- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
28 травня 2021 р.
за № 709/36331
Про затвердження Порядку взаємодії Міністерства соціальної політики України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики України
Відповідно до
Закону України "Про центральні органи виконавчої влади",
Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 року № 950 (зі змінами),
Положення про Міністерство соціальної політики України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 423 (зі змінами), з метою забезпечення взаємодії Міністерства соціальної політики України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики України, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок взаємодії Міністерства соціальної політики України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики України, що додається.
2. Визначити відповідальними за взаємодію:
з Пенсійним фондом України - Директорат розвитку соціального страхування та пенсійного забезпечення;
з Національною соціальною сервісною службою України:
Директорат розвитку соціальних послуг та захисту прав дітей;
Директорат адресної соціальної підтримки населення та розвитку соціального інспектування;
Директорат соціального захисту прав осіб з інвалідністю.
3. Юридичному департаменту (Туліна О.І.) забезпечити подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Визнати таким, що втратив чинність,
наказ Міністерства соціальної політики України від 29 липня 2016 року № 831 "Про затвердження Порядку взаємодії Міністерства соціальної політики України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики України", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 22 серпня 2016 року за № 1160/29290.
5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
6. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ПОГОДЖЕНО: Голова правління Пенсійного фонду України Голова Національної соціальної сервісної служби України |
Є. Капінус В. Машкін |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
соціальної політики України
21 квітня 2021 року № 200
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
28 травня 2021 р.
за № 709/36331
ПОРЯДОК
взаємодії Міністерства соціальної політики України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики України
I. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає організаційні та процедурні питання взаємодії Міністерства соціальної політики України з Пенсійним фондом України, Національною соціальною сервісною службою України в процесі формування та реалізації державної політики у відповідних сферах.
2. Цей Порядок спрямовано на забезпечення узгодженості, планомірності та цілісності формування державної політики у відповідних сферах, а також ефективності її реалізації.
3. Перелік структурних підрозділів апарату Мінсоцполітики, відповідальних за взаємодію з Пенсійним фондом України та Нацсоцслужбою, наведено у пункті 2 наказу Мінсоцполітики від 21 квітня 2021 року № 200 "Про затвердження Порядку взаємодії Міністерства соціальної політики України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики України" (далі - відповідальний підрозділ).
4. Відповідальним підрозділом, що координує роботу із Пенсійним фондом України, Нацсоцслужбою з питань ІТ-технологій, є Департамент технологічної модернізації соціальної сфери.
5. Керівники Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби подають Міністру соціальної політики України (далі - Міністр) пропозиції щодо забезпечення формування державної політики у відповідній сфері, зокрема розроблені Пенсійним фондом України, Нацсоцслужбою проєкти законів, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, наказів Мінсоцполітики, постанов правління Пенсійного фонду України, а також позиції щодо проєктів нормативно-правових актів, розробниками яких є інші центральні органи виконавчої влади.
II. Підготовка проєктів актів Кабінету Міністрів України
1. Пенсійний фонд України, Нацсоцслужба розробляють проєкти актів Кабінету Міністрів України з дотриманням вимог
Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 року № 950 (зі змінами) (далі - Регламент).
При розробленні проєкту акта Кабінету Міністрів України Пенсійний фонд України, Нацсоцслужба вивчає стан справ у відповідній сфері, визначає проблему, яка потребує розв’язання, аналізує причини її виникнення, визначає цілі та обирає шляхи їх досягнення, визначає перелік заінтересованих сторін і прогнозує вплив реалізації акта Кабінету Міністрів України на їхні інтереси, визначає предмет правового регулювання, механізм розв’язання питання (зокрема, із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій), що потребує врегулювання, передбачає правила і процедури, які, зокрема, унеможливлювали б вчинення корупційних правопорушень, а також готує прогноз результатів реалізації акта Кабінету Міністрів України і визначає критерії (показники), за якими оцінюватиметься ефективність його реалізації.
