- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Київська регіональна митниця
Н А К А З
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Київської
регіональної митниці
N 735 від 05.08.2005 )
( Наказ втратив чинність (крім розділу 4, "Порядок
оформлення листа-узгодження суб'єкта ЗЕД для пропуску
вантажу, який підлягає обов'язковій сертифікації,
через митний кордон України до зони діяльності КРМ"),
додатки 1-7 та блок-схеми до нього на підставі
Наказу Київської регіональної митниці
N 1250 від 24.12.2004 )
Про затвердження Тимчасової технології оформлення, контролю та анулювання листів-узгоджень на проведення митного оформлення вантажів поза зоною діяльності оперативного відділу, де акредитований суб'єкт ЗЕД
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами
Київської регіональної миниці
N 94 від 12.02.2001
N 496 від 12.06.2001
N 21 від 16.01.2004
N 507 від 17.05.2004 )
У відповідності з ст.
9,
12,
38 Митного Кодексу України, листів ДМКУ від 11.01.1994 р.
N 11/3-69 та від 18.04.1995 р.
N 11/3-1713, з метою усунення обмежень, що стримують розвиток підприємницької діяльності, та з метою вдосконалення оформлення, контролю за листами-узгодженнями на митне оформлення вантажів поза зоною діяльності транзитно-вантажного відділу митниці, де зареєстрований суб'єкт зовнішньоекономічної діяльності,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити та ввести в дію з 23 березня 2000 р. "Тимчасову технологію оформлення, контролю та анулювання листів-узгоджень на проведення митного оформлення вантажів поза зоною діяльності оперативного відділу, де акредитований суб'єкт ЗЕД".
2. Начальникам оперативних підрозділів ознайомити підпорядкований інспекторський склад з вищезазначеною технологією. Довести особовому складу під розпис.
3. Начальникам оперативних підрозділів визначити інспекторів, які згідно своїх функціональних обов'язків відповідають за оформлення та контроль листів-узгоджень. Надати списки уповноважених інспекторів разом із зразками підписів та N ОНН інспектора до загального відділу.
4. Начальникам підпорядкованих митниць забезпечити розроблення технології оформлення, контролю та анулювання листів-узгоджень на проведення митного оформлення вантажів поза зоною діяльності оперативного відділу, де акредитований суб'єкт ЗЕД, з урахуванням в даній технології специфіки роботи митниць.
5. Начальникам оперативних підрозділів забезпечити інформування суб'єктів ЗЕД про введення в дію даного наказу та його вимоги.
6. Вважати такими, що втратили чинність накази Київської регіональної митниці від 27.01.1999 р.
N 41; від 09.04.1998 р. N 206; від 15.05.1997 р. N б\н; накази Київської митниці від 09.04.1997 р. N 165; від 01.10.1996 р. N 130.
7. Начальнику загального відділу довести положення наказу до оперативних підрозділів.
8. Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступників начальника митниці Степуренка О.Ф. та Ольховика О.М.
9. Загальний контроль залишаю за собою.
Начальник митниці | Симонов О.Л. |
Затверджено
Наказ Київської регіональної
митниці від 20 березня
2000 р. N 236
Симонов О.І.
Тимчасова технологія оформлення, контролю та анулювання листів-узгоджень на проведення митного оформлення вантажів поза зоною діяльності оперативного відділу, де акредитований суб'єкт ЗЕД
Зміст
1. Загальні положення.
2. Порядок оформлення листа-узгодження суб'єкта ЗЕД на проведення митного оформлення вантажу в зоні діяльності іншої митниці.
3. Порядок оформлення листа-узгодження суб'єкта ЗЕД для пропуску вантажу, який підлягає обов'язковій сертифікації через митний кордон України до зони діяльності Київської регіональної митниці (далі- КРМ).
4. Порядок оформлення листа-узгодження суб'єкта ЗЕД на проведення митного оформлення вантажу в оперативному підрозділі КРМ, поза місцем акредитації у КРМ.
5. Порядок оформлення листа-узгодження суб'єкта ЗЕД з метою перевезення вантажу з митного ліцензійного складу (далі-МЛС), в зоні діяльності іншої митниці до КРМ для проведення подальшого митного оформлення.
6. Проведення митного оформлення вантажу у КРМ за листом-узгодженням, наданим іншою митницею.
1. Загальні положення.
Технологія розроблена на виконання вимог листів ДМКУ
N 11/3-69 від 11.01.94 р.,
N 11/3-1713 від 18.04.95 р., листа ДМСУ від 10.01.97 р.,
N 11/6-124, листа ДМСУ
N 11/6-3964 від 06.05.97 р. та запроваджується з метою встановлення єдиного порядку контролю за проведенням митного оформлення вантажів, що здійснюється суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності за листами-узгодженнями.
