- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ З ЦІННИХ ПАПЕРІВ ТА ФОНДОВОГО РИНКУ
РІШЕННЯ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
31 березня 2016 р.
за № 486/28616
( Рішення втратило чинність на підставі Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 92 від 03.02.2022 )
Про затвердження Змін до Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на ринку цінних паперів - діяльності з управління іпотечним покриттям
2. Юридичні особи, які отримали ліцензії на провадження професійної діяльності на ринку цінних паперів - діяльності з управління іпотечним покриттям до набрання чинності цим рішенням, зобов’язані протягом трьох місяців після набрання ним чинності привести свою діяльність у відповідність до Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на ринку цінних паперів - діяльності з управління іпотечним покриттям.
3. Департаменту спільного інвестування та регулювання діяльності інституційних інвесторів (Симоненко О.) забезпечити:
подання цього рішення на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Департаменту інформаційних технологій та діловодства забезпечити оприлюднення цього рішення на офіційному веб-сайті Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
5. Управлінню міжнародної співпраці та комунікацій забезпечити опублікування цього рішення в офіційному друкованому виданні Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
6. Це рішення набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
7. Контроль за виконанням цього рішення покласти на члена Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Панченка О.
Голова Комісії |
Т. Хромаєв |
ПОГОДЖЕНО: Голова Державної регуляторної служби України Голова Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг Голова Антимонопольного комітету України Голова Державної служби фінансового моніторингу України |
К.М. Ляпіна І. Пашко Ю. Терентьєв І.Б. Черкаський |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної комісії
з цінних паперів
та фондового ринку
10.03.2016 № 278
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
31 березня 2016 р.
за № 486/28616
ЗМІНИ
до Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на ринку цінних паперів - діяльності з управління іпотечним покриттям
1. У розділі ІІ:
1) пункт 1 викласти в такій редакції:
"1. Ліцензіат (крім банку) для провадження діяльності з управління іпотечним покриттям повинен мати у власності або в користуванні нежитлове приміщення, яке повністю відокремлене від приміщень інших юридичних осіб, за місцезнаходженням, зазначеним у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. Для провадження діяльності відокремленим підрозділом ліцензіата або спеціалізованим структурним підрозділом ліцензіата, який є невід’ємною частиною його внутрішньої організаційної структури та має інше місцезнаходження, ліцензіат повинен мати у власності або в користуванні нежитлове приміщення за місцезнаходженням такого підрозділу, яке повинно відповідати встановленим для цього приміщення вимогам.
Банк для провадження діяльності з управління іпотечним покриттям повинен мати окреме приміщення, яке повністю відокремлене від інших приміщень банку та забезпечує дотримання банком вимог, установлених Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія) для цього приміщення.
Виконання функцій щодо ведення реєстру іпотечного покриття та забезпечення ведення реєстру власників структурованих іпотечних облігацій повинно здійснюватись в операційному залі.
Приміщення, у якому ліцензіат провадить діяльність з управління іпотечним покриттям, повинно мати ступінь захисту, який дає змогу зберігати конфіденційність інформації щодо всіх випусків іпотечних облігацій та їх іпотечного покриття, яку отримує управитель при виконанні своїх функцій.
Операційний зал, у якому встановлена комп’ютерна техніка та міститься архів, де повинні зберігатися дані системи реєстрів іпотечного покриття структурованих іпотечних облігацій та власників структурованих іпотечних облігацій як у паперовій формі, так і у вигляді записів в електронних базах даних, повинен бути надійно захищений від несанкціонованого доступу сторонніх осіб, обладнаний охоронною та протипожежною сигналізацією. Доступ до комп’ютерного обладнання, де міститься інформація реєстру та архіву, дозволяється тільки уповноваженим працівникам, визначеним відповідним наказом, згідно із затвердженими посадовими інструкціями таких працівників та відповідно до внутрішнього порядку ведення системи цих реєстрів.
