1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ
ПОСТАНОВА
14.06.2018 № 428
Про затвердження Порядку контролю за дотриманням ліцензіатами, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, законодавства у відповідних сферах та ліцензійних умов
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1952 від 13.09.2019 № 601 від 11.03.2020 № 935 від 09.06.2021 № 2585 від 17.12.2021 № 621 від 21.06.2022 № 1265 від 04.10.2022 № 1782 від 20.12.2022 № 471 від 14.03.2023 № 624 від 04.04.2023 № 1642 від 05.09.2023 № 2490 від 19.12.2023 № 222 від 30.01.2024 № 386 від 22.02.2024 № 895 від 08.05.2024 № 1117 від 12.06.2024 № 1302 від 10.07.2024 )
Відповідно до законів України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг", "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", "Про ліцензування видів господарської діяльності" Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Порядок контролю за дотриманням ліцензіатами, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, законодавства у відповідних сферах та ліцензійних умов, що додається.
2. Встановити, що під час здійснення планових або позапланових перевірок за 2019 рік (упродовж якого відбулося впровадження повномасштабного ринку електричної енергії) аналіз діяльності оператора системи передачі здійснюється в цілому за рік за видами діяльності з передачі електричної енергії та диспетчерського (оперативно-технологічного) управління.
( Постанову доповнено новим пунктом 2 згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 935 від 09.06.2021 )
3. Визнати такими, що втратили чинність, постанови:
1) Національної комісії регулювання електроенергетики України:
від 19 травня 2011 року № 880 "Про затвердження Порядку контролю за додержанням ліцензійних умов провадження господарської діяльності з транспортування нафти та нафтопродуктів магістральними трубопроводами";
від 19 травня 2011 року № 881 "Про затвердження Порядку контролю за додержанням ліцензійних умов провадження господарської діяльності на ринку природного газу";
від 19 травня 2011 року № 882 "Про затвердження Порядку контролю за додержанням ліцензіатами умов та правил здійснення діяльності, пов’язаної з виробництвом, передачею та постачанням електричної енергії, комбінованим виробництвом теплової та електричної енергії, виробництвом теплової енергії на теплоелектроцентралях та установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії";
2) Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг:
від 10 серпня 2012 року № 283 "Про затвердження Порядку контролю за дотриманням ліцензіатами Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення";
від 10 серпня 2012 року № 284 "Про затвердження Порядку контролю за дотриманням ліцензіатами ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії (крім діяльності з виробництва теплової енергії на теплоелектроцентралях, теплоелектростанціях, атомних електростанціях і когенераційних установках та установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії), транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами, постачання теплової енергії".
4. Ця постанова набирає чинності з дня, наступного за днем її опублікування в офіційному друкованому виданні - газеті "Урядовий кур’єр".

Голова НКРЕКП

О. Кривенко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова НКРЕКП
14.06.2018 № 428
(в редакції постанови
Національної комісії, що здійснює
державне регулювання у сферах
енергетики та комунальних
послуг
09.06.2021 № 935
)
ПОРЯДОК
контролю за дотриманням ліцензіатами, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, законодавства у відповідних сферах та ліцензійних умов
( У тексті Порядку посилання на додатки 19-28 замінено відповідно посиланнями на додатки 17-26 згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2585 від 17.12.2021 ) ( У тексті Порядку посилання на додатки 11-26 замінено відповідно посиланнями на додатки 12-27 згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1265 від 04.10.2022 )
1. Загальні положення
1.1. Дія цього Порядку поширюється на суб’єктів, що належать до особливої групи споживачів у розумінні Закону України "Про ринок електричної енергії" (далі - суб’єкти, що належать до особливої групи споживачів), крім споживачів (у тому числі активних споживачів), перевірки генеруючих установок яких здійснюється відповідно до порядку видачі, обігу та погашення гарантій походження електричної енергії, виробленої з відновлюваних джерел енергії, який затверджується Кабінетом Міністрів України, суб’єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, які отримали ліцензії на провадження господарської діяльності та регулювання, моніторинг та контроль за діяльністю яких здійснюється Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - ліцензіати):
( Абзац перший пункту 1.1 глави 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 222 від 30.01.2024 )
1) у сфері енергетики:
діяльності з виробництва, передачі, розподілу, розподілу малими системами розподілу електричної енергії, зберігання енергії, агрегації;
( Абзац другий підпункту 1 пункту 1.1 глави 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1265 від 04.10.2022, в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2490 від 19.12.2023 )
постачання електричної енергії споживачу;
трейдерської діяльності на ринку електричної енергії;
здійснення функцій оператора ринку електричної енергії;
здійснення функцій гарантованого покупця на ринку електричної енергії;
діяльності з транспортування, розподілу, зберігання (закачування, відбору), надання послуг установки LNG, постачання природного газу;
діяльності з транспортування нафти, нафтопродуктів та інших речовин трубопровідним транспортом;
2) у сфері комунальних послуг:
діяльності з виробництва теплової енергії на теплогенеруючих установках, включаючи установки для комбінованого виробництва теплової та електричної енергії;
( Абзац другий підпункту 2 пункту 1.1 глави 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2585 від 17.12.2021 )
діяльності у сфері централізованого водопостачання та централізованого водовідведення.
( Абзац третій підпункту 2 пункту 1.1 глави 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2490 від 19.12.2023 )
1.2. Цей Порядок застосовується НКРЕКП при здійсненні контролю за дотриманням законодавства та ліцензійних умов (крім порушень щодо зловживань на оптовому енергетичному ринку) ліцензіатами, суб’єктами, що належать до особливої групи споживачів, шляхом проведення планових та позапланових виїзних, а також невиїзних перевірок.
( Пункт 1.2 глави 1 із змінами, внесеними згідно з Постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 222 від 30.01.2024, № 895 від 08.05.2024 )
1.3. Цей Порядок установлює:
процедуру організації та проведення перевірок;
порядок оформлення результатів перевірок;
права та обов’язки голови та членів комісії з перевірки;
права та обов’язки уповноваженої особи ліцензіата;
контроль за виконанням рішень НКРЕКП;
порядок застосування санкцій до ліцензіатів за порушення законодавства та ліцензійних умов.
