1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
03.08.2018  № 671
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
11 вересня 2018 р.
за № 1036/32488
Про затвердження Порядку виконання митних формальностей на повітряному транспорті
Відповідно до Конвенції про міжнародну цивільну авіацію, частини другої статті 246 Митного кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року № 451 "Питання пропуску через державний кордон осіб, автомобільних, водних, залізничних та повітряних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними" та Порядку митного оформлення військової техніки, у тому числі військових транспортних засобів, які перетинають митний кордон України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 січня 2003 року № 63, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок виконання митних формальностей на повітряному транспорті, що додається.
2. Визнати такими, що втратили чинність, накази Державної митної служби України:
від 06 квітня 2004 року № 240 "Про затвердження Інструкції про організацію митного контролю та митного оформлення повітряних суден перевізників і товарів, що переміщуються цими суднами", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 23 квітня 2004 року за № 522/9121 (із змінами);
від 18 лютого 2006 року № 137 "Про затвердження Правил застосування спрощеного порядку здійснення митного контролю предметів, що переміщуються громадянами, які прямують авіаційним транспортом", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 01 березня 2006 року за № 217/12091.
3. Державній фіскальній службі України доопрацювати відповідні програмні модулі автоматизованої системи митного оформлення "Інспектор".
4. Департаменту митної політики Міністерства фінансів України в установленому порядку забезпечити:
подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
оприлюднення цього наказу.
5. Державній фіскальній службі України забезпечити розміщення цього наказу на офіційному веб-порталі ДФС.
6. Цей наказ набирає чинності через 30 днів з дня його офіційного опублікування.
7. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою та покладаю на в.о. Голови Державної фіскальної служби України Продана М.В.

В.о. Міністра

О. Маркарова
ПОГОДЖЕНО:

В.о. Міністра інфраструктури України
Голова Державної регуляторної служби України
В.о. Голови  Державної
фіскальної служби України
Голова Державної авіаційної служби України
В.о. Голови  Державної
прикордонної служби України


