1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
НАКАЗ
18.10.2018 № 1327
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
27 листопада 2018 р.
за № 1349/32801
Про затвердження Порядку здійснення контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації органами приватизації
Відповідно до частини другої статті 27 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок здійснення контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації органами приватизації (далі - Порядок), що додається.
2. Органам приватизації під час проведення контролю за станом виконання умов договорів купівлі-продажу, укладених в процесі приватизації державного (комунального) майна, дотримуватися вимог Порядку, затвердженого цим наказом.
3. Визнати такими, що втратили чинність, накази Фонду державного майна України:
від 10 травня 2012 року № 631 "Про затвердження Порядку контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації державними органами приватизації", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 24 травня 2012 року за № 815/21127;
від 09 квітня 2012 року № 472 "Про затвердження форм актів перевірки виконання умов договорів купівлі-продажу", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 27 квітня 2012 року за № 642/20955 (із змінами).
4. Управлінню контролю постприватизаційних процесів Департаменту внутрішнього аудиту та контролю забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому законодавством порядку.
5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
6. Цей наказ набирає чинності з дня офіційного його опублікування.
В.о. Голови Фонду В. Трубаров
ПОГОДЖЕНО:

Перший заступник Голови
Спільного представницького органу
об'єднань профспілок

Керівник Секретаріату
Спільного представницького органу
сторони роботодавців на національному рівні

В.о. Виконавчого директора Асоціації міст України

Заступник голови Секретаріату
Української асоціації районних та обласних рад

Заступник Голови - Керівник виконавчої дирекції
Всеукраїнської асоціації сільських та селищних рад




