1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
12.04.2023 № 418
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
05 травня 2023 р.
за № 746/39802
Про деякі питання нормативного забезпечення вступних випробувань, що проводяться з використанням організаційно-технологічних процесів здійснення зовнішнього незалежного оцінювання для вступу на другий (магістерський) рівень вищої освіти
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 148 від 08.02.2024 )
Відповідно до статті 57-1 Закону України "Про освіту", частини десятої статті 44, абзаців третього, п’ятого частини першої статті 45 Закону України "Про вищу освіту", пункту 1, підпункту 3 пункту 11 Загального порядку проведення зовнішнього незалежного оцінювання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 серпня 2004 року № 1095 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 листопада 2021 року № 1232), пункту 8 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 630, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити такі, що додаються:
1) Порядок організації та проведення вступних випробувань, що проводяться з використанням організаційно-технологічних процесів здійснення зовнішнього незалежного оцінювання для вступу на другий (магістерський) рівень вищої освіти;
2) Вимоги до використання приміщень закладів освіти для проведення вступних випробувань, що проводяться з використанням організаційно-технологічних процесів здійснення зовнішнього незалежного оцінювання для вступу на другий (магістерський) рівень вищої освіти.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства освіти і науки України від 05 квітня 2019 року № 441 "Про затвердження Порядку організації та проведення вступних випробувань, що проводяться з використанням організаційно-технологічних процесів здійснення зовнішнього незалежного оцінювання для вступу на другий (магістерський) рівень вищої освіти", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 26 квітня 2019 року за № 446/33417.
3. Директорату фахової передвищої, вищої освіти (Шаров О.) забезпечити подання цього наказу в установленому законодавством порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Департаменту забезпечення документообігу, контролю та інформаційних технологій (Єрко І.) зробити відмітки у справах архіву.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Вітренка А.
6. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

Міністр

О. Лісовий
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти
і науки України
12 квітня 2023 року № 418
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
05 травня 2023 р.
за № 746/39802
ПОРЯДОК
організації та проведення вступних випробувань, що проводяться з використанням організаційно-технологічних процесів здійснення зовнішнього незалежного оцінювання для вступу на другий (магістерський) рівень вищої освіти
( У тексті цього Порядку слово "письмовій" замінено словом "паперовій"; слова "в комп’ютерній формі" замінено словами "у формі комп’ютерного тестування" згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 148 від 08.02.2024 )
I. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає процедуру організації та проведення вступних випробувань, що проводяться з використанням організаційно-технологічних процесів здійснення зовнішнього незалежного оцінювання для вступу на другий (магістерський) рівень вищої освіти (далі - вступні випробування).
Вступними випробуваннями в контексті цього Порядку є:
єдине фахове вступне випробування - форма вступного випробування для вступу на навчання для здобуття ступеня магістра на основі здобутого ступеня вищої освіти бакалавра, магістра (освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста), яка передбачає оцінювання рівня підготовленості вступника до здобуття ступеня магістра з певної спеціальності (групи спеціальностей) з використанням організаційно-технологічних процесів здійснення зовнішнього незалежного оцінювання (предметне тестування);
єдиний вступний іспит - форма вступного випробування для вступу на навчання для здобуття ступеня магістра на основі здобутого ступеня вищої освіти бакалавра, магістра (освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста), яка передбачає оцінювання рівня загальної підготовленості вступника до здобуття ступеня магістра з використанням організаційно-технологічних процесів здійснення зовнішнього незалежного оцінювання (тестування загальної навчальної компетентності та тестування з іноземної мови (англійської, німецької, французької, іспанської на вибір вступника)).
2. Дія цього Порядку поширюється на:
1) заклади вищої освіти (їх структурні підрозділи), наукові установи, що здійснюють прийом на навчання за ступенем вищої освіти магістра (далі - заклади вищої освіти);
2) приймальні комісії закладів вищої освіти, відбіркові комісії (за потреби) (далі - приймальні комісії);
3) осіб, які бажають брати участь у конкурсному відборі на навчання для здобуття ступеня магістра (далі - вступники);
4) Український центр оцінювання якості освіти (далі - Український центр);
5) регіональні центри оцінювання якості освіти (далі - регіональні центри);
6) Державне підприємство "Інфоресурс" як технічного адміністратора Єдиної державної електронної бази з питань освіти (далі - ДП "Інфоресурс");
7) Державну установу "Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти" (далі - Науково-методичний центр ВФПО);
8) структурні підрозділи з питань освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій (далі - обласні органи управління освітою);
9) робочу групу з питань методичного, організаційного та аналітичного забезпечення єдиного фахового вступного випробування з використанням організаційно-технологічних процесів здійснення зовнішнього незалежного оцінювання для вступу на другий (магістерський) рівень вищої освіти (далі - робоча група). До складу робочої групи входять підгрупа із загально-методичних та координаційних питань і підгрупи зі змісту єдиного фахового вступного випробування, а також підгрупи з предметних блоків єдиного фахового вступного випробування (далі - підгрупи);
10) фахову(і) комісію(ї) з питань оцінювання виконання завдань єдиного фахового вступного випробування (далі - фахові комісії);
11) апеляційну комісію при Українському центрі (далі - апеляційна комісія);
12) регламентні комісії при регіональних центрах (далі - регламентні комісії);
13) предметні фахові комісії з питань оцінювання виконання завдань (блоків завдань) єдиного вступного іспиту при Українському центрі (далі - предметні фахові комісії).
3. Спрямованість екзаменаційних робіт єдиного фахового вступного випробування (предметних тестів) визначає Міністерство освіти і науки України.