Виконавчий орган ліцензіата (крім банку) повинен знаходитись у нежитловому приміщенні за місцезнаходженням, зазначеним у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. Документи, що стосуються провадження діяльності з управління іпотечним покриттям, повинні зберігатися у цьому приміщенні ліцензіата.
За місцезнаходженням (тимчасовим місцезнаходженням) ліцензіата (його відокремленого підрозділу) (крім банку) повинна бути вивіска із зазначенням найменування та місця його розташування (поверх та номери кімнат за наявності).";
2) у пункті 4:
в абзаці першому слова "як фахівці з управління активами" виключити;
в абзаці третьому слово "працювати" замінити словами "займати посади";
в абзаці четвертому слова "або фінансуванню тероризму" замінити словами "фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення";
абзац п’ятий викласти в такій редакції:
"Особа, яка займає посаду головного бухгалтера, або особа, на яку покладено ведення бухгалтерського обліку ліцензіата (крім банку), при провадженні діяльності з управління іпотечним покриттям повинна відповідати
Професійним вимогам до головних бухгалтерів професійних учасників ринку цінних паперів, затвердженим рішенням Комісії від 25 квітня 2013 року № 769, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 21 травня 2013 року за № 793/23325.";
абзац сьомий викласти в такій редакції:
"Ділова репутація ліцензіата, а також особи (осіб), яка (які) здійснює(ють) повноваження одноосібного виконавчого органу (або осіб, що призначені головою та членами колегіального органу), керівника служби внутрішнього аудиту (контролю) та головного бухгалтера ліцензіата (крім банку) повинна відповідати вимогам, установленим нормативно-правовим актом, який регулює порядок та умови видачі ліцензії.";
3) пункти 5-7 викласти в такій редакції:
"5. Сертифіковані фахівці ліцензіата (його відокремлених та/або спеціалізованих структурних підрозділів), які відповідно до посадових обов’язків безпосередньо здійснюють професійну діяльність на фондовому ринку, не можуть одночасно займати посади в інших підрозділах ліцензіата, які здійснюють інші види професійної діяльності, ніж управління іпотечним покриттям, та в інших професійних учасниках фондового ринку.
Сертифіковані фахівці ліцензіата (у тому числі керівні посадові особи), його відокремлених підрозділів та/або спеціалізованих структурних підрозділів при провадженні діяльності з управління іпотечним покриттям повинні відповідати кваліфікаційним вимогам, установленим при отриманні ліцензії.
Ці вимоги не поширюються на керівників ліцензіата - банку за наявності заступника керівника банку або членів виконавчого органу, які згідно з розподілом обов’язків відповідно до внутрішніх документів банку відповідають за здійснення банком діяльності з управління іпотечним покриттям.
6. У разі виникнення у ліцензіата (у тому числі у відокремлених або спеціалізованих структурних підрозділах) при провадженні діяльності з управління іпотечним покриттям факту зменшення кількості сертифікованих фахівців (у тому числі керівних посадових осіб), установленої при отриманні ліцензії або створенні відокремленого або спеціалізованого структурного підрозділу, але не менше ніж до одного фахівця, а в разі здійснення управління іпотечним покриттям структурованих іпотечних облігацій не менше ніж до двох йому необхідно протягом трьох місяців відновити встановлену кількість та повідомити про це Комісію в установленому порядку.
У разі звільнення керівника ліцензіата (крім банку) уповноважений орган ліцензіата зобов’язаний призначити особу, яка виконує його обов’язки, на строк не більше ніж два місяці. Така особа повинна мати сертифікат за будь-яким видом діяльності, що провадить ліцензіат, та може не мати трирічного стажу роботи на фондовому ринку.
На час відсутності керівника уповноважений орган ліцензіата повинен забезпечити наявність особи, яка виконує його обов’язки. Така особа призначається з числа сертифікованих фахівців ліцензіата (крім банку) за будь-яким видом діяльності, що провадить ліцензіат.