Листи-узгодження заповнюються суб'єктами ЗЕД (або особами уповноваженими на декларування) та надаються до оперативного підрозділу за місцем акредитації у необхідній кількості в залежності від мети листа-узгодження.
Лист-узгодження заповнюється машинописним текстом, виправлення та підчистки в ньому не допускаються.
Забороняється надання листів-узгоджень на товари, на які нараховується акцизний збір.
Лист-узгодження обліковується у оперативному відділі. В ньому проставляється порядковий номер, згідно "Журналу обліку листів-узгоджень" даного оперативного підрозділу (додаток N 1).
У разі наявності у оперативному підрозділі програмного забезпечення по контролю за листами-узгодженнями, допускається ведення "Журналу обліку листів-узгоджень" у електронному вигляді за допомогою ПЕОМ.
Лист-узгодження видається на кожний окремий випадок декларування. Якщо, на протязі дії листа-узгодження, суб'єктом ЗЕД укладаються додаткові угоди до контракту, які суттєво не змінюють даних заявлених у листі-узгодженні, суб'єкт ЗЕД звертається до оперативного відділу з заявою про зміну даних у листі-узгодженні. Порядок оформлення заява співпадає з оформленням листа-узгодження.
До листів-узгоджень додається пакет документів у двох примірниках. Пакет документів обов'язково скріпляється і прошнуровується суб'єктом ЗЕД та завіряється печаткою підприємства на зворотному боці останнього листа з зазначенням кількості аркушів у пакеті документів.
Можливість проведення митного оформлення вантажу за листом-узгодженням із зазначенням у ньому всього обсягу вантажів (обсяг зазначений у контракті) потребує обов'язкового узгодження з керівництвом митниці. При цьому на листі попередньо відображається позиція керівництва оперативного відділу щодо можливості надання відкріплення на весь обсяг за контрактом. У разі отримання позитивного рішення керівництва митниці, уповноважений інспектор оперативного відділу після закінчення кожного кварталу, за вимогою суб'єкта ЗЕД, завіряє копію нової довідки про декларування валютних коштів. На копії робиться запис:
"Дійсна до листа-узгодження від " " ___ 2000 р. N ___.", який завіряється підписом та ОЛЛ, уповноваженого інспектора.
Суб'єктом ЗЕД щоквартально до оперативного підрозділу за місцем акредитації надається звіт про проведення митного оформлення вантажів за листами-узгодженнями, наданими в інші митниці, або оперативні підрозділи КРМ (додаток N 2).
Не подання щоквартального звіту до оперативного підрозділу або подання недостовірних даних є підставою для відмови у подальшому оформленні листів-узгоджень суб'єкту ЗЕД та внесення даного суб'єкта ЗЕД до переліку боржників.
Листи-узгодження, надані для проведення митного оформлення вантажів в зону діяльності КРМ, але поза місцем акредитації, діють на протязі одного місяця з моменту реєстрації в оперативному підрозділі.
Листи-узгодження, надані для пропуску вантажу через митний кордон України в зону діяльності КРМ або на переміщення з МЛС іншої митниці до КРМ, діють до моменту поставлення вантажу в зону діяльності КРМ. Для зняття з контролю листа-узгодження, до оперативного підрозділу надається копія оформленої ВМД.
Листи-узгодження, видані суб'єктам ЗЕД в оперативному підрозділі, за якими не було підтвердження з загального відділу щодо реєстрації у КРМ підлягають анулюванню по закінченню строку дії довідки про декларування валютних коштів, за умови надання листів-узгоджень, які є у суб'єкта ЗЕД. У разі неможливості анулювання листа-узгодження з вини суб'єкта ЗЕД, надання наступних листів-узгоджень призупиняється до моменту вияснення за фактом анулювання.
Листи-узгодження, видані суб'єктам ЗЕД в оперативному підрозділі, за якими не було здійснення митного оформлення вантажів, підлягають обов'язковому анулюванню тільки за заявою суб'єкта ЗЕД.
Митне оформлення вантажів суб'єктів ЗЕД поза місцем обліку у КРМ, які підконтрольні ДСЕК, проводиться виключно в ТВВ-8 Київської регіональної митниці на підставі листа-узгодження між оперативними відділами митниці.
Митне оформлення вантажів, які підлягають ліцензуванню та квотуванню, або надходять на митну територію України у відповідності з зовнішньоекономічними контрактами, які підлягають реєстрації у Міністерстві економіки України, поза зоною діяльності оперативного відділу, де акредитований суб'єкт ЗЕД, здійснюється на підставі листа-узгодження між оперативними відділами митниці.
