- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 31 жовтня 2024 року № 130 |
Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України
Відповідно до
статей 7,
15,
55-1,
56 Закону України "Про Національний банк України",
статей 21-23,
25,
46,
48,
50 Закону України "Про фінансові послуги та фінансові компанії",
статей 57-60,
66,
114,
119-123 Закону України "Про страхування",
статей 37,
46,
48,
51-54,
58 Закону України "Про кредитні спілки", з метою актуалізації та вдосконалення нормативно-правових актів Національного банку України Правління Національного банку України постановляє:
1. Затвердити:
2. Департаменту методології регулювання діяльності небанківських фінансових установ (Сергій Савчук) після офіційного опублікування довести до відома учасників ринку небанківських фінансових послуг інформацію про прийняття цієї постанови.
3. Постанова набирає чинності з дня, наступного за днем її офіційного опублікування.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Правління
Національного банку України
31 жовтня 2024 року № 130
Зміни до
Положення про сертифікацію осіб на право здійснення тимчасової адміністрації небанківської фінансової установи
1. У пункті 63 розділу VII:
1) у підпункті 5 цифри "5-1", "5-2" замінити відповідно цифрами "5-2", "5-5";
2) пункт доповнити новим підпунктом такого змісту:
"7) повноваження тимчасового адміністратора були достроково припинені з ініціативи Національного банку в порядку, визначеному Положенням
№ 178.".
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Правління
Національного банку України
31 жовтня 2024 року № 130
Зміни до
Положення про здійснення безвиїзного нагляду за діяльністю з надання фінансових та супровідних послуг
1. У розділі III:
1) пункт 13 доповнити двома новими підпунктами такого змісту:
"4) інформація про те, що об’єкт безвиїзного нагляду разом з інформацією / поясненнями / документами та/або їх копіями має право подати клопотання про участь свого керівника (одноосібний виконавчий орган / голова колегіального органу) або свою участь (для фізичної особи, фізичної особи-підприємця) у засіданні Комітету з питань нагляду та регулювання діяльності ринків небанківських фінансових послуг (далі - Комітет з питань нагляду) / Правління Національного банку України (далі - Правління) щодо розгляду питання про застосування заходу впливу, заходу раннього втручання, заходу реагування, коригувального заходу до відповідного об’єкта безвиїзного нагляду (у разі ініціювання такого розгляду Національним банком);
5) застереження про те, що неподання об’єктом безвиїзного нагляду клопотання, визначеного в підпункті 4 пункту 13 розділу III цього Положення, не є перешкодою для розгляду Правлінням / Комітетом з питань нагляду питання щодо застосування заходу впливу, заходу раннього втручання, заходу реагування, коригувального заходу до такого об’єкта безвиїзного нагляду (у разі ініціювання такого розгляду Національним банком).";
2) пункт 16 викласти в такій редакції:
"16. Об’єкт безвиїзного нагляду зобов’язаний в установлені Національним банком строки надавати до Національного банку у випадках, порядку, формі та форматі, що визначені цим Положенням, повну та достовірну інформацію / пояснення / документи та/або їх копії належної якості. Текст у поданих документах (їх копіях) має бути викладений розміром шрифту, що дає змогу прочитати всі зазначені в них відомості.
Об’єкт безвиїзного нагляду разом з інформацією / поясненнями / документами та/або їх копіями має право подати клопотання, визначене в підпункті 4 пункту 13 розділу III цього Положення, у відповідь на письмову вимогу та у строк, зазначений у ній.
Об’єкт безвиїзного нагляду разом із клопотанням, визначеним у підпункті 4 пункту 13 розділу III цього Положення, має право подати клопотання про участь у такому засіданні учасника (акціонера), члена органу управління та/або особи, яка виконує ключові функції в такому об’єкті безвиїзного нагляду, з обґрунтуванням необхідності такої участі.
