1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ
ПОСТАНОВА
06.12.2016 № 2133
Про затвердження Регламенту Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 865 від 30.06.2017 № 2088 від 28.12.2018 № 2895 від 17.12.2019 № 190 від 17.01.2020 № 550 від 03.03.2020 № 1553 від 23.11.2022 № 702 від 18.04.2023 № 1293 від 12.07.2023 )
Відповідно до статті 14 Закону України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг" Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, ПОСТАНОВЛЯЄ:
Затвердити Регламент Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, що додається.

Голова НКРЕКП

Д. Вовк
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова НКРЕКП
06.12.2016 № 2133
(у редакції постанови
Національної комісії, що здійснює
державне регулювання у сферах
енергетики та комунальних послуг,
17.01.2020 № 190
)
РЕГЛАМЕНТ
Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
1. Загальні положення
1.1. Цей Регламент установлює порядок організації діяльності Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - НКРЕКП), пов’язаної із здійсненням її повноважень.
1.2. НКРЕКП є постійно діючим центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом.
1.3. НКРЕКП спрямовує свою діяльність на виконання Конституції України, Закону України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг" та законів України, що регулюють відносини у сферах енергетики та комунальних послуг, інших нормативно-правових актів.
1.4. НКРЕКП у межах своїх повноважень, на підставі та на виконання актів законодавства видає постанови і розпорядження, організовує і контролює їх виконання. Голова НКРЕКП видає накази з питань щодо державного регулювання діяльності у сферах енергетики та комунальних послуг. Керівник апарату видає накази, розпорядження та доручення з питань, що належать до його компетенції відповідно до Закону України "Про державну службу" та розподілу функціональних обов'язків.
1.5. НКРЕКП у процесі виконання покладених на неї завдань взаємодіє з Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів України, центральними органами виконавчої влади, Антимонопольним комітетом України, органами фінансового контролю, іншими органами державної влади та органами місцевого самоврядування, громадськими об'єднаннями, а також з міжнародними установами та організаціями.
1.6. Діяльність НКРЕКП є відкритою та прозорою, що забезпечується шляхом розміщення інформації на офіційному веб-сайті НКРЕКП у мережі Інтернет та друкованому виданні "Інформаційний бюлетень НКРЕКП", онлайн-трансляцій засідань, що проводяться у формі відкритих слухань, публікацій у засобах масової інформації, трансляцій по радіо і телебаченню репортажів, інтерв'ю, а також виступів Голови та членів НКРЕКП.
1.7. Інформація про діяльність НКРЕКП надається громадянам, іншим заінтересованим особам відповідно до законодавства.
1.8. НКРЕКП для виконання покладених на неї завдань може утворювати консультативні, дорадчі та інші допоміжні органи. Положення про такі органи затверджуються НКРЕКП.
1.9. НКРЕКП може залучати вчених та спеціалістів центральних і місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками) до розроблення проектів нормативно-правових актів, проведення консультацій та експертиз у сферах енергетики та комунальних послуг.
1.10. НКРЕКП має право укладати угоди про співробітництво з питань своїх повноважень з іноземними і міжнародними органами та організаціями, у тому числі з регулюючими органами інших держав відповідно до Закону України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг" (далі - Закон про НКРЕКП).
2. Планування та звітування про роботу НКРЕКП
2.1. НКРЕКП планує свою роботу на підставі та на виконання Закону про НКРЕКП.
2.2. НКРЕКП розробляє та затверджує план діяльності НКРЕКП на плановий період та план державного контролю.
2.3. У річному плані визначається перелік завдань (робіт), що повинні бути виконані, строки виконання завдань (робіт) та відповідальні за виконання завдань (робіт).
2.4. Річний план здійснення заходів державного контролю суб'єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, затверджується НКРЕКП до 01 грудня року, що передує плановому, та оприлюднюється на офіційному веб-сайті не пізніше як за п'ять днів до початку відповідного планового періоду.
