1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Договір


Договір
між Україною та Азербайджанською Республікою про економічне співробітництво на 2000-2009 роки
( Договір ратифіковано Законом N 2023-III від 05.10.2000 )
Україна та Азербайджанська Республіка, далі - Договірні Сторони,
керуючись Договором про дружбу, співробітництво і партнерство між Україною та Азербайджанською Республікою від 16 березня 2000 року,
виходячи з необхідності подальшого зміцнення і розвитку рівноправних та взаємовигідних торгово-економічних і виробничих відносин, надання їм довгострокового і сталого характеру, ефективного використання економічного і науково-технічного потенціалу двох держав і підвищення добробуту їхніх народів,
надаючи важливе значення гармонізації здійснення економічних реформ, створенню умов для поетапного переходу до вільного переміщення товарів, послуг, капіталів і робочої сили.
домовилися про таке:
Стаття 1
Договірні Сторони будуть здійснювати Програму довгострокового економічного співробітництва між Україною та Азербайджанською Республікою на 2000 - 2009 роки (далі - Програма).
Порядок фінансування Програми погоджується при необхідності по кожному з заходів Програми окремо.
Стаття 2
Економічне співробітництво Договірних Сторін здійснюється шляхом взаємодії між господарюючими суб'єктами незалежно від їхніх форм власності і підпорядкованості, з додержанням загальновизнаних норм міжнародного права і національного законодавства обох держав.
Договірні Сторони будуть створювати сприятливі умови для формування і реалізації спільних проектів і програм економічного співробітництва, сприяти розвитку виробничої кооперації, створенню спільних підприємств різних видів та форм власності, взаємної участі в приватизації, в інвестиційних проектах відповідно до національного законодавства обох держав.
Договірні Сторони будуть регулярно обмінюватись по головних напрямках соціально-економічних перетворень, структурної перебудови, щодо нормативно-правової бази в галузі зовнішньоекономічної діяльності, митно-тарифної та податкової політики, антимонопольного регулювання і, при необхідності, приймати двосторонні угоди в цих сферах.
Стаття 3
Кабінет Міністрів України і Уряд Азербайджанської Республіки за допомогою Спільної міжурядової українсько-азербайджанської комісії з питань економічного співробітництва будуть координувати виконання Програми, здійснювати поетапний контроль за її реалізацією і, у разі потреби, вносити до неї корективи.
Стаття 4
Хід виконання Програми якнайменше один раз на рік розглядається на засіданні Спільної міжурядової українсько-азербайджанської комісії з економічного співробітництва.
Стаття 5
Спори щодо тлумачення і застосування положень цього Договору підлягають врегулюванню шляхом консультацій і переговорів.
Стаття 6
До цього Договору можуть вноситися зміни і доповнення, які оформлюються протоколами, які є невід'ємними частинами цього Договору, і набувають чинності у відповідності до положень статті 8.
Стаття 7
Виконання положень цього Договору не зачіпає прав і обов'язків Договірних Сторін по інших міжнародних договорах і угодах, учасницями яких вони є.
Стаття 8
Цей Договір набуває чинності з дати одержання останнього письмового повідомлення, яке підтверджує виконання Договірними Сторонами внутрішньодержавних процедур, необхідних для набуття чинності Договору, і діє до 31 грудня 2009 року.
Кожна з Договірних Сторін може припинити дію цього Договору шляхом письмового повідомлення іншої Договірної Сторони. У цьому випадку Договір припиняє свою дію через 6 (шість) місяців з дати отримання такого повідомлення.
Припинення дії цього Договору не зашкоджує здійсненню проектів, які почали реалізовуватись згідно з Програмою до письмового повідомлення про припинення дії Договору.
Вчинено в м. Баку 16 березня 2000 року в двох примірниках, кожний українською, азербайджанською і російською мовами, при цьому всі тексти є автентичними.
У випадку виникнення розбіжностей в тлумаченні і виконанні цього Договору Договірні Сторони будуть звертатись до тексту, викладеному російською мовою.
За Україну За Азербайджанську Республіку
(підпис) (підпис)
Додаток
до Договору між Україною та
Азербайджанською Республікою
про економічне
співробітництво на
2000 - 2009 роки
Програма довгострокового економічного співробітництва між Україною та Азербайджанською Республікою на 2000 - 2009 роки
I. Стан і проблеми розвитку економічного співробітництва
Між Україною та Азербайджанською Республікою укладено більше 50 двосторонніх документів.
Основними у взаємовідносинах двох держав є Договір про дружбу і співробітництво, Договір про основи міждержавних відношень.
Для розширення зовнішньоекономічних відносин підписані міжурядові угоди: про вільну торгівлю, про виробничу кооперацію, про сприяння і взаємний захист інвестицій.
Розвитку двостороннього співробітництва сприяють угоди по таких напрямках співробітництва: митному, платіжному-розрахунковому, транспортному, військовому, зв'язку, по гуманітарних питаннях.
Таким чином, створена належна двостороння договірно-правова база на принципово нових основах, загальновизнаних правових механізмах. Це створює ефективні правові, економічні передумови для подальшого розвитку торгово-економічного і науково-технічного співробітництва між суб'єктами господарської діяльності на принципах ринкової економіки обох країн.
Водночас, радикальні зміни, що відбулися в економіці України та Азербайджанської Республіки після проголошення незалежності обома державами, становлення ринкових механізмів супроводжувалися ослабленням господарських і коопераційних зв'язків, значним падінням обсягів виробництва і скороченням взаємного товарообігу.
У умовах порушення раніше сформованих коопераційних зв'язків, погіршення фінансового становища підприємств, недосконалості системи взаєморозрахунків, несиметричності систем оподатковування погіршилася і структура товарообігу.
Недостатньо розвивалося одне з важливих напрямків розвитку співробітництва України та Азербайджанської Республіки в економічній сфері - створення спільних виробничих структур, які сприяють відновленню і розвитку коопераційних і технологічних зв'язків підприємств і галузей, зберіганню і більш ефективному використанню спеціалізації підприємств в галузі машинобудування, хімії, паливно-енергетичного і військово-промислового комплексів, мобілізації фінансових і інвестиційних ресурсів за допомогою створення фінансово-промислових груп. Правова основа для організації і діяльності таких структур у законодавчих актах України та Азербайджанської Республіки поки істотно відрізняється, що є серйозним гальмом на шляху їхнього створення.