Неподання об’єктом безвиїзного нагляду клопотання, визначеного в підпункті 4 пункту 13 розділу III цього Положення, не є перешкодою для розгляду Правлінням / Комітетом з питань нагляду питання щодо застосування заходу впливу, заходу раннього втручання, заходу реагування, коригувального заходу до такого об’єкта безвиїзного нагляду (у разі ініціювання такого розгляду Національним банком).".
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Правління
Національного банку України
31 жовтня 2024 року № 130
Зміни до
Положення про порядок призначення, здійснення та припинення тимчасової адміністрації страховика, кредитної спілки
1. У розділі II:
1) пункт 5-1 викласти в такій редакції:
"5-1. Кандидат на призначення тимчасовим адміністратором під час проведення співбесіди Комітетом з питань нагляду висловлює свою згоду на його призначення тимчасовим адміністратором / відмовляється від призначення тимчасовим адміністратором.";
2) розділ після пункту 5-4 доповнити новим пунктом 5-5 такого змісту:
"5-5. Кандидат на призначення тимчасовим адміністратором перед прийняттям Правлінням рішення про призначення тимчасової адміністрації висловлює свою згоду на його призначення тимчасовим адміністратором / відмовляється від призначення тимчасовим адміністратором та підтверджує це відповідною письмовою заявою в довільній формі із зазначенням:
1) прізвища, власного імені, по батькові (за наявності);
2) даних паспорта [номер, серія (за наявності), дата видачі, орган, що видав] або іншого документа, що посвідчує особу;
3) повного та скороченого найменування страховика, кредитної спілки, у який/яку кандидат на призначення тимчасовим адміністратором погоджується бути призначеним тимчасовим адміністратором, ідентифікаційного коду юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР);
4) згоди на призначення тимчасовим адміністратором / відмови від призначення тимчасовим адміністратором;
5) згоди на збирання, зберігання, обробку та поширення персональних даних у межах та спосіб, визначених законодавством України відповідно до
Закону України "Про захист персональних даних";
6) дати складення письмової заяви.";
3) у підпункті 1 пункту 11 слова "Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України" замінити літерами "ЄДР";
4) розділ після пункту 11-1 доповнити двома новими пунктами 11-2, 11-3 такого змісту:
"11-2. Винагорода тимчасового адміністратора страховика, кредитної спілки за здійснення функцій тимчасової адміністрації (крім службовця Національного банку) визначається на рівні середньомісячної винагороди, що включає середню заробітну плату та змінну винагороду, керівника (одноосібного виконавчого органу / голови колегіального органу) такого страховика, кредитної спілки за останніх 12 місяців, що передують даті прийняття рішення про призначення тимчасової адміністрації.
Винагорода тимчасового адміністратора страховика визначається з урахуванням частини шостої
статті 60 Закону про страхування.
11-3. Національний банк та тимчасовий адміністратор (незалежний експерт) не пізніше дня прийняття рішення про призначення тимчасової адміністрації укладають договір про здійснення тимчасової адміністрації страховика, кредитної спілки за формою, визначеною Національним банком.
Договір повинен містити:
1) права та обов’язки сторін;
2) строк дії договору;
3) дані про незалежного експерта із зазначенням прізвища, власного імені, по батькові (за наявності), реєстраційного номера облікової картки платника податків (для фізичної особи, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомила про це відповідний контролюючий орган та має відмітку в паспорті, - серії та номера паспорта).
Договір у разі виконання функцій тимчасової адміністрації групою осіб укладається з керівником такої групи та містить дані про осіб, які входять до складу групи, що виконуватиме функції тимчасової адміністрації.
Договір може містити інші умови, що потрібні для забезпечення здійснення тимчасової адміністрації.
Договір про здійснення тимчасової адміністрації від імені Національного банку підписує заступник Голови Національного банку, який згідно з функціональними обов’язками здійснює керівництво підрозділом Національного банку, що ініціював призначення тимчасової адміністрації.
Договір набирає чинності з моменту його підписання.".
