- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
ВИЩА РАДА ПРАВОСУДДЯ
РІШЕННЯ
14.06.2018 № 1856/0/15-18 |
Про внесення змін до Регламенту Вищої ради правосуддя
Згідно із частиною другою статті
2 Закону України
"Про Вищу раду правосуддя" Вища рада правосуддя затверджує регламент Вищої ради правосуддя, положення якого регулюють процедурні питання здійснення нею повноважень.
ВИРІШИЛА:
Голова Вищої ради правосуддя |
І.М. Бенедисюк |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Вищої ради правосуддя
14.06.2018 № 1856/0/15-18
ЗМІНИ
до Регламенту Вищої ради правосуддя
У главі 2 розділу I:
у пункті 2.1 слово "вільною" замінити словом "вакантною".
Главу 3 розділу I доповнити новими пунктами 3-1-1 - 3-1-3 такого змісту:
"3-1-1. У разі виявлення фактів, які свідчать про вчинення членом Ради діяння, передбаченого пунктами 3 - 6 частини першої статті
24 Закону України
"Про Вищу раду правосуддя" , Голова Ради ініціює визначення члена Ради шляхом автоматизованого розподілу справ для здійснення перевірки виявлених обставин. Член Ради готує попередній висновок по суті цього питання, при підготовці якого він вправі опитувати працівників cекретаріату Ради, пропонувати надати пояснення члену Ради, перевірку щодо дій або бездіяльності якого він здійснює, робити запити в порядку, передбаченому статтею
31 Закону, здійснювати інші організаційні дії щодо підготовки цього питання до розгляду. Підготовка попереднього висновку щодо фактів вчинення членом Ради діяння, передбаченого пунктами 3 - 6 частини першої статті
24 Закону, і розгляд питання про внесення подання про звільнення члена Вищої ради правосуддя до органу, що обрав або призначив члена Ради, здійснюється у межах строку, передбаченого частиною шостою статті
20 Закону.
3-1-2. Зупинення повноважень члена Ради здійснюється в порядку, визначеному частиною шостою статті
20 Закону.
3-1-3. Питання про внесення подання про звільнення члена Вищої ради правосуддя до органу, що обрав або призначив члена Ради, розглядається на пленарному засіданні Ради. Таке рішення вважається ухваленим, якщо за нього проголосувало не менше чотирнадцяти членів Вищої ради правосуддя".
У главі 4 розділу I:
пункт 4.2 викласти в такій редакції:
"4.2. Дисциплінарні палати утворюються з числа членів Ради. Склад Дисциплінарної палати має відповідати вимогам частини четвертої статті
26 Закону.
Кількість Дисциплінарних палат, кількісний та персональний склад кожної палати визначаються рішенням Ради.
Для організації роботи Дисциплінарної палати з її складу рішенням Ради обирається Секретар Дисциплінарної палати, який здійснює свої повноваження на постійній основі.
У разі відсутності Секретаря Дисциплінарної палати його обов'язки виконує член Дисциплінарної палати, який є найстаршим за віком.
Голова Верховного Суду не входить до складу жодної Дисциплінарної палати.
Доповідач у дисциплінарній справі входить до складу Дисциплінарної палати, яка розглядає дисциплінарну справу";
пункт 4.3 викласти в такій редакції:
"4.3. Секретар Дисциплінарної палати організовує роботу палати, призначає засідання палати та головує на ньому, формує порядок денний засідань палати, сприяє здійсненню учасниками дисциплінарної справи їхніх прав та обов'язків, спрямовує розгляд дисциплінарної справи на забезпечення об'єктивного та повного з'ясування обставин справи, вживає необхідних заходів для забезпечення в засіданні належного порядку та здійснює інші повноваження, визначені Регламентом Вищої ради правосуддя.
Питання, що виникають під час розгляду Дисциплінарною палатою дисциплінарної справи, вирішуються більшістю голосів членів палати.
Під час прийняття рішення з кожного питання жоден із членів Дисциплінарної палати не має права утримуватися від голосування та підписання рішення".
У главі 5 розділу II:
пункт 5.3 викласти в такій редакції:
"5.3. У закритому засіданні, крім учасників, мають право брати участь особи, якщо Радою чи Дисциплінарної палатою їх участь для розгляду відповідного питання чи дисциплінарної справи визнана необхідною. Особи, присутні на закритому засіданні Ради чи Дисциплінарної палати, повідомляються головуючим на засіданні про обов'язок не розголошувати відомості, що стали їм відомі під час розгляду відповідного питання чи дисциплінарної справи";
пункт 5.7 викласти в такій редакції:
"5.7. Член Ради на засіданні Ради у пленарному складі чи Дисциплінарної палати, членом якої він є, має право внести пропозиції про включення до проекту порядку денного засідання питань, якщо
Закон не вимагає участі у засіданні особи, питання щодо якої пропонується включити до порядку денного засідання";
пункт 5.21 викласти в такій редакції:
"5.21. На засіданні Дисциплінарної палати в разі коли головуючий є доповідачем, головує член палати, який обирається членами Дисциплінарної палати відкритим голосуванням простою більшістю голосів".