1.4. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
відмова у проведенні перевірки - недопуск членів комісії з перевірки до здійснення перевірки за відсутності передбачених для цього законодавством та цим Порядком підстав (зокрема ненадання документів, інформації щодо предмета перевірки на вимогу членів комісії з перевірки, відмова в доступі до місць провадження діяльності, об’єктів, що використовуються ліцензіатом, суб’єктом, що належать до особливої групи споживачів, при провадженні діяльності у сферах енергетики та комунальних послуг, відсутність ліцензіата за його місцезнаходженням згідно з даними, що містяться у ліцензійній справі, відсутність уповноваженої особи ліцензіата, суб’єкта, що належать до особливої групи споживачів, за його місцезнаходженням протягом першого дня перевірки);
( Абзац другий пункту 1.4 глави 1 в редакції Постанов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 621 від 21.06.2022, № 222 від 30.01.2024 )
заходи державного контролю - планові, позапланові, виїзні та невиїзні перевірки;
повторне порушення - вчинення ліцензіатом протягом року з дня прийняття НКРЕКП рішення про застосування санкцій за порушення ліцензійних умов та законодавства у сферах енергетики та комунальних послуг нового порушення вимог ліцензійних умов та/або законодавства, щодо яких приймалося таке рішення.
Інші терміни вживаються в цьому Порядку у значеннях, наведених у законах України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг", "Про природні монополії", "Про ринок природного газу", "Про ринок електричної енергії", "Про державне регулювання у сфері комунальних послуг", "Про теплопостачання", "Про питну воду та питне водопостачання", "Про водовідведення та очищення стічних вод", "Про адміністративну процедуру", Порядку ліцензування видів господарської діяльності, державне регулювання яких здійснюється Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, затвердженому постановою НКРЕКП від 03 березня 2020 року № 548.
( Абзац п’ятий пункту 1.4 глави 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 222 від 30.01.2024 )
2. Загальні вимоги до проведення планових та позапланових перевірок
2.1. Рішення про проведення перевірки приймається НКРЕКП на засіданні, що проводиться у формі відкритого слухання, та оформлюється постановою.
2.2. Для проведення перевірки оформляється посвідчення за формою, наведеною в додатку 1 до цього Порядку, яке підписується Головою НКРЕКП або виконуючим обов’язки Голови НКРЕКП, оригінал та/або копія якого долучається разом з актом перевірки після її закінчення до ліцензійної справи.
( Абзац перший пункту 2.2 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1302 від 10.07.2024 )
Посвідчення на проведення перевірки, створені в паперовій формі, реєструється у книзі реєстрації посвідчень на проведення перевірки дотримання вимог законодавства та ліцензійних умов (додаток 2 до цього Порядку), сторінки якої мають бути пронумеровані.
( Абзац другий пункту 2.2 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 222 від 30.01.2024, № 1302 від 10.07.2024 )
2.3. Для проведення перевірки НКРЕКП створює комісію з числа працівників центрального апарату та/або територіального органу НКРЕКП (далі - ТО НКРЕКП) і призначає голову комісії з перевірки.
( Абзац перший пункту 2.3 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 222 від 30.01.2024 )
Комісія з перевірки складається щонайменше з трьох представників центрального апарату НКРЕКП та/або ТО НКРЕКП, з числа яких призначається голова комісії з перевірки, який:
є відповідальним за своєчасне проведення перевірки та її результати;
розподіляє обов’язки з виконання завдань при здійсненні перевірки між членами комісії з перевірки та здійснює контроль за їх виконанням.
До проведення перевірок НКРЕКП має право залучати представників інших державних органів, органів місцевого самоврядування за згодою керівників цих органів.
Планові та позапланові виїзні перевірки проводяться за місцезнаходженням суб’єкта, що належать до особливої групи споживачів, місцезнаходженням та/або місцем провадження ліцензіатом та його відокремленими підрозділами господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню. Позапланові невиїзні - у приміщенні НКРЕКП або її територіального органу.
( Абзац шостий пункту 2.3 глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1117 від 12.06.2024 )
На період дії в Україні воєнного стану та протягом трьох місяців з дня його припинення або скасування, за заявою ліцензіата позапланові виїзні перевірки суб’єктів, які знаходяться та/або здійснюють ліцензовану діяльність в областях України, де наявні території активних бойових дій та території, тимчасово окуповані Російською Федерацією, можуть проводитись у приміщенні НКРЕКП або у приміщенні відповідного територіального органу, визначеного НКРЕКП, за умови надання всіх підтвердних первинних документів, які стосуються предмету перевірки.
( Абзац сьомий пункту 2.3 глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1117 від 12.06.2024 )
У разі проведення позапланової виїзної перевірки у приміщенні НКРЕКП або її територіального органу, про проведення такої перевірки суб’єкт повідомляється не пізніше як за 10 робочих днів до її початку та має забезпечити присутність уповноваженої особи на час її проведення.";
( Абзац восьмий пункту 2.3 глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1117 від 12.06.2024 )
2.4. Планові та позапланові виїзні перевірки проводяться в робочий час ліцензіата, установлений його правилами внутрішнього трудового розпорядку, у присутності уповноваженої особи ліцензіата, крім позапланових виїзних перевірок, що проводяться у приміщенні НКРЕКП або її територіального органу. Такі перевірки проводяться в робочий час НКРЕКП, установлений її правилами внутрішнього трудового розпорядку.
( Пункт 2.4 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1117 від 12.06.2024 )
2.5. Уповноваженою особою ліцензіата є керівник або особа, уповноважена керівником представляти ліцензіата під час перевірки (далі - уповноважена особа ліцензіата).
