1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ
ПОСТАНОВА
05.10.2018 № 1175
Про затвердження Порядку встановлення (формування) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 356 від 07.02.2020 № 1610 від 26.08.2020 № 1936 від 21.10.2020 № 1430 від 25.08.2021 № 1547 від 16.09.2021 № 706 від 12.07.2022 № 936 від 16.08.2022 № 1599 від 02.12.2022 № 1451 від 08.08.2023 № 1946 від 25.10.2023 № 2243 від 29.11.2023 № 2321 від 09.12.2023 № 1459 від 14.08.2024 № 1613 від 17.09.2024 № 1800 від 22.10.2024 )
Відповідно до законів України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг", "Про ринок електричної енергії" Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Порядок встановлення (формування) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії, що додається.
2. Визнати такими, що втратили чинність:
постанову Національної комісії регулювання електроенергетики України від 01 серпня 2001 року № 801 "Про затвердження Процедури встановлення або перегляду тарифів для ліцензіатів з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електромережами та з постачання електроенергії за регульованим тарифом" (зі змінами);
постанову Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, від 11 липня 2013 року № 898 "Про затвердження Порядку визначення необхідного доходу від здійснення діяльності з постачання електричної енергії за регульованим тарифом у разі застосування стимулюючого регулювання", зареєстровану в Міністерстві юстиції України 19 липня 2013 року за № 1220/23752 (зі змінами);
постанову Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, від 11 липня 2013 року № 900 "Про затвердження Порядку розрахунку роздрібних тарифів на електричну енергію, тарифів на передачу електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами, тарифів на постачання електричної енергії за регульованим тарифом у разі застосування стимулюючого регулювання", зареєстровану в Міністерстві юстиції України 19 липня 2013 року за № 1222/23754 (зі змінами);
постанову Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, від 26 липня 2013 року № 1030 "Про затвердження Процедури встановлення тарифів для ліцензіатів з постачання електричної енергії за регульованим тарифом та/або з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами у разі застосування стимулюючого регулювання", зареєстровану в Міністерстві юстиції України 02 серпня 2013 року за № 1301/23833 (зі змінами);
постанову Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, від 26 липня 2013 року № 1032 "Про затвердження Порядку визначення необхідного доходу від здійснення діяльності з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами у разі застосування стимулюючого регулювання", зареєстровану в Міністерстві юстиції України 01 серпня 2013 року за № 1293/23825 (зі змінами).
3. Ця постанова набирає чинності з дня, наступного за днем її опублікування в офіційному друкованому виданні - газеті "Урядовий кур’єр".

Голова НКРЕКП

О. Кривенко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Національної
комісії, що здійснює
державне регулювання
у сферах енергетики
та комунальних послуг
05.10.2018 № 1175
ПОРЯДОК
встановлення (формування) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії
( У тексті Порядку абревіатуру "ПДВ" замінено словами "податку на додану вартість" згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1610 від 26.08.2020 )
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок регулює відносини щодо формування ліцензіатами та/або суб’єктами господарювання, які планують здійснювати діяльність з розподілу електричної енергії (далі - ліцензіати), тарифів на послуги з розподілу електричної енергії та встановлення цих тарифів НКРЕКП.
1.2. У цьому Порядку терміни вживаються в таких значеннях:
активи, віднесені до категорії 1 - активи, створені після переходу на стимулююче регулювання, у межах схваленої інвестиційної програми за рахунок джерел фінансування: амортизація, прибуток (обов'язкові реінвестиції), прибуток (додаткові реінвестиції), власні кошти (крім коштів, які визначені як обов'язкове джерело інвестиційної програми, відповідно до Порядку розроблення та подання на затвердження планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 04 вересня 2018 року № 955 (далі - Порядок формування інвестиційних програм)), залучені кошти, зекономлені кошти при здійсненні операційної діяльності та/або виконанні інвестиційної програми;
( Пункт 1.2 глави 1 доповнено новим абзацом другим згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1547 від 16.09.2021; в редакції Постанов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 936 від 16.08.2022, № 1459 від 14.08.2024 )
активи, віднесені до категорії 2 - активи, створені після переходу на стимулююче регулювання: у межах надання послуг з приєднання; у межах надання послуги з перенесення об'єктів електроенергетики за ініціативою користувача системи розподілу або власника земельної ділянки, які мають намір спорудити або реконструювати будівлі, дороги, мости або інші об'єкти архітектури; у межах схваленої інвестиційної програми, у тому числі за рахунок надходжень за перетоки реактивної електричної енергії, за винятком активів, віднесених до категорії 1; унаслідок обґрунтованої закупівлі поза заходами інвестиційної програми активів для здійснення ліцензованої діяльності, за умови отримання попереднього письмового погодження НКРЕКП;
( Пункт 1.2 глави 1 доповнено новим абзацом третім згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1547 від 16.09.2021; в редакції Постанов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 936 від 16.08.2022, № 1459 від 14.08.2024 )
активи, віднесені до категорії 3 - активи, отримані ліцензіатами після переходу на стимулююче регулювання на безповоротній та безоплатній основі (у тому числі нерухоме майно, отримане у вигляді гуманітарної допомоги, витрати на встановлення якого передбачено в межах заходів схваленої інвестиційної програми, а також надання послуг з приєднання). При цьому витрати на встановлення гуманітарного обладнання відносяться до відповідної категорії;
( Пункт 1.2 глави 1 доповнено новим абзацом четвертим згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1547 від 16.09.2021; в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1459 від 14.08.2024 )
активи, віднесені до категорії 4 - активи, створені після переходу на стимулююче регулювання за рахунок грантових коштів;
( Пункт 1.2 глави 1 доповнено новим абзацом п'ятим згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1547 від 16.09.2021 )
амортизація - систематичний розподіл вартості основних засобів, інших необоротних та нематеріальних активів оператора системи розподілу електричної енергії, які використовуються при здійсненні діяльності з розподілу електричної енергії, що амортизуються протягом строку їх корисного використання (експлуатації);
базовий рік - період тривалістю календарний рік, який передує прогнозному року;
( Абзац пункту 1.2 глави 1 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1610 від 26.08.2020 )
встановлення тарифів - встановлення (зміна), у тому числі перегляд та уточнення, зокрема серед прогнозного року, тарифів на послуги з розподілу електричної енергії для ліцензіатів;
( Абзац пункту 1.2 глави 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1610 від 26.08.2020 )
заява - офіційне письмове звернення ліцензіата до НКРЕКП щодо встановлення тарифів;
