1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ЕНЕРГЕТИКИ ТА ВУГІЛЬНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ
УКРАЇНИ
НАКАЗ
20.01.2014 № 35
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства енергетики та вугільної промисловості № 267.2 від 27.03.2014 )
Про затвердження Порядку розпорядження державним майном, що належить до сфери управління Міненерговугілля, а також майном господарських товариств, щодо яких Міненерговугілля здійснює управління корпоративними правами держави
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості № 128 від 10.02.2014 )
З метою забезпечення належного опрацювання питань розпорядження майном державних підприємств, установ, організацій та об'єднань, що належать до сфери управління Міністерства енергетики та вугільної промисловості України (далі - Міненерговугілля), а також майном господарських товариств, щодо яких Міненерговугілля здійснює управління корпоративними правами держави, відповідно до Господарського та Цивільного кодексів України , законів України "Про управління об'єктами державної власності" , "Про оренду державного та комунального майна" , "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності" , "Про акціонерні товариства" , "Про особливості приватизації об'єктів незавершеного будівництва" , "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" , "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" , постанов Кабінету Міністрів України від 06.06.2007 № 803 "Про затвердження Порядку відчуження об'єктів державної власності", від 21.09.98 № 1482 "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності", від 10.12.2003 № 1891 "Про затвердження Методики оцінки майна", від 08.11.2007 № 1314 "Про затвердження Порядку списання об'єктів державної власності", від 15.05.2000 № 791 "Про управління корпоративними правами держави", від 31.08.2011 № 906 "Про затвердження Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна", Порядку списання витрат по об'єктах незавершеного будівництва, що ліквідуються , затвердженого спільним наказом Міністерства статистики України, Міністерства економіки України, Міністерства фінансів України, Державного комітету у справах містобудування і архітектури від 28.09.95 № 243/150/156/195, наказів Фонду державного майна України від 23.08.2000 № 1774 "Про затвердження договорів оренди", від 03.10.2006 № 1523 "Про затвердження Порядку надання орендарю згоди орендодавця державного майна на здійснення невід'ємних поліпшень орендованого майна", від 07.08.97 № 847 "Про затвердження Порядку повернення орендованих цілісних майнових комплексів державних підприємств після припинення або розірвання договору оренди", інших нормативно-правових актів
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити постійні комісії Міненерговугілля:
1) щодо розпорядження державним майном, що належить до сфери управління Міненерговугілля, та майном господарських товариств, щодо яких Міненерговугілля здійснює управління корпоративними правами держави, вугільної промисловості, ядерно-енергетичного комплексу та електроенергетики (далі - Комісія) у складі згідно з додатком 1;
2) щодо розпорядження державним майном, що належить до сфери управління Міненерговугілля, та майном господарських товариств, щодо яких Міненерговугілля здійснює управління корпоративними правами держави, нафтової, газової, торф'яної, нафтопереробної промисловості та альтернативних видів палива (далі - Комісія) у складі згідно з додатком 2.
2. Затвердити Порядок розпорядження державним майном, що належить до сфери управління Міненерговугілля, а також майном господарських товариств, щодо яких Міненерговугілля здійснює управління корпоративними правами держави, що додається.
3. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міненерговугілля від 29.07.2011 № 332 "Про затвердження Порядку розпорядження державним майном, що належить до сфери управління Міністерства енергетики та вугільної промисловості України".
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Міністр Е. Ставицький
Додаток 1
до наказу Міністерства енергетики
та вугільної промисловості
20.01.2014 № 35
КОМІСІЯ
щодо розпорядження державним майном, що належить до сфери управління Міненерговугілля, та майном господарських товариств, щодо яких Міненерговугілля здійснює управління корпоративними правами держави, вугільної промисловості, ядерно-енергетичного комплексу та електроенергетики
Чех С.М. - заступник Міністра, голова Комісії;
Дудка Л.О. - директор Департаменту майна, управління корпоративними правами та реформування власності, заступник голови Комісії;
Миргородський О.П. - директор Юридичного департаменту;
Вівчаренко О.В. - директор Департаменту реструктуризації вугільної промисловості (щодо розпорядження майном підприємств вугільної промисловості);
Чернов П.А. - директор Департаменту ядерної енергетики та атомної промисловості (щодо розпорядження майном підприємств ядерно-енергетичного комплексу);
Левчук Т.І. - заступник директора Департаменту - начальник Управління трудової та соціальної політики Департаменту промислової безпеки, охорони праці, цивільного та фізичного захисту, трудової та соціальної політики (щодо передачі об'єктів соціальної інфраструктури);
Сердюков Р.П. - директор Департаменту електроенергетики (щодо розпорядження майном підприємств електроенергетики);
Пержинська С.Л. - директор Департаменту бухгалтерського обліку;
Захаренко В.В. - начальник Управління з реструктуризації та закриття вугільних підприємств Департаменту реструктуризації вугільної промисловості (щодо розпорядження майном підприємств, що готуються до ліквідації та ліквідуються за рішенням Кабінету Міністрів України);
Гекалюк Р.А. - завідувач Сектору з питань запобігання та протидії корупції;
Ященко І.О. - заступник директора Департаменту - начальник Управління промислової безпеки та охорони праці у вугільній промисловості Департаменту промислової безпеки, охорони цивільного та фізичного захисту, трудової та соціальної політики (щодо розпорядження майном Державної воєнізованої гірничорятувальної служби у вугільній промисловості України);
Кузнєцова І.М. - головний спеціаліст відділу майна Департаменту майна, управління корпоративними правами та реформування власності, секретар Комісії з питань відчуження та списання майна;
Загородня І.Ф. - головний спеціаліст відділу майна Департаменту майна, управління корпоративними правами та реформування власності, секретар Комісії з питань оренди та списання майна;
Хорошеніна О.М. - головний спеціаліст відділу майна Департаменту майна, управління корпоративними правами та реформування власності, секретар Комісії з питань передачі та списання майна.
