від 24 лютого 2016 р. № 175-р Київ |
Прем'єр-міністр України |
А.ЯЦЕНЮК |
Інд. 18 |
|
Найменування заходу | Відповідальні органи | Строк виконання | Джерело фінансування | Очікувані результати | Індикатори |
Перший етап (1 січня - 31 грудня 2016 року) | |||||
Імплементація положень, передбачених статтею 150 Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергіїь і їхніми державами-членами, з іншої сторони (далі - Угода про асоціацію) |
|||||
1. Реалізація нормотворчих та організаційно-технічних заходів, спрямованих на ефективне функціонування уповноваженого органу і органу оскарження процедур державної закупівлі та підвищення професійної підготовки персоналу зазначених органів |
Мінекономрозвитку Антимонопольний комітет |
лютий 2016 року | державний бюджет, кошти донорів |
виконання умов частини другої статті 150 Угоди про асоціацію та забезпечення функціонування інституційної структури у сфері публічних закупівель відповідно до стандартів ЄС |
подання на розгляд Верховної Ради України законопроекту про внесення змін до бюджетного законодавства |
Міжнародне співробітництво у сфері публічних закупівель | |||||
2. Ратифікація Україною Угоди СОТ про державні закупівлі |
Мінекономрозвитку МЗС |
квітень 2016 року |
-"- |
доступ до ринків закупівель Сторін Угоди СОТ про державні закупівлі |
прийняття Закону щодо ратифікації Угоди СОТ про державні закупівлі Верховною Радою України |
3. Участь України у роботі Комітету СОТ з питань державних закупівель як Сторони Угоди СОТ з питань державних закупівель , зокрема у переговорному процесі щодо приєднання нових Сторін |
Мінекономрозвитку МЗС Мін’юст |
2016 рік | державний бюджет, кошти донорів |
виконання обов’язків Сторони Угоди СОТ про державні закупівлі |
участь представників України у засіданнях Комітету СОТ з питань державних закупівель |
Розвиток електронних закупівель | |||||
4. Прийняття нормативно-правової бази для застосування електронних засобів в процедурах публічної закупівлі з дотриманням принципів та стандартів ЄС, зокрема з метою забезпечення: юридичної рівності електронних та паперових документів, які використовуються в цілях публічної закупівлі |
Мінекономрозвитку МЗС Мін’юст |
грудень 2015 р. -2016 рік | -"- |
закріплення у законодавстві базових елементів Директиви 2014/24/ЄС |
внесення Закону України "Про публічні закупівлі" на розгляд Верховної Ради України та прийняття нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України |
мінімальних вимог до телекомунікаційного та іншого комп’ютерного обладнання, що використовується для забезпечення надійної та безпечної передачі даних, обміну повідомленнями між замовниками та заінтересованими особами в процедурах публічної закупівлі, для отримання доступу до інформації, та подання електронних пропозицій | |||||
встановлення вимог до інформаційних технологій (програмних засобів), що застосовуються для структуризації, обробки, збереження інформації (зокрема для розкриття та оцінки пропозицій у процесі електронного аукціону) в цілях публічної закупівлі згідно з нормами статті 35 Директиви 2014/24/ЄС |
|||||
стандартизації процесів та інтерфейсів між різними базами даних, що обслуговують процедури публічної закупівлі, зокрема засобів ідентифікації та підтвердження правового статусу, кваліфікації та фінансового стану кандидатів та учасників процедур закупівлі | |||||
5. Створення загальної системи електронних закупівель, удосконалення наявних засобів електронного інформування, електронних комунікацій та забезпечення можливості здійснення оцінки в електронному вигляді |
Мінекономрозвитку Мін’юст Державне агентство з питань електронного урядування Мінфін інші заінтересовані центральні органи виконавчої влади |
2016 рік | державний бюджет, кошти донорів | забезпечення наявності прозорої, відкритої, простої у використанні системи для проведення процедур закупівель в електронній формі |
функціонування системи з механізмами для проведення процедур закупівель в електронному режимі позитивний результат функціонування системи збільшення кількості користувачів системою та підтвердження їх задоволеності роботою системи |
6. Забезпечення можливості електронного подання та оприлюднення скарг |
Антимонопольний комітет Мінекономрозвитку Мін’юст Мінфін Державне агентство з питань електронного урядування інші заінтересовані центральні органи виконавчої влади |
2016 рік | державний бюджет, кошти донорів | забезпечення оперативного та зручного процесу подання скарг |
