- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
22 серпня 2016 р.
за № 1160/29290
Про затвердження Порядку взаємодії Міністерства соціальної політики України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики України
1. Затвердити Порядок взаємодії Міністерства соціальної політики України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики України, що додається.
2. Визначити:
Департамент пенсійного забезпечення (В. Кудін) відповідальним за взаємодію з Пенсійним фондом України;
Департамент заробітної плати та умов праці (О. Товстенко) і Департамент соціального страхування та партнерства (О. Савенко) відповідальними за взаємодію з Державною службою України з питань праці;
Управління у справах ветеранів війни та учасників АТО (О. Тарасова) відповідальним за взаємодію з Державною службою України у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції.
3. Юридичному департаменту (О. Туліна) забезпечити подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Визнати таким, що втратив чинність,
наказ Мінсоцполітики від 24 вересня 2012 року № 596 "Про затвердження Порядку взаємодії Міністерства соціальної політики України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем’єр-міністра України - Міністра соціальної політики України", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 10 жовтня 2012 року за № 1711/22023.
5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
6. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова Державної служби України у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції Голова правління Пенсійного фонду України Голова Державної служби України з питань праці |
А.В. ДЕРЕВ'ЯНКО О. ЗАРУДНИЙ Р.Т. ЧЕРНЕГА |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства соціальної
політики України
29.07.2016 № 831
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
22 серпня 2016 р.
за № 1160/29290
ПОРЯДОК
взаємодії Міністерства соціальної політики України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики України
І. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає організаційні та процедурні питання взаємодії Мінсоцполітики з Пенсійним фондом, Держпраці, Державною службою України у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції (далі - Служба) в процесі формування та реалізації державної політики у відповідних сферах.
2. Порядок спрямовано на забезпечення узгодженості, планомірності та цілісності формування державної політики у відповідних сферах, а також ефективності її реалізації.
3. Відповідальними структурними підрозділами Мінсоцполітики за взаємодію (далі - відповідальний підрозділ) із:
Пенсійним фондом є Департамент пенсійного забезпечення;
Держпраці - Департамент заробітної плати та умов праці та Департамент соціального страхування та партнерства;
Службою - Управління у справах ветеранів війни та учасників АТО.
4. Керівники Пенсійного фонду, Держпраці, Служби вносять на розгляд Міністра соціальної політики України (далі - Міністр) пропозиції щодо забезпечення формування державної політики у відповідній сфері, зокрема розроблені Пенсійним фондом, Держпраці, Службою проекти законів, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, наказів Мінсоцполітики, а також позицію щодо проектів, розробниками яких є інші центральні органи виконавчої влади.
II. Підготовка проектів актів Кабінету Міністрів України
1. Пенсійний фонд, Держпраці, Служба розробляють проекти актів Кабінету Міністрів України з дотриманням вимог
Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 року № 950 (зі змінами) (далі - Регламент Кабінету Міністрів України).
При розробленні проекту акта Кабінету Міністрів України Пенсійний фонд, Держпраці, Служба аналізують стан справ у відповідній сфері правового регулювання, фактори, що зумовлюють необхідність підготовки проекту, визначають предмет правового регулювання, механізм вирішення питання, що потребує врегулювання, передбачають правила та процедури, що, зокрема, унеможливлювали б вчинення корупційних правопорушень, а також прогнозують результати реалізації акта і визначають критерії (показники), за якими оцінюватиметься ефективність його впровадження.
Якщо реалізація акта потребує фінансування з державного чи місцевого бюджету, бюджету Пенсійного фонду або може призвести до втрати доходів, Пенсійний фонд, Держпраці, Служба проводять необхідні фінансово-економічні розрахунки.
2. Пенсійний фонд, Держпраці, Служба надсилають Мінсоцполітики супровідним листом завізований керівником проект акта Кабінету Міністрів України разом із матеріалами погодження, передбаченими
Регламентом Кабінету Міністрів України, для його опрацювання структурними підрозділами апарату Мінсоцполітики та погодження Міністром.
3. Відповідальний підрозділ або інший самостійний структурний підрозділ Мінсоцполітики, якому доручено опрацювання проекту акта Кабінету Міністрів України, в установленому порядку:
перевіряє відповідність проекту акта Кабінету Міністрів України чинному законодавству, вимогам
Регламенту Кабінету Міністрів України, пріоритетам діяльності Пенсійного фонду, Держпраці, Служби, визначеним Міністром;
вживає заходів, визначених Регламентом Кабінету Міністрів України та цим Порядком, для усунення розбіжностей щодо проекту акта Кабінету Міністрів України;
забезпечує погодження проекту акта Кабінету Міністрів України в установленому порядку із самостійними структурними підрозділами Мінсоцполітики та керівництвом Мінсоцполітики.