4. Вступні випробування проводяться в паперовій (бланковій) формі та/або у формі комп’ютерного тестування.
( Пункт 4 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 148 від 08.02.2024 )
II. Права та обов’язки вступників
1. Вступник має право на:
1) доступ до інформації про:
правила прийому до закладів вищої освіти України;
програми єдиного вступного іспиту;
програм предметних тестів єдиного фахового вступного випробування;
форми завдань єдиного вступного іспиту;
форми завдань єдиного фахового вступного випробування;
строки та порядок проведення вступних випробувань;
час і місце проведення вступних випробувань;
використання в пункті проведення зовнішнього незалежного оцінювання, у якому проводяться вступні випробування (далі - пункт тестування), технічних пристроїв, необхідних для контролю за проведенням вступного випробування;
порядок визначення, спосіб і час офіційного оголошення результатів вступних випробувань;
2) виконання екзаменаційних робіт, розроблених згідно з відповідними програмами;
3) ввічливе та неупереджене ставлення до себе з боку осіб, відповідальних за організацію та проведення вступних випробувань;
4) безпечні умови під час проходження вступних випробувань у пункті тестування;
5) оскарження процедури проведення вступних випробувань у пункті тестування, рішень, прийнятих щодо нього регламентною комісією, та результатів вступних випробувань, проведених у паперовій (бланковій) формі (апеляцію);
6) отримання зошита(ів) із завданнями екзаменаційної роботи, з яким(и) вступник працював, після завершення часу, відведеного на виконання завдань екзаменаційної роботи.
2. Вступник зобов’язаний:
1) ознайомитися з цим Порядком та правилами прийому до вибраного(их) закладу(ів) вищої освіти перед реєстрацією для проходження вступних випробувань;
2) зареєструватися для проходження вступних випробувань та отримати екзаменаційний листок (додаток 1) у приймальній комісії одного з вибраних закладів вищої освіти з метою участі в конкурсному відборі для вступу для здобуття ступеня вищої освіти магістра;
3) своєчасно прибути до пункту тестування з документом, що посвідчує особу (серія (за наявності) та номер якого зазначені в екзаменаційному листку), та екзаменаційним листком;
4) дотримуватися вимог цього Порядку;
5) ввічливо ставитися до вступників і працівників пункту тестування;
6) виконувати вказівки та вимоги працівників пункту тестування щодо процедури проходження вступних випробувань;
7) після завершення часу, відведеного для виконання екзаменаційної роботи, повернути працівникам пункту матеріали вступного випробування;
8) виконувати екзаменаційну роботу на робочому місці, визначеному Українським центром;
9) виконувати та оформлювати екзаменаційну роботу згідно з правилами, зазначеними в зошиті із завданнями (у разі проведення вступного випробування в паперовій (бланковій) формі;
10) виконувати екзаменаційну роботу згідно з правилами, розміщеними для ознайомлення в програмному засобі, з використанням якого проводиться вступне випробування (у разі проведення вступного випробування у формі комп’ютерного тестування);
11) дотримуватися запроваджених протиепідемічних заходів під час проходження вступних випробувань у разі перебування в пункті тестування, розташованому на території, на якій у порядку, визначеному законодавством, встановлено карантин.
3. Вступнику заборонено:
1) приносити до пункту тестування небезпечні предмети та речовини, що становлять загрозу для життя і здоров’я людини;
2) використовувати в пункті тестування засоби зв’язку, пристрої зчитування, обробки, збереження та/або відтворення інформації, а також окремі елементи, які можуть бути складовими частинами відповідних технічних засобів чи пристроїв, друковані або рукописні матеріали, інші засоби, предмети, прилади (крім дозволених виробів медичного призначення, про наявність яких вступник повинен повідомити працівників пункту тестування до початку виконання екзаменаційної роботи);
3) псувати майно закладу, у приміщенні якого розміщено пункт тестування, чи майно осіб, які перебувають у пункті тестування;
4) протягом часу, відведеного для виконання екзаменаційної роботи:
порушувати правила виконання екзаменаційної роботи, розміщені для ознайомлення в програмному засобі, з використанням якого проводиться вступне випробування (у разі проведення вступного випробування у формі комп’ютерного тестування);
спілкуватися з іншими вступниками, передавати їм будь-які предмети та/або матеріали;
заважати іншим вступникам виконувати екзаменаційну роботу;
мати при собі засоби зв’язку, пристрої зчитування, обробки, збереження та/або відтворення інформації, а також окремі елементи, які можуть бути складовими частинами відповідних технічних засобів чи пристроїв, друковані або рукописні матеріали, інші засоби, предмети, прилади (крім дозволених виробів медичного призначення, про наявність яких вступник повинен повідомити працівників пункту тестування до початку виконання екзаменаційної роботи);
копіювати завдання, виносити зошит(и) із завданнями (його (їх) частину(и)) та/або бланки відповідей із аудиторії, у якій відбувається тестування;
користуватися ресурсами мережі Інтернет, що не передбачені процедурою вступного випробування;
5) персоналізувати бланки відповідей (у разі проведення вступного випробування в паперовій (бланковій) формі);
6) залишати пункт тестування до завершення виконання ним екзаменаційної роботи.
4. У разі порушення вимог, передбачених підпунктами 4-6, 8 пункту 2 та підпунктами 1-4 пункту 3 цього розділу, вступник на вимогу осіб, відповідальних за організацію роботи пункту тестування, повертає матеріали вступних випробувань та залишає пункт тестування.