Аналогічне становище склалося з розробкою довгострокових міждержавних цільових комплексних програм з вирішення проблем, що представляють взаємний інтерес, в галузі виробництва різноманітних видів, у тому числі технічно складної і наукомісткої продукції, у проведенні фундаментальних досліджень, в розвитку метрології та удосконаленні еталонної бази України і Азербайджанської Республіки.
При прояві взаємного інтересу українських і азербайджанських господарюючих суб'єктів до участі в акціонуванні підприємств, розташованих на територіях обох держав, і насамперед у таких галузях, як енергетика, чорна і кольорова металургія, переробна галузь агропромислового комплексу, текстильна промисловість через розходження в нормативно-правовій базі їхня участь у цьому процесі не одержує належного розвитку.
Між Україною та Азербайджанською Республікою не повністю врегульовані питання, пов'язані з узгодженням транзитних режимів, систем стягування місцевих податків, зборів і мит, недостатньо використовуються можливості взаємовигідного співробітництва в сфері торгового судноплавства, повітряного сполучення, трубопровідного транспорту.
Існуючі проблеми в економічних відношеннях потребують їхнього адекватного вирішення, вироблення довгострокової стратегії взаємовигідного економічного співробітництва на основі цієї Програми.
II. Цілі і задачі Програми
Програма розроблена з метою здійснення Україною та Азербайджанською Республікою на довгостроковій основі узгодженого комплексу заходів, у тому числі нормативно-правових, по наданню державного сприяння розвитку взаємовигідних економічних, науково-технічних та інших зв'язків між двома країнами, досягненню прогресу у виробничому співробітництві провідних галузей національних економік і щорічного росту на цій основі взаємного товарообігу, в тому числі транзиту товарів третіх сторін.
Для вирішення цих задач Програма передбачає взаємодію державних органів України та Азербайджанської Республіки по таких головних напрямках:
- спільне вишукування шляхів, що забезпечують розвиток економічного співробітництва, спрямованого на підняття економік обох держав в інтересах підвищення рівня життя населення;
- узгоджена взаємодія в здійсненні інституціональних перетворень при формуванні ринкової економіки держав;
- попередження, обмеження і припинення монополістичної діяльності і несумлінної конкуренції з боку господарюючих суб'єктів на території України та Азербайджанської Республіки;
- зближення концептуальних підходів у структурній перебудові економіки обох держав, створення господарюючим суб'єктам стимулів для розширення виробництва, збільшення інвестицій у його розвиток, впровадження досягнень в області науки і передових технологій, підвищення якості і конкурентоспроможності продукції, що випускається;
- сприяння розвитку малого і середнього підприємництва в обох країнах.
В процесі виконання Програми треба буде розв'язати такі задачі:
- зближення нормативно-правової бази в сфері регулювання зовнішньоекономічної діяльності, податкової системи і конкурентної політики, здійснення заходів для взаємного захисту національних товаровиробників, розвиток міжрегіонального співробітництва;
- формування окремих міждержавних проектів і програм економічного співробітництва, створення спільних підприємств різноманітних видів і форм власності, розвиток виробничої кооперації, активізація взаємної діяльності національних і іноземних інвесторів на території обох держав;
- використання потенціалу взаємодоповнення народногосподарських структур України та Азербайджанської Республіки (особливо по лінії обміну енергоресурсів на продукцію металургійного комплексу);
- ефективне використання і розвиток транспортних комунікацій і зв'язку;
- удосконалювання платіжно-розрахункових і кредитно-фінансових відношень;
- взаємодія в розвитку фондових ринків;
- впровадження систем: забезпечення безпеки економічних відношень; поширення інформації, необхідної для взаємовигідного економічного співробітництва;
- створення надійної системи страхування взаємних торгових, кредитних і інвестиційних ризиків.
III. Співробітництво в сфері економік
Даною Програмою намічається здійснити поглиблення співробітництва між Україною та Азербайджанською Республікою і закласти основу для подальшого розвитку двосторонніх економічних відношень.
Сторони будуть сприяти створенню рівновигідних правових умов для господарюючих суб'єктів обох держав.
Передбачається провести узгодження напрямків довгострокового співробітництва.
Основними стратегічними орієнтирами при цьому вважати:
- досягнення стабілізації виробництва та економічного росту;
- підвищення конкурентоспроможності продукції, розвиток експортного потенціалу сторін.
Сторонами будуть розглянуті пропозиції про створення спільних виробництв і розвиток існуючих галузей, про шляхи і форми пайової участі в забезпеченні цих галузей необхідними ресурсами, зберігання виробничого профілю підприємств, які мають ключове значення для економік. До таких виробництв насамперед відноситься паливно-енергетичний, агропромисловий, металургійний, хімічний комплекси, машинобудування, розвиток транспортних комунікацій.
Необхідно розвивати співробітництво обох країн у сфері транспортних, інжинірингових, банківських, туристичних послуг.
Важливим напрямком співробітництва між Україною та Азербайджанською Республікою є створення і функціонування Євро-Азіатського транспортного коридору, що є актуальним для подальшого розширення торгово-економічних відносин з країнами Європи та Азії.
Особливого значення набуває практичне вирішення питань, пов'язаних з розробкою і реабілітацією нафтогазових родовищ в Азербайджанському секторі Каспійського моря, а також на суші Азербайджану і створення багатоваріантної системи трубопроводів для транспортування каспійських енергоресурсів на світові ринки.
Головним у вирішенні цього питання є створення міжнародного консорціуму для здійснення українського нафтотранспортного проекту з залученням разом із провідними американськими, європейськими і прибалтійськими нафтогазовими компаніями підприємств України та Азербайджанської Республіки.
До головних напрямків, по яких пропонується координувати дії сторін у проведенні економічних реформ, відносяться:
- створення єдиної системи правового супроводу міждержавних економічних відношень;
- розробка і підписання міжурядових угод по здійсненню конкурентної політики, реалізація спільних дій по недопущенню монополістичної діяльності і несумлінної конкуренції, підтримці підприємництва;
- підготовка пропозицій по уніфікації правової бази по створенню фінансово-промислових груп і міжнаціональних корпорацій;
- збільшення потенціалу банківської системи та інших фінансових установ, створення спільних фінансових, страхових, лізингових та ін. інституцій;
- підготовка для внесення в законодавчі органи пропозицій по удосконаленню законодавств обох держав по захисту прав споживачів.
