1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ
НАКАЗ
19.03.2019 № 603
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
08 квітня 2019 р.
за № 369/33340
Про організацію виконання Закону України "Про доступ до публічної інформації" у Національній службі здоров’я України
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я № 2028 від 04.12.2024 )
Відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації", Указу Президента України від 05 травня 2011 року № 547 "Питання забезпечення органами виконавчої влади доступу до публічної інформації", Положення про Міністерство охорони здоров’я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року № 267, Положення про Національну службу здоров’я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 року № 1101, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити такі, що додаються:
1) Порядок організації роботи та взаємодії між структурними підрозділами Національної служби здоров’я України під час опрацювання запитів на публічну інформацію;
2) Форму запиту на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні Національної служби здоров’я України.
2. Управлінню організаційного забезпечення забезпечити в установленому порядку подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

В.о. Міністра

У. Супрун

ПОГОДЖЕНО:

Голова Національної служби здоров’я України

Уповноважений Верховної Ради України
з прав людини



О. Петренко


Л. Денісова
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
охорони здоров’я України
19 березня 2019 року № 603
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
08 квітня 2019 р.
за № 369/33340
ПОРЯДОК
організації роботи та взаємодії між структурними підрозділами Національної служби здоров’я України під час опрацювання запитів на публічну інформацію
( У тексті Порядку слова "веб-сайті", "веб-порталі" замінено словами "вебсайті", "вебпорталі" відповідно згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я № 2028 від 04.12.2024 )
I. Загальні положення
1. Цей Порядок розроблено з урахуванням положень Закону України "Про доступ до публічної інформації" (далі - Закон), Указу Президента України від 05 травня 2011 року № 547 "Питання забезпечення органами виконавчої влади доступу до публічної інформації", Положення про Національну службу здоров’я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 року № 1101.
2. Цей Порядок визначає механізм взаємодії між структурними підрозділами НСЗУ під час процедури приймання, реєстрації, розгляду та контролю за опрацюванням запитів на отримання публічної інформації фізичних, юридичних осіб, об’єднань громадян без статусу юридичної особи, крім суб’єктів владних повноважень (далі - запитувачі), а також надання інформації, яка отримується, створюється або якою володіє НСЗУ у процесі здійснення своїх повноважень.
3. Право на доступ до публічної інформації гарантується обов’язком НСЗУ надавати та оприлюднювати інформацію, крім випадків, передбачених законом; визначенням спеціальних структурних підрозділів або посадових осіб, які організовують у встановленому порядку доступ до публічної інформації, якою вони володіють; максимальним спрощенням процедури подання запиту на отримання публічної інформації.
Запит на отримання публічної інформації (далі - Запит) - прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні.
4. Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених Законом.
5. Публічною інформацією відповідно до Закону є відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, отримана або створена в процесі виконання НСЗУ своїх обов’язків, передбачених чинним законодавством, або якою НСЗУ володіє.
6. НСЗУ є розпорядником публічної інформації, відображеної та задокументованої будь-якими засобами та на будь-яких носіях, що була отримана, створена або якою володіє НСЗУ у процесі здійснення своїх повноважень.
7. Реєстрацію запитів на інформацію відповідно до вимог законодавства, організацію та координацію роботи з надання публічної інформації, у тому числі попереднє опрацювання, аналіз, систематизацію, консультації під час оформлення Запитів, а також здійснення системного автоматизованого контролю за виконанням структурними підрозділами НСЗУ Запитів згідно з вимогами Закону здійснює структурний підрозділ або відповідальна посадова особа НСЗУ з питань доступу до публічної інформації (далі - Суб’єкт реєстрації та координації).
8. Розгляд Запитів забезпечують керівники структурних підрозділів НСЗУ у межах компетенції.
9. Дія цього Порядку не поширюється на відносини щодо отримання інформації суб’єктами владних повноважень під час здійснення ними своїх функцій, а також на відносини у сфері звернень громадян та адвокатських запитів, які регулюються Законами України "Про звернення громадян", "Про адвокатуру та адвокатську діяльність".
10. Доступ до публічної інформації НСЗУ забезпечується шляхом надання інформації на Запит.
11. Відшкодування запитувачами фактичних витрат на копіювання або друк документів, що надаються за Запитом, здійснюється відповідно до положень статті 21 Закону та у розмірі фактичних витрат на копіювання або друк документів, що надаються за запитом на інформацію, в межах граничних норм, встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2011 року № 740 "Про затвердження граничних норм витрат на копіювання або друк документів, що надаються за запитом на інформацію".
НСЗУ надає на вимогу запитувача 10 перших сторінок документа безкоштовно одночасно з повідомленням про необхідність відшкодування витрат на виготовлення копій решти документів, крім документів, що надаються на електронну пошту на вимогу запитувача.