наявність модуля для електронного подання скарг у загальній системі електронних закупівель збільшення кількості користувачів засобами електронного подання та підтвердження їх задоволеності |
Розвиток інституційної структури та вдосконалення і оптимізація функцій контролюючих органів | |||||
7. Утворення (визначення) централізованої закупівельної організації (організацій) з реалізації пілотного проекту щодо визначення механізму централізованих закупівель та законодавчого врегулювання положень щодо централізованих закупівель ( статті 37 і 38 Директиви 2014/24/ЄС) |
Мінекономрозвитку Мінфін інші заінтересовані центральні органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування (за згодою) |
грудень 2016 року | -"- | забезпечення економії бюджетних коштів, професійність проведення процедур закупівель | реалізація пілотного проекту щодо визначення механізму централізованих закупівель, а саме проведення процедури закупівлі через централізований закупівельний орган в інтересах замовників, що беруть участь в пілотному проекті |
розроблення та визначення у Законі України "Про публічні закупівлі" положення щодо можливості проведення закупівель через централізовану закупівельну організацію, прийняття розпорядження Кабінету Міністрів України про утворення централізованої закупівельної організації |
|||||
8. Впровадження комплексного моніторингу щодо ефективності системи публічних закупівель, опублікування щорічних звітів про функціонування системи публічних закупівель | Мінекономрозвитку | грудень 2016 року | державний бюджет, кошти донорів |
наявність методики комплексного економічного аналізу ефективності системи публічних закупівель публікація результатів аналізу ефективності системи |
оновлений інформаційний та аналітичний веб-сервіс уповноваженого органу розроблення відповідних проектів нормативно-правових актів щорічний звіт про ефективність національної системи публічних закупівель |
активний політичний діалог щодо стану розвитку системи публічних закупівель | |||||
9. Перегляд повноважень щодо здійснення контролю у сфері публічних закупівель з метою чіткого розмежування та усунення дублювання функцій контролю за дотриманням законодавства про публічні закупівлі, контролю за фінансовою дисципліною публічних замовників та за ефективністю системи публічних закупівель |
Мінекономрозвитку Мін’юст МВС СБУ (за згодою) Генеральна прокуратура України (за згодою) Рахункова палата (за згодою) Держаудитслужба Національне агентство з питань запобігання корупції |
грудень 2016 року | державний бюджет | уникнення дублювання діяльності щодо здійснення контролю, єдина інтерпретація правозастосування норм законодавства |
внесення відповідних змін до законодавства з питань публічних закупівель розроблення методики внутрішнього аудиту закупівель та розвиток спроможності до самооцінювання діяльності державних органів-замовників |
Навчання та професіоналізація у сфері публічних закупівель | |||||
10. Забезпечення проведення базового (он-лайн) навчального курсу для організаторів (членів комітетів конкурсних торгів) публічних закупівель | Мінекономрозвитку | 2016 рік | державний бюджет, кошти донорів | підвищення обізнаності суб’єктів сфери публічних закупівель щодо правил публічних закупівель | проведення відповідних семінарів, створення он-лайн-модуля |
Координація та контроль за виконанням Стратегії розвитку системи публічних закупівель ("дорожньої карти") | |||||
11. Підготовка та надання інформації про результати виконання плану заходів щодо реалізації Стратегії розвитку системи публічних закупівель ("дорожньої карти") спільному органу з моніторингу за виконанням Угоди про асоціацію |
Мінекономрозвитку | -"- | -"- |
ефективна координація та контроль за виконанням плану заходів та виконання обов’язків, передбачених статтею 154 Угоди про асоціацію |
підготовка звіту та надіслання його до спільного інституційного органу згідно з регламентом його роботи |
Другий етап (1 січня 2017 року - 31 грудня 2018 року) | |||||
Адаптація законодавства до правил ЄС згідно з положеннями глави 8 Угоди про асоціацію та додатків XXI-B, XXI-C, XXI-D, XXI-E до неї |
|||||
