1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Закон України


ЗАКОН УКРАЇНИ
Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку
( Із змінами, внесеними згідно із Законами № 2529-IX від 16.08.2022 № 2710-IX від 03.11.2022 № 2722-IX від 03.11.2022 № 2849-IX від 13.12.2022 № 3460-IX від 09.11.2023 ) ( У тексті Закону слова "засоби масової інформації" в усіх відмінках і числах замінено словом "медіа" згідно із Законом № 2849-IX від 13.12.2022 )
Цей Закон визначає правовий статус Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку, її завдання, функції, повноваження та порядок їх здійснення.
Розділ I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 1. Статус Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку
1. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку (далі - регуляторний орган), є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, який утворюється Кабінетом Міністрів України.
2. Особливості спеціального статусу регуляторного органу обумовлюються його завданнями і повноваженнями, які визначаються цим Законом та законами України "Про електронні комунікації", "Про поштовий зв’язок", і полягають, зокрема, в особливостях організації та порядку діяльності регуляторного органу, в особливому порядку призначення членів регуляторного органу та припинення їх повноважень, у спеціальних процесуальних засадах діяльності регуляторного органу та гарантії незалежності у прийнятті ним рішень у межах повноважень, визначених законом, встановленні умов оплати праці членів та працівників регуляторного органу.
3. Регуляторний орган утворюється у складі семи членів, у тому числі Голови регуляторного органу, набуває повноважень з моменту призначення більше половини його загального кількісного складу.
4. Регуляторний орган є юридичною особою публічного права, має відокремлене майно, що є державною власністю, рахунки в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.
5. Регуляторний орган для виконання адміністративно-технічних функцій, технічного, технологічного забезпечення, створення та супроводження виконання робіт у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку має у сфері управління державне унітарне комерційне підприємство.
Стаття 2. Сфера діяльності регуляторного органу
1. Регуляторний орган здійснює державне регулювання, а також державний нагляд (контроль) щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб’єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства у сферах:
1) електронних комунікацій;
2) радіочастотного спектра;
3) надання послуг поштового зв’язку.
2. Регуляторний орган у своїй діяльності керується Конституцією України, цим Законом, а також законами України "Про електронні комунікації", "Про поштовий зв’язок", "Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку електронних комунікаційних мереж", "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" та іншими актами законодавства, що регулюють відносини у відповідних сферах.
3. Регуляторний орган здійснює заходи щодо сприяння адаптації (гармонізації) законодавства України у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку до законодавства Європейського Союзу.
Стаття 3. Основні принципи діяльності регуляторного органу
1. Основними принципами діяльності регуляторного органу є:
1) законність та верховенство права;
2) самостійність і незалежність у межах, визначених цим Законом;
3) компетентність;
4) ефективність;
5) справедливість;
6) прогнозованість та своєчасність прийняття рішень;
7) адресність регулювання;
8) неупередженість та об’єктивність під час прийняття рішень, у тому числі щодо внутрішніх організаційних питань регуляторного органу та призначення його персоналу;
9) відкритість, прозорість, гласність процесу державного регулювання;
10) недопущення дискримінації;
11) відповідальність за прийняті рішення.
Стаття 4. Мета, основні завдання, функції та повноваження регуляторного органу
1. Регуляторний орган здійснює державне регулювання, державний нагляд (контроль) з метою досягнення балансу інтересів користувачів, держави, суб’єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку, забезпечення безпеки електронних комунікацій, розвитку конкуренції, інтеграції ринків України у зазначених сферах до ринків Європейського Союзу.
2. Основними завданнями регуляторного органу є:
1) створення умов для ефективного функціонування та розвитку сфер електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку;
2) сприяння відкриттю ринків у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку для всіх споживачів і постачальників та забезпечення недискримінаційного доступу користувачів до електронних комунікаційних послуг та послуг поштового зв’язку;
3) сприяння взаємовигідній інтеграції ринків електронних комунікацій та надання послуг поштового зв’язку України з відповідними ринками інших держав, зокрема в рамках Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони;
4) забезпечення захисту прав споживачів щодо отримання послуг належної якості відповідно до вимог законодавства;
5) забезпечення інвестиційної привабливості розвитку інфраструктури, ринків у сферах електронних комунікацій та надання послуг поштового зв’язку;
6) сприяння розвитку конкуренції на ринках електронних комунікацій та надання послуг поштового зв’язку;
7) забезпечення дотримання принципів управління радіочастотним спектром;
8) інші завдання, передбачені законами України "Про електронні комунікації", "Про поштовий зв’язок", "Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку електронних комунікаційних мереж", "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" та іншими законодавчими актами, що регулюють відносини у відповідних сферах.
3. Регуляторний орган здійснює виконання своїх функцій шляхом:
1) нормативно-правового регулювання відповідно до повноважень, наданих законом;
2) ліцензування, надання дозволів, передбачених Законом України "Про електронні комунікації" та іншими законами України;
3) регулювання цін (тарифів) на послуги у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та послуги поштового зв’язку у випадках та в порядку, встановлених законом;
4) надання офіційних узагальнених роз’яснень та індивідуальних консультацій у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку. Узагальнені роз’яснення оприлюднюються на офіційному веб-сайті регуляторного органу. Індивідуальні консультації надаються (надсилаються) протягом 30 календарних днів після отримання запиту постачальника послуг;
5) забезпечення здійснення радіочастотного моніторингу, моніторингу якості електронних комунікаційних послуг, послуг поштового зв’язку, моніторингу рівня тарифів (цін) на універсальні послуги та їх доступності споживачам;
6) проведення позапланових перевірок, а також аналізу регуляторної звітності, поданої постачальниками електронних комунікаційних мереж та/або послуг, користувачами радіочастотного спектра;
7) проведення планових та позапланових перевірок операторів поштового зв’язку щодо дотримання законодавства у сфері надання послуг поштового зв’язку;
8) виконання та застосування заходів, передбачених законами України "Про електронні комунікації", "Про поштовий зв’язок", "Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку електронних комунікаційних мереж", "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" та іншими законодавчими актами, що регулюють відносини у відповідних сферах.