У зв'язку з важливістю питання транспортування через і/або в територію сторін вуглеводів, які належать їм або третім сторонам, створити на своїх територіях паритетні умови, включаючи податковий і тарифний режим для транзиту транспортування, перевалки, збереження, навантаження, розвантаження приймально-передавальних та інших операцій на своїх територіях, якщо інше не врегульовано міжурядовими угодами.
У рамках здійснення координації пріоритетних напрямків структурних змін економік обох країн передбачається розглянути концептуальні підходи до довгострокових програм структурної перебудови в економіці, які розробляються державами.
Перетворення, що мають бути здійснені в Україні та Азербайджанській Республіці, пов'язані з глибокою якісною перебудовою наявного виробничого потенціалу і торкаються інтересів обох держав.
Діючим механізмом проведення узгодженої структурної перебудови економіки України та Азербайджанської Республіки є створення спільних українсько-азербайджанських структур. Формування цих структур і, насамперед, у пріоритетних галузях і промислових комплексах, створює передумови для ефективного інвестування і міжгалузевого переливу капіталу, створення і розвитку раціональних коопераційних зв'язків, прискорення науково-технічного прогресу, нарощування експортного потенціалу, реалізації прогресивних структурних змін в економіці.
У цьому зв'язку будуть розглянуті пропозиції щодо спільного створення і розвитку структуроутворюючих виробництв, шляхів і форм участі в забезпеченні цих виробництв необхідними ресурсами, зберіганні виробничого профілю підприємств, що мають ключове значення в забезпеченні економічної безпеки України та Азербайджанської Республіки.
До таких виробництв відносяться насамперед паливно-енергетичний комплекс, машинобудування, електронна, легка, харчова, фармацевтична, мікробіологічна промисловість, хімічний комплекс.
З метою підвищення конкурентоспроможності продукції передбачається розгляд можливості зберігання і розвитку науково-технічного потенціалу і використання його в інтересах розвитку економік обох держав, створення для власних товаровиробників пріоритетних умов для виробництва і збуту продукції, сприяння росту платоспроможного попиту населення на продукцію підприємств обох держав, захист від несумлінної конкуренції, охорона авторського права і суміжних прав.
Сторони надають важливого значення співробітництву наукових, проектних і конструкторсько-технологічних організацій з метою ефективного використання існуючих наукових потенціалів обох сторін.
Головними напрямками співробітництва в інноваційній сфері буде розвиток технологій у:
- біотехнології для сільського господарства і виробництва медичних препаратів;
- у машинобудуванні - організація виробництва транспортних засобів, створення на території України та Азербайджану спільних підприємств по виробництву обладнання для нафтодобувної промисловості;
- у металургійній промисловості - виробництво труб нафтогазового асортименту, прогресивних профілів прокату, виробництво феросплавів і спеціальних сталей;
- у хімічній промисловості - виробництво добрив і засобів захисту рослин, каталізаторів, анілінофарбної продукції;
- у паливно-енергетичному комплексі - вирішення спільних проблем по транспортуванню енергоносіїв;
в галузі транспорту - розвиток міжнародних транспортних коридорів;
- в галузі зв'язку - співробітництво в реалізації проекту ТАЄ (Транс - Азія - Європейська оптико-волоконна кабельна система зв'язку);
- у метрології, стандартизації і сертифікації - спрощення процедур взаємного визнання результатів робіт по сертифікації, подальша гармонізація систем стандартизації, метрології і сертифікації шляхом впровадження міжнародних стандартів на продукцію, удосконалювання еталонної бази, звірення фізичних величин.
IV. Співробітництво в гуманітарній сфері
В Програмі передбачається подальше вдосконалювання правової бази при вирішенні спільних найважливіших проблем в області соціального захисту, включаючи соціальне забезпечення громадян, зайнятість, умови праці, запобігання нещасливих випадків на виробництві і фахових захворювань, гігієну праці шляхом укладення окремих угод.
В період реалізації Програми буде здійснюватися координація зусиль у розвитку взаємовигідного співробітництва в галузі охорони здоров'я і поліпшення санітарно-епідеміологічного стану, виробництва лікарських препаратів і медичної техніки, у сфері підготовки висококваліфікованих кадрів для різноманітних галузей і обміну фахівцями, ученими, аспірантами, стажистами і студентами, а також в галузі культури і мистецтва, молодіжних справ і спорту, санаторно-курортної справи і туризму.
Подальшого розширення отримає співробітництво в сфері захисту і поліпшення стану навколишнього середовища, раціонального і ресурсозберігаючого природокористування.
V. Розвиток торговельних відносин
Розвиток і поглиблення торгового співробітництва між Україною та Азербайджанською Республікою буде здійснюватися на базі режиму вільної торгівлі, поступового усунення торгово-технічних бар'єрів і непрямих нетарифних обмежень, зближення митних тарифів.
У процесі здійснення даної Програми будуть прийняті дійові заходи щодо подальшого розвитку лібералізації двосторонньої торгівлі за рахунок більш повної реалізації режиму вільної торгівлі, створення умов для взаємовигідної виробничої кооперації і налагодження прямих зв'язків між підприємствами України та Азербайджанської Республіки, спрямовані на збільшення випуску конкурентоспроможних видів продукції, ефективне комплексне використання сировинних ресурсів, розвиток імпортозамінюючих виробництв, здійснення міждержавних програм.
Сторони будуть сприяти зближенню підходів, які регламентують зовнішньоекономічну, фінансову та інші сфери діяльності суб'єктів малого підприємництва, розширенню їхніх ділових контактів, вирішенню питань реалізації спільних програм і проектів на багато- і двосторонній основі.
