- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 20 серпня 2014 р. № 363 Київ |
Про затвердження Положення про Державну інспекцію ядерного регулювання України
Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Положення про Державну інспекцію ядерного регулювання України, що додається.
Прем'єр-міністр України |
А.ЯЦЕНЮК |
Інд. 70 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 20 серпня 2014 р. № 363
ПОЛОЖЕННЯ
про Державну інспекцію ядерного регулювання України
1. Державна інспекція ядерного регулювання України (Держатомрегулювання) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України та який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері безпеки використання ядерної енергії.
2. Держатомрегулювання у своїй діяльності керується
Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.
3. Основними завданнями Держатомрегулювання є:
1) забезпечення формування та реалізація державної політики у сфері безпеки використання ядерної енергії;
2) здійснення державного регулювання безпеки використання ядерної енергії;
3) здійснення повноважень компетентного органу з фізичного захисту ядерного матеріалу та ядерних установок відповідно до
Конвенції про фізичний захист ядерного матеріалу та ядерних установок; з питань безпечного перевезення радіоактивних матеріалів відповідно до правил ядерної та радіаційної безпеки при перевезенні радіоактивних матеріалів; з питань аварійного оповіщення та інформування згідно з Конвенцією про оперативне оповіщення про ядерні аварії.
4. Держатомрегулювання відповідно до покладених на нього завдань:
1) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє пропозиції щодо його вдосконалення, готує проекти законодавчих актів, актів Президента України і Кабінету Міністрів України та в установленому порядку вносить їх на розгляд Кабінету Міністрів України;
2) погоджує проекти законів, інших актів законодавства, які надходять для погодження від міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, готує в межах повноважень, передбачених законом, висновки і пропозиції до проектів законів, інших актів законодавства, які подаються на розгляд Кабінету Міністрів України, та проектів законів, внесених на розгляд Верховної Ради України іншими суб’єктами права законодавчої ініціативи, нормативно-правових актів Верховної Ради Автономної Республіки Крим;
3) готує загальнодержавні та інші програми з безпеки використання ядерної енергії;
4) координує діяльність центральних та місцевих органів виконавчої влади, що згідно із законодавством відповідають за забезпечення ядерної та радіаційної безпеки;
5) організовує і проводить наукові та науково-технічні дослідження у сфері безпеки використання ядерної енергії;
6) розробляє і здійснює заходи щодо формування культури безпеки у сфері використання ядерної енергії та культури захищеності ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання;
7) визначає критерії та вимоги безпеки, додержання яких обов’язкове під час використання ядерної енергії, відповідно до яких затверджує:
норми, правила з ядерної та радіаційної безпеки;
( Абзац другий підпункту 7 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 652 від 29.07.2020 )
норми, правила з фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання;
нормативно-правові акти з питань організації та ведення обліку і контролю ядерних матеріалів, застосування гарантій нерозповсюдження ядерної зброї;
вимоги та умови безпеки (ліцензійні умови) провадження діяльності у сфері використання ядерної енергії;
8) погоджує проекти державних і галузевих стандартів з питань ядерної та радіаційної безпеки і охорони праці;
9) погоджує стандарти, технічні умови та інші документи на засоби праці і технологічні процеси в частині забезпечення ядерної та радіаційної безпеки;
10) затверджує вимоги щодо управління якістю діяльності з використання ядерної енергії в частині ядерної та радіаційної безпеки;
11) установлює порядок звільнення від регулюючого контролю діяльності, пов’язаної з радіоактивними матеріалами, та діяльності, що провадиться на майданчиках ядерних установок і об’єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами (крім сховищ для захоронення радіоактивних відходів), після завершення робіт із зняття їх з експлуатації;
12) проводить оцінку безпеки ядерних установок, об’єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, уранових об’єктів, інших джерел іонізуючого випромінювання;
13) проводить державну експертизу:
ядерної та радіаційної безпеки ядерних установок, об’єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, уранових об’єктів, інших джерел іонізуючого випромінювання;
фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання;
14) здійснює в установленому законодавством порядку ліцензування:
діяльності експлуатуючої організації на окремому етапі життєвого циклу ядерної установки або сховища для захоронення радіоактивних відходів;
діяльності, пов’язаної із здійсненням персоналом безпосереднього управління реакторною установкою;
діяльності посадових осіб експлуатуючої організації, до службових обов’язків яких належить здійснення організаційно-розпорядчих функцій, пов’язаних із забезпеченням ядерної та радіаційної безпеки;
діяльності з видобування, переробки уранових руд, переробки та зберігання радіоактивних відходів, використання джерел іонізуючого випромінювання, виробництва джерел іонізуючого випромінювання, перевезення радіоактивних матеріалів;
( Абзац п’ятий підпункту 14 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 652 від 29.07.2020 )
підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації спеціалістів з фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання;
14-1) у разі застосування до ліцензіатів спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів відповідно до пункту 6 частини першої
статті 4 Закону України "Про санкції" анулює або зупиняє дії ліцензій на провадження діяльності у сфері використання ядерної енергії;
15) затверджує в установленому законодавством порядку діагностичні референтні рівні;
16) визначає перелік документів, що подаються для одержання ліцензії на провадження діяльності у сфері використання ядерної енергії, а також вимоги щодо їх оформлення і змісту та порядок подання ліцензіатами звітної документації;
