1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
XII сесія IV скликання
Р І Ш Е Н Н Я
N 135/3226 від 09.03.2006
Про комплексну програму "Молодь міста Києва
на 2006-2008 роки"
З метою реалізації в м. Києві молодіжної та сімейної політики, визначеної Декларацією України "Про загальні засади державної молодіжної політики в Україні" ( 2859-12 ), та відповідно до Законів України "Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні" ( 2998-12 ), "Про молодіжні та дитячі громадські організації" ( 281-14 ), "Про Загальнодержавну програму підтримки молоді на 2004-2008 роки" ( 1281-15 ) Київська міська рада В И Р І Ш И Л А:
1. Затвердити комплексну програму "Молодь міста Києва на 2006-2008 роки" згідно з додатком.
2. Визначити Головне управління у справах сім'ї та молоді виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) головним відповідальним за реалізацію комплексної програми "Молодь міста Києва на 2006-2008 роки".
3. Структурним підрозділам виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), на які покладена реалізація комплексної програми "Молодь міста Києва на 2006-2008 роки", та виконавчим органам районних у м. Києві рад (районним державним адміністраціям) щорічно при формуванні бюджету м. Києва на 2006 та наступні роки передбачати фінансування програм і заходів на реалізацію комплексної програми "Молодь міста Києва на 2006-2008 роки".
4. Фінансування програм і заходів в рамках реалізації комплексної програми "Молодь міста Києва на 2006-2008 роки" здійснювати в межах загальних асигнувань головних розпорядників бюджетних коштів - виконавців комплексної програми "Молодь міста Києва на 2006-2008 роки" та виконавчих органів районних у м. Києві рад (районних державних адміністрацій).
5. Головному управлінню у справах сім'ї та молоді виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) щорічно інформувати Київську міську раду про хід виконання комплексної програми "Молодь міста Києва на 2006-2008 роки".
6. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Київської міської ради з питань охорони здоров'я та соціального захисту.
Київський міський голова О.Омельченко
Додаток
до рішення Київради
від 09.03.2006 N 135/3226
КОМПЛЕКСНА ПРОГРАМА
"МОЛОДЬ МІСТА КИЄВА НА 2006-2008 РОКИ"
I. КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ ПРОГРАМИ
1. СТАНОВИЩЕ МОЛОДІ М. КИЄВА ТА НЕОБХІДНІСТЬ
РОЗРОБЛЕННЯ ПРОГРАМИ
У м. Києві проживає приблизно 994 тис. молодих людей віком від 14 до 35 років, які становлять 38 % усього населення столиці. Проте місце молоді в суспільному житті визначається не лише значною часткою в структурі населення, але й особливостями її соціального становлення, суспільним призначенням. Адже молоді люди з одного боку, як одна з найбільш соціально незахищених верств суспільства мають бути об'єктом здійснення молодіжної політики, а з іншого боку, виступають провідником демографічного, соціально-економічного, політичного та духовного поступу, визначальним чинником перетворень, адекватних назрілим потребам і викликові часу, і є одним із суб'єктів реалізації цієї політики.
Саме тому для органів державної влади м. Києва, як і України в цілому, яка в процесі розбудови незалежної держави здійснює важливі соціально-політичні перетворення в країні, прагне гармонійно інтегруватися до світової спільноти, якомога повніше залучення молоді до трансформаційних процесів є одним з найважливіших завдань.
Упродовж останніх років у місті в межах реалізації державної молодіжної політики в інтересах як молодих громадян, так і суспільства, держави в цілому здійснено ряд важливих політичних, правових, організаційних заходів. Сконцентрованість зусиль державних органів і громадських організацій, зокрема завдяки реалізації комплексної програми "Молодь міста Києва на 2001-2005 роки" ( ra0446023-01 ), позитивно вплинула на процес соціалізації молодих громадян столиці.
Молодь міста отримала більше можливостей для отримання якісної освіти, у тому числі й вищої: якщо у 2001/2002 навчальному році в місті працювало 30 гімназій та 38 ліцеїв, то у 2004/2005 навчальному році - відповідно 44 і 40, впродовж цього часу на 161 тис. більше стало навчатися молодих людей у вищих навчальних закладах міста.
Поліпшилася робота щодо стимулювання розвитку молодіжного підприємництва та вирішення проблем зайнятості молоді, у тому числі й сприяння вторинній зайнятості. Якщо у 2001 р. службами зайнятості в місті було працевлаштовано 5,6 тис. молоді віком до 28 років, то у 2004 р. - уже 11,3 тис. осіб. Упродовж 2001-2005 рр. лише через Молодіжну біржу праці було працевлаштовано майже 11 тис. молодих людей, з них приблизно 5 тис. - на постійну роботу, понад 6 тис. юнаків та дівчат у складі трудових молодіжних загонів виконували тимчасові та громадські роботи з благоустрою міста.
Значна увага міськими державними органами і громадськими організаціями була приділена наданню соціальних послуг різним категоріям дітей та молоді. Більше половини київських дітей (цей показник значно перевищує загальноукраїнський) щорічно проходять оздоровлення в дитячих санаторіях та оздоровницях. З 2002 року почали працювати студентські соціальні служби, послугами яких нині користуються студенти 10 вищих навчальних закладів. У місті продовжена практика виплати щомісячних іменних стипендій і премій Київського міського голови для представників творчої молоді, кращих студентів вищих навчальних закладів. Стипендії для обдарованої молоді засновано у більшості районів міста.
На загальноміському рівні з'явилися позитивні зрушення у вирішенні проблем проведення молоддю вільного часу, особливо під час свят та відзначення визначних дат, пов'язаних із боротьбою українського народу за незалежність.
Новим змістом наповнилася робота щодо залучення молоді до громадської активності, підтримки дитячих і молодіжних громадських організацій, органів студентського самоврядування. При міській державній адміністрації активно діє Рада з питань молодіжної політики, до складу якої входять представники дитячих і молодіжних громадських організацій. Головним управлінням у справах сім'ї та молоді запроваджено новий порядок надання фінансової підтримки молодіжним та дитячим громадським об'єднанням, що дозволило впродовж 2001-2005 рр. профінансувати 74 молодіжні проекти, надати дотації і субсидії для здійснення статутної діяльності 15 новоствореним громадським організаціям. За звітний період соціальні служби для сім'ї, дітей та молоді столиці активно підтримували розвиток взаємодії з громадськими, благодійними організаціями. На сьогодні понад шістдесят неурядових організацій столиці надають безкоштовні соціальні послуги різним групам сімей, дітей та молоді. У 2005 р. при Київському міському голові та при головах районних рад міста створено консультативно-дорадчі студентські ради.
Поліпшилося інформаційне забезпечення здійснення в місті державної молодіжної політики. Щотижня на міських каналах виходить інформаційно-публіцистична телепрограма соціального спрямування "Молодіжна телевізійна служба", надавалася підтримка у виданні безкоштовних газет для київських студентів: "Студентський пульс Києва", "Студентський пульс", "Київ молодий" та "Наша молодь".
У місті створена система організаційно-управлінських структур (управління і відділи у справах сім'ї та молоді) й мережа соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді (11 центрів, 81 спеціалізована соціальна служба, 61 консультативний пункт, 82 підліткових клуби за місцем проживання). Проте для значної частини молодих громадян столиці все ще залишаються гострими проблеми бідності, безробіття, насильства, залежностей, відсутності доступних молодіжних закладів, особливо за місцем проживання, безпритульності.
Упродовж останніх п'яти років не вдалося зупинити тенденцію до зростання серед молоді соціально небезпечних хвороб, у першу чергу ВІЛ-інфекції та СНІДУ, показники поширеності яких у місті залишаються вищими від загальноукраїнських показників. З іншого боку, в молодіжному середовищі не стало провідним бажання вести здоровий спосіб життя.
Усе ще залишається низьким рівень економічної активності молодих людей. Значна частина молоді зайнята у нерегламентованому секторі економіки, що негативно впливає як на економічне становище міста, так і призводить до того, що молодь піддається з боку роботодавців різноманітним утискам та порушенням її прав.
