1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ З ЦІННИХ ПАПЕРІВ ТА ФОНДОВОГО РИНКУ
РІШЕННЯ
12.02.2013 № 160
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
11 березня 2013 р.
за № 386/22918
( Рішення втратило чинність на підставі Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 555 від 22.07.2021 )
Про затвердження Вимог до аудиторського висновку, що подається до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку при отриманні ліцензії на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів
( Із змінами, внесеними згідно з Рішеннями Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 1652 від 09.12.2014 № 577 від 24.05.2016 № 656 від 05.09.2017 )
Відповідно до частини першої статті 27 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", пункту 13 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Закону України "Про аудиторську діяльність", Міжнародних стандартів контролю якості, аудиту, огляду, іншого надання впевненості та супутніх послуг Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Вимоги до аудиторського висновку, що подається до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку при отриманні ліцензії на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів, що додаються.
2. Управлінню інформаційних технологій, зовнішніх та внутрішніх комунікацій (А. Заїка) забезпечити опублікування цього рішення в офіційних друкованих виданнях НКЦПФР відповідно до законодавства.
3. Директору департаменту аналізу, стратегії та розвитку законодавства М.Лібанову забезпечити подання цього рішення на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Це рішення набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на члена Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Мозгового О. М.
Голова Комісії Д. Тевелєв
ПОГОДЖЕНО:
Голова Державної служби України
з питань регуляторної політики
та розвитку підприємництва
Голова Аудиторської палати України



М.Ю. Бродський
І.І. Нестеренко
Протокол засідання Комісії
від 12 лютого 2013 р. № 6
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної комісії
з цінних паперів
та фондового ринку
12.02.2013 № 160
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
11 березня 2013 р.
за № 386/22918
ВИМОГИ
до аудиторського висновку, що подається до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку при отриманні ліцензії на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів
I. Загальні положення
1. Ці Вимоги розроблено відповідно до частини першої статті 27 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", пункту 13 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Закону України "Про аудиторську діяльність", Міжнародних стандартів контролю якості, аудиту, огляду, іншого надання впевненості та супутніх послуг.
2. Аудиторський висновок, який подається до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія) при отриманні ліцензії на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів (далі - ліцензія), повинен бути складений відповідно до вимог Міжнародних стандартів контролю якості, аудиту, огляду, іншого надання впевненості та супутніх послуг (далі - МСА), зокрема до МСА 700 "Формулювання думки та надання звіту щодо фінансової звітності", МСА 705 "Модифікація думки у звіті незалежного аудитора", МСА 706 "Пояснювальні параграфи та параграфи з інших питань у звіті незалежного аудитора", МСА 710 "Порівняльна інформація - відповідні показники і порівняльна фінансова звітність", МСА 720 "Відповідальність аудитора щодо іншої інформації в документах, що містять перевірену аудитором фінансову звітність", Міжнародного стандарту завдань з огляду (далі - МСЗО) 2410 "Огляд проміжної фінансової інформації, що виконується незалежним аудитором суб’єкта господарювання".
II. Основні вимоги щодо формату та структури Аудиторського висновку щодо фінансової звітності заявника
1. За наслідками аудиту річної фінансової звітності складається Аудиторський висновок (звіт незалежного аудитора) щодо річної фінансової звітності, а також за наслідками огляду квартальної фінансової звітності складається Висновок (звіт) щодо огляду проміжної фінансової звітності у встановлених законодавством випадках.
2. Аудиторський висновок (звіт незалежного аудитора) щодо річної фінансової звітності (далі - Аудиторський висновок) повинен містити такі основні розділи:
розділ "Звіт щодо фінансової звітності";
розділ "Звіт про інші правові та регуляторні вимоги" - інша відповідальність аудитора щодо звітності;
розділ "Інші елементи".
2.1. Розділ "Звіт щодо фінансової звітності" включає такі параграфи:
2.1.1. Аудиторський висновок має заголовок, який чітко вказує на те, що це є звіт незалежного аудитора, а саме: "Аудиторський висновок (звіт незалежного аудитора)
щодо фінансової звітності _____________________________________".
(найменування юридичної особи - заявника)
2.1.2. Аудиторський висновок адресується тим, для кого він був підготовлений. Адресат - Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, інші особи.
