1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ
ПОСТАНОВА
06.12.2019 № 2608
Про затвердження Змін до Порядку врегулювання спорів, що виникають між суб’єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2901 від 20.12.2019 )
Відповідно до законів України "Про ринок електричної енергії" та "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг" Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг,
ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Зміни до Порядку врегулювання спорів, що виникають між суб’єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 05 лютого 2019 року № 156, що додаються.
2. Ця постанова набирає чинності з дня, наступного за днем її опублікування в офіційному друкованому виданні - газеті "Урядовий кур'єр".
Голова НКРЕКПВ. Тарасюк
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова НКРЕКП
06.12.2019 № 2608
ЗМІНИ
до Порядку врегулювання спорів, що виникають між суб’єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг
1. У главі 1:
1) у пункті 1.2 абзаци третій - п’ятий замінити п’ятьма новими абзацами такого змісту:
( Абзац перший підпункту 1 пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2901 від 20.12.2019 )
"Головуючий попередніх слухань (Головуючий) - член НКРЕКП, до повноважень якого згідно з розподілом функціональних обов'язків належить розгляд спірного питання, або керівник відповідального підрозділу, до компетенції якого належить розгляд питання, що стало предметом спору;
досудове врегулювання спору - це послідовний комплекс дій, направлений на безпосереднє вирішення НКРЕКП спору між суб’єктами господарювання з приводу порушених прав і інтересів до його розгляду в суді;
спір - це конфлікт між суб’єктами господарювання у сферах енергетики та/або комунальних послуг з приводу порушення прав та інтересів;
сторони спору - суб’єкти господарювання, які звернулись або приєднались до процедури досудового врегулювання спору НКРЕКП;
угода про врегулювання спору (угода) - письмова домовленість сторін спору, що укладається з метою його врегулювання на основі взаємних поступок.".
У зв’язку з цим абзац шостий вважати абзацом восьмим;
( Абзац сьомий підпункту 1 пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2901 від 20.12.2019 )
2) пункти 1.6-1.8 викласти в такій редакції:
"1.6. Під час врегулювання спору НКРЕКП має право:
1) вимагати від суб'єктів господарювання копії документів, пояснення та іншу інформацію, необхідну для встановлення фактичних обставин справи та врегулювання спору, у визначені НКРЕКП спосіб та строки, але не менше як протягом 10 робочих днів від дня отримання такої вимоги;
2) проводити попереднє слухання із залученням сторін спору;
3) проводити позапланову перевірку суб’єкта (суб’єктів) господарювання у сферах енергетики та комунальних послуг відповідно до Порядку контролю за дотриманням ліцензіатами, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, законодавства у відповідних сферах та ліцензійних умов, затвердженого постановою НКРЕКП від 14 червня 2018 року № 428.
1.7. Місцем розгляду спору є місцезнаходження центрального апарату НКРЕКП. Організація процедури досудового врегулювання спору, у тому числі проведення попереднього слухання, здійснюється відповідальним підрозділом.
1.8. За результатом врегулювання спору НКРЕКП приймає рішення на засіданні, що проводиться у формі відкритого слухання, відповідно до Регламенту Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 06 грудня 2016 року № 2133 (далі - Регламент).
До прийняття рішення з врегулювання спору НКРЕКП може проводити попередні слухання із залученням сторін спору.
Проведення попередніх слухань здійснюється відповідно до глави 3 цього Порядку.".
2. Главу 2 викласти в такій редакції:
"2. Процедура досудового врегулювання спору
2.1. З метою досудового врегулювання спору суб’єкт (суб’єкти) господарювання має (мають) право звернутись до НКРЕКП із заявою відповідно до форми, наведеної в додатку 1 до цього Порядку.
Заява про врегулювання спору може бути подана до НКРЕКП протягом одного року з моменту виникнення такого спору, визначеного в заяві, але не пізніше одного місяця з дня ознайомлення суб’єктом господарювання та його незгодою з прийнятим рішенням/наданою (не наданою) відповіддю.
Заява, подана суб’єктом (суб’єктами) господарювання з порушенням зазначеного строку, НКРЕКП не розглядається.
НКРЕКП розглядає спір протягом 45 робочих днів з дати реєстрації заяви про проведення досудового врегулювання спору.
Перебіг строку розгляду спору зупиняється на час, необхідний для отримання копій документів, пояснень та іншої інформації, необхідної для встановлення фактичних обставин справи та врегулювання спору, і проведення попередніх слухань, про що сторонам повідомляють в установленому порядку.
Про продовження строку розгляду спору відповідальний підрозділ повідомляє сторони спору не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання відповідної інформації від них.
У разі одноосібного ініціювання процедури досудового врегулювання спору суб’єкт господарювання (заявник) разом із заявою має направити до НКРЕКП підтвердження надсилання суб’єкту господарювання, дії/бездіяльність якого оскаржуються, копії направленої до НКРЕКП заяви (із додатками) щодо ініціювання процедури досудового врегулювання спору.
2.2. НКРЕКП протягом 15 робочих днів з дня реєстрації заяви про досудове врегулювання спору направляє суб’єкту (суб’єктам) господарювання письмову відповідь про залишення цієї заяви без розгляду, якщо:
1) питання (предмет) розгляду спору не належить до повноважень НКРЕКП;
2) спір між суб'єктами господарювання вже розглядався НКРЕКП та/або судом та за ним прийнято рішення по суті спору;
3) НКРЕКП отримано інформацію про направлення позовної заяви до суду, якщо предметом позову є питання спору;
4) заявниками порушені вимоги щодо оформлення заяви, форма якої визначена в додатку 1 до цього Порядку;
5) заява не містить підпису або підписана особою, не уповноваженою на її підписання;
6) відсутні ознаки спору, врегулювання якого належить до компетенції НКРЕКП;
7) недотримано строк подання заяви про досудове врегулювання спору.
У разі залишення заяви без розгляду з підстав, визначених підпунктами 4 та 5 цього пункту, сторони спору мають право повторно звернутись до НКРЕКП із заявою щодо досудового врегулювання спору після усунення виявлених недоліків.

................
Перейти до повного тексту