5. Для вступників з особливими освітніми потребами, зумовленими станом здоров’я, під час проходження вступного випробування в паперовій (бланковій) формі створюються особливі (спеціальні) умови, зазначені в Переліку особливих (спеціальних) умов, що створюються для осіб з особливими освітніми потребами в пунктах проведення зовнішнього незалежного оцінювання, затвердженому наказом Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України від 29 серпня 2016 року № 1027/900, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2016 року за № 1708/29838, за кодами 0101-0104, 0201-0203, 0206, 0301-0306, 0401, 0501, 0601, 0701, 0702.
6. Для вступників з особливими освітніми потребами, зумовленими станом здоров’я, під час проходження вступного випробування у формі комп’ютерного тестування створюються особливі (спеціальні) умови, зазначені в Переліку особливих (спеціальних) умов, що створюються для осіб з особливими освітніми потребами в пунктах проведення зовнішнього незалежного оцінювання, затвердженому наказом Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України від 29 серпня 2016 року № 1027/900, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2016 року за № 1708/29838, за кодами: 0101, 0103, 0104, 0202, 0203, 0206, 0301, 0304, 0306, 0401, 0501, 0601, 0701, 0702. Для вступників, які потребують створення умови за кодом 0204, надається можливість змінювати масштаб зображення на екрані під час проходження комп’ютерного тестування.
( Абзац перший пункту 6 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 148 від 08.02.2024 )
Технологія проведення вступних випробувань у формі комп’ютерного тестування не потребує створення умов за кодами 0102, 0105, 0201.
( Абзац другий пункту 6 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 148 від 08.02.2024 )
7. Для вступників з особливими освітніми потребами, зумовленими станом здоров’я, під час проходження вступного випробування створюються інші особливі (спеціальні) умови, що не зазначені в пунктах 5 (у разі проведення вступного випробування в паперовій (бланковій) формі), 6 (у разі проведення вступного випробування у формі комп’ютерного тестування) цього розділу, створення яких з урахуванням форми та технології проведення вступного випробування, а також матеріально-технічних можливостей пунктів тестування підтвердила регламентна комісія.
III. Суб’єкти організації та проведення вступних випробувань
1. Суб’єктами проведення вступних випробувань є:
1) Міністерство освіти і науки України;
2) заклади вищої освіти;
3) приймальні комісії;
4) Український центр;
5) регіональні центри;
6) ДП "Інфоресурс";
7) Науково-методичний центр ВФПО;
8) обласні органи управління освітою.
2. У процесі проведення вступних випробувань Міністерство освіти і науки України:
1) забезпечує координацію діяльності суб’єктів проведення вступних випробувань на всіх етапах їх підготовки, організації та проведення;
2) затверджує склад робочої групи (підгруп);
3) затверджує склад фахових комісій;
4) організовує діяльність робочої групи (підгруп) та фахових комісій;
5) визначає процедуру укладення тестових завдань єдиного фахового вступного випробування, у тому числі визначає установу(и) (організацію(ї)), яка(і) формує(ють) базу тестових завдань для проведення єдиного фахового вступного випробування та бере(уть) участь у формуванні тесту, а також, якщо тестування проводиться в паперовій (бланковій) формі, у підготовці сигнальних примірників зошитів із завданнями єдиного фахового вступного випробування та бланків відповідей;
6) проводить інформаційно-роз’яснювальну роботу серед громадськості з питань організації та проведення вступних випробувань, видає відповідні інформаційні матеріали;
7) контролює здійснення закладами вищої освіти повноважень щодо підготовки, організації та проведення вступних випробувань;
8) встановлює строки організації та проведення вступних випробувань;
9) вживає заходів щодо розроблення програмного засобу, з використанням якого проводяться вступні випробування у формі комп’ютерного тестування, його передання Українському центру, підтримки його роботи в процесі проведення вступних випробувань;
10) визначає (в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану) перелік населених пунктів України, перелік закордонних населених пунктів, на території яких буде створено пункти тестування;
( Пункт 2 розділу III доповнено підпунктом 10 згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 148 від 08.02.2024 )
11) взаємодіє (в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану) з Міністерством закордонних справ України, органами влади з питань освіти в інших країнах щодо організації та проведення вступних випробувань за кордоном;
( Пункт 2 розділу III доповнено підпунктом 11 згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 148 від 08.02.2024 )
12) здійснює інші функції, передбачені цим Порядком.
3. У процесі підготовки та проведення вступних випробувань заклади вищої освіти:
1) проводять інформаційно-роз’яснювальну роботу серед громадськості з питань проведення вступних випробувань;
2) здійснюють заходи щодо організації реєстрації вступників, які бажають взяти участь у конкурсному відборі на навчання для здобуття ступеня магістра для проходження вступних випробувань (далі - реєстрація);
3) координують дії з регіональними центрами та організовують здійснення заходів щодо організації та проведення вступних випробувань;
4) визначають з числа членів приймальної комісії відповідального за організацію в закладі вищої освіти реєстрації, а також осіб, які здійснюють реєстрацію та видавання екзаменаційних листків;
5) подають до регіональних центрів пропозиції щодо створення в населених пунктах, де проводяться вступні випробування, на власній базі та/або базі їх відокремлених підрозділів, інших закладів освіти (за їх згодою) пунктів тестування, відповідно до кількісних показників, зазначених у замовленнях, сформованих регіональними центрами;
6) створюють умови для роботи пунктів тестування, а також надають пропозиції щодо залучення педагогічних, наукових, науково-педагогічних працівників та інших фахівців для роботи в пунктах тестування в повному обсязі згідно із замовленнями, сформованими регіональними центрами;
7) надають на запит Міністерства освіти і науки України результати вступних випробувань для аналітичних досліджень.
4. У процесі підготовки та проведення вступних випробувань приймальні комісії:
1) здійснюють реєстрацію відповідно до вимог, зазначених урозділі V цього Порядку;
2) видають вступникам екзаменаційні листки.