4. До повноважень регуляторного органу належить:
1) розроблення та затвердження регламенту регуляторного органу та нормативно-правових актів, у тому числі передбачених законами України "Про електронні комунікації", "Про поштовий зв’язок", "Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку електронних комунікаційних мереж", зокрема, але не виключно:
( Абзац перший пункту 1 частини четвертої статті 4 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2529-IX від 16.08.2022 ) ( Підпункт "а" пункту 1 частини четвертої статті 4 виключено на підставі Закону № 2529-IX від 16.08.2022 )
б) порядку тимчасового використання радіообладнання;
в) порядку ідентифікації та визначення ринків електронних комунікацій;
г) порядку надання доступу до фізичної інфраструктури електронних комунікацій для розгортання високошвидкісних мереж;
ґ) порядку здійснення моніторингу якості електронних комунікаційних послуг;
д) порядку організації та участі у конкурсі або аукціоні на отримання ліцензії на користування радіочастотним спектром;
е) порядку виконання робіт з виявлення, усунення та/або припинення дії джерел радіозавад, порядку взаємодії із спеціальними користувачами та правоохоронними органами, суб’єктами господарювання під час виконання відповідних робіт;
є) порядку здійснення радіочастотного моніторингу;
ж) порядку ведення реєстру первинного розподілу ресурсів нумерації;
з) порядку оформлення та видачі міжнародних і регіональних експлуатаційних документів для суднової або радіоаматорської станції, вимог до кваліфікації радіоаматорів та операторів таких станцій;
и) умов спільного користування радіообладнанням, смугами (номіналами) радіочастот;
і) порядку погодження передачі прав на користування радіочастотним спектром;
ї) Регламенту аматорського радіозв’язку України;
й) граничних тарифів на надання в користування кабельної каналізації електронних комунікаційних мереж;
к) правил надання і отримання доступу до кабельної каналізації електронних комунікаційних мереж;
л) правил надання в користування кабельної каналізації електронних комунікаційних мереж;
м) порядку надання інформації, здійснення контролю за виконанням вимог для належного управління ризиками з метою забезпечення інформаційної безпеки, забезпечення кіберзахисту об’єктів сфер електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку;
н) порядку проведення багатосторонніх консультацій з учасниками ринку, іншими заінтересованими сторонами;
о) положення про електронну регуляторну платформу;
п) порядку ведення реєстру ліцензій на користування радіочастотним спектром;
р) порядку ведення реєстру присвоєнь радіочастот загальних користувачів;
2) внесення пропозицій до центральних органів виконавчої влади у сферах електронних комунікацій та радіочастотного спектра, надання послуг поштового зв’язку, інших органів державної влади щодо формування державної політики, проектів законів та інших нормативно-правових актів у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку;
3) прийняття рішень, які є обов’язковими для виконання постачальниками електронних комунікаційних мереж та/або послуг, користувачами радіочастотного спектра, користувачами ресурсу нумерації, операторами та користувачами послуг поштового зв’язку;
4) забезпечення функціонування електронної регуляторної платформи;
5) визначення оптових ринків певних електронних комунікаційних послуг (далі - оптові ринки) та роздрібних ринків певних електронних комунікаційних послуг (далі - роздрібні ринки), здійснення їх аналізу, визначення постачальників електронних комунікаційних мереж та/або послуг із значним ринковим впливом, а також встановлення, зміна та скасування регуляторних зобов’язань з метою попереднього регулювання ринку.
Регуляторний орган не має права накладати регуляторні зобов’язання з надання доступу до фізичної інфраструктури електронних комунікацій для розгортання мереж електронних комунікацій та з надання доступу до елементів мереж електронних комунікацій та об’єктів інфраструктури щодо спільного розташування і використання елементів інфраструктури, якщо:
встановлення таких зобов’язань поставить під загрозу економічну чи фінансову життєздатність розгортання нової мережі, особливо в сільській місцевості;
встановлення таких зобов’язань поставить під загрозу економічну чи фінансову здатність суб’єкта господарювання до розгортання нової мережі, зокрема суб’єкта мікро-, малого чи середнього підприємництва та з обмеженою територією покриття;
6) позасудове врегулювання спорів між постачальниками електронних комунікаційних мереж та/або послуг, а також спорів, пов’язаних із доступом до інфраструктури об’єкта доступу у випадках та в порядку, передбачених законами України "Про електронні комунікації", "Про поштовий зв’язок", "Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку електронних комунікаційних мереж", "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" та іншими законодавчими актами, що регулюють відносини у відповідних сферах;
7) здійснення регулювання користування радіочастотним спектром у смугах загального користування, у тому числі:
а) визначення параметрів радіообладнання, у разі дотримання яких не потрібно проводити розрахунки електромагнітної сумісності;
б) визначення переліку радіообладнання, експлуатація якого здійснюється на підставі присвоєння радіочастоти;
в) визначення технічних характеристик та умов експлуатації радіообладнання, випромінювальних пристроїв за принципом загальної авторизації;
г) прийняття нормативно-правових актів, передбачених цим Законом, законами України "Про електронні комунікації" та "Про поштовий зв’язок";
ґ) ліцензування користування радіочастотним спектром загальними користувачами відповідно до Закону України "Про електронні комунікації";
д) визначення умов ліцензій на користування радіочастотним спектром та здійснення контролю за їх дотриманням;
е) здійснення заходів для забезпечення електромагнітної сумісності;
є) забезпечення здійснення радіочастотного моніторингу, виявлення джерел радіозавад у смугах радіочастот загального користування, а також здійснення заходів з їх усунення;
ж) забезпечення проведення присвоєння радіочастот у смугах загального користування;
з) організація та здійснення заходів для врегулювання питань, пов’язаних із транскордонними радіозавадами у смугах радіочастот загального користування;
и) погодження спільного користування, передачі, надання в користування радіочастотного спектра в порядку, встановленому Законом України "Про електронні комунікації";
і) встановлення критеріїв для віднесення радіообладнання до такого, що заборонено до ввезення та застосування в Україні, прийняття рішень про віднесення певних видів або типів радіообладнання до такого, що заборонено до ввезення та застосування в Україні;