2.1.3. У вступному параграфі зазначаються:
основні відомості про заявника:
а) повне найменування;
б) ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України, зазначений в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
( Абзац четвертий підпункту 2.1.3 пункту 2 розділу II в редакції Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 577 від 24.05.2016 )
в) місцезнаходження;
г) дата державної реєстрації;
ґ) основні види діяльності;
д) дата внесення змін до установчих документів;
е) перелік учасників (акціонерів) (фізичні особи - прізвище, ім’я та по батькові; юридичні особи - найменування, організаційно-правова форма, місцезнаходження), які є власниками 5% і більше акцій (часток) на дату складання аудиторського висновку із зазначенням фактичної кількості цього розміру;
назва кожного із фінансових звітів, які входять до складу перевіреної фінансової звітності, із зазначенням дати або періоду, за який вони складені, а також посилання на стислий виклад облікової політики та іншу пояснювальну інформацію щодо фінансової звітності.
2.1.4. У параграфі "Відповідальність управлінського персоналу за фінансову звітність" описується відповідальність тих осіб, на яких покладено зобов’язання із складання фінансової звітності, зокрема відповідальність за складання фінансової звітності до застосовної концептуальної основи фінансової звітності ( Міжнародні стандарти фінансової звітності (далі - МСФЗ) або Положення (стандарти) бухгалтерського обліку (далі - П(С)БО) відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні"), а також за внутрішній контроль, необхідний для складання фінансової звітності, яка не містить суттєвих викривлень унаслідок шахрайства або помилки.
2.1.5. У параграфі "Відповідальність аудитора" зазначається:
що відповідальністю аудитора є висловлення думки щодо фінансової звітності на основі результатів аудиту;
що аудит проводився відповідно до МСА та цих Вимог;
що вимагають стандарти від аудитора та наводиться опис аудиту як виконання аудиторських процедур;
чи забезпечують отримані аудиторські докази, на думку аудитора, достатню та відповідну основу для висловлення аудиторської думки.
2.1.6. Думка аудитора щодо повного комплекту фінансової звітності відповідно до МСА 700 "Формулювання думки та надання звіту щодо фінансової звітності", МСА 705 "Модифікація думки у звіті незалежного аудитора" та інших стандартів, що стосуються підготовки аудиторського висновку, зазначається в параграфі "Висловлення думки".
Думка аудитора щодо повного комплекту фінансової звітності, яка може бути немодифікованою і наводитися в окремому розділі немодифікованого аудиторського висновку (складеного в усіх суттєвих аспектах відповідно до застосовної концептуальної основи фінансової звітності або надає достовірну інформацію відповідно до застосовної концептуальної основи фінансової звітності).
Думка аудитора щодо повного комплекту фінансової звітності, яка може бути модифікованою, наводитися в окремому розділі модифікованого аудиторського висновку.
Модифікований аудиторський висновок може містити такі типи модифікованих думок:
а) умовно-позитивна;
б) негативна;
в) відмова від висловлення думки.
Параграф з описанням питань, що призвели до модифікації думки аудитора, включається в текст аудиторського висновку безпосередньо перед параграфом, у якому висловлена думка, під заголовком "Підстава для висловлення умовно-позитивної думки", "Підстава для висловлення негативної думки" або "Підстава для відмови від висловлення думки", якщо в процесі аудиту існує будь-яка з наведених нижче обставин:
а) на основі отриманих достатніх і прийнятних аудиторських доказів аудитор доходить висновку, що фінансова звітність у цілому містить суттєві викривлення;
б) аудитор не має можливості отримати достатні й прийнятні аудиторські докази, щоб дійти висновку, що фінансова звітність у цілому не містить суттєвих викривлень.
У параграфі із описанням питань, що призвели до модифікації думки аудитора, аудитор описує факти, що призвели до модифікації думки аудитора, та оцінює їх суттєвість щодо:
а) невідповідності національним П(С)БО або МСФЗ відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні";
б) неможливості застосування П(С)БО або МСФЗ відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" у випадку відсутності первинних документів та облікових регістрів, які були основою для складання фінансової звітності;

................
Перейти до повного тексту