Якщо реалізація акта Кабінету Міністрів України потребуватиме фінансування з державного чи місцевого бюджетів, бюджету Пенсійного фонду України, Пенсійний фонд України, Нацсоцслужба проводять необхідні фінансово-економічні розрахунки.
2. Пенсійний фонд України, Нацсоцслужба надсилає Мінсоцполітики погоджений керівником органу проєкт акта Кабінету Міністрів України разом із пояснювальною запискою, а також порівняльною таблицею (якщо проєктом акта Кабінету Міністрів України передбачено внесення змін до інших актів Кабінету Міністрів України) для його опрацювання структурними підрозділами апарату Мінсоцполітики та погодження Міністром.
3. Відповідальний підрозділ в установленому порядку:
перевіряє відповідність проєкту акта Кабінету Міністрів України чинному законодавству, вимогам
Регламенту, визначеним Міністром пріоритетам діяльності Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби;
вживає заходів для усунення розбіжностей у позиціях щодо проєкту акта Кабінету Міністрів України;
якщо проєкт акта Кабінету Міністрів України є регуляторним, готує пропозиції до плану діяльності Мінсоцполітики з підготовки проєктів регуляторних актів;
забезпечує погодження проєкту акта Кабінету Міністрів України в установленому порядку самостійними структурними підрозділами апарату Мінсоцполітики та керівництвом Мінсоцполітики.
4. Позиція Міністра щодо проєкту акта Кабінету Міністрів України доводиться до відома Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби шляхом надсилання листа, до якого в разі відсутності зауважень додається погоджений Міністром проєкт акта Кабінету Міністрів України. Позиція Міністра доводиться до відома Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби через уповноважену ним особу шляхом надсилання листа за підписом такої особи.
5. У разі висловлення до проєкту акта Кабінету Міністрів України, поданого Пенсійним фондом, Нацсоцслужбою, зауважень і пропозицій, проєкт акта Кабінету Міністрів України повертається для його доопрацювання та внесення в установленому порядку на розгляд Міністра.
6. Пенсійний фонд України, Нацсоцслужба надсилає проєкт акта Кабінету Міністрів України на погодження до заінтересованих центральних органів виконавчої влади лише після його погодження Міністром.
7. Проєкт акта Кабінету Міністрів України, що подається Мін’юсту для проведення правової експертизи, обов’язково має бути погоджений (завізований) керівником юридичної служби Мінсоцполітики.
8. Проєкт акта Кабінету Міністрів України, погоджений із заінтересованими центральними органами виконавчої влади, разом із матеріалами щодо погодження та висновком Мін’юсту за результатами проведеної правової експертизи відповідно до
Регламенту, надсилається Пенсійним фондом України, Нацсоцслужбою до Мінсоцполітики для внесення на розгляд Кабінету Міністрів України.
Проєкт акта Кабінету Міністрів України, підготовлений Пенсійним фондом України, Нацсоцслужбою, вноситься на розгляд Кабінету Міністрів України Міністром.
9. Якщо проєкт акта Кабінету Міністрів України внесено до Мінсоцполітики для подання на розгляд Кабінету Міністрів України з порушенням вимог
Регламенту, відповідальний підрозділ не пізніше ніж через 5 робочих днів після надходження проєкту акта Кабінету Міністрів України до відповідального підрозділу повертає проєкт акта Кабінету Міністрів України Пенсійному фонду України, Нацсоцслужбі разом із супровідним листом для узгодження з вимогами Регламенту.
10. Пенсійний фонд України, Нацсоцслужба забезпечує доопрацювання проєкту акта Кабінету Міністрів України у строк, який дасть змогу Міністру вчасно внести його на розгляд Кабінету Міністрів України.
11. У разі втрати актуальності проєктом акта Кабінету Міністрів України або виникнення інших причин Пенсійний фонд України, Нацсоцслужба повідомляють Мінсоцполітики про його відкликання з відповідним обґрунтуванням.
12. Взаємодія Мінсоцполітики з Пенсійним фондом України, Нацсоцслужбою при опрацюванні законопроєктів та актів Президента України, що розробляються Пенсійним фондом України, Нацсоцслужбою, здійснюється за процедурою, установленою для підготовки проєктів актів Кабінету Міністрів України, відповідно до вимог
Регламенту та цього Порядку.
