1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
23.12.2023 № 178
Про затвердження Положення про порядок призначення, здійснення та припинення тимчасової адміністрації страховика, кредитної спілки
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами Національного банку № 34 від 19.03.2024 № 77 від 28.06.2024 № 130 від 31.10.2024 )
Відповідно до статей 7, 15, 55-1, 56 Закону України "Про Національний банк України", статей 57-60, пункту 25 розділу XV Закону України від 18 листопада 2021 року № 1909-IX "Про страхування", статей 51-54, пункту 16 розділу XI Закону України від 14 липня 2023 року № 3254-IX "Про кредитні спілки", з метою врегулювання питань щодо призначення, здійснення та припинення тимчасової адміністрації страховика, кредитної спілки та порядку прийняття рішення про дострокове припинення повноважень тимчасового адміністратора Правління Національного банку України ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Положення про порядок призначення, здійснення та припинення тимчасової адміністрації страховика, кредитної спілки, що додається.
2. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Правління Національного банку України від 02 лютого 2021 року № 13 "Про затвердження Положення про особливості застосування Національним банком України заходу впливу у вигляді відсторонення керівництва від управління фінансовою установою та призначення тимчасової адміністрації".
3. Департаменту методології регулювання діяльності небанківських фінансових установ (Сергій Савчук) після офіційного опублікування довести до відома страховиків, кредитних спілок інформацію про прийняття цієї постанови.
4. Постанова набирає чинності з 01 січня 2024 року.

Голова

А. Пишний
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Правління
Національного банку України
23.12.2023 № 178
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок призначення, здійснення та припинення тимчасової адміністрації страховика, кредитної спілки
I. Загальні положення
1. Це Положення розроблено відповідно до вимог Закону України "Про Національний банк України" (далі - Закон про Національний банк), Закону України від 18 листопада 2021 року № 1909-IX "Про страхування" (далі - Закон про страхування), Закону України від 14 липня 2023 року № 3254-IX "Про кредитні спілки" (далі - Закон про кредитні спілки) та визначає порядок призначення, здійснення, припинення тимчасової адміністрації страховика, кредитної спілки і порядок прийняття рішення про дострокове припинення повноважень тимчасового адміністратора.
2. Терміни, які використовуються в цьому Положенні, уживаються в таких значеннях:
1) керівник групи, що виконує функції тимчасової адміністрації (далі - керівник тимчасової адміністрації), - фізична особа, яка відповідно до рішення про призначення тимчасової адміністрації очолює групу осіб, що виконує функції тимчасової адміністрації, здійснює розподіл завдань, визначених у рішенні про призначення тимчасової адміністрації, та набуває всіх повноважень одноосібного тимчасового адміністратора;
2) рішення про призначення тимчасової адміністрації - рішення Правління Національного банку України (далі - Правління) про призначення тимчасової адміністрації у страховику, про запровадження тимчасової адміністрації в кредитній спілці та відсторонення органів управління страховика / кредитної спілки від управління страховиком / кредитною спілкою;
3) тимчасова адміністрація - призначений Національним банком України (далі - Національний банк) тимчасовий орган управління та контролю страховика, кредитної спілки, щодо яких прийнято рішення про призначення тимчасової адміністрації;
4) тимчасовий адміністратор - призначена Національним банком особа / група осіб, включаючи керівника тимчасової адміністрації, що виконує функції тимчасової адміністрації відповідно до вимог цього Положення.
Інші терміни, які використовуються в цьому Положенні, уживаються в значеннях, визначених у Законі про Національний банк, Законі України "Про фінансові послуги та фінансові компанії", Законі про страхування, Законі про кредитні спілки і нормативно-правових актах Національного банку з питань регулювання ринків небанківських фінансових послуг.
