1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
II сесія XXIV скликання
Р І Ш Е Н Н Я
N 27/27 від 20.06.2002
( Рішення втратило чинність на підставі Рішення Київміськради N 102/262 ( ra_102023-02 ) від 28.11.2002 )
Про Регламент Київської міської ради
( Із змінами, внесеними згідно з Рішенням Київміськради N 12/172 ( ra_012023-02 ) від 26.09.2002 )
Відповідно до статей 140, 141 Конституції України ( 254к/96-ВР ), пункту 1 частини 1 статті 26, пунктів 13, 14 статті 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" ( 280/97-ВР ), статті 9 Закону України "Про столицю України - місто-герой Київ" ( 401-14 ) Київська міська рада В И Р І Ш И Л А:
1. Затвердити Регламент Київської міської ради згідно з додатком.
2. Регламент Київської міської ради XXIII скликання, затверджений рішенням Київради від 08.06.00 N 148/869 ( ra0148023-00 ), вважати таким, що втратив чинність.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника міського голови - секретаря Київради В. Ялового.
Київський міський голова О.Омельченко
Додаток
до рішення Київради
від 20.06.2002 N 27/27
Регламент
Київської міської ради
( В тексті Регламенту Київської міської ради назву відділу "загальний відділ секретаріату Київради" замінено на "відділ організаційної роботи секретаріату Київради", а назву відділу "юридичний відділ секретаріату Київради" замінено на "відділ правового забезпечення секретаріату Київради" згідно з Рішенням Київміськради N 12/172 ( ra_012023-02 ) від 26.09.2002 )
Регламент Київської міської ради (далі - Київрада) встановлює порядок скликання сесії Київради, підготовки і розгляду нею рішень Київради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії Київради, її органів, організацію роботи Київради, підготовку та ведення пленарних засідань, розгляд та прийняття рішень Київради за спеціальними процедурами тощо.
Розділ I
Загальні положення
Стаття 1. Київрада - представницький орган
місцевого самоврядування
1.1. Київрада - представницький орган місцевого самоврядування, що представляє територіальну громаду міста Києва та здійснює від її імені та в її інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України ( 254к/96-ВР ), Законами України "Про місцеве самоврядування в Україні" ( 280/97-ВР ), "Про столицю України - місто-герой Київ" ( 401-14 ), "Про статус депутатів місцевих Рад народних депутатів" ( 3949-12 ), Статутом територіальної громади міста Києва ( ra0371023-02 ), Європейською хартією місцевого самоврядування ( 994_036 ) та іншими законодавчими актами.
1.2. Київрада є юридичною особою, має власну печатку, рахунки в банках, символіку, може від свого імені набувати майнових і особистих немайнових прав та нести обов'язки, бути позивачем і відповідачем у суді, господарському суді та мати інші реквізити та повноваження.
1.3. Строк повноважень Київради - чотири роки.
Стаття 2. Основні принципи діяльності Київради
2.1. Діяльність Київради базується на принципах:
народовладдя;
законності;
гласності;
колегіальності;
поєднання місцевих і державних інтересів;
виборності;
правової, організаційної та матеріально-фінансової
самостійності в межах повноважень, визначених чинним
законодавством;
підзвітності і відповідальності перед територіальною громадою міста Києва;
державної підтримки та гарантії місцевого самоврядування;
судового захисту прав місцевого самоврядування.
2.2. Гласність роботи Київради забезпечується шляхом відкритості засідань сесії, розповсюдження інформації про її діяльність у виданні Київради - газеті "Хрещатик" та інших засобах масової інформації. За рішенням Київради пленарні засідання можуть транслюватися по радіо та телебаченню.
За рішенням Київради можуть проводитися закриті засідання.
За рішенням Київради окремі рішення Київради не нормативно-правового характеру можуть доводитися до відома населення у вигляді стислого або повного переказу, якщо приймається відповідне рішення Київради.
Хід засідання Київради безпосередньо транслюється через візуальне і звукове відтворення у службові приміщення для преси та приміщення для публіки, що розташовуються у будинку Київради та через звукове відтворення поза межами цього будинку.
Трансляція за межі будинку Київради проводиться за рішенням Київради.
2.3. Редакції друкованих засобів масової інформації, теле- та радіостудії мають право акредитувати своїх представників при Київраді. Акредитацію здійснює секретаріат Київради. Секретаріат Київради та прес-служба Київського міського голови сприяють акредитованим представникам засобів масової інформації у здійсненні ними професійної діяльності, заздалегідь повідомляють їх про час проведення засідань, прес-конференцій та надають інформаційні матеріали, необхідні для ознайомлення громадськості з роботою Київради.
2.4. Порядок акредитації та діяльності представників засобів масової інформації у Київраді регламентується окремим положенням, яке затверджується Київрадою.
У разі порушення законодавства про інформацію або цього Регламенту представником засобів масової інформації його може бути позбавлено акредитації на визначений термін або без такого.