заявник - суб’єкт господарювання, який у встановленому порядку звернувся до НКРЕКП із заявою про встановлення тарифів на послуги з розподілу електричної енергії;
загальний показник ефективності - цільове галузеве завдання щодо щорічного скорочення операційних контрольованих витрат у відсотках;
інвестиційна програма - програма заходів, затверджених, погоджених та схвалених відповідно до Порядку формування інвестиційних програм;
( Пункт 1.2 глави 1 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1610 від 26.08.2020; в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1459 від 14.08.2024 )
індивідуальний показник ефективності ліцензіата - цільове індивідуальне завдання щодо щорічної зміни операційних контрольованих витрат у відсотках, визначене на підставі порівняльного аналізу;
( Абзац десятий пункту 1.2 глави 1 виключено на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1610 від 26.08.2020 )
необхідний дохід - дохід, що визначається для ліцензіата згідно з цим Порядком та має забезпечувати здійснення діяльності з розподілу електричної енергії;
обсяг корисного відпуску електричної енергії на 1 класі напруги - обсяг корисного відпуску електричної енергії всім споживачам (у тому числі основним споживачам та малим системам розподілу) та установкам зберігання енергії (в обсязі абсолютної величини різниці між відбором та відпуском електричної енергії) 1 класу напруги;
( Пункт 1.2 глави 1 доповнено новим абзацом п'ятнадцятим згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 706 від 12.07.2022 )
обсяг розподілу електричної енергії на 2 класі напруги - обсяг розподілу електричної енергії споживачам та установкам зберігання енергії (в обсязі абсолютної величини різниці між відбором та відпуском електричної енергії) 2 класу напруги;
( Пункт 1.2 глави 1 доповнено новим абзацом шістнадцятим згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 706 від 12.07.2022 )
оператор системи розподілу - юридична особа, відповідальна за безпечну, надійну та ефективну експлуатацію, технічне обслуговування та розвиток системи розподілу і забезпечення довгострокової спроможності системи розподілу щодо задоволення обґрунтованого попиту на розподіл електричної енергії з урахуванням вимог щодо охорони навколишнього природного середовища та забезпечення енергоефективності;
операційні контрольовані витрати - операційні витрати, розмір яких залежить від управлінських рішень ліцензіата;
операційні неконтрольовані витрати - операційні витрати, на які ліцензіат не має безпосереднього впливу (податки, збори, обов’язкові платежі, розмір яких установлюється відповідно до законодавства України);
перегляд тарифів - встановлення для ліцензіатів тарифів на послуги з розподілу електричної енергії на перший рік регуляторного періоду на підставі розрахованого необхідного доходу на прогнозний рік або регуляторний період;
прогнозний рік - період тривалістю календарний рік, на який здійснюється розрахунок тарифу;
( Абзац пункту 1.2 глави 1 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1610 від 26.08.2020 )
перехідний період - це період незастосування стимулюючого регулювання при встановленні тарифів для ліцензіатів у зв’язку із невиконанням ними умов переходу на стимулююче регулювання та/або неподання заяви на встановлення тарифів з урахуванням стимулюючого регулювання;
регуляторний період - період часу між двома послідовними переглядами необхідного доходу та параметрів регулювання, що мають довгостроковий строк дії, який становить 5 років;
( Абзац пункту 1.2 глави 1 із змінами, внесеними згідно з Постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1610 від 26.08.2020, № 1599 від 02.12.2022, № 1800 від 22.10.2024 )
створення активів - придбання, безоплатне отримання, нове будівництво, реконструкція, модернізація, добудова, технічне переобладнання, технічне переоснащення, дообладнання активів, які безпосередньо використовуються для провадження ліцензованої діяльності з розподілу електричної енергії;
( Пункт 1.2 глави 1 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1547 від 16.09.2021 )
структура тарифу - складові економічно обґрунтованих витрат ліцензіата на здійснення господарської діяльності з розподілу електричної енергії, що групуються за економічними елементами і на основі яких розраховуються та встановлюються тарифи на послуги з розподілу електричної енергії (на перехідний період);
тариф на послуги з розподілу електричної енергії (далі - тариф) - розмір плати в розрахунку на одиницю обсягу розподілу електричної енергії електричними мережами визначеної якості, що забезпечує відшкодування ліцензіату обґрунтованих витрат на здійснення діяльності, а також отримання прибутку;
уточнення тарифів - встановлення для ліцензіатів тарифів на послуги з розподілу електричної енергії на кожен рік регуляторного періоду, крім першого, на підставі розрахованого необхідного доходу з урахуванням уточнених прогнозованих значень індексу споживчих цін, індексу цін виробників промислової продукції, індексу зростання номінальної середньомісячної заробітної плати, обсягу інвестиційної програми на цей рік тощо.
Інші терміни в цьому Порядку вживаються у значеннях, наведених у законах України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг", "Про природні монополії", "Про ціни і ціноутворення", "Про ринок електричної енергії", Порядку формування інвестиційних програм, Галузевих методичних рекомендаціях з формування собівартості виробництва передачі та постачання електричної і теплової енергії, затверджених наказом Міністерства палива та енергетики України від 20 вересня 2001 року № 447, Положенні (стандарті) бухгалтерського обліку 16 "Витрати", затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 31 грудня 1999 року № 318 (далі - П(С)БО 16 "Витрати"), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 січня 2000 року за № 27/4248.
( Абзац пункту 1.2 глави 1 із змінами, внесеними згідно з Постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 356 від 07.02.2020, № 1430 від 25.08.2021 )
1.3 Питання щодо встановлення тарифів розглядаються на засіданні НКРЕКП, яке проводиться у формі відкритого слухання (далі - засідання), з урахуванням вимог Порядку проведення відкритого обговорення проектів рішень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, затвердженого постановою НКРЕКП від 30 червня 2017 року № 866 (далі - Порядок проведення відкритого обговорення).
НКРЕКП забезпечує доступ споживачів до інформації шляхом оприлюднення тарифів, їхніх складових для всіх категорій споживачів, змін тарифів на офіційному веб-сайті у мережі Інтернет.
( Абзац другий пункту 1.3 глави 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1610 від 26.08.2020 )
Під час засідання не оголошується інформація, що є конфіденційною для ліцензіата. Перелік конфіденційної інформації, у разі її наявності, з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 09 серпня 1993 року № 611 "Про перелік відомостей, що не становлять комерційної таємниці" ліцензіат подає до НКРЕКП за 5 днів до дня засідання НКРЕКП.
1.4. Вартісні показники у розрахунках надаються у тис. грн з округленням до цілого числа, обсяги розподілу електричної енергії - у МВт·год з округленням до цілого числа, тарифи - у грн/МВт·год з округленням до двох знаків після коми.
1.5. Розрахунок тарифів на послуги з розподілу електричної енергії та всіх їх складових здійснюється без урахування податку на додану вартість.
