- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНА АВІАЦІЙНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про затвердження Методичних рекомендацій щодо схвалення організацій з підготовки до технічного обслуговування
1. Затвердити Методичні рекомендації щодо схвалення організацій з підготовки до технічного обслуговування, що додаються.
2. Управлінню підтримання льотної придатності департаменту льотної придатності забезпечити:
2.1. Використання Методичних рекомендацій щодо схвалення організацій з підготовки до технічного обслуговування під час схвалення організацій, що здійснюють підготовку персоналу до технічного обслуговування цивільних повітряних суден.
2.2. Довести цей наказ до відома організацій, зареєстрованих на території України, що здійснюють підготовку персоналу до технічного обслуговування цивільних повітряних суден.
3. Рекомендувати організаціям, що здійснюють підготовку персоналу до технічного обслуговування цивільних повітряних суден, використання Методичних рекомендацій щодо схвалення організацій з підготовки до технічного обслуговування для виконання вимог Частини А Правил схвалення організацій з підготовки до технічного обслуговування (
Part-147) , затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 27.07.2011 № 237, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 18.08.2011 за № 986/19724.
4. Департаменту правового та адміністративного забезпечення забезпечити оприлюднення цього наказу на офіційному порталі Державіаслужби України.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Голови Гречка О.В.
Голова Державіаслужби України |
А.А. Колісник |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державіаслужби України
28.11.2011 № 401
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо схвалення організацій з підготовки до технічного обслуговування
I. Загальні положення
1.1. Ці Методичні рекомендації щодо схвалення організацій з підготовки до технічного обслуговування (далі - Методичні рекомендації) поширюються і є обов'язковими для співробітників уповноваженого органу з питань цивільної авіації, що беруть участь у схваленні організацій з підготовки до технічного обслуговування, а також рекомендуються для використання організаціям з підготовки персоналу до технічного обслуговування цивільних повітряних суден.
1.3. В цих Методичних рекомендаціях терміни вживаються в значенні, що наведені у Правилах.
1.4. Прийнятні методи встановлення відповідності (AMC) та керівний матеріал (GM), що наведені в додатках 1 та 2 до цих Методичних рекомендацій, встановлюють умови та забезпечують виконання технічних вимог та процедур для компетентних органів, які зазначені у Правилах.
II. Методичні рекомендації щодо схвалення та нагляду за діяльністю організації з підготовки до технічного обслуговування
2.1. Проведення схвалення та нагляд за діяльністю організації з підготовки до технічного обслуговування здійснює уповноважений орган з питань цивільної авіації на підставі
Правил .
Роботи зі схвалення організації з підготовки до технічного обслуговування рекомендується проводити за п'ятьма фазами:
попередня зустріч;
офіційна подача заяви;
оцінювання поданої документації;
проведення аудиту;
видача сертифіката схвалення.
Для того щоб продовжити процес схвалення, попередня фаза повинна бути завершена. Тобто процес схвалення може бути припинено на будь-якій фазі у разі, якщо при попередній фазі залишилися нерозглянуті документи або не усунені невідповідності. У разі припинення процесу схвалення уповноважений орган з питань цивільної авіації письмово повідомляє про це заявника. Припинення процесу схвалення наступає за умови:
1. Відмови заявника від подальших робіт зі схвалення;
2. У разі неусунення виявлених невідповідностей протягом 3 місяців з дати їх отримання на будь-якій фазі схвалення.
2.2. Попередня зустріч
2.2.1. Організації, яка має намір отримати схвалення на проведення підготовки авіаційного персоналу до технічного обслуговування цивільних повітряних суден, рекомендується детально ознайомитися з вимогами Правил, самовизначитися щодо відповідності всім вимогам
Правил та письмово звернутися до уповноваженого органу з питань цивільної авіації про намір отримати сертифікат схвалення. Уповноважений орган з питань цивільної авіації призначає дату проведення попередньої зустрічі. Зустріч проводиться в уповноваженому органі з питань цивільної авіації.