( Додаток 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості № 128 від 10.02.2014 )
Додаток 2
до наказу Міністерства енергетики
та вугільної промисловості
20.01.2014 № 35
КОМІСІЯ
щодо розпорядження державним майном, що належить до сфери управління Міненерговугілля, та майном господарських товариств, щодо яких Міненерговугілля здійснює управління корпоративними правами держави, нафтової, газової, торф'яної, нафтопереробної промисловості та альтернативних видів палива
Доля В.І. - директор Департаменту економіки і фінансів, голова Комісії;
Рубан І.В. - директор Департаменту з питань виробництва традиційних та альтернативних видів палива, заступник голови Комісії;
Дудка Л.О. - директор Департаменту майна, управління корпоративними правами та реформування власності;
Миргородський О.П. - директор Юридичного департаменту;
Домбров А.Ю. - помічник заступника Міністра - керівника апарату відділу організаційного забезпечення діяльності керівництва Департаменту адміністративно-господарського забезпечення та конкурсних процедур;
Пержинська С.Л. - директор Департаменту бухгалтерського обліку;
Левчук Т.І. - заступник директора Департаменту - начальник Управління трудової та соціальної політики Департаменту промислової безпеки, охорони праці, цивільного та фізичного захисту, трудової та соціальної політики (щодо передачі об'єктів соціальної інфраструктури);
Гекалюк Р.А. - завідувач Сектору з питань запобігання та протидії корупції;
Примаченко Д.В. - заступник начальника відділу фінансового моніторингу та аналізу паливно-енергетичних ринків Департаменту економіки і фінансів, секретар Комісії.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства енергетики
та вугільної промисловості
20.01.2014 № 35
ПОРЯДОК
розпорядження державним майном, що належить до сфери управління Міненерговугілля, а також майном господарських товариств, щодо яких Міненерговугілля здійснює управління корпоративними правами держави
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Порядок розпорядження державним майном, що належать до сфери управління Міненерговугілля, а також майном господарських товариств, щодо яких Міненерговугілля здійснює управління корпоративними правами держави (далі - Порядок), розроблений відповідно до положень Господарського , Цивільного та Податкового кодексів України , законів України "Про управління об'єктами державної власності" , "Про оренду державного та комунального майна" , "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності" , "Про акціонерні товариства" , "Про особливості приватизації об'єктів незавершеного будівництва" , "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" , "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" , постанов Кабінету Міністрів України від 06.06.2007 № 803 "Про затвердження Порядку відчуження об'єктів державної власності", від 21.09.98 № 1482 "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності", від 10.12.2003 № 1891 "Про затвердження Методики оцінки майна", від 08.11.2007 № 1314 "Про затвердження Порядку списання об'єктів державної власності", від 15.05.2000 № 791 "Про управління корпоративними правами держави", від 31.08.2011 № 906 "Про затвердження Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна", Порядку списання витрат по об'єктах незавершеного будівництва, що ліквідуються , затвердженого спільним наказом Міністерства статистики України, Міністерства економіки України, Міністерства фінансів України, Державного комітету у справах містобудування і архітектури від 28.09.95 № 243/150/156/195, наказів Фонду державного майна України від 23.08.2000 № 1774 "Про затвердження договорів оренди", від 03.10.2006 № 1523 "Про затвердження Порядку надання орендарю згоди орендодавця державного майна на здійснення невід'ємних поліпшень орендованого майна", від 07.08.97 № 847 "Про затвердження Порядку повернення орендованих цілісних майнових комплексів державних підприємств після припинення або розірвання договору оренди", інших нормативно-правових актів з питань управління державним майном.
1.2. Порядок регулює питання підготовки, внесення та розгляду матеріалів щодо списання, відчуження, передачі в оренду, з балансу на баланс або у комунальну власність майна, що є державною власністю та передане на праві господарського відання чи оперативного управління державним підприємствам, що належать до сфери управління Міненерговугілля, а також державного майна, яке обліковується на балансах і не увійшло до статутних капіталів господарських товариств, створених у процесі корпоратизації, та іншого державного майна, управління яким здійснює Міненерговугілля, а також майна господарських товариств, щодо яких Міненерговугілля здійснює управління корпоративними правами держави.
1.3. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
розпорядження майном - списання, відчуження, передача в оренду, з балансу на баланс або у комунальну власність державного майна, що належить до сфери управління Міненерговугілля та майна господарських товариств, щодо яких Міненерговугілля здійснює управління корпоративними правами держави.
Інші терміни, які використовуються у цьому Порядку, вживаються у значеннях, визначених відповідними нормативно-правовими актами, що регулюють питання управління майном, його оцінки та бухгалтерського обліку.
1.4. Дія цього Порядку поширюється на державне майно державних підприємств, установ, організацій, які належать до сфери управління Міненерговугілля, державне майно, яке обліковується на балансах і не увійшло до статутних капіталів господарських товариств, створених у процесі корпоратизації, та інше державне майно, управління яким здійснює Міненерговугілля (далі - Підприємство), а також на майно господарських товариств, щодо яких Міненерговугілля здійснює управління корпоративними правами держави (далі - Господарське товариство).
1.5. Ініціатива (пропозиція) щодо:
• списання державного майна та витрат по об'єктах незавершеного будівництва, що ліквідуються, належить Підприємству;
• списання, відчуження державного майна належить Підприємству або Міненерговугілля;
• передачі державного майна з балансу на баланс, об'єктів незавершеного будівництва належить Підприємству, Міненерговугілля, державним установам та організаціям;
• передачі державного майна у комунальну власність належить Підприємствам, Міненерговугілля, а також органам місцевого самоврядування;
• передачі в оренду державного нерухомого майна, цілісних майнових комплексів, а також індивідуально визначеного майна, обладнання, устаткування (якщо таке передбачено статутом Підприємства), пролонгація договорів оренди, повернення орендованого майна з оренди належить Орендодавцеві, визначеному у ст. 5 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" , за наявності звернення фізичних та юридичних осіб, які можуть бути орендарями відповідно до статті 6 цього Закону;
• поліпшення орендованого державного майна, зміни складу орендованого майна належить орендодавцям та орендарям, визначеним статтями 5, 6 Закону України "Про оренду державного та комунального майна";
• списання, відчуження, передачі в оренду майна Господарських товариств належить таким Господарським товариствам.