З метою створення сприятливих умов для руху транспортних засобів, товарів і пасажирів, передбачається поступовий і послідовний розвиток взаємодії митних, правоохоронних, прикордонних та інших органів на основі двосторонніх регламентуючих документів по таких напрямках:
- забезпечення свободи і недискримінаційних умов транзиту товарів;
- підвищення ефективності митного контролю при транзитних перевезеннях;
- з питань боротьби з митними правопорушеннями, особливо в сфері припинення незаконних перевезень наркотиків, зброї і боєприпасів, вибухових і отруйних речовин, інших матеріалів, небезпечних для здоров'я населення і навколишнього середовища;
- удосконалення програмного забезпечення митної справи;
- вироблення єдиних підходів до організації митного контролю за переміщенням підакцизних товарів;
- удосконалення митного контролю при поставках продукції в рамках виробничої кооперації господарюючих суб'єктів;
- вдосконалення митного контролю у відношенні об'єктів інтелектуальної і промислової власності.
Програмою передбачається розширення співробітництва в області взаємодії транспортних систем двох держав, маючи на увазі їх більш ефективне використання у взаємних перевезеннях вантажів, зниження транспортних витрат, проведення з цією метою узгодженої політики по розвитку і реконструкції систем транспорту.
Передбачається розробити і реалізувати спільні програми розвитку транспортної інфраструктури, сприяти взаємному розгляду податкової і тарифної політики в області транспорту, координувати дії транспортних служб у частині раціонального використання парку вагонів, контейнерів і цистерн, задіяних на перевезенні вантажів і пасажирів, в першу чергу в напрямку транспортних коридорів.
Спільна реалізація цієї задачі буде здійснюватися по таких напрямках:
- удосконалення нормативно-правової бази на основі реалізації існуючих двосторонніх і багатосторонніх угод в галузі транспорту, маючи на увазі її уніфікацію з нормативно-правовою базою ЄС;
- координація спільних дій по будівництву на території обох держав Євро-Азіатського транспортного коридору, у тому числі з залученням засобів українських і азербайджанських інвесторів, а також кредитів і капіталу третіх країн.
Організація і здійснення торгових відношень між країнами припускає активний обмін необхідною статистичною інформацією, і в першу чергу порівняння даних по зовнішній торгівлі. Передбачається обмін статистичними виданнями і публікаціями, методологічними матеріалами і розробками, програмами, а також досвідом проведення статистичних спостережень та інших видів збору інформації, узгодження принципів формування статистики зовнішньої торгівлі з урахуванням законодавства обох країн у цій області.
Будуть підготовлені пропозиції по створенню спільної інформаційної системи України та Азербайджанської Республіки для забезпечення відстеження стану ринків товарів і послуг обох країн, включаючи обсяги виробництва і споживання товарів та послуг, їхньої порівняльної кон'юнктури на внутрішньому і світовому ринках, використання при цьому міжнародних проектів оптико-волоконних кабельних систем зв'язку. Надання інформації в спільну інформаційну систему буде здійснюватися по узгодженому переліку показників відповідними відомствами України та Азербайджанської Республіки.
Подальший розвиток повинно одержати міжрегіональне співробітництво, найважливішим напрямком якого стане створення сприятливих умов для соціально-економічного підйому цих територій з урахуванням раніше сформованих міжрегіональних господарських зв'язків, зберігання звичаїв і духовних цінностей проживаючого в них населення.
Схвалено на третьому засіданні Спільної міжурядової українсько-азербайджанської комісії з питань економічного співробітництва від 19 травня 2000 року
Співголова Української частини Співголова Азербайджанської
Спільної міжурядової
українсько-азербайджанської азербайджансько-української
комісії з питань економічного комісії з питань
співробітництва,
Віце-прем'єр-міністр України перший заступник


Ю.Єхануров

частини Спільної міжурядової


економічного співробітництва,

Прем'єр-міністра
Азербайджанської Республіки
А.Аббасов
Заходи до програми
довгострокового економічного співробітництва між Україною та Азербайджанською Республікою на 2000 - 2009 роки
N
п/п
Зміст заходів Термін
виконання
Виконавці від
України Азербайджанської
Республіки
1 2 3 4 5
I. Основні напрямки економічного співробітництва
1.1. Програма спільних дій у сфері конкурентної
політики
2000 Антимонопольний комітет (АМК) Державний комітет з
антимонопольної політики і
підтримки підприємництва
1.2. Взаємодія митних, правоохоронних, прикордонних
та інших органів на базі двосторонніх
реґламентуючих документів по напрямках:
- забезпечення свободи і недискримінаційних
умов транзиту товарів;
- підвищення ефективності митного контролю при
транзитних перевезеннях;
- з питань боротьби з митними
правопорушеннями, особливо в сфері припинення
незаконних перевезень наркотиків, зброї і
боєприпасів, отруйних речовин, інших
матеріалів, небезпечних для здоров'я населення
і навколишнього середовища;
- удосконалення програмного забезпечення
митної справи;
- розробка єдиних підходів до організації
митного контролю за переміщенням підакцизних
товарів;
- удосконалення митного контролю при
постачаннях продукції в рамках виробничої
кооперації господарюючих суб'єктів;
- удосконалення митного контролю у відношенні
об'єктів інтелектуальної і промислової
власності.
2000 - 2009 Державна митна служба
(Держмитслужба)
Державний митний комітет
1.3. Співробітництво в реалізації проекту ТАЄ
(Транс - Азія - Європейська оптико-волоконна
кабельна система зв'язку).
2000 - 2003 Державний комітет зв'язку та
інформатизації
(Держкомзв'язку)
Міністерство зв'язку
(Мінзв'язку)
1.4. Розвиток маршруту Україна (Іллічівськ)
чорноморський пором - Грузія (Поті, Батумі) -
Азербайджан (Баку) каспійський пором -
Туркменистан (Туркменбаши), далі на Чарджоу -
Серахс - Мешхед (Іран) у рамках міжнародного
транспортного коридору (Європа - Кавказ -
Азія).
2000 - 2009 Міністерство транспорту
(Мінтранс)
Азжелдорога, Каспар
II. Розвиток договірно-правової бази
2.1. Підготовка проектів міждержавних та
міжурядових угод
2.1.1. Угода між Кабінетом Міністрів України та
Урядом Азербайджанської Республіки про
співробітництво в галузі охорони промислової
власності.
2000 Міністерство освіти і науки ДКНТ
2.1.2. Угода між Кабінетом Міністрів України та
Урядом Азербайджанської Республіки про
співробітництво в сфері охорони авторського
права і суміжних прав.