ї) участь у визначенні необхідності проведення вивільнення або обмеження користування радіочастотним спектром;
й) подання до центрального органу виконавчої влади у сферах електронних комунікацій та радіочастотного спектра пропозицій щодо встановлення критеріїв ефективності користування радіочастотним спектром для певних радіотехнологій у відповідних смугах радіочастот;
к) виконання функцій органу державного ринкового нагляду у сфері обігу радіообладнання відповідно до Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції";
л) подання пропозицій до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах електронних комунікацій та радіочастотного спектра, участь у розробленні та погодження проектів плану розподілу і користування радіочастотним спектром в Україні та плану конверсії радіочастотного спектра відповідно до вимог Закону України "Про електронні комунікації";
м) розроблення та подання на затвердження до Кабінету Міністрів України пропозицій щодо розмірів плати за видачу, переоформлення, продовження строку дії ліцензії на користування радіочастотним спектром;
н) забезпечення проведення конверсії радіочастотного спектра в межах своєї компетенції;
о) встановлення спільно з Генеральним штабом Збройних Сил України порядку присвоєння радіочастот радіоелектронним засобам та випромінювальним пристроям, що використовуються спеціальними користувачами у смугах радіочастот загального користування;
п) розроблення та подання на затвердження до Кабінету Міністрів України порядку користування радіочастотним спектром для потреб дипломатичних представництв, консульських установ іноземних держав, представництв міжнародних організацій в Україні та військових формувань іноземних держав, які тимчасово перебувають на території України, а також для потреб іноземних телерадіоорганізацій під час висвітлення спортивних, культурних та інших заходів в Україні;
р) визначення певних смуг загального користування та радіотехнологій, для яких здійснюється передача прав користування радіочастотним спектром (його частиною) відповідно до вимог Закону України "Про електронні комунікації";
с) участь у розробленні та погодження порядку користування радіочастотним спектром в особливий період та в умовах надзвичайного або воєнного стану;
8) прийняття рішень у передбачених Законом України "Про електронні комунікації" випадках та надання на запит Антимонопольного комітету України інформації щодо ринків електронних комунікацій, у тому числі щодо прав користування радіочастотним спектром, а також отримання від Антимонопольного комітету України інформації і висновків із зазначених питань;
9) здійснення регулювання користування ресурсом нумерації, у тому числі:
а) здійснення первинного розподілу, обліку ресурсів нумерації шляхом видачі, переоформлення, продовження строку дії та анулювання дозволів на користування ресурсом нумерації;
б) встановлення відповідно до Закону України "Про електронні комунікації" порядку надання послуги з перенесення номерів, визначення організації, яка здійснює функції адміністратора централізованої бази даних перенесених номерів, а також встановлення тарифів на послуги адміністратора централізованої бази даних перенесених номерів;
в) подання до Кабінету Міністрів України пропозицій щодо встановлення розмірів плати за видачу, переоформлення, продовження строку дії дозволу на користування ресурсом нумерації;
г) ведення реєстру первинного розподілу ресурсів нумерації;
10) регулювання взаємодії постачальників електронних комунікаційних мереж та послуг при доступі та взаємоз’єднанні мереж (для послуг міжособистісних електронних комунікацій з використанням нумерації) відповідно до Закону України "Про електронні комунікації", у тому числі:
а) встановлення для національного трафіка єдиних оптових розрахункових такс за термінацію національного трафіка (завершення з’єднання) для мобільного голосового зв’язку та єдиних розрахункових такс за термінацію національного трафіка для фіксованого голосового зв’язку, а також порядку взаєморозрахунків із застосуванням таких такс;
б) встановлення граничних тарифів на надання в користування кабельної каналізації, правил надання доступу до кабельної каналізації та правил надання її в користування;
в) розроблення та затвердження правил взаємоз’єднання електронних комунікаційних мереж та основних вимог до договорів про взаємоз’єднання електронних комунікаційних мереж;
г) здійснення передбачених законами заходів з регулювання доступу до елементів мереж електронних комунікацій та об’єктів інфраструктури електронних комунікацій;
ґ) встановлення порядку маршрутизації трафіка при наданні послуг міжособистісних електронних комунікацій з використанням нумерації;
11) здійснення географічних оглядів розгортання мереж широкосмугового доступу (фіксованого та мобільного зв’язку) та доступності універсальних електронних комунікаційних послуг (далі - універсальна послуга);
12) здійснення відповідно до Закону України "Про електронні комунікації" заходів із забезпечення універсальних послуг, у тому числі щодо:
а) розрахунку та компенсації збитків, які виникли внаслідок виконання зобов’язань з розгортання мереж для надання універсальної послуги;
б) моніторингу рівня тарифів (цін) на універсальні послуги та їх доступності споживачам;
13) забезпечення (за необхідності - спільно з іншими органами державної влади відповідно до їхніх повноважень), вжиття передбачених законом заходів захисту прав споживачів, у тому числі:
а) позасудове врегулювання спорів між постачальниками електронних комунікаційних послуг та споживачами, пов’язаних з виконанням договорів про надання електронних комунікаційних послуг; позасудове врегулювання спорів, пов’язаних із доступом до інфраструктури об’єктів доступу для розташування технічних засобів електронних комунікацій з метою надання електронних комунікаційних послуг, спільного використання інфраструктури електронних комунікаційних мереж;
б) організація здійснення у встановленому ним порядку моніторингу якості електронних комунікаційних послуг або замовлення таких робіт у державного підприємства, що належить до сфери його управління, контроль за дотриманням постачальниками електронних комунікаційних послуг вимог щодо оприлюднення інформації про якість послуг, які вони надають;
в) забезпечення створення та надання кінцевим користувачам вільного (безоплатного) доступу до незалежного електронного інформаційного ресурсу для порівняння умов надання і якості послуг доступу до мережі Інтернет та послуг міжособистісних електронних комунікацій з використанням нумерації, що надаються різними постачальниками електронних комунікаційних послуг;
г) розгляд, аналіз та узагальнення звернень і пропозицій споживачів з питань, що належать до його компетенції, вжиття за результатами їх розгляду заходів реагування;