1.6. У разі порушення справи про банкрутство державного підприємства, установи або організації на період дії процедури розпорядження майном Міненерговугілля та керівництво суб'єкта господарювання у випадках, передбачених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" , приймають рішення щодо управління майном за погодженням з розпорядником майна.
2. ПОРЯДОК ПІДГОТОВКИ ТА ВНЕСЕННЯ НА РОЗГЛЯД МАТЕРІАЛІВ
2.1. Списання майна
2.1.1. Списанню підлягає майно:
а) що не може бути в установленому порядку відчужено, безоплатно передано державним підприємствам, установам чи організаціям;
б) щодо якого не можуть бути застосовані інші способи управління (або їх застосування може бути економічно недоцільним);
в) у разі, коли таке майно морально чи фізично зношене, непридатне для подальшого використання Підприємством та Господарським товариством, зокрема у зв'язку з будівництвом, розширенням, реконструкцією і технічним переоснащенням, або пошкоджене внаслідок аварії чи стихійного лиха та відновленню не підлягає, або виявлене за результатами інвентаризації як нестача.
При цьому списання майна, виявленого за результатами інвентаризації як нестача, здійснюється після відшкодування його вартості, крім випадків, коли здійснити таке відшкодування унеможливлено.
2.1.2. Морально застаріла комп'ютерна техніка, придатна для подальшого використання, в установленому порядку може передаватися до сфери управління місцевих органів виконавчої влади з подальшим її закріпленням за відповідними закладами, установами та організаціями.
2.1.3. Списання майна здійснюється Підприємством, на балансі якого воно перебуває, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України та лише після прийнятого Міненерговугілля рішення про надання згоди на його списання.
2.1.4. Списання майна здійснюється за умови врахування особливостей правового режиму майна, наявності встановлених законодавчими актами обтяжень чи обмежень щодо розпорядження майном (крім випадків, коли встановлено заборону розпорядження майном).
2.1.5. Списання повністю амортизованих основних фондів (засобів) Підприємства (крім державного майна, яке обліковується на балансах і не увійшло до статутних капіталів господарських товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації), первісна (переоцінена) вартість яких, з урахуванням їх ліквідаційної вартості, становить менш як 10 тис. гривень, здійснюється за рішенням керівника Підприємства відповідно до Порядку списання об'єктів державної власності , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2007 № 1314 (за винятком підприємств, щодо яких прийнято рішення про приватизацію).
2.1.6. Для розгляду питання та прийняття рішення щодо списання майна Підприємство / Господарське товариство подає Міненерговугілля разом із відповідним зверненням такі документи, сформовані за групами (нерухоме майно, рухоме майно, транспортні засоби тощо):
1) техніко-економічне обґрунтування необхідності списання майна, в якому містяться економічні та/або технічні розрахунки, інформація про очікуваний фінансовий результат списання майна та про те, як воно вплине на фінансовий план (для державних підприємств), а також напрями використання коштів, які передбачається одержати за результатами списання;
2) відомості про майно, що пропонується списати за даними бухгалтерського обліку, за останній звітний період (крім об'єктів незавершеного будівництва), згідно з додатком 1;
3) акт інвентаризації майна, що пропонується до списання, станом на останню звітну дату, що передує даті звернення, згідно з додатком 2 ;
4) акт технічного стану майна, затверджений керівником Підприємства / Господарського товариства, у якому зазначаються рік виготовлення (будівництва) майна, дата введення в експлуатацію, обсяг проведеної роботи з модернізації, модифікації, добудови, дообладнання і реконструкції, стан основних частин, деталей і вузлів, конструктивних елементів;
5) відомості про наявність обтяжень чи обмежень стосовно розпорядження майном, що пропонується списати, разом з відповідними підтвердними документами, оформленими не раніше ніж на останню звітну дату, що передує даті звернення Підприємства / Господарського товариства до Міненерговугілля;
( Абзац п'ятий підпункту 2.1.6 пункту 2.1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості № 128 від 10.02.2014 )
6) відомості про земельну ділянку, на якій розташовано нерухоме майно, із зазначенням напрямів подальшого використання земельних ділянок, які вивільняються, а також копії відповідних підтвердних документів, зокрема державного акта на право постійного користування землею, кадастрового плану;
7) відомості про об'єкти незавершеного будівництва, а саме: дата початку і припинення будівництва, затверджена загальна вартість, вартість робіт, виконаних станом на дату припинення будівництва (ким і коли затверджено завдання на проектування, загальна кошторисна вартість проектно-вишукувальних робіт, кошторисна вартість проектно-вишукувальних робіт, виконаних до їх припинення, стадії виконання робіт);
8) протокол засідання комісії Підприємства (юридичної особи) / Господарського товариства з питань списання майна, що утворюється ним і склад якої затверджується розпорядчим актом за підписом керівника суб'єкта господарювання;
9) у разі списання майна, пошкодженого внаслідок аварії чи стихійного лиха, до матеріалів надається належним чином завірена копія акта про аварію, в якій зазначаються причини, що призвели до неї;
10) у разі списання майна, що перебуває під наглядом державних інспекцій, - висновки інспекцій щодо непридатності для подальшої експлуатації майна або залучення представника інспекції до участі в роботі комісії зі списання, який підписує акт технічного стану майна;
11) у разі списання майна Господарського товариства - інформацію про вартість майна, що пропонується до списання, у відсотковому співвідношенні до вартості активів товариства за даними останньої річної фінансової звітності;
12) у разі списання транспортного засобу - завірену копію технічного паспорта з інформацією про номер шасі та двигуна.
