- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Закон України
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з метою боротьби з ігровою залежністю (лудоманією) та вдосконалення державного регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор та лотерей
Верховна Рада України постановляє:
I. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
1. У частині другій
статті 300-5 Цивільного процесуального кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2017 р., № 48, ст. 436) слова "органу державного регулювання у сфері організації та проведення азартних ігор" замінити словами "центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері організації та проведення азартних ігор та лотерейній сфері".
2. У
Законі України "Про рекламу" (Відомості Верховної Ради України, 2004 р., № 8, ст. 62 із наступними змінами):
1) абзац третій пункту 1 частини першої
статті 3-1 викласти в такій редакції:
"щодо реклами азартних ігор, організаторів азартних ігор";
частини першу, другу і четверту викласти в такій редакції:
"1. Реклама азартних ігор, реклама торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими провадиться діяльність з організації та проведення азартних ігор, а також інших позначень, під якими проводяться азартні ігри (далі - реклама азартних ігор), забороняється, крім реклами:
у лінійних аудіовізуальних та аудіальних медіа з 23 години до 6 години;
у спеціалізованих виданнях, присвячених азартним іграм та/або спорту, призначених для осіб старше 21 року;
безпосередньо у приміщеннях гральних закладів;
на веб-сайтах організаторів азартних ігор та/або в мобільних додатках організаторів азартних ігор, через які провадиться діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор, а також на веб-сторінках організаторів азартних ігор на платформах спільного доступу;
у зареєстрованих відповідно до
Закону України "Про медіа" онлайн-медіа, призначених для осіб старше 21 року;
у зареєстрованих відповідно до
Закону України "Про медіа" нелінійних аудіовізуальних медіа, за умови застосування технічної можливості щодо спрямування реклами на осіб старше 21 року;
на платформах спільного доступу до інформації, платформах спільного доступу до відео, пошукових системах (пошукових сервісах), за умови застосування технічної можливості таких платформ та систем (сервісів) щодо спрямування реклами на осіб старше 21 року.
Забороняється:
пропонування або надання будь-якого прямого чи непрямого відшкодування витрат для доступу до гральних закладів та/або участі в азартних іграх;
розміщення зображення або згадування азартних ігор, торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими провадиться діяльність з організації та проведення азартних ігор, а також інших позначень, під якими проводяться азартні ігри, на будь-яких товарах (предметах), крім розміщення на товарах (предметах), що використовуються під час проведення азартних ігор, а також крім розміщення торговельних марок спонсора, за умови дотримання вимог, передбачених частиною четвертою цієї статті;
пропонування безоплатних бонусів (будь-яких інших заохочень) замість внесення ставки;
здійснення телефонних дзвінків, надсилання повідомлень невизначеному колу осіб засобами поштового зв’язку, мобільного зв’язку, електронних комунікацій з метою надання інформації про азартні ігри;
поширення реклами азартних ігор на тимчасово окупованій території України.
Вимоги, передбачені цією статтею для реклами азартних ігор, поширюються також на будь-які інформаційні повідомлення про здійснення благодійної діяльності організаторами азартних ігор, їх афілійованими особами чи будь-якими іншими особами з використанням бренда організатора азартних ігор, зазначення організаторів азартних ігор чи їхніх брендів як спонсорів, партнерів певної діяльності чи заходу в рекламних матеріалах інших замовників.
Розміщення організатором азартних ігор мобільного додатка, призначеного для участі в азартних іграх, у магазинах мобільних додатків не вважається рекламою.
2. У рекламі азартних ігор забороняється:
участь осіб, які не досягли 21-річного віку, у тому числі як фотомоделей;
участь військовослужбовців, волонтерів, лікарів, інших медичних працівників, а також осіб, зовнішній вигляд яких імітує зовнішній вигляд військовослужбовців, лікарів;
участь осіб, які провадять діяльність у сфері культури та/або медіа, зокрема представників суб’єктів у сфері медіа, професійних творчих працівників, працівників закладів культури, фахівців із створення інформаційної продукції, публічних діячів, а також осіб, які регулярно поширюють масову інформацію під своїм редакційним контролем через власні облікові записи на платформах спільного доступу до інформації з метою отримання прибутку (далі - популярні особи), крім спортсменів;
прямі чи опосередковані дії щодо популяризації та/або заохочення популярними особами участі в азартних іграх, використання зображень, згадування імен популярних осіб, героїв кіно-, теле- та анімаційних фільмів;
використання тематики, пов’язаної із стримуванням та відсіччю збройної агресії Російської Федерації проти України, а також будь-яких патріотичних закликів та/або символіки, спрямованих на забезпечення державного суверенітету, безпеки та оборони, патріотичного виховання";
"4. У спонсорстві забороняється використання торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими провадиться діяльність з організації та проведення азартних ігор. Не можуть бути спонсорами суб’єкти господарювання, які мають ліцензію на провадження діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор.
Положення абзацу першого цієї частини не поширюються на спонсорство у сфері фізичної культури і спорту (крім дитячого та дитячо-юнацького спорту), а саме на спонсорство спортивних команд, спортсменів, спортивних заходів та спортивних змагань, трансляцій спортивних заходів та спортивних змагань, доведення до загального відома та/або публічного сповіщення об’єктів права інтелектуальної власності, створених у результаті прямої трансляції спортивних заходів та спортивних змагань, за умови що таке спонсорство здійснюється:
без використання засобів зовнішньої реклами;
без розміщення на зовнішніх та/або внутрішніх поверхнях транспортних засобів та/або метрополітену;
без розміщення всередині будинків, споруд, крім розміщення у приміщеннях гральних закладів, а також у закритих приміщеннях під час проведення спортивних заходів та спортивних змагань.
Спонсорство трансляцій спортивних заходів та спортивних змагань, доведення до загального відома та/або публічного сповіщення об’єктів права інтелектуальної власності, створених у результаті трансляції спортивних заходів та спортивних змагань, з використанням торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими провадиться діяльність з організації та проведення азартних ігор, дозволяється виключно у медіа, які є правовласниками та/або ліцензіатами прав на трансляції спортивних заходів та спортивних змагань, доведення до загального відома та/або публічного сповіщення об’єктів права інтелектуальної власності, створених у результаті трансляції спортивних заходів та спортивних змагань.