2.6. У перший день здійснення планової, позапланової виїзної перевірки голова та члени комісії з перевірки зобов’язані пред’явити уповноваженій особі ліцензіата, суб’єкта, що належать до особливої групи споживачів, оригінал посвідчення на проведення перевірки у візуальній формі подання електронного документа за допомогою електронних засобів або в формі копії електронного документа на папері, засвідченої в установленому порядку або в паперовій формі та службові посвідчення.
( Абзац перший пункту 2.6 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 222 від 30.01.2024, № 1302 від 10.07.2024 )
При цьому, оригінал посвідчення в електронній формі (у разі наявності) надсилається суб’єкту, що перевіряється, на адресу електронної пошти, зазначену в ліцензійному реєстрі або в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
( Пункт 2.6 глави 2 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1302 від 10.07.2024 )
Голова та члени комісії з перевірки без посвідчення на проведення перевірки та службових посвідчень не мають права брати участь у перевірці.
( Абзац пункту 2.6 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 222 від 30.01.2024 )
2.7. Перед початком здійснення планової, позапланової виїзної перевірки голова та/або члени комісії з перевірки вносять запис до журналу реєстрації перевірок ліцензіата (за його наявності).
2.8. У разі неможливості працівника, якого включено до складу комісії з перевірки, з поважних причин взяти/продовжити участь у цій перевірці та з метою забезпечення мінімально необхідного складу комісії або необхідності включення додаткового члена комісії оформляється нове посвідчення без зміни строку та питань перевірки.
Таке посвідчення пред’являється суб’єкту, щодо якого здійснюється перевірка, в порядку, наведеному в абзаці другому пункту 2.6 цієї глави.
( Абзац другий пункту 2.8 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 222 від 30.01.2024; в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1302 від 10.07.2024 )
У разі неможливості представника інших державних органів, органів місцевого самоврядування, якого включено до складу комісії з перевірки, взяти/продовжити участь у цій перевірці нове посвідчення не оформлюється, а перевірка розпочинається/продовжується.
( Пункт 2.8 глави 2 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2585 від 17.12.2021, із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2490 від 19.12.2023 )
2.9. Посадовій особі НКРЕКП забороняється здійснювати перевірки суб’єктів, зі службовими особами яких посадова особа перебуває в родинних стосунках або у разі виникнення в неї конфлікту інтересів згідно із законодавством у сфері запобігання і протидії корупції.
( Пункт 2.9 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 222 від 30.01.2024 )
2.10. Під час проведення перевірок не допускається вилучення у суб’єктів оригіналів їхніх фінансово-господарських, бухгалтерських, інших документів, а також комп’ютерів та їх частин.
( Абзац перший пункту 2.10 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 222 від 30.01.2024 )
Документи, пояснення, довідки, відомості, матеріали з питань, що виникають під час перевірки, надаються суб’єктом в паперовій або електронній формі. Матеріали в електронній формі надаються на оптичному диску та/або USB-флеш-накопичувачі та/або іншому, доступному для зчитування інформації носії та з забезпеченням цілісності інформації на таких носіях.
( Пункт 2.10 глави 2 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2490 від 19.12.2023; із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 222 від 30.01.2024 )
При наданні інформації на електронному носії мають бути виконані такі вимоги:
( Пункт 2.10 глави 2 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2490 від 19.12.2023 )
інформація, що міститься в електронних документах, повинна бути доступною для її подальшого використання;
( Пункт 2.10 глави 2 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2490 від 19.12.2023 )
має бути забезпечена можливість відновлення електронного документа у тому форматі, в якому він був створений, відправлений або одержаний;
( Пункт 2.10 глави 2 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2490 від 19.12.2023 )
у разі наявності повинна зберігатися інформація, яка дає змогу встановити походження та призначення електронного документа, а також дату і час його відправлення чи одержання.
( Пункт 2.10 глави 2 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2490 від 19.12.2023 )
2.11. За результатами аналізу виявлених під час проведення перевірки порушень відповідним структурним підрозділом, у разі необхідності, готуються пропозиції щодо вдосконалення нормативно-правових актів, що регулюють відповідну сферу діяльності.
( Главу 2 доповнено новим пунктом 2.11 згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1265 від 04.10.2022 )
2.12. У разі якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів допускають неоднозначне (множинне) трактування прав і обов’язків суб’єктів, щодо яких здійснюється перевірка, або повноважень НКРЕКП, така норма трактується в інтересах такого суб’єкта.
Дії суб’єкта є правомірними, доки інше не буде доведено під час розгляду питання його відповідальності на засіданні НКРЕКП.
НКРЕКП здійснює інформування суб’єктів з питань, що стосуються проведення перевірки, а також щодо змісту їхніх прав та обов’язків.
( Пункт 2.12 глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 222 від 30.01.2024 )
3. Організація та проведення планових перевірок
3.1. Планові перевірки ліцензіатів проводяться не частіше одного разу на рік відповідно до річного плану, який затверджується НКРЕКП до першого грудня року, що передує плановому, та оприлюднюється на офіційному вебсайті не пізніше п’яти днів до початку відповідного планового періоду.
Внесення змін до річного плану здійснення заходів державного контролю допускається в частині виключення ліцензіата, зміни його найменування та/або місцезнаходження, дати та строку проведення перевірки та виправлення технічних помилок.
( Абзац другий пункту 3.1 глави 3 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 621 від 21.06.2022 )
Зміни до річного плану здійснення заходів державного контролю в частині його доповнення вносяться виключно щодо суб’єктів господарювання, які були розташовані та / або здійснювали діяльність в областях України, де наявні території активних бойових дій та окуповані території, після повного припинення активних бойових дій та деокупації на таких територіях.
( Пункт 3.1 глави 3 доповнено новим абзацом третім згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2490 від 19.12.2023 )
Не допускається зміна дати проведення перевірки на більш ранній період ніж було визначено в річному плані здійснення заходів державного контролю, крім випадків зміни дати проведення перевірки на більш ранній період за заявою ліцензіата, господарська діяльність якого має перевірятися.