У разі потреби Міненерговугілля може затребувати від суб'єкта господарювання додаткові документи, необхідні для прийняття рішення про списання майна (технічні паспорти, витяги з реєстрів, висновки спеціалізованих організацій, договори або їх проекти тощо).
2.1.7. Розбирання та демонтаж майна, що пропонується до списання, здійснюється в установленому порядку після прийняття Міненерговугілля рішення про надання згоди на списання майна (крім випадків пошкодження майна внаслідок аварії чи стихійного лиха).
2.1.8. Усі деталі, вузли, агрегати, будівельні матеріали демонтованого та розібраного обладнання, будівель і споруд, які придатні для ремонту іншого обладнання чи для подальшого використання, а також матеріали, отримані за результатами ліквідації майна, оприбутковуються з відображенням на рахунках бухгалтерського обліку запасів.
Непридатні для використання деталі та матеріали оприбутковуються як вторинна сировина (металобрухт тощо).
2.1.9. Оцінка придатних вузлів, деталей, матеріалів та агрегатів, отриманих за результатами списання майна, здійснюється відповідно до законодавства.
2.1.10. Забороняється знищувати, здавати на брухт з кольорових і чорних металів техніку, апаратуру, прилади та інші вироби, що містять дорогоцінні метали і дорогоцінне каміння, без попереднього їх вилучення та одночасного оприбуткування придатних для подальшого використання деталей.
2.1.11. Прийняття рішення про надання згоди на списання державного майна, що не ввійшло до статутних фондів господарських товариств у процесі приватизації (корпоратизації), але перебуває на їх балансі, є підставою для укладення між Міненерговугілля та Господарським товариством договору про списання майна, відповідно до примірної форми , затвердженої наказом Фонду державного майна України від 20.12.2007 № 1996, з визначенням умов його списання, та проект якого у трьох примірниках надсилається Господарським товариством протягом трьох днів.
2.1.12. Підприємство / Господарське товариство подає до Міненерговугілля у місячний строк після закінчення процедури розбирання, демонтажу та оприбуткування звіт про списання майна згідно з додатком 3.
У разі наявності зауважень до звіту Міненерговугілля повертає його Підприємству / Господарському товариству для врахування зауважень та подання протягом 10 робочих днів звіту для нового розгляду.
2.1.13. Процедура списання майна вважається завершеною з моменту подання Підприємством / Господарським товариством до Міненерговугілля звіту про списання майна.
2.1.14. Кошти, одержані внаслідок списання майна, спрямовуються відповідно до вимог чинного законодавства.
2.2. Відчуження майна
2.2.1. Відчуження державного майна здійснюється безпосередньо Підприємством, на балансі якого перебуває таке майно, в порядку, передбаченому Кабінетом Міністрів України, з дотриманням вимог чинного законодавства, а також цього Порядку, лише після надання на це згоди (дозволу) Міненерговугілля.
Рішення про надання згоди на відчуження державного нерухомого майна та рухомого складу залізничного транспорту приймається Міненерговугілля лише за погодженням з Фондом державного майна України.
Відчуження майна може здійснюватися лише за умови врахування особливостей правового режиму окремого майна, наявності встановлених законодавчими актами обтяжень чи обмежень стосовно розпорядження майном.
2.2.2. Відчуження основних фондів Господарського товариства, здійснюється у порядку та на умовах, визначених цим Порядком, на конкурентних засадах, якщо інше не встановлено законодавством.
2.2.3. Рішення про надання згоди та погодження на відчуження майна приймається лише за таких умов:
відчуження майна не обмежує провадження суб'єктом господарювання виробничої та іншої діяльності та/або відповідно до економічних, технічних (або інших) показників подальше використання майна унеможливлено та/або економічно недоцільне;
відчуження майна не впливає на цілісність майнового комплексу суб'єкта господарювання або його структурного підрозділу.
2.2.4. Продаж єдиних майнових комплексів здійснюється в порядку, визначеному законами України "Про приватизацію державного майна" , "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" та "Про особливості приватизації вугледобувних підприємств" .
2.2.5. Для розгляду питання та прийняття рішення про надання згоди щодо відчуження майна шляхом продажу Підприємство / Господарське товариство разом із відповідним зверненням надає Міненерговугілля такі документи:
1) техніко-економічне обґрунтування доцільності відчуження майна та напрямів використання коштів (з обов'язковим визначенням впливу відчуження майна на цілісність майнового комплексу);
2) відомості про об'єкти основних фондів (засобів), які пропонуються до відчуження, за даними бухгалтерського обліку на дату оцінки, згідно з додатком 4;
3) акт інвентаризації основних фондів (засобів), які пропонуються до відчуження, згідно з додатком 5;
4) акт технічного стану майна, складений на дату оцінки та затверджений керівником Підприємства, Господарського товариства;
5) висновок про вартість майна та звіт про оцінку майна.
Рецензування звітів про оцінку майна Підприємства, зазначеного в абз. 2 п. 2.2.1 цього Порядку, згода на відчуження якого надається Фондом державного майна України, здійснюється Фондом державного майна. Висновок про вартість майна, погоджений Фондом державного майна, видається разом із погодженням на відчуження майна відповідному суб'єкту управління. Висновок про вартість іншого майна Підприємства, що пропонується до відчуження, за результатами рецензування погоджується державним органом приватизації за місцезнаходженням Підприємства відповідно до Методики оцінки майна , затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10 грудня 2003 року № 1891.
