1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
П О С Т А Н О В А
N 257 від 15.09.99
м. Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови Центральної виборчої комісії N 279 від 29.07.2004 )
Про Методичні роз'яснення (рекомендації) щодо практичного застосування положень постанов та інших документів Центральної виборчої комісії з питань фінансового та матеріально-технічного забезпечення виборчих кампаній та всеукраїнського референдуму в Україні
Відповідно до пункту 1 частини другої статті 15, статті 17, частини одинадцятої статті 18, статей 21, 34, 35 Закону України "Про вибори Президента України", статей 11-13, 17, 36, 37 Закону України "Про вибори народних депутатів України", статей 11, 26, 28, 30 та 32 Закону України "Про всеукраїнський та місцеві референдуми", статей 11-16 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" Центральна виборча комісія
ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Методичні роз'яснення (рекомендації) щодо практичного застосування положень постанов та інших документів Центральної виборчої комісії з питань фінансового та матеріально-технічного забезпечення виборчих кампаній та всеукраїнського референдуму в Україні (додаються).
2. Методичні роз'яснення (рекомендації) надіслати територіальним виборчим комісіям.
Голова Центральної виборчої комісії М.РЯБЕЦЬ
Додаток
до постанови Центральної виборчої комісії
від 15 вересня 1999 року N 257
МЕТОДИЧНІ РОЗ'ЯСНЕННЯ (РЕКОМЕНДАЦІЇ)
щодо практичного застосування положень постанов та інших документів Центральної виборчої комісії з питань фінансового та матеріально-технічного забезпечення виборчих кампаній та всеукраїнського референдуму в Україні
I. Про порядок фінансового забезпечення виборів Президента України, народних депутатів України, всеукраїнського референдуму
Фінансове забезпечення виборчих кампаній по виборах Президента України, народних депутатів України, всеукраїнського референдуму здійснюється органами Державного казначейства України за рахунок коштів, передбачених на ці цілі у Державному бюджеті України, відповідно до чинного законодавства України.
Головним розпорядником бюджетних коштів є Центральна виборча комісія, а розпорядниками цих коштів на місцях - територіальні (окружні) виборчі комісії, комісії з всеукраїнського референдуму (далі - комісії), що є юридичними особами.
Центральна виборча комісія відкриває фінансування комісій на підставі єдиного кошторису видатків територіальної (окружної) комісії, комісії з всеукраїнського референдуму, що затверджується Центральною виборчою комісією. Проекти єдиних кошторисів видатків комісії розробляють згідно з затвердженими Центральною виборчою комісією Середніми нормами видатків територіальної (окружної) виборчої комісії, комісії з всеукраїнського референдуму і подають їх на затвердження у десятиденний строк з дня прийняття рішень про їх утворення. Середні норми видатків для потреб дільничних виборчих комісій затверджуються також Центральною виборчою комісією.
До кожної статті проектів кошторисів видатків, що подаються на розгляд Центральної виборчої комісії, додаються відповідні розрахунки. Центральна виборча комісія розглядає подані проекти у триденний строк із дня надходження документів і затверджує кошториси комісій.
При розподілі коштів на потреби дільничних виборчих комісій комісії повинні враховувати кількість виборців на дільницях, місце та умови розташування дільниць, забезпечення їх необхідним обладнанням, у тому числі й обладнанням, що залишилося на збереженні у відповідних радах з попередніх виборів.
Витрачання коштів територіальними (окружними) виборчими комісіями, комісіями з всеукраїнського референдуму здійснюється згідно з затвердженим Центральною виборчою комісією кошторисом видатків відповідної комісії.
Порядок фінансового забезпечення виборів Президента України 31 жовтня 1999 року визначено спільним документом Центральної виборчої комісії, Головного управління Державного казначейства України та Правління Державного ощадного банку України. *
--------------------
* Опубліковані Центральною виборчою комісією у Збірнику нормативно-правових актів з питань організації та проведення виборів Президента України 31 жовтня 1999 року, випуск третій, стор.23-26.
--------------------
Цей Порядок визначає вичерпний перелік документів, що подаються до територіальних органів Державного казначейства для відкриття особової справи та реєстраційного рахунку, з якого будуть здійснюватися всі розрахунки територіальної виборчої комісії. При цьому слід мати на увазі, що лімітна довідка про витрати із бюджету на 1999 рік за кодами функціональної класифікації асигнувань надається Центральною виборчою комісією за формою, встановленою постановою Центральної виборчої комісії від 27 серпня 1999 року N 201.