Друге речення абзацу першого пункту 5.24 викласти в такій редакції:
"Рішення про проведення засідання в режимі відеоконференції приймається Головою Ради (Секретарем Дисциплінарної палати) за клопотанням судді, поданим не пізніше ніж за п'ять днів до засідання".
Доповнити новими пунктами 5.25 - 5.26 такого змісту:
"5.25. Рада та Дисциплінарні палати розглядають питання, віднесені
Законом до їх компетенції, у розумні строки. Якщо Закон і цей Регламент визначають строки розгляду певних категорій справ, Рада та Дисциплінарні палати розглядають питання у ці строки.
5.26. Засідання Ради або Дисциплінарної палати проводяться державною мовою.
Розгляд та вирішення питань на засіданнях Ради або Дисциплінарної палати і ухвалення ними рішень здійснюється колегіально".
У главі 6 розділу II:
пункт 6.5 викласти в такій редакції:
"6.5. У протоколі зазначаються:
- прізвище, ім'я, по батькові секретаря засідання;
- місце, дата проведення засідання;
- час початку і закінчення засідання;
- склад Ради (Дисциплінарної палати) та інформація про його зміну під час засідання;
- відомості про учасників засідання (учасників дисциплінарної справи);
- послідовність дій Ради (Дисциплінарної палати)";
пункт 6.6 викласти в такій редакції:
"6.6. Протокол повинен бути оформлений та підписаний працівником секретаріату Ради, який виконував обов'язки секретаря цього засідання, не пізніше ніж на сьомий день з дня закінчення засідання".
У главі 7 розділу II:
пункт 7.1 доповнити абзацом другим такого змісту:
У главі 9 розділу II:
пункт 9.1 викласти в такій редакції:
"9.1. Результатом розгляду питань діяльності Ради та її органів, віднесених
Законом до їх компетенції, а також вирішення питань організаційної діяльності Ради є рішення, які ухвалюють у таких формах:
а) рішення;
б) ухвала;
в) протокольна ухвала.
Розгляд питання (справи) закінчується ухваленням рішення.
Питання, пов'язані з відкриттям справи, зупиненням провадження у справі, залишенням заяви без розгляду та її поверненням, поверненням дисциплінарної скарги, а також в інших випадках, визначених цим Регламентом, вирішуються шляхом постановлення ухвал.
Рішення Ради чи Дисциплінарної палати з процедурних питань заноситься до протоколу засідання (протокольна ухвала)";
пункт 9.8 викласти в такій редакції:
"9.8. Копії всіх актів, ухвалених щодо судді Радою, її органами, членом Ради, надсилаються судді на адресу суду, у якому він обіймає посаду, Вищій кваліфікаційній комісії суддів України та до суду.
Повідомлення про рішення про тимчасове відсторонення судді від здійснення правосуддя надсилається до суду, в якому такий суддя обіймає посаду, в день розгляду Радою питання щодо відсторонення судді, у тому числі засобами електронного зв'язку";
пункт 9.10 виключити.
У главі 10 розділу II:
абзац другий пункту 10.9 викласти у такій редакції:
"Копія рішення про відмову у внесенні подання Президентові України про призначення на посаду судді направляється до суду, в якому такий суддя обіймає посаду судді, а також кандидату на посаду судді, який не був присутній у засіданні Ради, в порядку, передбаченому
Законом".
У главі 11 розділу II:
пункт 11.3 викласти у такій редакції:
"11.3. Перевірка заяви щодо несумісності на відповідність вимогам частини третьої статті
39 Закону здійснюється членом Ради, визначеним для розгляду відповідної заяви за результатом автоматизованого розподілу матеріалів між членами Ради, у розумні строки";
пункт 11.4 доповнити другим реченням такого змісту:
"Копія відповідної ухвали направляється заявнику";
пункт 11.5 викласти у такій редакції:
"11.5. Копія ухвали про відкриття справи щодо несумісності разом із копією заяви направляється судді (прокурору), стосовно якого надійшла заява, у триденний строк із дня її постановлення";
пункт 11.6 викласти у такій редакції:
"11.6. Підготовка справи до розгляду здійснюється в порядку, передбаченому для розгляду дисциплінарних справ, з урахуванням строків, визначених пунктом 11.8 цього Регламенту.