2. У розділі III:
1) розділ після пункту 21 доповнити новим пунктом 21-1 такого змісту:
"21-1. Тимчасовий адміністратор зобов’язаний вжити заходів для забезпечення збереження активів, документів, інформації, систем обліку та реєстрації, баз даних страховика, кредитної спілки, організації збереження інформаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем кредитної спілки, а саме:
1) провести інвентаризацію активів і пасивів (зобов’язань), що належать страховику, кредитній спілці;
2) заходів щодо захисту майна страховика, кредитної спілки, визначених у підпункті 8 пункту 24 розділу III цього Положення;
3) скласти кошторис витрат тимчасової адміністрації;
4) тимчасово позбавити (за потреби) повноважень осіб, які відповідають за окремі ділянки роботи страховика, кредитної спілки, та надати повноваження обмеженій кількості довірених осіб з урахуванням вимог законодавства України з питань регулювання ринків небанківських фінансових послуг;
5) сформувати реєстр діючих договорів страхування (перестрахування), договорів про надання фінансових послуг, а також договорів, за якими є невиконані зобов’язання, на дату прийняття рішення про призначення тимчасової адміністрації;
6) скласти баланс станом на останній робочий день роботи тимчасової адміністрації;
7) провести аналіз фінансово-господарського стану, інвестиційної та іншої діяльності страховика, кредитної спілки;
8) скласти реєстр заявлених вимог щодо виплати страхового відшкодування, вимог кредиторів кредитної спілки станом на останній робочий день роботи тимчасової адміністрації;
9) організувати продовження приймання та формування пакетів документів щодо подій, які можуть бути визнані страховим випадком, з урахуванням умов договору страхування;
10) укласти зі страховиком (крім страховика, у якому він здійснює функції тимчасової адміністрації) договір страхування відповідальності перед третіми особами за шкоду, заподіяну внаслідок неумисних дій або помилки під час здійснення повноважень тимчасового адміністратора (далі - договір страхування відповідальності), та договір страхування від нещасних випадків, що сталися під час здійснення повноважень тимчасового адміністратора (далі - договір страхування від нещасних випадків);
11) скласти реєстр активів для покриття технічних резервів, вимог кредиторів кредитної спілки станом на останній робочий день роботи тимчасової адміністрації;
12) інші заходи, необхідні для виконання завдань, визначених у пункті 21 розділу III цього Положення.";
2) у пункті 24:
у підпункті 1 слова ", який подається Комітету з питань нагляду на затвердження не пізніше п’яти робочих днів із дня призначення тимчасової адміністрації" виключити;
у підпункті 5 слова "Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" замінити літерами "ЄДР";
3) розділ після пункту 24 доповнити сімома новими пунктами 24-1-24-7 такого змісту:
"24-1. Тимчасовий адміністратор страховика зобов’язаний забезпечити передання до Моторного (транспортного) страхового бюро України інформації та документів, необхідних для здійснення Моторним (транспортним) страховим бюро України виплат за зобов’язаннями відповідно до договорів обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності, укладених таким страховиком за всіма зареєстрованими страховими справами, протягом 30 календарних днів з дня його призначення.
Тимчасовий адміністратор страховика в разі отримання ним інформації та документів, необхідних для здійснення Моторним (транспортним) страховим бюро України виплат за зобов’язаннями страховика, після завершення строку, визначеного в абзаці першому пункту 24-1 розділу III цього Положення, зобов’язаний не пізніше наступного робочого дня з дня отримання таких інформації та документів передати їх до Моторного (транспортного) страхового бюро України.
24-2. Витрати, що включаються до проєкту кошторису тимчасової адміністрації, можуть містити такі статті витрат:
1) фонд заробітної плати;
2) нарахування на фонд заробітної плати;
3) витрати на оренду приміщень (за потреби);
4) експлуатаційні витрати, включаючи комунальні платежі;
5) витрати на послуги зв’язку;
6) витрати на послуги охорони приміщень, майна;
7) витрати на організацію роботи тимчасової адміністрації, включаючи оренду житла, проїзд, страхування (за потреби);
8) витрати на публікації оголошень, поштові відправлення (за потреби);
................Перейти до повного тексту