- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ ЗВ’ЯЗКУ ТА ІНФОРМАТИЗАЦІЇ
РІШЕННЯ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
17 січня 2019 р.
за № 54/33025
( Рішення втратило чинність на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв'язку
№ 218 від 31.05.2023 )
Про затвердження Порядку проведення аналізу ринків певних телекомунікаційних послуг та визначення операторів, провайдерів телекомунікацій з істотною ринковою перевагою на ринках таких послуг
Відповідно до пункту 10-1
статті 18 Закону України "Про телекомунікації", підпункту 18 пункту 4 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, затвердженого
Указом Президента України від 23 листопада 2011 року № 1067, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Порядок проведення аналізу ринків певних телекомунікаційних послуг та визначення операторів, провайдерів телекомунікацій з істотною ринковою перевагою на ринках таких послуг, що додається.
2. Визнати такими, що втратили чинність:
3. Департаменту економічного аналізу в установленому законодавством порядку подати це рішення на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Це рішення набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Голова НКРЗІ |
О. Животовський |
ПОГОДЖЕНО: Голова Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України Голова Антимонопольного комітету України Голова Державної регуляторної служби України |
Л.О. Євдоченко Ю. Терентьєв К. Ляпіна |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної комісії,
що здійснює державне
регулювання у сфері зв’язку
та інформатизації
11 грудня 2018 року № 640
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
17 січня 2019 р.
за № 54/33025
ПОРЯДОК
проведення аналізу ринків певних телекомунікаційних послуг та визначення операторів, провайдерів телекомунікацій з істотною ринковою перевагою на ринках таких послуг
I. Загальні положення
2. Цей Порядок встановлює механізм проведення аналізу ринків певних телекомунікаційних послуг (далі - послуги), визначення операторів, провайдерів телекомунікацій (далі - оператори, провайдери) з істотною ринковою перевагою (далі - з ІРП) на цих ринках.
3. Цей Порядок використовується Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, в межах визначених
Законом повноважень для проведення аналізу ринків певних послуг і визначення операторів, провайдерів з ІРП, до яких застосовуються зобов’язання, визначені Законом.
4. Дія цього Порядку поширюється на всіх операторів, провайдерів, включених до Реєстру операторів, провайдерів телекомунікацій.
5. У цьому Порядку терміни вживаються в таких значеннях:
взаємозамінні послуги - послуги, які надаються на всій території України чи на будь-якій її частині і мають для операторів, провайдерів, споживачів послуг (далі - споживачі) подібні, аналогічні, однорідні характеристики, ціни та цільове використання;
географічні межі ринку - територія ринку послуг, територія держави, територія Автономної Республіки Крим, області, міст Києва та Севастополя (далі - регіон), міста тощо або частина їх території, у межах якої за звичайних умов споживач може задовольнити свій попит на певну послугу;
індекс Герфіндаля-Гіршмана (ННІ) - показник, який використовується для оцінки ринкової концентрації та показує, яку частку на певному ринку послуг (ринкову частку) займають всі оператори, провайдери, що надають послуги на цьому ринку;
коефіцієнт ринкової концентрації (CR) - показник, який використовується для оцінки рівня концентрації та показує, яку частку на певному ринку послуг (ринкову частку) займають окремі оператори, провайдери, що надають послуги на цьому ринку і мають найбільшу питому вагу в загальних доходах на цьому ринку;
попереднє регулювання - зобов’язання, визначені
Законом, що спрямовані на розвиток економічної конкуренції на ринках послуг, необхідність виконання яких покладається на визначених НКРЗІ операторів, провайдерів з ІРП за результатами проведеного аналізу таких ринків;
ринок певних послуг - сфера обігу взаємозамінних послуг, на які протягом певного часу і в межах певної території є попит і пропозиція;
ринок послуг на роздрібному рівні (роздрібний ринок) - сфера обігу телекомунікаційних послуг, що надаються оператором, провайдером телекомунікацій кінцевим споживачам;
ринок послуг на оптовому рівні (оптовий ринок) - сфера обігу телекомунікаційних послуг, що надаються операторами, провайдерами телекомунікацій операторам, провайдерам телекомунікацій для надання ними телекомунікаційних послуг кінцевим споживачам.