Без надання листів-узгоджень між відділами КРМ проводиться митне оформлення вантажів:
- які переміщуються залізничним транспортом (крім виставкових товарів; товарів гуманітарної допомоги; товарів підконтрольних ДСЕК; товарів, що належать представництвам іноземних держав, міжнародних організацій, іноземних фірм та їх співробітникам; товарів, які переміщуються кур'єрськими службами прискореної доставки; поштових відправлень) проводиться в ТВВ-2 Київської регіональної митниці;
- які переміщуються річковим транспортом (крім виставкових товарів; товарів гуманітарної допомоги; товарів підконтрольних ДСЕК; товарів, що належать представництвам іноземних держав, міжнародних організацій, іноземних фірм та їх співробітникам; товарів, які переміщуються кур'єрськими службами прискореної доставки; поштово-багажних відправлень), проводиться в ТВВ-5 Київської регіональної митниці;
- призначених для проведення міжнародних виставок і ярмарків та вантажів, які надійшли на адресу суб'єктів ЗЕД, в якості гуманітарної допомоги, проводиться у ТВВ-9 Київської регіональної митниці;
- що прямують через аеропорт "Гостомель" (крім виставкових товарів; товарів гуманітарної допомога; товарів підконтрольних ДСЕК; товарів, що належать представництвам іноземних держав, міжнародних організацій, іноземних фірм та їх співробітникам; товарів, які переміщуються кур'єрськими службами прискореної доставки; поштових відправлень), проводиться митним постом "Гостомель" Київської регіональної митниці;
- що переміщуються кур'єрськими службами прискореної доставки (крім виставкових товарів; товарів підконтрольних ДСЕК; товарів, що належать представництвам іноземних держав, міжнародних організацій, іноземних фірм та їх співробітникам) проводиться у відділі по оформленню кур'єрських служб Київської регіональної митниці;
- що переміщуються через аеропорт "Київ" (крім виставкових товарів; товарів гуманітарної допомоги; товарів підконтрольних ДСЕКм), проводиться митним постом "Жуляни" Київської регіональної митниці;
- що переміщуються вантажобагажем та поштовими відправленнями (крім виставкових товарів; товарів підконтрольних ДСЕК; товарів, що належать представництвам іноземних держав, міжнародних організацій, іноземних фірм та їх співробітникам;
- товарів, які переміщуються кур'єрськими службами прискореної доставки, проводиться у поштовому відділі Київської регіональної митниці;
- що належать представництвам іноземних держав, міжнародних організацій, представництвам іноземних фірм та їх співробітникам (крім виставкових товарів; товарів підконтрольних ДСЕК; товарів, які переміщуються кур'єрськими службами прискореної доставки), проводиться у відділі по контролю за вантажами та багажем дипломатичного корпусу та інофірм Київської регіональної митниці.
Вище зазначені митні оформлення здійснюються у повному обсязі у межах повноважень наданих відповідному підрозділу, згідно з Положенням про відділ (пост) митниці.
У разі оформлення вантажів за операціями, які підлягають контролю з боку ТВВ за місцем акредитації, (операції з давальницькою сировиною, бартерні операції, тощо ) підрозділ, який провів митне оформлення, службовою запискою передає через загальний відділ КРМ ксерокопії оформлених ВМД, завірених о.н.п. інспектора.
Оформлені листи-узгодження, разом з підтвердженнями інших митниць про проведення митного оформлення формуються в справи, згідно Номенклатури справ, зберігаються в оперативному підрозділі на протязі 1 року та здаються до архіву КРМ в загальному порядку. Термін зберігання в архіві КРМ визначається "Переліком документів, що утворюються в установах ДМСУ із зазначенням строків зберігання", затвердженим Головою ДМСУ 29 жовтня 1997 р.
Митне оформлення вантажів, що надходять або відправляються авіаційним транспортом через ДМА "Бориспіль" суб'єктів ЗЕД акредитованих у м.Київ проводиться згідно наказу КРМ від 12.02.999 р. N 80.
Проведення митного оформлення в оперативному підрозділі КРМ вантажів суб'єкта ЗЕД, який акредитований у зоні діяльності іншої митниці, здійснюється на підставі листа-узгодження наданого іншою митницею.
( Загальні положення із змінами, внесеними згідно з Наказом Кіївської регіональної митниці
N 496 від 12.06.2001,
N 549 від 03.07.2001 )
2. Технологічна схема оформлення листа-узгодження на проведення митного оформлення товарів та транспортних засобів в іншому митному органі
2.1. Суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності (далі ЗЕД), які знаходяться на обліку у Київській регіональній митниці (далі КРМ) та мають намір провести митне оформлення товару в іншій митниці, звертаються до оперативного підрозділу, по місцю обліку суб'єкта ЗЕД, з заповненим листом-узгодженням (Додаток 3) в трьох примірниках та з двома комплектами документів на проведення митного оформлення вантажу.