2. Вимоги до оформлення заяви та документів, що додаються до неї
2.1. Для встановлення тарифів ліцензіат подає до НКРЕКП заяву за формою, наведеною в додатку 1 до цього Порядку, і такі документи у друкованій та електронній формах:
1) пояснювальну записку щодо необхідності встановлення тарифів, що включає обґрунтування прогнозних витрат ліцензіата за їх складовими;
2) загальну характеристику ліцензіата в динаміці за останні 5 років за формою, наведеною в додатку 2 до цього Порядку;
3) розрахунок:
прогнозованого необхідного доходу ліцензіата від здійснення діяльності з розподілу електричної енергії на регуляторний період (за формою, наведеною в додатку 3 до цього Порядку);
операційних контрольованих витрат на послуги з розподілу електричної енергії на кожен рік регуляторного періоду (за формою, наведеною в додатку 4 до цього Порядку);
фонду оплати праці ліцензіата на послуги з розподілу електричної енергії на кожен рік регуляторного періоду (за формою, наведеною в додатку 5 до цього Порядку);
операційних неконтрольованих витрат на послуги з розподілу електричної енергії на кожен рік регуляторного періоду (за формою, наведеною в додатку 6 до цього Порядку);
прибутку на регуляторну базу активів, що використовуються при здійсненні діяльності з розподілу електричної енергії (за формою, наведеною в додатку 7 до цього Порядку);
річної амортизації на активи, які були створені на дату переходу на стимулююче регулювання (за формою, наведеною в додатку 8 до цього Порядку);
амортизації на активи, віднесені до категорії 1, які створені після переходу на стимулююче регулювання, у році t-1 (за формою, наведеною в додатку 9 до цього Порядку, із додаванням деталізованого реєстру активів по кожній групі в електронному вигляді);
( Абзац восьмий підпункту 3 пункту 2.1 глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1547 від 16.09.2021 )
амортизації на активи, віднесені до категорії 2, які створені після переходу на стимулююче регулювання, у році t-1 (за формою, наведеною в додатку 10 до цього Порядку, із додаванням деталізованого реєстру активів по кожній групі в електронному вигляді);
( Абзац дев'ятий підпункту 3 пункту 2.1 глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1547 від 16.09.2021 )
амортизації на активи, віднесені до категорії 3, які отримані після переходу на стимулююче регулювання, у році t-1 (за формою, наведеною в додатку 11 до цього Порядку, із додаванням деталізованого реєстру активів по кожній групі в електронному вигляді);
( Абзац десятий підпункту 3 пункту 2.1 глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1547 від 16.09.2021 )
амортизації на активи, віднесені до категорії 4, які створені після переходу на стимулююче регулювання, у році t-1 (за формою, наведеною в додатку 12 до цього Порядку, із додаванням деталізованого реєстру активів по кожній групі в електронному вигляді);
( Абзац одинадцятий підпункту 3 пункту 2.1 глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1547 від 16.09.2021 ) ( Підпункт 3 пункту 2.1 глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1610 від 26.08.2020 )
4) розрахунок прогнозованого необхідного доходу ліцензіата для здійснення ліцензованої діяльності з розподілу електричної енергії на регуляторний період за класами напруги (за формою, наведеною в додатку 13 до цього Порядку);
( Підпункт 4 пункту 2.1 глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1610 від 26.08.2020 )
5) джерела фінансування інвестиційної програми на регуляторний період, визначені з урахуванням Порядку формування інвестиційних програм (за формою, наведеною в додатку 14 до цього Порядку);
( Підпункт 5 пункту 2.1 глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1610 від 26.08.2020 )
6) розрахунок цільового завдання щодо досягнення показників якості послуг з розподілу електричної енергії (за формою, наведеною в додатку 15 до цього Порядку);
( Підпункт 6 пункту 2.1 глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1610 від 26.08.2020 )
7) розрахунок тарифів на послуги з розподілу електричної енергії (у разі застосування стимулюючого регулювання) на прогнозний рік (за формою, наведеною в додатку 29 до цього Порядку);
( Підпункт 7 пункту 2.1 глави 2 в редакції Постанов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1610 від 26.08.2020, № 936 від 16.08.2022 )
8) копію протоколу проведення відкритого обговорення (відкритого слухання) на місцях відповідно до Порядку проведення відкритого обговорення;
( Підпункт 8 пункту 2.1 глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1610 від 26.08.2020 )
9) розрахунок коригування необхідного доходу відповідно до даних виконання цільового завдання щодо досягнення показників якості послуг з розподілу електричної енергії за рік t-2 (за формою, наведеною в додатку 17 до цього Порядку);
( Підпункт 9 пункту 2.1 глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1610 від 26.08.2020; із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1599 від 02.12.2022 ) ( Підпункт 10 пункту 2.1 глави 2 виключено на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1936 від 21.10.2020 )
10) розрахунок кількості умовних одиниць енергетичного обладнання на 1 та 2 класах напруги енергії (за формою, наведеною в додатку 28 до цього Порядку, та деталізований розрахунок);
( Підпункт пункту 2.1 глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1610 від 26.08.2020; із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1613 від 17.09.2024 )
11) інші обґрунтовуючі матеріали..
( Підпункт пункту 2.1 глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1610 від 26.08.2020 )
2.2. Для перегляду тарифів при переході на стимулююче регулювання ліцензіат подає до НКРЕКП заяву (за формою, наведеною в додатку 1 до цього Порядку), документи, визначені у пункті 2.1 цього Порядку, та додатково такі документи:
1) звіт про незалежну оцінку активів, проведену відповідно до Методики оцінки активів суб'єктів природних монополій, суб'єктів господарювання на суміжних ринках у сфері комбінованого виробництва електричної та теплової енергії, затвердженої наказом Фонду державного майна України від 12 березня 2013 року № 293, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 29 березня 2013 року за № 522/23054, та зведену інформацію, підготовлену на базі звіту про незалежну оцінку активів, яка має містити дані щодо вартості активів ліцензіата до застосування коефіцієнтів фізичного зносу та оптимізації, дані щодо середньозваженого фізичного зносу активів ліцензіата та загального коефіцієнта завантаження і оптимізації активів, а також дані щодо довжини ліній (по трасі/по колу) за рівнями напруги, загальної кількості та потужності підстанцій високої та окремо низької напруги із зазначенням середньозважених показників за вартістю заміщення (відтворення) цих активів, фізичного зносу та коефіцієнта оптимізації для кожної такої групи активів;
( Підпункт 1 пункту 2.2 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1610 від 26.08.2020 )
2) рецензію звіту про незалежну оцінку активів, зроблену рецензентами, які працюють в органі державної влади, який здійснює державне регулювання оціночної діяльності;
3) копію звіту про аудит фінансової звітності або консолідованої фінансової звітності діяльності ліцензіата, проведений незалежним аудитором за останній календарний рік (подається при наданні матеріалів на встановлення тарифів на 2020 рік та в подальшому);
( Підпункт 4 пункту 2.2 глави 2 виключено на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1610 від 26.08.2020 ) ( Підпункт 5 пункту 2.2 глави 2 виключено на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1610 від 26.08.2020 )
4) копію порядку розподілу активів, витрат та доходів між видами господарської діяльності та наказу про його затвердження;
5) розрахунок регуляторної бази активів, яка сформована на дату переходу на стимулююче регулювання, з урахуванням пунктів 2.2 та 2.3 розділу II Порядку визначення регуляторної бази активів суб’єктів природних монополій у сфері електроенергетики, затвердженого постановою НКРЕ від 11 липня 2013 року № 899, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 липня 2013 року за № 1221/23753 (далі - Порядок визначення регуляторної бази активів), (у друкованій та електронній формах);
6) розрахунок базових рівнів операційних контрольованих витрат та операційних неконтрольованих витрат за діяльністю з розподілу електричної енергії (у друкованій та електронній формах);
7) план заходів із забезпечення підвищення достовірності даних для здійснення моніторингу якості послуг (зокрема, шляхом створення систем реєстрації відключень в електричних мережах 6 - 150 кВ) (у друкованій та електронній формі).
2.3. Для уточнення тарифів ліцензіат подає до НКРЕКП заяву (за формою, наведеною в додатку 1 до цього Порядку) та документи, визначені у пункті 2.1 цієї глави, у друкованій та електронній формах з уточненням даних на прогнозний рік регуляторного періоду, на який встановлюються тарифи.
( Пункт 2.4 глави 2 виключено на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1610 від 26.08.2020 )
2.4. НКРЕКП може запросити у ліцензіата письмові обґрунтування наданих матеріалів та/або будь-яку іншу додаткову інформацію і документи, необхідні для розгляду заяви та доданих до неї документів.
Ліцензіат має надати всі необхідні матеріали протягом 5 робочих днів від дати отримання письмового запиту від НКРЕКП.