Інші терміни вживаються у значеннях, наведених в Законах України
"Про телекомунікації",
"Про захист економічної конкуренції",
Методиці визначення монопольного (домінуючого) становища суб’єктів господарювання на ринку, затвердженій розпорядженням Антимонопольного комітету України від 05 березня 2002 року № 49-p, зареєстрованій в Міністерстві юстиції України 01 квітня 2002 року за № 317/6605,
Правилах взаємоз’єднання телекомунікаційних мереж загального користування, затверджених рішенням Національної комісії з питань регулювання зв’язку України від 08 грудня 2005 року № 155, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 27 січня 2006 року за № 71/11945 (у редакції рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, від 31 березня 2015 року № 174),
Порядку взаєморозрахунків між операторами телекомунікацій, затвердженому рішенням Національної комісії з питань регулювання зв’язку України від 09 липня 2009 року № 1586, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 21 вересня 2009 року за № 880/16896 (зі змінами),
Порядку установлення розмірів розрахункових такс за послуги пропуску трафіку до телекомунікаційних мереж операторів телекомунікацій з істотною ринковою перевагою, затвердженому рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, від 07 червня 2016 року № 295, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 05 липня 2016 року за № 922/29052,
Порядку надання операторами, провайдерами телекомунікацій звітності та інформації, затвердженому рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, від 05 квітня 2016 року № 180, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 18 травня 2016 року за № 739/28869.
II. Етапи аналізу ринків послуг
1. Аналіз ринків певних послуг проводиться на підставі рішення НКРЗІ з метою визначення операторів, провайдерів з ІРП згідно з переліком ринків телекомунікаційних послуг, наведеним у додатку до цього Порядку, сформованим відповідно до Індикативного переліку України відповідних ринків, що мають бути проаналізовані відповідно до
статті 116 Угоди (Додаток ХХ до Угоди).
2. За обґрунтованим зверненням операторів, провайдерів, органів державної влади, інших заінтересованих осіб НКРЗІ розглядає питання щодо визначення інших ринків послуг, які не включені до переліку ринків телекомунікаційних послуг, в установленому нею порядку.
Ринки, визначені в установленому НКРЗІ порядку, не обмежують визначення ринків в конкретних випадках згідно із законодавством про захист економічної конкуренції.
3. У рішенні про проведення аналізу ринку послуг зазначаються:
назва ринку послуг, що аналізується;
кінцева дата проведення аналізу ринку;
кінцева дата збору інформації для проведення аналізу ринку;
форми для збору інформації для проведення аналізу ринку;
підстави для проведення аналізу ринку.
4. Аналіз ринку послуг включає такі етапи:
збір даних для проведення аналізу ринку;
оцінка стану економічної конкуренції на ринку;
визначення операторів, провайдерів з ІРП на ринку, де економічна конкуренція обмежена.
5. За результатами аналізу ринку послуг НКРЗІ приймає рішення, у якому зазначаються висновки про стан економічної конкуренції на ринку, а у разі визначення оператора(ів), провайдера(ів) з ІРП на ринку, де економічна конкуренція обмежена, додатково зазначається дата, з якої оператори, провайдери з ІРП виконують зобов’язання, визначені
Законом.
Проект рішення за результатами аналізу ринків підлягає погодженню з Антимонопольним комітетом України.
( Абзац другий пункту 5 розділу II в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
№ 544 від 19.11.2019 )
6. Повторний аналіз ринку послуг проводиться не раніше ніж через три роки після прийняття НКРЗІ рішення про результати раніше проведеного аналізу на підставі рішення про повторний аналіз відповідного ринку послуг.
................Перейти до повного тексту