Болючою проблемою для молоді міста є питання забезпечення житлом. Хоча й упродовж 2001-2005 рр. із міського бюджету було виділено 78,6 млн. грн. на пільгове довготермінове кредитування будівництва житла для молодих сімей та одиноких молодих громадян, однак поліпшити свої житлові умови змогли тільки 1005 молодих сімей та одиноких молодих громадян, тоді як у черзі на отримання такого кредиту в районах міста перебуває 7,5 тис. молодих сімей.
Високим залишається рівень злочинності серед молоді міста. При цьому вона все більше набуває корисливого характеру, зменшується середній вік молодих злочинців, серед них зростає кількість тих, хто ніде не працює і не навчається.
Зростають споживацькі настрої молоді, зорієнтовані перш за все на сферу розваг. Негативно впливають на молодих громадян недоброякісні зразки іноземної культури, перенасичені елементами жорстокості, пропагандою чужих для українського народу моральних і світоглядних цінностей.
За 2004-2005 роки в молодіжному середовищі сформувалась тенденція щодо своєчасного пошуку допомоги та підтримки. Однак загальний стан молоді проблемних, кризових груп характеризується низьким рівнем мотивації та самостійності у прийнятті допомоги.
Усе вищевикладене, а також позитивний досвід реалізації попередньої Комплексної програми "Молодь міста Києва на 2001-2005 роки" ( ra0446023-01 ) обумовлюють необхідність прийняття Київською міською радою Комплексної програми "Молодь міста Києва на 2006-2008 роки" (далі - Програма).
2. МЕТА, ЗАВДАННЯ Й ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ ПРОГРАМИ
Головна мета Програми полягає у створенні сприятливих політичних, економічних, соціальних, правових, організаційних і фінансових умов та гарантій для життєвого самовизначення і самореалізації молоді столиці України, активізації її участі у соціально-економічному, науковому, політичному, культурному житті міста.
Основними завданнями Програми є:
- підвищення ефективності реалізації державної молодіжної політики в м. Києві;
- активізація участі молоді в усіх сферах життєдіяльності територіальної громади м. Києва, сприяння розвитку її ініціативності, розширення можливостей участі молодих людей у формуванні й реалізації державної молодіжної політики на міському та районних рівнях м. Києва;
- забезпечення молодим громадянам стартових можливостей у здобутті освіти, працевлаштуванні, розвитку підприємницької ініціативи, отриманні житла;
- поліпшення стану здоров'я дітей і молоді міста;
- розвиток та удосконалення системи надання соціальних послуг і допомоги тим, хто перебуває у скрутному матеріальному чи соціальному становищі;
- реформування й оновлення соціально-культурної та побутової інфраструктури, насамперед для молодих сімей, наближення їх до місця проживання молоді;
- створення оптимальних умов для залучення молоді до процесів консолідації та розвитку української нації, її історичної свідомості, традицій і культури, поліпшення становища молодої сім'ї, створення умов для задоволення її культурних, інформаційних потреб;
- створення ефективної системи протидії антигромадським, негативним проявам у молодіжному середовищі столиці;
- надання державної інформаційно-методичної, організаційної підтримки громадським молодіжним та дитячим організаціям і фінансової підтримки на реалізацію її програм, спрямованих на розв'язання соціальних проблем молоді;
- зміцнення матеріально-технічного та фінансового забезпечення установ, закладів, громадських організацій, що працюють з дітьми та молоддю.
Досягнення означеної мети вбачається в комплексному та системному підході всіх суб'єктів молодіжної політики до її впровадження шляхом координації зусиль і необхідних засобів; подолання дублювання, відомчої відокремленості у справі захисту конституційних прав молоді; поліпшення соціально-економічних, побутових умов життя молоді й розвитку їх громадянської та трудової активності, формування духовної культури.
У результаті виконання програми очікується:
- підвищити у порівнянні з попередніми роками показники ефективності реалізації в місті державної молодіжної політики;
- поліпшення умов для соціального становлення та розвитку молоді міста;
- підвищення зацікавленості молоді у здобутті освіти за фахом і кваліфікацією, які б задовольняли потреби економічної, соціально-культурної та побутової сфери міста, запровадження механізму кредитування на навчання за рахунок місцевого й районних бюджетів міста, бюджетів комунальних підприємств, установ та організацій, активізація органів учнівського і студентського самоврядування, поліпшення умов проживання студентів у гуртожитках;
- поглиблення економічної активності молоді, позитивні зрушення у вирішенні проблеми зайнятості міської молоді, орієнтованої на потреби економічної, соціально-культурної та побутової сфери міста, забезпечення тимчасовою роботою, залучення молоді до громадських робіт у вільний від навчання час, підтримка трудових молодіжних загонів, заохочення роботодавців до надання молоді першого робочого місця, розвиток мережі служб і центрів працевлаштування молоді;
- розширення видів та форм соціальних послуг для дітей та молоді міста, формування мережі спеціалізованих установ, консультативних пунктів та закладів для дітей, молоді, різних категорій сімей, які перебувають у складних життєвих умовах;
- формування високого рівня гуманістичного світогляду столичної молоді на основі розвинутого почуття патріотизму, національної самосвідомості, духовно-моральних, культурних, загальнолюдських цінностей;
- формування позитивно орієнтованих культурних потреб столичної молоді, підтримка професійних і самодіяльних колективів художньої творчості, творчих спілок та об'єднань, клубів за інтересами, розвиток інфраструктури проведення дозвілля, передусім за місцем проживання;
- поліпшення становища молодої сім'ї м. Києва, у першу чергу - задоволення її потреб у житлі;
- покращення основних показників здоров'я дітей і молоді завдяки проведенню програм, спрямованих на формування здорового способу життя, активізацію занять фізкультурою та спортом;
- зниження рівня антигромадських, негативних проявів у молодіжному середовищі столиці;
- забезпечення якісно нового рівня інформації для київської молоді;
- зміцнення матеріально-технічного й фінансового забезпечення установ, закладів, громадських організацій, що працюють з дітьми та молоддю, подальший розвиток молодіжної інфраструктури;
- створення сприятливих умов для активної участі громадських організацій, молодих людей у формуванні і реалізації державної молодіжної політики в м. Києві.
3. ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ ПРОГРАМИ ТА ЇЇ ГОЛОВНІ ПРИНЦИПИ
Політико-правова сутність підходів щодо формування та реалізації Програми випливає з базових законів, що регламентують і визначають зміст молодіжної політики в Україні - Декларації "Про загальні засади державної молодіжної політики в Україні" ( 2859-12 ), Законів України "Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні" ( 2998-12 ), "Про Загальнодержавну програму підтримки молоді на 2004-2008 роки" ( 1281-15 ) і "Про молодіжні та дитячі громадські організації" ( 281-14 ).
У процесі розроблення Програми враховувалися вимоги постанов Верховної Ради України, Указів Президента України, інших законодавчих і нормативних актів всеукраїнського та міського рівнів, які приймалися впродовж останнього часу з метою створення сприятливих передумов для життєвого самовизначення та самореалізації молодих громадян, підтримки їхньої інноваційної діяльності, вирішення нагальних проблем молоді.
Програма розроблена з урахуванням специфічних особливостей міста Києва як політичного, культурного та бізнес-центру України, столиці Української держави і європейської країни, діючих міських програм "Столична освіта", "Здоров'я киян" ( ra_132023-02 ), "Турбота" ( ra_603023-05 ), "Молодь за майбутнє Києва" на 2005-2008 роки. Вона також передбачає подальше конкретне наповнення змісту й логіки реалізації молодіжної політики Київської міської ради в нових цільових програмах, які стосуються перш за все проблем зайнятості, здоров'я, соціальної політики, соціального захисту, соціально-культурної сфери та ін. У Комплексну програму ввійшли тільки основні заходи, що відносяться до сфери молодіжної політики, і не включені більш детальні заходи, якщо вони внесені в програми відповідного профілю (освіти, зайнятості, охорони здоров'я тощо).