Продакт-плейсмент азартних ігор забороняється";
частину п’яту після слова "гучності" доповнити словами "та швидкості";
у частині дев’ятій слова "крім реклами на аудіальних медіа" виключити;
перше речення частини десятої доповнити словами "крім випадків використання бренда групи організаторів азартних ігор учасниками такої групи";
3) в абзаці дев’ятому частини першої
статті 26 слова "Комісія з регулювання азартних ігор та лотерей" замінити словами "центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері організації та проведення азартних ігор та лотерейній сфері";
в абзаці першому частини четвертої слова "Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей" замінити словами "центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері організації та проведення азартних ігор та лотерейній сфері";
абзац четвертий частини десятої викласти в такій редакції:
"Фінансові санкції (штрафи) за порушення встановлених законодавством вимог до реклами азартних ігор, організаторів азартних ігор застосовуються у порядку, визначеному
Законом України "Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор".
3. У
Законі України "Про державні лотереї в Україні" (Відомості Верховної Ради України, 2013 р., № 31, ст. 369 із наступними змінами):
у частині першій:
у пункті 22 слово "найкращих" виключити;
у пункті 24 слова "гравцем" і "гравець" замінити відповідно словами "учасником" і "учасник";
доповнити пунктом 26 такого змісту:
"26) бренд оператора державних лотерей - сукупність якісних характеристик, які дають змогу будь-якій особі розрізняти операторів державних лотерей; зокрема, торговельні марки, корпоративний (фірмовий) стиль, логотип, інші об’єкти інтелектуальної власності";
доповнити частиною другою такого змісту:
Термін
"збройна агресія" в цьому Законі вживається у значенні, наведеному в Законі України "Про оборону України";
2) друге речення частини шостої
статті 3 викласти в такій редакції: "Забороняється продаж лотерейних білетів у кредит та прийняття ставок на умовах наступної оплати";
частини першу і третю викласти в такій редакції:
"1. Вимоги до випуску та проведення державних лотерей визначаються Кабінетом Міністрів України шляхом затвердження ліцензійних умов.
Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з випуску та проведення лотерей (далі - ліцензійні умови) розробляються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері організації та проведення азартних ігор та лотерейній сфері, відповідно до законодавства у сфері ліцензування";
"3. Лотерея набуває статусу державної з моменту опублікування затверджених оператором державних лотерей умов проведення такої лотереї.
За поданням оператора державних лотерей, яке подається протягом п’ятнадцяти днів після дати опублікування, державна лотерея підлягає обов’язковому внесенню центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері організації та проведення азартних ігор та лотерейній сфері (далі - Уповноважений орган), до Єдиного реєстру державних лотерей, запроваджених в Україні. Внесення лотереї Уповноваженим органом до Єдиного реєстру державних лотерей, запроваджених в Україні, здійснюється протягом десяти днів з дати одержання подання оператора державних лотерей.
Уповноважений орган веде Єдиний реєстр державних лотерей, запроваджених в Україні. Порядок ведення Єдиного реєстру державних лотерей, запроваджених в Україні, у тому числі перелік відомостей, що відображаються в ньому, затверджуються Кабінетом Міністрів України. Єдиний реєстр державних лотерей, запроваджених в Україні, ведеться в електронній формі і є відкритим для безоплатного публічного доступу до нього";
абзац перший частини сьомої викласти в такій редакції:
"7. Розповсюдження державних лотерей здійснюється на всій території України (крім випадків, визначених цим Законом) та не потребує одержання спеціальних дозволів";
частину першу викласти в такій редакції:
"1. Оператором державних лотерей може бути зареєстрована на території України юридична особа:
1) основним видом діяльності якої є випуск та проведення лотерей;
2) керівники, головний бухгалтер, власники істотної участі та кінцеві бенефіціарні власники якої мають бездоганну ділову репутацію та не є громадянами держави, що здійснює збройну агресію проти України;
3) яка не має у складі засновників (учасників, акціонерів) органів місцевого самоврядування або юридичних осіб, внесених до Реєстру неприбуткових установ та організацій;
4) яка не є особою, над якою прямо чи опосередковано здійснюється контроль у значенні, наведеному у
статті 1 Закону України "Про захист економічної конкуренції", резидентами держави, що здійснює збройну агресію проти України;
5) кінцеві бенефіціарні власники якої не є резидентами держави, що здійснює збройну агресію проти України;
6) засновники (учасники, акціонери) якої не є кінцевими бенефіціарними власниками резидента держави, що здійснює збройну агресію проти України;
7) яка не володіє прямо чи опосередковано (через іншу фізичну чи юридичну особу) будь-якою часткою резидента держави, що здійснює збройну агресію проти України;
8) яка не має серед засновників (учасників, акціонерів) юридичних осіб, зареєстрованих у державах, що включені до переліку держав (юрисдикцій), що не виконують чи неналежним чином виконують рекомендації міжнародних організацій, задіяних у сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму чи фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення;
9) яка не є особою, стосовно якої (власників істотної участі та/або кінцевих бенефіціарних власників якої) застосовано спеціальні економічні та/або інші обмежувальні заходи (санкції) відповідно до
Закону України "Про санкції";
10) яка не є особою, яку (власників істотної участі та/або кінцевих бенефіціарних власників якої) включено до переліку осіб, пов’язаних з провадженням терористичної діяльності або стосовно яких застосовано міжнародні санкції;
11) яка відповідає іншим встановленим цим Законом вимогам";
абзац перший частини другої викласти в такій редакції:
"2. Оператор державних лотерей забезпечує діяльність, спрямовану на проведення державних лотерей на всій території України (крім випадків, визначених цим Законом). Оператор державних лотерей повинен мати постійно діючі відокремлені підрозділи у кожному населеному пункті України з населенням понад 500 тисяч осіб, а також пункти розповсюдження державних лотерей у кожному населеному пункті з населенням понад 5 тисяч осіб, але не менше 5 тисяч пунктів розповсюдження";
частину шосту викласти в такій редакції:
"6. Оператор державних лотерей зобов’язаний застрахувати ризик невиплати учасникам призів на випадок настання його неплатоспроможності та/або визнання його банкрутом на суму призового (виграшного) фонду, виплаченого оператором державних лотерей протягом попереднього календарного року, за класом страхування 13, визначеним
статтею 4 Закону України "Про страхування".
