- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНА ІНСПЕКЦІЯ ЯДЕРНОГО РЕГУЛЮВАННЯ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
01 жовтня 2021 р.
за № 1290/36912
Про затвердження Порядку розгляду звернень, проведення особистого прийому громадян та телефонної "гарячої лінії" у Державній інспекції ядерного регулювання України
Відповідно до
Закону України "Про звернення громадян", Указу Президента України від 07 лютого 2008 року
№ 109 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування", постанов Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року
№ 348 "Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації", від 17 січня 2018 року
№ 55 "Деякі питання документування управлінської діяльності", з метою поліпшення умов реалізації конституційного права громадян на особисте звернення до Держатомрегулювання, удосконалення організації розгляду порушених у таких зверненнях питань НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок розгляду звернень, проведення особистого прийому громадян та телефонної "гарячої лінії" у Державній інспекції ядерного регулювання України, що додається.
2. Визнати такими, що втратили чинність:
3. Управлінню інформаційно-аналітичного забезпечення та цифрового розвитку (Тетяна КНЯЖНИЦЬКА) забезпечити в установленому порядку подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Голова - Головний державний інспектор з ядерної та радіаційної безпеки України |
Г. Плачков |
ПОГОДЖЕНО: Уповноважений Верховної Ради України з прав людини |
Л. Денісова |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної інспекції
ядерного регулювання України
30 серпня 2021 року № 570
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
01 жовтня 2021 р.
за № 1290/36912
ПОРЯДОК
розгляду звернень, проведення особистого прийому громадян та телефонної "гарячої лінії" у Державній інспекції ядерного регулювання України
I. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає процедуру розгляду пропозицій (зауважень), заяв (клопотань) та скарг (далі - звернення) громадян, загальні засади ведення діловодства за зверненнями громадян, а також проведення особистого прийому громадян та телефонної "гарячої лінії" у Держатомрегулювання (далі - "гаряча лінія").
2. Цей Порядок розроблено відповідно до
статті 40 Конституції України,
Закону України "Про звернення громадян", Указу Президента України від 07 лютого 2008 року
№ 109 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування", постанов Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року
№ 348 "Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації", від 17 січня 2018 року
№ 55 "Деякі питання документування управлінської діяльності", від 24 вересня 2008 року
№ 858 "Про затвердження Класифікатора звернень громадян" та від 24 червня 2009 року
№ 630 "Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади", інших нормативно-правових актів з питань звернень громадян.
3. У цьому Порядку терміни вживаються у значеннях, наведених у
Законі України "Про звернення громадян".
4. Діловодство за зверненнями громадян у Держатомрегулювання ведеться окремо від інших видів діловодства і покладається на Відділ документального забезпечення, контролю та взаємодії з територіальними органами.
5. Координацію роботи зі зверненнями громадян здійснює відділ комунікацій та зв'язків з громадськістю Управління інформаційно-аналітичного забезпечення та цифрового розвитку.
6. Усі звернення громадян, що надходять до Держатомрегулювання, підлягають обов'язковій класифікації за їх видами відповідно до
статті 3 Закону України "Про звернення громадян" та постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року
№ 858 "Про затвердження Класифікатора звернень громадян".
7. Розгляд звернень громадян проводиться відповідно до
статей 14-16 Закону України "Про звернення громадян".
8. Ведення діловодства за зверненнями громадян, які містять відомості, що становлять інформацію з обмеженим доступом, здійснюється відповідно до законодавства України.
9. За організацію та стан діловодства за зверненнями громадян відповідає Голова Держатомрегулювання - Головний державний інспектор з ядерної та радіаційної безпеки України (далі - Голова Держатомрегулювання).
10. Звернення громадян, оформлені належним чином і подані в установленому законодавством порядку, підлягають обов'язковому прийняттю та розгляду.
11. Забороняється відмова у прийнятті та розгляді звернення з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання, національність громадянина, незнання мови звернення.
II. Порядок подання звернень громадян
1. Звернення може бути усним чи письмовим.
Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв'язку через "гарячу лінію".
Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином особисто чи через уповноважену ним особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до законодавства України (у тому числі під час особистого прийому).
Письмове звернення, надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв'язку, є електронним зверненням.
2. Звернення може бути подано як окремою особою (індивідуальне), так і групою осіб (колективне).
3. Звернення громадян оформляється з дотриманням вимог, передбачених
статтею 5 Закону України "Про звернення громадян".
У зверненні зазначаються прізвище, власне ім'я та по батькові (за наявності), місце проживання громадянина, суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.
Письмове звернення підписується заявником (заявниками) із зазначенням дати.
Електронне звернення надсилається на визначену електронну адресу або шляхом заповнення розміщеної на офіційному вебсайті Держатомрегулювання https://snriu.gov.ua/ (далі - офіційний вебсайт), електронної форми, яка містить графи для зазначення громадянином прізвища, власного ім'я та по батькові (за наявності), місця проживання, електронної поштової адреси (відомостей про інші засоби зв'язку з ним), викладення суті порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги, дати подання звернення. Застосування кваліфікованого електронного підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.
Звернення, оформлені без дотримання зазначених вимог, повертаються заявникам з відповідними роз'ясненнями в строк не пізніше ніж через десять днів від дня їх надходження, крім випадків, передбачених частиною першою
статті 7 Закону України "Про звернення громадян".
4. Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає. При цьому анонімні звернення реєструються, зазначаються число, місяць, рік надходження, до реєстраційного номера додається позначка "БП" (без підпису).
III. Реєстрація та облік звернень громадян
1. Звернення громадян, що надходять до Держатомрегулювання, реєструються Відділом документального забезпечення, контролю та взаємодії з територіальними органами в день їх надходження, а ті, що надійшли у неробочий день та час, - наступного після нього робочого дня і передаються на розгляд Голові Держатомрегулювання або особі, яка виконує його обов'язки.
Датою подання електронного звернення є дата надходження звернення на визначену електронну адресу або дата заповнення електронної форми на офіційному вебсайті та її відправлення. Якщо електронне звернення надійшло у неробочий день та час, то датою подання електронного звернення вважається наступний після нього робочий день.
Письмове звернення, отримане за допомогою мережі Інтернет, засобів електронного зв'язку (електронне звернення), перед реєстрацією роздруковується на папері.
Письмові звернення громадян реєструються з використанням системи електронного документообігу "АСКОД" шляхом заповнення реєстраційної картки до якої вносяться: прізвище, власне ім'я та по батькові (за наявності) автора, місце проживання, дата надходження, вид звернення, категорія та соціальний стан заявника, звідки одержано, дата, індекс, форма надходження, тип звернення, ознака повторності, стислий зміст, зміст і дата резолюції, прізвище, власне ім'я та по батькові (за наявності) автора резолюції, відповідальний виконавець, строк виконання, прийняті рішення, вихідні дата та реєстраційний номер, зміст документа, дата зняття з контролю, номер справи за номенклатурою.
2. Реєстраційний номер звернення зазначається у реєстраційному штампі та складається з початкової літери прізвища заявника, порядкового номера звернення та літери "З".
Конверти або вирізки з них зі зворотною адресою зберігаються разом з отриманою кореспонденцією.
У разі надходження повторних звернень їм надається черговий реєстраційний номер, а у відповідному полі картки реєстрації звернень громадян зазначається реєстраційний номер попереднього звернення.
На верхньому полі першого аркуша документа праворуч та у реєстраційних картках робиться позначка "ПОВТОРНО" і зазначається все попереднє листування.
3. Відмітка про контроль за зверненням робиться шляхом проставляння на першому аркуші літери "К" чи слова "КОНТРОЛЬ".
IV. Порядок розгляду звернень громадян та підготовка листів-відповідей
1. Звернення від осіб з інвалідністю внаслідок війни, Героїв України, Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, жінок, яким присвоєно почесне звання України "Мати-героїня", розглядаються особисто Головою Держатомрегулювання або особою, яка виконує його обов'язки.
2. Керівники та працівники структурних підрозділів Держатомрегулювання при розгляді звернень громадян зобов'язані уважно вивчати зазначені у них питання, з'ясовувати причини і умови, які спонукають авторів скаржитись.
3. Рішення, які приймаються за зверненнями громадян, мають бути вмотивованими та ґрунтуватися на нормах законодавства.
4. Забороняється передавати скарги громадян для розгляду тим структурним підрозділам Держатомрегулювання або посадовим особам, дії чи рішення яких оскаржуються.
5. У разі, коли для розгляду електронного звернення по суті необхідно зазначати персональні дані заявника або інших осіб, за винятком тих, що містяться у зверненні, заявнику пропонується звернутися з усним або письмовим зверненням.
6. Не допускається розголошення одержаних із звернень громадян відомостей про особисте життя громадян без їх згоди чи відомостей, що становлять державну або іншу таємницю, яка охороняється законом, та іншої інформації, якщо це ущемлює права і законні інтереси громадян.
Не допускається з'ясування даних про особу громадянина, які не стосуються звернення. На прохання громадянина, висловлене в усній формі або зазначене в тексті звернення, не підлягає розголошенню його прізвище, власне ім'я та по батькові (за наявності), місце проживання та роботи. Ця заборона не поширюється на випадки повідомлення інформації, що міститься у зверненні, особам, які мають відношення до вирішення справи.
7. Не розглядаються повторні звернення від одного й того самого громадянина з одного й того самого питання, якщо перше вирішено по суті, а також ті звернення, строки розгляду яких передбачені
статтею 17 Закону України "Про звернення громадян".
Рішення про припинення розгляду такого звернення приймає Голова Держатомрегулювання, або особа, яка виконує його обов'язки, про що повідомляється громадянину, який подав звернення.
Якщо в черговому зверненні громадянин (поряд з питаннями, що вже розглядались і на які було надано вичерпну відповідь або за якими прийнято відповідне рішення) звертається з іншими питаннями, новими фактами, то звернення не вважається повторним і розглядається у встановленому законодавством порядку.
8. Рішення про відмову в задоволенні вимог або прохань, викладених у зверненні, доводиться до відома громадянина у письмовій формі з посиланням на законодавство і викладенням мотивів відмови, а також із роз'ясненням порядку оскарження прийнятого рішення. При цьому вказуються заходи, які вживались для перевірки цього звернення.
9. У разі коли звернення розглядалося працівниками декількох самостійних структурних підрозділів, заявникові надсилається лише один лист-відповідь.
................Перейти до повного тексту