2.5. Звіт про виконання річного плану державного контролю суб'єктів господарювання, що провадять діяльність на ринках у сферах енергетики та комунальних послуг, за попередній рік включається до річного звіту про діяльність НКРЕКП.
2.6. Голова НКРЕКП не пізніше 01 липня поточного року затверджує проект кошторису НКРЕКП на наступний рік.
2.7. Після затвердження проект кошторису разом із бюджетним запитом подається НКРЕКП до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної бюджетної політики, для його включення до проекту Державного бюджету України на відповідний рік.
2.8. Затверджений кошторис та звіт про його виконання розміщуються на офіційному веб-сайті НКРЕКП.
2.9. Контроль за цільовим використанням коштів Регулятора здійснюється відповідно до законодавства.
3. Організація роботи НКРЕКП
3.1. Повноваження Голови та членів НКРЕКП визначаються Законом про НКРЕКП.
3.2. До складу НКРЕКП входять сім членів, у тому числі Голова.
Голова обирається членами НКРЕКП шляхом таємного голосування строком на два роки.
На першому засіданні НКРЕКП, перший склад якої призначений відповідно до положень статті 8 Закону про НКРЕКП, лічильна комісія, до складу якої входять керівник апарату, керівник Юридичного департаменту та керівник Управління роботи з персоналом, надає членам НКРЕКП бюлетні уніфікованої форми для таємного голосування для обрання Голови НКРЕКП.
Лічильна комісія здійснює підрахунок голосів. Обраним Головою вважається член НКРЕКП, за якого проголосували не менше чотирьох членів НКРЕКП. Лічильна комісія оголошує прізвище, ім’я та по батькові члена НКРЕКП, обраного Головою, готує протокол результатів голосування та проект постанови про обрання Голови НКРЕКП та подає його на підпис члену НКРЕКП, обраному Головою.
Якщо під час голосування жодний член НКРЕКП не набрав чотирьох голосів, голосування для обрання Голови НКРЕКП проводиться повторно.
Бюлетні для таємного голосування можуть бути надані для ознайомлення і перевірки членам НКРЕКП та зберігаються в Управлінні роботи з персоналом протягом 10 років.
3.3. Одна і та сама особа не може бути обрана Головою НКРЕКП на два строки поспіль.
Повноваження Голови НКРЕКП можуть бути достроково припинені:
1) у разі дострокового припинення повноважень як члена НКРЕКП;
2) за заявою про складення повноважень Голови НКРЕКП;
3) за результатами голосування, проведеного на вимогу не менше чотирьох членів НКРЕКП.
У разі закінчення строку, на який обрано Голову НКРЕКП, або дострокового припинення його повноважень голосування з обрання Голови НКРЕКП проводиться у 10-денний строк з дня припинення його повноважень.
3.4. Голова НКРЕКП:
1) очолює НКРЕКП, спрямовує її діяльність;
2) розподіляє обов’язки між членами НКРЕКП;
3) затверджує проект кошторису НКРЕКП на наступний рік;
4) представляє НКРЕКП у відносинах з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності, громадянами, громадськими об’єднаннями, а також з міжнародними установами та організаціями;
5) на вимогу Верховної Ради України, але не менше одного разу на рік, звітує перед Верховною Радою України про діяльність НКРЕКП;
6) бере участь у засіданнях Кабінету Міністрів України з правом дорадчого голосу;
7) головує на засіданнях НКРЕКП та підписує від імені НКРЕКП постанови і розпорядження;
8) призначає члена НКРЕКП, уповноваженого виконувати функції та повноваження Голови у разі його відсутності;
9) здійснює інші повноваження, передбачені законом.
4. Апарат НКРЕКП
4.1. Апарат НКРЕКП очолює керівник апарату, який призначається на посаду та звільняється з посади Головою НКРЕКП відповідним наказом.
Голова НКРЕКП призначає керівника апарату за результатами співбесіди з кандидатами на посаду керівника апарату НКРЕКП, які обрані відповідно до Закону України "Про державну службу".
Керівник апарату затверджує положення про самостійні структурні підрозділи та структурні підрозділи у складі самостійного структурного підрозділу.