Оператор державних лотерей повинен мати досвід випуску та проведення державних лотерей не менше трьох років. До досвіду з випуску та проведення лотерей не включається досвід з розповсюдження лотерей, у тому числі державних лотерей. До досвіду з випуску та проведення державних лотерей зараховується також документально підтверджений досвід випуску та проведення державних лотерей в іноземних державах (крім держав, що здійснюють збройну агресію проти України), якщо єдиним засновником учасника конкурсу, що проводиться Уповноваженим органом, є нерезидент, який має у країні свого резидентства статус оператора державних лотерей та досвід випуску та проведення державних лотерей не менше трьох років, що передують року звернення за отриманням ліцензії. Не допускаються зміни у складі засновників такого учасника конкурсу - оператора державних лотерей протягом трьох років з дня отримання ліцензії на випуск та проведення лотерей.
Суб’єкт господарювання на момент звернення із заявою про отримання ліцензії повинен підтвердити свою відповідність вимогам, передбаченим цим Законом та ліцензійними умовами. Оператори державних лотерей зобов’язані протягом усього часу, упродовж якого вони зберігають свій статус, відповідати вимогам, передбаченим цим Законом та ліцензійними умовами";
доповнити частинами одинадцятою і дванадцятою такого змісту:
"11. Оператор державних лотерей не може використовувати для випуску та проведення державних лотерей бренд, якщо такий бренд або будь-яка його складова належить (належала) та/або використовується (використовувалася):
фізичною особою - громадянином держави, що здійснює збройну агресію проти України (крім такого, який на законних підставах постійно проживає в Україні);
юридичною особою, утвореною відповідно до законодавства держави, що здійснює збройну агресію проти України;
юридичною особою, засновником (учасником, акціонером) та/або власником істотної участі, та/або кінцевим бенефіціарним власником якої є держава, що здійснює збройну агресію проти України, та/або юридична особа, утворена відповідно до законодавства такої держави, та/або громадянин такої держави (крім такого, який на законних підставах постійно проживає на території України);
особою, стосовно якої (власників істотної участі та/або кінцевих бенефіціарних власників якої) застосовано спеціальні економічні та/або інші обмежувальні заходи (санкції) відповідно до
Закону України "Про санкції";
особою, яку (власників істотної участі та/або кінцевих бенефіціарних власників якої) включено до переліку осіб, пов’язаних із провадженням терористичної діяльності або стосовно яких застосовано міжнародні санкції.
Положення цієї частини не поширюються на факти належності та/або використання бренда або будь-якої його складової переліченими вище особами до 1 січня 2023 року.
12. Для цілей цього Закону критеріями бездоганної ділової репутації також є:
1) відсутність протягом останніх п’яти років фактів володіння часткою оператора державних лотерей, щодо якого було прийнято рішення про анулювання (припинення дії) ліцензії на випуск та проведення лотерей та на момент анулювання (припинення дії) якої був наявний податковий борг та/або борг із плати за ліцензію, крім випадків повного погашення податкового боргу та боргу із плати за ліцензію, щодо якої було прийнято рішення про анулювання (припинення дії);
2) відсутність протягом останніх п’яти років фактів перебування на посаді керівника та/або головного бухгалтера оператора державних лотерей, щодо якого було прийнято рішення про анулювання (припинення дії) ліцензії на випуск та проведення лотерей та на момент анулювання (припинення дії) якої був наявний податковий борг та/або борг із плати за ліцензію, крім випадків повного погашення податкового боргу та боргу із плати за ліцензію, щодо якої було прийнято рішення про анулювання (припинення дії);
3) відсутність протягом останніх п’яти років фактів перебування у статусі кінцевого бенефіціарного власника щодо оператора державних лотерей, щодо якого було прийнято рішення про анулювання (припинення дії) ліцензії на випуск та проведення лотерей та на момент анулювання (припинення дії) якої був наявний податковий борг та/або борг із плати за ліцензію, крім випадків повного погашення податкового боргу та боргу із плати за ліцензію, щодо якої було прийнято рішення про анулювання (припинення дії);
4) відсутність протягом останніх п’яти років фактів перебування на посаді керівника та/або головного бухгалтера оператора державних лотерей, якого було визнано банкрутом;
5) відсутність протягом останніх п’яти років фактів перебування на посаді керівника та/або головного бухгалтера юридичної особи, щодо якої було застосовано спеціальні економічні та/або інші обмежувальні заходи (санкції) відповідно до
Закону України "Про санкції" та/або яку включено до переліку осіб, пов’язаних з провадженням терористичної діяльності або стосовно яких застосовано міжнародні санкції;
6) відсутність протягом останніх п’яти років фактів перебування у статусі кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи, щодо якої було застосовано спеціальні економічні та/або інші обмежувальні заходи (санкції) відповідно до
Закону України "Про санкції" та/або яку включено до переліку осіб, пов’язаних з провадженням терористичної діяльності або стосовно яких застосовано міжнародні санкції";
5) частину четверту
статті 7 доповнити реченням такого змісту: "Порядок та умови проведення конкурсу операторів державних лотерей, а також критерії оцінювання показників спроможності особи здійснювати діяльність з випуску та проведення лотерей затверджуються Кабінетом Міністрів України";
частину першу викласти в такій редакції:
"1. Підставами для позбавлення статусу оператора державних лотерей є:
1) непроведення більше ніж трьох послідовних тиражів у строки, визначені умовами проведення державної лотереї, крім випадку, якщо виникнення затримки у такому проведенні внаслідок обставин непереборної сили (форс-мажору);
2) прострочення за відсутності об’єктивних підстав більше ніж на шість місяців термінів виплат призів переможцям у лотереї;
3) здійснення оператором державних лотерей будь-якої діяльності на тимчасово окупованій території України у розумінні
Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України" або на території держави, що здійснює збройну агресію проти України;
4) несплата або прострочення здійснення плати за ліцензію понад два місяці;
5) невідповідність керівника, головного бухгалтера, власників істотної участі та/або кінцевих бенефіціарних власників оператора державних лотерей вимогам, встановленим цим Законом та/або ліцензійними умовами;
6) порушення вимог щодо здійснення розрахунків при проведенні державних лотерей, визначених статтею 9-1 цього Закону;
7) порушення вимог щодо бренда оператора державних лотерей, визначених частиною одинадцятою статті 6 цього Закону;
8) наявність податкового боргу з платежів, контроль за справлянням яких покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, та/або заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у розмірі, що перевищує 20 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, станом на перше число місяця, в якому надійшов запит Уповноваженого органу щодо наявності такого податкового боргу/заборгованості (крім випадку погашення такого податкового боргу/заборгованості до прийняття рішення про припинення дії ліцензії);
9) прийняття центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, рішення щодо застосування заходу впливу у формі припинення дії ліцензії відповідно до
Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення";
10) невідповідність оператора державних лотерей будь-якій із вимог, визначених пунктами 4-10 частини першої статті 6 цього Закону;
11) інші підстави для прийняття рішення про припинення дії ліцензії, передбачені
Законом України "Про ліцензування видів господарської діяльності".