Програма будується на визнанні того, що кожна молода людина є активним учасником розбудови суспільства й несе відповідальність у процесах прийняття та виконання рішень на всіх рівнях, які впливають на її життя.
Програма ґрунтується на визнанні таких принципів, які, зокрема застосовуються в роботі з молоддю на європейському та загальносвітовому рівнях і випливають із концептуальних засад, закладених в українському законодавстві:
- принцип рівності - визнання прав та обов'язків усіх молодих людей щодо рівних можливостей доступу до послуг і ресурсів;
- принцип участі - визнання того, що кожна молода людина є активним учасником розбудови суспільства, відіграє в ньому важливу роль та несе відповідальність у процесах прийняття рішень на всіх рівнях, які впливають на її життя;
- принцип доступності (рівного доступу) - доступ молоді до відповідних і необхідних програм та послуг незалежно від статі, місця проживання, соціального, культурного, економічного чинників;
- принцип гарантій, відповідно до якого держава надає всім молодим громадянам мінімум державних соціальних послуг, які стосуються освіти, виховання, духовного і фізичного розвитку, професійної підготовки і працевлаштування, а подальший розвиток особи, її самореалізація - то насамперед зусилля самої людини, її самовдосконалення; цей принцип стимулюється різними способами, у тому числі кредитуванням, системою раціональних пільг, визначенням та заохоченням кращих і кращої діяльності;
- принцип всебічного забезпечення інтересів і потреб молодих громадян столиці з урахуванням особливостей та специфіки різних соціальних категорій і груп молоді, у тому числі правовий та соціальний захист тих молодих людей, які за власним соціальним статусом і станом здоров'я самі неспроможні про себе подбати (діти з неповних чи багатодітних сімей, сироти, молоді інваліди тощо);
- принцип пріоритету, який передбачає, що в ході здійснення державної молодіжної політики стимулюються і підтримуються, у першу чергу, ті молодіжні проекти, програми, ініціативи, які сприяють розв'язанню найпекучіших проблем молоді;
- принцип органічного поєднання громадських державних інтересів та прав і свобод молодої людини;
- принцип збереження таємниці та конфіденційності в роботі з вирішенням соціальних проблем молоді;
- принцип наукового обґрунтування та комплексності запропонованих заходів;
- принцип спадкоємності, який базується на тому, що державна молодіжна політика не може залежати від організаційних змін у системі управління як державою в цілому, так і в м. Києві зокрема, приходу або відходу від "керма" тих чи інших політичних діячів, посадових осіб органів державної влади.
У центрі уваги державної молодіжної політики є молодь як стратегічний ресурс, головне джерело інновацій і важливий фактор змін. Саме тому пріоритетом державної політики є створення умов для розвитку економічної та соціальної активності молоді, включення її у процес вирішення власних проблем і проблем країни. Принциповою позицією є активізація молоді, розвиток її особистісних якостей за рахунок активної участі у житті міста замість політики розв'язання вже назрілих проблем та суперечностей у молодіжному середовищі.
Основними об'єктами Програми є:
- молодь віком від 14 до 35 років, яка мешкає у м. Києві, а також ті молоді люди, які постійно проживають за межами м. Києва, але навчаються у навчальних закладах або працюють у м. Києві;
- молоді сім'ї - подружжя, у яких вік і чоловіка, і дружини не перевищує 35 років, або неповні сім'ї, у яких мати (батько) віком до 35 років, що мешкають у м. Києві;
- дитячі громадські організації - об'єднання громадян віком від 6 до 18 років, що створені й діють на території м. Києва, метою яких є здійснення діяльності, спрямованої на реалізацію та захист своїх прав і свобод, творчих здібностей, задоволення власних інтересів та їх соціальне становлення як повноправних членів суспільства;
- молодіжні громадські організації - об'єднання громадян віком від 14 до 28 років, що створені й діють на території м. Києва, метою яких є здійснення й захист своїх прав і свобод та задоволення політичних, економічних, соціальних, культурних та інших спільних інтересів.
Основними суб'єктами здійснення Програми є:
- органи державної влади та місцевого самоврядування;
- установи й заклади, які входять до соціальної інфраструктури міста;
- дитячі та молодіжні громадські організації всіх рівнів, які працюють у місті;
- молодь віком від 14 до 35 років, яка проживає, навчається та працює в м. Києві.
4. МЕХАНІЗМ РЕАЛІЗАЦІЇ, УПРАВЛІННЯ, ФІНАНСУВАННЯ
І КОНТРОЛЮ ЗА ЗДІЙСНЕННЯМ ПРОГРАМИ
Програма окреслює пріоритетні напрями діяльності державних структур, а також громадських організацій, що працюють над вирішенням проблем молоді на міському та районному рівнях.
У розробленні механізмів реалізації державної молодіжної політики акцент має бути переміщений з патерналістської моделі вирішення соціальних проблем молоді (тобто зусиль тільки органів державної влади) на модель активної співпраці органів державної влади та громадських організацій як на благо окремих молодих людей, так і в інтересах суспільства, міста, громади в цілому.
Саме тому механізм реалізації Програми передбачає, що все, що у сфері молодіжної політики може бути реалізовано силами молоді, її громадськими організаціями, має передаватися в їхнє підпорядкування і підтримуватися відповідними державними організаціями та установами. Усе, що може бути вирішено силами органів місцевого самоврядування або ж районних державних адміністрацій, - передається їм при підтримці структур міськдержадміністрації.
Основна частина завдань Програми здійснюється шляхом розроблення і затвердження районних молодіжних програм, проведення заходів у рамках міських, районних комплексних і цільових програм, але відповідно до базових принципів та підходів Програми.
Виконання завдань, передбачених Програмою, покладено на структурні підрозділи виконавчого органу Київської міської ради: Головне управління у справах сім'ї та молоді, Головне управління освіти і науки, Головне управління культури і мистецтв, Головне управління праці та зайнятості, Головне управління соціального захисту населення, Головне управління по фізичній культурі та спорту, Головне управління з питань внутрішньої політики, Головне управління з питань взаємодії із засобами масової інформації та зв'язків з громадськістю, Київський міський центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді, Службу у справах неповнолітніх, Київський молодіжний центр праці, міський центр зайнятості, а також виконавчі органи районних у м. Києві рад (районні державні адміністрації).
Механізм реалізації Програми передбачає діяльність інших державних відомств і служб міського та районного рівнів, органів місцевого самоврядування, залучення до вирішення молодіжних проблем громадських організацій, підприємців, науковців, засобів масової інформації й інших соціальних інститутів.
Головним координатором у реалізації Програми є Головне управління у справах сім'ї та молоді виконавчого органу Київської міської ради, а також відповідні структурні підрозділи районних у м. Києві рад (районних держадміністрацій).
Головне управління у справах сім'ї та молоді виносить питання реалізації Програми на обговорення Ради з питань молодіжної політики.
Реалізація Програми відбувається відповідно до вимог чинного законодавства України. Під час реалізації Програми за необхідності прийняття додаткових нормативно-правових актів Київська міська рада та Київський міський голова за поданням Головного управління у справах сім'ї та молоді приймають відповідні рішення й розпорядження.
Одним із механізмів реалізації державної молодіжної політики в м. Києві є проведення громадських слухань з питань соціального становища та розвитку молоді й основних напрямків реалізації державної молодіжної політики в місті.
Загальний контроль за ходом реалізації Програми здійснюють Київський міський голова та Київрада. Головне управління у справах сім'ї та молоді щорічно виносить на розгляд розширеної колегії виконавчого органу Київради інформаційно-аналітичну записку про хід виконання Програми в поточному році, пропозиції та заходи щодо її організаційного й фінансового забезпечення в наступному році.
Інформація про хід виконання Програми публікується в газетах "Хрещатик", "Столиця", "Вечірній Київ", висвітлюється у програмі "Молодіжна телевізійна служба", на телеканалі "Київ", у програмах радіостанції "Голос Києва" та інших комунальних засобах масової інформації.
Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів бюджету м. Києва в межах загальних асигнувань, передбачених головним розпорядникам бюджетних коштів - виконавцям відповідних заходів протягом 2006-2008 років, Державного бюджету України на проведення окремих заходів, залучення благодійних внесків та інших джерел, передбачених законодавством України.
Головне управління у справах сім'ї та молоді може делегувати громадським організаціям повноваження щодо реалізації заходів, спрямованих на виконання комплексної програми. У цьому випадку вони надають їм фінансову, організаційну та інформаційно-методичну допомогу в установленому порядку, здійснюють контроль за реалізацією наданих повноважень.
5. СТРУКТУРА ПРОГРАМИ
Комплексна програма "Молодь міста Києва на 2006-2008 роки" складається з двох розділів. У першому - "Концептуальні засади програми" - визначена мета, основні завдання, очікувані результати, підходи та головні принципи формування, система реалізації, управління, фінансування й контролю за здійсненням програми.
Другий розділ - "Основні напрями та заходи реалізації молодіжної політики міста Києва" - складається з підпрограм, що визначають основні напрями проведення державної молодіжної політики в місті і які представляють собою систему комплексних заходів щодо вирішення нагальних проблем молоді столиці в певній сфері її життєдіяльності:
1. Молодь і освіта, сприяння творчому та інтелектуальному розвитку дітей і молоді.
2. Розвиток економічної активності молоді.
3. Соціальний захист та надання соціальних послуг дітям і молоді.
4. Молода сім'я та підготовка молоді до подружнього життя.
5. Формування національної свідомості дітей і молоді.
6. Формування здорового способу життя дітей та молоді.
7. Сприяння розвитку змістовного дозвілля дітей і молоді.
8. Залучення молоді до роботи в органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування, розвиток громадської активності юнаків і дівчат, сприяння діяльності громадських дитячих та молодіжних організацій.
9. Міжнародні молодіжні контакти.
10. Науково-методичне та інформаційне забезпечення здійснення державної молодіжної політики.
11. Розвиток молодіжної інфраструктури.
II. ОСНОВНІ НАПРЯМИ ТА ЗАХОДИ ЩОДО РЕАЛІЗАЦІЇ ДЕРЖАВНОЇ
МОЛОДІЖНОЇ ПОЛІТИКИ В МІСТІ КИЄВІ (підпрограми)
1. Молодь і освіта, сприяння творчому
та інтелектуальному розвитку дітей та молоді
Однією з найважливіших і необхідних умов підготовки молодого покоління до життя, його соціалізації, залучення до духовних надбань людства є освіта. Для отримання якісної освіти, розвитку своїх творчих та інтелектуальних здібностей діти і молодь м. Києва мають усі передумови. У місті створена розгалужена мережа загальноосвітніх закладів: у 2004/2005 навчальному році працювало 502 денні загальноосвітні навчальні заклади (без шкіл-інтернатів і санаторних шкіл), 31 професійно-технічне училище, 118 вищих закладів освіти I-IV рівнів акредитації. Підвищенню творчого потенціалу дітей та молоді сприяє діяльність 59 шкіл естетичного виховання. У місті працює 142 бібліотеки, 32 державні музеї та 38 музеїв, створених у складі підприємств, установ, організацій і навчальних закладів, 27 театрів, сотні пам'яток історії, культури, містобудування та архітектури.
У міських закладах освіти впроваджується чимало вітчизняних і зарубіжних освітніх технологій, постійно збільшується чисельність загальноосвітніх закладів нового типу.
Проте питання зміцнення матеріально-технічної бази освітянської сфери та соціально-культурних закладів, оптимізації фахової структури підготовки кадрів до умов ринкової економіки, сприяння розвитку інтелектуального потенціалу дітей і молоді міста все ще вимагають значної державної підтримки.
Тому одним із основних завдань програми є подальше удосконалення відповідних умов для формування гармонійно розвинутої особистості, громадянина, здатного до повноцінної життєдіяльності в усіх сферах виробництва, науки, освіти й культури.
Для створення передумов для всебічного розвитку і самореалізації молодих громадян Програма передбачає:
-----------------------------------------------------------------
| N | Зміст заходів | Відповідальні | Термін |
| п/п| | | реалізації |
|----+-----------------------+------------------+---------------|
|1.1.|Сприяння розвитку |Головне | 2006-2008 рр. |
| |інтелектуальних і |управління освіти | |
| |творчих здібностей |і науки, | |
| |молодих людей у різних |Головне | |
| |сферах суспільного |управління | |
| |життя, активізації |культури і | |
| |внутрішніх ресурсів |мистецтв, | |
| |молодих людей, |Головне | |
| |самореалізації та |управління у | |
| |самоутвердженню у житті|справах сім'ї та | |
| |шляхом залучення її до |молоді | |
| |вирішення проблем | | |
| |держави | | |
|----+-----------------------+------------------+---------------|
|1.2.|Всебічне сприяння |Головне | 2006-2008 рр. |
| |вдосконаленню й |управління освіти | |
| |подальшому розвиткові |і науки, | |
| |системи |Головне | |
| |державно-громадського |управління у | |
| |управління освітою в м.|справах сім'ї та | |
| |Києві, продовження |молоді | |
| |співпраці з | | |
| |об'єднаннями батьків | | |
| |школярів м. Києва та | | |
| |міської ради | | |
| |старшокласників | | |
|----+-----------------------+------------------+---------------|
|1.3.|Забезпечення проведення|Головне | 2006-2008 рр. |
| |комплексу заходів щодо |управління освіти | |
| |зміцнення |і науки | |
| |матеріально-технічної | | |
| |бази, подальшого | | |
| |розвитку та | | |
| |удосконалення мережі | | |
| |загальноосвітніх і | | |
| |позашкільних навчальних| | |
| |закладів міста | | |
|----+-----------------------+------------------+---------------|
|1.4.|Вдосконалення системи |Головне | 2006-2008 рр. |
| |надання іменних |управління у | |
| |стипендій і премій |справах сім'ї та | |
| |Київського міського |молоді | |
| |голови кращим студентам| | |
| |міста, які успішно | | |
| |навчаються, здійснюють | | |
| |наукові дослідження, | | |
| |науково-технічні | | |
| |розробки та мають | | |
| |творчі досягнення | | |
|----+-----------------------+------------------+---------------|
|1.5.|Продовження практики |Головне | 2006-2008 рр. |
| |надання стипендій |управління у | |
| |Київського міського |справах сім'ї та | |
| |голови для обдарованої |молоді | |
| |молоді міста | | |
|----+-----------------------+------------------+---------------|
|1.6.|Створення системи |Головне | 2006-2008 рр. |
| |правової просвітницької|управління у | |
| |роботи, спрямованої на |справах сім'ї та | |
| |підвищення рівня |молоді, | |
| |правових знань і |Головне | |
| |формування правової |управління освіти | |
| |культури дітей та |і науки, | |
| |молоді |Київське міське | |
| | |управління | |
| | |юстиції, | |
| | |Київський міський | |
| | |центр соціальних | |
| | |служб для сім'ї, | |
| | |дітей та молоді, | |
| | |молодіжні та | |
| | |дитячі громадські | |
| | |організації, | |
| | |об'єднання та їх | |
| | |спілки (за згодою)| |
|----+-----------------------+------------------+---------------|
|1.7.|Здійснення комплексу |Головне | 2006-2008 рр. |
| |заходів, спрямованих на|управління освіти | |
| |розвиток формальної і |і науки, | |
| |неформальної |управління | |
| |екологічної освіти й |охорони | |
| |виховання, а саме: |навколишнього | |
| |розширення мережі та |природного | |
| |підтримка навчальних |середовища, | |
| |закладів, специфікою |молодіжні та | |
| |яких є екологічний |дитячі громадські | |
| |напрямок, збільшення |організації, | |
| |екологічної складової |об'єднання та їх | |
| |програм навчальних |спілки (за згодою)| |
| |закладів міста з | | |
| |урахуванням умов | | |
| |мегаполісу | | |
|----+-----------------------+------------------+---------------|
|1.8.|Продовження практики |Головне | 2006-2008 рр. |
| |проведення міських |управління освіти | |
| |міжвузівських |і науки, | |
| |науково-практичних |Головне | |
| |конференцій студентів, |управління з | |
| |аспірантів і молодих |питань | |
| |вчених |внутрішньої | |
| | |політики, | |
| | |Студентська | |
| | |профспілкова | |
| | |асоціація м. | |
| | |Києва (за згодою),| |
| | |молодіжні та | |
| | |дитячі громадські | |
| | |організації, | |
| | |об'єднання та їх | |
| | |спілки (за згодою)| |
|----+-----------------------+------------------+---------------|
|1.9.|Проведення щорічного |Головне | 2006-2008 рр. |
| |міського конкурсу серед|управління освіти | |
| |молодих учених м. Києва|і науки, | |
| |на кращий проект |Головне | |
| |соціально-економічного,|управління | |
| |науково-технічного, |промислової, | |
| |інтелектуального та |науково-технічної | |
| |культурного розвитку |та інформаційної | |
| |міста "Інтелект молодих|політики, | |
| |- на службу столиці" |Головне | |
| | |управління | |
| | |культури і | |
| | |мистецтв | |
-----------------------------------------------------------------
2. Розвиток економічної активності молоді
Підвищення економічної активності молоді можливе через систему конкретних заходів, спрямованих на підвищення конкурентоспроможності молодих людей на ринку праці, захисту їх від безробіття, стимулювання та розвиток підприємницьких ініціатив молодих киян. Ця система орієнтована на збереження існуючих і створення нових робочих місць, організацію цілеспрямованої професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації молоді відповідно до кон'юнктури ринку праці, створення умов для надання соціальної і психологічної допомоги непрацюючій частині молоді.
