1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Міжнародний документ


Договір
між Україною і Республікою Таджикистан про довгострокове економічне співробітництво на 2003 - 2012 роки
( Договір ратифіковано Законом N 3096-IV від 16.11.2005, ВВР, 2006, N 2-3, ст.49 ) ( Щодо дії Договору додатково див. статтю 8 )
Україна і Республіка Таджикистан, далі "Високі Договірні Сторони".
керуючись положеннями Договору про дружбу і співробітництво між Україною і Республікою Таджикистан від 6 липня 2001 року, а також Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Республіки Таджикистан про основні принципи та напрямки економічного співробітництва від 6 липня 2001 року, Угоди між Кабінетом Міністрів України і Урядом Республіки Таджикистан про вільну торгівлю від 6 липня 2001 року,
виходячи з намірів і в подальшому зміцнювати і розвивати рівноправні й взаємовигідні торговельно-економічні відносини,
вважаючи, що довгострокове і всебічне економічне співробітництво та ефективне використання економічного потенціалу двох держав сприяє підвищенню добробуту їхніх народів,
високо оцінюючи потенціал торговельно-економічного співробітництва, що формується між Україною і Республікою Таджикистан і сприяє зміцненню їхнього економічного процвітання і безпеки,
беручи до уваги, що розширення міждержавного співробітництва має велике значення для розвитку економіки обох держав,
домовилися про таке:
Стаття 1
Високі Договірні Сторони висловлюють готовність здійснювати довгострокове економічне співробітництво на основі рівності, взаємної вигоди і сумлінного виконання взятих зобов'язань. Таке співробітництво буде здійснюватися на основі Міждержавної програми довгострокового економічного співробітництва між Україною і Республікою Таджикистан на 2003 - 2012 роки (далі "Програма"), яка є невід'ємною частиною цього Договору.
Стаття 2
Високі Договірні Сторони створять спільний механізм контролю за ходом виконання Програми.
Стаття 3
Економічне співробітництво Високих Договірних Сторін здійснюється шляхом взаємодії між суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності незалежно від форм власності й відповідно до міжнародно-правових та внутрішньодержавних норм.
Високі Договірні Сторони будуть сприяти створенню сприятливих умов для розвитку торговельно-економічних зв'язків, зміцнення міжбанківських відносин, формування окремих проектів і програм, створення спільних виробничих структур, здійсненню інвестиційної діяльності.
Високі Договірні Сторони утримуватимуться від дій, що можуть завдати шкоди інтересам економіки їхніх держав.
Стаття 4
Високі Договірні Сторони будуть створювати сприятливі умови для гармонізації нормативно-правової бази у сфері зовнішньоекономічної діяльності з урахуванням норм міжнародного права, формування окремих проектів і програм, створення спільних виробничих структур, взаємної участі в інвестиційних проектах відповідно до їхнього національного законодавства.
Стаття 5
Спори щодо тлумачення і застосування положень цього Договору будуть вирішуватися шляхом консультації і переговорів між Високими Договірними Сторонами.
Стаття 6
До цього Договору за взаємною згодою Високих Договірних Сторін можуть вноситися зміни або доповнення, які оформляються протоколами, становлять невід'ємну частину цього Договору і набувають чинності згідно з положенням статті 8 цього Договору.
Стаття 7
Виконання положень цього Договору не зачіпає прав і зобов'язань, що випливають з інших міжнародних договорів Високих Договірних Сторін.
Стаття 8
Цей Договір набуває чинності з дати одержання останнього письмового повідомлення про виконання Високими Договірними Сторонами внутрішньодержавних процедур, необхідних для набуття чинності цим Договором, і діє до 31 грудня 2012 року.
Кожна з Високих Договірних Сторін може припинити дію цього Договору шляхом направлення письмового повідомлення іншій Високій Договірній Стороні. У цьому випадку Договір втрачає чинність через 6 (шість) місяців з дати одержання такого повідомлення.
Припинення дії Договором не впливає на здійснення проектів, реалізація яких почалася до припинення дії цього Договору.
Вчинено в м. Душанбе 9 квітня 2003 року в двох дійсних примірниках, кожний українською, таджицькою і російською мовами, при цьому всі тексти є автентичними.