III. Погодження законопроєктів та проєктів інших нормативно-правових актів, розроблених іншими центральними органами виконавчої влади та державними колегіальними органами
1. Пенсійний фонд України, Нацсоцслужба в установленому порядку опрацьовує проєкт закону України, акта Президента України, акта Кабінету Міністрів України, нормативно-правового акта, який підлягає державній реєстрації (далі - проєкт акта), що надійшов на погодження до Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби як до заінтересованого органу, та подає його до Мінсоцполітики разом зі своєю обґрунтованою позицією щодо цього проєкту акта для її погодження Міністром.
2. Надіслана до Мінсоцполітики позиція Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби стосовно проєкту акта, що надійшов до них на погодження як до заінтересованих органів, опрацьовується відповідальним підрозділом і погоджується Міністром шляхом надсилання Пенсійному фонду України, Нацсоцслужбі листа не пізніше ніж через 5 робочих днів після надходження такої позиції до Мінсоцполітики.
3. Погодження Пенсійним фондом України, Нацсоцслужбою проєктів актів без погодження їхніх позицій Міністром не допускається.
4. Проєкти актів, розроблені іншими центральними органами виконавчої влади та державними колегіальними органами погоджуються Мінсоцполітики у випадках, передбачених законодавством, або за наявності в проєкті акта положень та/або доручень, що поширюються на Мінсоцполітики.
IV. Підготовка проєктів наказів Мінсоцполітики, постанов правління Пенсійного фонду України, що підлягають державній реєстрації у Міністерстві юстиції України
1. Відповідно до
Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 липня 2014 року № 280 (зі змінами), проєкти нормативно-правових актів Пенсійного фонду України погоджуються з Мінсоцполітики за процедурою, передбаченою пунктами 3, 4 цього розділу. Нормативно-правові акти Пенсійного фонду України підлягають державній реєстрації в Міністерстві юстиції України в установленому законодавством про державну реєстрацію нормативно-правових актів порядку.
2. Нацсоцслужба розробляє проєкти наказів Мінсоцполітики відповідно до вимог законодавства і цього Порядку та подає завізований керівником Нацсоцслужби проєкт наказу разом із супровідними матеріалами до Мінсоцполітики для опрацювання відповідальним підрозділом.
3. Відповідальний підрозділ доводить до відома Нацсоцслужби позицію Міністра щодо проєкту наказу, розробленого Нацсоцслужбою, шляхом надсилання листа.
4. Нацсоцслужба розглядає всі висловлені зауваження, усуває виявлені порушення і в установленому порядку та у визначений Мінсоцполітики термін направляє доопрацьований проєкт наказу Мінсоцполітики до відповідального підрозділу.
5. За наявності розбіжностей у позиціях щодо положень проєкту наказу Мінсоцполітики остаточне рішення про його підписання приймає Міністр після проведення консультацій з керівником Нацсоцслужби.
6. Після підписання наказу Міністром відповідальний підрозділ разом із самостійним структурним підрозділом Нацсоцслужби, відповідальним за розроблення цього наказу, вживає заходів щодо його подання на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
V. Скасування актів
1. У разі потреби та на письмові запити відповідального підрозділу та/або юридичної служби Мінсоцполітики Пенсійний фонд України, Нацсоцслужба надсилає завірені в установленому законодавством порядку копії актів.
2. Відповідальний підрозділ і юридична служба Мінсоцполітики розглядають отримані акти Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби з метою визначення їх відповідності Конституції України, законам України, актам Президента України та Кабінету Міністрів України, іншим нормативно-правовим актам.
3. Якщо акти Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби не відповідають
Конституції України, законам України, актам Президента України та Кабінету Міністрів України, іншим нормативно-правовим актам, відповідальний підрозділ та/або юридична служба Мінсоцполітики протягом 3 днів з дати виявлення таких невідповідностей інформують Міністра та за його рішенням порушують перед керівниками Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби питання про скасування таких актів повністю чи в окремих частинах.