( Абзац пункту 3.1 глави 3 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 621 від 21.06.2022 )
НКРЕКП щорічно до 01 червня готує звіт про виконання річного плану державного контролю за попередній рік, який включається до річного звіту про діяльність Регулятора та підлягає оприлюдненню на офіційному вебсайті.
3.2. Річний план здійснення заходів державного контролю складається з урахуванням періодичності проведення планових перевірок:
для суб’єктів великого підприємництва, суб’єктів природних монополій та суб’єктів господарювання, на яких покладені спеціальні обов’язки для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринків у сфері енергетики, – не частіше одного разу на рік;
для суб’єктів середнього підприємництва – не частіше одного разу на два роки;
для суб’єктів малого підприємництва, у тому числі суб’єктів мікропідприємництва, – не частіше одного разу на три роки.
Для цілей цього пункту застосовуються критерії віднесення ліцензіатів до певних категорій суб’єктів господарювання, що визначені Господарським кодексом України.
( Абзац п'ятий пункту 3.2 глави 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2490 від 19.12.2023 )
3.3. Планові перевірки не можуть здійснюватися за період, який вже перевірявся.
3.4. Планова перевірка проводиться за умови надання ліцензіату письмового повідомлення про проведення планової перевірки за формою, наведеною в додатку 3 до цього Порядку, не пізніше як за 10 днів до її початку.
Повідомлення надсилається рекомендованим листом (за місцезнаходженням ліцензіата згідно з даними, що містяться в ліцензійній справі, або місцем провадження ліцензіатом господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню) або вручається особисто уповноваженій особі ліцензіата під розписку з реєстрацією в журналі вхідної кореспонденції.
3.5. Разом з письмовим повідомленням ліцензіата про проведення планової перевірки комісія з перевірки направляє ліцензіату запити з переліком інформації та документів, які необхідно надати для перевірки дотримання ліцензіатом вимог законодавства та ліцензійних умов, відповідно до питань перевірки.
( Абзац перший пункту 3.5 глави 3 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 621 від 21.06.2022 )
Ліцензіат зобов’язаний надати відповідь на зазначений запит із відповідними матеріалами в зазначений у запиті строк.
Строк надання інформації на запит комісії з перевірки про уточнення інформації по питаннях перевірки та/або вже наданої ліцензіатом інформації під час планової перевірки не може становити менше трьох робочих днів, а якщо відповідна інформація має великий обсяг, то менше 10 робочих днів. Положення цього абзацу не застосовуються під час проведення перевірок суб’єктів малого підприємництва, у тому числі суб’єктів мікропідприємництва.
( Пункт 3.5 глави 3 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 621 від 21.06.2022 )
3.6. Строк проведення планової виїзної перевірки не може перевищувати 15 робочих днів, а щодо суб’єктів малого підприємництва - п’яти робочих днів.
У разі великих обсягів перевірки строк проведення планової виїзної перевірки за рішенням НКРЕКП може бути збільшений до 20 робочих днів, а для суб’єктів малого підприємництва - до семи робочих днів з внесенням відповідних змін до посвідчення на проведення перевірки шляхом оформлення нового посвідчення із зазначенням відповідного строку її проведення.
( Абзац другий пункту 3.6 глави 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1302 від 10.07.2024 )
Таке посвідчення пред’являється суб’єкту, щодо якого здійснюється перевірка, в порядку, наведеному в абзаці другому пункту 2.6 глави 2 цього Порядку.
( Пункт 3.6 глави 3 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1302 від 10.07.2024 )
3.7. Планові перевірки проводяться відповідно до переліків питань, наведених у додатках 4-29 до цього Порядку, які є складовими акта, складеного за результатами проведення перевірки дотримання ліцензіатом вимог законодавства та ліцензійних умов у відповідних сферах (далі - акт перевірки).
4. Організація та проведення позапланових виїзних перевірок
4.1. Підставами для здійснення позапланових виїзних перевірок є:
1) подання ліцензіатом, або суб’єктом, що належить до особливої групи споживачів, письмової заяви про здійснення заходу державного контролю;
( Підпункт 1 пункту 4.1 глави 4 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2490 від 19.12.2023 )
2) обґрунтоване звернення фізичної або юридичної особи про порушення ліцензіатом, або суб’єктом, що належить до особливої групи споживачів, її законних прав;
( Підпункт 2 пункту 4.1 глави 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2490 від 19.12.2023 )
3) обґрунтоване звернення суб’єктів господарювання та споживачів про порушення суб’єктом природної монополії, оператором малої системи розподілу законодавства з питань доступу до електричних/теплових/газових мереж та/або порушення ліцензійних умов;
( Підпункт 3 пункту 4.1 глави 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2490 від 19.12.2023 )
4) перевірка виконання рішень НКРЕКП щодо усунення порушень вимог законодавства, прийнятих за результатами планових або позапланових перевірок;
5) перевірка достовірності наданих НКРЕКП даних у звітності або в інших документах.
Анонімні звернення не є підставою для проведення перевірок.
Про проведення позапланової виїзної перевірки ліцензіат повідомляється у день початку перевірки (крім випадків, передбачених пунктом 2.3 глави 2 цього Порядку).
( Абзац восьмий пункту 4.1 глави 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1117 від 12.06.2024 )
4.2. Під час проведення позапланової виїзної перевірки з’ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення цієї перевірки, з обов’язковим зазначенням цих питань у посвідченні на проведення перевірки.
У разі виявлення під час проведення позапланової виїзної перевірки однорідних порушень або таких, що прямо випливають із питань, необхідність перевірки яких стала підставою для проведення позапланової перевірки, НКРЕКП має право перевіряти такі порушення із подальшим застосуванням до ліцензіата відповідальності, передбаченої законодавством.
Позапланові виїзні перевірки не можуть здійснюватися з одних і тих самих питань за період, який вже перевірявся, за винятком випадків:
якщо така перевірка здійснюється з метою контролю за виконанням рішення НКРЕКП про усунення порушень вимог законодавства та ліцензійних умов із зазначеного питання;
за заявою ліцензіата або суб’єкта, що належить до особливої групи споживачів.