4.2. Положення про самостійний структурний підрозділ НКРЕКП розробляється керівником відповідного структурного підрозділу, погоджується керівником Юридичного департаменту, керівником Управління роботи з персоналом, членом НКРЕКП або Головою НКРЕКП (відповідно до розподілу функціональних обов’язків) і затверджується керівником апарату.
4.3. Положення про структурний підрозділ у складі самостійного структурного підрозділу НКРЕКП розробляється керівником відповідного структурного підрозділу, погоджується керівником самостійного структурного підрозділу, керівником Юридичного департаменту, керівником Управління роботи з персоналом і затверджується керівником апарату.
4.4. Посадова інструкція працівника структурного підрозділу розробляється керівником відповідного структурного підрозділу, погоджується керівником самостійного структурного підрозділу, керівником Управління роботи з персоналом і затверджується керівником апарату.
4.5. Організація кадрової роботи в НКРЕКП здійснюється Управлінням роботи з персоналом згідно з річним планом. Планом визначаються заходи з добору, підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників.
4.6. Призначення на посади та звільнення працівників НКРЕКП здійснюється відповідно до Закону України "Про державну службу", Кодексу законів про працю України та інших законів.
4.7. Щорічне оцінювання результатів службової діяльності державних службовців проводиться відповідно до Порядку проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців.
Результати щорічного оцінювання беруться до уваги керівництвом та управлінням роботи з персоналом для визначення якості виконання державними службовцями поставлених завдань, а також з метою прийняття рішення щодо преміювання, планування їх кар’єри, виявлення потреби у професійному навчанні.
4.8. На членів НКРЕКП та керівників структурних підрозділів поширюються обмеження щодо проведення зустрічей з представниками суб’єктів, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, та/або суб’єктів, пов’язаних з ними відносинами контролю, з питань провадження такими суб’єктами діяльності. Вимоги щодо проведення таких зустрічей визначаються правилами професійної етики, які застосовуються до членів НКРЕКП, працівників центрального апарату і територіальних органів НКРЕКП, що затверджуються НКРЕКП.
5. Порядок проведення засідань та прийняття рішень НКРЕКП
5.1. Основною формою роботи НКРЕКП є засідання.
5.2. Засідання НКРЕКП є відкритими і гласними, за винятком випадків, передбачених чинним законодавством та цим Регламентом.
5.3. Засідання НКРЕКП проводяться у формі відкритих або закритих слухань. Засідання НКРЕКП можуть бути виїзними.
До участі в засіданнях у формі відкритих слухань НКРЕКП може залучати представників суб'єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, організацій, що представляють інтереси споживачів, громадських організацій, засобів масової інформації та інших заінтересованих осіб (свідки, експерти, перекладачі) (далі - учасники засідання).
( Пункт 5.3 глави 5 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1553 від 23.11.2022 )
На засідання НКРЕКП можуть запрошуватися представники державних органів, установ, організацій з метою з'ясування обставин, що мають значення при розгляді питань і потребують спеціальних знань у відповідній галузі.
( Пункт 5.3 глави 5 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1553 від 23.11.2022 )
Участь у засіданнях НКРЕКП може здійснюватися шляхом безпосередньої участі, а у випадках, визначених цим Регламентом, дистанційно за допомогою застосування технічних засобів, зокрема відеозв'язку/відеоконференції.