5. У процесі підготовки та проведення вступних випробувань Український центр:
1) здійснює їх організаційно-технологічне забезпечення;
2) встановлює умови формування пунктів тестування, регламенти роботи пунктів тестування та пунктів обробки, вимоги до їх облаштування, організовує їх роботу;
3) забезпечує розроблення комплексу програмних засобів, використовуваних у процесі підготовки, проведення, обробки результатів вступних випробувань;
4) укладає тестові завдання єдиного вступного іспиту;
5) розробляє та ухвалює схеми нарахування балів за виконання завдань блоків єдиного вступного іспиту;
6) формує базу даних вступників, зареєстрованих для участі у вступних випробуваннях;
7) установлює графіки проведення вступних випробувань відповідно до термінів, визначених Міністерством освіти і науки України;
( Пункт 5 розділу III доповнено підпунктом 7 згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 148 від 08.02.2024 )
8) готує (в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану) з урахуванням пропозицій обласних, Київської міської державних, військових адміністрацій проєкт переліку населених пунктів України, на території яких буде створено пункти тестування, та подає його на затвердження до Міністерства освіти і науки України;
( Пункт 5 розділу III доповнено підпунктом 8 згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 148 від 08.02.2024 )
9) тиражує в умовах суворої конфіденційності матеріали, необхідні для проведення вступних випробувань у паперовій (бланковій) формі;
10) розподіляє вступників між:
аудиторіями в пунктах тестування та закріплює їх за робочими місцями - у разі проведення вступного випробування в паперовій (бланковій) формі;
робочими місцями в пунктах тестування - у разі проведення вступного випробування у формі комп’ютерного тестування;
( Підпункт 10 пункту 5 розділу III в редакції Наказу Міністерства освіти і науки № 148 від 08.02.2024 )
11) організовує доставку матеріалів вступних випробувань:
з Українського центру до пунктів тестування;
з пунктів тестування до пунктів обробки;
12) організовує діяльність апеляційної комісії;
13) затверджує склад предметних фахових комісій (за потреби);
14) визначає результати вступних випробувань, персоніфікує роботи вступників, установлює персональні результати вступних випробувань;
15) анулює (рішенням апеляційної комісії) результати вступних випробувань;
16) передає результати вступних випробувань до Єдиної державної електронної бази з питань освіти;
17) здійснює інші функції відповідно до цього Порядку.
6. У процесі підготовки та проведення вступних випробувань регіональні центри:
1) узагальнюють (в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану) пропозиції обласних, Київської міської державних, військових адміністрацій закріплених регіонів щодо переліку населених пунктів України, на території яких буде створено пункти тестування, та подають їх до Українського центру;
( Підпункт 1 пункту 6 розділу III в редакції Наказу Міністерства освіти і науки № 148 від 08.02.2024 )
2) формують мережу пунктів тестування згідно з Вимогами до використання приміщень закладів освіти для проведення вступних випробувань, що проводяться з використанням організаційно-технологічних процесів здійснення зовнішнього незалежного оцінювання для вступу на другий (магістерський) рівень вищої освіти, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 12 квітня 2023 року № 418, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 05 травня 2023 року за № 747/39803;
( Пункт 6 розділу III доповнено підпунктом 2 згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 148 від 08.02.2024 )
3) співпрацюють із закладами освіти та обласними органами управління освітою щодо кадрового забезпечення пунктів тестування;
4) співпрацюють із територіальними органами центральних органів виконавчої влади за сприяння обласних органів управління освітою щодо створення безпечних умов для вступників, у тому числі щодо профілактичних оглядів пунктів тестування на наявність вибухонебезпечних і отруйних речовин та охорони правопорядку в місцях проведення вступних випробувань;
5) взаємодіють із територіальними органами Національної поліції України щодо здійснення контролю за проведенням вступних випробувань із використанням технічних пристроїв;
( Пункт 6 розділу III доповнено підпунктом 5 згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 148 від 08.02.2024 )
6) організовують добір, реєстрацію, підготовку та розподіл працівників, залучених до роботи в пунктах тестування, забезпечення їх інформаційними і методичними матеріалами;
7) розподіляють вступників між:
пунктами тестування - у разі проведення вступного випробування в паперовій (бланковій) формі;
сесіями вступного випробування, змінами (якщо відповідна сесія вступного випробування проводиться у дві зміни), пунктами тестування - у разі проведення вступного випробування у формі комп’ютерного тестування;
( Підпункт 7 пункту 6 розділу III в редакції Наказу Міністерства освіти і науки № 148 від 08.02.2024 )
8) організовують охорону контейнерів (пакетів) із матеріалами вступних випробувань у разі їх використання;
9) забезпечують обробку матеріалів вступних випробувань;
10) здійснюють інші функції відповідно до цього Порядку.
7. У процесі підготовки та проведення вступних випробувань ДП "Інфоресурс" забезпечує:
1) розроблення комплексу програмних засобів, що використовуються в процесі реєстрації для участі у вступних випробуваннях (створення в Єдиній державній електронній базі з питань освіти запиту на формування екзаменаційного листка);
2) передання даних, згенерованих (внесених) протягом створення запиту на формування екзаменаційного листка, до інформаційно-комунікаційної системи Українського центру;
3) прийняття від Українського центру до Єдиної державної електронної бази з питань освіти результатів вступних випробувань із подальшим їх відображенням у заявах вступників.