14) затвердження у випадках, передбачених законами України "Про електронні комунікації" та "Про поштовий зв’язок", форм регуляторної звітності постачальників електронних комунікаційних мереж та послуг, загальних користувачів радіочастотного спектра, операторів надання послуг поштового зв’язку та інструкцій щодо їх заповнення, строків і порядку подання, а також здійснення узагальнення та аналізу отриманої звітності;
15) здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням законодавства у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку;
16) організація проведення у порядку взаємодії та в межах компетенції спільних з підрозділами Національної поліції України заходів з метою виявлення та притягнення до відповідальності власників незаконно діючого радіообладнання/випромінювальних пристроїв, що створюють радіозавади;
17) розгляд відповідно до закону справ про порушення законодавства у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку, застосування в межах своїх повноважень адміністративних штрафів відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення та адміністративно-господарських санкцій, визначених законом;
18) повідомлення Антимонопольного комітету України про факти, що можуть свідчити про порушення законодавства про захист економічної конкуренції на ринках електронних комунікацій та надання послуг поштового зв’язку;
19) звернення до суду у випадках, встановлених законом, у разі порушення суб’єктами господарювання, що здійснюють діяльність на ринках електронних комунікацій, надання послуг поштового зв’язку, законодавства про електронні комунікації, радіочастотний спектр та надання послуг поштового зв’язку;
20) оприлюднення інформації про вимоги законодавства щодо діяльності у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку, іншої інформації, необхідної для розвитку і функціонування відкритих і конкурентних ринків електронних комунікацій та надання послуг поштового зв’язку;
21) забезпечення міжнародної координації та міжнародного захисту присвоєнь радіочастот України в частині загальних користувачів, участь у роботі Міжнародного союзу електрозв’язку та інших міжнародних організацій з питань, що належать до компетенції регуляторного органу, організація реалізації їхніх рішень, участь у розробленні проектів відповідних міжнародних договорів України;
22) участь у забезпеченні міжнародного захисту присвоєнь ресурсів нумерації;
23) здійснення державного регулювання у сфері надання послуг поштового зв’язку, у тому числі:
а) ведення єдиного державного реєстру операторів поштового зв’язку, встановлення порядку та форми його ведення, забезпечення функціонування механізму подання повідомлень про внесення інформації до єдиного державного реєстру операторів поштового зв’язку;
б) регулювання цін (тарифів) на універсальні послуги поштового зв’язку;
в) здійснення моніторингу якості надання послуг поштового зв’язку відповідно до встановлених норм якості;
24) підтримка співробітництва з питань регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку з Органом європейських регуляторів електронних комунікацій (BEREC), іншими відповідними установами Європейського Союзу, національними органами регулювання інших держав, іншими іноземними та міжнародними організаціями;
25) подання пропозицій до проекту закону про Державний бюджет України в частині фінансування своїх функцій, передбачених цим Законом та законами України "Про електронні комунікації", "Про поштовий зв’язок";
26) ведення реєстру радіообладнання та випромінювальних пристроїв, встановлення порядку та форми його ведення, забезпечення функціонування механізму подання повідомлень про типи радіообладнання та випромінювальних пристроїв, що мають низький рівень відповідності суттєвим вимогам;
27) ведення реєстру ліцензій на користування радіочастотним спектром;
28) ведення реєстру присвоєнь радіочастот загальних користувачів;
28-1) ведення реєстру постачальників електронних комунікаційних мереж та послуг;
( Частину четверту статті 4 доповнено пунктом 28-1 згідно із Законом № 2529-IX від 16.08.2022 )
28-2) розгляд звернень, поданих Національним центром оперативно-технічного управління електронними комунікаційними мережами України під час дії надзвичайного стану або воєнного стану щодо оперативно-технічного управління електронними комунікаційними мережами;
( Частину четверту статті 4 доповнено пунктом 28-2 згідно із Законом № 2529-IX від 16.08.2022 )
28-3) затвердження порядку здійснення оцінки можливості виконання користувачами радіочастотного спектра умов ліцензій;
( Частину четверту статті 4 доповнено пунктом 28-3 згідно із Законом № 2529-IX від 16.08.2022 )
28-4) повідомлення відповідно до Закону України "Про медіа" постачальників електронних комунікаційних послуг про обов’язок щодо обмеження доступу до веб-сайтів, визначених у рішенні Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, про застосування заходу реагування у формі тимчасової заборони поширення онлайн-медіа або заборони поширення онлайн-медіа, або у судовому рішенні про заборону поширення онлайн-медіа, що набрало законної сили, контроль за здійсненням постачальниками електронних комунікаційних послуг обмеження такого доступу;
( Частину четверту статті 4 доповнено пунктом 28-4 згідно із Законом № 2849-IX від 13.12.2022 )
28-5) повідомлення відповідно до Закону України "Про медіа" постачальників електронних комунікаційних послуг про обов’язок щодо обмеження або відновлення доступу до веб-сайтів, визначених у рішенні Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, про внесення або виключення сервісу до Переліку аудіовізуальних медіа-сервісів на замовлення та сервісів провайдерів аудіовізуальних сервісів держави-агресора, контроль за здійсненням постачальниками електронних комунікаційних послуг обмеження або відновлення такого доступу;
( Частину четверту статті 4 доповнено пунктом 28-5 згідно із Законом № 2849-IX від 13.12.2022 )
28-6) надання на запит Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення висновків щодо відповідності тарифів на послуги постачальників електронних комунікаційних послуг для потреб мовлення з використанням радіочастотного спектра принципам економічної обґрунтованості, об’єктивності, недискримінації, а також принципам ціноутворення у сфері електронних комунікацій, встановлених Законом України "Про електронні комунікації", погодження порядку розробки та затвердження зазначених тарифів, у тому числі визначення граничного нормативу рентабельності та переліку допустимих прямих витрат, що враховуються при розрахунку такого нормативу;
( Частину четверту статті 4 доповнено пунктом 28-6 згідно із Законом № 2849-IX від 13.12.2022 )
29) інші повноваження, передбачені цим Законом та законами України "Про електронні комунікації", "Про поштовий зв’язок", "Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку електронних комунікаційних мереж".