( Пункт 5.3 глави 5 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1553 від 23.11.2022 )
5.4. На засіданнях у формі відкритих слухань НКРЕКП:
1) розглядає та приймає рішення з питань, що належать до її компетенції;
2) розглядає і схвалює в межах своїх повноважень проекти актів законодавства, пропозиції стосовно вдосконалення законодавства у сферах енергетики та комунальних послуг, проекти рішень НКРЕКП, що підлягають відкритому обговоренню;
( Підпункт 2 пункту 5.4 глави 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1553 від 23.11.2022 )
3) погоджує проєкти пропозицій зі збільшення потужності міждержавних з’єднань, наданих оператором газотранспортної системи;
( Пункт 5.4 глави 5 доповнено новим підпунктом 3 згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 702 від 18.04.2023 )
4) приймає нормативно-правові акти з питань, що належать до її компетенції;
5) затверджує щорічний звіт НКРЕКП;
6) затверджує цей Регламент;
7) розглядає справи про адміністративні правопорушення;
8) розглядає питання щодо ліцензування, сертифікації, справи щодо дотримання суб’єктами господарювання ліцензійних умов, а також щодо застосування санкцій за порушення ліцензійних умов та законодавства з питань державного регулювання діяльності суб’єктів природних монополій та суміжних ринків.
( Підпункт 8 пункту 5.4 глави 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 702 від 18.04.2023 )
5.5. Засідання НКРЕКП у режимі закритого слухання проводяться у разі розгляду питань, що містять таємну інформацію, порядок доступу до якої регулюється законом.
Підготовка та проведення засідань НКРЕКП у режимі закритого слухання з питань, які містять інформацію з обмеженим доступом, здійснюється з дотриманням законодавства у сфері охорони державної таємниці, захисту інформації з обмеженим доступом.
5.6. У засіданні, що проводиться в режимі закритого слухання, беруть участь особи, присутність яких визнана НКРЕКП необхідною для розгляду відповідного питання.
Наприкінці засідання НКРЕКП приймає рішення, яке фіксується у протоколі, щодо поширення протоколу та інших документів.
5.7. Засідання НКРЕКП проводяться державною мовою.
5.8. Засідання НКРЕКП є правомочним, якщо на ньому присутня більшість від загального складу НКРЕКП.
( Абзац другий пункту 5.8 глави 5 виключено на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1553 від 23.11.2022 )
У разі коли член НКРЕКП був присутнім на засіданні, але з поважних причин мав покинути його та не голосував за прийняття рішення, зазначеного в порядку денному, що розглядалося без його участі, у протоколі засідання НКРЕКП робиться відповідна відмітка.
5.9. Якщо розгляд питань неможливий у зв’язку з відсутністю необхідної кількості членів НКРЕКП, засідання продовжується, відкладається, переноситься на інший час/день.
( Пункт 5.9 глави 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1553 від 23.11.2022 )
5.10. Усі члени НКРЕКП є рівноправними під час розгляду питань та прийняття рішень на засіданні НКРЕКП.
Головуючим на засіданні є Голова НКРЕКП або член НКРЕКП, який тимчасово виконує обов’язки Голови НКРЕКП, або якому Голова НКРЕКП доручив головувати на засіданні.
( Пункт 5.10 глави 5 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1553 від 23.11.2022 )
5.11. Рішення НКРЕКП приймаються шляхом голосування.
Після оголошення проекту рішення головуючий запитує, чи є серед членів НКРЕКП ті, хто голосує "проти" або "утримався" від прийняття рішень. Якщо голосів "проти" або "утримався" немає, слід вважати, що рішення проголосовано "за" та прийнято одноголосно всіма присутніми на засіданні членами НКРЕКП.
Рішення НКРЕКП вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало "за" не менше чотирьох членів НКРЕКП, присутніх на засіданні.
Рішення вважається не прийнятим, якщо воно не набрало необхідної кількості голосів, зокрема при рівному розподілі голосів "за" і "проти".
Результат голосування, а саме прийняття або неприйняття рішення, оголошується головуючим.
Результат голосування з розподілом "за", "утримався" і "проти" відображається у протоколі засідання НКРЕКП.
5.12. Член НКРЕКП, не згодний з прийнятим рішенням, може письмово викласти свою особисту думку на окремому аркуші, який додається до протоколу.
6. Порядок підготовки засідань НКРЕКП
6.1. Дата, час, місце та порядок денний засідання визначаються Головою НКРЕКП.
6.2. Засідання НКРЕКП у формі відкритих слухань проводяться, як правило, один раз на тиждень, у вівторок.