II. Порядок призначення та склад тимчасової адміністрації
3. Національний банк призначає тимчасового адміністратора з числа осіб, які відповідають вимогам Положення про сертифікацію осіб на право здійснення тимчасової адміністрації небанківської фінансової установи, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 21 грудня 2020 року № 162 (зі змінами) (далі - Положення про сертифікацію), та мають сертифікат Національного банку на право здійснення тимчасової адміністрації небанківської фінансової установи.
4. Національний банк у разі виконання функцій тимчасової адміністрації групою осіб призначає керівника такої групи з числа осіб, що входять до її складу.
5. Національний банк для визначення складу тимчасової адміністрації враховує завдання тимчасової адміністрації, що залежать від:
1) розміру страховика, кредитної спілки;
2) складності, обсягів, видів та характеру здійснюваних страховиком, кредитною спілкою операцій;
3) особливостей діяльності страховика, кредитної спілки як значимих (за наявності такого статусу);
4) рекомендацій Комітету з питань нагляду та регулювання діяльності ринків небанківських фінансових послуг (далі - Комітет з питань нагляду) щодо призначення тимчасової адміністрації страховика, кредитної спілки. Комітет з питань нагляду має право проводити співбесіду з кандидатом на призначення тимчасовим адміністратором щодо виконання конкретних завдань тимчасової адміністрації страховика, кредитної спілки та за результатами такої співбесіди надає рекомендації Правлінню щодо призначення тимчасового адміністратора страховика, кредитної спілки.
( Підпункт 4 пункту 5 розділу II в редакції Постанови Національного банку № 34 від 19.03.2024 )
5-1. Кандидат на призначення тимчасовим адміністратором під час проведення співбесіди Комітетом з питань нагляду висловлює свою згоду на його призначення тимчасовим адміністратором / відмовляється від призначення тимчасовим адміністратором.
( Розділ II доповнено новим пунктом 5-1 згідно з Постановою Національного банку № 34 від 19.03.2024; в редакції Постанови Національного банку № 130 від 31.10.2024 )
5-2. Кандидат на призначення тимчасовим адміністратором, що не з’явився для проведення співбесіди, вважається таким, що відмовився від призначення тимчасовим адміністратором.
( Розділ II доповнено новим пунктом 5-2 згідно з Постановою Національного банку № 34 від 19.03.2024з )
5-3. Кандидат на призначення тимчасовим адміністратором не має права розголошувати інформацію з обмеженим доступом, включаючи конфіденційну інформацію, персональні дані та/або іншу інформацію, що стала йому відома під час проведення співбесіди, і використовувати її у своїх інтересах або в інтересах третіх осіб. Кандидат на призначення тимчасовим адміністратором перед проведенням співбесіди підписує зобов'язання про нерозголошення інформації, що стала доступна кандидату на призначення тимчасовим адміністратором під час співбесіди, за формою, наведеною в додатку 1 до цього Положення.
( Розділ II доповнено новим пунктом 5-3 згідно з Постановою Національного банку № 34 від 19.03.2024 )
5-4. Національний банк під час розгляду питання про призначення тимчасового адміністратора в пріоритетному порядку розглядає кандидатуру незалежного експерта, включеного до електронного реєстру осіб, яким видано сертифікат Національного банку на право здійснення тимчасової адміністрації небанківської фінансової установи (далі - Електронний реєстр).
( Розділ II доповнено новим пунктом 5-4 згідно з Постановою Національного банку № 34 від 19.03.2024 )
5-5. Кандидат на призначення тимчасовим адміністратором перед прийняттям Правлінням рішення про призначення тимчасової адміністрації висловлює свою згоду на його призначення тимчасовим адміністратором / відмовляється від призначення тимчасовим адміністратором та підтверджує це відповідною письмовою заявою в довільній формі із зазначенням:
1) прізвища, власного імені, по батькові (за наявності);
2) даних паспорта [номер, серія (за наявності), дата видачі, орган, що видав] або іншого документа, що посвідчує особу;
3) повного та скороченого найменування страховика, кредитної спілки, у який/яку кандидат на призначення тимчасовим адміністратором погоджується бути призначеним тимчасовим адміністратором, ідентифікаційного коду юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР);
4) згоди на призначення тимчасовим адміністратором / відмови від призначення тимчасовим адміністратором;
5) згоди на збирання, зберігання, обробку та поширення персональних даних у межах та спосіб, визначених законодавством України відповідно до Закону України "Про захист персональних даних";
6) дати складення письмової заяви.