8. У процесі підготовки та проведення вступних випробувань Науково-методичний центр ВФПО забезпечує:
1) організацію навчання членів підгруп з питань педагогічного (стандартизованого) оцінювання, тестології та розроблення програм єдиного фахового вступного випробування;
2) відбір, організацію роботи та проведення навчання розробників завдань єдиного фахового вступного випробування;
3) організацію укладення тестових завдань єдиного фахового вступного випробування та підготовку наборів тестових завдань для єдиного фахового вступного випробування;
4) організацію аналізу результатів єдиного фахового вступного випробування.
9. У процесі підготовки та проведення вступних випробувань обласні органи управління освітою:
1) організовують (в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану) надання до регіонального центру пропозицій обласних, Київської міської державних, військових адміністрацій щодо переліку населених пунктів України, на території яких буде створено пункти тестування;
( Підпункт 1 пункту 9 розділу III в редакції Наказу Міністерства освіти і науки № 148 від 08.02.2024 )
2) беруть участь у формуванні мережі пунктів тестування згідно з Вимогами до використання приміщень закладів освіти для проведення вступних випробувань, що проводяться з використанням організаційно-технологічних процесів здійснення зовнішнього незалежного оцінювання для вступу на другий (магістерський) рівень вищої освіти, затвердженими цим наказом;
( Пункт 9 розділу III доповнено підпунктом 2 згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 148 від 08.02.2024 )
3) співпрацюють із закладами освіти, регіональними центрами щодо кадрового забезпечення пунктів тестування;
4) сприяють шляхом співпраці з територіальними органами центральних органів виконавчої влади створенню безпечних умов для вступників, у тому числі здійсненню профілактичних оглядів пунктів тестування на наявність вибухонебезпечних і отруйних речовин та охороні правопорядку в місцях проведення вступних випробувань.
IV. Колегіальні робочі органи з підготовки, організації та проведення вступних випробувань
1. Для вирішення питань, що потребують залучення фахівців та експертів, створюються такі колегіальні робочі органи:
1) робоча група (з підгрупами);
2) регламентні комісії;
3) фахові комісії (створюють у разі проведення єдиного фахового вступного випробування в паперовій (бланковій) формі);
4) апеляційна комісія;
5) предметні фахові комісії (створюють у разі проведення єдиного вступного іспиту в паперовій (бланковій) формі).
2. Робоча група (підгрупи) діє на підставі цього Порядку та:
1) розробляє та оновлює (за потреби) програми єдиного фахового вступного випробування;
2) розробляє специфікацію тестів єдиного фахового вступного випробування (не пізніше ніж за 12 тижнів до проведення вступних випробувань);
3) надає (за потреби) пропозиції Міністерству освіти і науки України щодо установ (організацій), які:
формують бази тестових завдань для проведення єдиного фахового вступного випробування,
беруть участь у підготовці сигнальних примірників зошитів із завданнями єдиного фахового вступного випробування та бланків відповідей (не пізніше ніж за 12 тижнів до проведення вступних випробувань) (у разі проведення єдиного фахового вступного випробування в паперовій (бланковій) формі);
беруть участь у формуванні варіантів тестів (не пізніше ніж за 12 тижнів до проведення єдиного фахового вступного випробування) (у разі проведення єдиного фахового вступного випробування у формі комп’ютерного тестування);
4) бере участь (за потреби) у розробленні, рецензуванні та апробації тестових завдань з метою формування бази тестових завдань для проведення єдиного фахового вступного випробування;
5) визначає уповноважених представників (не менше двох осіб від кожної підгрупи зі змісту єдиного фахового вступного випробування), які беруть участь у:
підготовці сигнальних примірників зошитів із завданнями єдиного фахового вступного випробування та бланків відповідей (не пізніше ніж за 6 тижнів до проведення єдиного фахового вступного випробування) (у разі проведення тестування в паперовій (бланковій) формі);
формуванні варіантів тестів (не пізніше ніж за 6 тижнів до проведення єдиного фахового вступного випробування) (у разі проведення єдиного фахового вступного випробування у формі комп’ютерного тестування);
6) бере участь (за потреби) у навчанні представників закладів вищої освіти, які беруть участь у розробленні тестових завдань;
7) здійснює інші функції відповідно до цього Порядку.
Рішення робочої групи ухвалюють більшістю голосів за умови присутності на засіданні не менше двох третин від загальної кількості членів робочої групи. Рішення робочої підгрупи ухвалюють більшістю голосів за умови присутності на засіданні не менше двох третин від загальної кількості членів підгрупи та не менше 3 членів підгрупи із загально-методичних та координаційних питань. У разі рівної кількості голосів "за" та "проти" ухвалюють рішення, яке підтримав головуючий на засіданні.
3. Регламентні комісії створюються та діють відповідно до Положення про регламентну комісію при регіональному центрі оцінювання якості освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 26 грудня 2014 року № 1526, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11 березня 2015 року за № 271/26716, та відповідно до своїх функцій:
1) розглядають на запит вступників та/або приймальних комісій документи вступників, які реєструються для участі у вступних випробуваннях та потребують створення особливих (спеціальних) умов, що не зазначені в пунктах 5 (у разі проведення вступного випробування в паперовій (бланковій) формі),6 (у разі проведення вступного випробування у формі комп’ютерного тестування) розділу ІІ цього Порядку, щодо створення особливих (спеціальних) умов;
( Підпункт 1 пункту 3 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 148 від 08.02.2024 )
2) розглядають апеляційні заяви щодо порушень процедури проведення вступних випробувань у пунктах тестування (далі - апеляційна заява щодо порушення процедури);
3) ухвалюють рішення за підсумками обробки документів пунктів тестування на основі вивчення фактів, що впливають на об’єктивність результатів вступних випробувань;
( Підпункт 3 пункту 3 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 148 від 08.02.2024 )
4) ухвалюють рішення щодо реєстрації вступників для участі в другій сесії вступних випробувань;
5) порушують перед Українським центром клопотання щодо:
анулювання результатів вступних випробувань;
додаткового вивчення фактів, що впливають на об’єктивність визначення результатів вступних випробувань.