Фінансове забезпечення реалізації заходів, передбачених кошторисом, здійснюється через територіальні органи Державного казначейства України за безготівковим розрахунком на підставі угод, які укладаються між комісією і підприємством, організацією, установою (далі - юридичною особою), що надає послуги.
У разі коли за місцем розташування комісії немає відповідного підприємства, організації чи установи, що можуть надавати ті чи інші послуги, комісія укладає договір (трудову угоду) з фізичною особою, яка може надавати необхідні послуги, виконувати певні роботи. Це стосується транспортного, юридичного, господарського та іншого обслуговування комісії, ведення бухгалтерського обліку та звітності, виготовлення та установки кабін для голосування, друкування списків виборців та іншої, пов'язаної з діяльністю комісії, виборчої документації тощо.
Оплата праці та матеріальне стимулювання праці членів територіальних і дільничних виборчих комісій здійснюється відповідно до вимог статті 17 Закону України "Про вибори Президента України" та постанов Кабінету Міністрів України від 3 лютого 1998 року N 110 "Про умови оплати праці членів окружних і дільничних виборчих комісій", від 7 червня 1999 року N 991 "Про оплату праці членів територіальних і дільничних виборчих комісій по виборах Президента України **, а також Порядку нарахування і виплати заробітної плати та одноразової винагороди членам територіальних і дільничних виборчих комісій по виборах Президента України, затвердженого спільним наказом Міністерства фінансів України і Міністерства праці та соціальної політики України.
------------------------
** Там же, стор. 21-22.
------------------------
Порядок використання виборчою комісією автотранспорту та форма Типового договору на транспортне обслуговування виборчої комісії затверджені постановою Центральної виборчої комісії від 15 липня 1999 року N 112 "Про порядок використання виборчою комісією автотранспорту та форму Типового договору на транспортне обслуговування виборчої комісії". *
---------------
* Опублікований Центральною виборчою комісією у Збірнику нормативно-правових актів з питань організації та проведення виборів Президента України 31 жовтня 1999 року, випуск третій, стор. 70-74.
Для визначення вартості транспортного обслуговування та обліку роботи орендованого транспорту застосовується подорожній лист службового легкового автомобіля за формою, затвердженою наказом Державного комітету статистики України від 17 лютого 1998 року N 74 "Про затвердження типової форми первинного обліку роботи службового легкового автомобіля та інструкції про порядок її застосування".
Вартість транспортних послуг складається з оплати праці водія, відшкодування амортизації транспортних засобів та вартості паливно-мастильних матеріалів.
Оплата праці водія визначається відповідно до галузевої угоди, укладеної між Державним департаментом автомобільного транспорту України і профспілкою працівників автомобільного транспорту та шляхового господарства України по галузі "автомобільний транспорт" на 1999 рік, залежно від робочого класу автомобіля, обсягу двигуна на підставі погодинної тарифної ставки:
Робочий клас
автомобіля
Обсяг двигуна (в л.) Погодинна тарифна
ставка
Особливо малий і
малий
Середній
Великий
до 1,8

від 1,8 до 3,5
від 3,5
50,9

52,7
54-6
Крім того, в оплату праці водія включаються надбавка за класність у відсотках до тарифної ставки (I клас - 25 відсотків, II клас - 10 відсотків) та доплата за роботу в умовах ненормованого робочого дня у розмірі 25 відсотків тарифної ставки.
Для розрахунку амортизаційних відрахувань береться денна норма зносу, що визначається таким чином: середня ринкова вартість автомобіля х 0,25 : 12 міс.: 30 днів.
Вартість паливно-мастильних матеріалів визначається відповідно до наказу Державного департаменту автомобільного транспорту Міністерства транспорту України від 10.02.98 р. N 43 "Норми витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті".
Порядок залучення до роботи у виборчих комісіях спеціалістів і технічних працівників, оплати їх праці в період підготовки і проведення виборів та форма Трудової угоди між виборчою комісією і фізичною особою затверджені постановою Центральної виборчої комісії від 15 липня 1999 року N 113 "Про Порядок залучення до роботи у виборчій комісії спеціалістів і технічних працівників, оплати їх праці в період підготовки і проведення виборів та форму Трудової угоди". *
--------------------
* Опублікований Центральною виборчою комісією у Збірнику нормативно-правових актів з питань організації та проведення виборів Президента України 31 жовтня 1999 року, випуск третій, стор. 75-78.