( Розділ II доповнено новим пунктом 5-5 згідно з Постановою Національного банку № 130 від 31.10.2024 )
6. Національний банк рішенням про призначення тимчасової адміністрації запроваджує тимчасову адміністрацію у страховику, щодо якого Національним банком прийнято рішення про звернення до суду із заявою про відкриття ліквідаційної процедури страховика, у разі прийняття рішення про анулювання ліцензії такому страховику з підстав, визначених у пунктах 2-13, 15 частини другої статті 123 Закону про страхування, та в якого на момент прийняття рішення про анулювання ліцензії наявні зобов’язання за договорами страхування (перестрахування, співстрахування).
7. Національний банк під час встановлення факту відсутності або наявності в страховика зобов’язань за договорами страхування (перестрахування, співстрахування) має право враховувати таку інформацію:
1) подану до Національного банку страховиком звітність за останній звітний період, що передує прийняттю такого рішення (у разі її подання). У разі неподання звітності за останній звітний період, що передує прийняттю такого рішення, - останню подану звітність страховиком;
2) інформацію, документи (їх копії), письмові пояснення щодо відсутності або наявності в страховика зобов’язань за договорами страхування (перестрахування, співстрахування), подані до Національного банку страховиком на письмову вимогу Національного банку;
3) результати останньої інспекційної перевірки страховика (за наявності);
4) іншу інформацію, надану страховиком Національному банку;
5) іншу інформацію, отриману Національним банком у межах повноважень щодо здійснення державного регулювання та нагляду за діяльністю з надання фінансових послуг.
Національний банк встановлює факт відсутності в страховика зобов’язань за договорами страхування (перестрахування, співстрахування), якщо в Національного банку немає інформації, достатньої для підтвердження наявності в страховика зобов’язань за договорами страхування (перестрахування, співстрахування).
Факт відсутності або наявності в страховика зобов’язань за договорами страхування (перестрахування, співстрахування) встановлюється Національним банком під час прийняття рішення про анулювання ліцензії страховика з підстав, визначених у пунктах 2-13, 15 частини другої статті 123 Закону про страхування.
( Пункт 7 розділу II в редакції Постанови Національного банку № 34 від 19.03.2024 )
8. Національний банк рішенням про призначення тимчасової адміністрації має право запровадити тимчасову адміністрацію в кредитній спілці, щодо якої прийнято рішення про анулювання ліцензії з підстав, визначених у пунктах 5-14 частини першої статті 58 Закону про кредитні спілки, та в якої на момент прийняття рішення про анулювання ліцензії наявні зобов’язання за договорами про надання фінансових послуг або щодо якої прийнято рішення про анулювання ліцензії з підстави, визначеної в пункті 4 частини першої статті 58 Закону про кредитні спілки.
9. Національний банк під час встановлення факту відсутності або наявності в кредитної спілки зобов’язань за договорами про надання фінансових послуг має право враховувати таку інформацію:
1) подану до Національного банку кредитною спілкою звітність за останній звітний період, що передує прийняттю такого рішення (у разі її подання). У разі неподання такої звітності за останній звітний період, що передує прийняттю такого рішення, - останню подану звітність кредитною спілкою;
2) інформацію, документи (їх копії), письмові пояснення щодо відсутності або наявності в кредитної спілки зобов’язань за договорами про надання фінансових послуг, подані до Національного банку кредитною спілкою на письмову вимогу Національного банку;
3) результати останньої інспекційної перевірки кредитної спілки (за наявності);
4) іншу інформацію, надану кредитною спілкою Національному банку;
5) іншу інформацію, отриману Національним банком у межах повноважень щодо здійснення державного регулювання та нагляду за діяльністю з надання фінансових послуг.