4. Фахова комісія діє на підставі цього Порядку та відповідно до своїх функцій:
1) ухвалює в день проведення єдиного фахового вступного випробування правильні відповіді до завдань єдиного фахового вступного випробування;
2) встановлює мінімальну кількість тестових балів, які за виконання завдань єдиного фахового вступного випробування може отримати вступник із мінімально допустимим рівнем фахової компетентності (далі - поріг "склав / не склав").
Рішення фахової комісії ухвалюють більшістю голосів за умови присутності на засіданні не менше двох третин від загальної кількості членів фахової комісії. У разі рівної кількості голосів "за" та "проти" ухвалюють рішення, яке підтримав головуючий на засіданні.
5. Апеляційна комісія створюється та діє відповідно до Положення про апеляційну комісію при Українському центрі оцінювання якості освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 26 грудня 2014 року № 1526, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11 березня 2015 року за № 272/26717, та відповідно до своїх функцій розглядає:
1) апеляційні заяви щодо:
результатів вступних випробувань, проведених у паперовій (бланковій) формі;
оскарження рішень регламентних комісій;
2) клопотання регламентних комісій щодо:
анулювання результатів вступних випробувань окремих осіб;
додаткового вивчення фактів, що впливають на об’єктивність визначення результатів вступних випробувань.
3) заяви щодо відновлення результатів основної сесії вступного випробування в разі неучасті в додатковій сесії.
( Пункт 5 розділу IV доповнено новим підпунктом згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 148 від 08.02.2024 )
6. Предметна фахова комісія з певного блоку єдиного вступного іспиту створюється та діє відповідно до Положення про предметну фахову комісію при Українському центрі оцінювання якості освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 16 березня 2015 року № 299, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 31 березня 2015 року за № 356/26801, цього Порядку та відповідно до своїх функцій:
1) ухвалює в день проведення єдиного вступного іспиту правильні відповіді до завдань блоку єдиного вступного іспиту;
2) встановлює поріг "склав / не склав" за виконання завдань блоку єдиного вступного іспиту (єдине узгоджене значення з усіх іноземних мов) на спільному засіданні предметних фахових комісій з усіх іноземних мов.
V. Реєстрація для проходження вступних випробувань
1. Реєстрація здійснюється в терміни, встановлені Міністерством освіти і науки України.
Приймальна комісія здійснює реєстрацію за умови особистої присутності вступника (особиста реєстрація) та/або дистанційно (дистанційна реєстрація).
Дистанційна реєстрація здійснюється за умови встановлення приймальною комісією фізичної особи (вступника) шляхом електронної ідентифікації з дотриманням вимог Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги".
( Пункт 1 розділу V доповнено абзацом третім згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 148 від 08.02.2024 )
У разі здійснення дистанційної реєстрації заклади вищої освіти розміщують на своїх офіційних вебсайтах електронну(і) адресу(и) приймальної комісії, зазначену(і) в Реєстрі суб’єктів освітньої діяльності Єдиної державної електронної бази з питань освіти, для отримання копій документів вступників, а також номери телефонів, за якими вступники можуть отримати консультацію. Водночас заклади вищої освіти можуть додатково використовувати інші канали обміну інформацією (власні системи тощо) - за умови розміщення відповідної інформації на сайті закладу освіти і забезпечення можливості використання офіційної електронної адреси приймальної комісії.
2. Реєстрацію здійснює за допомогою взаємодії двох сервісів, роботу яких забезпечують ДП "Інфоресурс" та Український центр, приймальна комісія одного з вибраних вступником закладів вищої освіти з метою його участі в конкурсному відборі для здобуття ступеня вищої освіти магістра.
Вступника, який бажає взяти участь одночасно в конкурсному відборі на навчання для здобуття ступеня магістра за спеціальностями, вступ на які передбачає проходження єдиного фахового вступного випробування, та за іншими спеціальностями, реєструє приймальна комісія закладу вищої освіти, який здійснює набір на навчання за ступенем вищої освіти магістра за однією з вибраних вступником спеціальностей, вступ на яку передбачає проходження єдиного фахового вступного випробування.
3. Вступники повинні мати картку фізичної особи в Єдиній державній електронній базі з питань освіти.
Якщо вступник не має такої картки, то приймальна комісія створює її перед початком реєстрації.