12. Підготовка змін до Закону України "Про публічні закупівлі" з метою запровадження до законодавства України ключових понять, закріплених у Директивах 2014/24/ЄС та 2014/25/ЄС , зокрема щодо таких норм: визначення поняття державного контракту на виконання робіт, поставку товарів, надання послуг, принципів укладення державних контрактів та поняття змішаних контрактів (узгодження з частинами першою і другою статті 1, пунктами 5-10 частини першої статті 2 та статтею 3 Директиви 2014/24/ЄС) |
Мінекономрозвитку Мінфін Мін’юст Антимонопольний комітет |
січень 2017 року | державний бюджет, кошти донорів |
закріплення у Законі України "Про публічні закупівлі" базових елементів Директив 2014/24/ЄC та 2014/25/ЄC |
подання на розгляд Верховної Ради України законопроекту щодо внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" |
визначення суб’єктів сфери дії законодавства про публічні закупівлі згідно з принципами та термінологією ЄС ( частини перша - четверта , чотирнадцята статті 2 Директиви 2014/24/ЄС), а також забезпечення правової можливості для участі групи суб’єктів господарювання як учасників процедур (консорціумів) |
|||||
впровадження інституційних засад публічних закупівель (відповідно до статті 1 Директиви 2014/24/ЄС) |
|||||
окреме регулювання закупівель замовниками, які діють на підставі виключного або спеціального права ( статті 7 , 9-11 Директиви 2014/24/ЄС), а також у цілях забезпечення національної безпеки та оборони |
визначення процедур закупівлі, адаптованих до Директив 2014/24/ЄС ( статті 26-32 ) та 2014/25, принципів та підстав для застосування кожної конкретної процедури ( стаття 26 Директиви 2014/24/ЄС), зокрема запровадження процедури з обмеженою участю ( стаття 28 Директиви 2014/24/ЄС), конкурентної переговорної процедури з публікацією повідомлень та виключної переговорної процедури без публікації повідомлень ( статті 29 і 32 Директиви 2014/24/ЄС) |
|||||
запровадження принципів та стандартів інформування про договори про закупівлю, зокрема щодо надсилання запрошень кандидатам та учасникам процедури з обмеженою участю та переговорної процедури ( статті 20 , 22 , 28 , 29 і 48-55 Директиви 2014/24/ЄС) |
|||||
запровадження стандартів та вимог до технічних специфікацій, інших документів, що стосуються процедур закупівель ( стаття 42 Директиви 2014/24/ЄС) |
|||||
запровадження стандартів підтвердження кваліфікації кандидатів та учасників процедур закупівлі, сертифікація товарів та послуг, допустимість варіантів підтвердження кваліфікації учасників ( статті 43 і 44 Директиви 2014/24/ЄС) |
|||||
запровадження попереднього кваліфікаційного етапу відбору учасників (процедури з обмеженою участю, конкурентної переговорної процедури) та визначення критеріїв допущення до участі в процедурах закупівлі (зокрема щодо персональних вимог, критеріїв професійної здатності, фінансових та економічних показників, технічних критеріїв), а також заміна обов’язкового подання оригіналів підтвердних документів на етапі кваліфікації учасників самодекларацією з подальшим представленням відповідних документів переможцем конкурентної процедури на етапі укладення договору про закупівлю ( статті 56-58 , 60 , 65 Директиви 2014/24/ЄС) |
|||||
установлення принципу недопущення до участі у процедурі закупівлі суб’єктів господарювання, які залучалися до підготовки такої процедури закупівлі ( стаття 41 Директиви 2014/24/ЄС) |
|||||
встановлення стандартів підтвердження якості продукції, робіт та послуг, методів управління господарською діяльністю, критеріїв екологічного виробництва тощо ( статті 57 , 58 , 62 Директиви 2014/24/ЄС) |
|||||
визначення критеріїв оцінки пропозицій, зокрема критерію найбільш економічно вигідної пропозиції та вимоги до застосування критеріїв оцінки пропозицій, оцінки пропозицій з надзвичайно низькими цінами ( статті 67-69 Директиви 2014/24/ЄС) |
|||||
встановлення правил розрахунку очікуваної вартості державного контракту для застосування процедур публічної закупівлі ( статті 4-6 Директиви 2014/24/ЄС) |
|||||
13. Гармонізація засобів правового захисту з вимогами Директиви 89/665/ЄЕC (доповненої Директивою 2007/66/ЄC), зміненої Директивою 2014/23/ЄС, зокрема щодо: визнання недійсними укладені контракти в цілому чи в певній частині з причин непроведення процедури закупівлі або порушення встановленої законодавством процедури, недотримання періоду мораторію на укладення договору про закупівлю після завершення процедури (статті 1-3 Директиви 89/665/ЄEC |
Мінекономрозвитку Антимонопольний комітет Мін’юст Мінфін інші заінтересовані центральні органи виконавчої влади |