Засідання НКРЕКП можуть проводитися дистанційно шляхом застосування технічних засобів, зокрема відеозв’язку/відеоконференції:
під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України, з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19);
у разі введення в Україні або в окремих її місцевостях надзвичайного/воєнного стану;
з інших підстав, погоджених Головою НКРЕКП.
У разі перебування у відрядженні Голова і члени НКРЕКП можуть брати участь у засіданні дистанційно шляхом застосування технічних засобів, зокрема відеозв’язку/аудіозв’язку.
( Пункт 6.2 глави 6 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1553 від 23.11.2022 )
6.3. Порядок денний засідання НКРЕКП у формі відкритого слухання формується за пропозиціями Голови НКРЕКП, членів НКРЕКП, Керівника апарату і керівників структурних підрозділів про винесення на засідання питань, які необхідно розглянути та/або потребують розгляду.
( Пункт 6.3 глави 6 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1553 від 23.11.2022 )
6.4. Перелік питань, що виносяться на розгляд НКРЕКП, інформація про місце, дату і час проведення засідання у формі відкритого слухання оприлюднюються на офіційному вебсайті НКРЕКП не пізніше як за три робочі дні до дня проведення засідання.
( Пункт 6.4 глави 6 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1553 від 23.11.2022 )
6.5. Для формування порядку денного засідання НКРЕКП у формі відкритого слухання керівники структурних підрозділів, не пізніше ніж за чотири робочі дні (до 11-00) до засідання НКРЕКП, надають до структурного підрозділу, що забезпечує організацію засідань НКРЕКП, службові записки, погоджені Головою НКРЕКП, членом НКРЕКП або Керівником апарату відповідно до розподілу функціональних обов’язків, і містять перелік питань та прізвище, ім’я, по батькові посадової особи НКРЕКП, яка буде доповідачем з відповідного питання.
( Пункт 6.5 глави 6 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1553 від 23.11.2022 )
6.6. Відповідні структурні підрозділи, питання яких винесені на розгляд засідання НКРЕКП, не пізніше як за чотири робочі дні (до 14-00) до дня проведення засідання готують, зокрема:
проєкти постанов та/або розпоряджень НКРЕКП, що пропонуються до прийняття, завізовані Юридичним департаментом;
обґрунтування до проєктів рішень НКРЕКП, які підписуються керівником структурного підрозділу та візуються Головою або членом НКРЕКП, або Керівником апарату відповідно до розподілу обов’язків;
одержані зауваження та пропозиції до проєктів рішень НКРЕКП (які не підлягають відритому обговоренню) та вмотивовану позицію НКРЕКП до цих зауважень та пропозицій;
інші документи та інформацію, зокрема аналітичні довідки, таблиці, діаграми (у разі необхідності).
Зазначені документи та інформація направляються в електронній формі до Управління інформації та комунікації для їх оприлюднення на офіційному вебсайті НКРЕКП.
( Пункт 6.6 глави 6 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1553 від 23.11.2022 )
6.7. Перелік питань, що виноситься на розгляд НКРЕКП, доводиться структурним підрозділом, що забезпечує організацію засідань НКРЕКП, до відома Голови НКРЕКП, членів НКРЕКП і керівників структурних підрозділів не пізніше ніж за чотири робочі дні (до 16-00) до дня проведення засідання.
( Пункт 6.7 глави 6 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1553 від 23.11.2022 )
6.8. У разі необхідності Голова НКРЕКП самостійно або за пропозицією членів НКРЕКП може:
змінити порядок розгляду питань порядку денного під час засідання, виключити питання з порядку денного;
оголосити перерву в засіданні;
продовжити, відкласти, перенести засідання або розгляд окремих питань на інший час або день.
Продовжене, відкладене, перенесене питання не потребує включення до порядку денного засідання НКРЕКП, що формується згідно з пунктами 6.3 - 6.7 цієї глави.
( Пункт 6.8 глави 6 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1553 від 23.11.2022 )
6.9. За своєчасну, належну підготовку документів для проведення засідань НКРЕКП, перевірку їх на наявність у повному обсязі та правильність оформлення відповідають керівники відповідних структурних підрозділів.