На формування ринку праці в м. Києві, з одного боку, впливає соціально-економічне зростання міста, з іншого - наявність тіньового ринку праці, жорстка конкуренція на ринку праці в умовах обмеженої кількості високооплачуваних вакансій, дисбаланс між попитом і пропозицією робочої сили за окремими професіями. Відсутність дієвого механізму державного замовлення спеціалістів та регулювання набору учнів у професійно-технічні й вищі навчальні заклади, продовження випуску навчальними закладами спеціалістів, на яких відсутній або недостатній попит на ринку праці, ускладнюють ситуацію з молодіжною зайнятістю. Так, упродовж останніх п'яти років до Київської молодіжної біржі праці у пошуках постійної чи тимчасової зайнятості звернулися 15,2 тис. випускників вищих навчальних закладів, 18,7 тис. студентів, 2 тис. випускників та учнів шкіл. З них постійно чи тимчасово було працевлаштовано лише 10,7 тис. осіб.
Для розвитку економічної активності молоді Програмою передбачається:
------------------------------------------------------------------
| N | Зміст заходів | Відповідальні | Термін |
| п/п | | |реалізації|
|-----+----------------------+------------------------+----------|
|2.1. |Здійснення |Головне управління |2006-2008 |
| |моніторингу |праці та зайнятості | рр. |
| |економічної | | |
| |активності молоді м. | | |
| |Києва, щорічне | | |
| |проведення аналізу | | |
| |працевлаштування | | |
| |випускників вищих | | |
| |навчальних закладів, | | |
| |які навчалися за | | |
| |держзамовленням | | |
|-----+----------------------+------------------------+----------|
|2.2. |Підготовка пропозицій |Головне управління | 2006 р. |
| |щодо внесення змін до |праці та зайнятості | |
| |чинного законодавства | | |
| |з питання | | |
| |необхідності | | |
| |розширення і | | |
| |затвердження переліку | | |
| |професій та | | |
| |спеціальностей, щодо | | |
| |яких може надаватися | | |
| |дотація роботодавцю | | |
|-----+----------------------+------------------------+----------|
|2.3. |Забезпечення режиму |Київський міський центр | 2006-2008|
| |найбільшого сприяння |зайнятості, | рр. |
| |професійній |Київський молодіжний | |
| |підготовці та |центр праці, | |
| |перепідготовці молоді |виконавчі органи | |
| |розширення |районних у м. Києві рад | |
| |можливостей її |(райдержадміністрації) | |
| |працевлаштування за | | |
| |рахунок організації | | |
| |професійної | | |
| |підготовки й | | |
| |перепідготовки за | | |
| |професіями, які | | |
| |користуються попитом | | |
| |на ринку праці м. | | |
| |Києва | | |
|-----+----------------------+------------------------+----------|
|2.4. |Здійснення заходів |Головне управління | 2006-2008|
| |щодо проведення |освіти і науки, | рр. |
| |профорієнтаційної |Головне управління у | |
| |роботи в |справах сім'ї та молоді,| |
| |загальноосвітніх |Київський молодіжний | |
| |навчальних закладах |центр праці, | |
| |міста з орієнтацією |молодіжні та дитячі | |
| |на потреби |громадські організації, | |
| |економічної, |об'єднання та їх спілки | |
| |соціокультурної та |(за згодою) | |
| |побутової сфери міста | | |
|-----+----------------------+------------------------+----------|
|2.5. |Забезпечення |Виконавчі органи |2006-2008 |
| |бронювання робочих |районних у м. Києві рад | рр. |
| |місць на |(райдержадміністрації), | |
| |підприємствах, в |Київський міський центр | |
| |організаціях та |зайнятості | |
| |установах міста для | | |
| |працевлаштування | | |
| |молоді, якій | | |
| |надається перше | | |
| |робоче місце | | |
|-----+----------------------+------------------------+----------|
|2.6. |Продовження роботи |Головне управління |2006-2008 |
| |щодо кооперації |освіти і науки, | рр. |
| |спеціальних |Київський міський центр | |
| |загальноосвітніх шкіл |соціальних служб для | |
| |- інтернатів з |сім'ї, дітей та молоді, | |
| |професійно-технічними |Управління у справах | |
| |навчальними закладами |жінок, інвалідів, | |
| |з питань |ветеранів війни та | |
| |професійно-трудової |праці | |
| |підготовки дітей та | | |
| |молоді з обмеженими | | |
| |функціональними | | |
| |можливостями | | |
|-----+----------------------+------------------------+----------|
|2.7. |Забезпечення режиму |Головне управління |2006-2008 |
| |найбільшого сприяння |освіти і науки, | рр. |
| |професійному навчанню,|Київський міський центр | |
| |соціально-професійній |зайнятості, | |
| |адаптації, |Служба у справах | |
| |працевлаштуванню |неповнолітніх, | |
| |випускників |Київський міський центр | |
| |шкіл-інтернатів, |соціальних служб для | |
| |дитячих будинків, |сім'ї, дітей та молоді, | |
| |підлітків, які |Київське міське | |
| |залишили навчання, |відділення Фонду | |
| |неповнолітніх та |соціального захисту | |
| |молоді з обмеженими |інвалідів | |
| |функціональними | | |
| |можливостями | | |
|-----+----------------------+------------------------+----------|
|2.8. |Активізація |Головне управління |2006-2008 |
| |діяльності щодо |праці та зайнятості, | рр. |
| |працевлаштування |Головне управління | |
| |учнів старших класів |освіти і науки, | |
| |і студентів вищих |Головне управління у | |
| |навчальних закладів |справах сім'ї та молоді,| |
| |на тимчасовій основі, |Київський міський центр | |
| |залучення їх до |зайнятості, | |
| |сезонних робіт у |Київський молодіжний | |
| |вільний від навчання |центр праці, | |
| |час |Київський міський центр | |
| | |соціальних служб для | |
| | |сім'ї, дітей та молоді, | |
| | |Студентська | |
| | |профспілкова асоціація | |
| | |м. Києва (за згодою), | |
| | |молодіжні та дитячі | |
| | |громадські організації, | |
| | |об'єднання та їх спілки | |
| | |(за згодою) | |
|-----+----------------------+------------------------+----------|
|2.9. |Організація |Київський міський центр |2006-2008 |
| |волонтерських, |соціальних служб для | рр. |
| |трудових загонів, |сім'ї, дітей та молоді, | |
| |об'єднань |Головне управління | |
| |старшокласників з |освіти і науки, | |
| |метою зайнятості |Київський молодіжний | |
| |молоді |центр праці, | |
| | |молодіжні та дитячі | |
| | |громадські організації, | |
| | |об'єднання та їх спілки | |
| | |(за згодою) | |
|-----+----------------------+------------------------+----------|
|2.10.|Розширення мережі |Київський молодіжний |2006-2008 |
| |філій Київського |центр праці, виконавчі | рр. |
| |молодіжного центру |органи районних у м. | |
| |праці на базі вищих |Києві рад | |
| |навчальних закладів, |(райдержадміністрації), | |
| |районних молодіжних |Студентська | |
| |центрів праці |профспілкова асоціація | |
| | |м. Києва (за згодою) | |
|-----+----------------------+------------------------+----------|
|2.11.|Продовження практики |Київський молодіжний |2006-2008 |
| |проведення молодіжних |центр праці, | рр. |
| |ярмарків вакансій за |Головне управління | |
| |участю представників |праці та зайнятості, | |
| |середніх спеціальних |Головне управління | |
| |та вищих навчальних |освіти і науки, | |
| |закладів, підприємств |Київський міський центр | |
