- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Закон України
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про особливості приватизації об'єктів незавершеного будівництва
(Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2000, № 45, ст.375)
( Із змінами, внесеними згідно із Законами
№ 1377-IV від 11.12.2003 , ВВР, 2004, № 15, ст. 228
№ 2801-IV від 06.09.2005 , ВВР, 2005, № 48, ст. 480
№ 489-V від 19.12.2006 , ВВР, 2007, № 7-8, ст. 66
№ 997-V від 27.04.2007 , ВВР, 2007, № 33, ст. 440
Кодексом
№ 2755-VI від 02.12.2010 , ВВР, 2011, № 13-14, № 15-16, № 17, ст. 112
Законами
№ 2856-VI від 23.12.2010 , ВВР, 2011, № 29, ст. 272
№ 4336-VI від 13.01.2012 , ВВР, 2012, № 43, ст. 551
№ 5462-VI від 16.10.2012 , ВВР, 2014, № 6-7, ст.80 )
( У тексті Закону слова "статутний фонд" у всіх відмінках і числах замінено словами "статутний капітал" у відповідному відмінку і числі згідно із Законом
№ 997-V від 27.04.2007 )
( У тексті Закону слова "початкова вартість" в усіх відмінках замінено словами "початкова ціна" у відповідному відмінку згідно із Законом
№ 4336-VI від 13.01.2012 )
Метою цього Закону є вдосконалення механізму та прискорення приватизації об'єктів незавершеного будівництва.
Стаття 1. Сфера застосування Закону
Цей Закон визначає особливості приватизації об'єктів незавершеного будівництва, що перебувають у державній власності, включаючи законсервовані об'єкти, а також за ініціативою органів, уповноважених управляти відповідним державним майном, об'єктів незавершеного будівництва, що утримуються на балансах підприємств, які не підлягають приватизації (далі - об'єкти незавершеного будівництва).
Відчуження об'єктів незавершеного будівництва, що є в комунальній власності, регулюється положеннями цього Закону і здійснюється органами місцевого самоврядування.
Державні органи приватизації здійснюють відчуження об'єктів незавершеного будівництва, що є в комунальній власності, якщо органами місцевого самоврядування були делеговані державним органам приватизації відповідні повноваження.
До питань приватизації або відчуження об'єктів незавершеного будівництва, які перебувають у державній або комунальній власності, не врегульованих цим Законом, застосовуються положення законодавства України про приватизацію та місцеве самоврядування.
Стаття 2. Покупці об’єктів незавершеного будівництва
Стаття 3. Придбання та оренда земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти незавершеного будівництва
Продаж об'єктів незавершеного будівництва здійснюється на відкритих аукціонах разом із земельними ділянками, на яких розташовані такі об'єкти. Земельні ділянки, що не підлягають продажу відповідно до
Земельного кодексу України, надаються в довгострокову оренду з переважним правом орендаря на придбання їх у власність у разі зняття заборони на приватизацію зазначених земельних ділянок
Об’єкт незавершеного будівництва, який пропонувався до продажу разом із земельною ділянкою державної власності та не був проданий у зв’язку з неподанням заяв про участь у придбанні такого об’єкта, може бути за рішенням державного органу приватизації запропонованим до продажу без земельної ділянки.
Стаття 4. Рішення про приватизацію об'єктів незавершеного будівництва
Рішення про приватизацію об'єктів незавершеного будівництва приймаються Фондом державного майна України, його регіональними відділеннями, органами приватизації в Автономній Республіці Крим (далі - органи приватизації) на підставі переліку об'єктів, що підлягають приватизації.
Комісія з приватизації об'єктів незавершеного будівництва не утворюється, план їх приватизації не розробляється.
Стаття 5. Включення об’єкта незавершеного будівництва до переліку об’єктів, що підлягають приватизації
Для включення об’єкта незавершеного будівництва державної форми власності до переліку об’єктів, що підлягають приватизації, уповноважені органи управління подають до органу приватизації такі документи:
лист-пропозицію щодо приватизації відповідного об’єкта незавершеного будівництва та інформацію про об’єкт незавершеного будівництва за формою, визначеною Фондом державного майна України;
витяг з плану приватизації (розміщення акцій) акціонерного товариства, якщо об’єкт незавершеного будівництва не був включений до статутного капіталу акціонерного товариства.