Національний банк встановлює факт відсутності в кредитної спілки зобов’язань за договорами про надання фінансових послуг, якщо в Національного банку немає інформації, достатньої для підтвердження наявності в кредитної спілки зобов’язань за договорами про надання фінансових послуг.
Факт відсутності або наявності в кредитної спілки зобов’язань за договорами про надання фінансових послуг встановлюється Національним банком під час прийняття рішення про анулювання ліцензії з підстав, визначених у пунктах 5-14 частини першої статті 58 Закону про кредитні спілки.
( Пункт 8 розділу II в редакції Постанови Національного банку № 34 від 19.03.2024 )
10. Рішення про призначення тимчасової адміністрації приймається одночасно з рішенням про анулювання ліцензії:
1) для страховика - з підстав, визначених у пунктах 2-13, 15 частини другої статті 123 Закону про страхування, за умови наявності у страховика зобов’язань за договорами страхування (перестрахування, співстрахування);
2) для кредитної спілки - з підстав, визначених у пунктах 5-14 частини першої статті 58 Закону про кредитні спілки, у разі наявності в кредитної спілки зобов’язань за договорами про надання фінансових послуг або з підстави, визначеної в пункті 4 частини першої статті 58 Закону про кредитні спілки.
11. У рішенні про призначення тимчасової адміністрації зазначаються:
1) повне та скорочене найменування страховика, кредитної спілки, ідентифікаційний код юридичної особи в ЄДР;
( Підпункт 1 пункту 11 розділу II із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку № 130 від 31.10.2024 )
2) підстава запровадження тимчасової адміністрації;
3) завдання тимчасової адміністрації;
4) функції тимчасової адміністрації;
5) повноваження тимчасової адміністрації;
6) строк дії тимчасової адміністрації;
7) прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) особи, яка виконуватиме функції тимчасового адміністратора одноосібно / осіб, які входять до складу групи, що виконуватиме функції тимчасової адміністрації, із зазначенням керівника такої групи. Тимчасовий адміністратор визначається Правлінням із числа осіб, які включені до Електронного реєстру, з урахуванням вимог пункту 5 розділу II цього Положення;
( Підпункт 7 пункту 11 розділу II із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку № 34 від 19.03.2024 )
8) порядок оплати праці (винагороди) тимчасового адміністратора;
9) інформація про відсторонення органів управління страховика, кредитної спілки від управління страховиком, кредитною спілкою, включаючи відомості щодо керівників страховика, кредитної спілки, які відсторонюються, та підстави їх відсторонення;
10) інші відомості, визначені статтею 4 Закону України "Про виконавче провадження".
( Підпункт 10 пункту 11 розділу II в редакції Постанови Національного банку № 34 від 19.03.2024 )
Рішення про призначення тимчасової адміністрації страховика, кредитної спілки діє до дня призначення господарським судом ліквідатора (арбітражного керуючого) для здійснення ліквідаційної процедури страховика, кредитної спілки.
11-1. Один примірник рішення про призначення тимчасової адміністрації надається одноосібному тимчасовому адміністратору / керівнику тимчасової адміністрації не пізніше наступного робочого дня після його прийняття під підпис.
Тимчасовий адміністратор на другому примірнику рішення, що залишається в Національного банку, робить відмітку із зазначенням дати та часу отримання такого рішення.
Тимчасовий адміністратор у разі дострокового припинення повноважень повинен повернути одержане рішення Національному банку не пізніше наступного робочого дня (крім випадку відкриття виконавчого провадження та/або в разі дострокового припинення повноважень виключно керівника тимчасової адміністрації).
Призначений тимчасовий адміністратор вважається належним чином повідомленим про прийняте рішення за умови виконання Національним банком відповідних дій, визначених в абзацах першому, другому пункту 11-1 розділу II цього Положення.