2.5. Усі документи, що надаються ліцензіатом до НКРЕКП відповідно до вимог цього Порядку у друкованій формі, мають бути підписані керівником або особою, яка виконує його обов’язки, та завірені печаткою (у разі наявності), а копії документів - завірені ліцензіатом належним чином.
2.6. Відповідальність за достовірність даних, наданих у документах, несе ліцензіат.
3. Порядок та строки розгляду заяви
3.1. Заява про перегляд тарифів та додані до неї відповідно до пунктів 2.1 та 2.2 глави 2 цього Порядку документи подаються до НКРЕКП не пізніше ніж за 90 днів до початку регуляторного періоду, з якого будуть встановлюватися тарифи.
3.2. Заява про уточнення тарифів та додані до неї відповідно до пункту 2.3 глави 2 цього Порядку документи подаються до НКРЕКП за 90 днів до початку кожного року регуляторного періоду.
( Пункт 3.3 глави 3 виключено на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1610 від 26.08.2020 )
3.3. Сума коригування необхідного доходу враховується при встановленні тарифів за відповідним рішенням НКРЕКП.
( Пункт 3.3 глави 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1610 від 26.08.2020 )
3.4. Якщо сума коригування менша ніж 5 % від необхідного доходу, вона, за рішенням НКРЕКП, може враховуватися при черговому встановленні тарифів.
3.5. Якщо за результатами незалежної оцінки активів ліцензіата, проведеної відповідно до Методики оцінки активів суб'єктів природних монополій, суб'єктів господарювання на суміжних ринках у сфері комбінованого виробництва електричної та теплової енергії, затвердженої наказом Фонду державного майна України від 12 березня 2013 року № 293, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 29 березня 2013 року за № 522/23054, питома вартість цих активів перевищує більше ніж на 50 % середню питому вартість аналогічних активів інших ліцензіатів, за окремим запитом НКРЕКП ліцензіат надає відповідні пояснення та обґрунтування разом з підтверджуючими документами, погоджені суб'єктом оціночної діяльності, який проводив незалежну оцінку активів ліцензіата.
( Абзац перший пункту 3.5 глави 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1610 від 26.08.2020 )
На підставі цієї інформації НКРЕКП приймає рішення щодо використання результатів незалежної оцінки активів ліцензіата при перегляді тарифів.
( Абзац другий пункту 3.5 глави 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1610 від 26.08.2020 )
У разі прийняття рішення щодо неможливості використання результатів незалежної оцінки активів ліцензіата при перегляді тарифів НКРЕКП письмово повідомляє про залишення заяви ліцензіата без розгляду.
3.6. У разі якщо заява або додані до неї документи містять помилки, ліцензіат має усунути їх протягом 5 робочих днів після отримання письмового повідомлення НКРЕКП.
У разі якщо після виправлення помилок заява та додані до неї документи не відповідають вимогам глави 2 цього Порядку або якщо ліцензіат не виправляє помилки у встановлений термін, НКРЕКП письмово повідомляє ліцензіата про залишення заяви без розгляду.
Неподання згідно з вимогами Порядку формування інвестиційних програм оформлених належним чином плану розвитку системи розподілу на прогнозний п’ятирічний період та/або інвестиційної програми на прогнозний рік регуляторного періоду та в інших обґрунтованих випадках також є підставою для залишення заяви без розгляду.
( Абзац третій пункту 3.6 глави 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1430 від 25.08.2021 )
3.7. У разі якщо заява та додані документи не подані у встановлені пунктами 3.1 та 3.2 цієї глави терміни, НКРЕКП може за власною ініціативою здійснювати розрахунки, що необхідні для встановлення тарифів (крім перегляду тарифів при переході на стимулююче регулювання).
( Абзац перший пункту 3.7 глави 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1610 від 26.08.2020 )
При цьому неподання заяви та доданих до неї документів розглядається як порушення Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1470 (далі - Ліцензійні умови).
( Абзац другий пункту 3.7 глави 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1936 від 21.10.2020 )
3.8. Після розгляду заяви ліцензіата та доданих до неї документів, оформлених відповідно до вимог, визначених главою 2 цього Порядку, та надання ліцензіатом усіх додаткових матеріалів (у разі їх запиту) НКРЕКП приймає рішення щодо перегляду або уточнення тарифів не пізніше ніж за 20 днів до прогнозного року, з якого передбачається встановлення тарифів.
( Пункт 3.8 глави 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1610 від 26.08.2020 ) ( Пункт 3.9 глави 3 виключено на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1610 від 26.08.2020 )
4. Підстави для встановлення тарифів за ініціативою НКРЕКП
4.1. НКРЕКП має право встановити тарифи за власною ініціативою у разі виявлення факту надання ліцензіатом до НКРЕКП недостовірної інформації щодо здійснення ліцензованої діяльності та у випадку, передбаченому пунктом 3.7 глави 3 цього Порядку, відповідно до наявної в НКРЕКП інформації та зменшити необхідний дохід ліцензіата на суму до 10 %.
( Пункт 4.1 глави 4 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1610 від 26.08.2020 )
4.2. НКРЕКП може ініціювати, у тому числі на підставі звітності та/або за зверненням ліцензіата, встановлення тарифів як засіб державного регулювання у сфері енергетики:
( Абзац перший пункту 4.2 глави 4 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 356 від 07.02.2020 )
1) у разі відсутності схваленої інвестиційної програми на прогнозний рік, витрати на виконання якої враховано при розрахунку діючих тарифів;
( Пункт 4.2 глави 4 доповнено новим підпунктом 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1451 від 08.08.2023 )
2) у разі усунення підстави, зазначеної у підпункті 1 цього пункту;
( Пункт 4.2 глави 4 доповнено новим підпунктом 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1451 від 08.08.2023 )
3) у разі невиконання інвестиційної програми, надання ліцензіатом недостовірних даних, помилок при розрахунку необхідного доходу;
4) у разі зміни обсягів розподілу електричної енергії відносно врахованих при розрахунку діючих тарифів більше ніж на 5 %;
5) у разі наявності дефіциту або профіциту коштів від здійснення діяльності з надання послуг з приєднання електроустановок замовників до електричних мереж у році t-1, що підтверджується розширеним звітом ліцензіата та результатами здійснення заходів контролю за дотриманням Ліцензійних умов;
( Підпункт пункту 4.2 глави 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 356 від 07.02.2020 )
6) у разі ненадання ліцензіатом звітності до НКРЕКП у терміни, встановлені нормативними актами НКРЕКП;
( Пункт 4.2 глави 4 доповнено новим підпунктом 4 згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 356 від 07.02.2020 )
7) за результатами здійснення заходів контролю за дотриманням Ліцензійних умов.
4.3. У разі прийняття рішення щодо встановлення тарифів на підставі звітності з урахуванням пункту 4.2 цієї глави НКРЕКП може встановити тарифи за результатами здійснення заходів контролю за дотриманням Ліцензійних умов.
( Главу 4 доповнено новим пунктом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 356 від 07.02.2020; із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1610 від 26.08.2020 )
4.4. У разі прийняття рішення щодо встановлення тарифів на підставі підпунктів 1 та 2 пункту 4.2 цієї глави НКРЕКП може зменшити/збільшити відповідні витрати структури тарифів у розмірі джерел фінансування відсутньої/наявної схваленої інвестиційної програми.