Позбавлення особи статусу оператора державних лотерей здійснюється шляхом припинення дії ліцензії на провадження господарської діяльності з випуску та проведення лотерей відповідно до
Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Рішення про припинення дії ліцензії приймається Уповноваженим органом протягом п’яти днів з дня встановлення Уповноваженим органом обставини, що є підставою для припинення дії ліцензії, якщо інше не передбачено
Законом України "Про ліцензування видів господарської діяльності".
Рішення про припинення дії ліцензії, прийняте на підставах, передбачених цим Законом, набирає чинності через 30 календарних днів з дня його прийняття, якщо інше не передбачено
Законом України "Про ліцензування видів господарської діяльності";
частину третю викласти в такій редакції:
"3. Вимоги до припинення проведення державних лотерей операторами державних лотерей визначаються ліцензійними умовами";
7) доповнити статтею 9-1 такого змісту:
"Стаття 9-1. Вимоги щодо здійснення розрахунків при проведенні державних лотерей
1. Оператор державних лотерей зобов’язаний здійснювати розрахунки з учасниками у державній лотереї та розповсюджувачами державних лотерей, зокрема розрахунки під час внесення ставок грошима, прийняття або повернення коштів для участі у державній лотереї, виплати призів грошима, повернення ставок (далі - розрахунки при проведенні державних лотерей) виключно у грошовій формі (готівковій та/або безготівковій).
2. Оператор державних лотерей зобов’язаний здійснювати безготівкові розрахунки, у тому числі безготівкові розрахунки при проведенні державних лотерей, виключно через поточні рахунки, відкриті в банках України.
3. Оператор державних лотерей зобов’язаний повідомити банк, в якому він відкрив або має намір відкрити поточний рахунок, про здійснення ним через такий поточний рахунок розрахунків при проведенні державних лотерей.
4. Оператору державних лотерей забороняється користуватися послугами інших, ніж банк, надавачів платіжних послуг, а саме операторів поштового зв’язку, установ електронних грошей, платіжних установ, фінансових установ, що мають право на надання платіжних послуг, надавачів обмежених платіжних послуг, а також комерційних агентів.
5. Банку, який надає платіжні послуги оператору державних лотерей, забороняється залучати інших надавачів платіжних послуг, у тому числі інші банки, операторів поштового зв’язку, установи електронних грошей, платіжні установи, фінансові установи, що мають право на надання платіжних послуг, надавачів обмежених платіжних послуг, а також комерційних агентів для надання фінансових платіжних послуг оператору державних лотерей.
6. Уповноважений орган повідомляє банки України про прийняття рішення про позбавлення особи статусу оператора державних лотерей протягом п’яти днів з дня прийняття відповідного рішення.
7. Особа, стосовно якої Уповноваженим органом прийнято рішення про позбавлення її статусу оператора державних лотерей, зобов’язана протягом шести місяців після позбавлення її статусу оператора державних лотерей завершити розрахунки при проведенні державних лотерей за зобов’язаннями, що виникли до моменту припинення дії ліцензії, щодо виплати призів, повернення ставок, повернення попередньо внесених коштів для участі в лотереї.
8. У разі порушення банком вимог, передбачених цією статтею, Національний банк України адекватно вчиненому порушенню має право застосувати до такого банку заходи впливу у порядку та строки, визначені
Законом України "Про банки і банківську діяльність" та нормативно-правовими актами Національного банку України";
8)
статтю 11 доповнити частиною другою такого змісту:
"2. Оператору державних лотерей забороняється розміщувати та поширювати у будь-який спосіб інформацію та/або рекламу фінансових установ та/або їх діяльності, у тому числі інформацію та/або рекламу послуг, що надаються фінансовими установами";
9) частини першу і п’яту
статті 13 викласти в такій редакції:
"1. Уповноважений орган забезпечує здійснення державного нагляду (контролю) за проведенням лотерей в Україні";
"5. Державний нагляд (контроль) у сфері лотерейної діяльності здійснюється Уповноваженим органом відповідно до
Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" з урахуванням особливостей, визначених цим Законом та
Законом України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України";
10)
статтю 15 "Прикінцеві та перехідні положення" доповнити пунктами 3-1 і 3-2 такого змісту:
"3-1. У разі тимчасової відсутності доступу до Єдиного реєстру державних лотерей, запроваджених в Україні, та/або обмеження публічного доступу до нього під час дії воєнного стану Уповноважений орган повідомляє оператора державних лотерей про внесення лотереї до Єдиного реєстру державних лотерей, запроваджених в Україні, протягом п’яти днів з дня внесення відповідної лотереї до зазначеного реєстру.
3-2. Тимчасово, на період дії воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року
№ 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року
№ 2102-IX, по 31 грудня року, в якому припинено або скасовано воєнний стан, положення частини другої статті 6 цього Закону застосовуються з урахуванням таких особливостей:
оператор державних лотерей забезпечує діяльність, спрямовану на проведення державних лотерей на всій території України, крім територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, та тимчасово окупованої території України;
оператор державних лотерей повинен мати постійно діючі відокремлені підрозділи у кожному населеному пункті України з населенням понад 500 тисяч осіб, крім територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, та тимчасово окупованої території України;
оператор державних лотерей повинен мати пункти розповсюдження державних лотерей у кожному населеному пункті з населенням понад 5 тисяч осіб, крім територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, та тимчасово окупованої території України;
вимоги щодо мінімальної кількості працюючих терміналів електронної системи прийняття ставок, що належать оператору державних лотерей на праві власності, а також вимоги щодо мінімальної кількості пунктів розповсюдження державних лотерей оператора державних лотерей не застосовуються.