( Розділ II доповнено новим пунктом 11-1 згідно з Постановою Національного банку № 34 від 19.03.2024 )
11-2. Винагорода тимчасового адміністратора страховика, кредитної спілки за здійснення функцій тимчасової адміністрації (крім службовця Національного банку) визначається на рівні середньомісячної винагороди, що включає середню заробітну плату та змінну винагороду, керівника (одноосібного виконавчого органу / голови колегіального органу) такого страховика, кредитної спілки за останніх 12 місяців, що передують даті прийняття рішення про призначення тимчасової адміністрації.
Винагорода тимчасового адміністратора страховика визначається з урахуванням частини шостої статті 60 Закону про страхування.
( Розділ II доповнено новим пунктом 11-2 згідно з Постановою Національного банку № 130 від 31.10.2024 )
11-3. Національний банк та тимчасовий адміністратор (незалежний експерт) не пізніше дня прийняття рішення про призначення тимчасової адміністрації укладають договір про здійснення тимчасової адміністрації страховика, кредитної спілки за формою, визначеною Національним банком.
Договір повинен містити:
1) права та обов’язки сторін;
2) строк дії договору;
3) дані про незалежного експерта із зазначенням прізвища, власного імені, по батькові (за наявності), реєстраційного номера облікової картки платника податків (для фізичної особи, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомила про це відповідний контролюючий орган та має відмітку в паспорті, - серії та номера паспорта).
Договір у разі виконання функцій тимчасової адміністрації групою осіб укладається з керівником такої групи та містить дані про осіб, які входять до складу групи, що виконуватиме функції тимчасової адміністрації.
Договір може містити інші умови, що потрібні для забезпечення здійснення тимчасової адміністрації.
Договір про здійснення тимчасової адміністрації від імені Національного банку підписує заступник Голови Національного банку, який згідно з функціональними обов’язками здійснює керівництво підрозділом Національного банку, що ініціював призначення тимчасової адміністрації.
Договір набирає чинності з моменту його підписання.
( Розділ II доповнено новим пунктом 11-3 згідно з Постановою Національного банку № 130 від 31.10.2024 )
12. Інформація про запровадження у страховику, кредитній спілці тимчасової адміністрації та відсторонення органів управління страховика, кредитної спілки від управління страховиком, кредитною спілкою не пізніше наступного робочого дня з дня прийняття Національним банком відповідного рішення розміщується на сторінках офіційного Інтернет-представництва Національного банку.
( Пункт 13 розділу II виключено на підставі Постанови Національного банку № 34 від 19.03.2024 )
( Пункт 14 розділу II виключено на підставі Постанови Національного банку № 34 від 19.03.2024 )
( Пункт 15 розділу II виключено на підставі Постанови Національного банку № 34 від 19.03.2024 )
( Пункт 16 розділу II виключено на підставі Постанови Національного банку № 34 від 19.03.2024 )
( Пункт 17 розділу II виключено на підставі Постанови Національного банку № 34 від 19.03.2024 )
( Пункт 18 розділу II виключено на підставі Постанови Національного банку № 34 від 19.03.2024 )
III. Функції, обов’язки, завдання та повноваження тимчасової адміністрації
19. Тимчасова адміністрація / тимчасовий адміністратор у своїй діяльності керується Законом про страхування, Законом про кредитні спілки, законами України з питань регулювання ринків фінансових послуг, іншими законодавчими актами України, цим Положенням, а також рішенням про призначення тимчасової адміністрації та установчими документами страховика, кредитної спілки.
20. Повноваження відсторонених від управління страховиком, кредитною спілкою органів управління, зазначених у рішенні про призначення тимчасової адміністрації страховика, кредитної спілки, припиняються та покладаються на тимчасову адміністрацію з дня прийняття такого рішення.
20-1. Керівник страховика, кредитної спілки, у яких було призначено тимчасову адміністрацію, забезпечує передання бухгалтерської та іншої документації, доступів, ключів, печаток і штампів, матеріальних та інших цінностей таких страховика, кредитної спілки керівнику тимчасової адміністрації / тимчасовому адміністратору протягом трьох календарних днів із дня призначення тимчасової адміністрації.