Господарські товариства подають висновок та звіт про оцінку майна, разом з рецензією, виконаною рецензентами, зазначеними у статті 13 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність" ;
6) відомості про наявність обтяжень чи обмежень стосовно розпорядження майном, яке пропонується до відчуження, разом з відповідними підтвердними документами, оформленими не раніше ніж за 30 днів до дати подання Підприємством / Господарським товариством пакета документів до Міненерговугілля;
7) у разі відчуження нерухомого майна Підприємство / Господарське товариство подає відомості про кадастровий номер та розмір земельної ділянки, на якій розташоване нерухоме майно, разом з копіями підтвердних документів про право власності (постійного або тимчасового користування) земельною ділянкою, та інформацію про її подальше використання;
8) у разі відчуження об'єктів соціальної інфраструктури - згоду трудового колективу (профспілки);
9) протокол (виписка з протоколу) засідання комісії з приватизації (у разі її утворення) про надання згоди на відчуження майна;
10) за наявності заборгованості з виплати заробітної плати - відомості про загальну суму заборгованості із заробітної плати і графік погашення такої заборгованості, а також про наявність у Підприємства / Господарського товариства заборгованості за податками і зборами (обов'язковими платежами) до бюджетів та державних цільових фондів;
11) пропозиції щодо організатора аукціону з продажу нерухомого майна.
Строк подання документів, зазначених у абзацах 2 - 5 цього пункту, не може перевищувати двох місяців від дати оцінки майна.
2.2.6. На вимогу Комісії Міненерговугілля додатково подаються інформація та документи, необхідні для прийняття обґрунтованого рішення (експертні висновки, технічні паспорти, судові документи тощо).
2.2.7. Згода Міненерговугілля на продаж майна дійсна:
- для Підприємств - до закінчення строку дії висновку про вартість майна, погодженого відповідно до абз. 6 пп. 2.2.5 п. 2.2;
- для Господарських товариств - протягом 12 місяців з дати її надання.
2.2.8. Відчуження майна здійснюється шляхом його продажу на аукціоні.
У разі коли майно не продано на аукціоні протягом 30 календарних днів з моменту його виставлення на продаж, початкова вартість на таке майно може бути зменшена не більш як на 30 відсотків за погодженням із Міненерговугілля та, у разі необхідності, з Фондом державного майна України.
Повторний аукціон проводиться за наявності не менше як одного учасника.
За наявності лише одного учасника об'єкт може бути продано за початковою вартістю.
2.2.9. Після проведення оцінки майна Підприємству / Господарському товариству забороняється вчиняти будь-які дії щодо об'єкта відчуження, які можуть призвести до зміни його вартості.
2.2.10. Кошти, що надійшли від продажу майна, спрямовуються відповідно до вимог чинного законодавства, за наявності у Підприємства / Господарського товариства заборгованості з виплати заробітної плати - в першу чергу на цільове погашення такої заборгованості, а також на погашення заборгованості за податками і зборами (обов'язковими платежами) до бюджетів і державних цільових фондів, пов'язаних із заробітною платою, та інших. Підприємство зобов'язано подати Міненерговугілля, Фонду державного майна, а Господарське товариство - Міненерговугілля протягом 30 календарних днів з моменту реалізації майна звіт за результатами відчуження та використання зазначених коштів згідно з додатком 6.
2.3. Списання житла
2.3.1. Для списання з балансу Підприємства житлового будинку (приміщень), який визнано непридатним для проживання, що належить до державного житлового фонду, подаються такі документи:
1) звернення щодо списання житлового будинку з балансу Підприємства;
2) відомості про майно, що пропонується списати за даними бухгалтерського обліку за останній звітний період згідно, з додатком 7;
3) акт інвентаризації майна, що пропонується до списання, згідно з додатком 8;
4) акт обстеження стану житлового будинку з відповідним висновком комісії;
5) завірену копію технічного паспорта житлового будинку з даними про його фізичну зношеність;
6) відомості про земельну ділянку, на якій розташовано нерухоме майно, із зазначенням напрямів подальшого використання земельних ділянок, які вивільняються, а також копії відповідних підтвердних документів, зокрема державного акта на право власності (постійного або тимчасового користування) земельною ділянкою, кадастрового плану;
7) протокол відповідної комісії про необхідність списання житлового будинку з балансу Підприємства;
8) витяг з Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна;
9) витяг з Єдиного реєстру об'єктів державної власності;
10) рішення виконавчого органу районної, міської ради про визнання житлового будинку таким, що не відповідає санітарним і технічним вимогам та є непридатним для проживання (рішення про виведення приміщень з житлового фонду).
2.3.2. Списання з балансу Підприємств / Господарських товариств приватизованого житлового фонду здійснюється самостійно Підприємством / Господарським товариством в установленому порядку на підставі відповідних правовстановлюючих документів, та акта приймання-передачі (у разі його наявності) відповідно до чинного законодавства.
2.4. Відчуження житла
2.4.1. Для отримання згоди на відчуження житла разом із зверненням Підприємство подає щодо кожного об'єкта окремо:
1) техніко-економічне обґрунтування щодо відчуження житла з визначенням дати його придбання та зарахування на баланс підприємства, витрати суб'єкта господарювання на об'єкт (придбання/будівництво, оформлення, утримання тощо) кошти, які підприємство отримає від операції з продажу майна (форма оплати, термін отримання коштів, фінансовий результат від реалізації тощо);
2) відомості про житло, що планується до відчуження, за даними бухгалтерського обліку, за формою згідно з додатком 9;
3) акт інвентаризації житла згідно з додатком 10;
4) рішення Підприємства про початок будівництва, придбання житла (з визначенням джерел фінансування, термінів будівництва, намірів щодо подальшого використання);
5) копії документів, що підтверджують прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житла, а у разі придбання - відповідний договір;
6) звіт про незалежну оцінку майна та висновок про вартість майна;
7) оригінал витягу з Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна;
8) протокол спільного засідання профспілки та адміністрації Підприємства про затвердження переліку осіб, які мають придбати квартири (прізвище, посада, стаж роботи безпосередньо на підприємстві, склад сім'ї), із описом житла, що придбавається, із зазначенням вартості відповідно до висновку про вартість майна, умов, порядку та строків розрахунків тощо;
9) копію свідоцтва на право власності на житловий об'єкт та копію технічного паспорта на об'єкт, засвідчену підписом керівника та печаткою Підприємства;
10) копію документа про право користування (власності) земельною ділянкою, на якій розташовано об'єкт відчуження, засвідчену підписом керівника та печаткою Підприємства.
