- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
Про результати комплексної перевірки органів державної податкової служби Черкаської області
Результати комплексної перевірки органів державної податкової служби Черкаської області за період з 1 січня 2006 року по 1 травня 2009 року, проведеної на виконання наказу ДПА України від 30.04.2009 N 69-к "Про проведення комплексної перевірки органів державної податкової служби Черкаської області", свідчать про позитивну динаміку збору платежів до бюджету та збільшення кількості платників, які сплачують податки.
Розрахункову базу 2008 року до загального фонду державного бюджету виконано на 104,9 відс., додатково до бюджету надійшло 109,1 млн. гривень. Разом з тим, не забезпечено виконання збору за спеціальне водокористування (95,1 відс.), платежів за користування надрами загальнодержавного значення (45,7 відс.), податку на додану вартість (збір) (83 відс.), акцизного збору з ввезених на територію України товарів (-5,3 відс.), плати за державну реєстрацію, крім плати за державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності (87,7 відс.), збору на розвиток виноградарства та хмелярства (91,7 відс.), частини прибутку (доходу) (42,3 відс.), інших податкових надходжень (73,1 відсотка).
Протягом січня - травня цього року до державного бюджету надійшло 990,7 млн. гривень. Завдання зі збору платежів до загального фонду державного бюджету виконано на 107,3 відс., додатково надійшло 67,8 млн. гривень. Не забезпечила надходження лише ДПІ у Лисянському районі, де виконання склало 90 відс., а бюджет недоотримав 162 тис. гривень.
На 82,7 млн. грн. порівняно з початком року зросла сума переплат до державного бюджету, в тому числі з податку на прибуток підприємств - 33,2 млн. грн., податку на додану вартість - 3,8 млн. грн., акцизного збору - 44,8 млн. гривень. Обсяг невідшкодованих сум ПДВ збільшився на 68,8 млн. грн. та станом на 01.05.2009 складає 219,2 млн. гривень.
Поряд з цим, протягом перевіреного періоду неповною мірою використано можливості для збільшення бюджетних надходжень і розширення бази оподаткування за рахунок поліпшення якості контрольно-перевірочної та аналітичної роботи, руйнування схем мінімізації сплати податків, скорочення податкового боргу тощо.
Відсутність належної організації роботи з адміністрування податку на прибуток (заступник голови - Нескороженна Р.М., начальник управління оподаткування юридичних осіб - Гребеник О.С.) стала однією з причин невиконання завдань зі збору податку на прибуток до загального фонду державного бюджету за січень - травень 2009 року (55 відс.), бюджет недоотримав понад 63 млн. гривень. Не забезпечили виконання надходжень п'яти місяців цього року з податку на прибуток ДПІ у м. Черкаси (Прокопенко Р.О.) - 45,3 відс., Смілянська ОДПІ (Криштопа М.В.) - 78,8 відс., Канівська ОДПІ (Умриш Б.В.) - 87,4 відс., ДПІ у Жашківському районі (Бабенко В.Р.) - 83,8 відс. та ДПІ у Звенигородському районі - 59,5 відсотка.
Не вжито достатніх заходів з боку ДПА області та підпорядкованих підрозділів на місцях щодо підвищення рівня податкової віддачі по податку на прибуток підприємств. Так, порівняно з 2008 роком у першому кварталі цього року знизився рівень податкової віддачі в цілому по області на 0,07 відсотка. Крім того, абсолютне значення податкової віддачі (1,03 відс.) значно менше середнього рівня по Україні (2,15 відсотка). Найнижчий його рівень у Канівській ОДПІ - 0,21 відс., Золотоніській ОДПІ (Байбуз Ю.М.) - 0,64 відс., ДПІ у Драбівському районі (Бут В.А.) - 0,46 відс. та ДПІ у Шполянському районі (Боїн О.О.) - 0,71 відсотка.
Крім того, виявлено недоліки в організації проведення камеральних перевірок
декларацій з податку на прибуток, що призводило до заниження податкових зобов'язань платників. У ДПІ у м. Черкаси (заступник начальника ДПІ у м. Черкаси Воробкало К.І.) та Золотоніській ОДПІ неналежним чином здійснювався контроль за додержанням підприємствами вимог п. 5.9 ст.