--------------------
Слід мати на увазі, що загальна сума винагороди за транспортне обслуговування приватним транспортом (оплата праці водія, відшкодування водієві амортизації транспортних засобів) і заробітна плата, що нараховується за виконані роботи за трудовою угодою, оподатковуються внесками до Пенсійного фонду 1% - у разі нарахування заробітної плати у розмірі до 150 грн. включно, 2% - понад 150 грн. та внесками до фонду соціального страхування на випадок безробіття (0,5%).
Прибутковий податок справляється відповідно до Декрету Кабінету Міністрів України "Про прибутковий податок з громадян" від 26 грудня 1992 року N 13-92, а саме:
- для непрацюючих осіб, пенсіонерів, залучених до роботи на період виборчої кампанії, прибутковий податок справляється за шкалою, передбаченою статтею 7, з урахуванням пільг, передбачених статтею 6 цього Декрету;
- для осіб, які надають послуги в період їх відпустки або за сумісництвом, прибутковий податок справляється за ставкою 20% згідно з пунктом 2 статті 7 та статті 12 Декрету.
На всю суму винагороди за транспортне обслуговування (фонд оплати праці водія та амортизація транспортних засобів) і на заробітну плату, що нараховуються за виконані роботи за трудовою угодою, здійснюються обов'язкові нарахування внесків, передбачені чинним законодавством, що відносяться до статті "Нарахування на фонд оплати праці", а саме:
- до Пенсійного фонду - 32%
- до фонду соціального страхування
(нарахування здійснюється у разі,
якщо строки виконання договору
(трудової угоди) перевищують 2
тижні
- 4 %
- до фонду соціального страхування
на випадок безробіття
- 1,5%
РАЗОМ: 37,5% (33,5%)
II. Роз'яснення (рекомендації) щодо ведення бухгалтерського обліку та складання звітності в територіальних (окружних) виборчих комісіях, комісіях з всеукраїнського референдуму
Бухгалтерський облік бюджетних коштів, асигнованих на підготовку та проведення виборів і всеукраїнського референдуму, та складання бухгалтерської звітності здійснюються комісіями відповідно до постанови Центральної виборчої комісії від 18 червня 1999 року N 97 "Про Порядок обліку надходження та витрат бюджетних коштів, що виділяються на підготовку і проведення виборів, всеукраїнського референдуму, та звітності з цих питань виборчих комісій, комісій з всеукраїнського референдуму, і про форми фінансового звіту". *
------------------
* Опублікований Центральною виборчою комісією у Збірнику нормативно-правових актів з питань організації та проведення виборів Президента України 31 жовтня 1999 року, випуск третій, стор. 27-43.
------------------
Для ведення бухгалтерського обліку операцій з виконання кошторису видатків комісій застосовується план рахунків, передбачений Інструкцією з бухгалтерського обліку в установах і організаціях, що перебувають на державному бюджеті, затвердженою наказом Міністерства фінансів СРСР від 10 березня 1987 року N 61 (є чинною для бюджетних установ і організацій України).
Бухгалтерський облік здійснюється за меморіально-ордерною формою, яка грунтується на використанні принципу систематизації і накопичування даних первинних документів безпосередньо в реєстрах аналітичного та синтетичного обліку.
Записи в реєстрах проводяться за показниками, необхідними для своєчасного прийняття управлінських рішень та здійснення контролю фінансово-господарської діяльності комісії, а також для складання періодичної бухгалтерської звітності.
Основними реєстрами за цією формою обліку є меморіальні ордери.
Використовуються також реєстри аналітичного обліку: відомості, таблиці, книги та картки.
Наприкінці місяця підсумкові дані із меморіальних ордерів заносяться до Головної книги, яку використовують для узагальнення даних меморіальних ордерів, взаємної перевірки записів за окремими рахунками та складання звітності.
Перелік необхідних форм меморіальних ордерів наведено у згаданій постанові Центральної виборчої комісії.
Звітність територіальних (окружних) виборчих комісій, комісій з всеукраїнського референдуму складається відповідно до Інструкції про складання установами та організаціями, які отримують бюджетні кошти, місячної та квартальної звітності у 1999 році, затвердженої наказом Головного управління Державного казначейства України від 18 березня 1999 року N 23, та вищезгаданої постанови Комісії.