Наданий комплект документів повинен відповідати документам, вказаним у листі-узгодженні. Комплект документів скріплюється разом з листом-узгодженням, пронумеровується, прошнуровується, засвідчується печаткою підприємства та підписом уповноваженої посадової особи підприємства. На зворотному боці комплекту (на місці прошивання) робиться напис "Прошито та пронумеровано (цифрами та прописом кількість) аркушів. Уповноважена посадова особа (підпис, посада, П.І.Б.)".
Комплект має містити документи, що підтверджують необхідність проведення митного оформлення у визначеній митниці.
2.2. Посадова особа оперативного підрозділу (черговий) перевіряє реквізити суб'єкта ЗЕД на відсутність боргів по недоставленню вантажів, можливе введення режиму індивідуального ліцензування та тимчасового призупинення зовнішньоекономічної діяльності, заборгованості по тимчасовому ввезенню/вивезенню товарів, ордерних поставках та ін. При відсутності зауважень посадова особа оперативного підрозділу (черговий) здійснює запис у графі "Посадова особа оперативного підрозділу (черговий)" - "Перевірено", проставляє дату й особистий підпис, після чого суб'єкт ЗЕД звертається до посадової особи оперативного підрозділу, яка уповноважена на оформлення листів-узгоджень.
2.3. Посадова особа оперативного підрозділу, яка уповноважена на оформлення листів-узгоджень, здійснює перевірку наданого комплекту документів щодо відповідності даним, вказаним у листі-узгодженні, та за відсутності зауважень у графі "Посадова особа оперативного підрозділу" на всіх екземплярах листа-узгодження - проставляє відбиток особистої номерної печатки (далі-ОНП), підпис та своє прізвище. ОНП також проставляється на зворотній стороні комплекту документів на місці прошивання та на обліковій картці суб'єкта ЗЕД. На першому примірнику листа-узгодження (примірник без комплекту документів) в графі "Примітки" посадова особа оперативного підрозділу робить посилання на документ та розділ у контракті, який підтверджує необхідність проведення митного оформлення в зазначеній митниці.
2.4. Після проставлення відміток посадової особи оперативного підрозділу (у відповідності до пункту 2.3) всі екземпляри листа- узгодження надаються суб'єкту ЗЕД з метою візування у керівництва оперативного підрозділу.
2.5. При відсутності зауважень з боку керівництва оперативного підрозділу у графі "Начальник оперативного підрозділи" на всіх примірниках листа-узгодження проставляється підпис керівництва оперативного підрозділу та прізвище.
2.6. Після візування у керівництва оперативного підрозділу (у відповідності до п.2.5) всі екземпляри листа-узгодження повертаються суб'єкту ЗЕД для повторного звернення до посадової особи оперативного підрозділу з метою реєстрації листа-узгодження.
2.7. Листи-узгодження реєструються у "Журналі обліку листів-узгоджень" або у електронному вигляді на персональній електронно обчислювальній машині (далі ПЕОМ). На всіх екземплярах листа-узгодження проставляється реєстраційний номер в оперативному підрозділі. Другий примірник листа-узгодження з комплектом документів залишається у оперативному підрозділі для контролю. Перший і третій примірники листа-узгодження з комплектом документів повертаються суб'єкту ЗЕД з метою подальшого отримання дозволу керівництва КРМ.
Забороняється надання листів-узгоджень суб'єктам ЗЕД, які мають намір провести митне оформлення вантажу, згідно контрактів, що укладалися під гарантію Уряду, або за кошти валютного фонду Київміськдержадміністрації. Вимоги до даних контрактів доводяться до відома та використання в роботі окремими листами Державної митної служби України.
2.8. Під час надання листа-узгодження на митне оформлення товарів, які підлягають ліцензуванню та квотуванню або у разі реєстрації контрактів у Міністерстві економіки та з питань європейської інтеграції України, до оперативного підрозділу надається оригінал картки реєстрації контракту або ліцензії. В обидва комплекти документів підшивається ксерокопія ліцензії або картки-реєстрації контракту з обов'язковим посиланням на це в листі-узгодженні.
На оригіналі ліцензії або картки-реєстрації контракту а також на їх ксерокопіях посадова особа оперативного підрозділу робить запис: "Враховано для ____________ митниці по листу-узгодженню N __________ у кількості _________ на суму _______ за кодом УКТ ЗЕД __________ залишок___________. " Запис завіряється особистим підписом та ОНП посадовою особою оперативного підрозділу. Оригінал ліцензії або картки-реєстрації контракту реєструється в "Журналі реєстрації ліцензій (карток-реєстрації контракту)" та залишається в оперативному підрозділі.