січень 2017 року | державний бюджет, кошти донорів | адаптація української системи захисту прав у сфері публічних закупівель відповідно до Директиви 89/665/ЄЕС, із змінами, внесеними Директивою 2007/66/ЄС |
подання на розгляд Верховної Ради України законопроекту щодо внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" |
врегулювання строків подання скарг щодо процедури закупівлі та рішень замовників (відповідно до статті 2с Директиви 89/655/ЄEC) | |||||
запровадження єдиного періоду мораторію укладення державного контракту після проведеної процедури закупівлі незалежно від типу процедури (статті 1-3 Директиви 89/655/ЄEC) | |||||
врегулювання підстав для скороченого періоду та звільнення від обов’язку дотримуватися періоду мораторію на укладення договору про закупівлю (статті 2b Директиви 89/655/ЄEC) | |||||
визначення підстав для відшкодування збитків, завданих порушенням порядку укладення договорів про закупівлю та проведення процедур публічних закупівель (стаття 2 Директиви 89/665/ЄEC) | |||||
14. Адаптація законодавства України до положень Директив 2014/24/ЄС, 2014/25, 89/665/ЄЕС та Директиви 92/13/ЄЕС - із змінами, внесеними Директивою 2007/66/ЄС, з визначенням відповідної господарської діяльності згідно з Директивами ЄС, зокрема положень щодо: правил застосування процедур закупівлі для змішаного предмета закупівлі, в разі коли частина закупівлі регулюється правилами для замовників, які надають послуги |
Мінекономрозвитку Антимонопольний комітет Мін’юст Мінфін інші заінтересовані центральні органи виконавчої влади |
2018 рік | державний бюджет, кошти донорів |
закріплення у законодавстві Директив 2014/24/ЄС , 2014/25/ЄС та Директиви 92/13/ЄС - із змінами, внесеними Директивою 2007/66/ЄС |
розроблення та внесення змін до законодавчих актів прийняття та оприлюднення нормативно-правових актів, прийнятих на виконання таких законодавчих змін |
економічної інфраструктури, володіють спеціальними або виключними правами (енергетика, водопостачання, транспорт, поштові послуги), а інша частина регулюється загальними або спеціальними правилами закупівлі або не підпадає під дію законодавства про публічні закупівлі ( стаття 3 Директиви 2014/24/ЄС) |
|||||
закупівлі замовниками, які надають послуги економічної інфраструктури, володіють спеціальними або виключними правами (енергетика, водопостачання, транспорт, поштові послуги), якщо вони здійснюють кілька видів господарської діяльності, що підлягає спеціальному регулюванню ( статті 9 і 13 Директиви 2014/25/ЄС) |
|||||
запровадження більш гнучких процедур для закупівлі визначених соціальних, освітніх та культурних послуг; | |||||
правил визнання технічних та фінансових підтвердних документів, сертифікатів, результатів експертизи та інших підтвердних документів із державами членами ЄС ( статті 60 і 62 Директиви 2014/24/ЄС) |
|||||
умов запровадження замовниками, які надають послуги економічної інфраструктури, володіють спеціальними або виключними правами (енергетика, водопостачання, транспорт, поштові послуги) системи кваліфікації постачальників ( стаття 77 Директиви 2014/25/ЄС) |
|||||
встановлення спеціальних винятків з періоду мораторію на укладення контракту згідно із статтею 2b Директиви 92/13/ЄЕС - із змінами, внесеними Директивою 2007/66/ЄС |
|||||
підстав та порядку визнання укладеного договору про закупівлю недійсним ( стаття 73 Директиви 2014/24/ЄС) |
|||||
установлення санкцій для замовників (штрафів та альтернативних санкцій) за недотримання вимог щодо проведення процедури закупівлі ( статті 2d і 2e Директиви 92/13/ЄEC), а також механізмів для стягнення штрафів |
|||||
15. Скорочення строків публікації повідомлень, спрощення процедурних вимог та порядку оскарження рішень замовників, які стосуються договорів про закупівлю, вартість яких є нижчою, ніж граничні значення, визначені для застосування процедур, гармонізованих із директивами ЄС, з дотриманням принципів рівного ставлення, прозорості, недискримінації та конкуренції |
Мінекономрозвитку Мінфін Мін’юст Антимонопольний комітет |
січень 2017 року | державний бюджет, кошти донорів | встановлення спрощеного регуляторного режиму закупівель за договорами, очікувана вартість яких є нижчою за граничні значення, встановлені для застосування процедур закупівлі, гармонізованих із директивами ЄС |
розроблення та внесення змін до законодавчих актів прийняття та оприлюднення нормативно-правових актів, прийнятих на виконання таких законодавчих змін |
