- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
Н А К А З
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
8 травня 2007 р.
за N 476/13743
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства
юстиції
N 2260/5 від 24.12.2008 )
Про внесення змін до Правил здійснення перевірки законності виконання приватними нотаріусами своїх обов'язків
Відповідно до статті
33 Закону України
"Про нотаріат", Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 листопада 2006 року
N 1577, з метою забезпечення захисту прав та законних інтересів громадян, підприємств та організацій, попередження правопорушень і запобігання судовим спорам, а також поліпшення організації роботи приватних нотаріусів
НАКАЗУЮ:
1. Унести зміни до Правил здійснення перевірки законності виконання приватними нотаріусами своїх обов'язків, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 14.09.2004
N 105/5, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 14.09.2004 за N 1149/9748 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 3 квітня 2006 року
N 33/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 3 квітня 2006 року за N 372/12246), виклавши їх у новій редакції, що додається.
2. Департаменту нотаріату та реєстрації адвокатських об'єднань (Н.Ященко):
2.1. Подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03.10.92
N 493 "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади" (із змінами).
2.2. Довести цей наказ до відома начальників Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі.
2.3. Забезпечити в установленому порядку надання роз'яснень Головному управлінню юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головним управлінням юстиції в областях, містах Києві та Севастополі щодо застосування Порядку здійснення контролю за дотриманням вимог законодавства приватними нотаріусами під час виконання ними своїх обов'язків, затвердженого цим наказом.
3. Департаменту нотаріату та реєстрації адвокатських об'єднань (Н.Ященко) та начальникам Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі забезпечити належне виконання цього наказу.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра юстиції України Л.Єфіменка.
Міністр | Олександр Лавринович |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
юстиції України
14.09.2004 N 105/5
( z1149-04 )
(у редакції наказу
Міністерства юстиції України
від 08.05.2007 N 238/5)
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
8 травня 2007 р.
за N 476/13743
ПОРЯДОК
здійснення контролю за дотриманням вимог законодавства приватними нотаріусами під час виконання ними своїх обов'язків
1. Контроль за дотриманням вимог законодавства приватними нотаріусами під час виконання ними своїх обов'язків здійснюється з метою реалізації повноважень Міністерства юстиції України, головних управлінь юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі (далі - управління юстиції), передбачених статтею
33 Закону України
"Про нотаріат".
Одним із видів контролю за дотриманням вимог законодавства приватними нотаріусами під час виконання ними своїх обов'язків є проведення перевірок.
2. Основними завданнями проведення перевірок дотримання приватними нотаріусами вимог законодавства при вчиненні нотаріальних дій є:
- перевірка відповідності робочого місця (нотаріальної контори) приватного нотаріуса вимогам, встановленим Міністерством юстиції України;
- встановлення відповідності вчинених нотаріальних дій вимогам законодавства та визначення рівня якості надання приватними нотаріусами нотаріальних послуг фізичним та юридичним особам;
- у разі виявлення порушень законодавства - встановлення причин, внаслідок яких допущено порушення;
- надання приватному нотаріусу рекомендацій по усуненню причин, внаслідок яких допущено порушення;
- узагальнення результатів перевірок з метою визначення типових порушень, що допускаються приватними нотаріусами при вчиненні нотаріальних дій;
- розповсюдження позитивного досвіду роботи приватних нотаріусів по організації нотаріальної діяльності та обслуговуванню населення.
3. Зазначені перевірки мають бути:
- комплексними (у разі перевірки всіх напрямів діяльності приватного нотаріуса);
- цільовими (якщо перевіряється одне або декілька питань діяльності приватного нотаріуса);
- контрольними (повторними, які можуть бути призначені у разі виявлення комплексною або цільовою перевіркою порушень законодавства або суттєвих недоліків у роботі приватного нотаріуса. При цьому перевіряється усунення приватним нотаріусом виявлених у ході останньої перевірки порушень, а також діяльність нотаріуса по вчиненню нотаріальних дій після її проведення).