Для визначення кількості населення застосовуються статистичні дані чисельності наявного населення України, розміщені на офіційному веб-сайті спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у галузі статистики станом на 1 січня 2022 року.
Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, визначається у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку".
4. Абзац дванадцятий пункту 6-1
статті 21 "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" (Відомості Верховної Ради України, 2015 р., № 23, ст. 158 із наступними змінами) доповнити другим реченням такого змісту: "Дія цього абзацу не поширюється на ліцензування діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор".
5. У
Законі України "Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор" від 14 липня 2020 року № 768-IX із наступними змінами:
1) у преамбулі слово "функціонування" замінити словом "проведення";
у частині першій:
пункт 6 викласти в такій редакції:
"6) бренд організатора азартних ігор - сукупність якісних характеристик, які дають змогу будь-якій особі розрізняти організаторів азартних ігор; зокрема, торговельні марки, корпоративний (фірмовий) стиль, логотип, інші об’єкти інтелектуальної власності";
доповнити пунктом 6-1 такого змісту:
"6-1) бренд групи організаторів азартних ігор - бренд організатора азартних ігор - учасника групи організаторів азартних ігор, який на законних підставах використовується всіма учасниками такої групи для різних видів діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор";
пункт 7 викласти в такій редакції:
"7) вебсайт організатора азартних ігор - одна вебсторінка або сукупність вебсторінок, через які організатор азартних ігор з використанням виключно одного бренда організатора азартних ігор (бренда групи організаторів азартних ігор) провадить діяльність у мережі Інтернет";
доповнити пунктами 24-1 і 27-1 такого змісту:
"24-1) група організаторів азартних ігор - група суб’єктів господарювання - організаторів різних видів азартних ігор (учасників групи), які мають спільного засновника (учасника, акціонера), що прямо чи опосередковано володіє часткою у статутному капіталі таких організаторів азартних ігор у розмірі більше 50 відсотків, і які на законних підставах використовують один бренд організатора азартних ігор (бренд групи організаторів азартних ігор)";
"27-1) ігровий баланс - сума коштів та/або електронних ігрових замінників, у межах якої гравець має право вносити ставки в азартні ігри або ініціювати виплату виграшів (призів) чи повернення коштів, внесених для участі в азартних іграх";
пункти 31 і 32 викласти в такій редакції:
"31) каса - місце, в якому здійснюються продаж (видача) та обмін ігрових замінників гривні, електронних грошових замінників, поповнення ігрового балансу гравця, прийняття ставок від гравців, виплата (видача) виграшів (призів) за результатами проведення азартної гри та інші дії, пов’язані з розрахунками при організації та проведенні азартних ігор;
32) контрольована гра - імітація уповноваженою посадовою особою Уповноваженого органу або третьою особою (у разі її залучення) дій гравця або відвідувача щодо взаємодії з організатором азартних ігор з метою участі в азартній грі, що здійснюється до початку або під час перевірки організатора азартних ігор";
доповнити пунктами 42-1, 46-1, 60-1 і 62 такого змісту:
"42-1) особистий кабінет - частина онлайн-системи організатора азартних ігор, що забезпечує гравця повною інформацією про його дії, договори, укладені з організатором азартних ігор, ігровий баланс, а також містить інформацію, необхідну для ідентифікації гравця";
"46-1) поповнення ігрового балансу - внесення гравцем коштів на рахунок організатора азартної гри з метою збільшення свого ігрового балансу";
"60-1) Уповноважений орган - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері організації та проведення азартних ігор та лотерейній сфері";
"62) цільовий внесок - сума коштів, що у визначеному цим Законом розмірі обліковується на окремому поточному рахунку, відкритому організатором азартних ігор у банку, для гарантування здійснення виплати виграшів (призів)";
частину другу викласти в такій редакції:
доповнити частиною шостою такого змісту:
"6. Термін
"збройна агресія" в цьому Законі вживається у значенні, наведеному в Законі України "Про оборону України";
3) частину другу
статті 2 викласти в такій редакції:
"2. Надавати послуги з постачання та/або надання програмного забезпечення, що безпосередньо використовується у сфері організації та проведення азартних ігор, у тому числі, але не виключно, організаторам азартних ігор та нерезидентам України, які здійснюють діяльність у сфері азартних ігор, мають право юридичні особи - резиденти України, які отримали ліцензію з надання послуг у сфері азартних ігор (далі - надавачі послуг у сфері азартних ігор)";
4) пункт 9 частини другої
статті 4 викласти в такій редакції:
"9) запобігання виникненню та боротьба з ігровою залежністю (лудоманією)";
5) частини третю та четверту
статті 5 викласти в такій редакції:
"3. Дані Реєстру осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх, є інформацією з обмеженим доступом. Доступ до такої інформації в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, надається Уповноваженому органу та організаторам азартних ігор для виконання покладених на них цим Законом обов’язків, а також бюро кредитних історій у частині інформації про осіб, стосовно яких у Реєстрі осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх, міститься інформація про використання такими особами кредитних коштів для внесення ставок, - для передачі кредитодавцям на виконання вимог
Закону України "Про споживче кредитування".
4. Порядок ведення реєстрів у сфері організації та проведення азартних ігор, порядок включення інформації, внесення змін до таких реєстрів, виключення інформації з реєстрів затверджуються Кабінетом Міністрів України";
"Стаття 6. Державне регулювання діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор
1. Державне регулювання у сфері організації та проведення азартних ігор здійснюється Кабінетом Міністрів України, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері організації та проведення азартних ігор та лотерейній сфері, а також Уповноваженим органом у межах їх повноважень, визначених
Конституцією та законами України.
2. Кабінет Міністрів України забезпечує проведення державної політики у сфері організації та проведення азартних ігор шляхом затвердження ліцензійних умов провадження господарської діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор, інших підзаконних нормативно-правових актів, прийняття яких віднесено законом до повноважень Кабінету Міністрів України.
3. Органом державного регулювання у сфері організації та проведення азартних ігор є Уповноважений орган.