У разі потреби Міненерговугілля може додатково затребувати у Підприємства інші документи, необхідні для прийняття рішення щодо відчуження житла.
Рішення про надання згоди на відчуження житлового фонду приймається Міненерговугілля лише після рецензування Фондом державного майна України звіту про незалежну оцінку майна. Звернення до Фонду державного майна України щодо рецензування звіту про незалежну оцінку майна готує Департамент майна, управління корпоративними правами та реформування власності.
2.5. Передача майна
2.5.1. Передача об'єктів права державної власності у комунальну власність територіальних громад, сіл, селищ, міст, районів у містах або у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст, а також об'єктів права комунальної власності у державну власність здійснюється відповідно до Закону України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності" та постанови Кабінету Міністрів України від 21.09.98 № 1482 "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності".
2.5.2. Передача об'єктів права державної власності зі сфери управління Міненерговугілля до сфери управління інших органів, уповноважених управляти державним майном, та передача об'єктів права державної власності від одного Підприємства іншому, що належать до сфери управління Міненерговугілля, здійснюється відповідно до Закону України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності" та Положення про порядок передачі об'єктів права державної та комунальної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.09.98 № 1482.
2.5.3. Передача об'єктів з державної у комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах здійснюється за наявності згоди відповідних сільських, селищних, міських, районних у містах рад, якщо інше не передбачено законом, а у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст - за наявності згоди районних або обласних рад, якщо інше не передбачено законом.
2.5.4. Для розгляду питання щодо передачі державного майна разом із зверненням до Міненерговугілля балансоутримувач подає наступні документи:
- згоду Підприємства, на баланс якого передається державне майно;
- техніко-економічне обґрунтування забезпечення ефективного використання цього майна за цільовим призначенням з визначенням обсягів та джерел фінансування видатків на його утримання, добудову, реконструкцію, технічне переоснащення, капітальний та поточний ремонт;
- витяг з Реєстру прав власності на нерухоме майно (або Державного реєстру речових прав на нерухоме майно) щодо об'єктів, права на які підлягають державній реєстрації;
- титули будов та проектно-кошторисна документація на об'єкти незавершеного будівництва;
- характеристика майна;
- відомість про вартість майна за даними бухгалтерського обліку згідно з додатком 11;
- кадастровий номер та розмір земельної ділянки, на якій розміщене нерухоме майно, що пропонується до передачі;
- довідку про відсутність обмежень (податкових зобов'язань, судових позовів або згода на проведення цієї передачі тощо) щодо розпорядження майном, яке підлягає передачі, разом з підтвердними документами;
- погодження трудового колективу у формі виписки з протоколу загальних зборів (конференції представників) - при передачі об'єктів соціальної інфраструктури, споруджених за рахунок коштів підприємства.
У разі передачі нерухомого майна у пропозиціях балансоутримувач зазначає:
- назву об'єкта передачі та його місцезнаходження;
- ідентифікаційний код згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Пропозиції щодо передачі у комунальну власність об'єктів соціальної інфраструктури, які не увійшли до статутних фондів господарських товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації), не потребують погодження з такими підприємствами та їх трудовими колективами.
Гірничі підприємства, які підлягають ліквідації за рішенням Кабінету Міністрів України, додатково надають інформацію стосовно того, що майно, яке пропонується до передачі, не є необхідним для виконання робіт і заходів, пов'язаних з фізичною ліквідацією підприємств та передбачених затвердженою проектно-кошторисною документацією, а також на підставі переліку, який узгоджено з проектним інститутом.
2.5.5. Передача оформляється актом приймання-передачі. Один з його примірників та відповідний звіт, наведений у додатках 12, 13 до цього Порядку, протягом 30 днів надаються Міненерговугілля.
2.6. Передача в оренду
2.6.1. Передача в оренду державного майна, що належить до сфери управління Міненерговугілля, здійснюється відповідно до Закону України "Про оренду державного та комунального майна" та інших нормативно-правових актів.
2.6.2. Орендна плата розраховується відповідно до Методики розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу , затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 04.10.95 № 786.
У разі коли орендодавцем державного майна є державне підприємство, розмір орендної плати погоджується з органом, визначеним в абзаці другому статті 5 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" відповідно до наказу Фонду державного майна України від 01.04.2011 № 502 "Про затвердження Порядку погодження Фондом державного майна України, його регіональними відділеннями та представництвами розміру плати за оренду державного майна".
2.6.3. Розгляд питань передачі в оренду державного майна за зверненнями Орендодавців, визначених статтею 5 Закону України "Про оренду державного та комунального майна", здійснюється Міненерговугілля, як органом, уповноваженим управляти державним майном, відповідно до порядку, встановленого статтею 9 зазначеного Закону.