У разі виникнення розбіжностей при тлумаченні положень цього Договору переважну силу матиме текст російською мовою.
За Україну
ЛЕОНІД КУЧМА
За Республіку Таджикистан
ЕМОМАЛІ РАХМОНОВ
МІЖДЕРЖАВНА ПРОГРАМА
довгострокового економічного співробітництва між Україною та Республікою Таджикистан на 2003 - 2012 роки
Україна і Республіка Таджикистан є давніми економічними партнерами. Взаємні економічні інтереси обох держав обумовлені, насамперед, високим рівнем історично сформованих виробничих, коопераційних і технологічних зв'язків, об'єктивною необхідністю їхнього збереження і подальшого розвитку на взаємовигідній та рівноправній основі.
Проте, в останні роки в силу ряду причин, традиційні економічні зв'язки України і Республіки Таджикистан значною мірою були ослаблені, і їхній стан не відповідає потребам обох держав, що обумовило необхідність спільної розробки єдиного напрямку подальшого розвитку двосторонніх економічних відносин.
Ця Міждержавна програма економічного співробітництва між Україною та Республікою Таджикистан на 2003 - 2012 роки покликана слугувати основою для продовження роботи в цьому напрямку і підготовлена відповідно до Договору про дружбу і співробітництво між Україною і Республікою Таджикистан від 6 липня 2001 року, а також Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Республіки Таджикистан про основні принципи та напрямки економічного співробітництва від 6 липня 2001 року та Угоди між Кабінетом Міністрів України і Урядом Республіки Таджикистан про вільну торгівлю від 6 липня 2001 року.
1. Стан українсько-таджицьких економічних відносин
Україна і Республіка Таджикистан мають спільні економічні інтереси.
Основою для поглиблення економічних відносин між Україною і Республікою Таджикистан є підписані і чинні в даний час двосторонні міжурядові договори й угоди, у тому числі про вільну торгівлю та про основні принципи та напрямки економічного співробітництва.
Радикальні зміни, що відбулися в економіці України і Республіки Таджикистан після проголошення незалежності обома державами, становлення ринкових механізмів супроводжувалися ослабленням господарських і коопераційних зв'язків, а також значним скороченням взаємного товарообігу.
За останні роки недостатньо розвивалося економічне співробітництво України та Республіки Таджикистан, повільними темпами здійснювалося створення спільних виробничих структур, що сприяють відновленню і розвитку коопераційних і технологічних зв'язків підприємств і галузей, збереженню і більш ефективному використанню сформованої раніше спеціалізації підприємств в галузі машинобудування, легкої, добувної і переробних промисловостей, хімії, паливно-енергетичного і військово-промислового комплексів, мобілізації фінансових і інвестиційних ресурсів.
Аналогічне становище склалося з розробкою довгострокових міждержавних цільових комплексних програм з вирішення проблем, що представляють взаємний інтерес в галузі виробництва різноманітних видів продукції, у тому числі технічно складної і наукомісткої, у проведенні фундаментальних досліджень, а також в інших галузях можливого співробітництва.
Зазначені фактори обумовлюють необхідність розробки довгострокової стратегії взаємовигідного економічного співробітництва між Україною та Республікою Таджикистан.
2. Мета і завдання Програми
Програма розроблена з метою здійснення Україною та Республікою Таджикистан на довгостроковій основі узгодженого комплексу заходів, в тому числі нормативно-правових, по наданню державного сприяння розвитку взаємовигідних економічних і науково-технічних зв'язків, досягненню істотного прогресу в співробітництві провідних галузей національних економік і росту на цій основі взаємного товарообігу.
З метою реалізації цієї мети Програма передбачає взаємодію державних органів України та Республіки Таджикистан на базі Заходів з її реалізації, які є невід'ємною частиною зазначеної Програми, з основних напрямів:
- спільний пошук шляхів, які забезпечують розвиток економічного співробітництва, взаємно зміцнюють економіку обох держав в інтересах підвищення рівня життя населення;
- взаємодія в здійсненні інституціональних перетворень при формуванні ринкової економіки держав і, у першу чергу, в області проведення приватизації та акціонування, створення умов для сумлінної конкуренції, регулювання діяльності природних монополій і т. п.;
- обмін інформацією про концептуальні підходи в структурній перебудові економіки, створення суб'єктам господарювання стимулів для розширення виробництва, збільшення інвестицій у його розвиток, упровадження новітніх досягнень в сфері науки і передових технологій, підвищення якості і конкурентноздатності продукції, що випускається.