2.2.2. Рекомендується, щоб на попередній зустрічі організацію представляв відповідальний керівник за участю керівника з підготовки та керівника з якості. Основною метою попередньої зустрічі є:
1) отримання підтвердження, що керівні особи організації володіють детальними знаннями вимог Правил та в змозі практично їх реалізувати при розробці необхідних процедур, щоб забезпечити діяльність організації відповідно до вимог Правил;
2) отримання підтвердження, що організація має реальні можливості виконувати вимоги Правил у повному обсязі;
3) отримання підтвердження, що відповідальний керівник організації у повній мірі розуміє свою відповідальність щодо забезпечення фінансування та виконання всіх зобов'язань з підготовки згідно з вимогами Правил.
2.2.3. У разі позитивних результатів попередньої зустрічі відповідальному керівнику організації пропонується офіційно подати заяву до уповноваженого органу з питань цивільної авіації:
2.3. Офіційна подача заяви
2.3.1. Заяву про видачу сертифіката схвалення згідно з вимогами
Part-147 або внесення змін до сертифіката схвалення рекомендується подавати за
Формою 12 EASA , що наведена у доповненні IV додатка 1 до цих Методичних рекомендацій. Заява подається на ім'я керівника уповноваженого органу з питань цивільної авіації.
До заяви додаються:
1) Керівництво організації з підготовки до технічного обслуговування на електронному та/або паперовому носії;
2) заповнені бланки для погодження осіб керівного персоналу за Формою 4 EASA, що наведена у доповненні II додатка 1 до цих Методичних рекомендацій;
3) установчі документи (статут, довідка про реєстрацію, установчий договір).
Заява та всі документи, що додаються до неї, повинні бути оформлені і подані в оригіналі або нотаріально завірених копіях. Посилання на назви документів наводяться мовою оригіналу документа.
2.3.2. Заяву про видачу сертифіката схвалення рекомендується подавати не пізніше ніж за 90 робочих днів до очікуваної дати початку заявленої діяльності;
2.3.3. Заяву про відновлення чинності сертифіката схвалення, що був анульований або його дія була призупинена, рекомендується подавати не пізніше ніж за 60 робочих днів до очікуваної дати початку заявленої діяльності.
2.3.4. Заяву про внесення зміни до сертифіката схвалення (зміна до обсягу схвалення) рекомендується подавати не пізніше ніж за 30 робочих днів до очікуваної дати початку заявленої діяльності.
У випадку якщо через складність процесу схвалення витікає необхідність тривалого проведення доказових дій або здійснення заявником серйозних організаційних або кадрових змін в організації з підготовки до технічного обслуговування, терміни для здійснення визначених робіт в процесі схвалення і термін закінчення всього процесу визначаються в плані-графіку схвалення, що розробляється спільно уповноваженим органом з питань цивільної авіації і заявником.
2.3.5. Повідомлення про прийняття заяви або її відхилення, якщо не виконуються ці Методичні рекомендації, направляється уповноваженим органом з питань цивільної авіації, у термін не пізніше 15 робочих днів з дати надходження заяви до уповноваженого органу з питань цивільної авіації.
2.4. Оцінювання поданої документації
2.4.1. Заява розглядається з моменту її реєстрації в установленому порядку в уповноваженому органі з питань цивільної авіації.
Підставою для реєстрації заяви є:
а) повне та правильне заповнення заяви;
б) наявність всіх відповідним чином оформлених комплектних додатків до заяви, визначених у пункті 2.3.1 цих Методичних рекомендацій;
в) підтвердження про сплату державного збору за офіційні дії з схвалення відповідно до чинного законодавства.
2.4.2. Уповноважений орган з питань цивільної авіації план-графік схвалення, який направляється заявнику для погодження. План-графік схвалення визначає терміни виконання фаз процесу схвалення, а також вказує спосіб виконання аудитів (хто, коли і що підлягатиме аудиту). Тобто чи то буде один аудит, який виконуватиме група схвалення, чи декілька тематичних аудитів, які проводитиме один аудитор. Встановлює також орієнтовні дати виконання кожної з фаз.
2.4.3. Під час фази оцінювання документації встановлюється чи має заявник:
1) відповідні документи для виконання заявленої діяльності;
2) необхідні приміщення, персонал, обладнання та документацію для проведення заявлених видів підготовки;
3) дієві процедури згідно з вимогами
Правил ;
4) засоби для забезпечення зв'язку з уповноваженим органом з питань цивільної авіації;
5) обов'язки та відповідальність керівних працівників організації, їх взаємозв'язки.