Запрошення на пленарне засідання Київради, оформлене належним чином секретаріатом Київради, є єдиним документом, що надає право бути присутнім на пленарному засіданні Київради особі, яка не є працівником секретаріату Київради. Зазначені особи повинні розміщуватися на відведених для них місцях, не пересуватися по залі засідань і не заважати роботі депутатів.
Порядок розміщення депутатів та інших присутніх у залі засідань осіб визначається Київрадою.
2.5. Робота Київради ведеться державною мовою.
Стаття 3. Затвердження Регламенту, внесення
до нього змін та доповнень
3.1. Регламент Київради затверджується на пленарному засіданні Київради більшістю голосів від загального складу депутатів Київради.
3.2. Контроль за дотриманням Регламенту покладається на Київського міського голову, заступника міського голови - секретаря Київради.
Під час пленарного засідання Київради контроль за додержанням Регламенту покладається на головуючого на пленарному засіданні та секретаріат сесії.
Розділ II
Депутатська діяльність
Стаття 4. Виникнення і строк повноважень
депутата Київради
4.1. Повноваження депутата Київради починаються з дня відкриття першої сесії Київради, а закінчуються в день відкриття першої сесії Київради наступного скликання.
Повноваження депутата Київради, обраного замість вибулого, починаються з першого дня наступного після виборів депутата пленарного засідання Київради.
Повноваження депутата засвідчуються посвідченням і нагрудним знаком депутата Київради.
4.2. Повноваження депутата Київради можуть бути достроково припинені відповідно до законодавства України.
4.3. Спірні питання щодо виникнення повноважень депутата Київради вирішуються в судовому порядку.
Стаття 5. Права депутата у Київраді та її органах
5.1. Депутат Київради має право:
1) ухвального голосу з усіх питань, що розглядаються на засіданнях Київради та її органів, до складу яких він входить;
2) одного голосу у Київраді та її органах, до складу яких він входить, без права передачі та делегування. Депутат, який не входить до складу будь-якого органу Київради, може брати участь у його роботі з правом дорадчого голосу;
3) обирати і бути обраним до органів Київради;
4) пропонувати в установленому цим Регламентом порядку питання до розгляду Київрадою та її органами;
5) вносити пропозиції і зауваження щодо порядку денного засідання Київради та її органів, порядку розгляду обговорюваних питань та їх суті;
6) вносити в установленому цим Регламентом порядку для розгляду проекти рішень, інші документи, що приймаються Київрадою та її органами;
7) висловлювати думку щодо персонального складу утворюваних Київрадою органів і кандидатур посадових осіб, які обираються, призначаються або затверджуються Київрадою;
8) порушувати питання про недовіру органам, утвореним Київрадою, особам, які входять до їх складу, а також особам, яких обрано, призначено або затверджено Київрадою;
9) брати участь у дебатах, звертатися із запитами, ставити запитання доповідачам, співдоповідачам, головуючому на засіданні;
10) вносити пропозиції про заслуховування на пленарному засіданні Київради звіту чи інформації будь-якого органу або посадової особи, підзвітних чи підконтрольних Київраді, а також з питань, що входять до компетенції Київради, інших органів і посадових осіб, які діють на її території;
11) виступати з обгрунтуванням своїх пропозицій та з мотивів голосування, давати довідки;
12) оголошувати на засіданнях Київради та її органів у встановленому Київрадою порядку тексти звернень, заяв, резолюцій, петицій громадян чи їх об'єднань, якщо вони мають суспільне значення;
13) має інші права, визначені Законами України "Про місцеве самоврядування в Україні" ( 280/97-ВР ), "Про столицю України - місто-герой Київ" ( 401-14 ) та "Про статус депутатів місцевих Рад народних депутатів" ( 3949-12 ).
5.2. Депутат Київради має такі обов'язки:
1) брати участь у роботі Київради, постійних комісій та інших її органів, до складу яких він входить, всебічно сприяти виконанню їх рішень, виконувати доручення Київради, її органів, голів постійних комісій;
2) бути присутнім на пленарних засіданнях Київради, засіданнях постійної комісії та інших органів, до складу яких він входить; у випадку неможливості бути присутнім на засіданні депутат повідомляє про це (із зазначенням причин) керівника відповідного органу Київради;
3) додержуватися Регламенту Київради, інших нормативних актів, що визначають порядок діяльності Київради та її органів.
Стаття 6. Депутатський запит,
депутатське запитання та звернення
6.1. Депутатські запити розглядаються першим питанням порядку денного і оголошуються в скороченому варіанті головою або членом секретаріату сесії. За результатами цього розгляду приймається рішення про направлення запиту до відповідного органу чи посадової особи.
По депутатських запитах може проводитись обговорення на сесії Київради.