( Абзац п'ятий пункту 4.2 глави 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 222 від 30.01.2024 )
4.3. Строк проведення позапланової виїзної перевірки не може перевищувати 10 робочих днів, а щодо суб’єктів малого підприємництва - трьох робочих днів.
У разі великих обсягів перевірки строк проведення позапланової виїзної перевірки за рішенням НКРЕКП може бути збільшений до 20 робочих днів, а для суб’єктів малого підприємництва - до п’яти робочих днів з внесенням відповідних змін до посвідчення на проведення перевірки.
5. Організація та проведення позапланових невиїзних перевірок
5.1. Підставою для проведення позапланової невиїзної перевірки є:
( Абзац перший пункту 5.1 глави 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2490 від 19.12.2023 )
1) неподання, несвоєчасне подання, подання недостовірної інформації або необхідність перевірки достовірності такої інформації;
2) неподання, несвоєчасне подання, подання недостовірних даних у звітності або необхідність перевірки достовірності таких даних в установлений НКРЕКП строк або в інших документах;
3) неподання копій документів, засвідчених в установленому законодавством порядку, пояснень та іншої інформації на законну вимогу НКРЕКП;
4) обґрунтоване звернення фізичної або юридичної особи про порушення ліцензіатом, або суб’єктом, що належить до особливої групи споживачів, її законних прав та надання документів (копій документів), що підтверджують таке порушення;
( Підпункт 4 пункту 5.1 глави 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2490 від 19.12.2023 )
5) обґрунтоване звернення суб’єкта господарювання або споживача про порушення суб’єктом природної монополії, оператором малої системи розподілу законодавства з питань доступу до електричних/теплових/газових мереж, мереж централізованого водопостачання та/або водовідведення, порушення ліцензійних умов та надання документів (копій документів), що підтверджують таке порушення ліцензійних умов;
( Підпункт 5 пункту 5.1 глави 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2490 від 19.12.2023 )
6) виявлення під час аналізу звітності або моніторингу нецільового використання коштів, передбачених встановленою структурою тарифів та/або схваленою інвестиційною програмою.
5.2. Строк проведення позапланової невиїзної перевірки не може перевищувати 10 робочих днів, а щодо суб’єктів малого підприємництва - трьох робочих днів.
Продовження строку здійснення позапланової невиїзної перевірки не допускається.
5.3. Позапланова невиїзна перевірка може проводитися без попередження заздалегідь.
( Пункт 5.3 глави 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2490 від 19.12.2023 )
5.4. Згода суб’єкта, щодо якого здійснюється перевірка, його повідомлення про проведення позапланової невиїзної перевірки, його присутність під час проведення такої перевірки є необов’язковими.
( Пункт 5.4 глави 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2490 від 19.12.2023 )
5.5. Під час проведення позапланової невиїзної перевірки з’ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для її здійснення, із зазначенням цих питань у посвідченні на проведення такої перевірки.
Позапланові невиїзні перевірки не можуть здійснюватися з одних і тих самих питань за період, який вже перевірявся.
( Пункт 5.5 глави 5 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1265 від 04.10.2022 )
5.6. Позапланова невиїзна перевірка проводиться виключно у приміщенні НКРЕКП або у приміщенні її територіального органу.
5.7. Про результати позапланової невиїзної перевірки (про факти виявлення порушень законодавства та їх перелік або про відсутність порушень) суб’єкт, щодо якого здійснюється перевірка, повідомляється рекомендованим листом протягом п’яти робочих днів після підписання акта про результати позапланової невиїзної перевірки з надсиланням йому відповідного акта перевірки. Суб’єкт, діяльність якого перевірялася, має право надати письмові пояснення та обґрунтування щодо проведеної перевірки та/або виявлених порушень у строк до п’яти робочих днів з дня отримання акта про результати перевірки.
Датою отримання такого акта буде вважатися день його отримання представником суб’єкта, діяльність якого перевірялась, що підтверджується підписом одержувача, або п’ятий календарний день від дня отримання листа поштовим відділенням зв’язку, у якому обслуговується одержувач.
( Пункт 5.7 глави 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 621 від 21.06.2022; в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 222 від 30.01.2024 )
6. Позапланова перевірка до прийняття рішення по суті спірного питання
6.1. Відповідно до частини четвертої статті 21 Закону України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг" НКРЕКП проводить позапланові перевірки ліцензіатів у ході врегулювання спорів.
6.2. НКРЕКП приймає рішення про проведення позапланової перевірки під час розгляду спорів, що виникають між ліцензіатами, на підставах, визначених главами 4 або 5 цього Порядку.
6.3. Залежно від підстав позапланова перевірка ліцензіатів до прийняття рішення про врегулювання спору може відбуватися у формі виїзної або невиїзної перевірки.
6.4. Під час проведення позапланової перевірки з’ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення такої перевірки, з обов’язковим зазначенням цих питань у посвідченні на проведення перевірки.
6.5. Строк проведення позапланової перевірки визначається відповідно до глав 4 та 5 цього Порядку залежно від форми перевірки.
7. Порядок оформлення результатів перевірок
7.1. За результатами проведених планових та позапланових перевірок складається акт перевірки за формою, наведеною в додатку 21 до цього Порядку, у двох примірниках.
В акті планової перевірки відображається інформація за результатами перевірки питань, визначених переліками питань для відповідних сфер енергетики та комунальних послуг (додатки 4-22), а в разі виявлення порушення - його детальний опис з посиланням на відповідну норму законодавства та/або ліцензійних умов.
( Абзац другий пункту 7.1 глави 7 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 621 від 21.06.2022 )
В акті позапланової перевірки відображається інформація за результатами перевірки питань, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення такої перевірки, а в разі виявлення порушення - його детальний опис з посиланням на відповідну норму законодавства та/або ліцензійних умов.