В. Довгань
К. Ляпіна

М.В. Продан

О. Більчук
В. Серватюк
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
фінансів України
03 серпня 2018 року № 671
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
11 вересня 2018 р.
за № 1036/32488
ПОРЯДОК
виконання митних формальностей на повітряному транспорті
І. Загальні положення
1. Цей Порядок розроблено відповідно до частини другої статті 246 Митного кодексу України (далі - Кодекс) з метою визначення порядку виконання митних формальностей під час здійснення митного контролю та митного оформлення повітряних суден перевізників і товарів, що переміщуються ними.
2. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:
авіаційна вантажна накладна - документ, що засвідчує про укладення договору про повітряне перевезення товарів, прийняття товарів до перевезення та визначає умови перевезення;
Класифікатор - Класифікатор ДФС, митниць ДФС та їх структурних підрозділів;
орган доходів і зборів - орган доходів і зборів ДФС, у зоні діяльності якого знаходиться пункт пропуску для повітряного сполучення.
Інші терміни вживаються у значеннях, наведених у Кодексі, Повітряному кодексі України та Типовій технологічній схемі здійснення митного контролю повітряних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними, у пунктах пропуску через державний кордон, затвердженій постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року № 451.
3. Повітряні судна (далі - ПС) і товари, що переміщуються через митний кордон України повітряним транспортом, підлягають митному контролю та митному оформленню.
Митний контроль ПС і товарів здійснюється виключно органом доходів і зборів у формах та обсязі, визначених за результатами застосування системи управління ризиками, в тому числі із використанням інформаційних технологій, і завершується митним оформленням відповідно до вимог законодавства.
4. Якщо під час виконання міжнародного рейсу ПС здійснює декілька посадок на митній території України, митний контроль товарів і ПС здійснює орган доходів і зборів у першому міжнародному аеропорту під час прибуття ПС на митну територію України та в останньому міжнародному аеропорту під час вибуття ПС за межі митної території України.
5. Органи доходів і зборів у пунктах пропуску для повітряного сполучення взаємодіють з державними органами, що здійснюють санітарно-епідеміологічний, ветеринарно-санітарний, фітосанітарний, екологічний, радіологічний контроль, контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин, координують їх роботу в зонах митного контролю у порядку, встановленому Кодексом та іншими законами України.
6. Взаємодія контрольних органів і служб, загальний порядок та послідовність проведення всіх видів контролю у пункті пропуску через державний кордон для повітряного сполучення (далі - пункт пропуску) визначаються технологічною схемою пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів, яка розробляється для кожного пункту пропуску і затверджується керівником органу охорони державного кордону за погодженням з керівником органу доходів і зборів.
7. У пунктах пропуску, на стоянках ПС та в інших місцях, передбачених у міжнародних аеропортах для митного контролю й митного оформлення ПС і товарів, органом доходів і зборів за погодженням з органом охорони державного кордону та адміністрацією аеропорту створюються зони митного контролю.
8. Місце стоянки ПС для проведення митного контролю, вивантаження або навантаження товарів, а також посадки й висадки пасажирів визначає адміністрація міжнародного аеропорту за погодженням з органом доходів і зборів та органом охорони державного кордону.
Зміна такого місця проводиться з відома органу доходів і зборів й органу охорони державного кордону, за винятком випадків аварії чи дій обставин непереборної сили. Водночас адміністрація міжнародного аеропорту негайно повідомляє про це орган доходів і зборів та орган охорони державного кордону.
9. Митний контроль та митне оформлення товарів, що переміщуються членами екіпажу ПС, можуть бути здійснені як безпосередньо на борту ПС, так і в іншому місці, визначеному адміністрацією міжнародного аеропорту за погодженням з органом доходів і зборів.
10. З метою прискорення та спрощення митних процедур авіаперевізник, або експлуатант аеропорту, або суб’єкт наземного обслуговування надсилає у встановленому порядку попередню інформацію про членів екіпажу, пасажирів, імпортні, експортні та транзитні вантажі, які перевозяться ПС (далі - попередня інформація).
Орган доходів і зборів використовує попередню інформацію під час визначення форм митного контролю ПС і товарів, що переміщуються ними.