Стаття 7. Повноваження центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері організації та проведення азартних ігор та лотерейній сфері
1. Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері організації та проведення азартних ігор та лотерейній сфері, виконує такі функції:
1) затверджує нормативно-правові акти з питань, що належать до його компетенції;
2) узагальнює практику застосування законодавства з питань організації та проведення азартних ігор;
3) розробляє проекти законів та інших нормативно-правових актів у сфері організації та проведення азартних ігор;
4) розробляє та подає на затвердження до Кабінету Міністрів України ліцензійні умови провадження господарської діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор;
5) затверджує перелік, форми та порядок подання звітності організаторами азартних ігор;
6) встановлює порядок проведення інспектування грального обладнання;
7) розробляє та подає Кабінету Міністрів України на затвердження порядок функціонування Державної системи онлайн-моніторингу;
8) встановлює алгоритм формування унікального ідентифікатора гравця;
9) встановлює ліміти витрат гравця на азартну гру та часу участі гравця в азартній грі;
10) встановлює принципи відповідальної гри;
11) виконує інші повноваження, передбачені цим Законом та іншими законами України";
частину першу викласти в такій редакції:
"1. Уповноважений орган має такі повноваження у сфері організації та проведення азартних ігор:
1) приймає в межах компетенції рішення, що є обов’язковими до виконання організаторами азартних ігор;
2) вносить до органів державної влади пропозиції щодо проектів законів та інших нормативно-правових актів у сфері організації та проведення азартних ігор;
3) розробляє для використання організаторами азартних ігор методичні рекомендації щодо:
встановлення максимального часу безперервної участі в азартній грі в мережі Інтернет на добу для одного акаунта (гравця);
запровадження обов’язкових перерв у грі;
встановлення максимального часу гри на тиждень;
встановлення ліміту витрат гравця на азартну гру протягом певного часу (дня, тижня, місяця) з можливістю зміни такого ліміту не частіше одного разу на місяць;
4) визначає перелік грального обладнання, що підлягає сертифікації;
5) призначає суб’єктів сертифікації та інспектування грального обладнання;
6) співпрацює з відповідними органами регулювання у сфері організації та проведення азартних ігор іноземних держав;
7) виконує функції органу ліцензування господарської діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор, приймає рішення про видачу та про припинення дії ліцензій у порядку, встановленому цим Законом;
8) веде реєстри, передбачені цим Законом;
9) розглядає скарги гравців та інших осіб на дії організаторів азартних ігор, у разі виявлення порушень вживає заходів відповідно до цього Закону;
10) взаємодіє з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, громадськими об’єднаннями та іншими організаціями під час здійснення своїх повноважень;
11) здійснює заходи щодо запобігання та виявлення порушень організаторами азартних ігор законодавства про азартні ігри;
12) отримує безоплатно від центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування документи, матеріали, статистичну та іншу визначену законодавством інформацію, необхідну для виконання ним своїх повноважень;
13) отримує безоплатно від організаторів азартних ігор необхідну для виконання ним своїх повноважень звітність (у тому числі фінансову звітність, консолідовану фінансову звітність організатора азартних ігор, звіт організатора азартних ігор та звіт про вжиті заходи для запобігання виникненню та боротьби з ігровою залежністю), а також інформацію та документи, що стосуються діяльності з організації та проведення азартних ігор та/або реклами азартних ігор, у формах та порядку, визначених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері організації та проведення азартних ігор та лотерейній сфері;
14) здійснює державний контроль за організацією та проведенням азартних ігор, зокрема контроль за додержанням вимог цього Закону, ліцензійних умов, шляхом здійснення заходів державного нагляду (контролю) за ринком азартних ігор;
15) у разі виявлення порушень вимог цього Закону та/або ліцензійних умов складає та надсилає організаторам азартних ігор розпорядження про усунення таких порушень, що є обов’язковим до виконання;
16) здійснює адміністрування Державної системи онлайн-моніторингу;
17) застосовує фінансові санкції (штрафи), передбачені цим Законом;
18) здійснює моніторинг діяльності організаторів азартних ігор та готує за його результатами щорічний звіт про основні показники діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор для оприлюднення на своєму офіційному вебсайті;
19) звертається до правоохоронних органів у разі виявлення факту незаконної діяльності з організації та/або проведення азартних ігор, співпрацює з правоохоронними органами з питань протидії такій діяльності;
20) здійснює заходи щодо запобігання та протидії незаконній діяльності з організації та/або проведення азартних ігор;
21) здійснює контроль за дотриманням законодавства про рекламу у сфері організації та проведення азартних ігор;
22) приймає рішення про обмеження доступу до вебсайтів/мобільних додатків, з використанням яких організовуються, проводяться азартні ігри чи надається доступ до них без відповідної ліцензії;
23) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом та іншими законами України";
в абзаці дев’ятому частини другої слова "Уповноваженим органом" замінити словами "центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері організації та проведення азартних ігор та лотерейній сфері, з урахуванням вимог
Закону України "Про адміністративну процедуру";
доповнити частиною третьою такого змісту:
"3. Працівники Уповноваженого органу та їх близькі особи не можуть бути прямо чи опосередковано власниками корпоративних прав організаторів азартних ігор, виробників грального обладнання чи надавачів послуг у сфері азартних ігор, отримувати від них фінансову або матеріальну винагороду чи допомогу, займати будь-яку посаду у структурних підрозділах організатора азартних ігор чи надавача послуг у сфері азартних ігор, у тому числі на громадських засадах";
у частині другій:
пункти 3 і 4 виключити;
пункт 8 замінити трьома новими пунктами такого змісту:
"8) здійснювати аудіо-, фото- та/або відеофіксацію проведення перевірки, у тому числі під час проведення контрольованої гри;
9) проводити контрольовану гру (у тому числі із залученням третіх осіб) до початку або під час проведення перевірки;
10) інші права, визначені законом";
частини третю і четверту викласти в такій редакції:
"3. Контроль за дотриманням норм податкового законодавства у сфері організації та проведення азартних ігор здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, проводить у порядку, визначеному Податковим кодексом України, документальні (планові та позапланові) та фактичні перевірки, у тому числі з використанням Державної системи онлайн-моніторингу, щодо додержання вимог податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1
статті 41 Податкового кодексу України.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, має повний доступ до всієї інформації щодо результатів діяльності організаторів азартних ігор, що зберігається у Державній системі онлайн-моніторингу, а також доступ до персоніфікованих даних гравців, інформації про всі операції гравців, здійснені під час та у зв’язку з азартною грою, та розрахунки між гравцями та організаторами азартних ігор.