зменшення обсягу інформації, що підлягає обов’язковій публікації щодо державних контрактів, вартість яких є нижчою, ніж установлені граничні значення для застосування процедур, передбачених директивами ЄС | |||||
визначення більш гнучких вимог до процедур закупівлі, що здійснюються замовниками місцевого та регіонального рівня ( статті 28 та 48 Директиви 2014/24/ЄС) |
|||||
Розвиток інституційної структури та вдосконалення і оптимізація функцій контролюючих органів | |||||
16. Запровадження Кодексу поведінки для всіх суб’єктів сфери публічних закупівель |
Мінекономрозвитку Мінфін Мін’юст МОН |
2018 рік | державний бюджет, кошти донорів | встановлення єдиних правил поведінки суб’єктів сфери публічних закупівель | прийняття Кодексу поведінки у сфері публічних закупівель |
Розвиток електронних закупівель | |||||
17. Використання електронних засобів для укладення рамкових угод |
Мінекономрозвитку Мін’юст Мінфін інші заінтересовані центральні органи виконавчої влади |
-"- | -"- | забезпечення оперативності, прозорості та ефективності проведення рамкових закупівель | наявність модуля для проведення закупівель за рамковими угодами в системі електронних закупівель |
18. Розроблення специфікації для інтеграції в єдину інформаційно-аналітичну систему технічних рішень, що забезпечать електронізацію публічних закупівель, зокрема планування закупівель і виконання відповідних бюджетів, для обміну |
Мінекономрозвитку Мінфін Мін’юст |
-"- | -"- | спрощення процедур закупівель і забезпечення їх прозорості | наявність електронних засобів, що забезпечують можливість формування та використання електронних каталогів |
даними про ідентифікацію та верифікацію інформації про суб’єктів господарювання, для організації вільного доступу до інформації (документів) про процедури закупівлі та надійної комунікації між замовниками та учасниками під час проведення процедур, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", зокрема можливість подання та можливість прийняття пропозицій в електронній формі (з урахуванням стандартів для застосування електронних каталогів), а також для підтримки процесу відбору замовниками економічно найбільш вигідних пропозицій (зокрема електронних аукціонів) |
позитивний результат тестування системи відповідно до загальних закупівельних процедур та підтвердження задоволеності користувачів збільшення рівня застосування електронного подання |
||||
Навчання та професіоналізація у сфері публічних закупівель | |||||
19. Визначення стандартів для програм підготовки та перепідготовки спеціалістів з питань публічних закупівель та встановлення вимог до кваліфікації спеціалістів у сфері публічних закупівель |
Мінекономрозвитку МОН Нацдержслужба |
січень 2017 року | державний бюджет, кошти донорів | запровадження системи професійної підготовки та відповідальності посадових осіб за організацію та проведення процедур закупівлі | прийняття відповідних методик та програм |
20. Визначення вимог до установ, що здійснюють навчання у сфері публічних закупівель, вимог до навчання та механізму отримання акредитації |
МОН Мінекономрозвитку Мінфін Мін’юст |
березень 2017 року | державний бюджет, кошти донорів | структуризація навчальних можливостей, змісту і форм навчання, а також упорядкування обов’язковості чи необов’язковості навчання для відповідних цільових груп | розроблення та прийняття необхідних нормативно-правових актів та/або рекомендацій |
21. Організація та постійне оновлення базового (он-лайн) навчального курсу для організаторів (членів комітетів конкурсних торгів) публічних закупівель | Мінекономрозвитку | 2017 рік | -"- | підвищення обізнаності суб’єктів сфери публічних закупівель щодо правил публічних закупівель | проведення відповідних семінарів, створення он-лайн-модуля |
22. Зміна статусу комітетів конкурентних торгів як колективних органів, що відповідають за весь процес організації процедур та прийняття рішень щодо закупівлі товарів, робіт та послуг, до статусу дорадчих органів (комітетів), основною функцією яких є визначення критеріїв оцінки, та оцінка поданих тендерних пропозицій відповідно до затверджених замовником критеріїв та визначення найбільш економічно вигідної пропозиції для укладення договору про закупівлю |
Мінекономрозвитку інші заінтересовані центральні органи виконавчої влади |
грудень 2017 року | -"- | підвищення рівня професіоналізму під час проведення процедур закупівлі |