( Главу 4 доповнено новим пунктом 4.4 згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1451 від 08.08.2023 )
5. Визначення необхідного доходу
5.1. Розрахунок прогнозованого необхідного доходу від здійснення діяльності з розподілу електричної енергії здійснюється щороку до початку кожного року регуляторного періоду на цей та всі наступні роки цього регуляторного періоду з урахуванням:
1) встановлених НКРЕКП параметрів регулювання, що мають довгостроковий строк дії, які є незмінними протягом цього регуляторного періоду (крім випадків зміни параметрів, що є необхідним в умовах воєнного стану):
регуляторної норми доходу для регуляторної бази активів, яка визначена на дату переходу до стимулюючого регулювання;
регуляторної норми доходу для регуляторної бази активів, яка створена після переходу до стимулюючого регулювання (з урахуванням середньозваженої вартості капіталу (WACC));
( Абзац третій підпункту 1 пункту 5.1 глави 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1610 від 26.08.2020 )
загального показника ефективності для контрольованих операційних витрат;
індивідуального показника ефективності для контрольованих операційних витрат;
цільових показників якості послуг;
коефіцієнта поправки на зміну кількості умовних одиниць обладнання;
параметра коригування необхідного доходу за недотримання цільових показників якості послуг;
( Підпункт 1 пункту 5.1 глави 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1599 від 02.12.2022 )
2) прогнозованих значень параметрів розрахунку необхідного доходу відповідно до прогнозу соціально-економічного розвитку України, основних макропоказників економічного і соціального розвитку України та основних напрямів бюджетної політики:
індексу споживчих цін;
індексу цін виробників промислової продукції;
індексу зростання номінальної середньомісячної заробітної плати.
У разі відсутності зазначених прогнозованих значень на дату встановлення тарифів до розрахунку беруться їх фактичні значення за ІІ півріччя попереднього до базового року та І півріччя базового року.
5.2. Щороку за фактичними даними базового року регуляторного періоду проводиться коригування необхідного доходу, яке враховує:
фактичні обсяги виконання інвестиційної програми;
фактичні значення параметрів розрахунку необхідного доходу;
відповідність фактичної якості послуг ліцензіата індивідуальним цільовим показникам якості послуг;
зміни в законодавстві в частині розміру ставок податків, зборів, обов’язкових платежів;
зміну обсягів розподілу електричної енергії;
зміну кількості умовних одиниць обладнання, у тому числі в результаті виведення/повернення активів, що розташовані на тимчасово окупованих територіях держави та/або над якими втрачено контроль унаслідок російської військової агресії проти України, підтверджену деталізованим розрахунком.
( Абзац сьомий пункту 5.2 глави 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1613 від 17.09.2024 )
5.3. Прогнозовані витрати (прогнозований необхідний дохід) від здійснення діяльності з розподілу електричної енергії на рік t розраховуються за формулою
див. зображення
(1)
де див. зображення
- прогнозовані операційні контрольовані витрати з розподілу електричної енергії (примірний перелік яких наведено в додатку 19 до цього Порядку) на рік t, тис.грн;
див. зображення
- прогнозовані операційні неконтрольовані витрати з розподілу електричної енергії (примірний перелік яких наведено в додатку 20 до цього Порядку) на рік t, тис.грн;
див. зображення
- вартість прогнозованих витрат, пов’язаних з купівлею електричної енергії з метою компенсації технологічних витрат електричної енергії на її розподіл, на рік t, що визначається за формулою
див. зображення
(2)
де див. зображення
, див. зображення
- вартість прогнозованих витрат, пов’язаних з купівлею електричної енергії з метою компенсації технологічних витрат електричної енергії на її розподіл на 1 та 2 класі напруги відповідно, на рік t, що визначається за формулами
див. зображення
(3)
див. зображення
(4)
де див. зображення
- рівень прогнозованої оптової ринкової ціни електричної енергії, затвердженої НКРЕКП (проект рівня прогнозованої оптової ринкової ціни електричної енергії), скоригованої на коефіцієнт графіка навантаження ліцензіата, або рівень цін електричної енергії, що продається за двосторонніми договорами на електронних аукціонах, балансуючому ринку та на ринку "на добу наперед" (у встановленому співвідношенні), на рік t, грн/МВт·год;
див. зображення
, див. зображення
- прогнозовані обсяги технологічних витрат електричної енергії на її розподіл на рік t визначаються за формулами
див. зображення
(5)
див. зображення
(6)
де див. зображення
- прогнозований обсяг корисного відпуску електричної енергії на 1 класі напруги на рік t, МВт·год;
( Абзац чотирнадцятий пункту 5.3 глави 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 706 від 12.07.2022
)
див. зображення
- прогнозований обсяг розподілу електричної енергії на 2 класі напруги на рік t, МВт·год;
( Абзац п'ятнадцятий пункту 5.3 глави 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 706 від 12.07.2022
)
див. зображення
, див. зображення
- економічні коефіцієнти прогнозованих технологічних витрат електроенергії на 1 та 2 класі напруги, встановлені відповідно до Положення про порядок подання, визначення та затвердження економічних коефіцієнтів нормативних та прогнозованих технологічних витрат електроенергії
, затвердженого постановою НКРЕКП від 27 липня 2017 року № 981 (далі - Положення про порядок подання, визначення та затвердження економічних коефіцієнтів), на рік t, відносні одиниці;
див. зображення
- амортизація на рік t, тис.грн;
див. зображення
- прогнозований прибуток на регуляторну базу активів на рік t після оподаткування, тис.грн;
див. зображення
- прогнозований податок на прибуток на рік t, тис.грн;
ПР t - дефіцит або профіцит коштів у частині надходження та витрат, пов'язаних із наданням послуг з приєднання електроустановок замовників до електричних мереж (у разі профіциту коштів ПР t є від'ємним), на рік t, тис. грн;
КЯ t - коригування необхідного доходу відповідно до даних виконання цільового завдання щодо досягнення показників якості послуг на рік t, тис. грн;
див. зображення
- коригування доходу (витрат) (вилучення або компенсація ліцензіату за результатами його діяльності) на рік t, тис. грн.
У період дії в Україні воєнного стану у випадку неможливості здійснення заходів контролю за дотриманням Ліцензійних умов та в разі відхилення обсягів розподілу електричної енергії відносно врахованих при розрахунку діючих тарифів, показник КДt може враховувати витрати в частині додатково отриманого (недоотриманого) доходу ліцензіата внаслідок збільшення (зменшення) фактичних обсягів розподілу електричної енергії порівняно з обсягами розподілу електричної енергії, урахованими в затвердженій структурі тарифів на послуги з розподілу електричної енергії, визначеного на підставі звітності розрахунковим шляхом.
( Пункт 5.3 глави 5 доповнено новим абзацом згідно з Постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1451 від 08.08.2023 )
За результатами здійснення заходів контролю за дотриманням Ліцензійних умов показник КДt може бути уточнено.