5 Закону України від 28 грудня 1994 року
N 334 "Про оподаткування прибутку підприємств" (далі - Закон N 334) у частині ведення обліку приросту (убутку) та незмінності протягом року декларування балансової вартості товарних запасів.
На порушення вимог Порядку проведення камеральної перевірки податкової декларації з податку на прибуток, затвердженого наказом ДПА України від 11.12.2006
N 766 (далі - Порядок N 766), ДПІ у Корсунь-Шевченківському районі (Шевченко Т.В.) при проведенні камеральних перевірок не з'ясовано розбіжності між показниками доходів від продажу товарів (робіт, послуг)
декларації з податку на прибуток та показниками загальних обсягів поставки декларації з ПДВ (ТОВ "ВО "Верстатопром", ТОВ "АПК "Белагросервіс", ВАТ "Корсунь-Шевченківський маслосирзавод", ВАТ ВО "Восход" - загальна сума розбіжностей 460 тис. гривень).
Потребує активізації робота з адміністрування податку на додану вартість (заступник голови - Нескороженна Р.М., начальник управління оподаткування юридичних осіб - Гребеник О.С.). Хоча завдання зі збору податку на додану вартість за січень - травень цього року в цілому перевиконано, ДПІ в Лисянському та Тальнівському районах не забезпечили його виконання відповідно на 94,9 та 97 відсотків.
І досі податковими органами області не дотримуються вимоги ст.
9 Закону України від 3 квітня 1997 року
N 168/97 "Про податок на додану вартість" (далі - Закон N 168) щодо здійснення платниками податків умовного продажу при анулюванні свідоцтва платника ПДВ. Це призвело до ненарахування суми податку на додану вартість при наявних залишках товарних запасів (Золотоніська, Канівська, Уманська, Смілянська ОДПІ, ДПІ у Городищенському, Маньківському, Черкаському районах та м. Черкаси).
На порушення вимог п. 3.2 Порядку направлення органами державної податкової служби України податкових повідомлень платникам податків та рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій, затвердженого наказом ДПА України від 21.06.2001
N 253 (далі - Порядок N 253), за результатами камеральних перевірок
декларацій податку на додану вартість та розрахунків бюджетного відшкодування ПДВ не складалися або складалися не в повному обсязі податкові повідомлення-рішення форми
"В2" про заниження бюджетного відшкодування (ДПІ у Жашківському, Христинівському та Шполянському районах).
Крім цього, неприйняття ДПІ у м. Черкаси податкового повідомлення-рішення форми
"В2" про заниження бюджетного відшкодування на суму 672626 грн. (ПСП "Ньютон-транс") у подальшому призвело до відшкодування 12913 грн., які не повинні були враховуватись при розрахунку сум бюджетного відшкодування, оскільки платник добровільно відмовився від отримання такої суми заниження як бюджетного відшкодування згідно з пп. 7.7.7 п. 7.7 ст.
7 Закону
N 168.
Неякісно проведено камеральні перевірки розрахунків з акцизного збору ДП "Кам'янський спиртогорілчаний комбінат", ТОВ "Хлібна Нива" (ДПІ у Кам'янському районі).
На порушення пп. 17.1.7 п. 17.1 ст.
17 Закону України від 21 грудня 2000 року
N 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (далі - Закон N 2181) не застосовано штрафні санкції за несвоєчасну сплату узгоджених податкових зобов'язань до ПП "Вітава", ТОВ "Дніпроінвест-Ч", ТОВ "Березовська цегла" (ДПІ у Маньківському районі).
Канівською та Золотоніською ОДПІ не застосовано штрафні санкції за несвоєчасну сплату податку з доходів фізичних осіб, податку на додану вартість, збору на розвиток виноградарства і хмелярства, збору за забруднення навколишнього природного середовища, плати за землю, податку з власників транспортних засобів.
На порушення пп. 17.1.1 п. 17.1 ст.
17 Закону
N 2181 за неподання податкової звітності не застосовано штрафні санкції до ТОВ "Хортиця", ВАТ "Трест Уманьпромжитлобуд", ТОВ "Анка" (Уманська ОДПІ). Не застосовано своєчасно штрафні санкції за порушення термінів подання звітності до ДП "Іваньківський цукровий завод" і ВАТ "Христинівський молокозавод" (ДПІ у Маньківському, Христинівському районах).