внесення змін до законодавства здійснення закупівель, у тому числі через центральний закупівельний орган (органи) |
23. Створення служби підтримки на базі Мінекономрозвитку | Мінекономрозвитку | 2018 рік | державний бюджет, кошти донорів | інформування суб’єктів про стан сфери публічних закупівель, можливість отримання консультацій в оперативному режимі | функціонування служби підтримки при Мінекономрозвитку |
Міжнародне співробітництво у сфері публічних закупівель | |||||
24. Участь України у роботі Комітету СОТ з питань державних закупівель як Сторони Угоди СОТ про державні закупівлі , зокрема в переговорному процесі щодо приєднання нових Сторін |
Мінекономрозвитку МЗС Мін’юст |
2017-2018 роки | -"- |
виконання обов’язків Сторони Угоди СОТ про державні закупівлі |
участь представників України в засіданнях Комітету СОТ з питань державних закупівель |
Координація та контроль за виконанням Стратегії розвитку системи публічних закупівель ("дорожньої карти") | |||||
25. Підготовка та надання інформації про результати виконання плану заходів щодо реалізації Стратегії розвитку системи публічних закупівель ("дорожньої карти") спільному органу з моніторингу за виконанням Угоди про асоціацію |
Мінекономрозвитку | -"- | -"- |
ефективна координація та контроль за виконанням цього плану заходів та виконання обов’язків, передбачених статтею 154 Угоди про асоціацію |
підготовка звіту та подання його до спільного інституційного органу згідно з регламентом його роботи |
Третій етап (1 січня - 31 грудня 2019 року) | |||||
Адаптація законодавства України до правил ЄС згідно з положеннями глави 8 Угоди про асоціацію та відповідно до додатків XXI-F, XXI-G, XXI-H до неї |
|||||
26. Адаптація законодавства до положень Директив 2014/24/ЄС та 89/665/ЄЕС згідно з додатками XXI-F, XXI-G, XXI-H до Угоди про асоціацію, зокрема положень щодо: визначення та запровадження процедури конкурентного діалогу ( стаття 30 Директиви 2014/24/ЄС) |
Мінекономрозвитку Антимонопольний комітет Мін’юст Мінфін інші заінтересовані центральні органи виконавчої влади |
2019 рік | державний бюджет, кошти донорів |
закріплення в законодавстві положень Директив 2014/24/ЄС , 89/665/ЄЕС і 92/13/ЄЕС - із змінами, внесеними Директивою 2007/66/ЄС |
розроблення та внесення змін до законодавства методичні рекомендації щодо застосування законодавчих змін |
спеціальних умов публічної закупівлі товарів та послуг, які закуповуються з метою підтримки зайнятості соціально незахищених осіб, інвалідів, а також для надання спеціалізованих послуг творчими об’єднаннями чи неприбутковими організаціями у сфері культури, охорони здоров’я та соціальної допомоги населенню ( cтатті 20 і 77 Директиви 2014/24/ЄС) |
|||||
умов інтеграції соціальних та екологічних стандартів та вимог до виконавців контрактів або до продукції, що закуповується для державних потреб, як характеристик та елементів оцінки пропозицій у процедурах закупівлі ( статті 74 і 77 Директиви 2014/24/ЄС) |
|||||
стандартів підтвердження якості продукції та міжнародних стандартів маркування продукції | |||||
вимог та методів визначення вартості закуплених товарів, робіт та послуг з розрахунку їх повного життєвого циклу та додаткових витрат на екологічні, соціальні та технологічні наслідки використання відповідної продукції ( статті 31 , 68 , 78-82 Директиви 2014/24/ЄС) |
|||||
поділу загального обсягу закупівлі на лоти (принципи обґрунтування замовником невизначення лотів та можливості укладення контракту більше ніж на один лот з одним і тим самим учасником процедури), зокрема, з метою створення умов для участі малого та середнього бізнесу в процедурах закупівлі ( стаття 46 Директиви 2014/24/ЄС) |
|||||
забезпечення збалансованого підходу до врегулювання конфлікту інтересів ( статті 18 , 30 , 46 , 69 , 70-73 Директиви 2014/24/ЄС) |
|||||
запровадження "зарезервованих контрактів" підвищення порогових значень ( статті 20 , 74-77 Директиви 2014/24/ЄС) |
|||||
запровадження "стримуючих штрафів", як альтернативи іншим санкціям щодо всіх суб’єктів у сфері комунального господарства або певних їх категорій ( стаття 2.1с Директиви 92/13/ЄЕС - із змінами) |
|||||
27. Визначення правил закупівлі у сфері оборони (Директива 2009/81/ЄС) |
Міноборони Мінекономрозвитку Антимонопольний комітет Мін’юст Мінфін |
січень 2019 року |
державний бюджет, кошти донорів | наявність спрощеного та ефективного механізму закупівель в оборонній сфері |