У разі анулювання (у відповідності до п.2.17 - 2.19), суб'єктом ЗЕД листа-узгодження на митне оформлення товарів, які підлягають ліцензуванню та квотуванню або у разі реєстрації контрактів у Міністерстві економіки та з питань європейської інтеграції України, посадова особа оперативного підрозділу, яка провела анулювання листа-узгодження, на оригіналі ліцензії (картки-реєстрації контракту) анулює напис про врахування за даним листом-узгодженням наступним чином:
- перекреслює напис;
- внизу пише "напис анульовано";
- проставляє підпис (повне прізвище);
- виводить новий залишок, (з урахуванням анулювання);
- завіряє напис ОНП;
Видача оригіналу ліцензії або картки-реєстрації контракту суб'єкту ЗЕД, для внесення в неї змін у Міністерстві економіки та з питань європейської інтеграції України, проводиться тільки на підставі письмової заяви суб'єкта ЗЕД при обов'язковому узгодженні цього питання з керівництвом оперативного відділу та митниці.
2.9. При намірі суб'єкта ЗЕД здійснити митне оформлення листа-узгодження на:
- проведення митного оформлення імпортних вантажів у зоні діяльності іншої митниці;
- експортних вантажів на суму більш 500 000 грн.;
- на повний обсяг контракту (більше товарної партії або разової відправки),
в обов'язковому порядку вимагають отримання дозволу керівництва КРМ на здійснення митного оформлення поза зоною діяльності КРМ.
Для отримання такого дозолу, суб'єкт ЗЕД звертається до посадової особи оперативного підрозділу за місцем обліку з мотивованою заявою про необхідність надання листа-узгодження. На зворотній стороні заяви посадова особа оперативного підрозділу надає пропозиції стосовно можливості або неможливості надання листа-узгодження. Після візування заява повертається суб'єкту ЗЕД для звернення до керівництва оперативного підрозділу.
Керівництво оперативного підрозділу візує подану заяву і повертає її суб'єкту ЗЕД для звернення до посадової особи загального відділу для подальшої реєстрації (за допомогою ПЕОМ) та подальшому розгляду керівництвом КРМ для прийняття рішення.
При отриманні позитивного рішення керівництва КРМ, мотивована заява повертається суб'єкту ЗЕД для подальшого звернення в оперативний підрозділ разом з листом-узгодженням (у відповідності до п.2.1.). В комплект документів підшивається копія мотивованої заяви, з обов'язковим посиланням на неї в листі-узгодженні. Оригінал мотивованої заяви залишається у справах оперативного підрозділу.
За рішенням керівництва оперативного підрозділу, допускається розгляд мотивованої заяви одночасно з оформленням листа-узгодження (у відповідності до п.2.1.). В даному випадку, мотивована заява, з відмітками посадової особи та керівництва оперативного підрозділу, підшивається до першого примірника листа-узгодження без підшивання копій в комплект документів та посиланням на неї в листі-узгодженні і подається на розгляд керівництву КРМ (у відповідності до п.2.7.).
При оформленні суб'єктом ЗЕД послідуючих листів-узгоджень в рамках дії дозволу керівництва КРМ згідно мотивованої заяви, в комплект документів (у відповідності до п.2.1.), підшивається копія мотивованої заяви з обов'язковим посиланням на неї в листі-узгодженні. Оформлення такого листа-узгодження проводиться у відповідності до п.2.10. тимчасового порядку.
При намірі суб'єкта ЗЕД отримати лист-узгодження на проведення митного оформлення імпортного вантажу у зоні діяльності іншої митниці, до мотивованої заяви заносяться відомості про наявність або відсутність рішень про визначення коду товару, прийнятим відділом номенклатури та класифікації товарів Київської регіональної митниці. При наявності такого рішення, суб'єкт ЗЕД разом з мотивованою заявою подає копію цього рішення. Посадова особа підрозділу митного оформлення, яка згідно своїх функціональних обов'язків відповідає за оформлення листів-узгоджень, в пункті листа-узгодження "код товару за УКТЗЕД" після коду товару зазначає номер та дату класифікаційного рішення. Також в пункті "Примітки" зазначається наступне: "Згідно з рішенням про класифікацію товару (номер та дата) товар класифіковано за товарним кодом УКТЗЕД ______________".
( Пункт 2.9 доповнено абзацом згідно з Наказом Київської регіональної митниці
N 507 від 17.05.2004 )
2.10. Листи-узгодження на проведення митного оформлення вантажів у зоні діяльності іншої митниці, за бажанням суб'єкта ЗЕД, або надаються посадовій особі загального відділу для подальшої передачі безпосередньо керівництву митниці або надаються уповноваженій особі, яка здійснює прийом учасників ЗЕД згідно затвердженого наказом по КРМ графіку, для отримання остаточного дозволу.