6.10. Документи, подані з порушенням установленого порядку і строків, до розгляду не приймаються і до порядку денного не включаються.
7. Процедура проведення засідань
7.1. У призначений час головуючий на засіданні, за наявності кворуму, відкриває засідання НКРЕКП та ставить питання щодо зауважень та пропозицій до порядку денного. Питання розглядаються, як правило, у тій послідовності, у якій їх включено до порядку денного засідання. У разі пропозиції від учасника засідання або необхідності термінового розгляду питання, послідовність розгляду питань, включених до порядку денного, може бути змінена.
У разі надання інших пропозицій від учасників засідання питання порядку денного можуть розглядатися в іншій послідовності, ніж передбачено.
( Пункт 7.1 глави 7 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1553 від 23.11.2022 )
7.2. Функції секретаря засідання НКРЕКП виконує працівник структурного підрозділу, що забезпечує організацію засідань НКРЕКП, згідно з посадовими обов’язками.
Реєстрація учасників засідання НКРЕКП здійснюється на офіційному вебсайті НКРЕКП у розділі "РЕЄСТРАЦІЯ ОНЛАЙН" напередодні та завершується за 30 хвилин до початку засідання.
Розсилку посилань учасникам на дистанційну участь у засіданні НКРЕКП забезпечує Управління інформаційних технологій за результатами онлайн реєстрації.
До початку засідання НКРЕКП у формі відкритого слухання учасники засідання повинні підтвердити свою присутність у секретаря засідання і надати документи, що підтверджують їх повноваження щодо виступу на засіданні і представництва інтересів.
Учасники засідання НКРЕКП, які беруть участь у засіданні дистанційно за допомогою застосування технічних засобів, підтверджують свою особу із застосуванням електронного підпису, або демонстрації паспорта або іншого документа, що посвідчує особу, у розгорнутому вигляді та свої повноваження щодо виступу на засіданні і представництва інтересів.
Підтвердження участі учасників у засіданні НКРЕКП завершується за 15 хвилин до початку засідання.
Ризики технічної неможливості участі у засіданні дистанційно за допомогою застосування технічних засобів, переривання зв’язку тощо несе учасник засідання, який був зареєстрований у встановленому цим Регламентом порядку.
( Пункт 7.2 глави 7 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1553 від 23.11.2022 )
7.3. Секретар засідання інформує Голову та членів НКРЕКП про явку учасників засідання та про результати перевірки їх повноважень.
7.4. Розгляд питання, включеного до порядку денного, за пропозицією представника структурного підрозділу, Голови НКРЕКП, члена НКРЕКП може бути виключено, продовжено, відкладено, перенесено у межах строків для розгляду та прийняття рішення, визначених чинним законодавством, за наявності таких обставин:
неявка на засідання запрошених осіб, якщо їх присутність є необхідною;
відсутність необхідних документів;
призначення експертизи;
необхідність залучення до участі у засіданні інших осіб;
інші обставини, що перешкоджають розгляду питання або які НКРЕКП визнає обґрунтованими.
( Пункт 7.4 глави 7 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1553 від 23.11.2022 )
7.5. У разі проведення засідання НКРЕКП дистанційно шляхом застосування технічних засобів, Управління інформаційних технологій забезпечує направлення учасникам засідання на зазначені ними адреси електронної пошти при онлайн реєстрації, посилання на підключення до засідання не пізніше, ніж за 15 хвилин до початку проведення засідання НКРЕКП.
( Пункт 7.5 глави 7 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1553 від 23.11.2022 )
7.6. НКРЕКП може запросити представників ліцензіатів або посадову особу ліцензіата на розгляд питань щодо:
застосування санкцій до ліцензіатів;
встановлення (затвердження, перегляду) тарифів ліцензіата;
схвалення інвестиційних програм та змін до них.
Представництво ліцензіатів, запрошених із вказаних питань, має бути забезпечено на рівні не нижче керівників ліцензіатів або осіб, які виконують їх обов’язки.