Мали місце факти прийняття податкових повідомлень-рішень з порушенням термінів, встановлених п. 6.1.7 Інструкції про порядок застосування та стягнення сум штрафних (фінансових) санкцій органами державної податкової служби України, затвердженої наказом ДПА України від 17.03.2001
N 110, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 23.03.2001 за N 268/5459. Зокрема, до СТОВ "Агрокомплекс", ВАТ Кам'янське підприємство "Агрохім", СТОВ "Надія", ТОВ підприємство з іноземними інвестиціями "Вуд менеджмент" (ДПІ у Кам'янському районі), ТОВ "Агропром-В", ТОВ "Асар", ДП "Ватутінське вантажно-транспортне управління" (ДПІ у м. Ватутіне), ВАТ "Корсунь-Шевченківська райагропроммеханізація", ВАТ "Звенигородкаагрохім" (ДПІ у Корсунь-Шевченківському районі).
На порушення п. 7.3 Інструкції про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, затвердженої наказом ДПА України від 18.07.2005
N 276, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 02.08.2005 за N 843/11123 (далі - Інструкція N 276), несвоєчасно здійснювалось списання переплат по СТОВ "Світанок", ТОВ "Промтехномаркет" (ДПІ у Корсунь-Шевченківському районі), ПСП ім. Мічуріна (ДПІ у Звенигородському районі), Маньківській райдержадміністрації, ДП "Уманське лісове господарство" (ДПІ у Маньківському районі).
Потребує покращання організація роботи підрозділів погашення прострочених податкових зобов'язань (заступник голови Слюсар А.М., начальник відділу прострочених податкових зобов'язань Конишева Л.М.).
Перевіркою своєчасності формування та направлення першої та другої податкових вимог платникам, які мають податковий борг, встановлено порушення вимог ст.
6 Закону
N 2181 та пп. 4.3 та 4.4 Порядку направлення органами державної податкової служби України податкових вимог платникам податків, затвердженого наказом ДПА України від 03.07.2001
N 266. Зокрема, мають місце факти несвоєчасного формування податкових вимог ДПІ у м. Черкаси, у Шполянському районі, у Жашківському районі, Уманською ОДПІ, випадки формування, але не вручення податкових вимог Уманською ОДПІ, неформування податкових вимог ДПІ у Шполянському та Жашківському районах.
При організації роботи з реєстрації податкової застави встановлено недотримання Уманською ОДПІ, ДПІ у Шполянському, Жашківському районах вимог ст.
7 Закону України від 18 листопада 2003 року
N 1255-IV "Про забезпечення вимог кредиторів та реєстрацію обтяжень" та Податкового роз'яснення положень ст.
8 Закону України від 21 грудня 2000 року
N 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", затвердженого наказом ДПА України від 06.07.2006
N 385, у частині опису предметів податкової застави таким чином, щоб у подальшому такі активи можливо було ідентифікувати. Крім того, в ДПІ у м. Черкаси встановлено випадки порушення вимог п. 8.3 ст. 8 Закону N 2181 та пункту 3.1 Порядку застосування податкової застави органами державної податкової служби, затвердженого наказом ДПА України від 28.08.2001
N 338, коли реєстрація податкової застави в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна здійснювалась без дотримання умови строку дії такої податкової застави понад десять календарних днів.
Виявлено окремі випадки недотримання вимог Порядку стягнення коштів та продажу інших активів платника податків, які перебувають у податковій заставі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 квітня 2002 року
N 538. Зокрема, Уманською ОДПІ - в частині стягнення коштів не раніше ніж на 30 календарний день з моменту надіслання платнику податків другої податкової вимоги; Смілянською ОДПІ - щодо заповнення актів про спрямування готівки в рахунок погашення податкового боргу платника податків; ДПІ у місті Черкаси, у Шполянському районі - щодо спрямування готівки в рахунок погашення заборгованості перед бюджетами без направлення податкових вимог фізичним особам - боржникам.