4. Нотаріусу, який розпочав свою роботу, надається методична допомога у формі перевірки, яка проводиться через шість місяців від початку роботи, але не пізніше як через один рік.
Про надання нотаріусу методичної допомоги складається відповідна доповідна записка.
У разі виявлення недоліків у роботі приватного нотаріуса в доповідній записці зазначається необхідність проведення комплексної перевірки. При виявленні грубого порушення законодавства до нотаріуса вживаються відповідні заходи реагування, передбачені законодавством.
5. Комплексні перевірки проводяться згідно з річними планами комплексних перевірок, складеними управліннями юстиції та затвердженими Міністерством юстиції.
Зміни до річних планів комплексних перевірок роботи приватних нотаріусів уносяться Міністерством юстиції за власною ініціативою або за вмотивованою пропозицією управління юстиції.
6. Комплексній перевірці підлягає діяльність приватного нотаріуса за весь період з часу попередньої комплексної перевірки.
Комплексна перевірка діяльності приватного нотаріуса має проводитись не рідше одного разу на два роки.
За наказом Міністерства юстиції комплексна перевірка може бути проведена в окремо визначений строк як Міністерством юстиції, так і управлінням юстиції:
- у разі надходження до Міністерства юстиції обґрунтованої скарги від фізичної чи юридичної особи;
- за ініціативою Міністерства юстиції.
7. Перед проведенням комплексної перевірки діяльності приватного нотаріуса вповноважені Міністерством юстиції чи управлінням юстиції особи вивчають усі матеріали, які є в Міністерстві юстиції, управлінні юстиції і стосуються діяльності цього приватного нотаріуса, зокрема, матеріали попередніх перевірок, наслідки їх реалізації, заяви та скарги щодо діяльності приватного нотаріуса, їх аналіз тощо.
8. За результатами вивчення згаданих матеріалів уповноваженим представником Міністерства юстиції або управління юстиції складається план проведення перевірки, який розглядається і затверджується відповідно директором Департаменту нотаріату та реєстрації адвокатських об'єднань (його заступником) або начальником управління юстиції (його заступником), готуються пропозиції щодо складу комісії та надсилається повідомлення про перевірку приватному нотаріусу.
У плані комплексної перевірки передбачаються перевірка всіх питань діяльності приватного нотаріуса та додержання вимог законодавства при вчиненні ним усіх нотаріальних дій.
Для більш оперативного здійснення перевірки питання, які є предметом перевірки, можуть розподілятися між членами комісії.
9. Проведення перевірок діяльності приватних нотаріусів здійснюється уповноваженими представниками Міністерства юстиції, управлінь юстиції, діяльність яких безпосередньо пов'язана з організацією та контролем за законністю діяльності приватних нотаріусів.
10. До перевірок, що проводить Міністерство юстиції, можуть бути залучені представники відділів нотаріату управлінь юстиції, а також державні нотаріуси. До перевірок, що проводять управління юстиції, можуть бути залучені державні нотаріуси.
При проведенні перевірки члени комісії та нотаріус, діяльність якого перевіряється, зобов'язані дотримуватися правил професійної етики.
11. Перевірка роботи приватного нотаріуса здійснюється в приміщенні, яке є його робочим місцем (нотаріальною конторою).
12. Приватний нотаріус, діяльність якого перевіряється, зобов'язаний забезпечити належні умови для проведення перевірки, надати комісії всі документи та відомості, що стосуються його діяльності та вчинених ним нотаріальних дій. У разі виявлення порушень законодавства при вчиненні нотаріальних дій нотаріус повинен надати письмове пояснення.
При здійсненні перевірки члени комісії зобов'язані бути об'єктивними та неупередженими і зберігати в таємниці відомості, які стали їм відомі при проведенні перевірки.
13. У визначений строк проведення перевірки приватний нотаріус повинен перебувати на робочому місці відповідно до режиму роботи, за винятком відсутності з поважних причин, пов'язаних зі станом здоров'я (за наявності підтверджувального документа).
................Перейти до повного тексту