| |і організацій різних |зайнятості, | |
| |форм власності |Студентська | |
| | |профспілкова асоціація | |
| | |м. Києва (за згодою) | |
|-----+----------------------+------------------------+----------|
|2.12.|Проведення |Головне управління з |2006-2008 |
| |комплексних заходів |питань регуляторної | рр. |
| |щодо підтримки |політики і | |
| |підприємницьких |підприємництва, | |
| |ініціатив молоді |Київський молодіжний | |
| | |центр праці, | |
| | |молодіжні та дитячі | |
| | |громадські організації, | |
| | |об'єднання та їх спілки | |
| | |(за згодою) | |
|-----+----------------------+------------------------+----------|
|2.13.|Забезпечення |Головне управління з |2006-2008 |
| |проведення щорічного |питань регуляторної | рр. |
| |міського конкурсу |політики і | |
| |підприємницької |підприємництва, | |
| |діяльності "Молодий |Київський молодіжний | |
| |підприємець року" |центр праці, | |
| | |молодіжні та дитячі | |
| | |громадські організації, | |
| | |об'єднання та їх спілки | |
| | |(за згодою) | |
|-----+----------------------+------------------------+----------|
|2.14.|Проведення міського |Головне управління у |2006-2008 |
| |конкурсу |справах сім'ї та молоді,| рр. |
| |бізнес-планів молодих |Головне управління з | |
| |підприємців та |питань регуляторної | |
| |студентів вищих |політики і | |
| |навчальних закладів, |підприємництва, | |
| |постійне |Київський молодіжний | |
| |вдосконалення |центр праці, | |
| |механізму його |Головне управління | |
| |проведення й |економіки та інвестицій | |
| |впровадження кращих | | |
| |проектів в економіку | | |
| |міста | | |
------------------------------------------------------------------
3. Соціальний захист і надання соціальних послуг
дітям та молоді
Діти і молодь є однією з найбільш малозахищених верств населення. Вони першими відчувають на собі всі кризові явища в соціально-економічній сфері. Результатом цього стає виникнення і поширення в їх середовищі соціальних проблем.
У м. Києві в дошкільних закладах, за даними Державного комітету статистики України, на початок 2005 р. перебувало 3039 дітей, які потребують особливої уваги держави та суспільства, серед них - 121 особа з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, 329 - дітей із функціональними обмеженнями, 2589 - дітей, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС.
У школах та школах-інтернатах усіх типів навчається 1691 дитина, яка потребує особливої уваги, у професійно-технічних навчальних закладах - 540, у вищих навчальних закладах усіх рівнів акредитації - 788.
У місті створюється система надання допомоги дітям та молоді кризових категорій, до якої нині входять 2 школи-інтернати для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, 1 дитячий будинок, 1 будинок дитини, 2 будинки-інтернати для дітей із функціональними обмеженнями.
Київською міською державною адміністрацією реалізується комплекс програм соціальної адаптації й інтеграції в суспільство молоді з функціональними обмеженнями, сиріт, дітей з проблемних сімей. Загальною їх метою є залучення молоді до створення умов для повноцінного розвитку та входження в суспільство дітей і молоді, що мають фізичні та психічні вади, сиріт, дітей з проблемних сімей.
З 2004 року органи місцевої державної влади особливу увагу стали приділяти поширенню сімейних форм виховання дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування. У м. Києві існує 19 прийомних сімей, які виховують 20 дітей.
У м. Києві створені й діють студентські соціальні служби у 10 вищих навчальних закладах та соціальні консультативні пункти в 14 професійно-технічних закладах міста.
Молоді кияни звертаються в центри соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді з проблемами психологічного, соціального й економічного характеру. Основними проблемами молоді є конфлікти з батьками в родині, низька самооцінка, невміння самостійно визначити свій життєвий шлях тощо.
З метою соціального захисту та надання соціальних послуг дітям, молоді та їх родинам Програма передбачає:
-------------------------------------------------------------------
| N | Зміст заходів | Відповідальні | Термін |
| п/п | | |реалізації|
|-----+-----------------------+------------------------+----------|
|3.1. |Проведення моніторингу |Головне управління у | 2006 - |
| |соціальних проблем |справах сім'ї та молоді,| 2008 рр. |
| |дітей і молоді з метою |Київський міський центр | |
| |визначення пріоритетів |соціальних служб для | |
| |місцевої соціальної |сім'ї, дітей та молоді | |
| |політики | | |
|-----+-----------------------+------------------------+----------|
|3.2. |Розвиток мережі |Київський міський центр | 2006 - |
| |спеціалізованих служб з|соціальних служб для | 2008 рр. |
| |надання соціальної |сім'ї, дітей та молоді, | |
| |допомоги дітям і молоді|виконавчі органи | |
| |кризових категорій |районних у м. Києві рад | |
| | |(райдержадміністрації) | |
|-----+-----------------------+------------------------+----------|
|3.3. |Сприяння безкоштовному |Виконавчі органи | 2006 - |
| |та пільговому |районних у м. Києві рад | 2008 рр. |
| |відвідуванню дітьми, |(райдержадміністрації), | |
| |учнівською і |Головне управління по | |
| |студентською молоддю |фізичній культурі і | |
| |культурно-мистецьких та|спорту, | |
| |фізкультурно-оздоровчих|Головне управління | |
| |закладів м. Києва, |освіти і науки, | |
| |клубів і гуртків |Головне управління | |
| |естетичного спрямування|культури і мистецтв, | |
| |підліткових клубів за |Служба у справах | |
| |місцем проживання, |неповнолітніх, | |
| |збереження їх мережі |Київський міський центр | |
| |та недопущення їх |соціальних служб для | |
| |перепрофілювання |сім'ї, дітей та молоді | |
|-----+-----------------------+------------------------+----------|
|3.4. |Сприяння поліпшенню |Київський міський центр | 2006 - |
| |умов проживання |соціальних служб для | 2008 рр. |
| |студентів у гуртожитках|сім'ї, дітей та молоді, | |
| |розв'язанню їх |Головне управління | |
| |побутових проблем, |освіти і науки, | |
| |активізації соціальної |виконавчі органи | |
| |роботи та розширенню |районних у м. Києві рад | |
| |комплексу соціальних |(райдержадміністрації), | |
| |послуг для студентської|Студентська | |
| |молоді, розширенню |профспілкова асоціація | |
| |мережі студентських |м. Києва (за згодою) | |
| |соціальних служб на | | |
| |базі вищих навчальних | | |
| |закладів, студентських | | |
| |гуртожитків і | | |
| |соціальних | | |
| |консультаційних пунктів| | |
| |у закладах | | |
| |професійно-технічної | | |
| |освіти | | |
|-----+-----------------------+------------------------+----------|
|3.5. |Продовження практики |Головне управління у | 2006 - |
| |оздоровлення дітей, |справах сім'ї та молоді,| 2008 рр. |
| |учнівської та |Головне управління | |
| |студентської молоді м. |освіти і науки, | |
| |Києва за рахунок коштів|Служба у справах | |
| |міського бюджету |неповнолітніх, | |
| | |Київський міський центр | |