2.4.4. Під час фази оцінювання документації уповноважений орган з питань цивільної авіації визначає відповідність кандидатур керівного персоналу організації кваліфікаційним вимогам та відсутності у цих працівників порушень, які мають (мали) вплив на безпеку авіації.
2.4.5. На підставі проведеного аналізу наданої документації уповноважений орган з питань цивільної авіації:
1) в разі позитивного результату інформує організацію про початок фази аудитів;
2) у випадку виявлення невідповідностей в будь-якому із поданих на розгляд документів, вони повідомляються організації.
2.4.6. Якщо невідповідності не усуваються протягом трьох місяців з дати надання листа, процес схвалення припиняється. Заява анулюється та кошти, сплачені на державні збори, не повертаються.
Повторний процес схвалення може бути проведений на загальних підставах.
2.5. Фаза аудиту
2.5.1 Уповноважений орган з питань цивільної авіації залежно від складеного та погодженого плану-графіку визначає спосіб виконання аудитів (хто, коли і що підлягатиме аудиту) тобто чи то буде один аудит, який виконуватиме група схвалення, чи декілька тематичних аудитів, які проводитиме один аудитор, а також сферу аудитів.
2.5.2. На підставі проведеного аудиту уповноважений орган з питань цивільної авіації встановлює відповідність організації вимогам правил, шляхом оцінки виконання процедур схваленого Керівництва організації з підготовки до технічного обслуговування.
2.5.3. Організації повідомляється про результати аудиту протягом 2 тижнів.
2.5.4. Уповноважений орган з питань цивільної авіації розглядає результати проведеного аудиту і після аналізу матеріалів з усунення виявлених невідповідностей приймає рішення щодо необхідності проведення повторного аудиту. Про прийняте рішення письмово інформує відповідального керівника організації.
2.5.5. Заявка, за якою не прийнято рішення про видачу сертифіката схвалення протягом трьох місяців з дня проведення останнього аудиту (у разі неусунення невідповідностей), анулюється, кошти із сплати державних зборів не повертаються. Відповідальному керівнику надається письмове повідомлення про застосовані уповноваженим органом з питань цивільної авіації дії та причину їх застосування.
2.6. Фаза видачі сертифіката схвалення
2.6.1. Сертифікат схвалення організації з підготовки до технічного обслуговування видається на необмежений строк.
2.6.2. Для видачі первинного схвалення усі невідповідності 1-го та 2-го рівнів повинні бути усунені.
2.6.3. Після закінчення фази аудиту та усунення організацією всіх виявлених невідповідностей, погодження керівного персоналу організації, уповноваженим органом з питань цивільної авіації приймається рішення про видачу сертифіката схвалення організації з підготовки до технічного обслуговування.
2.6.4. Сертифікат організації підписує керівник уповноваженого органу з питань цивільної авіації.
III. Безперервна дія сертифіката схвалення
3.1. Сертифікат схвалення видається на необмежений строк і залишається чинним за таких умов:
1) організація відповідає вимогам
Правил в частині положень, що стосуються опрацювання виявлених невідповідностей;
2) уповноваженому органові з питань цивільної авіації надано доступ до організації з метою визначення безперервності відповідності такої організації вимогам Правил;
3) сертифікат схвалення організації з підготовки до технічного обслуговування не було здано або анульовано;
4) сплати встановлених законодавством державних зборів.
3.2. У разі здавання або анулювання сертифіката схвалення організації з підготовки до технічного обслуговування він підлягає поверненню до уповноваженого органу з питань цивільної авіації.
Директор департаменту льотної придатності |
О.В. Більчук |
Додаток 1
до Методичних рекомендацій
щодо схвалення організацій
з підготовки до технічного
обслуговування
ПРИЙНЯТНІ МЕТОДИ ВСТАНОВЛЕННЯ
відповідності (АМС) до Правил схвалення організацій з підготовки до технічного обслуговування (PART-147) ( z0986-11 )
ЧАСТИНА A ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ
РОЗДІЛ A ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
АМС 147.A.15 Заява
РОЗДІЛ B ВИМОГИ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ
АМС 147.A.100(i) Вимоги до приміщень
1. Для схвалених базових курсів підготовки до технічного обслуговування це означає мати у наявності і забезпечувати необхідний доступ до копій усіх документів Part і національного авіаційного законодавства, примірників керівництв з технічного обслуговування типів повітряних суден і сервісних бюлетенів, директив льотної придатності, документації повітряного судна і компонентів, дозвільної документації, керівництв з процедур технічного обслуговування і програм технічного обслуговування.