4. Для дистанційної реєстрації вступник у терміни, відведені для реєстрації, надсилає на офіційну електронну адресу приймальної комісії або з використанням іншого, визначеного закладом вищої освіти каналу зв’язку скановані копії (фотокопії):
1) заповненої заяви-анкети для оформлення екзаменаційного листка (далі - анкета) (додаток 2) зі своїм накладеним кваліфікованим електронним підписом;
( Підпункт 1 пункту 4 розділу V із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 148 від 08.02.2024 )
2) документа, що посвідчує особу, зазначеного в анкеті:
для громадян України - одного з документів, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, зазначених у пункті 1 частини першої статті 13 Закону України "Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус", або посвідчення водія;
для іноземців, осіб без громадянства - паспортного чи іншого документа, що посвідчує особу, виданого державою, до громадянства якої вступник належить, або довідки про звернення за захистом в Україні, або одного з документів, що посвідчує особу та підтверджує її спеціальний статус, зазначених у пункті 2 частини першої статті 13 Закону України "Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус", інформацію про який внесено до анкети;
3) документа, що підтверджує інформацію про реєстраційний номер облікової картки платника податків (далі - РНОКПП), зазначений в анкеті (картки платника податків, або паспорта громадянина України, до якого внесено дані про РНОКПП, або свідоцтва про народження, до якого внесено дані про РНОКПП, або довідки про присвоєння ідентифікаційного номера фізичної особи - платника податків), або документа, що підтверджує причину невнесення до анкети інформації про РНОКПП (для громадян України, які в установленому законодавством порядку відмовилися від прийняття РНОКПП - паспорта громадянина України, у якому проставлено відмітку про відмову від прийняття РНОКПП; для осіб, які не є громадянами України - паспортного чи іншого документа, що посвідчує особу, виданого державою, до громадянства якої вступник належить, або довідки про звернення за захистом в Україні, або одного з документів, що посвідчує особу та підтверджує її спеціальний статус, зазначених у пункті 2 частини першої статті 13 Закону України "Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус", інформацію про який внесено до анкети);
4) документа про здобутий ступінь вищої освіти (освітньо-кваліфікаційний рівень) (для осіб, які завершили навчання в минулі роки);
5) довідки щодо планового строку завершення навчання та отримання диплома у відповідному році (додаток 3), виданої за місцем навчання (для осіб, персональні дані яких не вносять до Єдиної державної бази з питань освіти);
6) медичного висновку про створення особливих (спеціальних) умов для проходження зовнішнього незалежного оцінювання за формою первинної облікової документації № 086-3/о, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України від 29 серпня 2016 року № 1027/900, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2016 року за № 1708/29838 (далі - висновок 086-3/о) (у разі необхідності створення особливих (спеціальних) умов для проходження вступних випробувань);
7) фотокартки для документів (кольорової або чорно-білої) із зображенням, що відповідає досягнутому віку вступника (з урахуванням норм, наведених у пунктах 3-7 розділу III Вимог до відцифрованого образу обличчя особи, фотокарток, що подаються для оформлення або обміну документів, що посвідчують особу, підтверджують громадянство України чи спеціальний статус особи, та фотографічного зображення на них, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 18 жовтня 2019 року № 875, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 07 листопада 2019 року за № 1146/34117).
5. Перед початком дистанційної реєстрації вступника відповідальний працівник приймальної комісії повинен:
1) перевірити наявність документів, що потрібні для реєстрації встановити особу вступника шляхом перевірки його накладеного кваліфікованого електронного підпису у встановленому законодавством порядку, та надати відповідь про їх отримання (на адресу, з якої надійшли документи, або за допомогою іншого, визначеного закладом вищої освіти каналу зв’язку):
( Абзац перший підпункту 1 пункту 5 розділу V із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 148 від 08.02.2024 )
підтвердити отримання документів та повідомити, що документи взято для опрацювання - якщо особа має право брати участь у конкурсному відборі й надала скановані копії (фотокопії) всіх документів згідно з вимогами цього Порядку;
надіслати повідомлення про потребу в додатковому вивченні наданих документів - якщо особа надала довідку, видану за місцем навчання, щодо планового завершення навчання та отримання диплома в рік вступу, а у представника приймальної комісії виникли сумніви щодо її достовірності;
надіслати повідомлення про відмову в реєстрації із зазначенням причини відмови - якщо після перевірки документів установлено, що особа не має права брати участь у конкурсному відборі, та/або надала не всі скановані копії (фотокопії) документів, та/або надіслала анкету без накладеного на неї свого кваліфікованого електронного підпису згідно з вимогами цього Порядку;
( Абзац четвертий підпункту 1 пункту 5 розділу V із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 148 від 08.02.2024 )
2) зв’язатися із закладом вищої освіти, який видав довідку щодо планового завершення навчання та отримання диплома в рік вступу, для підтвердження її достовірності, якщо у представника приймальної комісії виникли сумніви щодо її достовірності. Якщо достовірність довідки:
підтверджено - продовжити реєстрацію вступника;
не підтверджено - відмовити вступнику в реєстрації;
потребує часу для підтвердження - відтермінувати реєстрацію вступника;
3) роздрукувати отримані документи, інформацію про результати перевірки накладеного вступником на анкету кваліфікованого електронного підпису, що генерується відповідним сервісом надавача послуг електронної ідентифікації, та сформувати особову справу вступника для подальшого її використання в процесі реєстрації.
( Підпункт 3 пункту 5 розділу V із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 148 від 08.02.2024 )
6. До початку реєстрації вступників з особливими освітніми потребами, які бажають надати висновок 086-3/о , у якому вказано на потребу створення особливих (спеціальних) умов, що не зазначені в пунктах 5 (у разі проведення вступного випробування в паперовій (бланковій) формі), 6 (у разі проведення вступного випробування у формі комп’ютерного тестування) розділу ІІ цього Порядку, приймальна комісія має підготувати запит щодо можливості створення таких умов та разом із копією висновку 086-3/о надіслати його до відповідної регламентної комісії у день звернення вступника.
7. За результатами розгляду запиту приймальної комісії, зазначеного у пункті 6 цього розділу, зважаючи на форму та технологію проведення вступного випробування, а також матеріально-технічні можливості пунктів тестування, регламентна комісія приймає одне з таких рішень:
1) особливу(і) (спеціальну(і)) умову(и), зазначену(і) у висновку 086-3/о , буде створено;
2) форма та технологія проведення вступного випробування у відповідному році не потребує створення особливих(ої) (спеціальних(ої)) умов(и), зазначених(ої) у висновку 086-3/о ;
3) через відсутність організаційно-технологічних можливостей у відповідному році неможливо створити особливих(ої) (спеціальних(ої)) умов(и), зазначених(ої) у висновку 086-3/о .