( Розділ III доповнено новим пунктом 20-1 згідно з Постановою Національного банку № 34 від 19.03.2024 )
20-2. Одноосібний тимчасовий адміністратор / керівник тимчасової адміністрації, якщо він не може приступити до виконання своїх повноважень та/або обов’язків через перешкоди з боку органів управління страховика, кредитної спілки, у той самий день передає до органів державної виконавчої служби або приватному виконавцю рішення про призначення тимчасової адміністрації для примусового виконання згідно із Законом України "Про виконавче провадження".
( Розділ III доповнено новим пунктом 20-2 згідно з Постановою Національного банку № 34 від 19.03.2024 )
21. Основним завданням тимчасової адміністрації є вчинення дій у визначених законодавством України та установчими документами страховика, кредитної спілки межах повноважень, спрямованих на організацію збереження активів, документів, інформації, систем обліку та реєстрації, баз даних страховика, кредитної спілки, а також виконання інших завдань, визначених у рішенні про призначення тимчасової адміністрації.
Додатково до завдань, визначених в абзаці першому пункту 21 розділу III цього Положення, до завдань тимчасової адміністрації кредитної спілки відповідно до частини п’ятої статті 51 Закону про кредитні спілки належить організація збереження інформаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем.
21-1. Тимчасовий адміністратор зобов’язаний вжити заходів для забезпечення збереження активів, документів, інформації, систем обліку та реєстрації, баз даних страховика, кредитної спілки, організації збереження інформаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем кредитної спілки, а саме:
1) провести інвентаризацію активів і пасивів (зобов’язань), що належать страховику, кредитній спілці;
2) заходів щодо захисту майна страховика, кредитної спілки, визначених у підпункті 8 пункту 24 розділу III цього Положення;
3) скласти кошторис витрат тимчасової адміністрації;
4) тимчасово позбавити (за потреби) повноважень осіб, які відповідають за окремі ділянки роботи страховика, кредитної спілки, та надати повноваження обмеженій кількості довірених осіб з урахуванням вимог законодавства України з питань регулювання ринків небанківських фінансових послуг;
5) сформувати реєстр діючих договорів страхування (перестрахування), договорів про надання фінансових послуг, а також договорів, за якими є невиконані зобов’язання, на дату прийняття рішення про призначення тимчасової адміністрації;
6) скласти баланс станом на останній робочий день роботи тимчасової адміністрації;
7) провести аналіз фінансово-господарського стану, інвестиційної та іншої діяльності страховика, кредитної спілки;
8) скласти реєстр заявлених вимог щодо виплати страхового відшкодування, вимог кредиторів кредитної спілки станом на останній робочий день роботи тимчасової адміністрації;
9) організувати продовження приймання та формування пакетів документів щодо подій, які можуть бути визнані страховим випадком, з урахуванням умов договору страхування;
10) укласти зі страховиком (крім страховика, у якому він здійснює функції тимчасової адміністрації) договір страхування відповідальності перед третіми особами за шкоду, заподіяну внаслідок неумисних дій або помилки під час здійснення повноважень тимчасового адміністратора (далі - договір страхування відповідальності), та договір страхування від нещасних випадків, що сталися під час здійснення повноважень тимчасового адміністратора (далі - договір страхування від нещасних випадків);
11) скласти реєстр активів для покриття технічних резервів, вимог кредиторів кредитної спілки станом на останній робочий день роботи тимчасової адміністрації;
12) інші заходи, необхідні для виконання завдань, визначених у пункті 21 розділу III цього Положення.
