- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
07 червня 2021 р.
за № 757/36379
Про затвердження Порядку організації роботи з повідомленнями про корупцію, внесеними викривачами, у Національному агентстві України з питань державної служби, його територіальному органі, а також підприємстві, установі і організації, що належать до сфери його управління
1. Затвердити Порядок організації роботи з повідомленнями про корупцію, внесеними викривачами, у Національному агентстві України з питань державної служби, його територіальному органі, а також підприємстві, установі і організації, що належить до сфери його управління, що додається.
2. Департаменту нормативно-правової роботи та юридичного забезпечення в установленому порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Головному спеціалісту з питань запобігання та виявлення корупції забезпечити надання консультативно-методичної допомоги з питань реалізації цього наказу структурним підрозділам апарату НАДС, його територіальним органам, підприємствам, установам і організаціям, що належать до сфери його управління.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Національного
агентства України з питань
державної служби
26 квітня 2021 року № 70-21
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
07 червня 2021 р.
за № 757/36379
ПОРЯДОК
організації роботи з повідомленнями про корупцію, внесеними викривачами, у Національному агентстві України з питань державної служби, його територіальному органі, а також підприємстві, установі і організації, що належить до сфери його управління
I. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає послідовність дій працівників апарату НАДС, його територіальних органів, а також підприємств, установ і організацій, що належать до сфери його управління (далі - працівник НАДС) під час отримання, реєстрації, розгляду та обліку повідомлень про порушення вимог Закону України
"Про запобігання корупції" (далі - Закон), що надходять через телефонну "гарячу лінію", офіційний вебсайт, засобами поштового чи електронного зв’язку, а також на особистому прийомі громадян.
2. Терміни, що вживаються у цьому Порядку, використовуються у таких значеннях:
ідентифікація повідомлення - встановлення відповідності інформації, викладеної у повідомленні, ознакам корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, іншого порушення
Закону;
повідомлення про корупцію - повідомлення особи, що містить фактичні дані, що підтверджують можливе вчинення працівником (працівниками) НАДС, іншими суб’єктами (особами), на яких поширюється дія вимог Закону, корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, іншого порушення Закону, які можуть бути перевірені;
попередня перевірка - перевірка фактичних даних, викладених у повідомленні про корупцію, яка проводиться у спосіб та строки, визначені Законом;
уповноважені підрозділи (уповноважені особи) - структурний підрозділ (працівник) з питань запобігання та виявлення корупції апарату НАДС, його територіального органу, підприємства, установи, організації, що належить до сфери його управління;
попередній розгляд - аналіз інформації, яка міститься у повідомленні про корупцію, на відповідність вимогам Закону.
3. До НАДС повідомлення, зазначені у пункті 1 цього розділу, можуть надходити з використанням:
1) внутрішніх каналів:
у письмовому вигляді через працівників уповноважених підрозділів (уповноважених осіб);
на електронну адресу anticor@nads.gov.ua, через офіційний вебсайт НАДС (з використанням банера "Повідом про корупцію");
2) регулярних каналів:
засобами поштового зв’язку на адресу: вул. Прорізна 15, м. Київ, 01601;
через поштову скриньку, розміщену в холі адміністративної будівлі НАДС, за адресою: вул. Прорізна, 15, м. Київ;
під час особистого прийому громадян керівництвом та посадовими особами НАДС (інформація про порядок запису на прийом та графік особистого прийому розміщується на офіційному вебсайті НАДС);
на електронну адресу anticor@nads.gov.ua, через офіційний вебсайт НАДС (з використанням банера "Повідом про корупцію"), іншими засобами телекомунікаційного зв’язку (номер телефону, за яким працює телефонна "гаряча лінія", та графік її роботи підлягають опублікуванню на офіційному вебсайті НАДС).
4. До територіальних органів НАДС, а також підприємств, установ і організацій, що належать до сфери його управління (далі - підвідомчі установи), повідомлення, зазначені у пункті 1 цього розділу, можуть надходити наявними засобами зв’язку з урахуванням можливості використання засобів зв’язку, вказаних у пункті 3 цього розділу.