11. Митний контроль та митне оформлення військової техніки, у тому числі військових транспортних засобів, які перетинають митний кордон України з використанням ПС, здійснюються відповідно до статті 252 Кодексу та з урахуванням вимог Порядку митного оформлення військової техніки, у тому числі військових транспортних засобів, які перетинають митний кордон України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 січня 2003 року № 63.
12. У разі виявлення порушень митних правил або інших порушень законодавства України на будь-якому етапі здійснення митного контролю й митного оформлення ПС і товарів, що перевозяться ними, посадова особа органу доходів і зборів зобов’язана вжити заходів, передбачених законодавством, з метою запобігання протиправним діям і притягнення до відповідальності винних осіб.
13. До внесення відповідних змін до програмних модулів Автоматизованої системи митного оформлення "Інспектор" (далі - АСМО "Інспектор"), ведення яких передбачено цим Порядком, для контролю і обліку переміщення ПС та товарів органом доходів і зборів ведуться необхідні журнали у паперовому (електронному) вигляді.
ІІ. Митний контроль і митне оформлення ПС, що виконує міжнародний рейс
1. Адміністрація міжнародного аеропорту щодня інформує орган доходів і зборів у строки та за формою, погодженою з ним, про план польотів ПС на добу та протягом доби (про його поточне виконання і внесення змін до нього). Водночас повідомляються номер рейсу, маршрут руху, тип ПС, кількість пасажирів, термінал, в якому пасажири проходитимуть контроль, номер стоянки ПС і уточнюється порядок доставки посадових осіб контрольних служб на стоянку ПС (зі стоянки ПС).
Час початку митного контролю ПС, що прибуває на митну територію України (вибуває з митної території України), встановлюється з урахуванням розкладу руху ПС.
2. Для здійснення митного контролю командир ПС подає посадовій особі органу доходів і зборів документи, передбачені статтею 335 Кодексу.
3. Посадова особа органу доходів і зборів перевіряє наявність усіх документів, повноту даних, унесених до генеральної декларації, опитує командира ПС щодо наявності на борту ПС товарів, у тому числі таких, що надійшли без товаросупровідних документів, або документів, що надійшли без товарів. Після перевірки проставляє на генеральній декларації відбиток штампа "Під митним контролем" та робить відповідні записи у разі наявності зауважень або застережень.
4. За результатами застосування системи управління ризиками, в тому числі із використанням інформаційних технологій та урахуванням попередньої інформації, посадова особа органу доходів і зборів приймає рішення щодо необхідності проведення огляду ПС. Про таке рішення посадова особа органу доходів і зборів повідомляє представника міжнародного аеропорту або перевізника.
У разі прийняття рішення про здійснення митного контролю ПС документально (без присутності посадових осіб органу доходів і зборів на борту ПС) додатково повідомляється орган охорони державного кордону.
5. Огляд ПС здійснюється тільки в присутності представника перевізника і за його результатами складається акт про проведення огляду (переогляду) встановленої форми, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 30 травня 2012 року № 636, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 19 червня 2012 року за № 1004/21316.
6. Митний контроль і митне оформлення ПС, яким перевозяться офіційні державні делегації, здійснюються без митного огляду.
7. За відсутності зауважень посадова особа органу доходів і зборів проставляє на генеральній декларації відбиток особистої номерної печатки.
За наявності зауважень посадова особа органу доходів і зборів зазначає їх у генеральній декларації, відбиток особистої номерної печатки проставляється після усунення таких зауважень.
Також посадова особа органу доходів і зборів проставляє відповідні відмітки на каргоманіфесті й інших документах, що були надані для здійснення митного контролю та митного оформлення ПС.
8. Декларування ПС, що переміщується через митний кордон України як товар на підставі зовнішньоекономічного договору (контракту), здійснюється у відповідному митному режимі з поданням митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа (далі - митна декларація) у встановленому порядку.
Декларування ПС, що використовується виключно для перевезення пасажирів і товарів через митний кордон України, здійснюється без надання митної декларації. Відомості про таке ПС зазначаються у генеральній декларації.
9. Вибуття ПС за межі митної території України можливе тільки після завершення всіх передбачених законодавством України видів контролю та з дозволу адміністрації міжнародного аеропорту, органу доходів і зборів та органу охорони державного кордону.
10. У справах органу доходів і зборів залишається по одному примірнику генеральної декларації, каргоманіфесту й інших документів, що були підставою для здійснення митного контролю та митного оформлення ПС, з відмітками органу доходів і зборів.
