- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
ВИЩА РАДА ПРАВОСУДДЯ
РІШЕННЯ
Про внесення змін до Регламенту Вищої ради правосуддя
Згідно із частиною другою статті
2 Закону України
"Про Вищу раду правосуддя" Вища рада правосуддя затверджує регламент Вищої ради правосуддя, положення якого регулюють процедурні питання здійснення нею повноважень.
Зміни чи доповнення до Регламенту затверджуються у порядку, визначеному пунктами 24.1 - 24.3
Регламенту (пункт 24.6
Регламенту ).
Для здійснення розподілу справ у Вищій раді правосуддя, її органах відповідно до частини першої статті
32 Закону України
"Про Вищу раду правосуддя" діє автоматизована система розподілу справ (визначення члена Вищої ради правосуддя - доповідача).
За приписами частини першої статті
42 Закону України
"Про Вищу раду правосуддя" дисциплінарне провадження розпочинається за скаргою щодо дисциплінарного проступку судді (дисциплінарна скарга), поданою відповідно до Закону України
"Про судоустрій і статус суддів" , або за ініціативою Дисциплінарної палати чи Вищої кваліфікаційної комісії суддів України у випадках, визначених законом.
Відповідно до пункту 1 частини другої статті
42 Закону України
"Про Вищу раду правосуддя" дисциплінарне провадження включає попереднє вивчення та перевірку дисциплінарної скарги.
Членом Дисциплінарної палати, визначеним для попередньої перевірки відповідної дисциплінарної скарги (доповідачем), здійснюється попередня перевірка такої скарги в порядку статті
43 Закону України
"Про Вищу раду правосуддя" .
З метою врегулювання процедурних питань, які виникають під час здійснення попередньої перевірки відповідної дисциплінарної скарги членом Дисциплінарної палати, визначеним для попередньої перевірки такої дисциплінарної скарги (доповідачем), виникла необхідність внесення до
Регламенту відповідних змін.
Відповідно до пункту 7 частини першої статті
131 Конституції України та пункту 9 частини першої статті
3 Закону України
"Про Вищу раду правосуддя" до повноважень Вищої ради правосуддя віднесено вжиття заходів щодо забезпечення авторитету правосуддя та незалежності суддів.
Главою 23
Регламенту визначено порядок і процедуру розгляду Вищою радою правосуддя таких питань.
Значна кількість повідомлень, які надходять до Вищої ради правосуддя від суддів, судів, органів та установ системи правосуддя відповідно до частини четвертої статті
48 Закону України
"Про судоустрій і статус суддів" , містять відомості, які не можуть бути підставою для вжиття Вищою радою правосуддя заходів щодо забезпечення незалежності суддів та авторитету правосуддя, передбачених статтею
73 Закону України
"Про Вищу раду правосуддя" .
З огляду на зазначене виникла необхідність внесення змін до
Регламенту в частині розгляду Вищою радою правосуддя питань стосовно вжиття заходів щодо забезпечення авторитету правосуддя та незалежності суддів.
Згідно із частиною першою статті
31 Закону України
"Про Вищу раду правосуддя" Вища рада правосуддя, її органи, член Вищої ради правосуддя для здійснення своїх повноважень мають право витребовувати та одержувати на їх запит необхідну інформацію та документи від:
1) суддів, судів, органів суддівського самоврядування, інших органів та установ у системі правосуддя;
2) органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб;
3) юридичних осіб.
Відповідно до частини третьої цієї статті
Закону особа, яка отримала запит Вищої ради правосуддя, її органу або члена Вищої ради правосуддя, зобов'язана протягом десяти календарних днів з дня його отримання надати необхідну інформацію та/або відповідні документи (їх копії).
Невиконання законних вимог Вищої ради правосуддя, її органів або члена Вищої ради правосуддя щодо надання інформації або документів, або надання завідомо неправдивої інформації на їх запит мають наслідком відповідальність, встановлену законом (частина дев'ята статті
31 Закону).
Статтею
188-32 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - Кодекс) встановлено адміністративну відповідальність за невиконання законних вимог Вищої ради правосуддя, її органу або члена Вищої ради правосуддя щодо надання інформації, судової справи (її копії), розгляд якої закінчено, надання завідомо недостовірної інформації, а так само недодержання встановлених законом строків надання інформації, судової справи (її копії), розгляд якої закінчено, Вищій раді правосуддя, її органу або члену Вищої ради правосуддя, а також за ненадання або несвоєчасне надання відповіді на подання Вищої ради правосуддя про виявлення та притягнення до відповідальності осіб, якими вчинено дії або допущено бездіяльність, що порушують гарантії незалежності суддів або підривають авторитет правосуддя.
Відповідно до пункту 9-2 частини першої статті
255 Кодексу голова, заступник голови Вищої ради правосуддя є особами, які мають право складати протоколи про адміністративні правопорушення на підставі статті
188-32 цього
Кодексу .
Вимоги до змісту протоколу про адміністративне правопорушення встановлені статтею
256 Кодексу.
Отже, вбачається необхідність закріпити у
Регламенті порядок складання Головою Вищої ради правосуддя, заступником Голови Вищої ради правосуддя протоколів про адміністративні правопорушення.
Голова Вищої ради правосуддя |
І.М. Бенедисюк |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Вищої ради правосуддя
01.02.2018 № 295/0/15-18
ЗМІНИ
до Регламенту Вищої ради правосуддя
1. Пункт 12.2 глави 12
Регламенту Вищої ради правосуддя доповнити абзацом другим - третім такого змісту:
"Член Дисциплінарної палати, який здійснює попереднє вивчення дисциплінарної скарги, може ініціювати здійснення повторного автоматизованого розподілу дисциплінарної скарги у разі його здійснення з порушенням вимог Положення про автоматизовану систему розподілу справ (визначення члена Вищої ради правосуддя - доповідача).
................Перейти до повного тексту