6.2. Всі депутатські запити, оголошені на пленарному засіданні Київради, з відміткою секретаріату сесії про дату оголошення запиту та результати його голосування, реєструються та зберігаються в відділі організаційної роботи секретаріату Київради.
6.3. Секретаріат Київради доводить текст запиту до відповідного органу чи посадової особи, до яких його звернуто.
6.4. Орган чи посадова особа, до яких звернуто запит, зобов'язані надати письмову відповідь із зазначених у запиті питань у термін не пізніше 2-х тижнів з дня оголошення запиту або в інший встановлений Київрадою термін.
6.5. Відповідь на депутатський запит направляється до Київради та на ім'я депутата, реєструється в відділі організаційної роботи секретаріату Київради.
6.6. Відповіді на депутатські запити розглядаються на сесії Київради із прийняттям за результатами обговорення відповідного рішення Київради.
При необхідності проводяться окремі засідання Київради з розгляду депутатських запитів із заслуховуванням посадових осіб, відповідальних за їх виконання.
Контроль за відповідним реагуванням на депутатський запит покладається на секретаріат Київради.
6.7. При необхідності одержати інформацію або роз'яснення з тієї чи іншої проблеми під час пленарного засідання депутат Київради може звертатися із запитанням до головуючого на засіданні, посадової особи або виступаючого на пленарному засіданні.
6.8. У випадку неможливості надати відповідь на депутатське запитання негайно, про що зазначає посадова особа, до якої депутат звернувся із запитанням, депутат викладає письмово своє запитання та передає в секретаріат сесії.
Секретаріат сесії оформляє та узагальнює письмові запитання, що надійшли під час пленарного засідання, та направляє їх відповідним посадовим особам, які у місячний термін з дня оголошення запитання повинні направити авторам запитань письмові відповіді.
6.9. Депутатське запитання до порядку денного не включається, не обговорюється, рішення по ньому не приймається.
6.10. Депутат Київради має право звернутися до усіх державних органів, об'єднань громадян, до підприємств, установ і організацій, незалежно від форм власності, до посадових осіб з питань, пов'язаних з депутатською діяльністю, і брати участь у розгляді порушених питань. Зазначені органи та посадові особи зобов'язані розглянути його звернення і дати відповідь негайно, а в разі необхідності додаткового вивчення і перевірки - не пізніше як у місячний строк.
Стаття 7. Депутатські фракції, групи Київради
7.1. Для вироблення спільних позицій, концепцій, поглядів з питань, що розглядаються Київрадою або входять до сфери її компетенції, депутати можуть за взаємною згодою створювати депутатські фракції, групи.
Депутатська фракція складається не менше як з п'яти депутатів.
Депутатська група складається не менше як з 3 депутатів і здійснює свою діяльність відповідно до Закону України "Про статус депутатів місцевих Рад народних депутатів" ( 3949-12 ).
7.2. Депутатські фракції, групи створюються на зборах депутатів, на яких обирається керівник депутатської фракції, групи.
Керівник фракції організовує її роботу та представляє у відносинах з іншими фракціями, групами та Київрадою.
Секретаріат Київради надає для засідань депутатських фракцій, груп приміщення.
7.3. Створення фракції, груп або зміна її складу оформляється протоколом. Протокол про створення фракції, груп і списки депутатів, що входять до її складу, підписуються керівником депутатської фракції і передаються до секретаріату сесії для відповідної реєстрації.
7.4. Депутат Київради може бути членом тільки однієї депутатської фракції.
7.5. Секретаріат сесії на черговому пленарному засіданні інформує Київраду про створення депутатської групи, фракції та її персональний склад. Інформація заноситься до протоколу сесії Київради та направляється до секретаріату Київради.
7.6. Діяльність депутатської фракції, групи припиняється:
у випадку вибуття з неї окремих депутатів, якщо в її складі залишається менше п'яти депутатів;
у випадку прийняття депутатами, які входять до її складу, відповідного рішення;
після закінчення повноважень Київради.
Стаття 8. Накази виборців
8.1. Прийняті під час виборчої кампанії накази виборців, які оформляються у відповідності до чинного законодавства, у трьохмісячний термін після першої сесії передаються до секретаріату Київради для внесення на затвердження сесії Київради.
8.2. Постійні комісії Київради спільно з секретаріатом Київради та відповідними підрозділами виконавчих органів Київради протягом двох місяців опрацьовують накази виборців та розробляють пропозиції щодо їх виконання.
8.3. Розроблені виконавчими органами та постійними комісіями Київради пропозиції щодо виконання наказів виборців передаються до постійної комісії Київради з питань бюджету та соціально-економічного розвитку. Після їх узагальнення та доопрацювання спільно з виконавчими органами Київради постійна комісія з питань бюджету та соціально-економічного розвитку в двомісячний термін з моменту отримання пропозицій готує проект плану заходів для виконання наказів виборців, а також проект рішення Київради про прийняття наказів виборців до виконання та затвердження підготовленого нею плану заходів для їх реалізації по роках.