( Пункт 5.3 глави 5 доповнено новим абзацом згідно з Постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1451 від 08.08.2023 ) ( Пункт 5.3 глави 5 із змінами, внесеними згідно з Постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 356 від 07.02.2020, № 1610 від 26.08.2020 )
5.4. Прогнозовані операційні контрольовані витрати з розподілу електричної енергії розраховуються перед початком регуляторного періоду на кожний рік регуляторного періоду за формулою
див. зображення
(7)
де див. зображення
- прогнозовані операційні контрольовані витрати в році t-1 (для першого року першого періоду регулювання ОКВnt-1 = ОКВ0, ОКВ0 визначається з урахуванням пункту 5.6 цієї глави, а для першого року другого та наступних періодів регулювання визначається з урахуванням пункту 5.7 цієї глави), тис. грн;
див. зображення
- прогнозований фонд оплати праці (витрати на оплату праці) у році t-1, що розрахований відповідно до Порядку визначення витрат на оплату праці, які враховуються у тарифах на послуги з розподілу електричної енергії, передачі електричної енергії, диспетчерського (оперативно-технологічного) управління, послуги постачальника універсальних послуг, виробництво теплової та виробництво електричної енергії
, затвердженого постановою НКРЕКП від 26 жовтня 2015 року № 2645, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13 листопада 2015 року за № 1431/27876 (далі - Порядок визначення витрат на оплату праці), тис. грн;
див. зображення
- прогнозований фонд оплати праці (витрати на оплату праці) у році t, що розрахований відповідно до Порядку визначення витрат на оплату праці
, тис.грн;
див. зображення
- прогнозований індекс цін виробників промислової продукції для року t, %;
див. зображення
- загальний показник ефективності для операційних контрольованих витрат, встановлений НКРЕКП, %;
див. зображення
- індивідуальний показник ефективності для контрольованих операційних витрат окремого ліцензіата, встановлений НКРЕКП, %.
Для ліцензіатів, перелік яких наведено в додатку 30 до цього Порядку, прогнозовані операційні контрольовані витрати з розподілу електричної енергії на 2025 рік та на кожний наступний рік розраховуються за формулою
( Пункт 5.4 глави 5 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1613 від 17.09.2024 )
див. зображення
(8)
( Пункт 5.4 глави 5 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1613 від 17.09.2024 )
де КФУ - коригуючий коефіцієнт зміни фактичних умовних одиниць енергетичного обладнання ліцензіата, що знаходиться на контрольованій території держави, що розраховується за формулою
( Пункт 5.4 глави 5 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1613 від 17.09.2024 )
див. зображення
(9)
( Пункт 5.4 глави 5 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1613 від 17.09.2024 )
де КУ - коефіцієнт поправки на зміну кількості умовних одиниць обладнання (0 < КУ < 1), встановлений НКРЕКП;
( Пункт 5.4 глави 5 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1613 від 17.09.2024
)
див. зображення
- зміна фактичної кількості умовних одиниць енергетичного обладнання, що знаходиться на контрольованій території держави, до кількості умовних одиниць енергетичного обладнання ліцензіата, врахованої у діючих тарифах;
( Пункт 5.4 глави 5 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1613 від 17.09.2024
)
УОтар - кількість умовних одиниць енергетичного обладнання ліцензіата, врахована у діючих тарифах.
( Пункт 5.4 глави 5 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1613 від 17.09.2024
)
Для ліцензіатів, перелік яких наведено в додатку 30 до цього Порядку, при визначенні прогнозованого фонду оплати праці (витрат на оплату праці) у році t (ФОПtn), що розраховується відповідно до Порядку визначення витрат на оплату праці, на 2025 рік та на кожний наступний рік тарифна чисельність працівників у році t (ТПЧtтар) ( розраховується за формулою
( Пункт 5.4 глави 5 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1613 від 17.09.2024 )
див. зображення
(10)
( Пункт 5.4 глави 5 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1613 від 17.09.2024 )
де див. зображення
- тарифна чисельність працівників, що врахована у діючих тарифах, осіб.
( Пункт 5.4 глави 5 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1613 від 17.09.2024 ) ( Пункт 5.4 глави 5 із змінами, внесеними згідно з Постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1610 від 26.08.2020, № 1936 від 21.10.2020 )
5.5. До складу операційних контрольованих витрат мають бути включені тільки операційні контрольовані витрати, що безпосередньо пов’язані зі здійсненням ліцензованої діяльності з розподілу електричної енергії.
5.6. Базові рівні операційних контрольованих витрат для першого року першого регуляторного періоду (ОКВ0 ) встановлюються на рівні відповідних витрат, затверджених останньою структурою тарифів.
( Абзац перший пункту 5.6 глави 5 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1610 від 26.08.2020 )
Економія операційних контрольованих витрат протягом регуляторного періоду залишається в розпорядженні ліцензіата.
5.7. Базові рівні операційних контрольованих витрат на перший рік другого та наступних регуляторних періодів встановлюються з урахуванням частини економії контрольованих операційних витрат попереднього регуляторного періоду за формулою
див. зображення
(11)
де див. зображення
- прогнозовані операційні контрольовані витрати в останньому році попереднього регуляторного періоду, тис.грн;
див. зображення
- економія операційних контрольованих витрат за попередній регуляторний період (за винятком останнього року), що розраховується за формулою
див. зображення
(12)
де див. зображення
- уточнені операційні контрольовані витрати у році t, тис.грн (на період дії воєнного стану ОКВуt = ОКВфt );
див. зображення
- фактичні операційні контрольовані витрати у році t, тис.грн;
див. зображення
- кількість років у попередньому періоді регулювання.
( Пункт 5.7 глави 5 із змінами, внесеними згідно з Постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1610 від 26.08.2020, № 1599 від 02.12.2022 )
5.8. До складу операційних неконтрольованих витрат мають бути включені тільки операційні неконтрольовані витрати, що безпосередньо пов’язані зі здійсненням ліцензованої діяльності з розподілу електричної енергії.
5.9. Прогнозовані операційні неконтрольовані витрати з розподілу електричної енергії на рік t визначаються за формулою
див. зображення
(13)
де див. зображення
- прогнозовані операційні неконтрольовані витрати в році t-1, тис. грн;
див. зображення
- витрати на послуги оператора системи передачі, ураховані в тарифах на послуги з розподілу електричної енергії в році t-1, тис. грн;
див. зображення
- витрати на послуги з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління, ураховані в тарифах на послуги з розподілу електричної енергії в році t-1, тис. грн;
див. зображення
- витрати на послуги оператора ринку (витрати на здійснення фіксованого платежу за участь на ринку "на добу наперед" та внутрішньодобовому ринку та витрати на здійснення операцій купівлі-продажу на ринку "на добу наперед" та внутрішньодобовому ринку), ураховані в тарифах на послуги з розподілу електричної енергії в році t-1, тис. грн. Для першого року першого регуляторного періоду ПОРnt-1 дорівнює 0;
ВПnt-1
див. зображення
- сума відрахувань коштів первинним профспілковим організаціям, урахована в тарифах на послуги з розподілу електричної енергії
в році t-1, тис. грн;
див. зображення
- сума внесків на регулювання, урахована в тарифах на послуги з розподілу електричної енергії в році t-1, тис. грн;
див. зображення
- витрати на спільне використання технологічних електричних мереж, ураховані в тарифах на послуги з розподілу електричної енергії
в році t-1, тис. грн;
див. зображення
- рівень єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, урахований у тарифах на послуги з розподілу електричної енергії в році t-1, відносні одиниці;
див. зображення
- рівень єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на рік t, відносні одиниці;
див. зображення
- прогнозований індекс споживчих цін для року t, %;
див. зображення
- прогнозовані витрати на послуги оператора системи передачі на рік t, що визначені з урахуванням встановленого/прогнозованого рівня тарифу на послуги з передачі електричної енергії та прогнозованих обсягів технологічних витрат електричної енергії на її розподіл на рік t, тис. грн;
див. зображення
- прогнозовані витрати на послуги з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління на рік t, що визначені з урахуванням встановленого/прогнозованого рівня тарифу на послуги з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління та прогнозованих обсягів надходжень електричної енергії в мережу на рік t, тис. грн;
див. зображення
- прогнозовані витрати на послуги оператора ринку (витрати на здійснення фіксованого платежу за участь на ринку "на добу наперед" та внутрішньодобовому ринку та витрати на здійснення операцій купівлі-продажу на ринку "на добу наперед" та внутрішньодобовому ринку) на рік t, що визначені з урахуванням встановленого/прогнозованого рівня фіксованого платежу за участь на ринку "на добу наперед" та внутрішньодобовому ринку та тарифу на здійснення операцій купівлі-продажу на ринку "на добу наперед" та внутрішньодобовому ринку та прогнозованих обсягів технологічних витрат електричної енергії на її розподіл на рік t, тис. грн;
див. зображення
- прогнозована сума відрахувань коштів первинним профспілковим організаціям на рік t (визначається на рівні 0,3 % від ФОПnt ), тис. грн;
див. зображення
- прогнозований рівень витрат на внески на регулювання
в році t, тис. грн;
див. зображення
- прогнозний рівень витрат на спільне використання технологічних електричних мереж у році t, що визначений на базі фактичних витрат на спільне використання технологічних електричних мереж у році t-1, тис. грн.