І досі мають місце зарахування коштів до надходжень за рахунок вжитих заходів підрозділами погашення прострочених податкових зобов'язань, які суперечать вимогам розпорядження ДПА України від 11.12.2002 N 389-р "Про розподіл сплачених та повернутих до бюджету сум між структурними підрозділами органів державної податкової служби України" та Порядку зарахування коштів структурними підрозділами, доведеного листом ДПА України від 06.11.2006 N 20528/7/16-1317/19-0617 (далі - Порядок зарахування коштів), що свідчить також про відсутність дієвого контролю з боку Департаменту погашення прострочених податкових зобов'язань ДПА України (Чмерук М.О.).
Так, по ДПІ у м. Черкаси до показників за рахунок вжитих заходів підрозділу погашення прострочених податкових зобов'язань включено надходження розстрочених сум та сплату поточних зобов'язань від підприємств, у яких відсутній податковий борг, на загальну суму 4,1 млн. гривень. Аналогічні порушення мали місце в Уманській, Канівській ОДПІ, ДПІ у Шполянському та Жашківському районах.
Суттєві недоліки виявлено в організації роботи підрозділів управління податкового контролю юридичних осіб ОДПС області (заступник голови - Велько Т.М., начальник управління податкового контролю юридичних осіб - Циганкова В.І.).
Недотримання вимог Порядку обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів), затвердженого наказом ДПА України від 19.02.98
N 80 (далі - Порядок N 80), щодо термінів проведення документальних перевірок платників податків, які подали заяви про зняття з обліку, встановлено в ДПІ у м. Черкаси, Золотоніській, Уманській, Смілянській ОДПІ, ДПІ у Городищенському, Корсунь-Шевченківському, Кам'янському районах.
Крім того, поза увагою керівництва ДПІ у Жашківському районі (Бабенко В.Р.) залишилась ліквідація ТОВ "Церес", яке, маючи залишки товарних запасів на загальну суму 740,1 тис. грн., було знято з обліку без проведення документальної перевірки. Лише під час комплексної перевірки було вжито заходів щодо недопущення фіктивного банкрутства.
Порушення вимог Порядку
N 253 у частині своєчасного вручення (направлення) податкових повідомлень-рішень встановлено в ДПІ у м. Черкаси та у Городищенському районі, Уманській та Золотоніській ОДПІ.
Недотримання вимог ст.
17 Закону
N 2181 у частині визначення кількості періодів та максимально можливої суми фінансової санкції виявлено в ДПІ у м. Черкаси, у Городищенському та Корсунь-Шевченківському районах.
Порушення вимог ст.
254 Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо складання протоколів про адміністративне правопорушення та передачі їх до суду для накладення адміністративного стягнення відповідно до ст. 257 зазначеного Кодексу встановлено в ДПІ у м. Черкаси та Золотоніській ОДПІ.
Недотримання вимог Методичних вказівок щодо визначення стандартів якості контрольно-перевірочної роботи, затверджених наказом ДПА України від 02.12.2005
N 540, Порядку оформлення результатів невиїзних документальних, виїзних планових та позапланових перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, затвердженого наказом ДПА України від 10.08.2005
N 327 (далі - Порядок N 327), Методичних рекомендацій щодо оформлення матеріалів документальних перевірок, затверджених наказом ДПА України від 27.04.2006
N 225 (далі - Методичні рекомендації N 225), наказу ДПА України від 11.09.2008
N 584 "Про затвердження зразків форм актів перевірок та Методичних рекомендацій щодо їх оформлення" призвело до недоліків у оформленні результатів документальних планових та позапланових перевірок працівниками ДПІ у м. Черкаси, Золотоніській, Уманській, Смілянській ОДПІ, ДПІ у Городищенському, Корсунь-Шевченківському, Кам'янському районах.
На порушення вимог Порядку зарахування коштів, за відсутності дієвого контролю з боку Департаменту податкового контролю юридичних осіб (Заглада І.В.), в Уманській, Смілянській ОДПІ, ДПІ у Городищенському, Корсунь-Шевченківському, Кам'янському, Звенигородському, Христинівському, Маньківському районах та м. Черкаси мали місце випадки виконання доведених показників підрозділами податкового контролю юридичних осіб за рахунок включення до звітних даних поточних платежів платників податків та переплат. Так, лише по ДПІ у м. Черкаси встановлено недостовірність звітності на 3,6 млн. гривень.
