництвом митного органу та адміністрацією міжнародного аеропорту.
Час початку митного контролю ПС, що прибуває на митну територію України (вибуває з митної території України), установлюється з урахуванням розкладу руху ПС.
Декларування ПС, що використовується виключно для перевезення пасажирів і товарів через митний кордон України, здійснюється без подання вантажної митної декларації. Відомості про таке ПС зазначаються в генеральній декларації.
( Абзац четвертий глави 2 в редакції Наказу Державної митної служби
N 842 від 10.10.2007 )
У встановлених законодавством випадках митному органу подаються:
( Абзац глави 2 в редакції Наказу Державної митної служби
N 842 від 10.10.2007 )
зобов'язання командира судна про зворотне вивезення за межі митної території України (увезення на митну територію України) повітряного судна (далі - Зобов'язання) за формою, що додається;
( Абзац глави 2 в редакції Наказу Державної митної служби
N 842 від 10.10.2007 )
вантажна митна декларація на запаси для споживання.
( Абзац глави 2 в редакції Наказу Державної митної служби
N 842 від 10.10.2007 )
ПС, митне оформлення якого по прибутті (при вибутті) завершено, реєструється посадовою особою митного органу в журналі реєстрації прибуття/вибуття ПС. Форма журналу встановлюється митним органом.
( Абзац глави 2 в редакції Наказу Державної митної служби
N 842 від 10.10.2007 )
ПС, що переміщуються через митний кордон України як товар на підставі зовнішньоекономічних договорів (контрактів) купівлі-продажу, міни, оренди, лізингу тощо, декларуються митному органу у відповідному митному режимі з поданням вантажної митної декларації, заповненої в установленому Держмитслужбою порядку.
( Абзац глави 2 в редакції Наказу Державної митної служби
N 842 від 10.10.2007 )
2.1. Митний контроль і митне оформлення ПС по прибутті
2.1.1. По прибутті ПС посадова особа митного органу уточнює в уповноваженого представника міжнародного аеропорту або авіаперевізника місце доставки пасажирів, їх багажу.
2.1.2. До початку митного контролю ПС на його борт піднімається при потребі вповноважений представник санітарно-епідеміологічної служби з метою з'ясування санітарно-епідеміологічної ситуації на борту ПС і унеможливлення поширення інфекцій на території України. За сприятливої санітарної-епідеміологічної ситуації на борт ПС піднімається посадова особа митного органу.
2.1.3. Командир ПС (інший уповноважений представник авіаперевізника) подає посадовій особі митного органу для здійснення митного контролю підписану командиром ПС генеральну декларацію, каргоманіфест, авіаційні вантажні накладні, товаросупровідні документи.
При потребі посадовій особі митного органу додатково подаються: список пасажирів та інші документи, передбачені законодавством України з питань митної справи й потрібні для здійснення митного контролю та митного оформлення.
2.1.4. Дані про кількість членів екіпажу ПС, пасажирів, товарів (вантажу) тощо вносяться до генеральної декларації.
( Абзац перший підпункту 2.1.4 пункту 2.1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної митної служби
N 842 від 10.10.2007 )
Посадова особа митного органу перевіряє повноту даних, унесених до генеральної декларації, і опитує командира ПС чи іншого вповноваженого представника авіаперевізника щодо наявності на борту ПС товарів, у тому числі таких, що надійшли без товаросупровідних документів, або наявності документів, що надійшли без товарів.
2.1.5. При здійсненні митного огляду проводиться загальний огляд ПС з урахуванням його конструктивних особливостей, а також вибірковий поглиблений огляд окремих вузлів ПС.
Митний огляд чи переогляд ПС здійснюється тільки в присутності вповноваженого представника авіаперевізника.
При здійсненні митного огляду ПС враховуються належність ПС (країна, власник); реєстрація ПС; вид рейсу (літерний, регулярний чи чартерний); маршрут польоту; наявність посадок у державах транзиту; наявність міжурядових угод про повітряне сполучення між урядами України та країни власника ПС або авіаперевізника тощо.