Член Ради може постановити ухвалу про об'єднання в одну справу декількох справ щодо несумісності, які перебувають у його провадженні. Рада на пленарному засіданні може постановити ухвалу про об'єднання справ щодо несумісності, які перебувають у провадженні різних членів Ради, і передання їх на розгляд одного члена Ради";
у пункті 11.8 слово "шістдесяти" замінити словом "дев'яноста".
Доповнити новим пунктом 11.9 такого змісту:
"11.9. Копія рішення Ради у справі щодо несумісності надсилається заявнику та судді (прокурору), щодо якого ухвалено рішення.
Копія рішення Ради про визнання порушення суддею вимог щодо несумісності з іншою діяльністю або статусом і звільнення його з посади надсилається до суду, в якому такий суддя обіймає посаду.
У разі ухвалення рішення про визнання порушення прокурором вимог щодо несумісності Рада вносить подання особі, уповноваженій Законом України
"Про прокуратуру" приймати рішення про звільнення прокурора. Подання про звільнення Генерального прокурора з посади в разі порушення ним вимог щодо несумісності Рада вносить Президенту України".
У главі 12 розділу II:
пункт 12.1 доповнити новим підпунктом 12.1.1 такого змісту:
"12.1.1. Дисциплінарні скарги, які надходять разом із приписами Національного агентства з питань запобігання корупції, звернення Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, окремі ухвали суду стосовно притягнення судді до дисциплінарної відповідальності розглядаються у порядку та строки, передбачені
Законом та Законом України
"Про судоустрій і статус суддів" ;
пункт 12.2 викласти у такій редакції:
"12.2. З підстав, передбачених пунктами 1 - 5 частини першої статті
44 Закону , член Дисциплінарної палати - доповідач постановляє ухвалу про залишення без розгляду та повернення дисциплінарної скарги, копія якої разом із скаргою направляється скаржнику.
Якщо доповідач дійшов висновку про відсутність підстав, передбачених пунктами 1 - 5 частини першої статті
44 Закону , для залишення без розгляду та повернення дисциплінарної скарги, але Дисциплінарна палата не погодилась із цим висновком, така скарга залишається без розгляду та повертається скаржнику ухвалою Дисциплінарної палати, копія якої разом із скаргою направляється скаржнику.
У разі залишення без розгляду дисциплінарної скарги, повторний автоматизований розподіл якої було здійснено на підставі абзацу четвертого пункту 2.6 розділу II
Положення про автоматизовану систему розподілу справ (визначення члена Вищої ради правосуддя - доповідача), копія скарги поверненню не підлягає, про що зазначається в ухвалі";
пункт 12.7 викласти у такій редакції:
"12.7. За наявності підстав, визначених пунктом 6 частини першої або частиною другою статті
44 Закону, доповідач складає висновок із пропозицією залишити без розгляду таку скаргу, який разом зі скаргою передає на розгляд Дисциплінарної палати. Ухвалу про залишення скарги без розгляду постановляє Дисциплінарна палата.
У разі неодноразового подання особою очевидно безпідставних дисциплінарних скарг Рада відповідно до частини восьмої статті
107 Закону України
"Про судоустрій і статус суддів" має право постановити ухвалу про залишення без розгляду протягом одного року наступних скарг цієї особи.
Пропозицію про залишення без розгляду таких скарг Раді може внести Дисциплінарна палата або доповідач, виклавши її в рішенні чи висновку відповідно.
Рішення чи висновок розглядається Радою у пленарному складі";
пункт 12.9 викласти у такій редакції:
"12.9. За результатом попередньої перевірки доповідач складає мотивований висновок.
Висновок із пропозицією про відкриття дисциплінарної справи повинен містити:
- дату складання, прізвище, ім'я та по батькові доповідача;
- найменування заявника та реєстраційний номер скарги;
- прізвище, ім'я та по батькові судді, назву суду, в якому працює суддя, дату призначення/обрання;
- стислий зміст обставин, з приводу яких проводилася перевірка, номер судової справи, якої стосувалась перевірка;
- виклад фактів, обставин чи іншої інформації, що підтверджує обґрунтування наданої у висновку пропозиції;
- посилання на норму закону, яку суддею порушено;
- пропозиції по суті скарги;
- підпис члена Ради.
Висновок з пропозицією про відмову у відкритті дисциплінарної справи повинен містити:
................Перейти до повного тексту