Отримані від уповноважених осіб суб’єкта господарювання, щодо якого здійснюється перевірка, в ході перевірки належним чином завірені копії документів та/або документи в електронній формі на електронному носії з питань, що підтверджують та/або спростовують вчинення ним порушень вимог законодавства та/або ліцензійних умов, зазначені у відповідному реєстрі передачі документів, долучаються до акта перевірки у вигляді додатків. У разі надання документів в електронній формі, до акта перевірки у вигляді додатків долучається відповідний електронний носій.
( Абзац четвертий пункту 7.1 глави 7 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2490 від 19.12.2023 )
Суб’єкт, діяльність якого перевірялася, має право надати до НКРЕКП письмові пояснення та обґрунтування щодо проведеної перевірки та/або виявлених порушень у строк до п’яти робочих днів з дня отримання акта про результати перевірки.
( Абзац п’ятий пункту 7.1 глави 7 із змінами, внесеними згідно з Постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 621 від 21.06.2022, № 222 від 30.01.2024 ) ( Абзац шостий пункту 7.1 глави 7 виключено на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2490 від 19.12.2023 )
У випадку якщо отримані від уповноважених осіб ліцензіата, суб’єкта, що належать до особливої групи споживачів, в ході перевірки або разом з поясненнями до акта перевірки копії документів, письмові пояснення та обґрунтування містять інформацію та/або дані конфіденційного характеру, які становлять комерційну таємницю, суб’єкт, діяльність якого перевірялась, не пізніше останнього дня перевірки надає комісії з перевірки чіткий перелік такої інформації з урахуванням положень законів України "Про інформацію", "Про доступ до публічної інформації" та інших актів законодавства, який долучається до акта перевірки.
( Пункт 7.1 глави 7 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2585 від 17.12.2021; із змінами, внесеними згідно з Постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 621 від 21.06.2022, № 222 від 30.01.2024 )
Обмеженню доступу підлягає інформація, визначена суб’єктом як конфіденційна, а також конфіденційна інформація зазначена в копіях документів, письмові пояснення, обґрунтування та акти перевірки, а не копії документів, письмові пояснення, обґрунтування чи акт перевірки у цілому.
( Пункт 7.1 глави 7 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2585 від 17.12.2021; із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 222 від 30.01.2024 )
НКРЕКП не зобов'язана вважати інформацію та/або дані, надані суб’єктом, такими, що мають конфіденційний характер та/або становлять комерційну таємницю, якщо:
( Пункт 7.1 глави 7 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2585 від 17.12.2021; із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 222 від 30.01.2024 )
суб’єкт не надав під час перевірки або разом з поясненнями до акта перевірки перелік інформації та/або даних, що мають конфіденційний характер та/або становлять комерційну таємницю;
( Пункт 7.1 глави 7 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2585 від 17.12.2021; із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 222 від 30.01.2024 )
відповідно до внутрішніх положень суб’єкта наданий перелік інформації та/або даних не віднесений до інформації, що має конфіденційний характер та/або становлять комерційну таємницю;
( Пункт 7.1 глави 7 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2585 від 17.12.2021; із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 222 від 30.01.2024 )
віднесення інформації та/або даних до конфіденційної суперечить чинному законодавству.".
( Пункт 7.1 глави 7 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2585 від 17.12.2021 )
У день складання акт перевірки реєструється у книзі реєстрації актів про результати перевірок щодо дотримання ліцензіатом вимог законодавства у відповідних сферах та ліцензійних умов за формою, наведеною в додатку 22 до цього Порядку, сторінки якої мають бути пронумеровані.
7.2. В останній день перевірки (крім випадків, передбачених пунктами 7.5 та 7.6 цієї глави) два примірники акта перевірки підписуються головою та членами комісії з перевірки. Кожна сторінка акта перевірки візується головою комісії з перевірки.
( Абзац перший пункту 7.2 глави 7 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 621 від 21.06.2022 )
Один примірник акта перевірки передається уповноваженій особі суб’єкта, діяльність якого перевірялася. Другий примірник акта перевірки з відміткою дати та часу його отримання суб’єктом, діяльність якого перевірялася, що засвідчується підписом уповноваженої особи суб’єкта, зберігається в НКРЕКП.
( Абзац другий пункту 7.2 глави 7 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 222 від 30.01.2024 ) ( Абзац третій пункту 7.2 глави 7 виключено на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 621 від 21.06.2022 )
7.3. За наявності достатніх підстав в акті перевірки також зазначається інформація про:
виявлення факту невиконання рішення про усунення порушень;
виявлення факту повторного порушення суб’єкта господарювання, щодо якого здійснюється перевірка, ліцензійних умов та законодавства у сферах енергетики та комунальних послуг;
виявлення факту неусунення ліцензіатом протягом строку зупинення дії ліцензії підстав, що стали причиною для її зупинення;
виявлення факту недостовірності даних у документах, поданих суб’єктом господарювання разом із заявою про отримання ліцензії;
виявлення факту відмови ліцензіата у проведенні перевірки;
виявлення факту контролю (вирішального впливу) за діяльністю ліцензіата осіб інших держав, що здійснюють збройну агресію проти України.
( Пункт 7.3 глави 7 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2490 від 19.12.2023 )
7.4. Якщо уповноважена особа суб’єкта, діяльність якого перевірялась, відмовилась прийняти акт, складання якого передбачене цією главою, та/або є відсутньою на момент його підписання, факт відмови від прийняття та/або факт відсутності уповноваженої особи фіксується у відповідному акті, який надсилається суб’єкту, діяльність якого перевірялась, рекомендованим листом протягом п’яти робочих днів з дня підписання акта членами комісії з перевірки. Датою вручення такого акта буде вважатися день його отримання представником суб’єкта, діяльність якого перевірялась, що підтверджується підписом одержувача, або п’ятий календарний день від дня отримання листа поштовим відділенням зв’язку, у якому обслуговується одержувач (у разі направлення акта поштою рекомендованим листом).