8.4. Уточнення плану заходів для виконання наказів виборців із визначенням етапів, виконавців та джерел фінансування здійснюється кожен рік на окремому пленарному засіданні Київради (з урахуванням рішень Київради про затвердження бюджету та плану соціально-економічного та культурного розвитку міста).
8.5. Прийняте Київрадою рішення про затвердження плану заходів щодо виконання наказів виборців у двотижневий термін оприлюднюється секретаріатом Київради у газеті "Хрещатик".
8.6. Контроль за виконанням плану заходів по реалізації наказів виборців покладається на заступника міського голови - секретаря Київради. Хід виконання плану заходів обговорюється на пленарному засіданні Київради не рідше одного разу на рік.
8.7. Контроль за виконанням наказів виборців здійснюється депутатами відповідних виборчих округів та секретаріатом Київради. За вимогою депутатів, за рішенням Київради, виконавчі органи Київради, які забезпечують виконання наказів виборців, доповідають Київраді про їх виконання. За результатами таких доповідей Київрадою, за поданням відповідних постійних комісій, приймається рішення про оцінку роботи даних органів та, у випадку необхідності, про внесення змін до плану заходів по виконанню наказів виборців.
8.8. У випадку невиконання визначених рішенням Київради заходів по реалізації наказів виборців у встановлений Київрадою термін у році, що минув, за поданням депутата виконання цих заходів включається до Програми соціально-економічного розвитку Києва на поточний рік із визначенням фінансування та нових термінів виконання цих заходів.
Стаття 9. Звіти депутатів Київради перед виборцями
9.1. Депутат Київради періодично, але не рідше як один раз на рік, зобов'язаний звітувати про свою роботу і роботу Київради перед виборцями і перед колективами та об'єднаннями громадян, які висунули його кандидатом у депутати.
9.2. Звіт депутата проводиться за вимогою колективу або об'єднання громадян, які висунули його кандидатом у депутати, а також за вимогою зборів виборців. Звіт депутата проводиться на зборах виборців відповідного виборчого округу, а також на зборах (конференціях) трудових колективів, об'єднань громадян, які висунули його кандидатом у депутати. Про проведення звіту депутат інформує Київраду.
9.3. Київрада визначає орієнтовні строки проведення звітів депутатів перед виборцями, своєчасно забезпечує їх довідковими та інформаційними матеріалами, необхідними для звіту.
Стаття 10. Забезпечення депутатської діяльності
10.1. Для проведення зустрічей із виборцями, вивчення законодавчих актів, нормативних документів Київради та її виконавчих органів встановлюються два депутатські дні - середа та п'ятниця.
10.2. Київрада забезпечує депутатів своїми офіційними виданнями та інформаційними матеріалами, організує допомогу їм з правових питань, надає можливість ознайомитись з рішеннями виконавчого органу, розпорядженнями Київської міської державної адміністрації.
Всі розпорядження Київського міського голови та Київської міської державної адміністрації протягом одного робочого дня з часу їх підписання направляються в секретаріат Київради.
10.3. Для ефективної роботи з підготовки проектів рішень Київради та для ефективного виконання депутатами своїх обов'язків в Київраді постійні комісії Київради забезпечуються сучасною оргтехнікою та засобами зв'язку, що включає в себе організацію локальної та глобальної мережі комп'ютерного зв'язку. Для забезпечення роботи депутата на пленарних засіданнях Київради зал пленарних засідань облаштований автоматизованою системою голосування та інформаційного обслуговування депутатів Київради "РАДА-КИЇВ".
10.4. Депутати Київради у своїй роботі користуються допомогою помічників-референтів, правовий статус яких визначається Положенням про помічника-референта депутата Київради ( ra0109023-98 ), яке затверджується Київрадою.
10.5. Для проведення депутатом Київради прийому виборців утворюється громадська приймальня депутата Київради. Громадська приймальня працює згідно з Положенням про громадську приймальню депутата Київради ( ra0231023-00 ), яке затверджується Київрадою.
10.6. Режим роботи депутатів у Київраді, надання їм приміщень, забезпечення транспортом, зв'язком, оргтехнікою (та інше) визначається Київрадою.
Розділ III
Структура Київради, правовий статус її органів
та посадових осіб
Стаття 11. Загальна структура Київради
11.1. Київрада складається з 90 депутатів, які обираються населенням Києва на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування відповідно до Закону України "Про вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" ( 14/98-ВР ).
11.2. Структуру Київради складають:
1) депутати Київради;
2) постійні комісії Київради;
3) тимчасові контрольні комісії Київради;
4) заступник міського голови - секретар Київради;
5) Президія Київради;
6) секретаріат Київради;
7) виконавчі органи Київради.