Для ліцензіатів, перелік яких наведено в додатку 30 до цього Порядку, на 2025 рік та на кожний наступний рік прогнозовані операційні неконтрольовані витрати з розподілу електричної енергії на рік t визначаються за формулою
( Пункт 5.9 глави 5 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1613 від 17.09.2024 )
див. зображення
(14)
( Пункт 5.9 глави 5 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1613 від 17.09.2024 ) ( Пункт 5.9 глави 5 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1936 від 21.10.2020 )
5.10. Базові рівні операційних неконтрольованих витрат для першого року першого регуляторного періоду встановлюються на рівні відповідних витрат, передбачених останньою затвердженою структурою тарифів.
( Пункт 5.10 глави 5 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1610 від 26.08.2020 )
5.11. При збільшенні (зменшенні) рівня операційних неконтрольованих витрат більше ніж на величину індексу споживчих цін +5% базовий рівень операційних неконтрольованих витрат може бути переглянуто.
( Абзац другий пункту 5.11 глави 5 виключено на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1936 від 21.10.2020 )
5.12. Амортизація в році t регуляторного періоду визначається згідно з Порядком визначення регуляторної бази активів окремо на активи, створені на дату переходу до стимулюючого регулювання, та активи, створені після переходу на стимулююче регулювання, за формулою
див. зображення
(15)
де див. зображення
- амортизація в році t на активи, створені на див. зображення
дату переходу до стимулюючого регулювання, що розраховується згідно з додатком 8 до цього Порядку, тис. грн.
див. зображення
- дорівнює регуляторній амортизації на активи, створені на дату переходу до стимулюючого регулювання (Ао ), розрахованій згідно з Порядком визначення регуляторної бази активів. Якщо А-0 перевищує рівень амортизації, врахований в діючих тарифах на дату переходу до стимулюючого регулювання, на величину понад 50 %, то Аст щорічно збільшується на 50 % (на перший рік - від рівня амортизації, врахованого в діючих тарифах на дату переходу до стимулюючого регулювання; на наступні роки - від рівня амортизації Астt-1, врахованого в тарифах попереднього року) до досягнення рівня А-0t (на 2023 - 2025 роки амортизація на активи, створені на дату переходу до стимулюючого регулювання (А tст) не перевищує Астt-1, враховану в тарифах 2022 - 2024 років відповідно, крім ліцензіатів, перелік яких наведено в додатку 30 до цього Порядку, для яких:
( Абзац четвертий пункту 5.12 глави 5 із змінами, внесеними згідно з Постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 936 від 16.08.2022
, № 1599 від 02.12.2022
, № 1946 від 25.10.2023
, № 1459 від 14.08.2024
, № 1613 від 17.09.2024
)
на 2024 рік амортизація на активи, створені на дату переходу до стимулюючого регулювання (Астt ), фіксується на рівні Астt-1, врахованому в тарифах 2023 року;
( Пункт 5.12 глави 5 доповнено новим абзацом п ’ятим згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1613 від 17.09.2024
)
на 2025 рік та на кожний наступний рік, у разі недосягнення у діючих тарифах рівня амортизації Aot-1, амортизація на активи, створені на дату переходу до стимулюючого регулювання (Астt ), не повинна перевищувати рівень Астt-1, врахований у діючих тарифах з урахуванням коефіцієнта КФУ);
( Пункт 5.12 глави 5 доповнено новим абзацом шостим згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1613 від 17.09.2024
)
див. зображення
- амортизація у році t-1 на активи, віднесені до категорії 1, які створені після переходу на стимулююче регулювання, що розраховується поквартально згідно з додатком 9 до цього Порядку (крім ліцензіатів, перелік яких наведено в додатку 30 до цього Порядку, для яких на 2024 рік амортизація у році t-1 на активи, віднесені до категорії 1, які створені після переходу на стимулююче регулювання, фіксується на рівні, врахованому в тарифах 2023 року, тис. грн;
( Абзац пункту 5.12 глави 5 із змінами, внесеними згідно з Постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 936 від 16.08.2022
, № 1459 від 14.08.2024
, № 1613 від 17.09.2024
)
див. зображення
- амортизація у році t-1 на активи, віднесені до категорії 2, які створені після переходу на стимулююче регулювання, що розраховується поквартально згідно з додатком 10 до цього Порядку (крім ліцензіатів, перелік яких наведено в додатку 30 до цього Порядку, для яких на 2024 рік амортизація у році t-1 на активи, віднесені до категорії 2, які створені після переходу на стимулююче регулювання, фіксується на рівні, врахованому в тарифах 2023 року), тис. грн;
( Абзац пункту 5.12 глави 5 із змінами, внесеними згідно з Постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 936 від 16.08.2022
, № 1459 від 14.08.2024
, № 1613 від 17.09.2024
)
див. зображення
- амортизація у році t-1 на активи, віднесені до категорії 3, які отримані після переходу до стимулюючого регулювання, що розраховується поквартально згідно з додатком 11 до цього Порядку (крім ліцензіатів, перелік яких наведено в додатку 30 до цього Порядку, для яких на 2024 рік амортизація у році t-1 на активи, віднесені до категорії 3, які створені після переходу на стимулююче регулювання, фіксується на рівні, врахованому в тарифах 2023 року), тис. грн;
( Абзац пункту 5.12 глави 5 із змінами, внесеними згідно з Постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 936 від 16.08.2022
, № 1459 від 14.08.2024
, № 1613 від 17.09.2024
)
див. зображення
- амортизація у році t-1 на активи, віднесені до категорії 4, які створені після переходу до стимулюючого регулювання, що розраховується поквартально згідно з додатком 12 до цього Порядку (крім ліцензіатів, перелік яких наведено в додатку 30 до цього Порядку, для яких на 2024 рік амортизація у році t-1 на активи, віднесені до категорії 4, які створені після переходу на стимулююче регулювання, фіксується на рівні, врахованому в тарифах 2023 року), тис. грн.