Незважаючи на надання ДПА України застережень до реєстрів на відшкодування ПДВ, протягом 2008 року працівниками ДПІ у м. Черкаси, у Черкаському районі, Смілянської ОДПІ неодноразово повторно, без вжиття відповідних контрольно-перевірочних заходів, до реєстрів включались суми податку на додану вартість по ТОВ "Ньютон - Консалтинг", ТОВ "Селена", ТОВ "Фортекс", ТОВ "Техно-Инвест", ТОВ "ММ Пекеджінг Україна", ТОВ "НВК "Комес", що призвело до зволікань з підтвердженням заявлених до відшкодування сум ПДВ.
ДПІ у м. Черкаси та Смілянською ОДПІ станом на 01.05.2009 не перевірено ряд повідомлень уповноважених банків про порушення термінів розрахунків у сфері ЗЕД. Перевіркою якості складання актів перевірок фінансових установ та підприємств - учасників зовнішньоекономічної діяльності ДПІ у м. Черкаси та Смілянською ОДПІ встановлено, що окремі акти складено із порушенням Методичних рекомендацій
N 225 та Порядку
N 327.
Недостатнім є контроль ДПА в Черкаській області (заступник голови Нескороженна Р.М.) за роботою підпорядкованих підрозділів оподаткування фізичних осіб державних податкових інспекцій, що призвело до незастосування штрафних санкцій за порушення граничних строків сплати узгодженого податкового зобов'язання відповідно до пп. 17.1.7 п. 17.1 ст.
17 Закону
N 2181 по податку з доходів фізичних осіб, податку на додану вартість, по сплаті збору за розвиток виноградарства і хмелярства, садівництва і хмелярства та збору за забруднення навколишнього природного середовища. Так, у Канівській ОДПІ не застосовані штрафні санкції на загальну суму 6,7 тис. грн., Золотоніській ОДПІ - 3 тис. гривень.
На порушення вимог п. 7.4 Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість, затвердженого наказом ДПА України від 30.05.97
N 166 (далі - Порядок N 166), в окремих випадках не проводились камеральні перевірки по уточнюючих розрахунках платників податку на додану вартість фізичних осіб, що призвело до недотримання вимог п. 17.2 ст.
17 Закону
N 2181 у частині застосування штрафних санкцій у зв'язку з виправленням платниками податків самостійно виявлених помилок (ДПІ у Жашківському районі).
Недотримання вимог п. 14.2 ст.
14 Декрету Кабінету Міністрів України від 26 грудня 1992 року
N 13-92 "Про прибутковий податок з громадян" у частині перерахунку податку з доходів фізичних осіб у 15-денний термін з дня подання платником податку річної декларації про отримані доходи встановлено в Канівській ОДПІ.
Підрозділами оподаткування фізичних осіб Канівської та Золотоніської ОДПІ допускались випадки порушення вимог Порядку оформлення результатів документальних перевірок щодо дотримання податкового та валютного законодавства суб'єктами підприємницької діяльності - фізичними особами, затвердженого наказом ДПА України від 11.06.2004
N 326.
Так, у матеріалах документальних перевірок відсутні документи, які б свідчили про проведення обстеження місця здійснення діяльності приватних підприємців на предмет встановлення факту використання підприємцями найманої праці, що свідчить про формальний підхід до проведення перевірки. Не приділялася увага висвітленню в матеріалах перевірок питань дотримання платниками податків вимог чинного законодавства в частині оплати праці, зокрема, забезпечення у розмірах, не нижчих за мінімальний розмір заробітної плати, визначений законом.
Недостатній контроль з боку обласного апарату призвів до низької організації роботи з адміністрування податку з власників транспортних засобів. Допускались випадки непроведення камеральних перевірок та невиявлення порушень Закону України від 11 грудня 1991 року
N 1963 "Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів" у частині застосування правильних ставок податку платниками та при несвоєчасному надходженні податків та штрафних санкцій до бюджету (Канівська та Золотоніська ОДПІ). Також у зазначених державних податкових інспекціях порушувалися вимоги Декрету Кабінету Міністрів України від 17 березня 1993 року
N 24-93 "Про податок на промисел" щодо видачі одноразових патентів з податку на промисел не за місцем проживання громадян. Крім того, за період, що перевірявся, не складено жодного протоколу про адміністративні правопорушення за зайняття підприємницькою діяльністю без державної реєстрації.