4. Керівники Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби зобов’язані протягом 7 робочих днів ужити заходів щодо перегляду (скасування) актів, у яких виявлено невідповідність повністю чи в окремих частинах, і письмово повідомити Мінсоцполітики про прийняте рішення.
5. Відповідальний підрозділ та/або юридична служба Мінсоцполітики інформує Міністра про вжиті керівниками Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби заходи для приведення відповідних актів у відповідність до вимог
Конституції України, законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України та інших нормативно-правових актів.
6. Якщо акти Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби, що не відповідають
Конституції України, законам України, актам Президента України, Кабінету Міністрів України та іншим нормативно-правовим актам, не скасовано в установлений цим Порядком строк, відповідальний підрозділ разом із юридичною службою Мінсоцполітики вносить Міністру пропозицію про порушення перед Кабінетом Міністрів України питання щодо скасування таких актів повністю чи в окремій частині.
7. Якщо акти територіальних органів Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби, не відповідають
Конституції України, законам України, актам Президента України, Кабінету Міністрів України та іншим нормативно-правовим актам, Міністр доручає керівникам Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби скасувати акти їхніх територіальних органів повністю чи в окремій частині, а в разі відмови скасовує такі акти територіальних органів Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби повністю чи в окремій частині.
VI. Обмін інформацією між Мінсоцполітики, Пенсійним фондом України і Нацсоцслужбою
1. Обмін інформацією між Мінсоцполітики, Пенсійним фондом України і Нацсоцслужбою проводиться шляхом надсилання її на матеріальних носіях та/або в електронному вигляді за допомогою технічних засобів у межах супроводу відповідних автоматизованих інформаційних систем із дотриманням вимог та у визначені терміни.
2. З метою забезпечення належної дієвої взаємодії:
1) Пенсійний фонд України, Нацсоцслужба подають:
до Мінсоцполітики:
проєкти нормативно-правових актів, розроблені та оформлені в установленому порядку;
проєкти нормативно-правових актів, що надійшли до них на погодження як до заінтересованих органів, разом зі своєю обґрунтованою позицією щодо цих проєктів актів;
пропозиції щодо пріоритетів своєї діяльності на наступний рік у строк, встановлений пунктом 2 розділу VII цього Порядку;
проєкт річного плану роботи в строк, установлений пунктом 4 розділу VII цього Порядку;
звіти про виконання річних планів роботи та визначених для них завдань за попередній рік у термін, встановлений пунктом 9 розділу VII цього Порядку;
доповіді, інформаційні та інші матеріали у визначені Президентом України, Кабінетом Міністрів України, Мінсоцполітики терміни;
інформацію про стан виконання актів законодавства, доручень Президента України, Прем’єр-міністра України, віце-прем’єр-міністрів України та доручень Міністра - на запит відповідального підрозділу;
інформацію на виконання доручень Президента України, Прем’єр-міністра України та віце-прем’єр-міністрів України, в яких Мінсоцполітики визначено головним виконавцем, а Пенсійний фонд України Нацсоцслужба - співвиконавцями,- за 3 робочих днів до закінчення терміну виконання, якщо дорученням не встановлено іншого терміну виконання;
інформацію на запит Мінсоцполітики у визначений термін з урахуванням її складності, обсягу та характеру терміновості, але не менше ніж за 2 робочі дні, за винятком випадків, коли така інформація є обґрунтовано невідкладною. Запит, що потребує здійснення нетипізованих вибірок з баз даних або доопрацювання програмного забезпечення, підписується посадовою особою не нижче заступника Міністра;
інформацію про надзвичайні та резонансні події, які відбулися в Пенсійному фонді України, Нацсоцслужбі, їхніх територіальних органах, на підприємствах, в установах, організаціях, що належать до сфери їхнього управління, не пізніше ніж наступного дня після настання події;
інформацію про виконання структурними підрозділами з питань соціального захисту населення місцевих державних адміністрацій функцій щодо здійснення нагляду за додержанням законодавства при призначенні (перерахунку) та виплаті пенсій органами Пенсійного фонду;
................Перейти до повного тексту