розроблення та внесення змін до законодавства методичні рекомендації щодо застосування законодавчих змін |
Розвиток електронних закупівель | |||||
28. Запровадження технічних стандартів для інтеграції єдиної інформаційної системи (веб-порталу) публічних закупівель з міжнародними системами для активізації взаємної участі іноземних та вітчизняних суб’єктів господарювання у міжнародних публічних закупівлях |
Мінекономрозвитку Мінфін Мін’юст |
-"- | -"- | розширений доступ до інформації про закупівлі як в Україні, так і в інших країнах, можливість здійснення системного аналізу |
функціонування інтегрованого веб-порталу уповноваженого органу |
29. Створення системи електронного оскарження, що включає: законодавче забезпечення оскарження процедур закупівлі із застосуванням електронних документів |
Антимонопольний комітет Мінекономрозвитку інші заінтересовані центральні органи виконавчої влади |
-"- | -"- | забезпечення наявності оперативного, прозорого та ефективного механізму розгляду скарг | функціонування системи електронного оскарження |
забезпечення технічного рішення для подання та розгляду скарг у формі електронних документів, електронної комунікації між органом оскарження | |||||
та скаржниками в ході розгляду скарг, доступу органу оскарження до електронних документів, що стосуються процедур публічних закупівель, які оскаржуються | |||||
30. Створення системи обміну між державними органами електронними документами та даними щодо учасників процедур закупівлі та аналізу сфери публічних закупівель |
Мінекономрозвитку Державне агентство з питань електронного урядування інші заінтересовані центральні органи виконавчої влади |
2019 рік | державний бюджет, кошти донорів | забезпечення достовірного інформування про стан сфери публічних закупівель, оперативне виявлення порушень та недоліків під час проведення процедур закупівлі | функціонування системи обміну інформацією та наявність модуля аналізу в загальній системі електронних закупівель |
Розвиток інституційної структури та вдосконалення і оптимізація функцій контролюючих органів | |||||
31. Створення централізованої закупівельної організації з урахуванням міжнародного досвіду щодо її структури, принципів фінансування, функцій та завдань |
Мінекономрозвитку Мін’юст Мінфін |
-"- | -"- | оптимізація інституційної структури в системі публічних закупівель на основі професіоналізації, інновацій та консолідації попиту державних замовників, що забезпечить, економічне використання коштів та ефективність закупівель | створення централізованих закупівельних організацій |
Навчання та професіоналізація у сфері публічних закупівель | |||||
32. Створення служби підтримки на базі Мінекономрозвитку | Мінекономрозвитку | 2019 рік | державний бюджет, кошти донорів | інформування суб’єктів про стан сфери публічних закупівель, можливість отримання консультацій в оперативному режимі | функціонування служби підтримки при Мінекономрозвитку |
Міжнародне співробітництво у сфері публічних закупівель | |||||
33. Участь України в роботі Комітету СОТ з питань державних закупівель як Сторони Угоди СОТ про державні закупівлі , зокрема в переговорному процесі щодо приєднання нових Сторін |
Мінекономрозвитку МЗС Мін’юст |
-"- | -"- |
виконання обов’язків Сторони Угоди СОТ про державні закупівлі |
участь представників України у засіданні Комітету СОТ з питань державних закупівель |
Координація та контроль за виконанням Стратегії розвитку системи публічних закупівель ("дорожньої карти") | |||||
34. Підготовка та надання необхідної інформації спільному інституційному органу щодо підтвердження виконання заходів, передбачених третім етапом цього плану заходів | Мінекономрозвитку | -"- | -"- |
виконання обов’язків, передбачених статтею 154 Угоди про асоціацію |
підготовка звіту та подання його до спільного інституційного органу згідно з регламентом його роботи |
Четвертий етап (1 січня 2020 року - 31 грудня 2021 року) | |||||
Адаптація законодавства до правил ЄС згідно з положеннями глави 8 Угоди про асоціацію |
|||||
35. Запровадження процедур укладання договорів концесії згідно з принципами та положеннями Директиви 2014/24/ЄС , запровадження процедури інноваційного партнерства ( стаття 31 Директиви 2014/24/ЄС), визначення порядку проведення творчих конкурсів з проектування ( стаття 80 Директиви 2014/24/ЄС) |
Мінекономрозвитку | 2020 рік | державний бюджет, кошти донорів |
закріплення в законодавстві положень Директиви 2014/24/ЄС |