4. При здійсненні розрахункових операцій у готівковій та/або безготівковій формі під час проведення азартних ігор застосовуються реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій у порядку, передбаченому
Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг";
доповнити частинами п’ятою і шостою такого змісту:
"5. Державний нагляд (контроль) за ринком азартних ігор здійснюється у порядку, встановленому
Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
6. Моніторинг діяльності організаторів азартних ігор з використанням Державної системи онлайн-моніторингу здійснюється шляхом постійного дистанційного доступу до онлайн-систем організаторів азартних ігор";
"Стаття 10. Порядок здійснення заходів державного нагляду (контролю) за ринком азартних ігор
1. Заходи державного нагляду (контролю) за ринком азартних ігор здійснюються у формі планових або позапланових перевірок.
2. Планові перевірки організаторів азартних ігор проводяться не частіше ніж один раз на рік, але не рідше одного разу на три роки, відповідно до річних планів, затверджених Уповноваженим органом.
3. Позапланові перевірки проводяться за рішенням Уповноваженого органу, оформленим наказом, з питань, зазначених у такому наказі. Рішення про проведення позапланової перевірки приймається за наявності хоча б однієї з таких підстав:
1) отримано звернення або повідомлення про порушення організатором азартних ігор законодавства про азартні ігри;
2) з метою перевірки виконання розпоряджень про усунення порушень законодавства у сфері організації та проведення азартних ігор, виявлених під час проведення попередньої планової або позапланової перевірки;
3) за результатами аналізу інформації, документів, звітності, отриманих від організатора азартних ігор, виявлено факти, що можуть свідчити про недотримання ним законодавства про азартні ігри та/або про надання недостовірної інформації, у тому числі у документах, що подавалися для отримання ліцензії;
4) за результатами моніторингу діяльності організаторів азартних ігор з використанням Державної системи онлайн-моніторингу виявлено факти, що можуть свідчити про недотримання організатором азартних ігор законодавства про азартні ігри;
5) з метою перевірки дотримання організатором азартних ігор вимог щодо підключення грального обладнання до Державної системи онлайн-моніторингу;
6) отримано повідомлення від іншого органу державної влади про факти, що можуть свідчити про порушення організатором азартних ігор вимог законодавства про азартні ігри, виявлені посадовою особою такого органу під час виконання своїх повноважень, із зазначенням інформації та документів, які це підтверджують;
7) в інших випадках, визначених
Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
4. Позапланові перевірки проводяться без попередження організатора азартних ігор.
Позапланові перевірки можуть бути виїзними та безвиїзними.
Виїзні позапланові перевірки проводяться за місцезнаходженням організатора азартних ігор та/або грального закладу.
Організатор азартних ігор, щодо якого проводиться виїзна позапланова перевірка, зобов’язаний забезпечити уповноваженим посадовим особам Уповноваженого органу умови для проведення такої перевірки, вільний доступ у робочий час до приміщень, в яких проводиться перевірка, доступ у режимі перегляду до онлайн-системи організатора азартних ігор та інших інформаційних/інформаційно-комунікаційних систем організатора азартних ігор, консультаційну підтримку щодо функціонування таких систем, а також забезпечити надання інформації, документів та письмових пояснень щодо діяльності організатора азартних ігор.
Безвиїзні позапланові перевірки проводяться у приміщенні Уповноваженого органу. Уповноважений орган до проведення перевірки повідомляє організатора азартних ігор про початок безвиїзної позапланової перевірки шляхом надсилання організатору азартних ігор копії наказу про проведення безвиїзної позапланової перевірки та направлення на проведення перевірки. Зазначені документи надсилаються організатору азартних ігор рекомендованим листом із повідомленням про вручення або на адресу електронної пошти у формі електронного документа, складеного відповідно до законодавства у сфері електронного документообігу.
Організатор азартних ігор, щодо якого проводиться безвиїзна позапланова перевірка, зобов’язаний забезпечити уповноваженим посадовим особам Уповноваженого органу доступ у режимі перегляду до онлайн-системи організатора азартних ігор та інших інформаційних/інформаційно-комунікаційних систем організатора азартних ігор, консультаційну підтримку щодо функціонування таких систем, а також забезпечити надання інформації, документів та письмових пояснень щодо діяльності організатора азартних ігор, у тому числі з використанням інформаційно-комунікаційних технологій.
5. З метою підтвердження або спростування наявної інформації про порушення організатором азартних ігор вимог законодавства про азартні ігри до початку або під час проведення перевірки уповноваженими посадовими особами Уповноваженого органу, у тому числі із залученням третіх осіб, може бути проведена контрольована гра.
У разі необхідності залучення третіх осіб до проведення контрольованої гри у наказі про проведення перевірки зазначаються відомості про таких осіб (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дані документа, що посвідчує особу).
Контрольована гра проводиться без попереднього повідомлення організатора азартних ігор. У разі необхідності проведення контрольованої гри перед безвиїзною перевіркою контрольована гра проводиться до повідомлення організатора азартних ігор про початок перевірки.
Проведення контрольованої гри в мережі Інтернет, у тому числі із залученням третіх осіб, здійснюється у приміщенні Уповноваженого органу і обов’язково фіксується засобами аудіо-, відео- та фототехніки (будь-якого технічного пристрою, що забезпечує відповідну функцію).
Контрольована гра, що була проведена у приміщенні грального закладу, завершується пред’явленням уповноваженими посадовими особами Уповноваженого органу керівнику чи уповноваженому представнику організатора азартних ігор наказу про проведення перевірки, направлення на проведення перевірки та службових посвідчень уповноважених посадових осіб Уповноваженого органу.
Фінансування витрат, пов’язаних з участю уповноважених посадових осіб Уповноваженого органу та/або третіх осіб (у разі їх залучення) у проведенні контрольованої гри, здійснюється за рахунок коштів державного бюджету.
Порядок використання коштів державного бюджету для проведення контрольованої гри затверджується Кабінетом Міністрів України.
Договір про участь в азартній грі, укладений під час контрольованої гри, є нікчемним.
Після завершення контрольованої гри кошти, витрачені уповноваженими посадовими особами Уповноваженого органу або третіми особами (у разі їх залучення) на проведення контрольованої гри, повертаються організатором азартних ігор до державного бюджету.
6. У разі відмови організатора азартних ігор у проведенні перевірки уповноважені посадові особи Уповноваженого органу невідкладно складають акт про відмову організатора азартних ігор у проведенні перевірки у двох примірниках, один з яких надсилається організатору азартних ігор рекомендованим листом із повідомленням про вручення або на адресу електронної пошти у формі електронного документа, складеного відповідно до законодавства у сфері електронного документообігу.