5. Для виконання своїх повноважень, передбачених законом, регуляторний орган та уповноважені посадові особи апарату регуляторного органу можуть:
1) безоплатно отримувати від центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування документи, матеріали, генеральні та перспективні плани населених пунктів, статистичну та іншу інформацію, необхідну для виконання повноважень, передбачених цим Законом;
2) безоплатно отримувати відповідно до цього Закону та інших законів України від постачальників електронних комунікаційних мереж та послуг, користувачів радіочастотного спектра, користувачів ресурсу нумерації, операторів надання послуг поштового зв’язку:
а) передбачену законом звітність у визначених регуляторним органом формах і порядку;
б) інформацію, необхідну для виконання своїх повноважень, у тому числі, що містить фінансово-економічні показники, інформацію з обмеженим доступом, із забезпеченням захисту інформації відповідно до законодавства;
3) запитувати та отримувати від постачальників електронних комунікаційних мереж і послуг, користувачів радіочастотного спектра, користувачів ресурсу нумерації та операторів поштового зв’язку, а також від органів виконавчої влади інформацію, у тому числі фінансового характеру, для статистичних та інших звітів, таких як Індекс цифрової економіки та суспільства (DESI), з правом надавати таку інформацію відповідним установам Європейського Союзу або іншим іноземним і міжнародним організаціям, національним регуляторним органам інших держав;
4) залучати для науково-методичного та інформаційно-аналітичного забезпечення своїх функцій вчених, експертів, фахівців (за їх згодою), а також представників центральних та місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій (за погодженням з їхніми керівниками) у порядку, встановленому законом;
5) утворювати робочі групи, постійні або тимчасові консультативні та інші дорадчі органи і затверджувати положення про них;
6) затверджувати тарифи на роботи/послуги державного підприємства, що належить до сфери управління регуляторного органу;
7) залучати для проведення випробувань та інших технічних процедур під час позапланових перевірок технічні засоби та персонал державного підприємства, що належить до сфери управління регуляторного органу;
8) укладати угоди про співробітництво з питань своїх повноважень з українськими, іноземними та міжнародними органами, у тому числі з відповідними установами Європейського Союзу, та організаціями, їх об’єднаннями, у тому числі з національними регуляторними органами інших держав;
9) використовувати інші права, передбачені законами України "Про електронні комунікації", "Про поштовий зв’язок", "Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку електронних комунікаційних мереж" та іншими законами.
Розділ II. ОРГАНІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ РЕГУЛЯТОРНОГО ОРГАНУ
Стаття 5. Гарантії незалежності регуляторного органу
1. Під час виконання своїх повноважень регуляторний орган діє самостійно у межах, визначених законом.
2. Забороняється незаконне втручання органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб, політичних партій, об’єднань громадян, підприємств, установ, організацій та закладів у діяльність регуляторного органу.
3. Нормативно-правові акти регуляторного органу видаються у формі постанов.
Нормативно-правові акти регуляторного органу не можуть суперечити Конституції та законам України, нормативно-правовим актам вищої юридичної сили чи міжнародним договорам, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.
Нормативно-правові акти регуляторного органу підлягають державній реєстрації Міністерством юстиції України.
Підставою для відмови у державній реєстрації нормативно-правових актів регуляторного органу може бути лише їх невідповідність Конституції та законам України, нормативно-правовим актам вищої юридичної сили чи міжнародним договорам, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.
4. Регуляторний орган самостійно розподіляє бюджетні кошти, виділені йому на відповідний рік, та розпоряджається ними.
5. Члени регуляторного органу, інші посадові особи регуляторного органу не мають права прямо чи опосередковано володіти корпоративними правами будь-яких суб’єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку, відповідно до Закону України "Про запобігання корупції".
Діяльність регуляторного органу є юридично відокремленою від будь-якої діяльності, пов’язаної з правом власності або контролем держави щодо суб’єктів господарювання, що надають електронні комунікаційні послуги або послуги поштового зв’язку.
Стаття 6. Відносини регуляторного органу з іншими органами державної влади
1. Регуляторний орган щорічно, до 1 квітня року, наступного за звітним, подає до Кабінету Міністрів України звіт про свою діяльність, передбачений статтею 16 цього Закону, та оприлюднює його на своєму офіційному веб-сайті не пізніше 1 квітня року, наступного за звітним.
2. Регуляторний орган взаємодіє з органами державної влади та органами місцевого самоврядування з питань, що належать до його компетенції.
3. Регуляторний орган розробляє та подає до Кабінету Міністрів України проекти актів Кабінету Міністрів України з питань, що належать до його компетенції, узагальнює та аналізує інформацію про їх виконання, вносить пропозиції щодо їх удосконалення.