11.3. У разі дострокового припинення повноважень деяких депутатів, внаслідок чого до складу Київради входитиме менш як дві третини депутатів, до обрання необхідної кількості депутатів така Київрада вважається правомочною за наявності більше половини депутатів від загального складу Київради.
Стаття 12. Київський міський голова
12.1. Київський міський голова є головною посадовою особою територіальної громади міста Києва і здійснює повноваження відповідно до Законів України "Про місцеве самоврядування в Україні" ( 280/97-ВР ), "Про столицю України - місто-герой Київ" ( 401-14 ) та інші повноваження, якщо вони не віднесені до виключної компетенції Київради.
Стаття 13. Заступник міського голови -
секретар Київради
13.1. Заступник міського голови - секретар Київради обирається Київрадою з числа депутатів за поданням Київського міського голови шляхом таємного голосування на строк повноважень Київради та працює в Київраді на постійній основі.
13.2. Заступник міського голови - секретар Київради:
1) скликає сесії Київради та її пленарні засідання, відкриває та веде їх, підписує протоколи сесій відповідно до доручення київського міського голови; а також у випадку невмотивованої відмови міського голови або неможливості його скликати сесію Київради один раз на квартал; у випадку нескликання сесії у двотижневий строк з моменту внесення про це пропозиції не менш як третини від загального складу депутатів Київради або виконавчого органу Київради;
2) у випадку відсутності Київського міського голови або неможливості виконання ним своїх обов'язків з поважних причин веде засідання ради та підписує її рішення;
3) за дорученням Київського міського голови веде засідання Президії Київради;
4) за посадою очолює секретаріат Київради;
5) повідомляє депутатів Київради і доводить до відома населення інформацію про час і місце проведення сесії Київради та її пленарних засідань, питання, які передбачається внести на розгляд Київради;
6) організовує підготовку сесій Київради та її пленарних засідань, питань, що вносяться на розгляд Київради;
7) забезпечує своєчасне доведення рішень Київради до виконавців і населення, організує контроль за їх виконанням;
8) за дорученням Київського міського голови координує діяльність постійних комісій Київради, дає їм доручення, сприяє організації виконання їхніх рекомендацій;
9) сприяє депутатам Київради у здійсненні їх повноважень;
10) організує за дорученням Київради відповідно до законодавства здійснення заходів, пов'язаних з підготовкою та проведенням референдумів та виборів до органів державної влади та місцевого самоврядування;
11) забезпечує зберігання офіційних документів Київради та забезпечує доступ до них осіб, яким це право надано у встановленому порядку;
12) відає внутрішнім розпорядком роботи Київради;
13) вирішує за дорученням Київського міського голови або Київради інші питання, пов'язані з діяльністю Київради та її органів;
14) призначає день прийому депутатів Київради.
13.3. Заступник міського голови - секретар Київради може бути достроково звільнений з посади за рішенням Київради в порядку, визначеному законодавством.
Стаття 14. Президія Київради
14.1. Президія Київради є дорадчим органом Київради, який попередньо готує узгоджені пропозиції і рекомендації з усіх питань, які відносяться до компетенції Київради.
14.2. До складу Президії входять Київський міський голова, заступник міського голови - секретар Київради, голови постійних комісій Київради, уповноважені представники депутатських фракцій, груп Київради.
Стаття 15. Секретаріат Київради
15.1. Секретаріат Київради утворюється Київрадою. Його структура, чисельність, витрати на утримання встановлюються Київрадою за поданням Київського міського голови.
15.2. Секретаріат Київради здійснює організаційне, правове, інформаційне, аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Київради, її органів, депутатів, сприяє здійсненню Київрадою взаємодії з її виконавчими органами та районними радами у місті Києві, здійснює контрольні функції, передбачені цим Регламентом.
15.3. Вся кореспонденція, адресована Київському міському голові, його заступнику - секретарю Київради, постійним комісіям Київради, депутатам Київради та структурним підрозділам секретаріату Київради, а також вихідна кореспонденція реєструється та передається секретаріатом Київради адресатам.
15.4. Секретаріат Київради за посадою очолює заступник міського голови - секретар Київради.
15.5. Секретаріат Київради діє згідно з Положенням про нього, яке затверджується Київрадою за поданням заступника Київського міського голови - секретаря Київради.
Стаття 16. Комісії Київради
16.1. Постійні комісії Київради є органами Київради, що обираються з числа її депутатів для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень Київради та її виконавчих органів.
16.2. Постійні комісії Київради обираються Київрадою на строк її повноважень у складі голови та членів комісії згідно з відповідними заявами депутатів Київради, поданими на ім'я Київського міського голови. Кількість і персональний склад постійних комісій Київради затверджується сесією Київради.
Кількість членів постійної комісії Київради не може бути меншою 5 осіб. В окремих випадках Київською міською радою може бути прийняте рішення про меншу кількість членів постійної комісії.
До складу постійної комісії Київради не може бути обраний Київський міський голова та заступник міського голови - секретар Київради.