| | |соціальних служб для | |
| | |сім'ї, дітей та молоді, | |
| | |виконавчі органи | |
| | |районних у м. Києві рад | |
| | |(райдержадміністрації), | |
| | |Студентська | |
| | |профспілкова асоціація | |
| | |м. Києва (за згодою) | |
|-----+-----------------------+------------------------+----------|
|3.6. |Продовження практики |Головне управління у | 2006 - |
| |забезпечення пільговими|справах сім'ї та молоді,| 2008 рр. |
| |квитками на проїзд у |КП "Київський | |
| |міському громадському |метрополітен", | |
| |транспорті студентів |Студентська | |
| |вищих навчальних |профспілкова асоціація | |
| |закладів I - IV рівнів |м. Києва (за згодою) | |
| |акредитації та учнів | | |
| |професійно-технічних | | |
| |училищ м. Києва | | |
|-----+-----------------------+------------------------+----------|
|3.7. |Розповсюдження в м. |Київський молодіжний | 2006 - |
| |Києві міжнародних |центр праці, | 2008 рр. |
| |студентських та |молодіжні та дитячі | |
| |молодіжних дисконтних |громадські організації, | |
| |карток |об'єднання та їх спілки | |
| | |(за згодою) | |
|-----+-----------------------+------------------------+----------|
|3.8. |Першочергове |Головне управління | 2006 - |
| |забезпечення місцями у |освіти і науки, | 2008 рр. |
| |дошкільних навчальних |виконавчі органи | |
| |закладах дітей зі |районних у м. Києві рад | |
| |студентських сімей |(райдержадміністрації), | |
| | |Студентська | |
| | |профспілкова асоціація | |
| | |м. Києва (за згодою) | |
|-----+-----------------------+------------------------+----------|
|3.9. |Своєчасне забезпечення |Виконавчі органи | 2006 - |
| |дітей-сиріт та дітей, |районних у м. Києві рад | 2008 рр. |
| |позбавлених |(райдержадміністрації), | |
| |батьківського |Служба у справах | |
| |піклування, житлом |неповнолітніх, | |
| | |Головне управління | |
| | |житлового забезпечення, | |
| | |Головне управління | |
| | |освіти і науки | |
|-----+-----------------------+------------------------+----------|
|3.10.|Продовження роботи щодо|Служба у справах | 2006 - |
| |створення й |неповнолітніх, | 2008 рр. |
| |функціонування в м. |Головне управління | |
| |Києві сімейних форм |соціального захисту | |
| |державної опіки дітей, |населення, | |
| |започаткувати |Київський міський центр | |
| |впровадження методик |соціальних служб для | |
| |реінтеграції дітей у |сім'ї, дітей та молоді, | |
| |біологічні сім'ї |виконавчі органи | |
| | |районних у м. Києві рад | |
| | |(райдержадміністрації) | |
|-----+-----------------------+------------------------+----------|
|3.11.|Здійснення |Київський міський центр | 2006 - |
| |систематичної вуличної |соціальних служб для | 2008 рр. |
| |соціальної роботи |сім'ї, дітей та молоді, | |
| | |Служба у справах | |
| | |неповнолітніх, | |
| | |молодіжні та дитячі | |
| | |громадські організації, | |
| | |об'єднання та їх спілки | |
| | |(за згодою) | |
|-----+-----------------------+------------------------+----------|
|3.12.|Впровадження соціальної|Київський міський центр | 2006 - |
| |експертизи в судах при |соціальних служб для | 2008 рр. |
| |розгляді справ |сім'ї, дітей та молоді, | |
| |неповнолітніх та молоді|Служба у справах | |
| | |неповнолітніх | |
|-----+-----------------------+------------------------+----------|
|3.13.|Забезпечення надання |Київський міський центр | 2006 - |
| |соціальних послуг |соціальних служб для | 2008 рр. |
| |неповнолітнім та молоді|сім'ї, дітей та молоді, | |
| |які скоїли |Служба у справах | |
| |правопорушення, та їх |неповнолітніх, районні | |
| |сім'ям, організації |управління праці та | |
| |соціального супроводу |соціального захисту | |
| |неповнолітніх і молоді,|населення, | |
| |які перебувають, |Київський молодіжний | |
| |повертаються з місць |центр праці, | |
| |позбавлення волі та які|молодіжні та дитячі | |
| |засуджені до покарань, |громадські організації, | |
| |не пов'язаних із |об'єднання та їх спілки | |
| |позбавленням волі |(за згодою) | |
|-----+-----------------------+------------------------+----------|
|3.14.|Сприяння залученню |Київський міський центр | 2006 - |
| |неповнолітніх, які |соціальних служб для | 2008 рр. |
| |засуджені до покарань, |сім'ї, дітей та молоді, | |
| |не пов'язаних із |Служба у справах | |
| |позбавленням волі, до |неповнолітніх, | |
| |навчання, гурткової |виконавчі органи | |
| |роботи за місцем |районних у м. Києві рад | |
| |проживання, трудових |(райдержадміністрації), | |
| |об'єднань молоді та |молодіжні та дитячі | |
| |волонтерської |громадські організації, | |
| |діяльності |об'єднання та їх спілки | |
| | |(за згодою) | |
|-----+-----------------------+------------------------+----------|
|3.15.|Забезпечення проведення|Київський міський центр | 2006 - |
| |у м. Києві єдиних днів |соціальних служб для | 2008 рр. |
| |консультативної |сім'ї, дітей та молоді, | |
| |допомоги з питань |Головне управління | |
| |алкогольної та |охорони здоров'я та | |
| |наркотичної залежності |медичного забезпечення | |
|-----+-----------------------+------------------------+----------|
|3.16.|Забезпечення |Київський міський центр | 2006 - |
| |впровадження сучасних |соціальних служб для | 2008 рр. |
| |методик допомоги |сім'ї, дітей та молоді, | |
| |наркозалежній молоді та|Головне управління | |
| |підтримки членів їх |охорони здоров'я та | |
| |сімей |медичного забезпечення, | |
| | |молодіжні та дитячі | |
| | |громадські організації, | |
| | |об'єднання та їх спілки | |
| | |(за згодою) | |
|-----+-----------------------+------------------------+----------|
|3.17.|Забезпечення здійснення|Київський міський центр | 2006 - |
| |систематичної |соціальних служб для | 2008 рр. |
| |освітньо-профілактичної|сім'ї, дітей та молоді, | |
| |і |Київський міський | |
| |соціально-психологічної|військовий комісаріат | |
| |роботи у військових | | |
| |частинах Київського | | |
| |гарнізону, на призовних| | |
| |пунктах та у військових| | |
| |частинах, де проходять | | |
| |службу кияни | | |
|-----+-----------------------+------------------------+----------|
|3.18.|Сприяння проведенню |Київський міський центр | 2006 - |
| |культурно-соціальних |соціальних служб для | 2008 рр. |
| |акцій для |сім'ї, дітей та молоді, | |
| |військовослужбовців |Київський міський | |
| |Київського гарнізону |військовий комісаріат | |
| |"Наш Київ - європейська| | |
| |столиця" | | |
|-----+-----------------------+------------------------+----------|
|3.19.|Розширення практики |Київський міський центр | 2006 - |
| |надання соціальної |соціальних служб для | 2008 рр. |
| |допомоги дітям, молоді,|сім'ї, дітей та молоді, | |
| |їх батькам через |Служба у справах | |
| |наступні |неповнолітніх, | |
| |організаційно-методичні|молодіжні та дитячі | |
| |форми соціальної |громадські організації, | |
| |роботи: "Пошта довіри |об'єднання та їх спілки | |
| |для дітей, молоді, |(за згодою) | |
| |батьків", "Телефон | | |
| |довіри для дітей, | | |
| |молоді, батьків", | | |
| |"Громадські приймальні | | |
| |для молоді" тощо | | |