4. Регуляторний орган взаємодіє з Антимонопольним комітетом України та органами фінансового контролю у процесі здійснення ними моніторингу та під час проведення Антимонопольним комітетом України розслідувань на ринках у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку. У разі виявлення ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції регуляторний орган звертається до Антимонопольного комітету України з поданням для прийняття відповідного рішення.
5. Регуляторний орган взаємодіє з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, з іншими органами державної влади у випадках і в порядку, передбачених законом.
6. Регуляторний орган надає на запит Кабінету Міністрів України, інших органів державної влади документи, статистичну та іншу інформацію, необхідну для виконання ними своїх повноважень.
7. Організація взаємодії з органами, зазначеними у цій статті, здійснюється шляхом:
1) обміну інформацією, необхідною для здійснення повноважень у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку;
2) надання на запит регуляторного органу інформації, необхідної для виконання функцій, передбачених законом;
3) консультацій;
4) підписання меморандумів про співпрацю;
5) проведення інших передбачених законом заходів.
Стаття 7. Вимоги до члена регуляторного органу
1. Кандидат на посаду члена регуляторного органу повинен володіти державною мовою, мати кваліфікацію, досвід, зокрема у сфері електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку, які є необхідними для виконання його обов’язків та здійснення повноважень члена регуляторного органу, зокрема:
1) мати вищу освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста або магістра;
2) мати досвід роботи у сфері електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку не менше п’яти років, із них на керівних посадах - не менше трьох років;
3) володіти іноземною мовою, яка є однією з офіційних мов Ради Європи.
2. Не може бути призначений членом регуляторного органу кандидат, який:
1) не є громадянином України;
2) за рішенням суду, що набрало законної сили, визнаний недієздатним або цивільна дієздатність якого обмежена;
3) не подав декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік або не пройшов спеціальну перевірку відповідно до Закону України "Про запобігання корупції";
4) має непогашену або не зняту в установленому законом порядку судимість за вчинення кримінального правопорушення або притягався до відповідальності за адміністративне правопорушення, пов’язане з корупцією, протягом трьох років до дня подання заяви про участь у відкритому конкурсі;
5) має доведений конфлікт інтересів у сфері, яку регулює регуляторний орган;
6) відмовився підписати зобов’язання щодо неможливості зайняття керівних посад у суб’єктах регулювання протягом одного року після звільнення з посади;
7) підписав зобов’язання і обіймав керівні посади у суб’єктах регулювання протягом одного року після звільнення з посади;
8) володіє прямо чи опосередковано корпоративними правами будь-якого суб’єкта господарювання, підприємства, є фізичною особою-підприємцем, що провадять діяльність у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку, які регулюються регуляторним органом відповідно до цього Закону, та/або власниками таких корпоративних прав є його близькі особи згідно із Законом України "Про запобігання корупції", а також отримує від зазначених суб’єктів фінансову або матеріальну винагороду, допомогу та/або займає будь-яку посаду, в тому числі на громадських засадах;
9) має представницький мандат або бере участь у діяльності політичної партії;
10) відповідно до вироку суду позбавлений права займатися діяльністю, пов’язаною з виконанням функцій держави або обіймати відповідні посади;
11) є близькою особою відповідно до Закону України "Про запобігання корупції" іншого члена регуляторного органу;
12) є членом політичної партії або не менш як три місяці протягом одного року до дня подання заяви про участь у відкритому конкурсі входив до складу керівного органу політичної партії, або перебував у трудових чи інших договірних відносинах з політичною партією;
13) підпадає під заборону, визначену частиною третьою або четвертою статті 1 Закону України "Про очищення влади".
3. Кандидат на посаду члена регуляторного органу призначається на посаду за результатами відкритого конкурсу.
4. У разі якщо членом регуляторного органу призначається особа, яка має представницький мандат, така особа зобов’язана скласти представницький мандат протягом одного місяця з дня призначення членом регуляторного органу та може приступити до виконання обов’язків члена регуляторного органу лише після складення представницького мандата.
Стаття 8. Організація конкурсу для призначення членів регуляторного органу
1. Організацію та проведення відкритого конкурсу здійснює конкурсна комісія з добору кандидатів на посади членів регуляторного органу (далі - конкурсна комісія), що утворюється і діє відповідно до цього Закону.
2. Порядок та умови проведення відкритого конкурсу затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Порядок та умови проведення відкритого конкурсу мають містити, зокрема, вимоги щодо:
1) критеріїв та методів оцінювання професійної компетентності кандидатів, відповідно до яких конкурсна комісія складає рейтинг кандидатів на посаду члена регуляторного органу;
2) забезпечення прозорості проведення конкурсу;
3) зберігання матеріалів конкурсу протягом строку повноважень члена регуляторного органу.
3. Склад конкурсної комісії затверджує Кабінет Міністрів України. До складу конкурсної комісії входять сім осіб:
1) три особи - за поданням Президента України;
2) одна особа - за поданням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах електронних комунікацій та радіочастотного спектра;
3) одна особа - за поданням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері поштового зв’язку;
4) дві особи - за поданням комітетів Верховної Ради України, до предметів відання яких належать питання сфер електронних комунікацій, радіочастотного спектра, надання послуг поштового зв’язку.
4. Конкурсна комісія вважається повноважною у разі затвердження до її складу не менше п’яти осіб.
5. Членами конкурсної комісії можуть бути особи, які мають вищу освіту, досвід діяльності та фахові знання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра, надання послуг поштового зв’язку, бездоганну ділову репутацію, високі професійні та моральні якості, суспільний авторитет.
Членами конкурсної комісії не можуть бути особи, які є членами органів управління суб’єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку.
6. Член конкурсної комісії не має права брати участь у конкурсному відборі на зайняття посади члена регуляторного органу.
7. Строк повноважень члена конкурсної комісії становить три роки.
8. Члени конкурсної комісії виконують свої функції на громадських засадах.
9. Конкурсна комісія обирає голову конкурсної комісії з числа її членів.