2.6.4. Для винесення на розгляд Комісії питання передачі в оренду нерухомого майна та цілісних майнових комплексів Підприємств або їх відокремлених (структурних) підрозділів (за винятком цілісних майнових комплексів, які передаються в оренду відповідно до Закону України "Про особливості оренди чи концесії об'єктів паливно-енергетичного комплексу, що перебувають у державній власності" ) документи подаються Орендодавцями Міненерговугілля з дотриманням вимог Закону України "Про оренду державного та комунального майна" і наказу Фонду державного майна України від 15.02.2013 № 201 "Про затвердження Переліку документів, які подаються орендодавцеві для укладення договору оренди майна, що належить до державної власності" разом з:
• інформацією балансоутримувача (юридичної особи) щодо можливості передачі майна в оренду із зазначенням його інвентарного та реєстрового номерів (за даними АС "Юридичні особи", за допомогою якої формується Єдиний реєстр об'єктів державної власності), яке або частина якого пропонується для передачі в оренду;
• інформацією щодо включення або невключення державного майна, запропонованого до передачі в оренду, до складу цілісного майнового комплексу державного підприємства (стосується підприємств, які не підлягають приватизації);
• копією свідоцтва про право власності на об'єкт оренди (у разі оренди строком на три роки і більше);
• інформацією про відсутність (наявність) податкової застави об'єкта оренди (стаття 92 глави 9 розділу II Податкового кодексу України );
• показниками фінансово-господарської діяльності потенційного орендаря (у разі ініціювання передачі в оренду цілісних майнових комплексів або їх відокремлених (структурних) підрозділів (за винятком цілісних майнових комплексів, які передаються в оренду відповідно до Закону України "Про особливості оренди чи концесії об'єктів паливно-енергетичного комплексу, що перебувають у державній власності" ), разом з підтвердними документами);
• бізнес-планом (у разі ініціювання передачі в оренду цілісних майнових комплексів або їх відокремлених (структурних) підрозділів (за винятком цілісних майнових комплексів, які передаються в оренду відповідно до Закону України "Про особливості оренди чи концесії об'єктів паливно-енергетичного комплексу, що перебувають у державній власності");
• протоколом зборів трудового колективу за участю профспілок (у разі ініціювання передачі в оренду цілісних майнових комплексів або їх відокремлених (структурних) підрозділів (за винятком цілісних майнових комплексів, які передаються в оренду відповідно до Закону України "Про особливості оренди чи концесії об'єктів паливно-енергетичного комплексу, що перебувають у державній власності");
• згодою органів місцевої влади (у разі ініціювання передачі в оренду цілісних майнових комплексів або їх відокремлених (структурних) підрозділів (за винятком цілісних майнових комплексів, які передаються в оренду відповідно до Закону України "Про особливості оренди чи концесії об'єктів паливно-енергетичного комплексу, що перебувають у державній власності").
2.6.5. У разі звернення Господарського товариства про надання згоди на передачу в оренду нерухомого майна та цілісних майнових комплексів Господарських (акціонерних) товариств або їх відокремлених (структурних) підрозділів, якщо корпоративні права держави Господарського (акціонерного) товариства знаходиться в управлінні Міненерговугілля, Господарські (акціонерні) товариства подають Міненерговугілля документи згідно Переліку документів, які подаються орендодавцеві для укладення договору оренди майна, що належить до державної власності , який затверджений наказом Фонду державного майна України від 15.02.2013 № 201, а також документи, визначені абзацами 2 - 7 п. 2.6.4 цього Порядку.
2.6.6. Невід'ємні поліпшення орендованого майна, пролонгація договору оренди та приватизація об'єкта оренди можуть здійснюватись після отримання попереднього письмового погодження Міненерговугілля.
2.6.7. Після укладення договору оренди орендодавець в 10-денний строк надає Департаменту майна, управління корпоративними правами та реформування власності копію договору оренди та всі додатки і доповнення до нього.
2.6.8. Повернення цілісних майнових комплексів з оренди в державну власність здійснюється в установленому чинним законодавством порядку.
2.7. Невід'ємні поліпшення
2.7.1. Процедура надання орендарю згоди на здійснення невід'ємних поліпшень орендованого державного майна визначена наказом Фонду державного майна України від 03.10.2006 № 1523 "Про затвердження Порядку надання орендарю згоди орендодавця державного майна на здійснення невід'ємних поліпшень орендованого майна".
2.7.2. Питання щодо доцільності здійснення орендарями невід'ємних поліпшень і зміни складу орендованого державного майна виносяться на розгляд Комісії.
2.7.3. Для розгляду питання щодо доцільності здійснення невід'ємних поліпшень необхідно надати Міненерговугілля заяву та такі документи:
1) опис передбачуваних поліпшень і кошторис витрат на їх проведення;
2) інформацію про доцільність здійснення поліпшень орендованого державного майна;
3) приписи органів пожежного нагляду, охорони праці;
4) довідку балансоутримувача про вартість об'єкта оренди згідно з даними бухгалтерського обліку на початок поточного року;
5) копію договору оренди та згоду Міністерства на його укладення;
6) копії додаткових угод до договорів оренди (у разі наявності);
7) інформацію про нарахування і використання амортизаційних відрахувань на передане в оренду державне майно.
8) завірену копію проектно-кошторисної документації, якщо інше не встановлено договором оренди;
9) звіт за результатами експертизи кошторисної частини проектної документації на здійснення невід'ємних поліпшень.
2.7.4. Міненерговугілля може додатково затребувати інформацію та документи, необхідні для прийняття рішення.
3. РОЗПОРЯДЖЕННЯ ОБ'ЄКТАМИ НЕЗАВЕРШЕНОГО БУДІВНИЦТВА
3.1. Рішення щодо ліквідації об'єктів незавершеного будівництва та списання витрат по них приймається Міненерговугілля за поданням Підприємства та підлягає обов'язковому погодженню з Фондом державного майна України або його відповідними регіональними відділеннями відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 08.11.2007 № 1314"Про затвердження Порядку списання об'єктів державної власності" та Порядку списання витрат по об'єктах незавершеного будівництва, що ліквідуються , затвердженого спільним наказом Міністерства статистики України, Міністерства економіки України, Міністерства фінансів України, Державного комітету у справах містобудування і архітектури від 28.09.95 № 243/150/156/195.
3.2. Для розгляду питання щодо списання витрат по об'єктах незавершеного будівництва Підприємство, крім документів, визначених пп. 2.1.6 цього Порядку, подає Міненерговугілля Акт про припинення будівництва (додаток 14) або Акт про припинення проектно-вишукувальних робіт (додаток 15).
3.3. Порядок відчуження об'єктів незавершеного будівництва здійснюється відповідно до Закону України "Про особливості приватизації об'єктів незавершеного будівництва" , за винятком випадків передачі об'єктів незавершеного будівництва в порядку, передбаченому Законом України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності" .