11. Інформація про оформлення ПС вноситься до програмного модуля "Журнал пункту пропуску" АСМО "Інспектор".
ІІІ. Контроль за реекспортом/реімпортом ПС, що використовується виключно для перевезення пасажирів і товарів через митний кордон України
1. Контроль за реекспортом/реімпортом ПС здійснює орган доходів і зборів, в зоні діяльності якого ПС було тимчасово ввезено/вивезено.
2. У випадках, встановлених законодавством, командир ПС разом з документами, передбаченими статтею 335 Кодексу, подає органу доходів і зборів зобов’язання командира судна про реекспорт/реімпорт повітряного судна (далі - Зобов’язання) за формою, наведеною в додатку до цього Порядку.
Бланк Зобов’язання може бути роздрукований із мережі Інтернет. Форму Зобов’язання оприлюднюють Міністерство фінансів України та Державна фіскальна служба України на своїх офіційних веб-сайтах.
Зобов’язання подається у двох примірниках. Допускається подання Зобов’язання, заповненого українською чи англійською мовою.
3. Якщо під час виконання міжнародного рейсу ПС здійснює декілька посадок на митній території України:
Зобов’язання про реекспорт ПС оформлюється органом доходів і зборів у першому міжнародному аеропорту прибуття ПС на митну територію України та передається командиром ПС органу доходів і зборів в останньому міжнародному аеропорту відправлення з митної території України;
Зобов’язання про реімпорт ПС оформлюється органом доходів і зборів в останньому міжнародному аеропорту відправлення з митної території України та передається командиром ПС органу доходів і зборів у першому міжнародному аеропорту прибуття ПС на митну територію України.
4. Один примірник оформленого Зобов’язання передається командиру ПС для подання при зворотному вивезенні/ввезенні ПС, а другий - залишається у справах органу доходів і зборів, яким було оформлено Зобов’язання.
Орган доходів і зборів, якому було надано Зобов’язання, ставить його на контроль шляхом унесення відповідної інформації до програмного модуля "Зобов’язання по транспортним засобам" АСМО "Інспектор".
5. Посадова особа органу доходів і зборів на підставі інформації про виліт ПС з аеропорту України та приліт його в аеропорт України, яка щодня отримується від Державного підприємства обслуговування повітряного руху України в установленому порядку, вносить до програмного модуля "Зобов’язання по транспортним засобам" АСМО "Інспектор" відмітку про виконання Зобов’язання.
6. Примірник Зобов’язання, який залишається на контролі у справах органу доходів і зборів, зберігається в окремій справі та знімається з контролю після виконання наданого зобов’язання про реекспорт/реімпорт ПС.
Зняття Зобов’язання з контролю проводиться таким чином:
якщо реекспорт/реімпорт ПС та тимчасове ввезення/вивезення ПС відбуваються в межах одного аеропорту, посадова особа органу доходів і зборів, у зоні діяльності якого розташований цей аеропорт, перевіряє наявність інформації про виконання Зобов’язання у програмному модулі "Зобов’язання по транспортним засобам" АСМО "Інспектор" та проставляє на обох примірниках Зобов’язання (один примірник подає капітан ПС, другий - зберігає орган доходів і зборів) відбиток особистої номерної печатки;
якщо реекспорт/реімпорт ПС відбувається через інший аеропорт, ніж аеропорт тимчасового ввезення/вивезення ПС, то посадова особа органу доходів і зборів, яка здійснила митний контроль і митне оформлення ПС при реекспорті/реімпорті, проставляє на примірнику Зобов’язання, поданому командиром ПС, відбиток особистої номерної печатки та вносить до програмного модуля "Зобов’язання по транспортним засобам" АСМО "Інспектор" інформацію про виконання Зобов’язання. Посадова особа органу доходів і зборів, у справах якого перебуває на контролі другий примірник Зобов’язання, перевіряє внесення інформації про виконання Зобов’язання у програмному модулі "Зобов’язання по транспортним засобам" АСМО "Інспектор" і за наявності такої інформації проставляє на другому примірнику Зобов’язання відбиток особистої номерної печатки із зазначенням дати оформлення реекспорту/реімпорту ПС, коду органу доходів і зборів згідно з Класифікатором та номер особистої номерної печатки посадової особи органу доходів і зборів, яким здійснено контроль і митне оформлення ПС при реекспорті/реімпорті.
7. Встановлення та продовження строку тимчасового ввезення/вивезення, який зазначається у Зобов’язання, здійснюється відповідно до положень глав 18, 19 Кодексу. У разі якщо продовження строку тимчасового ввезення/вивезення здійснює інший орган доходів і зборів, ніж той, якому було надано Зобов’язання, такий орган доходів і зборів має поінформувати про своє рішення орган доходів і зборів, якому було надано Зобов’язання.

................
Перейти до повного тексту