|-----+-----------------------+------------------------+----------|
|3.20.|Здійснення моніторингу |Головне управління з | 2006 - |
| |виконання умов ст. 12 |питань внутрішньої | 2008 рр. |
| |Закону України "Про |політики, | |
| |рекламу" ( 270/96-ВР ) |Головне управління | |
| |щодо виділення не менше|контролю за | |
| |5 % ефірного часу, |благоустроєм та | |
| |друкованої площі, |зовнішнім дизайном м. | |
| |відведених для |Києва, | |
| |соціальної реклами в |Головне управління | |
| |засобах масової |економіки та інвестицій,| |
| |інформації - |Головне управління з | |
| |розповсюджувачах |питань взаємодії із | |
| |реклами, діяльність |засобами масової | |
| |яких повністю або |інформації та зв'язків | |
| |частково фінансується з|з громадськістю | |
| |міського бюджету | | |
|-----+-----------------------+------------------------+----------|
|3.21.|Поширення практики |Київський міський центр | 2006 - |
| |проходження |соціальних служб для | 2008 рр. |
| |альтернативної |сім'ї, дітей та молоді, | |
| |(невійськової) служби в|Головне управління | |
| |територіальних центрах |соціального захисту | |
| |соціального |населення | |
| |обслуговування одиноких| | |
| |пенсіонерів та | | |
| |інвалідів міста Києва, | | |
| |у спеціалізованих | | |
| |формуваннях центрів | | |
| |соціальних служб для | | |
| |сім'ї, дітей та молоді,| | |
| |в інтернатних | | |
| |установах, дитячих | | |
| |будинках тощо | | |
|-----+-----------------------+------------------------+----------|
|3.22.|Впровадження комплексу |Головне управління у | 2006 - |
| |заходів щодо залучення |справах сім'ї та молоді,| 2008 рр. |
| |молоді до активної |Київський міський центр | |
| |соціальної дії, |соціальних служб для | |
| |підтримки |сім'ї, дітей та молоді, | |
| |волонтерського руху |виконавчі органи | |
| | |районних у м. Києві рад | |
| | |(райдержадміністрації), | |
| | |молодіжні та дитячі | |
| | |громадські організації, | |
| | |об'єднання та їх спілки | |
| | |(за згодою) | |
|-----+-----------------------+------------------------+----------|
|3.23.|Продовження практики |Головне управління | 2006 - |
| |надання житлових |соціального захисту | 2008 рр. |
| |субсидій студентам та |населення | |
| |студентським сім'ям, | | |
| |які проживають у | | |
| |гуртожитках | | |
|-----+-----------------------+------------------------+----------|
|3.24.|Забезпечення надання |Територіальний центр | 2006 - |
| |транспортних послуг |соціального | 2008 рр. |
| |дітям та молоді з |обслуговування | |
| |функціональними |пенсіонерів м. Києва | |
| |обмеженнями за їх | | |
| |особистими замовленнями| | |
| |та замовленнями | | |
| |громадських організацій| | |
| |під час проведення | | |
| |загальноміських заходів| | |
-------------------------------------------------------------------
4. Молода сім'я та підготовка молоді
до подружнього життя
Ставлення молоді до шлюбу і майбутньої сім'ї, становище й розвиток молодих сімей значною мірою залежать від змін, які відбуваються в суспільстві. Так, простежується тенденція збільшення віку тих, хто вступає у шлюб, що великою мірою пов'язано з незадовільним матеріальним становищем молодих сімей. Найболючішою проблемою молодої сім'ї є житлово-побутова невлаштованість. До того ж чітко прослідковується зниження рівня матеріальної забезпеченості зі збільшенням кількості дітей у сім'ї. У той же час, у рейтингу цінностей молодих людей сім'я постійно посідає перше місце. У 2004 р. зареєстровано 18,9 тис. шлюбів, народилося 25,9 тис. дітей.
Однак протягом останніх років у місті, як і по країні в цілому відбувається ряд негативних процесів у шлюбно-сімейних відносинах, зокрема спостерігаються тенденції до зниження кількості шлюбів серед молодих людей, а також збільшення кількості розлучень. Серед молоді нині поширюється тип сімей зі шлюбно-сімейними стосунками, які офіційно не оформлені. Це призводить до зростання позашлюбних народжень дітей: якщо у 2000 р. вони становили 18,0 % серед усіх народжених, то у 2004 р. - 18,8 %.
Хоча в місті регулюються питання надання пільгових довгострокових кредитів для молодих сімей та одиноких молодих громадян віком до 35 років на будівництво житла, кількість отриманих довготермінових кредитів недостатня для розв'язання цієї проблеми.
Крім того, важливого значення набувають питання надання молодій сім'ї соціальної допомоги різних видів, підвищення її виховного потенціалу, здійснення заходів охорони материнства і дитинства, виховання у молоді готовності до відповідального батьківства тощо.
Виходячи з цього, Програма передбачає:
-------------------------------------------------------------------
| N | Зміст заходів | Відповідальні | Термін |
| п/п | | |реалізації|
|-----+-----------------------+------------------------+----------|
|4.1. |Розроблення та |Київський міський центр | 2006 - |
| |запровадження програм |сім'ї "Родинний дім", | 2008 рр. |
| |виховання у молоді |Київський міський центр | |
| |відповідального |соціальних служб для | |
| |батьківства |сім'ї, дітей та молоді, | |
| | |Головне управління | |
| | |освіти і науки, | |
| | |молодіжні та дитячі | |
| | |громадські організації, | |
| | |об'єднання та їх спілки | |
| | |(за згодою) | |
|-----+-----------------------+------------------------+----------|
|4.2. |Удосконалення виховної |Головне управління | 2006 - |
| |роботи з проблем |освіти і науки, | 2008 рр. |
| |родинного виховання та |Київський міський центр | |
| |сімейного життя у |соціальних служб для | |
| |загальноосвітніх і |сім'ї, дітей та молоді, | |
| |вищих навчальних |Київський міський центр | |
| |закладах, |сім'ї "Родинний дім" | |
| |професійно-технічних | | |
| |училищах | | |
|-----+-----------------------+------------------------+----------|
|4.3. |Розширення мережі |Київський міський центр | 2006 - |
| |спеціалізованих служб |соціальних служб для | 2008 рр. |
| |із сімейного |сім'ї, дітей та молоді, | |
| |консультування, |Київський міський центр | |
| |психологічної та |сім'ї "Родинний дім" | |
| |педагогічної підготовки| | |
| |батьків до виховання | | |
| |дітей | | |
|-----+-----------------------+------------------------+----------|
|4.4. |Здійснення заходів щодо|Головне управління | 2006 - |
| |задоволення потреб |житлового забезпечення, | 2008 рр. |
| |молоді у житлі, |виконавчі органи | |
| |вдосконалення |районних у м. Києві рад | |
| |механізму та збільшення|(райдержадміністрації), | |
| |обсягів надання за |Головне управління у | |
| |рахунок коштів міського|справах сім'ї та молоді | |
| |й Державного бюджетів | | |
| |України пільгових | | |
| |довгострокових кредитів| | |
| |на будівництво і | | |
| |придбання житла молодим| | |
| |сім'ям та одиноким | | |
| |молодим громадянам | | |
|-----+-----------------------+------------------------+----------|
|4.5. |Вивчення можливостей |Київський міський центр | 2006 - |
| |створення |соціальних служб для | 2008 рр. |
| |консультативних пунктів|сім'ї, дітей та молоді, | |

................
Перейти до повного тексту