( Пункт 7.4 глави 7 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 621 від 21.06.2022; в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 222 від 30.01.2024 )
7.5. У разі встановлення у перший день перевірки факту відсутності суб’єкта, що належить до особливої групи споживачів та/або його уповноваженої особи, за його місцезнаходженням згідно з даними, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, ліцензіата та/або його уповноваженої особи за його місцезнаходженням згідно з даними, що містяться у ліцензійній справі, у цей день складається акт про відмову у проведенні перевірки за формою, наведеною в додатку 23 до цього Порядку.
( Абзац перший пункту 7.5 глави 7 в редакції Постанов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 621 від 21.06.2022, № 222 від 30.01.2024 ) ( Абзац другий пункту 7.5 глави 7 виключено на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 621 від 21.06.2022 )
Один примірник акта про відмову у проведенні перевірки надсилається суб’єкту, що належать до особливої групи споживачів, ліцензіату за місцезнаходженням ліцензіата згідно з відомостями, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, рекомендованим листом протягом п’яти робочих днів з дня підписання акта членами комісії з перевірки. Другий примірник акта про відмову у проведенні перевірки долучається до ліцензійної справи (у разі її наявності) та зберігається в НКРЕКП. Перевірка при цьому вважається завершеною та акт перевірки за формою, наведеною в додатку 21 до цього Порядку, не складається.
( Абзац другий пункту 7.5 глави 7 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 222 від 30.01.2024 )
Датою отримання такого акта буде вважатися дата його особистого вручення, що підтверджується підписом одержувача та/або реєстрацією вхідної кореспонденції, або п’ятий календарний день від дати отримання поштовим відділенням зв’язку, в якому обслуговується одержувач (у разі направлення поштою рекомендованим листом).
( Абзац третій пункту 7.5 глави 7 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 222 від 30.01.2024 )
У разі доведення ліцензіатом (шляхом надання письмових пояснень та обґрунтувань з відповідними підтвердними документами) протягом п’яти робочих днів з дня отримання такого акта факту дотримання ним строку, визначеного ліцензійними умовами щодо повідомлення НКРЕКП про зміну місцезнаходження, на момент початку перевірки, перевірка вважається такою, що не відбулась, акт про відмову у проведенні перевірки не вноситься на засідання НКРЕКП та долучається до ліцензійної справи за погодженням з членом НКРЕКП відповідно до розподілу функціональних обов’язків.
( Абзац четвертий пункту 7.5 глави 7 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 621 від 21.06.2022 )
НКРЕКП проводить перевірку такого ліцензіата за новим місцезнаходженням протягом трьох місяців з дня отримання письмових пояснень та обґрунтувань ліцензіата з наданими підтвердними документами.
( Абзац п’ятий пункту 7.5 глави 7 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 621 від 21.06.2022 )
7.6. У разі відмови у проведенні перевірки в перший день перевірки складається акт про відмову у проведенні перевірки за формою, наведеною в додатку 23 до цього Порядку. Акт про відмову у проведенні перевірки надсилається суб’єкту, діяльність якого перевірялася, рекомендованим листом протягом п’яти робочих днів з дня підписання акта членами комісії з перевірки. Другий примірник акта про відмову у проведенні перевірки зберігається в НКРЕКП.
( Абзац перший пункту 7.6 глави 7 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 621 від 21.06.2022; в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 222 від 30.01.2024 )
Перевірка при цьому вважається завершеною та акт перевірки за формою, наведеною в додатку 21 до цього Порядку, не складається.
Відмова у проведенні перевірки за відсутності передбачених для цього законодавством і цим Порядком підстав є порушенням законодавства та відповідних ліцензійних умов та є підставою для застосування санкцій, зокрема у вигляді анулювання ліцензії.
( Пункт 7.6 глави 7 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 621 від 21.06.2022; із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 222 від 30.01.2024 )
7.7. У разі відсутності порушень вимог законодавства та/або ліцензійних умов складається акт перевірки з висновками про відсутність порушень вимог законодавства та/або ліцензійних умов, один примірник якого долучається до ліцензійної справи (у разі її наявності), яка зберігається в НКРЕКП, другий примірник акта передається уповноваженій особі суб'єкта, діяльність якого перевірялася.
( Пункт 7.7 глави 7 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 222 від 30.01.2024 )
7.8. У разі виявлення порушень законодавства у сферах енергетики та комунальних послуг НКРЕКП у 30-денний строк з дня складення акта перевірки розглядає питання відповідальності суб'єкта, щодо якого здійснювалася перевірка, його посадових осіб на засіданні, що проводиться у формі відкритого слухання, та приймає рішення про застосування до суб’єкта, щодо якого здійснювалася перевірка, санкцій та/або застосування адміністративного стягнення до посадової особи суб’єкта, щодо якого здійснювалася перевірка,.
( Абзац перший пункту 7.8 глави 7 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 222 від 30.01.2024 )
Строк внесення на засідання НКРЕКП та/або строк розгляду акта перевірки може бути продовжений за обґрунтованим клопотанням суб'єкта, щодо якого здійснювалася перевірка, з метою дотримання принципів справедливості, об’єктивності та неупередженості під час прийняття рішення за результатами перевірки, але не більше ніж на 30-денний строк з дня складення акта перевірки.
( Абзац другий пункту 7.8 глави 7 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 222 від 30.01.2024 )
Акт про результати перевірки разом із поясненнями та обґрунтуванням суб'єкта, діяльність якого перевірялася, підлягає оприлюдненню на офіційному вебсайті НКРЕКП до розгляду акта на засіданні НКРЕКП.
( Абзац третій пункту 7.8 глави 7 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 222 від 30.01.2024 )
8. Права і обов’язки голови та членів комісії з перевірки
8.1. Голова та члени комісії з перевірки з метою з’ясування обставин, які мають значення для повноти проведення перевірки, у межах повноважень, передбачених законодавством, мають право:
фіксувати процес проведення планових та позапланових перевірок чи кожну окрему дію засобами аудіо- та відеотехніки, не перешкоджаючи здійсненню такої перевірки;
вимагати припинення дій, що перешкоджають здійсненню перевірок;
ініціювати призначення експертизи, одержувати пояснення, довідки, копії документів, відомості з питань, що виникають під час здійснення перевірок.