Посадова особа загального відділу або уповноважена особа, яка здійснює прийом учасників ЗЕД згідно затвердженого наказом по КРМ графіку, не приймає до розгляду листи-узгодження оформлені у оперативному підрозділі неналежним чином. Такі листи-узгодження повертаються суб'єкту ЗЕД для звернення у оперативний підрозділ з метою доопрацювання.
2.11. За наявності підпису керівництва митниці (або уповноважених осіб, згідно затвердженого наказом графіку прийому учасників ЗЕД) у графі "Начальник митниці" листа-узгодження, посадова особа загального відділу заносить необхідні дані в ПЕОМ. На першому примірнику листа-узгодження на особистий підпис керівництва митниці ставиться кругла печатка Київської регіональної митниці і лист-узгодження разом з пакетом документів видається суб'єкту ЗЕД (або декларанту за дорученням суб'єкта). Третій екземпляр листа-узгодження, на зворотному боці якого проставляється особистий підпис суб'єкта ЗЕД (або декларанта) про безпосереднє отримання листа-узгодження, передається загальним відділом до відповідного оперативного підрозділу для внесення N Вх. загального відділу у "Журналі обліку листів-узгоджень" або у ПЕОМ.
2.12. На підставі отриманого через загальний відділ першого примірника листа-узгодження, інспектор оперативного підрозділу вносить до "Журналу обліку листів-узгоджень" або у ПЕОМ вхідний номер КРМ та скріплює перший примірник листа-узгодження разом з другим примірником, який знаходиться на контролі в оперативному підрозділі.
2.13. За умови отримання підтвердження з інших митниць стосовно митного оформлення за листами-узгодженнями, зареєстрованими у КРМ, інформація реєструється загальним відділом в "Реєстрі передачі вантажних митних декларацій, що надійшли поштою до оперативного підрозділу ____________ (назва підрозділу)" направляється у оперативний підрозділ КРМ, який проводив надання листа-узгодження.
2.14. Документи, які засвідчують факт здійснення митного оформлення поза зоною діяльності КРМ зберігаються в оперативному підрозділі, а інформація про них вноситься в "Журнал реєстрації листів-узгоджень" або у ПЕОМ.
2.15. Щоквартально (до 15 числа наступного місяця), суб'єкт ЗЕД, що здійснював митне оформлення товарів на підставі листів-узгоджень в інших митницях, до оперативного підрозділу за місцем обліку надається звіт (Додаток 2) про здійснення митного оформлення за наданими листами-узгодженнями.
Граничні терміни надання звіту, на які поширюється дія останнього абзацу п.2.16 вказані в Додатку 2.
Звіт заповнюється машинописним текстом, виправлення та підчистки в ньому не допускаються. Звіт подається у двох екземплярах (оригінали), перший екземпляр залишається у справах оперативного підрозділу, а другий з відміткою посадової особи оперативного підрозділу про прийняття такого звіту повертається суб'єкту ЗЕД.
При необхідності та при виникненні питань стосовно заборгованості суб'єкту ЗЕД по наданню квартальних звітів до оперативного підрозділу надається другий екземпляр звіту.
Інформація про надання звіту по листам-узгодженням заноситься до "Журналу обліку листів-узгоджень" або у ПЕОМ.
Разом із звітом надається письмове звернення суб'єкта ЗЕД (Додаток 5), з поясненням подальших дій по діючим листам-узгодженням (завірення нової довідки про декларування валютних цінностей для подальшого митного оформлення або зняття листа-звернення з контролю у зв'язку з відмовою у подальшому митному оформленні). До Додатку 5 заносяться лише ті листи-узгодження, по яким на момент надання квартального звіту є залишок неоформленого у митному відношенні товару.
2.16. Посадова особа оперативного підрозділу проводить перевірку даних, зазначених у звіті з даними, що є у наявності в оперативному підрозділі (повідомлення з митниці, на яку надавався лист-узгодження). У разі відсутності повідомлення з митниці, на яку надавався лист-узгодження, посадовою особою оперативного підрозділу може вимагатися надання суб'єктом ЗЕД оригіналу ВМД, з наступним поверненням, для підтвердження даних, вказаних у звіті. У разі виявлення невідповідності даних заявлених підприємством у звіті, посадовою особою оперативного підрозділу щоквартально готується запит до митниці, на яку надавався лист-узгодження, з посиланням на дату та Вх. N листа-узгодження. Запит надсилається електронною поштою через загальний відділ до митниці призначення для з'ясування питання щодо проведення митного оформлення.
Звіт, який заповнено неналежним чином, в одному екземплярі, або який містить неповну інформацію про використання листів-узгоджень до оперативного підрозділу не приймається і повертається суб'єкту ЗЕД для доопрацювання.