8. Регіональний центр не пізніше трьох календарних днів із дня надходження запиту приймальної комісії/ вступника щодо можливості створення особливих (спеціальних) умов за результатами його розгляду надсилає до приймальної комісії/ вступнику витяг з відповідного протоколу засідання регламентної комісії, а також копію розглянутої форми № 086-3/о, завіреної підписом секретаря регламентної комісії та печаткою регіонального центру.
( Пункт 8 розділу V із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 148 від 08.02.2024 )
9. Під час реєстрації приймальна комісія створює запит на формування екзаменаційного листка та його оформлення. Вступник вважається зареєстрованим після оформлення екзаменаційного листка.
Запит на формування екзаменаційного листка здійснюється за допомогою спеціального сервісу, розміщеного в Єдиній державній електронній базі з питань освіти (далі - Сервіс).
Формування екзаменаційного листка здійснюється за допомогою спеціального сервісу, розміщеного на офіційному вебсайті Українського центру (далі - Програма).
Перевірку достовірності інформації, наданої вступником, здійснює приймальна комісія під час реєстрації.
10. У процесі створення запиту на формування екзаменаційного листка з інформації, що міститься в Єдиній державній електронній базі з питань освіти, за допомогою Сервісу генеруються такі дані, що в подальшому передаються до Програми:
1) прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) вступника;
2) число, місяць і рік народження вступника;
3) тип, серія (за наявності) та номер документа, що посвідчує особу, на підставі якого здійснюється реєстрація вступника;
4) реєстраційний номер облікової картки платника податків вступника (за наявності);
5) дані документа про здобутий ступінь вищої освіти (освітньо-кваліфікаційний рівень) або код здобувача освіти в Єдиній державній електронній базі з питань освіти - для осіб, які завершують навчання в рік проведення вступних випробувань, або дані довідки щодо планового строку завершення навчання та отримання диплома у відповідному році (додаток 3), виданої за місцем навчання - для осіб, які завершують навчання в рік проведення вступних випробувань та персональні дані яких не вносять до Єдиної державної електронної бази з питань освіти.
У разі дистанційної реєстрації відповідальний працівник приймальної комісії здійснює перевірку відповідності інформації, згенерованої за допомогою Сервісу, із даними, зазначеними вступником в анкеті та відповідних документах, доданих вступником до неї.
Якщо вступник є особою із числа осіб, персональні дані яких не вносять до Єдиної державної електронної бази з питань освіти, то зазначену інформацію вносить до Сервісу представник приймальної комісії.
У процесі формування екзаменаційного листка до Програми вносять такі дані:
номер(и) контактного(их) телефону(ів) вступника;
іноземна мова, з якої вступник бажає складати єдиний вступний іспит (англійська, або німецька, або французька, або іспанська);
інформація про спрямування предметного(их) тестування(ань) (не більше двох), з якого(их) вступник бажає пройти єдине фахове вступне випробування;
сесія (основна чи додаткова), під час якої вступник бажає проходити певне предметне тестування єдиного фахового вступного випробування (якщо предметні тестування з вибраних спрямувань єдиного фахового вступного випробування відбуваються одночасно під час основної сесії);
інформація про необхідність створення особливих(ої) (спеціальних(ої)) умов(и) (код(и) умов(и)) та номер і дата висновку 086-3/о (для осіб з особливими освітніми потребами);
інформація про населений(і) пункт(и), у якому(их) (або в передмісті якого(их)) вступник бажає пройти вступні випробування.
11. Після внесення інформації до Програми генерується реєстраційна картка учасника вступних випробувань (додаток 4), яку представник приймальної комісії має роздрукувати та:
1) у разі очної реєстрації надати для перевірки особі, яка реєструється. Достовірність внесеної інформації вступник підтверджує підписанням реєстраційної картки (у разі виявлення помилок внести відповідні зміни, після чого згенерувати нову реєстраційну картку). Підписана реєстраційна картка зберігається в особовій справі вступника;
2) у разі дистанційної реєстрації здійснити повторну перевірку відповідності інформації, зазначеної в реєстраційній картці, із даними, зазначеними вступником в анкеті. Якщо дані внесено правильно - у реєстраційній картці під фразою "Зазначені дані перевірив(ла), підтверджую правильність внесених даних" зазначити свої ініціали та прізвище, на реєстраційній картці та анкеті поставити підпис (у разі виявлення помилок внести відповідні зміни, після чого згенерувати нову реєстраційну картку). Завірена реєстраційна картка разом з анкетою зберігається в особовій справі вступника.
12. Оформлення екзаменаційного листка здійснюється за умови підтвердження вступником (у разі очної реєстрації) або відповідальним працівником приймальної комісії (у разі дистанційної реєстрації) внесеної до Програми інформації (підписання реєстраційної картки).
В екзаменаційному листку в спеціально відведених місцях особа, яка здійснює його формування:
розміщує фотокартку для документів (чорно-білу або кольорову) розміром 3 x 4 см із зображенням, що відповідає досягнутому віку вступника;
за наявності проставляє печатку закладу вищої освіти (приймальної комісії);
зазначає свої прізвище та ініціали і ставить підпис.
13. Інформацію про видавання вступнику екзаменаційного листка зазначають у журналі видавання екзаменаційних листків (додаток 5).
У разі дистанційної реєстрації:
1) скановані копії екзаменаційного листка та реєстраційної картки надсилають вступнику на електронну адресу, зазначену ним в анкеті. Вступник перевіряє інформацію, зазначену на сканованих копіях документів, та в разі виявлення помилок звертається до приймальної комісії для з’ясування ситуації;
2) оформлений екзаменаційний листок:

................
Перейти до повного тексту