17) веде в установленому порядку єдиний реєстр виданих ліцензій на провадження діяльності у сфері використання ядерної енергії;
18) в установленому законодавством порядку видає:
дозволи на перевезення радіоактивних матеріалів у разі їх міжнародного перевезення;
сертифікати про затвердження у разі перевезення радіоактивних матеріалів;
окремі дозволи на виконання певних видів робіт чи операцій на етапах будівництва, введення в експлуатацію, експлуатації та зняття з експлуатації ядерної установки, експлуатації та закриття сховища для захоронення радіоактивних відходів;
висновки щодо додержання вимог ядерної та радіаційної безпеки і фізичного захисту в разі експорту, імпорту, тимчасового вивезення, тимчасового ввезення, реекспорту та транзиту радіоактивних матеріалів, що можуть бути використані у створенні ядерної зброї;
дозволи на використання земель і водойм, розташованих у санітарно-захисній зоні ядерної установки, об’єкта, призначеного для поводження з радіоактивними відходами, уранового об’єкта за погодженням з експлуатуючою організацією;
18-1) вносить дозволи на перевезення радіоактивних матеріалів у разі їх міжнародного перевезення до єдиного державного інформаційного веб-порталу "Єдине вікно для міжнародної торгівлі" у формі електронного документа, засвідченого кваліфікованим електронним підписом;
19) затверджує умови та порядок видачі окремих письмових дозволів на види робіт чи операцій на етапах будівництва, введення в експлуатацію, експлуатації та зняття з експлуатації ядерної установки та на етапах експлуатації та закриття сховища для захоронення радіоактивних відходів;
20) погоджує акти визначення рівня фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання;
20-1) організовує роботу з визначення проектної загрози для ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів та інших джерел іонізуючого випромінювання в Україні;
21) погоджує концепції зняття з експлуатації ядерних установок;
22) надає керівникам підприємств приватної форми власності, які використовують джерела іонізуючого випромінювання, допуск до виконання особливих робіт;
22-1) приймає в установленому порядку рішення про визнання компетентності або про відмову у визнанні компетентності осіб, які мають намір стати експертами з радіаційного захисту;
23) затверджує порядок обліку радіоактивних відходів;
24) реєструє джерела іонізуючого випромінювання;
25) здійснює замовлення бланків ліцензій на провадження діяльності у сфері використання ядерної енергії та затверджує порядок їх обліку і зберігання;
26) забезпечує організацію створення та функціонування єдиної державної системи контролю та обліку індивідуальних доз опромінення;
27) подає до органів державної фіскальної служби переліки підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - суб’єктів діяльності у сфері використання ядерної енергії, в результаті діяльності яких утворилися, утворюються або можуть утворитися радіоактивні відходи та які тимчасово зберігають такі відходи понад установлений особливими умовами ліцензії строк;
28) погоджує звітність про фактичні обсяги радіоактивних відходів, утворених за базовий податковий (звітний) період, календарний квартал, та фактичні обсяги радіоактивних відходів, які зберігаються у виробника таких відходів понад установлений особливими умовами ліцензії строк;
29) веде державний облік ядерних матеріалів;
31) забезпечує обмін інформацією з Міжнародним агентством з атомної енергії щодо незаконного обігу радіоактивних матеріалів та щодо накопичення радіоактивних відходів в Україні;
33) затверджує порядок проведення інспекційних перевірок та інспекційних обстежень;
34) здійснює управління створенням та функціонуванням функціональної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту;
35) встановлює правила з радіаційної безпеки під час поводження з металобрухтом;
36) затверджує
порядок проведення навчання і перевірки знань з питань ядерної та радіаційної безпеки у персоналу і посадових осіб, які забезпечують ядерну та радіаційну безпеку, суб’єктів діяльності у сфері використання ядерної енергії, яка підлягає державному регулюванню та у осіб, які мають намір стати експертами з радіаційного захисту, контролює його дотримання та бере участь у перевірці знань;
37) готує щорічну доповідь про стан ядерної та радіаційної безпеки в Україні, відповідні звіти та огляди і подає їх Верховній Раді України, Президентові України, Кабінету Міністрів України, іншим органам державної влади, а також органам місцевого самоврядування, громадським об’єднанням;
38) оперативно сповіщає через засоби масової інформації про радіаційні аварії на території України, а також за її межами в разі можливості транскордонного перенесення радіоактивних речовин;
39) приймає на підставі інформації про безпеку ядерного судна, яке має намір зайти в територіальне море України, рішення щодо його заходження в територіальне море або щодо заборони такого заходження;
40) інформує громадськість з питань розроблення та впровадження державної політики з безпеки використання ядерної енергії;
41) здійснює державний нагляд за додержанням законодавства, умов виданих документів дозвільного характеру, норм, правил з питань ядерної та радіаційної безпеки, вимог фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання, обліку та контролю ядерних матеріалів та інших джерел іонізуючого випромінювання;
42) застосовує в межах повноважень, передбачених законом, примусові заходи до юридичних і фізичних осіб у разі порушення ними законодавства, умов виданих документів дозвільного характеру, норм, правил з питань ядерної та радіаційної безпеки, вимог фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання, обліку та контролю ядерних матеріалів та інших джерел іонізуючого випромінювання;
43) здійснює контроль за тимчасовим зберіганням радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк;
44) надсилає ліцензіатам, їх посадовим особам, керівникам центральних та місцевих органів виконавчої влади, органам місцевого самоврядування обов’язкові до виконання розпорядження (приписи) про усунення порушень і недоліків у сфері безпеки використання ядерної енергії;
................Перейти до повного тексту