Суб'єктам ЗЕД, які до граничного терміну, зазначеному у Додатку 2, не надали квартальний звіт, призупиняється надання наступних листів-узгоджень до моменту надання оформленого (у відповідності до п.2.15) квартального звіту.
2.17. У разі відмови суб'єктом ЗЕД з поважних причин проводити митне оформлення вантажу по листу-узгодженню, до оперативного підрозділу за місцем надання листа-узгодження надається:
- оригінал першого примірника листа-узгодження, завіреного гербовою печаткою Київської регіональної митниці, за яким не проводилось митне оформлення, або лист-узгодження з печаткою митниці призначення, про підтвердження відсутності проведення митного оформлення, разом з оригіналом надається його копія.
- два примірника письмової заяви (Додаток 6) з проханням про проведення анулювання невикористаного листа-узгодження, аргументовано пояснюючи підстави звернення.
Якщо з об'єктивних причин оригінал листа-узгодження не повернуто суб'єкту ЗЕД митницею, де планувалось провести митне оформлення, в заяві надаються гарантійні зобов'язання про те, що вантаж згідно листа-узгодження не оформлювався у митному відношенні та оформлюватись не буде. Разом з цим вказується, де на момент звернення знаходиться оригінал листа-узгодження. В даному випадку, як виключення, для проведення анулювання, разом з двома примірниками письмової заяви подаються дві копії листа-узгодження.
2.18. Посадова особа оперативного підрозділу перевіряє надані документи та передає їх до керівництва оперативного підрозділу для візування.
2.19. Після отримання дозволу керівництва оперативного підрозділу, посадова особа оперативного підрозділу здійснює анулювання наступним чином:
- перекреслює листи по діагоналі, пише "Анульовано";
- проставляє підпис (повне прізвище);
- завіряє анульовані листи особистою номерною печаткою;
- вносить у "Журнал обліку листів-узгоджень" або у ПЕОМ відповідний запис.
Перший комплект анульованих екземплярів листа-узгодження та заява підприємства залишається у справах оперативного підрозділу, другий комплект повертається суб'єкту ЗЕД для подальшого надання до оперативного підрозділу разом з квартальним звітом. Інформація про анулювання листа-узгодження вноситься в "Журнал реєстрації листів-узгоджень" або у ПЕОМ.
2.20. Посадова особа оперативного підрозділу щомісячно, службовою запискою на ім'я начальника загального відділу передає інформацію про наявність фактів анулювання листів-узгоджень (Додаток 4). Службова записка оформлюється в двох екземплярах, обидва екземпляри передаються до загального відділу.
2.21. На підставі наданих документів, посадова особа загального відділу вносить дані про анулювання у ПЕОМ. Перший екземпляр службової записки залишається в загальному відділі, а другий, з відміткою посадової особи загального відділу про отримання звіту, повертається для формування справи до оперативного підрозділу.
2.22. Щомісячно посадова особа загального відділу доповідає керівництву митниці, що контролює роботу з листами-узгодженнями, про обсяги наданих листів-узгоджень до інших митниць та листів-узгоджень, які надійшли до КРМ з інших митниць.
( Пункт 2 в редакції Наказу Київської регіональної митниці
N 21 від 16.01.2004 )
3. Порядок оформлення листа-узгодження суб'єкта ЗЕД для пропуску вантажу, який підлягає обов'язковій сертифікації, через митний кордон України до зони діяльності КРМ.
3.1. Суб'єкти ЗЕД, які акредитовані у зоні діяльності КРМ та мають намір провести митне оформлення за місцем акредитації, але не мають можливості із-за відсутності сертифіката відповідності (свідоцтва про визнання іноземного сертифіката) ввезти товар через митний кордон України, оформлюють лист-узгодження на пропуск вантажу до митного ліцензійного складу (далі-МЛС) або до зони митного контролю "Холодокомбінат N 4", "Холодильник-Термінал".
3.2. Для цього суб'єкт ЗЕД звертається в підрозділ за місцем знаходження МЛС (або зони митного контролю) з заповненим листом-узгодженням, (додаток N 5) в трьох примірниках та пакетом документів на переміщення вантажу через митний кордон України до МЛС або зони митного контролю, вказаного у листі-узгодженні.
3.3. Черговий інспектор оперативного підрозділу перевіряє суб'єкта ЗЕД на відсутність заборгованості, можливе введення режиму індивідуального ліцензування та тимчасового призупинення ЗЕД підприємства, заборгованість по тимчасовому ввезенню/вивезенню майна, ордерних поставках та ін. До листа-узгодження обов'язково додається договір з МЛС або договір на зберігання з зоні митного контролю "Холодокомбінат N 4", "Холодильник-Термінал";
Лист-узгодження повинен бути засвідчений написом керівника підприємства та власника МЛС (зони митного контролю).