4. Відповідальний підрозділ або інший самостійний структурний підрозділ Мінсоцполітики, якому доручено опрацювання проекту акта Кабінету Міністрів України, у визначений термін доводить до відома Пенсійного фонду, Держпраці, Служби позицію Міністра щодо проекту акта Кабінету Міністрів України, розробленого Пенсійним фондом, Держпраці, Службою, шляхом надсилання листа, до якого додається завізований Міністром проект акта або зауваження до нього.
5. Поданий Кабінету Міністрів України Пенсійним фондом, Держпраці, Службою проект акта, до якого висловлено зауваження, повертається розробнику для доопрацювання та внесення в установленому порядку на розгляд Міністра.
6. Пенсійний фонд, Держпраці, Служба надсилають проект акта Кабінету Міністрів України на погодження до заінтересованих центральних органів виконавчої влади лише після його візування Міністром.
7. Проект акта Кабінету Міністрів України, погоджений із заінтересованими центральними органами виконавчої влади (якщо проект акта стосується соціально-трудової сфери, зазначається позиція уповноважених представників всеукраїнських профспілок, їхніх об’єднань і всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців; якщо проект акта стосується прав інвалідів‚ зазначається позиція всеукраїнських громадських організацій інвалідів, їхніх спілок, а також визначається ступінь її відображення в проекті), Пенсійний фонд, Держпраці, Служба надсилають до Мінсоцполітики для подальшого опрацювання відповідальним підрозділом або іншим самостійним структурним підрозділом Мінсоцполітики, якому було доручено опрацювання проекту акта Кабінету Міністрів України, разом із матеріалами погодження та висновком Мін’юсту за результатами проведеної правової експертизи відповідно до
Регламенту Кабінету Міністрів України для подальшого внесення на розгляд Кабінету Міністрів України.
8. Якщо проект акта Кабінету Міністрів України внесено до Мінсоцполітики з порушенням вимог
Регламенту Кабінету Міністрів України та цього Порядку, відповідальний підрозділ або інший самостійний структурний підрозділ Мінсоцполітики, якому доручено опрацювання проекту акта Кабінету Міністрів України, не пізніше ніж через 2 робочі дні після надходження проекту акта Кабінету Міністрів України до відповідального підрозділу або іншого самостійного структурного підрозділу повертає його Пенсійному фонду, Держпраці, Службі разом із супровідним листом для узгодження з вимогами Регламенту Кабінету Міністрів України.
9. Пенсійний фонд, Держпраці, Служба забезпечують доопрацювання проекту акта у строк, який дасть змогу Міністру вчасно внести відповідний проект акта на розгляд Кабінету Міністрів України.
10. У разі втрати актуальності проекту акта Кабінету Міністрів України або з інших причин Пенсійний фонд, Держпраці, Служба можуть прийняти рішення про його відкликання, про що з обґрунтуванням повідомляють Мінсоцполітики.
11. Взаємодія Мінсоцполітики з Пенсійним фондом, Держпраці, Службою при опрацюванні законопроектів та актів Президента України, що розробляються Пенсійним фондом, Держпраці, Службою, відбувається за процедурою, установленою для підготовки зазначених проектів актів.
III. Погодження проектів законів України, актів Президента України, актів Кабінету Міністрів України, а також проектів нормативно-правових актів, розроблених іншими центральними органами виконавчої влади
1. Пенсійний фонд, Держпраці, Служба в установленому порядку опрацьовують проект (закону України, акта Президента України, акта Кабінету Міністрів України), який надійшов на погодження до Пенсійного фонду, Держпраці, Служби як до заінтересованих органів, та подають його до Мінсоцполітики разом із своєю обґрунтованою позицією щодо цього проекту акта для погодження Міністром.
2. Позиція Пенсійного фонду, Держпраці, Служби стосовно проекту нормативно-правового акта, що надійшов до них на погодження як до заінтересованих органів, опрацьовується відповідальним підрозділом або іншим самостійним структурним підрозділом Мінсоцполітики, якому доручено опрацювання цього проекту, і погоджується Міністром шляхом надсилання Пенсійному фонду, Держпраці, Службі листа не пізніше ніж через 5 робочих днів після надходження проекту нормативно-правового акта до Мінсоцполітики.