2. За винятком документів Part і національних авіаційних правил, решта документації повинна представляти примірники з типу як для великих, так і для малих літаків, та повністю відповідати типу літаків і вертольотів. Документація стосовно авіаційної радіоелектроніки повинна охоплювати репрезентативну добірку наявного обладнання. Уся документація повинна переглядатися та оновлюватися на регулярній основі.
АМС 147.A.105 Вимоги до персоналу
1. Велика організація з підготовки до технічного обслуговування (організація, що спроможна забезпечувати навчання для 50 студентів або більше) повинна призначити керівника підготовки, який відповідатиме за управління навчальною організацією на щоденній основі. Така особа може також бути відповідальним керівником. Крім того, організація повинна призначити керівника з якості, який відповідатиме за управління системою якості, як визначено у пункті 147.A.130(b), і керівника з проведення екзаменів, який відповідатиме за управління відповідно до підрозділу C або D
Part-147 системою проведення екзаменів. Така особа (особи) може (можуть) також бути викладачем і/або екзаменатором.
2. Мала організація з підготовки до технічного обслуговування (організація, що спроможна забезпечувати навчання менше ніж для 50 студентів) може об'єднати будь-які або усі з положень підпункту (1) за умови, що компетентний орган виконає перевірку і упевниться, що усі функції можуть належним чином виконуватися в комбінації.
3. Коли організація також схвалена згідно з іншими документами Part, що містять деякі подібні функції, тоді такі функції можуть бути об'єднані.
АМС 147.A.105(b) і (g) Вимоги до персоналу
За винятком відповідального керівника,
Форма 4 EASA повинна бути заповнена для кожної особи, яка призначається на посаду, що вимагається згідно з 147.A.105(b). Зразок Форми 4 EASA включений до Доповнення II до АМС.
АМС 147.A.105(f) Вимоги до персоналу
Будь-яка особа, яка у даний час погоджена компетентним органом відповідно до національних авіаційних правил, що набули чинності до
Part-147 , що набуває чинності, може і надалі бути погодженою відповідно до 147.A.35(f).
АМС 147.A.105(h) Вимоги до персоналу
Підготовка з підвищення рівня знань звичайно триватиме 35 годин, але може бути пристосована до обсягу підготовки організації і певного інструктора та екзаменатора рівня знань.
АМС 147.A.110 Документація інструкторів, екзаменаторів та експертів
1. Наступний мінімум інформації, який відноситься до сфери діяльності, повинен зберігатися у зафіксованому вигляді по кожному інструктору, екзаменатору рівня знань та експерту з оцінювання практичних навичок:
(a) П. І. Б.
(b) Дата народження
(c) Персональний номер
(d) Досвід
(e) Кваліфікація
(f) Інформація про отриману підготовку (до початку роботи)
(g) Подальша підготовка
(h) Сфера діяльності
(i) Дата працевлаштування/ контракту
(j) Якщо застосовується - дата закінчення працевлаштування/ контракту.
2. Документація може зберігатися у будь-якому форматі, але повинна знаходитися під контролем системи якості організації.
3. Кількість осіб, які мають право доступу до системи, повинна підтримуватися на мінімальному рівні для забезпечення того, що документи не будуть змінені у недозволений спосіб або що не уповноважені особи не отримають доступ до таких конфіденційних документів.
Компетентний орган є уповноваженою особою під час вивчення системи документації при отриманні первісного схвалення або його продовження, або коли Компетентний орган має підстави для сумніву у кваліфікацій окремої особи.
АМС 147.A.115(c) Обладнання для проведення підготовки
1. Відповідна добірка частин повітряних суден означає відповідну стосовно конкретного предметного модуля або підмодуля Part-66, який викладається. Наприклад, модуль газотурбінного двигуна потребує надання достатньої кількості частин від різних типів газотурбінних двигунів, щоб показати, як виглядають такі частини, які є критичні області, з точки зору технічного обслуговування, і надати можливість провести вправи з розбирання/складання.