3.4. За відсутності зауважень, черговий інспектор оперативного підрозділу на примірниках листа-узгодження відображає запис "Боргів немає", підпис та своє прізвище.
3.5. У разі наявності питання щодо боргів суб'єкта ЗЕД лист-узгодження повинен бути завізований у відділі контролю за доставкою вантажів з конкретним висновком щодо боргу суб'єкта ЗЕД та можливості надання листа-узгодження.
3.6. Листи-узгодження надаються для візування до інспектора, який контролює діяльність МЛС (або зони митного контролю). Після візування керівництвом відділу всі примірники листів-узгоджень обліковуються в "Журналі обліку листів-узгоджень, або ПЕОМ; другий примірник залишається у оперативному підрозділі з метою контролю; інші примірники повертаються суб'єкту ЗЕД.
3.7. Примірники листа-узгодження здаються до загального відділу КРМ для реєстрації (за допомогою ПЕОМ) та візування керівництвом митниці. При наявності на листах-узгодженнях підпису начальника (заступника начальника) митниці на першому листі-узгодженні ставиться печатка Київської регіональної митниці. Перший примірник листа-узгодження видається суб'єкту ЗЕД (або декларанту) з метою пред'явлення на прикордонну митницю, третій примірник листа-узгодження передається для контролю до оперативного відділу. При необхідності перший примірник листа-узгодження може бути відправлений на прикордонну митницю факсом з КРМ з дозволу керівництва митниці.
3.8. По надходженню листа-узгодження з загального відділу КРМ, вхідний номер КРМ вноситься до "Журналу обліку листів-узгоджень, або у ПЕОМ і знаходиться на контролі в оперативному підрозділів, який відповідає за роботу зони митного контролю "Холодильник-Термінал" "Холодокомбінат N 4" або даного МЛС) до моменту оформлення вантажу на зберігання.
3.9. У разі відсутності надходження вантажу до місця призначення за листом-узгодженням, уповноваженим інспектором готується запит на прикордонну митницю та з'ясовується дане питання з суб'єктом ЗЕД.
3.10. Анулювання листів-узгоджень на пропуск вантажу до МЛС або до зони митного контролю "Холодокомбінат N 4", "Холодильник-Термінал" здійснюється в порядку передбаченому п.2.13.- 2.17. даної технології.
( Пункт 4 втратив чинність на підставі Наказу Київської регіональної митниці
N 21 від 16.01.2004 )
5. Порядок оформлення листа-узгодження суб'єкта ЗЕД з метою перевезення вантажу з митного ліцензійного складу (далі-МЛС) в зоні діяльності іншої митниці) до КРМ для проведення подальшого митного оформлення.
5.1. Суб'єкти ЗЕД, які акредитовані в оперативному підрозділі КРМ і мають намір провести митне оформлення в КРМ, та вантаж яких за об'єктивними обставинами знаходиться на МЛС іншої митниці звертаються в оперативний підрозділ за місцем акредитації з заповненим у трьох примірниках листом-узгодженням (додаток N 7), та пакетом документів на вантаж, указаний у листі-узгодженні.
5.2. Черговий інспектор оперативного підрозділу за місцем акредитації підприємства перевіряє підприємство на наявність боргів по недоставленні вантажів, можливе введення режиму індивідуального ліцензування та тимчасового зупинення ЗЕД підприємства заборгованість по ордерним поставкам, тимчасовому ввезенню/вивезенню майна та інше. За відсутності зауважень, черговий інспектор на всіх аркушах листа-узгодження робить надпис "Боргів немає" вказує дату та своє прізвище.
5.3. Уповноважений інспектор оперативного відділу, за місцем акредитації суб'єкта ЗЕД, перевіряє надані документи на відповідність даних, вказаних у листі-узгоджені з даними, вказаними в поданих на розгляд документах. При відсутності зауважень уповноважений інспектор перативного відділу проставляє відбиток ОНП і своє прізвище, обліковує листи-узгодження в "Журналі обліку листів-узгоджень" або у ПЕОМ та вилучає другий лист з метою контролю.
5.4. Після візування керівництвом відповідного оперативного відділу інші листи-узгодження повертаються суб'єкту ЗЕД для пред'явлення їх в загальний відділ КРМ змогою реєстрації (через ПЕОМ) та подальшого візування керівництвом митниці.
5.5. При наявності на листах-узгодженнях підпису начальника (заступника начальника) митниці, на першому листі-узгодженні ставиться печатка Київської регіональної митний. Перший примірник листа-узгодження видається суб'єкту ЗЕД (або декларанту) з метою пред'явлення на митницю де знаходиться МЛС, третій примірник листа-узгодження передається для контролю до оперативного відділу.
................Перейти до повного тексту