3. Погодження Пенсійним фондом, Держпраці та Службою проекту закону України, проекту нормативно-правового акта Президента України, проекту акта Кабінету Міністрів України без урахування позиції Міністра не допускається.
4. Проекти нормативно-правових актів, розроблених центральними органами виконавчої влади, погоджуються з Мінсоцполітики у випадках, передбачених законодавством, або в разі наявності в проекті такого нормативно-правового акта положень та доручень, що поширюються на Мінсоцполітики.
IV. Підготовка проектів наказів Мінсоцполітики
1. Відповідно до
Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 липня 2014 року № 280, проекти нормативно-правових актів Пенсійного фонду погоджуються з Мінсоцполітики. Нормативно-правові акти Пенсійного фонду підлягають державній реєстрації у порядку, встановленому законодавством.
2. Держпраці, Служба розробляють проекти наказів Мінсоцполітики відповідно до вимог законодавства, в тому числі цього Порядку, і подають завізований керівниками Держпраці, Служби проект разом із супровідними матеріалами до Мінсоцполітики для опрацювання відповідальним підрозділом або іншим самостійним структурним підрозділом Мінсоцполітики, якому доручено опрацювання проекту наказу.
3. Відповідальний підрозділ або інший самостійний структурний підрозділ Мінсоцполітики, якому доручено опрацювання проекту наказу Мінсоцполітики, в установлений термін доводить до відома Держпраці, Служби позицію Міністра щодо проекту наказу, розробленого Держпраці, Службою, шляхом надсилання листа із зазначенням зауважень і пропозицій до поданого проекту.
4. Держпраці, Служба повинні розглянути всі висловлені зауваження та усунути виявлені порушення і в установленому порядку та у визначений Мінсоцполітики термін направляють доопрацьований проект наказу Мінсоцполітики на розгляд до відповідального підрозділу або іншого самостійного структурного підрозділу, якому доручено опрацювання проекту наказу.
5. За наявності розбіжностей щодо положень проекту наказу Мінсоцполітики остаточне рішення про його підписання приймає Міністр після проведення консультацій з керівниками Держпраці, Служби.
6. Після підписання наказу відповідальний підрозділ або інший самостійний структурний підрозділ Мінсоцполітики, якому доручено опрацювання наказу, разом із самостійним структурним підрозділом Держпраці, Служби, відповідальним за розроблення, у разі, якщо наказ містить правові норми, що стосуються прав, свобод і законних інтересів громадян, та/або має міжвідомчий характер, подає його на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
V. Скасування актів
1. У разі потреби та на письмовий запит відповідального підрозділу та/або Юридичного департаменту Мінсоцполітики Пенсійний фонд, Держпраці, Служба надсилають завірені в установленому законодавством порядку копії актів.
2. Відповідальний підрозділ і Юридичний департамент Мінсоцполітики розглядають отримані акти Пенсійного фонду, Держпраці, Служби з метою визначення їх відповідності
Конституції України, законам України, актам Президента України та Кабінету Міністрів України, іншим актам законодавства.
3. Якщо акти Пенсійного фонду, Держпраці, Служби не відповідають
Конституції України, законам України, актам Президента України та Кабінету Міністрів України, іншим актам законодавства, відповідальний підрозділ та/або Юридичний департамент Мінсоцполітики протягом 3 днів з дати виявлення таких обставин інформують Міністра та за його рішенням порушують перед керівниками Пенсійного фонду, Держпраці, Служби питання про скасування таких актів повністю чи в окремих частинах.
4. Керівники Пенсійного фонду, Держпраці, Служби зобов’язані протягом 7 робочих днів ужити заходів щодо перегляду (скасування) таких актів повністю чи в окремих частинах і письмово повідомити Мінсоцполітики про прийняте рішення.
5. Відповідальний підрозділ та/або Юридичний департамент Мінсоцполітики інформує Міністра про вжиті керівниками Пенсійного фонду, Держпраці, Служби заходи щодо узгодження актів з нормами
Конституції України, законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України та інших актів законодавства.
6. Якщо акти Пенсійного фонду, Держпраці, Служби, що не відповідають
Конституції України, законам України, актам Президента України, Кабінету Міністрів України та іншим актам законодавства, не скасовано в установлений цим Порядком строк, відповідальний підрозділ разом із Юридичним департаментом Мінсоцполітики вносить Міністру пропозицію про порушення перед Кабінетом Міністрів України питання щодо скасування такого акта повністю чи в окремій частині.
................Перейти до повного тексту