Депутат Київради може бути членом тільки однієї постійної комісії Київради.
16.3. У випадку невиконання депутатом Київради своїх обов'язків щодо роботи в постійній комісії Київради, визначених Положенням про постійні комісії Київради ( ra_063023-98 ), та відсутності його більш, ніж на половині із проведених комісією за півріччя засідань голова відповідної комісії Київради вносить на її розгляд питання про можливість подальшого перебування депутата Київради у її складі. У випадку прийняття комісією Київради рішення про неможливість перебування депутата у складі комісії голова комісії подає відповідний проект рішення на розгляд Київради.
16.4. Постійні комісії Київради за дорученням Київради, Київського міського голови або за власною ініціативою попередньо розглядають проекти програм соціально-економічного і культурного розвитку, місцевого бюджету, звіти про виконання програм і бюджету, вивчають і готують питання про стан та розвиток відповідних галузей господарського і соціально-культурного будівництва, інші питання, які вносяться на розгляд Київради, розробляють проекти рішень Київради та готують висновки з цих питань, виступають на сесіях Київради з доповідями і співдоповідями.
16.5. Постійні комісії Київради за дорученням Київради, Київського міського голови, заступника міського голови - секретаря Київради або за власною ініціативою вивчають діяльність підзвітних і підконтрольних Київраді органів, підприємств, установ, організацій, незалежно від форм власності, та їх посадових осіб, отримують від них необхідні матеріали і документи, подають за результатами перевірки обов'язкові для розгляду і вжиття заходів рекомендації на розгляд їх керівників, а в необхідних випадках - на розгляд Київради, здійснюють контроль за виконанням рішень Київради та її виконавчих органів.
16.6. Постійні комісії Київради у питаннях, які належать до їх відання, мають право створювати підготовчі комісії і робочі групи з залученням представників громадськості, вчених та спеціалістів, а також радників та консультантів, які працюють на громадських засадах.
16.7. Функціональна спрямованість, перелік і порядок організації роботи відповідних постійних комісій Київради визначається Положенням про постійні комісії Київради ( ra_063023-98 ), яке затверджується Київрадою.
Постійні комісії Київради попередньо розглядають кандидатури осіб, які пропонуються для обрання, затвердження, призначення або погодження Київрадою, готуються висновки з цих питань.
16.8. Тимчасові контрольні комісії Київради є органами Київради, які обираються з числа її депутатів для здійснення контролю з конкретно визначених Київрадою питань, що належать до повноважень місцевого самоврядування. Тимчасові контрольні комісії Київради подають звіти і пропозиції на розгляд Київради.
16.9. Порядок створення та роботи тимчасової контрольної комісії Київради визначаються відповідно до законодавства.
16.10. Робота тимчасових контрольних комісій Київради забезпечується секретаріатом Київради.
16.11. За рішенням Київради можуть створюватись інші комісії Київради в порядку, визначеному чинним законодавством України.
Стаття 17. Виконавчі органи Київради
17.1. Виконавчі органи Київради утворюються Київрадою відповідно до ст.11 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" ( 280/97-ВР ), ст.10 Закону України "Про столицю України - місто-герой Київ" ( 401-14 ) та Статуту територіальної громади міста Києва ( ra0371023-02 ).
Виконавчі органи Київради підзвітні і підконтрольні Київраді, здійснюють повноваження, які визначені Конституцією України ( 254к/96-ВР ), Законами України "Про місцеве самоврядування в Україні" ( 280/97-ВР ), "Про столицю України - місто-герой Київ" ( 401-14 ), Статутом територіальної громади міста Києва ( ra0371023-02 ), та інші повноваження, надані Київрадою.
17.2. Структура, загальна чисельність виконавчих органів Київради, витрати на їхнє утримання затверджуються Київрадою за поданням Київського міського голови.
17.3. Положення про відділи, управління та інші структурні підрозділи виконавчого органу Київради затверджуються Київрадою.
Розділ IV
Організація роботи Київради
Стаття 18. Планування роботи Київради
18.1. Діяльність Київради здійснюється відповідно до планів, які затверджуються Київрадою на рік, поточну та наступну сесії.
План роботи Київради визначає головні напрямки діяльності Київради та її органів, організаційні форми вирішення поставлених завдань та містить перелік основних організаційно-масових заходів та виконавців.
18.2. Проект плану роботи Київради розробляється постійними комісіями Київради та підрозділами виконавчих органів Київради за участю секретаріату Київради з урахуванням пропозицій депутатів Київради, органів місцевого самоврядування.
18.3. План роботи на наступний рік затверджується на пленарному засіданні Київради в кінці поточного року і в десятиденний термін доводиться до відома всіх депутатів Київради, виконавчих органів, зацікавлених організацій і посадових осіб.