2000 Міністерство освіти і науки Агентство з авторських
прав
2.1.3. Договір про правову допомогу і правові
відносини в цивільних, сімейних і карних
справах між Україною та Азербайджанською
Республікою.
2000 - 2001 Міністерство юстиції
(Мін'юст)
Міністерство юстиції
(Мін'юст)
2.1.4. Угода між Кабінетом Міністрів України та
Урядом Азербайджанської Республіки про
співробітництво в галузі геодезії, картографії
і дистанційного зондування землі.
2000 - 2001 Міністерство екології та
природних ресурсів
Держкомгеодезія
2.1.5. Угода між Кабінетом Міністрів України та
Урядом Азербайджанської Республіки про
співробітництво в сфері карантину рослин.
2000 - 2002 Міністерство аграрної політики Державна інспекція по
карантину рослин
2.1.6. Угода між Кабінетом Міністрів України та
Урядом Азербайджанської Республіки про
співробітництво в області попередження
надзвичайних ситуацій і ліквідації їхніх
наслідків.
2000 - 2002 Міністерство з питань
надзвичайних ситуацій та у
справах захисту населення від
наслідків Чорнобильської
катастрофи (МНС)
Міноборони
(Штаб ГО)
2.1.7. Угода між Кабінетом Міністрів України та
Урядом Азербайджанської Республіки про
взаємовигідне співробітництво в галузі
стандартизації і сертифікації лікарських
засобів і виробів медичного призначення на
основі використання правил Належної Виробничої
Практики (GMP).
2000 - 2003 Міністерство охорони здоров'я
(МОЗ)
Міністерство охорони
здоров'я, Держстандарт
2.1.8. Угода між Кабінетом Міністрів України та
Урядом Азербайджанської Республіки про
співробітництво в галузі інформації.
2000 - 2009 Державний комітет інформаційної
політики, телебачення і
радіомовлення
ДКНТ, Азербайджанський
науково-дослідницький
інститут науково-технічної
інформації і
техніко-економічних
досліджень (АзНДІНТІ)
2.1.9. Угода між Кабінетом Міністрів України та
Урядом Азербайджанської Республіки про
співробітництво з питань конкурентної
політики.
2004 АМК, Міністерство закордонних
справ (МЗС), Міністерство
юстиції (Мін'юст), Міністерство
економіки (Мінекономіки),
Міністерство фінансів (Мінфін)
Державний комітет по
антимонопольній політиці і
допомоги підприємництву,
Міністерство торгівлі
(Мінторгівлі)
2.2. Підготовка проектів міжвідомчих угод
2.2.1. Угода про співробітництво між Міністерством
фінансів України і Міністерством фінансів
Азербайджанської Республіки.
2000 Мінфін, МЗС Міністерство фінансів
(Мінфін)
2.2.2. Угода між Державним комітетом статистики
України і Державним комітетом статистики
Азербайджанської Республіки про
співробітництво в області статистики.
2000 - 2001 Державний комітет статистики
(Держкомстат)
Державний комітет
статистики
(Держкомстат)
2.2.3. Угода між Міністерством аграрної політики
України і Міністерством сільського
господарства Азербайджанської Республіки про
співробітництво в сфері іспиту сортів рослин і
охорони селекційних досягнень.
2000 Міністерство аграрної політики Міністерство сільського
господарства
(Мінсільгосп)
2.2.4. Угода між Міністерством транспорту України і
Азербайджанською державною залізницею про
виробничу кооперацію і спеціалізацію
виробництва в галузі залізничного транспорту.
2000 - 2001 Міністерство транспорту
(Мінтранс)
Азербайджанська державна
залізниця
(Азжелдорога)
2.2.5. Угода з питань виробничої кооперації в галузі
морського транспорту.
2000 - 2001 Мінтранс Каспійське морське
пароплавство
(Каспар)
III. Співробітництво в окремих галузях економіки
3.1. Організація міжлабораторних порівняльних
іспитів продукції, що взаємно поставляється і
підлягає обов'язковій сертифікації в Україні
та Азербайджанській Республіці.
2000 - 2009 Державний комітет
стандартизації, метрології та
сертифікації
(Укрстандарт)
Аздержстандарт
3.2. Продовження робіт по реалізації проекту
будівництва 10 суден типу "ріка - море" для
Азербайджанської Республіки.
2000 - 2009 Державний комітет промислової
політики (Держпромполітики), АТ
"Київський
суднобудівельний-судноремонтний
завод"
Каспійське морське
пароплавство
(Каспар)
3.3. Створення на території України та Азербайджану
спільних підприємств по виготовленню
устаткування для нафтовидобувної
промисловості.
2000 - 2009 Держпромполітики, корпорація
"Тяжмашімпекс"
Держкомспецмашинобудування
і конверсії,
ДК "Азнефткімямаш"
3.4. Підготовка пропозицій по організації спільного
українсько-азербайджанського будівництва суден
з використанням можливостей судноремонтних
підприємств Азербайджанської Республіки.
2000 - 2005 Держпромполітики Каспар
3.5. Підготовка пропозицій по організації в
Азербайджанській Республіці спільного
виробництва по випуску та ремонту масляних
трансформаторів, які виготовляються
українськими підприємствами.
2000 - 2001 Держпромполітики, ВАТ
"Запоріжтрансформатор"
АТ "Гідромашсервіс", м.
Баку
3.6. За зверненням сторін співробітництво в
проведенні пошуково-розвідувальних робіт нафти
і газу.
2000 - 2009 Міністерство екології та
природних ресурсів
Державна нафтова компанія
(ДНКАР)
3.7. Розробка спільних програм і проектів по
організації комплексних океанографічних і
гідрографічних досліджень,
навігаційно-гідрографічного забезпечення
мореплавства.
2000 - 2001 Мінтранс Каспар
3.8. Обмін науково-технічною інформацією по
розробці та впровадженню в області розвитку
транспортних коридорів.