( Підпункт 2.1.5 пункту 2.1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної митної служби
N 842 від 10.10.2007 )
2.1.6. Митний огляд ПС здійснюється обов'язково, якщо митний орган має інформацію про незаконне переміщення товарів або якщо при перевірці документів чи вибірковому огляді виявлено ознаки, що вказують на можливість переміщення цим ПС товарів з порушенням законодавства України. У таких випадках до проведення митного огляду можуть залучатися посадові особи підрозділів по боротьбі з контрабандою та порушеннями митних правил і підрозділів митної варти.
2.1.7. По закінченні митного огляду ПС і за відсутності зауважень посадова особа митного органу проставляє відбиток особистої номерної печатки на генеральній декларації.
За наявності зауважень посадова особа митного органу зазначає їх у генеральній декларації та засвідчує запис проставленням відбитка штампа "Під митним контролем". Відбиток особистої номерної печатки проставляється на генеральній декларації після усунення зауважень.
( Абзац другий підпункту 2.1.7 пункту 2.1 в редакції Наказу Державної митної служби
N 842 від 10.10.2007 )
2.1.8. Митний контроль і митне оформлення ПС, яке перевозить офіційні державні делегації, здійснюються без митного огляду.
2.1.9. Примірники генеральної декларації, каргоманіфесту й інших документів, що були підставою для здійснення митного контролю та митного оформлення ПС, з відмітками митного органу залишаються в справах митного органу.
( Абзац другий підпункту 2.1.9 пункту 2.1 виключено на підставі Наказу Державної митної служби
N 842 від 10.10.2007 )
2.2. Митний контроль і митне оформлення ПС при вибутті
2.2.1. Підставою для здійснення митного контролю ПС є подані посадовій особі митного органу командиром ПС (іншим уповноваженим представником авіаперевізника) підписана командиром ПС генеральна декларація, авіаційні вантажні накладні, каргоманіфести й товаросупровідні документи, а також відомості про запаси споживання, потрібні для здійснення міжнародного рейсу, які перебувають на борту ПС.
( Абзац перший підпункту 2.2.1 пункту 2.2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної митної служби
N 842 від 10.10.2007 )
При потребі посадовій особі митного органу додатково подаються список пасажирів та інші документи, передбачені законодавством України з питань митної справи й потрібні для здійснення митного контролю та митного оформлення.
( Абзац третій підпункту 2.2.1 пункту 2.2 виключено на підставі Наказу Державної митної служби
N 842 від 10.10.2007 )
( Абзац четвертий підпункту 2.2.1 пункту 2.2 виключено на підставі Наказу Державної митної служби
N 842 від 10.10.2007 )
2.2.2. Митний огляд ПС здійснюється відповідно до підпунктів 2.1.5, 2.1.6 цієї Інструкції.
( Підпункт 2.2.2 пункту 2.2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної митної служби
N 842 від 10.10.2007 )
2.2.3. За відсутності зауважень посадова особа митного органу проставляє в генеральній декларації та каргоманіфесті відбитки особистої номерної печатки.
За наявності зауважень посадова особа митного органу зазначає їх у генеральній декларації та засвідчує запис проставленням відбитка штампа "Під митним контролем". Відбиток особистої номерної печатки проставляється на генеральній декларації після усунення зауважень.
( Абзац другий підпункту 2.2.3 пункту 2.2 в редакції Наказу Державної митної служби
N 842 від 10.10.2007 )
2.2.4. Вибуття ПС за межі митної території України можливе тільки після завершення всіх передбачених законодавством України видів контролю й з дозволу адміністрації міжнародного аеропорту, митного органу та органу охорони державного кордону.
( Підпункт 2.2.4 пункту 2.2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної митної служби
N 842 від 10.10.2007 )
2.2.5. Примірники генеральної декларації, каргоманіфесту й інших документів, що були підставою для здійснення митного контролю та митного оформлення ПС, з відмітками митного органу залишаються в справах митного органу.
( Абзац другий підпункту 2.2.5 пункту 2.2 виключено на підставі Наказу Державної митної служби
N 842 від 10.10.2007 )
2.3. Контроль за зворотним вивезенням за межі митної території України (увезенням на митну територію України) ПС, що використовується виключно для перевезення пасажирів і товарів через митний кордон України:
2.3.1. Контроль за зворотним вивезенням ПС за межі митної території України (увезенням на митну територію України) здійснюється митним органом, через який ПС було тимчасово ввезено (тимчасово вивезено), на підставі інформації про фактичний виліт ПС з аеропорту та приліт його в аеропорт України, наданої Державіаадміністрацією.