18.4. У план роботи Київради на рік обов'язково включаються питання:
контроль за виконанням наказів виборців, депутатських запитів, планів робіт та рішень Київради;
звіти посадових осіб місцевого самоврядування та інших підзвітних та підконтрольних Київраді посадових осіб.
18.5. Організація виконання плану роботи Київради покладається на постійні комісії Київради та секретаріат Київради. Хід виконання плану роботи Київради обговорюється на засіданнях постійних комісій, засіданнях Президії Київради. Пропозиції щодо уточнення або зміни перспективного плану роботи Київради розглядаються Київрадою на пленарних засіданнях на вимогу депутатів Київради та постійних комісій Київради.
18.6. На основі плану роботи Київради Президія та секретаріат Київради розробляють плани підготовки та проекти порядку денного чергових пленарних засідань Київради.
Планами визначається перелік документів, які повинні бути розроблені, терміни розробки та відповідальні за цю роботу, а також інші питання, пов'язані з підготовкою і проведенням пленарних засідань Київради.
18.7. Плани роботи постійних комісій Київради складаються на поточний рік та поточний місяць і затверджуються на засіданні постійних комісій Київради. Плани роботи постійних комісій Київради можуть коригуватись у випадку включення до них позапланових питань за дорученням Київради, Київського міського голови, заступника міською голови - секретаря Київради, за пропозицією членів постійних комісії Київради, інших депутатів Київради.
До плану роботи постійної комісії Київради питання включаються після обговорення пропозицій на засіданні комісії (з визначенням строку підготовки питання і відповідального за його підготовку).
18.8. Зведений план роботи постійних комісій Київради надається кожному депутату Київради, надсилається до підвідомчих і підконтрольних Київраді органів, підприємств, установ і організацій згідно з розрахунком розсилки, який затверджує заступник міського голови - секретар Київради.
18.9. Контроль за формуванням і виконанням планів роботи постійних комісій Київради покладається на заступника міського голови - секретаря Київради, який один раз на три місяці на початку першого місяця кварталу інформує Київраду про виконання постійними комісіями Київради плану роботи, оцінює ефективність роботи постійних комісій Київради, вносить відповідні пропозиції.
Стаття 19. Скликання сесії Київради, її пленарних
засідань та засідань постійних комісій Київради
19.1. Київрада проводить роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань Київради, а також засідань постійних та тимчасових комісій Київради.
19.2. Перша сесія новообраної Київради скликається Київською міською територіальною виборчою комісією після обрання Київради в правомочному складі. Її відкриває і веде голова цієї виборчої комісії. Він інформує Київраду про підсумки виборів депутатів Київради, Київського міського голови і визнання їх повноважень.
19.3. Наступні сесії Київради скликаються Київським міським головою або за його дорученням - заступником міського голови - секретарем Київради.
19.4. Сесії Київради скликаються у міру необхідності, але не рідше одного разу на квартал.
19.5. У разі немотивованої відмови Київського міського голови або неможливості його скликати пленарне засідання Київради один раз на квартал, у випадку нескликання пленарного засідання у двотижневий строк з моменту внесення про це пропозиції не менш як третиною від загального складу депутатів Київради або виконавчого органу Київради, а також відповідно до доручення міського голови сесія Київради скликається заступником міського голови - секретарем Київради.
19.6. У випадку відмови заступника міського голови - секретаря Київради скликати пленарне засідання Київради у випадках, викладених у цьому Регламенті, пленарне засідання Київради може бути скликане депутатами Київради, які складають не менш як третину загального складу Київради.
19.7. Рішення про скликання сесії Київради доводиться до відома депутатів Київради і населення міста Києва не пізніше як за 10 днів до першого пленарного засідання Київради, а у надзвичайних випадках, що потребують термінового рішення Київради, - не пізніше як за день до пленарного засідання із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд Київради.
19.8. Засідання постійної комісії Київради скликається її головою, а у випадку неможливості виконувати ним свої повноваження - його заступником або секретарем постійної комісії Київради. Голова комісії несе персональну відповідальність за запрошення на засідання постійної комісії Київради всіх її членів.
19.9. Засідання постійної комісії Київради скликається в міру необхідності, але не рідше термінів, визначених Положенням про постійні комісії Київради ( ra_063023-98 ). Цим же Положенням ( ra_063023-98 ) регламентується і порядок ведення засідань.
Розділ V
Пленарні засідання Київради
Стаття 20. Підготовка питань до розгляду на
пленарному засіданні Київради
20.1. Питання на розгляд Київради та проекти рішень вносяться за поданням Київського міського голови, депутатів Київради, постійних комісій Київради, виконавчих органів Київради.
Винесення питань на розгляд пленарного засідання Київради супроводжується наданням відповідною профільною постійною комісією Київради, відділом правового забезпечення секретаріату Київради своїх висновків, які готуються відповідно до вимог Регламенту. Винесенню питань на розгляд пленарного засідання Київради передує попередній розгляд питань Президією Київради.