2000 - 2009 Мінтранс Азжелдорога, Каспар, ДК
"Азеравтонагліят", ДК
"АЗАЛ"
3.9. Розширення торгово-економічного
співробітництва в агропромисловому комплексі:
- вивчення ринку і визначення обсягів
щорічного експорту племінними ресурсами і
продовольчими товарами тваринного походження;
- по торгівлі зерном, насінним матеріалом
зернових, тютюном, овочевих і інших
сільськогосподарських культур і продукцією
консервної промисловості;
- відкриття представництв по торгівлі
продуктами харчування в ряді міст України та
Азербайджанської Республіки.
2000 - 2009 Міністерство аграрної політики Мінсільгосп, АТ
"Азерконтракт",
"Азертіфакт",
"Міндержмайна"
3.10. Розглянути можливість створення спільних
українсько-азербайджанських підприємств
агропромислового типу.
2000 - 2009 Міністерство аграрної політики Мінсільгосп
3.11. Завершення процесу взаємної перереєстрації
лікарських засобів, які виробляються
підприємствами України та Азербайджанської
Республіки.
2000 МОЗ Міністерство охорони
здоров'я
(МОЗ)
3.12. Організація спільних підприємств та інших
хіміко-фармацевтичних виробництв з
використанням сировини і науково-технічного
потенціалу двох країн по виробництву і
реалізації ліків.
2000 - 2009 ВАТ "Фармак", ЗАТ "Дарниця",
НПЦ "Борщагівський
хіміко-фармацевтичний завод
МОЗ, ДК "Азеркімя"
3.13. Відкриття на території Азербайджанської
Республіки (м. Баку) координаційного центру
(представництва і митно-ліцензійного складу)
постачання ліків з України в країни
Кавказького регіону.
2000 - 2002 МОЗ МОЗ
3.14. Розширення зв'язків в галузі хімічної
промисловості, обмін науковою і виробничою
інформацією, проведення робіт по впровадженню
нових технологій.
2000 - 2009 Держпромполітики ДК "Азеркімя"
3.15. Співробітництво адміністрацій зв'язку у
використанні спектра радіочастот для
телекомунікацій.
2000 - 2009 Держкомзв'язку Міністерство зв'язку
(Мінзв'язку)
3.16. По зверненню сторін проведення повного
комплексу геологорозвідувальних робіт,
починаючи з геологічної зйомки, пошуків і
закінчуючи розвідкою і підготовкою родовищ до
промислового освоєння.
2000 - 2009 Міністерство екології та
природних ресурсів
Державний комітет геології
(Держкомгеологія)
3.17. Розробка системи інформаційного обміну в
області антимонопольного регулювання.
2000 - 2003 АМК Державний комітет з
антимонопольної політики і
підтримки підприємництва
3.18. Обмін статистичною інформацією, виданнями і
публікаціями про соціально-економічний стан
країн і методологічними розробками в області
статистики.
2000 - 2009 Державний комітет статистики
(Держкомстат)
Державний комітет
статистики
(Держкомстат)
3.19. Проведення двосторонніх консультацій з питань
статистики зовнішньої торгівлі товарами і
послугами.
2000 - 2009 Держкомстат, Держмитслужба Держкомстат, Державний
митний комітет
3.20. Обмін науково-технічною інформацією по
розробкам і впровадженню в житлово-цивільне
будівництво нових теплоефективних
сейсмостійких архітектурно-будівельних систем
з метою застосування їх на
сейсмічнонебезпечних територіях.
2000 - 2009 Держбуд, Київський зональний
науково-дослідний інститут
експериментального проектування
(КиївЗНДІпроект), Кримський
науково-досл. проекти. ін-т
(КримНДХпроект)
Держбуд
3.21. Обмін досвідом і інформацією про розробку
законодавчих актів у сфері містобудування,
нових підходів, напрямків реформування
нормативної бази, підготовки нових державних
будівельних норм по плануванню і забудові
територій населених пунктів.
2000 - 2009 Держбуд Держбуд, виконавча влада
м. Баку
3.22. Співробітництво з питань формування державної
політики розвитку житлового будівництва,
експлуатації та утримання житлового фонду.
2000 - 2004 Держбуд Держбуд, виконавча влада
м. Баку, Комітет по
житлово-комунальному
господарству
(Жилкомгосп)
3.23. Проектування і надання технічної допомоги в
створенні технології виробництва віконного
скла та інших виробів зі скла.
2000 - 2002 Корпорація "Укрбудматеріали",
УкрГІС
Держбуд, АТ "Хазар"
3.24. Співробітництво в області геологічних робіт по
розвідці корисних копалин для виробництва
нерудних будівельних і оздоблювальних
матеріалів з натурального каменю.
2000 - 2005 Корпорація "Укрбудматеріали" Державний комітет геології
(Держкомгеологія)
3.25. Вивчення проблем будівництва і надійності
експлуатації споруджень на територіях з
просадочними грунтами в сейсмічно небезпечних
регіонах.
2000 - 2003 Держбуд, Науково-дослідний
інститут будівельних
конструкцій (НДІБК)
Держбуд
3.26. Відновлення експлуатаційної надійності
будівель і споруджень, які мають неприпустимі
крени і деформації.
2000 - 2005 Держбуд, НДІБК Держбуд
3.27. Розробка і впровадження технологій і
виробництва попередньо ізольованих
пінополіуретанових труб для теплових мереж.
2000 Держбуд Держбуд, АТ "Азенерго",
виконавча влада м. Баку,
Жилкомгосп
3.28. Співробітництво в області реставрації і
охорони пам'ятників архітектури
2000 - 2009 Держбуд, корпорація
"Укрреставрація"
Мінкультури
3.29. Розробка перспективних технологій і пристроїв
для освоєння нафтових і газових свердловин.
2000 - 2009 Міністерство освіти і науки,
Науково-виробниче підприємство
(НПП) "Прикарпаттянафтогаз",
ГНПП "НІЦА" і "ПАС", НПК
"Київський інститут
автоматики"
Держкомспецмашинобудування
і конверсії, ГНКАР, ГКНТ,
"АзНДПІНафта", Державна
нафтова академія, ДК
Азнефткімямаш, ДерНДПІ
"Гіпроморнафтогаз", НПО
"Нафтогазавтомат",
Інститут кібернетики АН,
НПЦ "Агромеханіка", НПО
"Інформатика",
Гянджинський центр науки і
техніки
3.30. Розробка пристрою для безупинного контролю за
утриманням води і домішок у нафтопродуктах, що
транспортуються трубопроводом.