2. Відповідні повітряні судна, двигуни, частини повітряних суден і авіаційне радіоелектронне обладнання означають відповідні стосовно конкретного предметного модуля або підмодуля
Part-66 , який викладається. Наприклад, підготовка за категорією авіаційне радіоелектронне обладнання B2 потребує, окрім іншого обладнання, доступ принаймні до одного типу встановленого автопілоту і системи командних пілотажних приладів, щоб можна було спостерігати за технічним обслуговуванням і функціонуванням системи і, таким чином, було більш повною мірою зрозуміло для студента у виробничому середовищі.
3. "Доступ" може трактуватися в поєднанні з вимогами до приміщень та обладнання згідно з 147.A.100(d), означаючи, що може бути угода зі схваленою за
Part-145 організацією з технічного обслуговування, щоб одержати доступ до таких частин і т. д.
АМС 147.A.120(a) Навчальний матеріал з технічного обслуговування
Конспекти курсу підготовки, діаграми і будь-який інший навчальний матеріал повинні бути актуальними. Там, де не впроваджена система внесення змін та поправок, необхідно надавати відповідне письмове попередження.
АМС 147.A.130(b) Процедури підготовки та система якості
1. Процедура незалежного аудиту повинна забезпечувати те, щоб всі аспекти відповідності вимогам
Part-147 перевірялись принаймні один раз на кожні 12 місяців і може бути виконана як одноразова повна перевірка або розподілена на 12 місяців відповідно до складеного плану.
2. У малій організації з підготовки до технічного обслуговування функція незалежного аудиту може бути передана за контрактом іншій схваленій за
Part-147 організації з підготовки до технічного обслуговування або компетентній особі, яка є прийнятною для компетентного органу. Коли мала організація з підготовки до технічного обслуговування вирішує виконувати функцію аудиту за контрактом, обумовлюється, що аудит проводитиметься двічі на кожні 12 місяців, при цьому про один з таких аудитів не повідомляється заздалегідь.
3. Коли організація з підготовки до технічного обслуговування також схвалена згідно з іншою Part, що вимагає систему якості, тоді такі системи якості можуть бути об'єднані.
4. Коли підготовка або екзамени проводяться за системою контролю субпідряду:
(i) повинна бути встановлена процедура попереднього аудиту, за допомогою чого схвалена за Part-147 організація з підготовки до технічного обслуговування повинна провести аудит передбачуваного субпідрядника, щоб визначити чи відповідають послуги субпідрядника цілям Part-147;
(ii) повторний аудит субпідрядника повинен виконуватися принаймні один раз кожні 12 місяців, щоб забезпечувати безперервну відповідність стандартам Part-147;
(iii) процедура контролю субпідряду повинна документувати аудити субпідрядника і мати план подальших корегувальних дій.
5. Повинна бути встановлена незалежність системи аудиту, що досягається постійним забезпеченням того, що аудити виконуються персоналом, який не відповідає за функцію або процедуру, що перевіряється.
АМС 147.A. 135 Екзамени
1. Екзамени можуть бути комп'ютерного або паперового зразка, а також їх комбінацією.
2. Фактичні питання, що використовуватимуться під час окремого екзамену повинні бути визначені екзаменаційним персоналом.
АМС 147.A.140 Керівництво організації з підготовки до технічного обслуговування
1. Рекомендований формат Керівництва включений у Доповнення I.
2. Коли організація з підготовки до технічного обслуговування схвалена згідно з іншою Part, що також вимагає наявність Керівництва, таке Керівництво може сформувати основу для Керівництва організації з підготовки до технічного обслуговування, як об'єднаного документа, якщо інше Керівництво містить інформацію згідно з вимогами 147.A.140 і включено покажчик перехресних посилань на основі Доповнення I.
3. Коли підготовка або екзамени проводяться за системою контролю субпідряду, Керівництво організації з підготовки до технічного обслуговування повинне містити спеціальну процедуру щодо контролю субпідрядників згідно з пунктом 2.18 Доповнення I, та список субпідрядників згідно з вимогами 147A.140(a)12 і детально визначено у пункті 1.7 Доповнення I.