Загальний порядок організації бухгалтерського обліку в територіальній (окружній) виборчій комісії, комісії з всеукраїнського референдуму здійснюється за такою схемою:
Прибутковий податок з нарахованих доходів працівників справляється також відповідно до Декрету Кабінету Міністрів України від 26 грудня 1992 року N 13-92 (зі змінами та доповненнями) "Про прибутковий податок з громадян". Відомості про суми нарахованих доходів та утриманих податків працівників комісій надсилаються до органу Державної податкової адміністрації України за місцезнаходженням відповідної територіальної (окружної) виборчої комісії за формою 8-ДР, затвердженою наказом Державної податкової адміністрації України від 30 грудня 1997 року N 473.
При нарахуванні будь-яких доходів працівникові комісії обов'язково видається довідка про суми нарахованих доходів та утриманих податків за формою N 3, затвердженою наказом Головної Державної податкової інспекції України від 25 грудня 1995 року N 97, яка необхідна для проведення перерахунків прибуткового податку з сукупного доходу за рік.
При закупівлі товарів (робіт, послуг) за рахунок бюджетних коштів, що виділяються на проведення виборчих кампаній, посадовим особам виборчих комісій необхідно керуватися вимогами постанови Кабінету Міністрів України від 28 червня 1997 року N 694.
Після завершення виборчої кампанії, всеукраїнського референдуму фінансовий звіт подається до Центральної виборчої комісії особисто головою та бухгалтером комісії у строки відповідно до графіка, затвердженого Головою Центральної виборчої комісії.
Після подання звіту до Центральної виборчої комісії вся бухгалтерська документація, включаючи документи первинного обліку, разом з виборчою документацією, передаються до державної архівної установи за місцем знаходження комісії.
III. Рекомендації посадовим особам виборчих комісій, комісій з всеукраїнського референдуму щодо дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 28 червня 1997 року N 694 ( 694-97-п ) "Про організацію та проведення торгів, тендерів у сфері державних закупівель товарів (робіт, послуг)" стосовно закупівлі товарів (робіт, послуг) за рахунок бюджетних коштів, що виділяються на проведення виборчих кампаній, всеукраїнського референдуму
Постановою Кабінету Міністрів України від 28 червня 1997 року N 694 "Про організацію та проведення торгів, тендерів у сфері державних закупівель товарів (робіт, послуг)" * затверджено Положення про порядок організації та проведення торгів (тендерів) у сфері державних закупівель товарів (робіт, послуг) (додається). Відповідно до цього Положення підприємства, установи, організації, що здійснюють закупівлю продукції за рахунок коштів державного бюджету, зобов'язані проводити торги.
-------------------
* Опубліковано в газеті "Урядовий кур'єр" від 02.10.97 р.
-------------------
Застосування цього Положення є обов'язковим при закупівлях товарів (робіт, послуг), якщо вартість таких закупівель дорівнює або перевищує 10 тисяч гривень.
Закупівля продукції, що регулюється цим Положенням, при очікуваній її вартості від 10 тисяч до 70 тисяч гривень має проводитися шляхом застосування процедур запиту цінових пропозицій (підпункт "в" пункту 22 вищезазначеного Положення). Для проведення торгів виборчій комісії, комісії з всеукраїнського референдуму необхідно прийняти відповідне рішення (постанову) про їх проведення та створення конкурсної комісії, до складу якої входять представники комісії у складі не менше трьох осіб.
Головою цієї комісії бажано призначати заступника голови або секретаря виборчої комісії, комісії з всеукраїнського референдуму.
Після прийняття такої постанови конкурсна комісія подає запит щодо цінових пропозицій не менш як трьом постачальникам (підрядникам).
Відповідно до пункту 61-2 Положення кожному постачальнику (підрядник), до якого звернуто запит, повідомляється про те, чи включаються у вартість продукції витрати на транспортування, страхування, сплату мита, податків та інших зборів і обов'язкових платежів.
Кожний постачальник (підрядник) має право подати тільки одну цінову пропозицію, яку не можна змінювати в подальшому (пункт 61- 3 Положення).
Пропозиція подається в запечатаних конвертах не пізніше граничного терміну, встановленого комісією.
Рішення про укладення договору про закупівлю приймається на користь постачальника, який запропонував найнижчу ціну (з обов'язковим урахуванням технічних, якісних та інших характеристик продукції, що задовольняють замовника).
Результати розгляду цінових пропозицій оформляються протоколом з обгрунтуванням прийнятого рішення про укладення договору (контракту) про закупівлю. Протокол повинен містити стислу інформацію щодо процедури торгів згідно з пунктом 22 вищезазначеного Положення, підписується головою конкурсної комісії.