2000 - 2009 Міністерство освіти і науки,
Науково-виробниче підприємство
(НПП)
"Прикарпаттянафтогаз", ГНПП
"НІЦА" і "ПАС", НПК "Київський
інститут автоматики"
Держкомспецмашинобудування
і конверсії, ГНКАР, ГКНТ,
"АзНДПІНафта", Державна
нафтова академія, ДК
Азнефткімямаш, ДерНДПІ
"Гіпроморнафтогаз", НПО
"Нафтогазавтомат",
Інститут кібернетики АН,
НПЦ "Агромеханіка", НПО
"Інформатика",
Гянджинський центр науки і
техніки
3.31. Розробка і впровадження енергозберігаючих
мікропроцесорних систем керування
електроприводами технологічних пристроїв і
агрегатів.
2000 - 2009 Міністерство освіти і науки,
НВП "Прикарпаттянафтогаз", ДНПП
"НІЦА" і "ПАС", НПК "Київський
інститут автоматики"
ДКНТ, ГНКАР,
"АзНДПІНафта",
Держкомспецмашинобудування
і конверсії, Державна
нафтова академія, ГК
Азнафткімямаш, ДержНДВІ
"Гіпроморнафтогаз", НВО
"Нафтогазавтомат",
Інститут кібернетики АН,
НПЦ "Агромеханіка", НПО
"Інформатика",
Гянджинський центр науки і
техніки
3.32. Використання мікрохвильових технологій для
обробки харчових продуктів, сушки тютюну,
деревини твердих порід.
2000 - 2009 - " - - " -
3.33. Розробка прикладних комп'ютерних програм для
розвідки нафтових, газових і газоконденсатних
родовищ.
2000 - 2009 Міністерство освіти і науки,
НВП "Прикарпаттянафтогаз", ДНПП
"НІЦА" і "ПАС", НПК "Київський
інститут автоматики"
ДКНТ, ГНКАР,
"АзНДПІНафта", Державна
нафтова академія, ГК
"Азнафткімямаш", ДержНДПІ
"Гіпроморнафтогаз", НВО
"Нафтогазавтомат",
Інститут кібернетики АН,
НПО "Інформатика",
Гянджинський центр науки і
техніки
3.34. Розробка технології і устаткування для збору
нафтопродуктів з водяної поверхні.
2000 - 2009 Міністерство освіти і науки,
НВП "Прикарпаттянафтогаз", ДНПП
"НІЦА" і "ПАС", НПК "Київський
інститут автоматики"
Держкомспецмашинобудування
і конверсії, ДКНТ, ГНКАР,
"АзНДПІНафта", Державна
нафтова академія, ГК
"Азнафткімямаш", ДержНДПІ
"Гіпроморнафтогаз", НВО
"Нафтогазавтомат",
Інститут кібернетики АН,
НПО "Інформатика",
Гянджинський центр науки і
техніки
3.35. Розробка та експлуатація радіофізичного
комплексу для оперативного виявлення нафтових
забруднень морської поверхні.
2000 - 2009 Держпромполітики,
Науково-дослідний інститут
нових фізичних і прикладних
проблем (м. Київ)
Держкомспецмашинобудування
і конверсії, ДКНТ, ДНКАР
3.36. Створення технологій і оснащень для переробки
промислових, побутових і сільськогосподарських
відходів з вилученням корисних компонентів.
2000 - 2009 Держпромполітики Жилкомгосп, виконавча
влада м. Баку
3.37. Розробка та освоєння на Азербайджанському
трубному заводі технологій виробництва труб
різноманітного асортименту.
Виробництво труб, які використовуються в
будівництві і народному господарстві та
користуються попитом у населення, а також
збільшення частки прокату труб для
водопостачання і газифікації.
2000 - 2009 Держпромполітики, Державний
трубний інститут (м. Дніпропет-
ровськ)
АТ "Азербору"
3.38. Розробка і впровадження прогресивних
технологій переробки металобрухту і відходів
кольорових металів з метою виробництва
продукції з кольорових металів і сплавів для
задоволення потреб електронної,
електротехнічної, нафтохімічної, військової та
ін. галузей промисловості України та
Азербайджанської Республіки.
2000 - 2005 Держпромполітики, Інститут
кольорових металів (м. Донецьк)
Держкомспецмашинобудування
і конверсії, ДК
"Металургія",
Мінекономіки, ДКНТ
3.39. Співробітництво в області екологічної
політики.
2000 - 2009 Міністерство екології природних
ресурсів
Держкомекологія, ДНКАР,
ВАТ "Азергаз",
"Азеренержі"
3.40. Обмін досвідом впровадження економічних
механізмів природокористування і
природоохорони та у сфері оцінки впливу
людської діяльності на навколишнє середовище.
2000 - 2009 Міністерство екології і
природних ресурсів
Держкомекологія, ДНКАР,
"Азергаз", "Азеренержі",
Інститут нафтохімічних
процесів Академії Наук
3.41. Взаємодія в області гігієнічної оцінки
потенційно небезпечної продукції: однакові
вимоги і показники продукції, взаємовигідна
система нагляду, спільна розробка та
експертиза міждержавних нормативів в області
охорони здоров'я, розробка та узгодження
процедури гігієнічної сертифікації продукції.
2000 - 2009 Міністерство охорони здоров'я
(МОЗ)
Міністерство охорони
здоров'я
(МОЗ)
3.42. Співробітництво в області реєстрації
імунобіологічних препаратів.
2000 - 2009 МОЗ МОЗ
3.43. Санаторно-курортне лікування громадян
Азербайджанської Республіки, хворих
туберкульозом і дітей з різноманітними
захворюваннями органів і систем на
госпрозрахунковій основі.
2000 - 2009 МОЗ МОЗ
3.44. Введення сторонами механізму надання екстреної
медичної допомоги громадянам Азербайджанської
Республіки, що тимчасово перебувають на
території України, і громадянам України, що
тимчасово перебувають на території
Азербайджанської Республіки, на основі
страхування, відповідно до чинного
законодавства країни перебування.
2001 - 2009 МОЗ МОЗ
3.45. Проведення днів культури України в
Азербайджанській Республіці і днів культури
Азербайджанської Республіки в Україні.