4. Компетентний орган може схвалити делеговану систему внесення змін до Керівництва для всіх змін, крім тих, що впливають на схвалення.
АМС 147.A.145(d) Права організації з підготовки до технічного обслуговування
1. Коли підготовка або екзамени проводяться за системою контролю субпідряду, це означає, що на період такої підготовки або екзаменів, схвалення за
Part-147 було тимчасово поширене на субпідрядника. Звідси випливає, що ті частини приміщень, обладнання субпідрядника, його персонал і процедури, які задіяні відносно студентів схваленої за Part-147 організації з підготовки до технічного обслуговування, повинні відповідати вимогам Part-147 на період такої підготовки або екзаменів, при цьому забезпечення виконання цих вимог залишається відповідальністю організації схваленої.
2. Схвалена за Part-147 організація з підготовки до технічного обслуговування не зобов'язана мати всі приміщення, обладнання і персонал для підготовки, яке їй потрібне за субпідрядом, але вона повинна мати власну кваліфікацію, щоб визначати чи субпідрядник відповідає стандартам Part-147. Певну увагу потрібно приділити тому чи підготовка, що надається, також належним чином відповідає вимогам
Part-66 і технологіям повітряних суден.
3. Контракт між схваленою за Part-147 організацією з підготовки до технічного обслуговування і субпідрядником повинен містити:
- для Агентства і компетентного органу - положення, яке забезпечує право доступу до субпідрядника;
- для субпідрядника - положення про повідомлення схваленої за
Part-147 організації з підготовки до технічного обслуговування про будь-яку зміну, що може вплинути на схвалення за Part-147, перш ніж будь-яка така зміна відбудеться.
РОЗДІЛ C СХВАЛЕНИЙ БАЗОВИЙ КУРС ПІДГОТОВКИ
АМС 147.A.200 Схвалений базовий курс підготовки
Для цілей цього пункту, година навчання означає 60 хвилин навчання, без перерв.
АМС 147.A.200(b) Схвалений базовий курс підготовки
Кожна категорія або підкатегорія свідоцтва базового курсу підготовки може бути розділена на модулі або підмодулі знань і може бути перемішана зі складовими елементами практичної підготовки, за умови дотримання потрібних складових часу 147.A.200(f) та (g).
АМС 147.A.200(d) Схвалений базовий курс підготовки
1. Коли схвалена за
Part-147 організація з підготовки до технічного обслуговування укладає контракт з іншою організацією відповідно до 147.A.100(d) на проведення складової практичної підготовки, повністю чи частково, така організація повинна гарантувати, що складові практичної підготовки виконуються належним чином.
2. Принаймні 30 % складової практичної підготовки повинно бути проведено у фактичному виробничому середовищі технічного обслуговування.
АМС 147.A.200(g) Схвалений базовий курс підготовки
Нижче наведена типова тривалість конвертації:
(a) щоб отримати кваліфікацію для конвертації наявного згідно з
Part-66 свідоцтва на виконання технічного обслуговування повітряного судна підкатегорії A1 в підкатегорію B1.1 або B2, схвалений базовий курс підготовки повинен бути не менше ніж 1600 годин і для конвертації наявного згідно з Part-66 свідоцтва на виконання технічного обслуговування повітряного судна підкатегорії A1 у підкатегорію B1.1 об'єднану з B2 схвалений базовий курс підготовки повинен бути не менше ніж 2200 годин. Курс повинен включати 60 % - 70 % теоретичного навчання;
(b) щоб отримати кваліфікацію для конвертації наявного згідно з Part-66 свідоцтва на виконання технічного обслуговування повітряного судна підкатегорії B1.1 в B2 або категорії B2 в підкатегорію B1.1 схвалений базовий курс підготовки повинен бути не менше ніж 600 годин і включати 80 % - 85 % теоретичної підготовки;
(c) щоб отримати кваліфікацію для конвертації наявного згідно з Part-66 свідоцтва на виконання технічного обслуговування повітряного судна підкатегорії B1.2 в підкатегорію B1.1 схвалений базовий курс підготовки повинен бути не менше ніж 400 годин і включати 50 % - 60 % теоретичної підготовки.
................Перейти до повного тексту