подання до Верховної Ради України нової редакції Закону України "Про публічні закупівлі" |
36. Запровадження технік та інструментів для електронних та складних закупівель згідно з положеннями Директиви 2014/24/ЄС ( статті 33-38 Директиви) |
-"- | -"- | -"- | -"- | -"- |
Розвиток інституційної структури та вдосконалення і оптимізація функцій контролюючих органів | |||||
37. Виконання функції технічної підтримки замовників шляхом надання послуг з маркетингових досліджень, з підготовки стратегій спільної закупівлі, юридичної та технічної підтримки процедур закупівлі, які проводяться як у рамкових угодах, так і за окремими процедурами індивідуальних замовників; запровадження закупівлі через організацію централізованої закупівлі (на основі рамкових угод та електронних сервісів) |
Мінекономрозвитку інші заінтересовані центральні органи виконавчої влади |
-"- | -"- | наявність професійної закупівельної організації, що забезпечить підвищення конкуренції, економію коштів та ефективність закупівель |
функціонування механізму централізованих закупівель розроблення Мінекономрозвитку методологічних рекомендацій для державних організацій-замовників та суб’єктів господарювання |
Навчання та професіоналізація у сфері публічних закупівель | |||||
38. Введення поняття "фахівець з публічних закупівель" |
Мінекономрозвитку Мінфін Мін’юст МОН |
2020 рік | державний бюджет, кошти донорів | професіоналізація сфери публічних закупівель | введення професії "фахівець з публічних закупівель" |
Міжнародне співробітництво у сфері публічних закупівель | |||||
39. Участь України в роботі Комітету СОТ з питань державних закупівель як Сторони Угоди СОТ про державні закупівлі , зокрема в переговорному процесі щодо приєднання нових Сторін |
Мінекономрозвитку МЗС Мін’юст |
2020-2021 роки | -"- |
виконання обов’язків Сторони Угоди СОТ про державні закупівлі |
участь представників України у засіданні Комітету СОТ з питань державних закупівель |
Координація та контроль за виконанням Стратегії розвитку системи публічних закупівель ("дорожньої карти") | |||||
40. Підготовка та надання необхідної інформації спільному інституційному органу щодо підтвердження виконання заходів, передбачених четвертим етапом цього плану заходів |
Мінекономрозвитку Антимонопольний комітет Мін’юст Мінфін інші заінтересовані центральні органи виконавчої влади |
-"- | -"- |
виконання обов’язків, передбачених статтею 154 Угоди про асоціацію |
підготовка звіту та подання його до спільного інституційного органу згідно з регламентом його роботи |
П’ятий етап (2022 рік) | |||||
Адаптація законодавства України до правил ЄС згідно з положеннями глави 8 Угоди про асоціацію |
|||||
41. Запровадження спеціальних правил використання електронних аукціонів, зарезервованих контрактів та інноваційного партнерства суб’єктами у сфері комунального господарства та можливості застосування динамічної системи закупівель ( статті 52 , 53 , 38 і 49 Директиви 2014/25/ЄС) |
Мінекономрозвитку Антимонопольний комітет Мін’юст Мінфін інші заінтересовані центральні органи виконавчої влади |
2022 рік | -"- |
закріплення в законодавстві положень Директиви 2014/25/ЄС |
розроблення та внесення змін до законодавства |
42. Запровадження необов’язкових правил щодо періоду неукладення договору про закупівлю ( статті 2.d.1 та 2.d.5 Директиви 92/13/ЄЕС із змінами) |
Мінекономрозвитку Антимонопольний комітет Мін’юст Мінфін |
2022 рік | державний бюджет, кошти донорів |
закріплення в законодавстві положень Директиви 92/13/ЄС , із змінами, внесеними Директивою 2007/66/ЄС |
розроблення та внесення змін до законодавства |
Розвиток електронних закупівель | |||||
43. Укладення та оплата договорів в електронному вигляді |
Мінекономрозвитку Мінфін Мін’юст інші заінтересовані центральні органи виконавчої влади |
2022 рік | -"- | забезпечення прозорості, відкритості, зручності на всіх стадіях закупівлі | наявність модуля та механізму для укладених договорів та їх оплати в електронному вигляді |
Міжнародне співробітництво у сфері публічних закупівель | |||||
44. Підготовка та надання необхідної інформації спільному інституційному органу щодо підтвердження виконання заходів, передбачених п’ятим етапом цього плану заходів | Мінекономрозвитку | -"- | -"- |
виконання обов’язків, передбачених статтею 154 Угоди про асоціацію |
підготовка звіту та подання його до спільного інституційного органу згідно з регламентом його роботи |