20.2. Депутат Київради, постійна комісія Київради подають до відділу організаційної роботи секретаріату Київради та до профільної постійної комісії Київради проекти рішень Київради у письмовій формі за відповідними підписами згідно з вимогами Регламенту.
Проект рішення Київради, підготовлений виконавчим органом Київради, подається в відділ організаційної роботи секретаріату Київради та у профільну постійну комісію Київради за підписом керівника виконавчого органу або його заступника.
Проекти рішень Київради, які надходять безпосередньо від Київського міського голови, подаються за його підписом.
20.3. Питання, ініційовані для розгляду Київрадою в порядку місцевої ініціативи, відповідно до ст.9 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" ( 280/97-ВР ), вносяться до порядку денного пленарного засідання Київради, за поданням уповноваженого відповідною ініціативною групою депутата Київради або Київським міським головою у порядку, визначеному даним Регламентом. Статус місцевої ініціативи надається питанням, ініційованим членами територіальної громади міста Києва у кількості не менше тисячі осіб, що засвідчується відповідним підписним листом.
20.4. Проект рішення Київради готується на бланку рішення Київради та має містити таку інформацію:
1) назва документа, автори проекту, ініціатори його розгляду та їхній підпис (їхні підписи), який має міститися на кожному аркуші проекту;
2) преамбула до проекту рішення Київради, яка, крім обгрунтування підстав прийняття рішення, повинна вміщувати посилання на відповідні законодавчі та нормативні акти із зазначенням номерів статей, частин, пунктів, підпунктів;
3) перелік додатків до проекту рішення Київради, якщо вони є. 20.5. Проект рішення Київради подається до відділу організаційної роботи секретаріату Київради разом із супровідною запискою - типовою формою, яка включає інформацію про:
1) дату внесення проекту рішення Київради до секретаріату Київради;
2) реєстраційний номер, присвоєний проекту секретаріатом Київради;
3) прізвище і посаду доповідача по проекту на пленарному засіданні Київради;
4) обгрунтування необхідності прийняття рішення Київрадою;
5) обгрунтування відповідності проекту рішення Київради чинному законодавству;
6) очікувані наслідки прийняття та застосування рішення (у випадку прийняття рішення Київради, що впливає на соціально-економічну ситуацію у місті);
7) перелік стадій опрацювання, які пройшов проект (протоколи засідань постійних комісій Київради, висновки експертиз тощо).
Проекти рішень Київради, супровідна інформація до них подаються у відділ організаційної роботи секретаріату Київради, зберігаються ним на магнітному носієві з записом у форматі Windows Word та вносяться до бази даних комп'ютерної мережі Київради.
20.6. У випадку внесення проекту рішення Київради, яке потребуватиме матеріальних чи інших витрат за рахунок міського бюджету, додається фінансово-економічне обгрунтування та пропозиції щодо джерел фінансування покриття цих витрат.
20.7. Проекти рішень Київради, які підготовлені відповідно до вимог даного Регламенту, протягом одного робочого дня проходять експертизу в секретаріаті Київради на відповідність вимогам положень Регламенту, реєструються та направляються на ознайомлення депутатам Київради через постійні комісії Київради.
У п'ятиденний термін з дня подання проекту рішення у постійні комісії на ознайомлення всі особи, що наділені відповідним правом ініціативи, подають зауваження і пропозиції з приводу проекту до постійної комісії Київради, членами якої вони є. Кожна постійна комісія Київради по закінченню п'ятиденного терміну із моменту ознайомлення із проектом рішення Київради відправляє зауваження і пропозиції до нього на реєстрацію до відділу організаційної роботи секретаріату Київради.
20.8. Відділ організаційної роботи секретаріату Київради по закінченню п'яти днів, відведених депутатам Київради на внесення пропозицій, в одноденний термін реєструє зауваження і пропозиції до проекту рішення Київради та направляє їх та сам проект рішення Київради із супровідною запискою до нього на розгляд до відповідної профільної постійної комісії Київради та до відділу правового забезпечення секретаріату Київради.
Проекти рішень Київради, які підготовлені виконавчим органом Київради, повинні мати висновок відділу правового забезпечення секретаріату Київради.
20.9. Якщо поданий до відділу організаційної роботи секретаріату Київради проект рішення Київради не відповідає вимогам Регламенту щодо структури, викладу, оформлення документа, відділ організаційної роботи секретаріату Київради, не пізніш як у одноденний термін, повертає ініціатору його проект рішення із письмовим зазначенням причин повернення, та повідомляє про це відповідну постійну комісію Київради. Таке повернення не позбавляє ініціатора права повторно подати проект рішення Київради до відділу організаційної роботи секретаріату Київради після усунення виявлених недоліків або після прийняття постійною комісією Київради рішення про невідповідність зауважень положенням Регламенту.

................
Перейти до повного тексту