4. ПОРЯДОК РОЗГЛЯДУ ПОДАНИХ МАТЕРІАЛІВ
4.1. Питання про доцільність прийняття Міненерговугіллям рішення (надання згоди) щодо розпорядження майном Підприємств, а також майном Господарських товариств (100% акцій якого знаходиться в управлінні Міненерговугілля), якщо розпорядження майном віднесено статутом Господарського товариства до компетенції загальних зборів акціонерів, - розглядається Комісією Міненерговугілля та оформляється протоколом, крім випадків, передбачених абзацом 2 цього пункту, пунктами 4.6.4 та 4.6.5 цього Порядку.
Питання щодо передачі в оренду державного нерухомого майна, площа якого не перевищує 50 кв.м, індивідуально визначеного майна, обладнання та устаткування, що перебуває на балансі Підприємства, або майна Акціонерного товариства (у разі, якщо статутом передбачено погодження Міністерством), пролонгація діючих договорів оренди такого нерухомого майна та повернення орендованого майна розглядається Міненерговугілля без винесення його на розгляд Комісії.
4.2. Підготовка матеріалів для розгляду Комісією здійснюється структурними підрозділами Міненерговугілля за напрямами роботи (далі - Відповідальні структурні підрозділи), а саме:
• відчуження та списання майна, відчуження та списання житлового фонду, передача майна в оренду, з балансу на баланс юридичних осіб, у комунальну власність та з комунальної у державну власність (крім об'єктів незавершеного будівництва), пролонгація договорів оренди, здійснення невід'ємних поліпшень орендованого майна, зміна складу орендованого майна, - Департаментом майна, управління корпоративними правами та реформування власності
• списання, відчуження та передача об'єктів незавершеного будівництва - відповідним галузевим Департаментом
4.3. Підготовка матеріалів, що подаються на розгляд Комісії, здійснюється таким чином:
4.3.1. Відповідальний структурний підрозділ, у разі надходження матеріалів, визначених цим Порядком, передає їх секретарю відповідної Комісії з проектом протоколу.
4.3.2. У разі наявності зауважень до матеріалів Відповідальний структурний підрозділ не виносить їх на розгляд Комісії, про що листом повідомляє Підприємство / Господарське товариство.
4.3.3. Розгляд матеріалів з питань відчуження та списання майна, наданих дочірніми підприємствами ПАТ "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України", акціонерними товариствами, пакети акцій яких залишено у державній власності та передано до статутного капіталу ПАТ "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України", НАК "Енергетична компанія України" та державних холдингових компаній, корпоративними правами яких управляє Міненерговугілля, розглядаються за умови попереднього погодження з такими суб'єктами управління об'єктами державної власності.
4.4. Секретар відповідної Комісії, отримавши матеріали в порядку, визначеному пп. 4.3.1 цього Порядку, вносить їх на розгляд Комісії.
У разі неможливості проведення засідання Комісії допускається розгляд питань розпорядження майном у робочому порядку індивідуально кожним з її членів (з обов'язковим оформленням протоколу).
За наявності у члена Комісії зауважень до матеріалів член Комісії надає письмові обґрунтування секретарю відповідної Комісії.
Отримавши зауваження члена (членів) Комісії, секретар відповідної Комісії в одноденний термін передає їх разом з матеріалами, отриманими згідно з п. 4.3.1 цього Порядку, Відповідальному структурному підрозділу для оформлення відповідного листа Підприємству / Господарському товариству.
У разі відсутності одного з членів Комісії його обов'язки виконує особа, що його заміщує.
4.5. Рішення Комісії приймається простою більшістю голосів та оформлюється протоколом, який підписується присутніми членами Комісії та затверджується головою Комісії, а у разі його відсутності - заступником голови Комісії.
Після оформлення протоколу секретар відповідної Комісії в одноденний термін надає Відповідальному структурному підрозділу його копію та матеріали, отримані згідно з п. 4.3.1 цього Порядку, для оформлення цим підрозділом відповідного наказу та/або листа-відповіді Підприємству / Господарському товариству та відповідального зберігання.
4.6. Рішення:
4.6.1. Про списання майна, крім списання об'єктів незавершеного будівництва, оформлюється Департаментом майна, управління корпоративними правами та реформування власності наказом на підставі протоколу.
4.6.2. Про відчуження чи списання житлового фонду оформлюється Департаментом майна, управління корпоративними правами та реформування власності наказом на підставі протоколу.
4.6.3. Про передачу майна з балансу на баланс Підприємств, що належать до сфери управління Міненерговугілля, оформлюється наказом, який готується Департаментом майна, управління корпоративними правами та реформування власності наказом на підставі протоколу.
4.6.4. Про передачу майна між підприємствами, які готуються до ліквідації згідно з проектами ліквідації вугледобувних та вуглепереробних підприємств (далі - проекти ліквідації), підприємствами, які виконують функції замовників та частково виконавців робіт згідно з проектами ліквідації (ДП "Донвуглереструктуризація", ДП "Луганськвуглереструктуризація", ДП "ЦЗК "Вуглеторфреструктуризація"), ДП "Укршахтгідрозахист" - з метою упередження або вчасного реагування на аварійні ситуації здійснюється на підставі документів, наданих відповідно до пп. 2.5.4 п. 2.5, та оформляється наказом за поданням Департаменту реструктуризації вугільної промисловості без розгляду Комісією.
4.6.5. Про передачу майна з метою оперативної ліквідації наслідків аварії, яка виникла на підприємстві, здійснюється на підставі документів, наданих відповідно до пп. 2.5.4 п. 2.5, та оформлюється наказом за поданням Департаменту реструктуризації вугільної промисловості без розгляду їх Комісією.
4.6.6. Про передачу об'єктів соціальної інфраструктури у комунальну власність оформлюється наказом за поданням Департаменту майна, управління корпоративними правами та реформування власності на підставі протоколу.
4.6.7. Про відчуження майна, крім зазначеного в абзаці другому підпункту 2.2.1 пункту 2.2 цього Порядку, оформлюється наказом, який готується Департаментом майна, управління корпоративними правами та реформування власності на підставі протоколу протягом 10 робочих днів з дати надходження до Міненерговугілля пакета документів.

................
Перейти до повного тексту