Головними завданнями двостороннього довгострокового економічного співробітництва на 2002 - 2011 роки є:
- поглиблення торговельно-економічних зв'язків між суб'єктами господарювання України та Республіки Таджикистан на основі стабільних зв'язків і довгострокових договорів;
- активізація економічного співробітництва в сфері торгівлі послугами, роботами і капіталом, формування і закріплення виробничої інтеграції у вигляді промислово-фінансових груп, спільних підприємств, ліцензійних угод, договорів управління й експлуатації;
- забезпечення енергетичної, продовольчої та інших видів економічної безпеки Високих Договірних Сторін шляхом взаємовигідного обміну товарами, ресурсами, послугами і технологіями, що відносяться до всіх стадій виробництва національного продукту;
- сприяння розвитку взаємовигідних економічних зв'язків між підприємствами - виробниками товарів і послуг різних форм власності, надання їм стійкого і незворотного характеру;
- формування окремих міждержавних проектів і програм економічного співробітництва, створення спільних підприємств різноманітних форм, розвиток виробничої кооперації, активізація діяльності національних інвесторів на території обох держав;
- ефективне спільне використання і розвиток міжнародних транспортних комунікацій і зв'язку;
- удосконалювання платіжно-розрахункових і кредитно-фінансових відносин, взаємодія в розвитку фондових ринків.
Довгострокове економічне співробітництво Високих Договірних Сторін у 2003 - 2012 роках буде будуватися на таких принципах:
- пріоритету довгострокової виробничої кооперації над короткостроковими комерційними і торговими відносинами;
- надання національного режиму для суб'єктів господарювання однієї Високої Договірної Сторони при здійсненні господарської діяльності, торгівлі товарами, послугами, роботами і капіталом на території іншої Високої Договірної Сторони в рамках їхніх чинних законодавств.
Двостороннє довгострокове економічне співробітництво буде грунтуватися на розвитку торгових, інвестиційних і інших видів ділових відносин між суб'єктами господарювання Високих Договірних Сторін, у формі:
- комерційних контрактів і договорів про купівлю-продаж;
- договорів про поділ продукції, про спільну діяльність і про утворення спільних підприємств;
- інвестиційних і кредитних договорів, лізингових контрактів;
- договорів про концесію, оренду, управління й експлуатації, ліцензійних і франчайзингових угод;
- договорів спільної діяльності в сфері розробки природних ресурсів, виробництва, маркетингу і реалізації готової продукції;
- договорів про співробітництво в сфері надання послуг і використання інтелектуальної власності.
Високі Договірні Сторони будуть сприяти всебічному використанню і поширенню вище перерахованих та інших форм довгострокового економічного співробітництва, з урахуванням відповідності національним законодавствам і міжнародним нормам у сфері торгівлі й інвестицій.
3. Головні напрями здійснення економічних реформ
Цією Програмою намічається визначити головні напрями проведення ринкових реформ в Україні й у Республіці Таджикистан з метою синхронізації умов господарської діяльності і формування основи для подальшого розвитку інтеграційних процесів в економіці.
До головних напрямків, на підставі яких пропонується взаємодія Високих Договірних Сторін у проведенні економічних реформ, належать:
- розробка і підписання міжурядових угод щодо здійснення конкурентної політики і підтримки підприємництва;
- формування узгодженого порядку здійснення кооперованих поставок продукції, включаючи застосування непрямих податків, гармонізацію митного законодавства обох країн з метою активізації та стимулювання економічного і торговельного співробітництва між Україною та Республікою Таджикистан;
- гармонізація законодавчої бази держав в сфері створення міждержавних фінансово-промислових груп і інших спільних структур;
- розробка узгодженої концепції використання (функціонування й експлуатації) міжнародних транспортних коридорів;

................
Перейти до повного тексту