Стаття 6. Способи приватизації об'єктів незавершеного будівництва
Приватизація об'єктів незавершеного будівництва здійснюється органами приватизації, у тому числі за участю уповноважених ними юридичних осіб шляхом:
продажу на аукціоні, за конкурсом;
продажу шляхом викупу за наявності одного покупця безпосередньо цьому покупцеві із забезпеченням ним умов приватизації об'єкта;
внесення об'єкта незавершеного будівництва до статутного капіталу господарського товариства як внеску держави з наступною приватизацією акцій (часток, паїв) у порядку, встановленому установчими документами товариства та законодавством України, після завершення будівництва відповідного об'єкта;
продажу під розбирання.
У разі приватизації недобудованих спеціалізованих господарських об'єктів, зокрема електростанцій, великих промислових підприємств, спосіб приватизації відповідно до законодавства про приватизацію може визначати орган приватизації за погодженням з органом, який здійснює управління відповідним об'єктом незавершеного будівництва, або підприємством, установою, організацією, на балансі яких перебуває зазначений об'єкт.
Стаття 7. Управління акціями (частками, паями), що належать державі у статутному капіталі господарського товариства, та переважне право на їх приватизацію
Функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі у статутному капіталі господарських товариств, до статутних капіталів яких передані як внесок держави об'єкти незавершеного будівництва, до завершення їх будівництва і приватизації в установленому порядку здійснюються відповідно до законодавства.
Переважне право на приватизацію акцій (часток, паїв), що належать державі у статутному капіталі господарського товариства, надається учасникам господарського товариства, до статутного капіталу якого було передано об'єкт незавершеного будівництва.
Стаття 11. Договори купівлі-продажу об’єкта незавершеного будівництва
Договори купівлі-продажу об’єктів незавершеного будівництва (в тому числі разом із земельною ділянкою) у разі приватизації підлягають нотаріальному посвідченню та державній реєстрації.
Для нотаріального посвідчення договору купівлі-продажу об’єкта незавершеного будівництва органи приватизації подають нотаріусу такі документи:
копію наказу Фонду державного майна України про включення об’єкта незавершеного будівництва до переліку об’єктів державної власності, що підлягають приватизації;
копію наказу державного органу приватизації про прийняття рішення про приватизацію об’єкта;
копію наказу державного органу приватизації про затвердження висновку про вартість об’єкта;
акт обстеження об’єкта незавершеного будівництва (опис об’єкта);
витяг з інформації про продаж об’єкта, опублікованої в офіційних друкованих виданнях державних органів приватизації;
копію затвердженого органами приватизації протоколу про проведення аукціону або протоколу засідання конкурсної комісії;
довіреність на право представництва інтересів державних органів приватизації.
Стаття 12. Виникнення права власності на об'єкт незавершеного будівництва
Представник органу приватизації та покупець об'єкта незавершеного будівництва в п'ятиденний строк після сплати повної вартості придбаного об'єкта незавершеного будівництва, а в разі надання розстрочки платежу - 50 відсотків (для об'єктів незавершеного будівництва житлового призначення - 30 відсотків) вартості цього об'єкта, підписують акт приймання-передачі об'єкта незавершеного будівництва.
Право власності на об'єкт незавершеного будівництва виникає у покупця з моменту державної реєстрації договору купівлі-продажу.
Стаття 13. Виникнення права власності на земельну ділянку
Право власності на земельну ділянку, на якій розташований об'єкт незавершеного будівництва, виникає після одержання державного акта на право власності на землю, який видається покупцеві за умови сплати ним ціни продажу земельної ділянки.
Державний акт на право власності на землю підлягає реєстрації відповідно до законодавства.
Стаття 14. Продаж об’єктів незавершеного будівництва на аукціоні за методом зниження ціни та аукціоні без оголошення ціни
................Перейти до повного тексту