Підтвердження інформації про зворотне вивезення (увезення) ПС здійснюється автоматично на підставі інформації Державіаадміністрації з використанням можливостей програмно-інформаційного комплексу "Контроль за зворотним вивезенням повітряного судна за межі митної території України (увезенням на митну територію України)" (далі - ПІК).
2.3.2. У встановлених законодавством випадках командиром ПС подаються два примірники Зобов'язання, що оформлюється за формою, наведеною в додатку до цієї Інструкції. Допускається подання митному органу Зобов'язання, заповненого англійською чи російською мовою та/або за формою, перекладеною на англійську мову.
Один примірник оформленого Зобов'язання залишається у справах митного органу на контролі, а другий передається командиру ПС для подання митному органу при зворотному вивезенні (увезенні) ПС.
Якщо під час виконання міжнародного рейсу ПС здійснює внутрішні перевезення пасажирів і товарів територією України:
Зобов'язання (про зворотне вивезення за межі митної території України ПС) оформлюється митним органом у першому міжнародному аеропорту прибуття ПС на митну територію України та передається командиром ПС митному органу в останньому міжнародному аеропорту відправлення з митної території України;
Зобов'язання (про зворотне ввезення на митну територію України ПС) оформлюється митним органом в останньому міжнародному аеропорту відправлення з митної території України та передається командиром ПС митному органу в першому міжнародному аеропорту прибуття ПС на митну територію України.
Оформлене митним органом Зобов'язання зберігається в окремій справі митного органу та знімається з контролю після виконання командиром ПС наданого зобов'язання.
2.3.3. Митний орган, якому було надане Зобов'язання, ставить його на контроль шляхом унесення до ПІК інформації про строк повернення цього ПС і зазначення в примірнику Зобов'язання, що залишилося у справах митного органу на контролі, реєстраційного номера, присвоєного в ПІК інформації про виліт з аеропорту України/приліт в аеропорт України ПС, щодо якого було надано Зобов'язання.
Інформація про виконання Зобов'язання вноситься до ПІК посадовою особою митного органу, у зоні діяльності якого розташований аеропорт, через який було здійснено зворотне вивезення (ввезення) ПС, шляхом зазначення дати оформлення ПС, коду структурного підрозділу митного органу, яким було оформлено Зобов'язання, згідно з Класифікатором митних органів та їх структурних підрозділів, спеціалізованих митних установ та організацій, затвердженим наказом Держмитслужби від 26.04.2006
N 335 (зі змінами), номера особистої номерної печатки посадової особи, яка здійснила митний контроль і митне оформлення ПС, і реєстраційного номера, присвоєного в ПІК інформації про виліт з аеропорту України (приліт в аеропорт України) цього ПС.
Для зняття Зобов'язання з контролю у відповідному полі Зобов'язання проставляються такі відмітки:
якщо аеропорт зворотного вивезення ПС збігається з аеропортом увезення цього ПС (аеропорт зворотного ввезення ПС збігається з аеропортом вивезення цього ПС), то посадова особа митного органу, у зоні діяльності якого розташований цей аеропорт, проставляє на обох примірниках Зобов'язання відбиток особистої номерної печатки;
якщо зворотне ввезення (вивезення) ПС відбулося через інший аеропорт, ніж аеропорт вивезення (увезення) цього ПС, то посадова особа митного органу, яка здійснила митний контроль і митне оформлення ПС по прибутті (при вибутті), проставляє на Зобов'язанні, поданому командиром ПС, відбиток особистої номерної печатки. Посадова особа митного органу, у справах якого Зобов'язання перебуває на контролі, на підставі інформації в ПІК зазначає на цьому Зобов'язанні дату оформлення ПС, номер особистої номерної печатки посадової особи, яка здійснила митний контроль і митне оформлення ПС, реєстраційний номер, присвоєний у ПІК інформації про приліт в аеропорт України (про виліт з аеропорту України) цього ПС, і засвідчує запис відбитком особистої номерної печатки.
................Перейти до повного тексту