При розгляді питань щодо встановлення цін (тарифів)/змін до них, схвалення/затвердження інвестиційних програм/інвестиційних складових/планів розвитку/змін до них НКРЕКП може запросити уповноважених представників місцевих органів виконавчої влади та/або органів місцевого самоврядування для висловлення своєї позиції щодо цих питань безпосередньо на засіданні НКРЕКП або дистанційно шляхом застосування технічних засобів.
У разі неможливості забезпечити безпосередню або дистанційну участь у засіданні НКРЕКП позиція місцевих органів виконавчої влади та/або органів місцевого самоврядування може бути викладено в листі за підписом голови/заступника голови місцевого органу виконавчої влади та/або органу місцевого самоврядування.
( Пункт 7.6 глави 7 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1553 від 23.11.2022 )
7.7. Учасники засідання зобов'язані зареєструватися у встановленому цим Регламентом порядку, давати правдиві пояснення та надавати документи, необхідні для всебічного розгляду питання.
( Пункт 7.7 глави 7 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1553 від 23.11.2022 )
7.8. Учасники засідання мають право давати усні та письмові пояснення, викладати свої думки з питань, що розглядаються, ставити з дозволу головуючого питання іншим учасникам засідання.
( Пункт 7.8 глави 7 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1553 від 23.11.2022 )
7.9. Особам, які беруть участь у розгляді питань і не володіють українською мовою, забезпечується право виступу на засіданні рідною мовою та/або участі в розгляді питань через перекладача. Витрати, пов'язані з оплатою роботи перекладача, несе особа, заінтересована в його участі.
( Пункт 7.9 глави 7 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1553 від 23.11.2022 )
7.10. Присутні на засіданні представники структурних підрозділів НКРЕКП, ліцензіатів та інші учасники засідання зобов'язані:
вести себе шанобливо по відношенню до головуючого, членів НКРЕКП та один до одного;
виконувати розпорядження головуючого та вказівки секретаря щодо дотримання порядку під час проведення засідання;
утримуватися від зайвого пересування по залу, розмов, реплік у будь-якій формі;
перевести мобільні телефони у беззвучний режим;
не створювати інших перешкод для ведення засідання.
( Пункт 7.10 глави 7 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1553 від 23.11.2022 )
7.11. У разі грубого порушення дисципліни або створення перешкод, що унеможливлюють подальше проведення засідання, головуючий може запропонувати порушнику покинути зал засідань. Головуючий може також оголосити перерву або закрити засідання. У цьому разі НКРЕКП відкладає (переносить, продовжує) розгляд питання на інший день/час, призначений Головою НКРЕКП.
( Пункт 7.11 глави 7 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1553 від 23.11.2022 )
7.12. У розгляді питання по суті беруть участь представники структурних підрозділів НКРЕКП та учасники засідання. Черговість надання слова визначається головуючим.
( Пункт 7.12 глави 7 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1553 від 23.11.2022 )
7.13. Розгляд питання починається з виступу представника структурного підрозділу апарату НКРЕКП, у якому викладається зміст питання, підстави для його винесення на розгляд НКРЕКП та пропонується проєкт рішення.
( Пункт 7.13 глави 7 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1553 від 23.11.2022 )
7.14. Учасники виступають з трибуни безпосередньо на засіданні НКРЕКП, а у випадках визначених цим Регламентом, дистанційно шляхом застосування технічних засобів.
Виступи, заяви, запити, пропозиції, зауваження, поправки виголошуються з дозволу головуючого та за умови можливості забезпечення відеофіксації.
( Пункт 7.14 глави 7 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1553 від 23.11.2022 )
7.15. Після виступу представника структурного підрозділу апарату НКРЕКП питання доповідачу ставлять Голова НКРЕКП, члени НКРЕКП, а з дозволу головуючого - інші учасники засідання.
У разі необхідності можуть заслуховуватися інші учасники засідання.
( Пункт 7.15 глави 7 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1553 від 23.11.2022 )

................
Перейти до повного тексту