У Канівській ОДПІ встановлені випадки недотримання підрозділами оподаткування фізичних осіб вимог Методичних рекомендацій
N 225.
ДПА в Черкаській області не організовано роботу із безумовного виконання вимог ст.
15 Закону України від 22 травня 2003 року
N 889-IV "Про податок з доходів фізичних осіб", якою регулюються оподаткування операцій із заміщення втраченої власності, щодо залучення окремої категорії громадян, які отримували суми страхового відшкодування в результаті втрати об'єкта майна. Не отримувалася та не аналізувалася наявна в базах даних інформація про суми здійснених виплат такого страхового відшкодування страховиками, не координувалася робота з органами внутрішніх справ та територіальними підрозділами МНС щодо отримання від цих органів необхідної інформації стосовно зазначеної категорії населення.
Через недостатню координацію та взаємодію між структурними підрозділами інспекцій допускались порушення у веденні оперативного обліку платежів. У ДПІ у м. Черкаси та Канівській ОДПІ мали місце випадки несвоєчасного опрацювання інформації щодо сум нез'ясованих платежів, що призвело до порушення термінів обліку зазначених сум, передбачених абзацом п'ятим п. 3.1 Інструкції
N 276.
Працівниками юридичного відділу ДПІ у м. Черкаси систематично не виконуються вимоги контрольних завдань ДПА України та ДПА в області щодо своєчасності, якості та достовірності наданої інформації. При перевірці стану виконавської дисципліни працівниками юридичного відділу за листопад - грудень 2008 року та січень - квітень 2009 року виявлено випадки неналежного та невчасного виконання контрольних завдань ДПА в області. Зокрема, на порушення вимог листа ДПА в області від 20.05.2008 N 9530/10-021 ДПІ у м. Черкаси, починаючи з 01.09.2008, надається неякісна інформація щодо розгляду актуальних та резонансних справ на наступному тижні, не надавались описи справ. На порушення вимог листа ДПА в області від 03.03.2008 N 4088/10-021 інспекцією 04.12.2008 не направлено до юридичного управління ДПА в області на наступний день після отримання повістку Вищого адміністративного суду України по справі N 07/3518 за позовом ТОВ "АВС-МГ" про визнання недійсним податкового повідомлення-рішення.
У ДПІ у м. Черкаси з 01.07.2006 по 26.11.2008 не забезпечено належного контролю за розглядом справ про адміністративні правопорушення, зокрема, відсутній консолідований облік протоколів, які складаються працівниками структурних підрозділів, не здійснювався облік постанов судів у справах про адміністративні правопорушення, прийнятими за протоколами органів ДПС, не забезпечено належного контролю за надходженням адміністративних штрафів.
Виявлено недоліки в організації роботи управління податкової міліції ДПА в області (перший заступник голови - начальник управління Дзісяк О.П.). Управлінням не досягнуто очікуваних результатів щодо ліквідації злочинних схем незаконного відшкодування податку на додану вартість, викриття резонансних злочинів щодо ухилення від сплати податків та відшкодування завданих державі збитків.
Протягом 2008 року податковою міліцією області викрито 187 злочинів, з яких 148 - тяжкі та особливо тяжкі, збільшено питому вагу тяжких та особливо тяжких злочинів у загальній кількості викритих злочинів на 22 відс. (склала 79,1 відсотка). Водночас, в деяких підрозділах недостатньо організовано роботу в цьому напрямі, питома вага злочинів вказаної категорії склала у ВПМ Уманської ОДПІ (Мельник С.І.) 73,9 відс., ВПМ ДПІ у Корсунь-Шевченківському районі (Дробот В.О.) - 70 відс., ВПМ ДПІ у Звенигородському районі (Кулик В.П. ) - 58,8 відсотка.
У той же час, збільшення питомої ваги тяжких та особливо тяжких злочинів у загальній кількості викритих не завжди досягалось за рахунок злочинів за ухилення від сплати податків. Так, при середньообласному відсотку тяжких злочинів за ухилення від сплати податків у загальній кількості тяжких та особливо тяжких злочинів 40,5 відс., у ВПМ Золотоніської ОДПІ цей показник складав 26 відс., ВПМ ДПІ у Корсунь-Шевченківському районі - 28,6 відсотка.