О.О. Шубін



Р. Іллічов

В.В. Сидоренко


І.Б. Кордуба


М.С. Поєдинок
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Фонду державного
майна України
18 жовтня 2018 року № 1327
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
27 листопада 2018 р.
за № 1349/32801
ПОРЯДОК
здійснення контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації органами приватизації
I. Загальні положення
1. Цей Порядок, розроблений відповідно до статті 5 Закону України "Про Фонд державного майна України" , статті 27 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна" , та встановлює процедуру організації та здійснення органами приватизації контролю за виконанням власниками об'єктів приватизації умов договорів купівлі-продажу таких об'єктів приватизації.
2. Контроль за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації здійснюється шляхом:
проведення органами приватизації безпосередньо на об'єктах приватизації або в господарських товариствах, акції (частки) яких є об'єктом приватизації, перевірок виконання власниками цих об'єктів зобов'язань, визначених у договорах купівлі-продажу;
опрацювання документів щодо стану виконання умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації, отриманих від власників таких об'єктів на запит органів приватизації;
опрацювання документів, отриманих від компетентних органів щодо забезпечення виконання власником певних договірних зобов'язань, визначених договорами купівлі-продажу об'єктів приватизації;
застосування санкцій, передбачених чинним законодавством та умовами договорів купівлі-продажу, за невиконання або неналежне виконання зобов'язань, визначених договорами купівлі-продажу об'єктів приватизації.
3. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:
власник об'єкта приватизації - юридична або фізична особа, якій належить право власності на об'єкт приватизації, передбачене договором купівлі-продажу;
договір - договір купівлі-продажу об'єкта приватизації, укладений у процесі його приватизації між органом приватизації та власником;
компетентні органи - органи державної влади та органи місцевого самоврядування, які володіють інформацією, до якої вона належить (у межах їх повноважень), та можуть надати підтверджені документально висновки щодо виконання власником певних зобов'язань (сплата заборгованості із заробітної плати, сплата екологічного податку, захист економічної конкуренції тощо), визначених договорами купівлі-продажу;
об'єкт - об'єкт приватизації, що є предметом договору купівлі-продажу;
представник органу приватизації - посадова особа органу приватизації, уповноважена здійснювати контроль за виконанням умов договору купівлі-продажу об'єкта приватизації.
4. Органи приватизації, здійснюючи перевірки виконання умов договорів купівлі-продажу, залучають до перевірок представників профспілкових організацій (за згодою) з питань, які належать до компетенції профспілкових організацій, відповідно до чинного законодавства. Про здійснення перевірки орган приватизації попередньо (не пізніше ніж за 10 календарних днів) повідомляє профспілкову організацію товариства. Під час проведення перевірки виконання умов договору купівлі-продажу орган приватизації проводить консультації з профспілковими організаціями з питань виконання умов договору.
Органи приватизації можуть надсилати запити відповідним органам державної влади та органам місцевого самоврядування для отримання інформації з питань щодо виконання власником зобов'язань, передбачених договором купівлі-продажу.
Відповіді на запити відповідні органи державної влади та органи місцевого самоврядування надають у строки, передбачені чинним законодавством.
5. Під час здійснення контролю за виконанням умов договорів органи приватизації керуються Конституцією України, законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, цим Порядком та іншими нормативно-правовими актами Фонду державного майна України.
6. Контроль за виконанням умов договору здійснює орган приватизації, який уклав такий договір. Функції контролю можуть бути передані іншому органу приватизації на підставі укладення тристороннього договору між органом приватизації, який уклав договір купівлі-продажу, органом приватизації, який здійснюватиме контроль у подальшому, та власником об'єкта приватизації.
7. Контроль може бути:
1) плановим, що здійснюється відповідно до щоквартальних графіків, які затверджують органи приватизації до 25 числа місяця, що передує кварталу;
2) позаплановим, що здійснюється на підставі звернень органів державної влади (місцевого самоврядування), подання власником об'єкта приватизації заяви до органу приватизації про здійснення перевірки за його бажанням.
8. Орган приватизації має забезпечити проведення протягом року контролю за виконанням умов усіх договорів, які перебувають у нього на контролі, за винятком договорів, за якими здійснюється претензійно-позовна робота щодо їх розірвання (або визнання недійсними) та повернення проданих за ними об'єктів у державну (комунальну) власність.
II. Проведення контролю та оформлення його результатів
1. Орган приватизації здійснює плановий та позаплановий контроль за виконанням умов договору шляхом:
проведення перевірки безпосередньо на об'єкті приватизації або у господарському товаристві, акції (частки) якого є об'єктом приватизації;
опрацювання документів щодо стану виконання умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації, отриманих від власників цих об'єктів на запит органів приватизації (документальний контроль);
опрацювання документів щодо виконання зобов'язань, визначених договорами купівлі-продажу об'єктів приватизації, отриманих від компетентних органів на запит органу приватизації;
складання акта за результатами проведення перевірки.
2. Проведення перевірки виконання умов договору купівлі-продажу здійснюється виключно на підставі рішення органу приватизації, в якому зазначаються договір купівлі-продажу, об'єкт приватизації, власник об'єкта приватизації, прізвища, імена, по батькові, посади уповноважених представників органу приватизації, період, за який проводиться перевірка.
3. Про проведення перевірки орган приватизації письмово повідомляє (не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку її проведення) з дати відправлення рекомендованого листа:
власнику об'єкта приватизації;
господарському товариству, якщо об'єктом приватизації є акції (частки);
профспілковому комітету, спільному представницькому органу (за наявності кількох профспілок) господарського товариства (якщо об'єктом приватизації є акції (частки)) або підприємства (якщо об'єктом приватизації є єдиний майновий комплекс), який від імені трудового колективу підписав колективний договір.
Під час проведення перевірки строк перебування представника органу приватизації безпосередньо на об'єкті приватизації або в господарському товаристві, акції (частки) яких є об'єктом приватизації, не може перевищувати 5 календарних днів.
4. У процесі проведення контролю за виконанням умов договору використовуються документи, які можуть підтверджувати стан їх виконання.
Такими документами є форми державних статистичних спостережень; господарські договори, акти виконаних робіт, акти введення в експлуатацію об'єктів, акти інвентаризації та приймання-передачі об'єктів; матеріали первинного обліку, фінансові та платіжні документи, виписки банків; звіти підприємства про виконання плану заходів щодо забезпечення охорони праці, охорони навколишнього середовища; акти перевірок дотримання вимог природоохоронного законодавства, колективний договір, протокол конференції (загальних зборів) трудового колективу, звіт про виконання колективного договору; накази підприємств з питань кадрового забезпечення; інші документи, що підтверджують виконання умов договору.
Під час проведення контролю за станом виконання зобов'язань, визначених умовами договорів, забезпечення яких з боку власників об'єктів приватизації передбачається у межах корпоративних прав, набутих за договорами, орган приватизації проводить оцінку стану виконання умов договору без врахування конкретних заходів власника, вжитих ним у межах його корпоративних прав. У разі виявлення фактів неналежного виконання або невиконання зобов'язань, визначених умовами договорів, орган приватизації звертається до власника об'єкта приватизації з вимогою документального підтвердження здійснення ним заходів, що залежать від нього, в межах належних йому корпоративних прав. У таких випадках висновок щодо стану виконання зобов'язань власника робиться з урахуванням доведення власником вжиття усіх заходів, що залежать від нього, відповідно до Закону України "Про акціонерні товариства" щодо належного виконання зобов'язань у межах належних йому корпоративних прав.
Власник забезпечує достовірність поданих документів щодо виконання договірних зобов'язань.
5. Документи мають бути належним чином оформлені та не мати виправлень, пропущених сторінок. Копії документів, що додаються до матеріалів перевірки, мають бути завірені в установленому законодавством.
6. Повноту поданих документів для підтвердження стану виконання умов договору визначає представник органу приватизації, що здійснює контроль за виконанням умов договору купівлі-продажу.

................
Перейти до повного тексту