7. Ліцензіат зобов’язаний мати технічне забезпечення (не менше трьох комп’ютерів з пристроєм для безперебійного електроживлення), засоби зв’язку (електронна пошта, телефон, факс) та програмно-технічний комплекс, який забезпечить виконання вимог, установлених Комісією для цієї діяльності, зокрема забезпечить подання до Комісії адміністративних даних та інформації у вигляді електронних документів із застосуванням електронного цифрового підпису.
Ліцензіат зобов’язаний не пізніше ніж до 30 квітня року, що настає за звітним періодом, оприлюднити річну фінансову звітність та річну консолідовану фінансову звітність, засвідчені заявником (крім банку та товариств, у яких звітний період (рік) з дати створення не настав), разом з аудиторським висновком на власній веб-сторінці або веб-сайті (у повному обсязі) з опублікуванням (якщо це передбачено законом) у періодичному або неперіодичному виданні.
Для проведення аудиту ліцензіат залучає аудиторську фірму, що включена до реєстру аудиторських фірм, які можуть проводити аудиторські перевірки професійних учасників ринку цінних паперів, що ведеться Комісією.
Зазначена інформація повинна бути оприлюднена у вигляді PDF-файлів у вільному доступі у цілодобовому режимі на власній веб-сторінці або веб-сайті за кожний звітний період та перебувати на такій веб-сторінці або веб-сайті протягом п’яти років з дати її оприлюднення.
Протягом п’яти робочих днів після оприлюднення річної фінансової звітності та річної консолідованої фінансової звітності разом з аудиторським висновком ліцензіат письмово у довільній формі повідомляє про це Комісію із зазначенням веб-сторінки або веб-сайту, періодичного або неперіодичного видання (за наявності такої публікації), де була оприлюднена зазначена інформація.";
4) у пункті 8:
абзац четвертий викласти в такій редакції:
"розробити положення про службу внутрішнього аудиту (контролю) (крім банку);";
доповнити пункт новим абзацом такого змісту:
"розробити положення про систему управління ризиками професійної діяльності з управління іпотечним покриттям (крім банку).";
5) доповнити розділ після пункту 8 новим пунктом 9 такого змісту:
"9. Положення про провадження діяльності з управління іпотечним покриттям має містити, зокрема:
порядок укладання договорів;
порядок роботи з клієнтами;
порядок провадження діяльності з управління іпотечним покриттям, на яку управитель має відповідну ліцензію;
порядок ведення обліку та подання звітності щодо операцій з іпотечним покриттям;
порядок ведення обліку та подання звітності щодо коштів клієнтів (для структурованих іпотечних облігацій);
вимоги, спрямовані на врегулювання та запобігання конфлікту інтересів при провадженні професійної діяльності на фондовому ринку;
порядок і строки розгляду звернень клієнтів та професійних учасників фондового ринку;
процедуру запобігання несанкціонованому доступу до службової інформації і її неправомірному використанню, у тому числі при суміщенні різних видів професійної діяльності;
вимоги, спрямовані на запобігання маніпулюванню цінами на фондовому ринку, що установлені управителем іпотечним покриттям.".
У зв’язку з цим пункти 9-16 вважати відповідно пунктами 10-17;
6) доповнити розділ після пункту 10 новим пунктом 11 такого змісту:
"11. Положення про систему управління ризиками професійної діяльності має містити:
основні принципи управління ризиками професійної діяльності з управління іпотечним покриттям;
методи виявлення, обліку та опису ризиків окремо за кожним видом ризику;
методи оцінювання ризиків та процедури внутрішнього контролю (моніторингу) рівня ризиків;
заходи щодо мінімізації ризиків та ліквідації негативних наслідків виявлених ризиків, у тому числі порядок та джерела фінансування заходів з компенсації отриманих збитків;
порядок моніторингу дотримання пруденційних нормативів і заходи у разі їх відхилення від встановлених показників (у разі встановлення таких нормативів);
................Перейти до повного тексту