5. Інформація, наведена у повідомленні про корупцію, має стосуватися конкретного працівника НАДС, містити фактичні дані про порушення ним вимог, заборон та обмежень, встановлених Законом, які можуть бути перевірені.
Уповноважені підрозділи (уповноважені особи) та працівники служби діловодства під час реєстрації вхідних документів та їх попереднього розгляду обов’язково звертають увагу на те, що інформація, викладена у повідомленні про корупцію, має містити фактичні дані, що підтверджують можливе вчинення конкретним працівником НАДС, іншим суб’єктом (особою), на яких поширюється дія
Закону, корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, іншого порушення Закону, які можуть бути перевірені.
7. Анонімне повідомлення про корупцію підлягає розгляду, якщо наведена у ньому інформація стосується конкретного працівника НАДС та якщо таке повідомлення містить фактичні дані, які можуть бути перевірені.
8. Повідомлення про корупцію може бути здійснено працівниками НАДС без зазначення авторства (анонімно) будь-яким способом із зазначених у пункті 3 цього розділу.
9. Повідомлення про корупцію може бути як письмовим, так і усним, подане як окремою особою (індивідуальне), так і групою осіб (колективне).
10. Усне повідомлення про корупцію викладається викривачем (викривачами) на особистому прийомі та/або з використанням засобів телефонного зв’язку.
II. Засади та принципи організації роботи з повідомленнями про корупцію
1. Організація роботи з повідомленнями про корупцію здійснюється на таких засадах:
знання та обізнаність - забезпечення інформування про можливість подати повідомлення про корупцію та про повноваження уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) щодо його розгляду;
доступність - забезпечення безперешкодного доступу для подання повідомлення про корупцію та забезпечення зручності процесу подання таких повідомлень;
довіра - інформування викривачів про їхні права та гарантії захисту, у тому числі трудових прав, виконання державних гарантій захисту;
відповідальність - забезпечення керівництвом НАДС, його підвідомчих установ роботи з повідомленнями про корупцію;
ефективність - реагування на усі без винятку випадки порушення вимог Закону;
прозорість - інформування викривачів про результати розгляду повідомлень про корупцію;
аналіз та вивчення - систематичний перегляд і коригування організації роботи з повідомленнями про корупцію та викривачами.
2. Принципи організації роботи з повідомленнями про корупцію:
захист прав викривачів - розуміння та усвідомлення працівниками НАДС, які мають доступ до повідомлень про корупцію та іншої інформації, яка пов’язана з такими повідомленнями, ризиків для викривачів та їхніх близьких осіб, пов’язаних з поданням повідомлень, встановленням фактів порушення вимог
Закону;
конфіденційність - забезпечення виконання працівниками НАДС вимог законодавства щодо заборони розкриття інформації про викривача, його близьких осіб або інших даних, які можуть ідентифікувати особу викривача, його близьких осіб, третім особам, які не залучаються до розгляду, перевірки та/або розслідування повідомлених ним фактів, а також особам, дій або бездіяльності яких стосуються повідомлені ним факти, крім випадків, установлених законом, а також нерозголошення такої інформації працівниками НАДС, які залучаються до процедур попереднього розгляду, ідентифікації, опрацювання, використання та збереження повідомлень про корупцію;
зворотний зв’язок - рекомендується підтримувати зв’язок з викривачем навіть у випадку, коли таке повідомлення подане анонімно (за наявності інформації про контакти викривача);
неупередженість - забезпечення розгляду повідомлення про корупцію по суті та без жодних упереджень, які можуть виникати за результатами попередніх контактів викривача з працівниками НАДС;
об’єктивність - надання повної і об’єктивної оцінки одержаній під час розгляду повідомлення про корупцію інформації, а також результатам такої перевірки;
рівність - забезпечення однакового ставлення до всіх викривачів незалежно від їх віку, статі, національної приналежності, віросповідання тощо.