10. Засідання конкурсної комісії проводяться у формі відкритих слухань. На засіданнях конкурсної комісії можуть бути присутні як спостерігачі представники об’єднань громадян, медіа, народні депутати України, представники Європейської Комісії, Міжнародного союзу електрозв’язку, Всесвітнього поштового союзу, Органу європейських регуляторів електронних комунікацій, інших міжнародних організацій, які співпрацюють з Україною у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра, надання послуг поштового зв’язку.
11. Протокол засідання конкурсної комісії розміщується на офіційному веб-сайті Кабінету Міністрів України протягом двох робочих днів з дня проведення засідання.
12. Забезпечується відео- та аудіофіксація і трансляція в режимі реального часу засідання конкурсної комісії на офіційному веб-сайті Кабінету Міністрів України.
13. Інформація про час і місце проведення засідання конкурсної комісії оприлюднюється на офіційному веб-сайті Кабінету Міністрів України не пізніше ніж за два робочі дні до дня проведення засідання.
14. Організаційне та інше забезпечення роботи конкурсної комісії здійснює Секретаріат Кабінету Міністрів України.
15. Конкурсна комісія оголошує прийом заяв про участь у відкритому конкурсі:
1) у разі закінчення строку повноважень члена регуляторного органу, визначеного цим Законом, - за шість місяців до дня закінчення строку повноважень;
2) у разі дострокового припинення повноважень члена регуляторного органу відповідно до цього Закону - протягом 10 робочих днів з дня припинення повноважень.
16. Прийом заяв про участь у відкритому конкурсі здійснюється протягом 30 календарних днів з дня оголошення конкурсу.
17. Особа, яка претендує на участь у конкурсі, подає до конкурсної комісії такі документи:
1) заява про участь у конкурсі із зазначенням мотивів щодо зайняття посади члена регуляторного органу та інформації про відповідність особи, яка претендує на участь у конкурсі, вимогам, передбаченим статтею 7 цього Закону, до якої додається резюме довільної форми;
2) заява про надання згоди на проведення спеціальної перевірки відповідно до Закону України "Про запобігання корупції";
3) автобіографія, що містить: прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, трудову діяльність, посаду (заняття), місце роботи, громадську діяльність (у тому числі на виборних посадах), членство в політичній партії, наявність трудових або будь-яких інших договірних відносин з політичною партією упродовж двох років, що передують поданню заяви (незалежно від тривалості), контактний номер телефону та адресу електронної пошти, відомості про наявність чи відсутність судимості;
4) особовий листок з обліку кадрів;
5) копія паспорта громадянина України;
6) копії документів про освіту, вчені звання та наукові ступені;
7) медична довідка про стан здоров’я за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, щодо перебування особи на обліку в психоневрологічних або наркологічних закладах охорони здоров’я;
8) копія військового квитка або посвідчення особи військовослужбовця (для військовослужбовців або військовозобов’язаних);
9) копія декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за рік, що передує року, в якому було оприлюднено оголошення про конкурс, що подана відповідно до Закону України "Про запобігання корупції".
18. Відомості, що містяться у поданих відповідно до частини сімнадцятої цієї статті документах, оприлюднюються упродовж двох робочих днів після закінчення строку подання заяви про участь у відкритому конкурсі на офіційному веб-сайті Кабінету Міністрів України, крім відомостей, віднесених до інформації з обмеженим доступом (відомостей відповідно до Закону України "Про запобігання корупції", інформації про стан здоров’я, контактного номера телефону, адреси електронної пошти особи, яка претендує на участь у конкурсі).
19. Конкурсна комісія протягом 30 календарних днів з дня завершення прийому заявок на відкритий конкурс проводить необхідні процедури, передбачені порядком проведення відкритого конкурсу, за результатами голосування складає рейтинг кандидатів на посаду члена регуляторного органу та оприлюднює його на офіційному веб-сайті Кабінету Міністрів України. Протягом зазначеного строку також проводиться спеціальна перевірка кандидатів, передбачена Законом України "Про запобігання корупції".
20. Рішення конкурсної комісії приймаються простою більшістю голосів її членів. У разі рівного розподілу голосів голос голови конкурсної комісії є вирішальним.
21. Конкурсна комісія подає на розгляд Кабінету Міністрів України кандидатури, які отримали найвищий рейтинг і пройшли передбачену цим Законом перевірку, загальним списком у кількості з розрахунку дві особи на одну посаду члена регуляторного органу. Для кожної із сфер регулювання, визначеної частиною першою статті 2 цього Закону, подаються на розгляд не менш як дві особи.
22. Конкурсна комісія оприлюднює інформацію про кандидатів, які отримали найвищий рейтинг та подані на розгляд Кабінету Міністрів України.
23. Кабінет Міністрів України призначає на посаду члена регуляторного органу з відібраних конкурсною комісією кандидатів протягом 10 робочих днів з дня внесення конкурсною комісією відповідного подання.
Член регуляторного органу призначається на посаду розпорядженням Кабінету Міністрів України.
Стаття 9. Призначення, припинення повноважень та правовий статус членів регуляторного органу
1. Строк повноважень членів регуляторного органу становить шість років. Одна й та сама особа не може бути членом регуляторного органу більше двох строків підряд.
2. Повноваження члена регуляторного органу припиняються достроково виключно у разі:
1) його відмови від подальшого виконання обов’язків шляхом подання заяви про складення своїх повноважень;
2) набрання законної сили обвинувальним вироком суду щодо нього;
3) порушення вимог щодо несумісності діяльності;
4) неможливості виконання обов’язків за станом здоров’я;
5) його смерті;
6) припинення громадянства України або виїзду на постійне проживання за межі України;
7) набрання законної сили рішенням суду про визнання його безвісно відсутнім або про оголошення його померлим;
8) подання ним заяви про відставку у разі принципової незгоди з рішенням регуляторного органу;
9) невідповідності вимогам до члена регуляторного органу, передбаченим статтею 7 цього Закону;
10) набрання законної сили рішенням суду про визнання набутих ним активів чи активів, набутих за його дорученням іншими особами, необґрунтованими відповідно до статті 291 Цивільного процесуального кодексу України;
11) встановлення за результатами службового розслідування, передбаченого статтею 17 цього Закону, факту порушення ним вимог законів, що регулюють діяльність у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектру чи поштового зв’язку, та/або невиконання обов’язків, передбачених частиною другою статті 12 цього Закону, внаслідок чого завдано шкоди правам та законним інтересам суб’єктів господарювання у зазначених сферах, кінцевих користувачів чи держави.