( Абзац пункту 5.12 глави 5 із змінами, внесеними згідно з Постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 936 від 16.08.2022
, № 1459 від 14.08.2024
, № 1613 від 17.09.2024
)
( Пункт 5.12 глави 5 в редакції Постанов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1610 від 26.08.2020, № 1547 від 16.09.2021; із змінами, внесеними згідно з Постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 936 від 16.08.2022, № 1599 від 02.12.2022, № 2243 від 29.11.2023 ) ( Пункт 5.13 глави 5 виключено на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 936 від 16.08.2022 )
5.13. Прибуток на регуляторну базу активів у році t визначається за формулою
див. зображення
(16)
де див. зображення
- регуляторна база активів, яка створена на дату переходу до стимулюючого регулювання, на початок року t, що розраховується за формулою
див. зображення
(17)
де див. зображення
- регуляторна амортизація на активи, які створені на дату переходу до стимулюючого регулювання, що визначається відповідно до Порядку визначення регуляторної бази активів, у році t-1, тис.грн;
див. зображення
- регуляторна база активів, яка створена на дату переходу до стимулюючого регулювання, визначена на рівні залишкової вартості активів, включених до неї, на початок року t-1, тис.грн;
див. зображення
- залишкова вартість виведених з експлуатації активів (елементів активів) із регуляторної бази активів, яка створена на дату переходу до стимулюючого регулювання, у році t-1 (для ліцензіатів, перелік яких наведено в додатку 30 до цього Порядку, на 2025 рік - залишкова вартість активів, виведених у період від дати переходу на стимулююче регулювання по рік t-1 (включно), що не були враховані у діючих тарифах), тис. грн;
( Абзац сьомий пункту 5.13 глави 5 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1613 від 17.09.2024
)
див. зображення
- первісна вартість активів, створених з дотриманням вимог пунктів 2.5, 2.6 та 2.10 розділу II Порядку визначення регуляторної бази активів, у році t-1 (для ліцензіатів, перелік яких наведено в додатку 30 до цього Порядку, на 2025 рік - первісна вартість активів, створених у період від дати переходу на стимулююче регулювання по рік t-1 (включно), що не були враховані у діючих тарифах), тис. грн;
( Абзац восьмий пункту 5.13 глави 5 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1613 від 17.09.2024
)
див. зображення
- залишкова вартість активів, введених (повернутих) до регуляторної бази активів, визначена на дату виведення таких активів з експлуатації, у зв’язку із тимчасовим припиненням їх використання (щодо нерухомого майна - без демонтажу), у році t-1, тис.грн;
див. зображення
- встановлена НКРЕКП регуляторна норма доходу на регуляторну базу активів, яка створена на дату переходу до стимулюючого регулювання, відносні одиниці;
див. зображення
- регуляторна база активів, віднесених до категорії 1, що створена після переходу до стимулюючого регулювання, на початок року t, тис.грн.
На початок першого року першого регуляторного періоду впровадження стимулюючого регулювання РБА-0поч t дорівнює регуляторній базі активів, яка створена на дату переходу до стимулюючого регулювання (РБА-0);
РНДнов - встановлена НКРЕКП регуляторна норма доходу на регуляторну базу активів, яка створена після переходу до стимулюючого регулювання, відносні одиниці.
( Пункт глави 5 в редакції Постанов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1610 від 26.08.2020, № 1459 від 14.08.2024 )
5.14. Регуляторна база активів, яка створена на дату переходу до стимулюючого регулювання (РБА-0), та регуляторна база активів, яка створена після переходу на стимулююче регулювання, визначаються з урахуванням вимог Порядку визначення регуляторної бази активів.
5.15. Регуляторна база активів, яка створена на дату переходу до стимулюючого регулювання, може бути уточнена при коригуванні необхідного доходу на суму вартості активів, які були створені на момент переходу до стимулюючого регулювання, відповідно до інвестиційної програми, а також за рахунок надання послуг з приєднання електроустановок замовників поза заходами інвестиційної програми та активів, безоплатно отриманих ліцензіатами, у роках, які передували року впровадження стимулюючого регулювання, але на момент переходу до стимулюючого регулювання були відсутні дані щодо їх фактичної вартості.
( Пункт глави 5 із змінами, внесеними згідно з Постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1610 від 26.08.2020, № 1547 від 16.09.2021 )
5.16. Регуляторна база активів, віднесених до категорії 1, що створена після переходу до стимулюючого регулювання та на яку нараховується РНДнов, на початок року t (РБАпоч tнов 1з) визначається за формулою
( Абзац перший пункту 5.16 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1459 від 14.08.2024 )
див. зображення
(18)
( Абзац другий пункту 5.16 глави 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 936 від 16.08.2022; в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1459 від 14.08.2024 )
де див. зображення
- регуляторна база активів, віднесених до категорії 1, що створена після переходу до стимулюючого регулювання, визначена на рівні залишкової вартість активів, включених до неї на початок року t-1, тис.грн;
( Абзац третій пункту 5.16 глави 5 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1459 від 14.08.2024
)
див. зображення
- залишкова вартість виведених з експлуатації активів (елементів активів), віднесених до категорії 1, із регуляторної бази активів, створеної після переходу до стимулюючого регулювання, у році t-1 (для ліцензіатів, перелік яких наведено в додатку 30 до цього Порядку, на 2025 рік - залишкова вартість активів, виведених у період від дати переходу на стимулююче регулювання по рік t-1 (включно), що не були враховані у діючих тарифах), тис. грн;
( Абзац четвертий пункту 5.16 глави 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 936 від 16.08.2022
; в редакції Постанов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1459 від 14.08.2024
, № 1613 від 17.09.2024
)
див. зображення
- первісна вартість створених та прийнятих на баланс активів, віднесених до категорії 1 (у тому числі створених з дотриманням вимог пункту 3.5 розділу III Порядку визначення регуляторної бази активів), у році t-1 (для ліцензіатів, перелік яких наведено в додатку 30 до цього Порядку, на 2025 рік - первісна вартість активів, віднесених до категорії 1, створених та прийнятих на баланс у період від дати переходу на стимулююче регулювання по рік t-1 (включно), що не були враховані у діючих тарифах), тис. грн;
( Абзац п'ятий пункту 5.16 глави 5 в редакції Постанов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 936 від 16.08.2022
, № 1459 від 14.08.2024
, № 1613 від 17.09.2024
)
див. зображення
- залишкова вартість активів введених (повернутих) до регуляторної бази активів, визначена на дату виведення таких активів з експлуатації, у зв’язку із тимчасовим припиненням їх використання (щодо нерухомого майна - без демонтажу), у році t-1, тис.грн.
( Абзац шостий пункту 5.16 глави 5 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1459 від 14.08.2024
)
див. зображення
- регуляторна база активів, віднесених до категорії 2, що створена після переходу до стимулюючого регулювання, на початок року t, тис. грн;
див. зображення
- регуляторна база активів, віднесених до категорії 3, що отримана після переходу до стимулюючого регулювання, на початок року t, тис. грн;
див. зображення
- регуляторна база активів, віднесених до категорії 4, що створена після переходу до стимулюючого регулювання, на початок року t, тис. грн.
див. зображення
, див. зображення
та див. зображення
розраховуються аналогічно див. зображення
за формулою 14.

................
Перейти до повного тексту