Договори (контракти), укладені за наслідками проведення процедури запиту цінових пропозицій, разом з відповідними протоколами конкурсної комісії щодо обгрунтування прийнятих рішень надаються при здійсненні розрахунків на запит органу Державного казначейства України, де відкрито особову справу та реєстраційний рахунок виборчої комісії, комісії з всеукраїнського референдуму.
IV. Питання матеріально-технічного забезпечення діяльності комісій
Згідно з виборчим законодавством виборчі комісії, комісії з всеукраїнського референдуму, які є юридичними особами, а їх голови - розпорядниками бюджетних коштів, що виділяються з Державного бюджету України на проведення виборів, всеукраїнського референдуму, вирішують у встановленому Центральною виборчою комісією порядку питання:
розподілу коштів на потреби дільничних виборчих комісій (дільничних комісій з референдуму);
здійснення контролю щодо забезпечення дільничних виборчих комісій (дільничних комісій з референдуму) приміщеннями, транспортом, засобами зв'язку;
матеріально-технічного забезпечення виборів та всеукраїнського референдуму на відповідній території (у межах своєї компетенції).
Нормативні вимоги до приміщень виборчих комісій, комісій з всеукраїнського референдуму, примірний перелік обладнання та інвентаря, необхідного для забезпечення їх діяльності, примірний перелік видів послуг, що можуть надаватися цим комісіям, визначено постановою Центральної виборчої комісії від 8 липня 1999 року N 107 "Про Нормативні вимоги до приміщення виборчої комісії, комісії з всеукраїнського референдуму, Примірний перелік обладнання та інвентаря, необхідних для виборчої комісії, комісії з всеукраїнського референдуму, та про Примірний перелік видів послуг, що можуть надаватися цим комісіям за кошторисом видатків на підготовку і проведення виборів, всеукраїнського референдуму". *
-------------------
* Опубліковано Центральною виборчою комісією у Збірнику нормативно-правових актів з питань організації та проведення виборів Президента України 31 жовтня 1999 року, випуск третій, стор. 65-69.
-------------------
Слід зауважити, що обладнання, відмічене у додатку 2 до цієї постанови позначкою *, може надаватися виборчим комісіям (комісіям з всеукраїнського референдуму) в користування з оплатою згідно з затвердженими Центральною виборчою комісією кошторисами видатків виборчої комісії, комісії з всеукраїнського референдуму. Інше зазначене у цьому додатку обладнання та інвентаря, враховуючи тимчасовий характер діяльності виборчих комісій (комісій з всеукраїнського референдуму), надається їм відповідно до чинного виборчого законодавства (наприклад, частини одинадцятої статті 18 Закону України "Про вибори Президента України" органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, на території яких вони утворені і діють.
V. Особисті виборчі фонди кандидатів у Президенти України та порядок здійснення контролю за використанням їх коштів
Постановами Центральної виборчої комісії від 24 червня 1999 року N 99 та від 19 серпня 1999 року N 188 затверджено Порядок формування особистих виборчих фондів кандидатів у Президенти України та здійснення контролю за надходженням, достовірністю обліку і використанням їх коштів та звітності про них. *
------------
* Там же, стор. 47-64.
------------
Цим документом визначено порядок відкриття і закриття рахунків особистих виборчих фондів, приймання та перерахування пожертвувань до виборчих фондів юридичних та фізичних осіб, облік і використання їх коштів, звітність та контроль.
У ньому наведено вичерпний перелік заходів, безпосередньо пов'язаних із проведенням передвиборної агітації, фінансове забезпечення яких здійснюється виключно за рахунок коштів особистих виборчих фондів кандидатів у Президенти України (пункт 12 Порядку).
Цей документ може бути особливо корисним для територіальних виборчих комісій, які здійснюють в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі організацію використання кандидатами у Президенти України засобів масової інформації для проведення передвиборної агітації та її фінансування за рахунок коштів державного бюджету при розгляді скарг суб'єктів виборчого процесу на порушення виборчого Закону щодо фінансування та проведення передвиборної агітації окремими кандидатами у Президенти України. Ці територіальні виборчі комісії територіальних виборчих округів N 1, N 11, N 19, N 25, N 42, N 64, N 70, N 75, N 84, N 94, N 98, N 104, N 118, N 127, N 135, N 144, N 152, N 157, N 163, N 174, N 182, N 188, N 195, N 202, N 207, N 223, N 225 визначено постановою Центральної виборчої комісії від 1 вересня 1999 року N 227.

................
Перейти до повного тексту