III. Отримання та реєстрація повідомлень про корупцію
1. Повідомлення про корупцію, що надходять до працівників НАДС з використанням засобів поштового зв’язку, електронної пошти (призначеної для отримання кореспонденції), подані через поштову скриньку, отримані безпосередньо працівником уповноваженого підрозділу (уповноваженою особою) в письмовому вигляді, приймаються та проходять первинне опрацювання відповідно до вимог
Типової інструкції з документування управлінської інформації в електронній формі та організації роботи з електронними документами в діловодстві, електронного міжвідомчого обміну та
Типової інструкції з діловодства в міністерствах, інших центральних та місцевих органах виконавчої влади, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 року № 55, Інструкції з діловодства у Національному агентстві України з питань державної служби, затвердженої наказом НАДС від 17 квітня 2019 року № 71-19 (далі - Інструкція з діловодства).
2. Попередній розгляд та ідентифікація повідомлень про корупцію, які надійшли до працівників НАДС у спосіб, зазначений у пункті 3 та 4 розділу І цього Порядку, здійснюється працівниками служби діловодства за участі працівника уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) в день їх надходження або не пізніше наступного робочого дня, на предмет встановлення наявності фактичних даних, що підтверджують можливе вчинення працівником НАДС, іншими суб’єктами (особами), на яких поширюється дія вимог Закону, корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, іншого порушення цього Закону, які можуть бути перевірені, та належності до компетенції і повноважень уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи).
3. Повідомлення про корупцію, які надійшли до НАДС у спосіб, зазначений у пункті 3 та 4 розділу І цього Порядку, реєструються службою діловодства в системі електронного документообігу НАДС (далі - СЕД) в реєстраційній групі "Письмові звернення громадян", за видом документа "Повідомлення про корупцію" в журналі "Повідомлення про корупцію". Працівник служби діловодства спільно з працівником уповноваженого підрозділу (уповноваженою особою) накладає на повідомлення про корупцію проєкт резолюції, в якій визначається головний виконавець, відповідальний за організацію його розгляду, та у разі необхідності співвиконавці і строк його розгляду, та передає його засобами СЕД на первинний розгляд Голові НАДС або особі, яка виконує його обов’язки.
Повідомлення про корупцію, які надійшли до підвідомчих установ реєструються у відповідності до їх встановлених вимог документообігу. Після розгляду та накладення резолюції керівником підвідомчої установи або особою, яка виконує його обов’язки, реєстраційно-моніторингова картка та прикріплений до неї документ, направляється на розгляд посадовим особам, які зазначені у відповідній резолюції.
4. Як виняток, на підставі внутрішнього документа (внутрішнього листа) за підписом керівника або заступника керівника уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи), оформленого під час попереднього розгляду повідомлення про корупцію, не підлягають скануванню повідомлення про корупцію, які містять інформацію, розголошення якої може негативно вплинути на хід та результати перевірки наведеної у ньому інформації та/або виконання завдань і функцій уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) щодо співпраці з викривачами, забезпечення дотримання їхніх прав і гарантій захисту та виконання повноважень у сфері захисту викривачів, передбачених законом.
5. Повідомлення про корупцію, отримані працівниками уповноважених підрозділів (уповноваженими особами) засобами телефонного зв’язку, оформлюються шляхом заповнення примірної форми повідомлення про корупцію, отриманого працівником уповноваженого підрозділу (уповноваженою особою) засобами телефонного зв’язку (додаток 1).
Якщо під час телефонної розмови неможливо встановити суть можливого порушення, уповноважена особа пропонує звернутись до НАДС, підвідомчої установи письмово або направити повідомлення іншими засобами телекомунікаційного зв’язку.
Під час прийняття повідомлення про корупцію засобами телефонного зв’язку працівником уповноваженого підрозділу (уповноваженою особою) повідомляється, що вказана у повідомленні інформація буде використана під час виконання завдань і функцій щодо запобігання і виявлення корупції у спосіб, визначений законодавством, а також повідомляється щодо можливості направлення такого повідомлення поштою або іншими засобами телекомунікаційного зв’язку.
6. Повідомлення про корупцію, отримані безпосередньо працівниками уповноважених підрозділів (уповноваженими особами) засобами телефонного зв’язку, проходять первинне опрацювання та реєстрацію шляхом передачі заповненої форми повідомлення про корупцію, отриманого працівником уповноваженого підрозділу (уповноваженою особою), до працівника служби діловодства.
................Перейти до повного тексту