2000 - 2009 Міністерство культури і
мистецтв
(Мінкультури)
Мінкультури
3.46. Сприяння зберіганню і розвитку культурних
зв'язків між Україною та Азербайджанською
Республікою, співробітництво в сфері
театрального, образотворчого, музичного,
естрадного, циркового мистецтва і
кінематографії.
постійно Мінкультури Мінкультури "Азкіновідіо"
3.47. Співробітництво в сфері туризму. Відкриття
туристичних представництв на території
партнера.
2000 - 2003 Державний комітет молодіжної
політики, спорту і туризму
(Держкомспорту)
Рада по іноземному
туризму
3.48. Здійснення комплексу організаційних і
фінансових заходів щодо пріоритетного розвитку
видів туризму, які користуються попитом на
туристичному ринку обох країн.
2000 - 2003 Держкомспорту Рада по іноземному
туризму
3.49. Розширення взаємної участі в
рекламно-інформаційних і науково-практичних
заходах: конференціях, семінарах, симпозіумах,
біржах, салонах, ярмарках, виставках та ін.,
розвиток на цій базі конгресового туризму.
2000 - 2009 Держкомспорту Рада по іноземному
туризму
3.50. Розвиток співробітництва в рамках міжнародних
організацій і асоціацій, зокрема
Чорноморського економічного співробітництва
(ЧЕС) і Всесвітньої туристичної організації
(ВТО).
2000 - 2009 Держкомспорту Рада по іноземному
туризму
3.51. Сприяння встановленню і розвитку ділових
контактів між суб'єктами малого
підприємництва.
2000 - 2009 Державний комітет України з
питань регуляторної політики та
підприємництва
(Держкомпідприємництва)
Держкомітет з
антимонопольної політики і
допомоги підприємництву
3.52. Зближення нормативно-правової бази обох країн,
що реґламентує діяльність суб'єктів малого
підприємництва з урахуванням правових
стандартів ЄС.
2000 - 2005 Держкомпідприємництва,
Мінекономіки
Держкомітет з
антимонопольної політики і
допомоги підприємництву
3.53. Надання допомоги при створенні міждержавних і
національних інфраструктур для підтримки
малого підприємництва.
2000 - 2009 Держкомпідприємництва Держкомітет з
антимонопольної політики і
допомоги підприємництву
3.54. Співробітництво в області підготовки кадрів
для малого і середнього підприємництва.
2000 - 2009 Держкомпідприємництва Держкомітет з
антимонопольної політики і
допомоги підприємництву
3.55. Розгляд можливості створення Торгового дому
"Україна - Азербайджан".
2000 Українська спілка промисловців
і підприємців (УСПП),
Держкомпідприємництва, МЗС
Мінторгівлі, АТ
"Азерконтракт", виконавча
влада м. Баку
3.56. Сприяти створенню спільних малих і середніх
підприємств в рамках міждержавних проектів і
програм економічного співробітництва.
2000 - 2009 Держкомпідприємництва Держкомітет з
антимонопольної політики і
допомоги підприємництву
3.57. Проведення спеціальних геоекологічних
досліджень з створенням і введенням
моніторингу геоекологічного середовища в
конкретних регіонах із значними
агломераціями.
2000 - 2009 Міністерство екології та
природних ресурсів
Держкомгеології,
Держкомекології,
Держкомгідрометеорологія
3.58. Проведення роботи по розвитку співробітництва
в галузі інвестиційно-будівельної діяльності,
яка передбачає створення спільних проектів, у
тому числі по розвитку матеріально-технічної
бази будівництва, експорту та імпорту
матеріалів, визнанню ліцензій і сертифікатів,
проведенню конференцій і семінарів, обміну
інформацією і нормативними документами.
2000 - 2009 Державний комітет будівництва,
архітектури та житлової
політики
(Держбуд)
Державний комітет
будівництва
(Держбуд)
3.59. Відпрацювання та реалізація напрямків
співробітництва по вирішенню питань:
- теплопостачання населених пунктів
(будівництво, реконструкція джерел тепла);
- виробництва та постачання енергозберігаючого
обладнання для збільшення потужності
котельних, центральних теплових пунктів і
автономних джерел тепла;
- утилізації тепла вихлопних газів та економії
енергоресурсів при виробництві теплової
енергії;
- захисту теплових мереж від внутрішньої
корозії.
2000 - 2009 Держбуд, Держпромполітики,
Мінпаливенерго
Держбуд, АТ "Азеренерго",
виконавча влада м. Баку,
Житлокомунгосп
3.60. Співробітництво в галузі виявлення, утилізації
та захоронення радіоактивних відходів,
визначення ступеню забруднення річок Кура,
Аракс та інших водних ресурсів на території
Азербайджанської Республіки.
Міністерство екології та
природних ресурсів
Держкомекології,
Держтехнагляд,
спецкомбінат "Ізотоп"
IV. Співробітництво у вирішенні регіональних
проблем
4.1. Розвиток співробітництва підприємств України
та Азербайджанської Республіки на
реґіональному рівні з використанням
можливостей регіональних торгово-промислових
палат України та Азербайджанської Республіки в
рамках Угоди про співробітництво між Торгово-промисловою палатою України і Торгово-промисловою палатою Азербайджанської Республіки від 24.03.97
.
2000 - 2009 Торгово-промислова палата
(ТПП)
Торгово-промислова палата
(ТПП)
V. Військово-технічне співробітництво
5.1. Розширення співробітництва між ремонтними
підприємствами сторін у питаннях модернізації
та освоєння нових технологій ремонту
військової техніки і озброєння.
2000 - 2009 Міноборони Міноборони
5.2. Проведення спільних розробок і обмін технічною
документацією з питань перевірки, ремонту і
продовження термінів технічної придатності
військової техніки.
2000 - 2009 Міноборони Міноборони
5.3. Підготовка і перепідготовка фахівців Збройних
Сил Азербайджанської Республіки з питань
озброєння і військової техніки.
2000 - 2009 Міноборони Міноборони
5.4. Участь в науково-технічній кооперації при
розробці і виробництві озброєння і військової
техніки.
2000 - 2009 Міноборони Міноборони

................
Перейти до повного тексту