3. Кабінет Міністрів України приймає рішення про звільнення з посади члена регуляторного органу до закінчення строку, на який його було призначено, виключно з підстав, передбачених частиною другою цієї статті.
Не може бути підставою для дострокового звільнення члена регуляторного органу складення повноважень Кабінетом Міністрів України перед новообраною Верховною Радою України, відставка Кабінету Міністрів України, прийнята Верховною Радою України, або формування нового складу Кабінету Міністрів України.
Повноваження всіх членів регуляторного органу можуть бути припинені за рішенням Кабінету Міністрів України, у разі якщо засідання регуляторного органу не може відбутися через відсутність кворуму понад 60 календарних днів поспіль. Подання про звільнення, передбачене цим абзацом, вноситься Головою або членом регуляторного органу.
4. Член регуляторного органу набуває повноважень або припиняє їх з дня видання розпорядження Кабінету Міністрів України про його призначення або звільнення.
Член регуляторного органу не є державним службовцем.
5. Рішення про звільнення члена регуляторного органу оприлюднюється на офіційному веб-сайті Кабінету Міністрів України із зазначенням підстави звільнення, визначеної частиною другою або третьою цієї статті.
6. Особа, повноваження якої на посаді члена регуляторного органу припинені, зобов’язана наступного року після припинення повноважень подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік відповідно до Закону України "Про запобігання корупції".
Стаття 10. Голова регуляторного органу
1. Голова регуляторного органу обирається членами регуляторного органу з їх числа шляхом таємного голосування у 10-денний строк з дня набрання чинності розпорядженням Кабінету Міністрів України про їх призначення. Інформація про обрання Голови регуляторного органу публікується на офіційних веб-сайтах регуляторного органу та Кабінету Міністрів України.
2. Голова регуляторного органу переобирається кожні три роки після дня затвердження першого складу регуляторного органу відповідно до цього Закону. У разі дострокового припинення повноважень Голови регуляторного органу та після спливу трьох років з дня обрання Голови регуляторного органу члени регуляторного органу у 10-денний строк обирають члена регуляторного органу, який виконує обов’язки Голови до призначення нового члена регуляторного органу або до обрання Голови регуляторного органу.
3. Голова регуляторного органу:
1) очолює регуляторний орган, спрямовує його діяльність;
2) скликає засідання регуляторного органу та головує на них, підписує від імені регуляторного органу постанови, рішення, розпорядження;
3) підписує розпорядження на підставі рішення регуляторного органу про розподіл обов’язків між членами регуляторного органу відповідно до регламенту регуляторного органу;
4) представляє регуляторний орган у відносинах з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, громадянами, громадськими об’єднаннями, а також з міжнародними установами та організаціями;
5) бере участь у засіданнях Кабінету Міністрів України у порядку, встановленому законом;
6) визначає члена регуляторного органу, уповноваженого виконувати функції та повноваження Голови у разі його відсутності;
7) видає розпорядження про призначення та звільнення з посади керівника апарату регуляторного органу на підставі рішення регуляторного органу;
8) здійснює інші повноваження, визначені цим Законом та іншими законами України.
Стаття 11. Апарат регуляторного органу
1. Апарат регуляторного органу - це організаційно поєднана сукупність структурних підрозділів, територіальних органів і посад, що забезпечують діяльність регуляторного органу, а також виконання покладених на регуляторний орган повноважень.
Рішенням регуляторного органу в межах коштів, передбачених на його утворення, можуть утворюватися територіальні органи як структурні підрозділи, що не мають статусу юридичної особи.
Територіальні органи діють на підставі положень, що затверджуються рішенням регуляторного органу.
2. Працівники апарату регуляторного органу є державними службовцями, крім працівників, які виконують функції з обслуговування, і працівників патронатної служби.
3. Апарат регуляторного органу очолює керівник апарату, який призначається на посаду та звільняється з посади розпорядженням Голови регуляторного органу на підставі рішення регуляторного органу.
4. Керівник апарату є підзвітним і підконтрольним безпосередньо Голові регуляторного органу. У разі відсутності керівника апарату з поважних причин його обов’язки виконує один із керівників самостійних структурних підрозділів апарату, який призначається розпорядженням Голови регуляторного органу.
5. Керівник апарату виконує повноваження керівника державної служби в регуляторному органі. Обов’язки та повноваження керівника апарату визначаються цим Законом та Законом України "Про державну службу".
6. Гранична чисельність працівників апарату регуляторного органу затверджується Кабінетом Міністрів України. Штатний розпис апарату регуляторного органу затверджується Головою регуляторного органу.
7. Структура регуляторного органу затверджується Головою регуляторного органу на підставі рішення регуляторного органу в межах видатків, передбачених у Державному бюджеті України.
8. Положення про самостійні структурні підрозділи апарату регуляторного органу, положення про структурні підрозділи у складі самостійних структурних підрозділів апарату регуляторного органу, посадові інструкції працівників апарату регуляторного органу затверджуються керівником апарату.
Стаття 12. Права та обов’язки членів регуляторного органу
1. Члени регуляторного органу мають право:
1) ознайомлюватися з документами, які надходять до регуляторного органу, та документами, що розробляються, опрацьовуються регуляторним органом, його апаратом;

................
Перейти до повного тексту