7. За результатами перевірки складається акт перевірки у двох примірниках. У разі проведення контрольованої гри до початку або під час проведення перевірки відомості про її здійснення та результати відображаються в акті перевірки, а створені під час проведення контрольованої гри аудіо-, відеозаписи та/або фотоматеріали додаються до акта перевірки.
Акт перевірки підписується уповноваженими посадовими особами Уповноваженого органу та третіми особами (у разі їх залучення), які брали участь у контрольованій грі (у разі її проведення), а також керівником чи уповноваженим представником організатора азартних ігор. Один примірник акта зберігається в Уповноваженому органі, а другий вручається керівнику чи уповноваженому представнику організатора азартних ігор.
У разі відмови керівника чи уповноваженого представника організатора азартних ігор підписати акт планової чи виїзної позапланової перевірки уповноважена посадова особа Уповноваженого органу вносить до такого акта відповідний запис, а другий примірник акта надсилається організатору азартних ігор рекомендованим листом із повідомленням про вручення або на адресу електронної пошти у формі електронного документа, складеного відповідно до законодавства у сфері електронного документообігу.
У разі проведення безвиїзної позапланової перевірки акт перевірки надсилається організатору азартних ігор протягом п’яти робочих днів після закінчення такої перевірки рекомендованим листом із повідомленням про вручення або на адресу електронної пошти у формі електронного документа, складеного відповідно до законодавства у сфері електронного документообігу.
8. У разі необхідності вжиття заходів реагування за результатами перевірки Уповноважений орган протягом п’яти робочих днів з дня завершення перевірки видає розпорядження про усунення порушень законодавства у сфері організації та проведення азартних ігор, виявлених під час проведення перевірки, а у разі необхідності - рішення про застосування фінансових санкцій (штрафів), передбачених статтею 58 цього Закону.
Організатор азартних ігор, який одержав розпорядження Уповноваженого органу про усунення порушень законодавства у сфері організації та проведення азартних ігор, зобов’язаний у встановлений розпорядженням строк усунути виявлені порушення та подати до Уповноваженого органу відповідну інформацію і документи на її підтвердження. Строк для усунення організатором азартних ігор порушень законодавства про азартні ігри не повинен перевищувати двох місяців з дня отримання організатором азартних ігор відповідного розпорядження Уповноваженого органу.
Стаття 11. Відкритість діяльності Уповноваженого органу
1. Уповноважений орган забезпечує відкритість своєї діяльності.
2. Уповноважений орган інформує громадськість про результати своєї роботи, оприлюднює в медіа, зокрема у друкованих виданнях, та публікує на своєму офіційному вебсайті нормативно-правові акти, відомості, передбачені законодавством, та іншу інформацію з питань своєї діяльності.
3. Уповноважений орган публікує на своєму офіційному вебсайті річні звіти про роботу органу не пізніше 1 квітня року, наступного за звітним. Керівник Уповноваженого органу щороку до 1 червня звітує про результати діяльності Уповноваженого органу на засіданні комітету Верховної Ради України, до предмета відання якого належать питання діяльності із випуску та проведення лотерей, оподаткування суб’єктів такої діяльності, гральний бізнес.
4. Уповноважений орган здійснює моніторинг діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор та за його результатами готує щорічний звіт про основні показники діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор, що має містити, зокрема, інформацію про організаторів азартних ігор, кількість гральних закладів, кількість виданих ліцензій та їх види, про виявлені порушення та застосовані фінансові санкції (штрафи), кількість розглянутих скарг та вжиті заходи, про обсяги надходжень до державного та місцевих бюджетів від провадження зазначеної діяльності, кількість осіб, які грали в азартні ігри, у тому числі за видами азартних ігор, кошти, що надійшли як прийняті ставки, виплачені виграші (призи), кількість осіб, включених до Реєстру осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх, а також про вжиті заходи для запобігання виникненню та боротьби з ігровою залежністю (лудоманією)";
10) частини четверту, п’яту, сьому і восьму
статті 12 викласти в такій редакції:
"4. Уповноважений орган має необмежений доступ до всієї інформації, що зберігається в Державній системі онлайн-моніторингу.
Центральні органи виконавчої влади та Національний банк України в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, мають доступ до інформації, що зберігається в Державній системі онлайн-моніторингу, виключно в межах повноважень, передбачених законом, а також у визначених законом випадках мають право звертатися до Уповноваженого органу із запитами про надання такої інформації з метою виконання покладених на них функцій.
Інформація про гравця передається до Державної системи онлайн-моніторингу в неперсоналізованому вигляді (крім Реєстру осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх, інформація в якому є персоніфікованою) та генерується як унікальний ідентифікатор гравця шляхом перетворення сукупності відомостей про гравця з урахуванням вимог
Закону України "Про захист персональних даних". Алгоритм формування унікального ідентифікатора гравця, що забезпечує можливість розпізнавання у Державній системі онлайн-моніторингу даних про одного гравця, переданих різними організаторами азартних ігор, визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері організації та проведення азартних ігор та лотерейній сфері.
5. Організатори азартних ігор зобов’язані підключити гральне обладнання (крім гральних столів та гральних столів з кільцем рулетки), у тому числі онлайн-системи, до Державної системи онлайн-моніторингу у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері організації та проведення азартних ігор та лотерейній сфері. Підключення грального обладнання до Державної системи онлайн-моніторингу та її використання є безкоштовним";
"7. Обробка інформації у Державній системі онлайн-моніторингу має здійснюватися із застосуванням комплексної системи захисту інформації або системи управління інформаційною безпекою відповідно до міжнародних стандартів з підтвердженою відповідністю згідно із законодавством про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах та кібербезпеку.
8. Функціонування Державної системи онлайн-моніторингу є безперервним. У разі зупинки функціонування Державної системи онлайн-моніторингу з технічних або будь-яких інших причин усі організатори азартних ігор продовжують провадження господарської діяльності та після відновлення функціонування Державної системи онлайн-моніторингу передають накопичену інформацію за відповідний період у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері організації та проведення азартних ігор та лотерейній сфері.
Обов’язок із забезпечення безперервності функціонування Державної системи онлайн-моніторингу покладається на Уповноважений орган";
................Перейти до повного тексту