8.2. Голова та члени комісії з перевірки зобов’язані:
повно, об’єктивно та неупереджено проводити перевірку в межах повноважень, передбачених законодавством та цим Порядком;
( Абзац другий пункту 8.2 глави 8 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 621 від 21.06.2022 )
дотримуватися ділової етики у взаємовідносинах із суб'єктами, діяльність яких перевіряється;
( Абзац третій пункту 8.2 глави 8 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 222 від 30.01.2024 )
не втручатися і не перешкоджати здійсненню господарської діяльності суб'єкта під час проведення перевірок, якщо це не загрожує життю та здоров’ю людей, не спричиняє небезпеки виникнення техногенних ситуацій і пожеж;
( Абзац четвертий пункту 8.2 глави 8 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 222 від 30.01.2024 )
забезпечувати нерозголошення комерційної таємниці та конфіденційної інформації, що стає доступною працівникам НКРЕКП під час здійснення перевірок;
( Абзац п'ятий пункту 8.2 глави 8 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 222 від 30.01.2024 )
ознайомити уповноважену особу суб'єкта, щодо якого здійснювалася перевірка, з результатами перевірки у строки, передбачені законодавством та цим Порядком;
( Абзац шостий пункту 8.2 глави 8 із змінами, внесеними згідно з Постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 621 від 21.06.2022, № 222 від 30.01.2024 )
виконувати інші вимоги законодавства у сферах енергетики та комунальних послуг та цього Порядку.
9. Права та обов’язки уповноваженої особи ліцензіата, суб'єктів, що належать до особливої групи споживачів
( Назва глави 9 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 222 від 30.01.2024 )
9.1. Уповноважена особа суб'єкта, щодо якого здійснюється перевірка, має право:
( Абзац перший пункту 9.1 глави 9 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 222 від 30.01.2024 )
1) бути поінформованою про свої права та обов’язки;
2) вимагати від голови та членів комісії з перевірки дотримання вимог законодавства;
3) перевіряти наявність у голови та членів комісії з перевірки службового посвідчення та посвідчення на проведення перевірки;
( Підпункт 3 пункту 9.1 глави 9 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1302 від 10.07.2024 )
4) не допускати голову та членів комісії з перевірки до її здійснення, якщо:
перевірка проводиться з порушенням передбачених законодавством вимог щодо періодичності проведення таких заходів, під час дії мораторію на їх здійснення чи інших законодавчих обмежень;
якщо посвідчення на проведення перевірки не відповідає вимогам закону та цього Порядку або у члена комісії відсутнє службове посвідчення;
( Абзац третій підпункту 4 пункту 9.1 глави 9 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1302 від 10.07.2024 )
ліцензіат не одержав повідомлення про проведення планової перевірки в порядку, передбаченому законом та цим Порядком;
голова або член комісії з перевірки не внесли запис про проведення перевірки до журналу реєстрації заходів державного контролю (за наявності такого журналу);
тривалість планової перевірки перевищує граничну тривалість, встановлену законом;
НКРЕКП проводить повторну позапланову перевірку за той самий період та з тих самих питань, що були підставою для раніше проведеної позапланової перевірки за той самий період, крім випадків, передбачених пунктом 4.2 глави 4 цього Порядку;
5) бути присутнім під час проведення перевірки, залучати під час здійснення таких заходів третіх осіб;
6) вимагати нерозголошення інформації, що становить комерційну таємницю або є конфіденційною інформацією;
( Підпункт 6 пункту 9.1 глави 9 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 222 від 30.01.2024 )
7) одержувати та ознайомлюватися з актами перевірок;
8) надавати НКРЕКП у письмовій формі свої пояснення та обґрунтування до акта перевірки;
9) оскаржувати в установленому законом порядку неправомірні дії НКРЕКП, голови та членів комісії з перевірки;
10) отримувати консультативну допомогу від НКРЕКП з метою запобігання порушенням під час здійснення перевірок;
11) вести журнал реєстрації перевірок та вимагати від голови та членів комісії з перевірки внесення до нього записів про здійснення перевірок до початку їх проведення;
12) вимагати припинення перевірки у разі:
перевищення головою та членами комісії з перевірки визначеного законом та цим Порядком максимального строку здійснення перевірки;
з’ясування головою та членами комісії з перевірки під час здійснення позапланової перевірки питань, відмінних від тих, необхідність перевірки яких стала підставою для її проведення;
використання головою та комісією з перевірки під час планової перевірки форм актів та переліку питань інших, ніж затверджені цим Порядком;
13) подавати клопотання/звернення щодо продовження строку внесення акта перевірки на засідання НКРЕКП та/або строку розгляду акта перевірки, але в межах строку, передбаченого пунктом 7.8 глави 7 цього Порядку;
14) фіксувати процес проведення планових та позапланових перевірок чи кожну окрему дію засобами аудіо- та відеотехніки, не перешкоджаючи здійсненню такої перевірки.
9.2. Уповноважена особа суб'єкта, щодо якого здійснюється перевірка, зобов’язана:
( Абзац перший пункту 9.2 глави 9 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 222 від 30.01.2024 )
бути присутньою на робочому місці під час проведення перевірки;
допускати членів комісії з перевірки до здійснення перевірки за умови дотримання вимог цього Порядку та забезпечувати умови для проведення перевірки;
надавати всі необхідні документи, пояснення, довідки, відомості, матеріали з питань, що виникають під час перевірки, у вигляді, наведеному в запиті комісії з перевірки, відповідно до закону у терміни/строки, що відповідають обсягу запитуваної інформації;
виконувати вимоги НКРЕКП щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства та ліцензійних умов.
9.3. Документи, належним чином завірені копії документів, довідки, відомості, матеріали з питань, що виникають під час перевірки, пояснення та/або обґрунтування надаються ліцензіатом за підписом уповноваженої особи або в електронній формі на електронному носії.

................
Перейти до повного тексту