1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Індивідуальна податкова консультація


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
05.03.2019 N 883/6/99-99-12-02-02-15/ІПК
Державна фіскальна служба України керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), розглянула лист про надання податкової консультації з питань практичного застосування норм чинного законодавства і повідомляє таке.
Підприємство проінформувало, що є утримувачем митного складу. Митний склад складається з 8 резервуарів загальним об’ємом 37252,2 м-3.
Ці резервуари підприємство використовує для надання послуг з перевалки нафтопродуктів з морського транспорту.
Підприємство запитує:
1.1 чи поширюватимуться з 01.07.2019 р. положення податкового законодавства, що регламентують діяльність акційних складів на митні склади на яких здійснюються операції з перевалки нафтопродуктів, що включає приймання нафтопродуктів, зберігання їх у митному режимі "митний склад" та відвантаження їх в автоцистерни після сплати митних платежів?
1.2 Чи потрібно з 01.07.2019 р. обладнувати митні склади, на яких здійснюються операції з перевалки нафтопродуктів, рівнеміри-лічильники та витратоміри-лічильники?
1.3 Положенням якого технічного регламенту повинні відповідати рівнеміри-лічильники та витратоміри-лічильники, які встановлюються на акцизних складах (станом на день надання відповіді та з 01.07.2019 р.)?
1.4. Який порядок проведення оцінки відповідності, повірки та калібрування рівнемірів-лічильників та витратомірів-лічильників, які встановлюються на акцизних складах (станом на день надання відповіді на запит та з 01.07.2019 р.)?
1.5. Які органи уповноважені проводити оцінку відповідності, повірку та калібрування рівнемірів-лічильників та витратоміри-лічильників, які встановлюються на акцизних складах (станом на день надання відповіді на запит та з 01.07.2019 р.)?
1.6. Як вести облік залишків нафтопродуктів в резервуарах митного складу та технічних трубопроводах, які технічно не можуть бути вивантажені через витратомір-лічильник?
До питання 1.1, 1.6:
Згідно ст. 121 Митного кодексу України (далі - Митний кодекс) митний склад - це митний режим, відповідно до якого іноземні або українські товари зберігаються під митним контролем із умовним повним звільненням від оподаткування митними платежами та без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.
Статтею 126 Митного кодексу встановлено, що іноземні товари, поміщені в митний режим митного складу, зберігають статус іноземних товарів.
Митний режим митного складу завершується шляхом поміщення товарів, поміщених у цей митний режим, в інший митний режим, що допускається цим Кодексом, а також у випадках, передбачених частиною третьою цієї статті (частина 1 ст. 129 Митного кодексу).
Згідно зі статтею 404 Митного кодексу, відкриття та експлуатація митного складу належить до видів діяльності, контроль за провадженням яких здійснюється органами доходів і зборів.
Статтею 407 Митного кодексу, зокрема, встановлено, що форми, порядок подання та розгляду заяв, порядок надання, зупинення дії, анулювання дозволів на провадження видів діяльності, зазначених у статті 404 Митного кодексу, а також правила провадження зазначених видів діяльності та порядок контролю за їх провадженням затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, якщо інше не передбачено Митним кодексом.
Відповідно до абзацу шостого пункту 2.4 розділу II Положення про склади тимчасового зберігання, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.05.2012 р. N 613, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.08.2012 р. за N 1307/21619, утримувач складу тимчасового зберігання повинен забезпечити наявність повірених засобів для зважування товарів (з урахуванням специфіки товарів), а на складі тимчасового зберігання, призначеному для зберігання наливних чи насипних товарів, - повірених засобів обліку таких товарів і контролю за ними.
Відповідно до абзацу шостого пункту 2.2 Порядку надання складським об’єктам статусу "митний склад" та позбавлення такого статусу, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 16.07.2012 р. N 835, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.08.2012 р. за N 1324/21636 (далі - Порядок), утримувач митного складу забезпечує наявність сертифікованого (повіреного) спеціального обладнання для зважування товарів (з урахуванням специфіки товарів), а на митному складі, призначеному для зберігання газоподібних, наливних чи насипних товарів, - сертифікованих (повірених) засобів обліку таких товарів і контролю за ними.
Також, згідно з підпунктом 4 пункту 2.3 Порядку, утримувач митного складу зобов’язаний вести облік товарів, що розміщуються на цьому митному складі та випускаються з нього, та щоквартально подавати митниці звіт про рух товарів на митному складі за попередній квартал в електронному вигляд.
Таким чином товари, що зберігаються на митному складі під митним контролем не набувають статусу українських товарів, що підлягають вільному обігу на території України, а є іноземними товарами до моменту поміщення таких товарів в інший митний режим, що допускається Митним кодексом.
При цьому згідно ст. 242 Митного кодексу товари, що зберігаються на складах органів доходів і зборів під митним контролем, можуть бути видані їх власникам або уповноваженим ними особам, а також особам, до яких протягом строку зберігання перейшло право власності на ці товари або право володіння ними, лише після митного оформлення зазначених товарів, відшкодування витрат органів доходів і зборів на їх зберігання та сплати відповідних митних платежів.
Законом України від 23 грудня 2018 року N 2628-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів" передбачено ряд змін до Податкового кодексу України (далі - Кодекс), які набувають чинності з 01.07.2019 року, а саме:
Відповідно до підпункту 14.1.212. пункту 14.1. статті 14 Кодексу:
Реалізація пального або спирту етилового для цілей розділу VI Кодексу - будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального або спирту етилового з переходом права власності на таке пальне або спирт етиловий чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу/акцизного складу пересувного: до акцизного складу; до акцизного складу пересувного; для власного споживання чи промислової переробки; будь-яким іншим особам.
Поняття "реалізація спирту етилового" застосовується виключно для суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність з виробництва спирту етилового.
Не вважаються реалізацією пального операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України:
у споживчій тарі ємністю до 5 літрів (включно), крім операцій з реалізації такого пального його виробниками;
при використанні пального, з якого сплачено акцизний податок, виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки суб’єктами господарювання, які не є розпорядниками акцизного складу.
Відповідно до підпункту 14.1.6. пункту 14.1. статті 14 Кодексу, акцизний склад - це:
а) спеціально обладнані приміщення на обмеженій території (далі - приміщення), розташовані на митній території України, де під контролем постійних представників контролюючого органу розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі, а також реалізації спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів;

................
Перейти до повного тексту