( Розділ III доповнено новим пунктом 21-1 згідно з Постановою Національного банку № 130 від 31.10.2024 )
22. Керівник групи осіб, що виконує функції тимчасової адміністрації, визначається в рішенні про призначення тимчасової адміністрації та:
1) безпосередньо керує процесом її здійснення, включаючи розподіл завдань, визначених у рішенні про призначення тимчасової адміністрації, між учасниками групи осіб, що виконує функції тимчасової адміністрації;
2) може делегувати свої повноваження іншим особам, що входять до складу такої групи, залишаючись при цьому відповідальним за здійснення тимчасової адміністрації.
23. Керівник тимчасової адміністрації / одноосібний тимчасовий адміністратор виконує організаційно-розпорядчі та інші функції, пов’язані з виконанням обов’язків керівника або інших осіб, які входять до складу відсторонених Національним банком органів управління страховика, кредитної спілки, включаючи підписання наказів про призначення, звільнення, переведення працівників страховика, кредитної спілки, підписання від імені страховика, кредитної спілки претензій до боржників, а також процесуальних документів, необхідних для виконання завдань тимчасової адміністрації.
24. Тимчасовий адміністратор із дня призначення в межах повноважень:
1) звітує Національному банку за результатами здійснення тимчасової адміністрації згідно з пунктами 24, 26-32 розділу III цього Положення, щомісяця до 10 числа місяця, наступного за звітним, подає відомості, документи та інформацію щодо діяльності тимчасового адміністратора в порядку, встановленому цим Положенням, включаючи складення проєкту кошторису витрат тимчасової адміністрації;
( Підпункт 1 пункту 24 розділу III із змінами, внесеними згідно з Постановами Національного банку № 34 від 19.03.2024, № 130 від 31.10.2024 )
2) розкриває інформацію про фінансовий стан страховика, кредитної спілки та хід здійснення (провадження) тимчасової адміністрації в порядку, встановленому нормативно-правовими актами Національного банку щодо розкриття інформації небанківськими фінансовими установами;
3) вживає заходів щодо забезпечення нерозголошення конфіденційної інформації та захисту персональних даних відповідно до встановлених законодавством України вимог (щодо страховика);
4) здійснює заходи щодо забезпечення нерозголошення інформації з обмеженим доступом та захисту персональних даних відповідно до встановлених законодавством України вимог (щодо кредитної спілки);
5) надає державному реєстратору в електронній формі через вебпортал електронних сервісів відомості, необхідні для ведення ЄДР, у порядку, встановленому законодавством України;
( Підпункт 5 пункту 24 розділу III із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку № 130 від 31.10.2024 )
6) уживає всіх заходів для недопущення будь-якої можливості виникнення конфлікту інтересів та невідкладно повідомляє Національний банк про наявність конфлікту інтересів;
7) надсилає до органів Національної поліції України чи прокуратури повідомлення про факти порушення законодавства України, виявлені в діяльності працівників фізичних осіб-підприємців, підприємств та організацій, що містять ознаки дії (бездіяльності), що становлять адміністративні чи кримінальні порушення;
8) здійснює заходи щодо захисту майна страховика, кредитної спілки, включаючи:
недопущення винесення документів та матеріальних цінностей із приміщень страховика, кредитної спілки без дозволу тимчасового адміністратора; розгляд питання щодо необхідності зміни переліку осіб, які відповідно до законодавства України мають право розпоряджатися рахунками; розгляд питання щодо необхідності заміни замків та обмеження доступу до ключів на зовнішніх входах до приміщень страховика, кредитної спілки та до внутрішніх приміщень, у яких обробляються електронні документи, використовуються та зберігаються засоби захисту інформації, а також документи, інформація та обладнання, що можуть забезпечити доступ до активів страховика, кредитної спілки; розгляд питання щодо необхідності заміни / встановлення кодів доступу до комп’ютерів, комп’ютерних програм та інших засобів зв’язку страховика, кредитної спілки та надання допуску до них визначеним працівникам страховика, кредитної спілки; інші заходи, необхідні для захисту майна страховика, кредитної спілки, включаючи захист активів і документів страховика, кредитної спілки;

................
Перейти до повного тексту