Навантаження по викритих злочинах за ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах на одного оперативного працівника по області складало 0,41 відс., у той же час у ВПМ ДПІ у Корсунь-Шевченківському районі та ВПМ Золотоніської ОДПІ цей показник склав 0,22 та 0,29 відс. відповідно.
Протягом 2008 року по кримінальних справах за ухилення від сплати податків відшкодовано 6,3 млн. грн., або 56,8 відс. завданих збитків (по Україні - 43,4 відсотка). Найгірші показники з відшкодування збитків по справах за ухилення від сплати податків мали ВПМ ДПІ у Корсунь-Шевченківському районі (з 854 тис. грн. не відшкодовано жодної гривні), ВПМ Уманської ОДПІ (з 1,4 млн. грн. відшкодовано 381 тис. грн., або 26,8 відсотка).
Протягом січня-квітня 2009 року виявлено 69 злочинів, з яких 66 тяжких, або 95,7 відс. (знято з обліку з урахуванням минулих років 5 злочинів). При цьому лише по 14 викритих тяжких злочинах кримінальні справи порушено слідчими податкової міліції (по 47 - слідчими прокуратури, по 5 - слідчими органів внутрішніх справ). Працівниками ГВПМ ДПІ у м. Черкаси (Лукашов О. М.) з викритого 21 тяжкого злочину лише по 2-х кримінальних справах порушено слідчими податкової міліції. За 12 тяжкими злочинами, викритими ВПМ Уманської ОДПІ, та 3 тяжкими злочинами, викритими ВПМ ДПІ у Звенигородському районі, кримінальні справи порушено іншими правоохоронними органами.
Відділами податкової міліції ДПІ у Корсунь-Шевченківському районі та ДПІ у Звенигородському районі не викрито жодного злочину за ухилення від сплати податків, взагалі зазначені територіальні відділи податкової міліції мають найнижче навантаження на 1 оперативного співробітника з виявлення злочинів: ВПМ ДПІ у Корсунь-Шевченківському - 0,11 та Звенигородському - 0,36 районах (по області 0,47). Слід зауважити, що у ВПМ Корсунь-Шевченківської ОДПІ (по штату 9 оперативних працівників) викрито лише 1 злочин у сфері оподаткування.
Прорахунки у роботі, допущені окремими підрозділами податкової міліції, негативно вплинули на забезпечення надходження коштів до бюджету за рахунок відшкодування збитків по кримінальних справах і свідчать про неналежне оперативне супроводження матеріалів перевірок про ухилення від оподаткування та необхідність проведення якісного доперевірочного аналізу, вивчення питання майнового стану платників податків з метою забезпечення відшкодування збитків.
За результатами відпрацювання протягом цього року заявлених підприємствами-вигодонабувачами до відшкодування з бюджету сум ПДВ їх обсяг зменшено на 1,6 млн. грн., донараховано податкових зобов'язань на загальну суму 1,8 млн. грн., з яких стягнуто 114 тис. грн., заблоковано на рахунках - 80,7 тис. гривень. Протягом 2009 року порушено кримінальні справи стосовно 5 підприємств-вигодонабувачів.
Незадовільно організовано відпрацювання підприємств-вигодонабувачів ВПМ Уманської ОДПІ, що виявилось у відсутності донарахувань сум податків та викритих злочинів за ухилення від сплати податків, а ВПМ ДПІ у Звенигородському та у Корсунь-Шевченківському районах внаслідок неналежної організації оперативно-службової діяльності не встановлено жодного підприємства-вигодонабувача.
Протягом січня - квітня цього року за участі співробітників податкової міліції області попереджено 12 фактів необґрунтованих заяв на відшкодування ПДВ на загальну суму 34,8 млн. гривень. За виявленими за участі податкової міліції фактами необґрунтованих заяв на відшкодування ПДВ порушено 7 кримінальних справ на загальну суму упередженого податку 8,6 млн. гривень. У той же час співробітниками ВПМ Уманської ОДПІ по упередженому до відшкодування ПДВ у сумі 1,1 млн. грн. злочини стосовно посадових осіб підприємств, які безпідставно претендують на відшкодування ПДВ, взагалі не викривались.
................Перейти до повного тексту