12. Відповідь на Запит про особу здійснюється відповідно до Закону з урахуванням заходів щодо унеможливлення несанкціонованого доступу до інформації про неї інших осіб.
13. У разі надання особі інформації про себе та інформації, що становить суспільний інтерес, плата за копіювання та друк не стягується.
14. Громадський контроль за забезпеченням доступу до публічної інформації НСЗУ здійснюється відповідно до Закону.
II. Складання, подання, реєстрація та опрацювання запитів на інформацію
1. Запитувач має право звернутися до НСЗУ із Запитом незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту на інформацію.
2. Запит може бути індивідуальним або колективним.
Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача.
3. Письмовий Запит подається у довільній формі.
4. Запит має містити:
прізвище, ім’я, по батькові (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв’язку (якщо такий є);
загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит на інформацію (якщо запитувачу це відомо);
підпис і дату за умови подання письмового запиту на інформацію.
5. Для спрощення процедури оформлення письмового Запиту запитувач може використати відповідну форму для Запиту, якою володіє НСЗУ (далі - Форма запиту). Зазначену Форму запиту можна отримати в НСЗУ або на офіційному вебсайті НСЗУ у розділі "Громадянам".
Офіційний вебсайт НСЗУ повинен бути доступним для осіб з інвалідністю та відповідати вимогам ДСТУ EN 301 549:2022 (EN 301 549 V3.2.1 (2021-03), IDT) "Інформаційні технології. Вимоги щодо доступності продуктів та послуг ІКТ", прийнятого наказом державного підприємства "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" від 05 травня 2022 року № 68.
( Пункт 5 розділу II доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я № 2028 від 04.12.2024, з урахуванням змін, внесених Наказом Міністерства охорони здоров'я № 2184 від 27.12.2024 )
6. Запитувач може заповнити в електронному вигляді Форму запиту на офіційному вебсайті НСЗУ.
У НСЗУ визначено електронну адресу, на яку направляється Запит, - info@nszu.gov.ua.
7. Запит може бути подано запитувачем особисто до НСЗУ в робочий час згідно з правилами внутрішнього трудового розпорядку, установленими для НСЗУ.
8. У Формі запиту запитувачу надається можливість обрати форму надання відповіді - поштою, факсом, електронною поштою, а також ознайомитися з документами у визначеному НСЗУ спеціальному місці для роботи запитувачів з документами чи їх копіями.
Відповідь на Запит надається у спосіб, обраний запитувачем.
9. У разі якщо з поважних причин (інвалідність, обмеження фізичних можливостей тощо) особа не може подати письмовий Запит, його оформлює Суб’єкт реєстрації та координації, обов’язково зазначивши в Запиті своє ім’я, контактний телефон, та надає копію Запиту особі, яка його подала.
10. На вимогу запитувача на першому аркуші копії Запиту проставляється відмітка про отримання цього запиту. Така копія повертається запитувачу.
11. Запит, який надійшов до НСЗУ електронною поштою на визначену електронну адресу, в усній формі особисто від запитувача у робочі дні згідно з правилами внутрішнього трудового розпорядку, приймає і розглядає Суб’єкт реєстрації та координації, а ті, що надійшли факсом або поштою, приймає структурний підрозділ, на який покладено функцію з приймання, реєстрації та обробки вхідної і вихідної кореспонденції (далі - Діловодна служба), який невідкладно передає його Суб’єкту реєстрації та координації.
12. Після реєстрації Суб’єкт реєстрації та координації протягом одного дня забезпечує розгляд отриманих Запитів з метою:
визначення належності інформації, зазначеної у Запиті, до публічної інформації;
визначення належності інформації, зазначеної у Запиті, до компетенції НСЗУ;
підготовки проекту резолюції із визначенням головного виконавця, співвиконавців (відповідно до функціональних повноважень).
13. Реєстрацію Запитів здійснює Суб’єкт реєстрації та координації в автоматизованій системі електронного документообігу шляхом створення реєстраційно-моніторингових карток у картотеці вхідних документів з присвоєнням індексу "зпі" у встановленому порядку.
14. Діловодство за Запитами ведеться окремо від інших видів діловодства.
15. У разі якщо за результатом попереднього опрацювання Запитів Суб’єкт реєстрації та координації з’ясовує, що поданий запит не підпадає під дію статті 1 Закону, реєстрація проводиться так:
документ, що надійшов електронною поштою, засобами телефонного зв’язку або факсом, - Суб’єктом реєстрації та координації у відповідній картотеці в автоматизованій системі електронного документообігу;
документ, що надійшов поштою або особисто від юридичних осіб, об’єднань громадян без статусу юридичних осіб,- Діловодною службою у відповідній картотеці вхідних документів в автоматизованій системі електронного документообігу;
документ, що надійшов поштою або особисто від фізичної особи з наявністю підпису,- Суб’єктом реєстрації та координації у відповідній картотеці в автоматизованій системі електронного документообігу.
16. Суб’єкт реєстрації та координації веде облік Запитів у журналі обліку запитів на отримання публічної інформації (далі - Журнал) за формою, наведеною у додатку до цього Порядку. Журнал може вестися як у паперовому, так і в електронному вигляді.
Після реєстрації та накладення резолюції у порядку, встановленому пунктами 17, 18 цього розділу, у випадках, передбачених в абзаці другому пункту 15 цього розділу, Суб’єкт реєстрації та координації протягом п’яти робочих днів готує відповідь інформаційного змісту з обґрунтуванням того, що запитувана інформація не підпадає під дію статті 1 Закону.

................
Перейти до повного тексту