- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
10 жовтня 2012 р.
за № 1711/22023
Про затвердження Порядку взаємодії Міністерства соціальної політики України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України - Міністра соціальної політики України
1. Затвердити Порядок взаємодії Міністерства соціальної політики України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України-Міністра соціальної політики України, що додається.
2. Визначити:
Департамент пенсійного забезпечення (М. Шамбір) відповідальним за взаємодію з Пенсійним фондом України;
Департамент заробітної плати та умов праці (О. Товстенко) та Департамент соціального страхування та партнерства (О. Постоюк) відповідальними за взаємодію з Державною інспекцією України з питань праці;
Департамент соціального захисту інвалідів (О. Полякова) та Департамент соціальних послуг (І. Тарабукіна) відповідальним за взаємодію з Державною службою з питань інвалідів та ветеранів України.
3. Департаменту правового забезпечення (В. Шило) забезпечити подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Мінпраці від 24 квітня 2008 року № 225 "Про спрямування і координацію діяльності Пенсійного фонду України Міністром праці та соціальної політики України".
5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
6. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Віце-прем'єр-міністр України - Міністр |
С. Тігіпко |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства соціальної
політики України
24.09.2012 № 596
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
10 жовтня 2012 р.
за № 1711/22023
ПОРЯДОК
взаємодії Міністерства соціальної політики України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України - Міністра соціальної політики України
I. Загальні положення
1.1. Цей Порядок визначає організаційні та процедурні питання взаємодії Міністерства соціальної політики України з Пенсійним фондом України, Державною інспекцією України з питань праці, Державною службою з питань інвалідів та ветеранів України у процесі формування та реалізації державної політики у відповідних сферах.
1.2. Цей Порядок спрямовано на забезпечення узгодженості, планомірності та цілісності формування державної політики у відповідних сферах, а також ефективності її реалізації.
1.3. Відповідальними структурними підрозділами Мінсоцполітики за взаємодію (далі - відповідальний Департамент) з: Пенсійним фондом України є Департамент пенсійного забезпечення;
Державною інспекцією України з питань праці є Департамент заробітної плати та умов праці та Департамент соціального страхування та партнерства;
Державною службою з питань інвалідів та ветеранів України (далі - Служба) є Департамент соціального захисту інвалідів та Департамент соціальних послуг.
1.4. Керівники Пенсійного фонду, Держпраці, Служби вносять на розгляд Віце-прем'єр-міністра України - Міністра соціальної політики України (далі - Міністр) пропозиції щодо забезпечення формування державної політики у відповідній сфері, зокрема розроблені Пенсійним фондом, Держпраці, Службою проекти законів, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, наказів Мінсоцполітики, а також позицію щодо проектів, розробниками яких є інші центральні органи виконавчої влади.
II. Підготовка проектів актів Кабінету Міністрів України
2.1. Пенсійний фонд, Держпраці, Служба розробляють проекти актів Кабінету Міністрів України з дотриманням вимог
Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 року № 950 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 9 листопада 2011 року № 1156) (далі - Регламент Кабінету Міністрів України). Під час розроблення проекту акта Кабінету Міністрів України Пенсійний фонд, Держпраці, Служба аналізують стан справ у відповідній сфері правового регулювання, причини, що зумовлюють необхідність підготовки проекту, визначають предмет правового регулювання, механізм вирішення питання, що потребує врегулювання, передбачають правила і процедури, що, зокрема, унеможливлювали б вчинення корупційних правопорушень, а також прогнозують результати реалізації акта та визначають критерії (показники), за якими оцінюватиметься ефективність його впровадження.
Якщо реалізація акта потребує фінансування з державного чи місцевого бюджету або може призвести до втрати доходів, Пенсійний фонд, Держпраці, Служба проводять необхідні фінансово-економічні розрахунки.
2.2. Пенсійний фонд, Держпраці, Служба надсилають Мінсоцполітики супровідним листом завізований керівником проект акта Кабінету Міністрів України разом з матеріалами погодження, передбаченого законодавством для його опрацювання структурними підрозділами апарату Міністерства соціальної політики і погодження Міністром.
2.3. Відповідальний Департамент або інший самостійний структурний підрозділ Мінсоцполітики, якому доручено опрацювання проекту акта Кабінету Міністрів України, в установленому порядку:
перевіряє відповідність проекту акта Кабінету Міністрів України чинному законодавству, вимогам
Регламенту Кабінету Міністрів України, пріоритетам діяльності Пенсійного фонду України, Держпраці, Служби, визначеним Міністром;
вживає заходів, визначених Регламентом Кабінету Міністрів України та цим Порядком, для усунення розбіжностей щодо проекту акта Кабінету Міністрів України;
забезпечує погодження проекту акта Кабінету Міністрів України в установленому порядку із самостійними структурними підрозділами Мінсоцполітики та керівництвом Мінсоцполітики.
2.4. Відповідальний Департамент або інший самостійний структурний підрозділ Мінсоцполітики, якому доручено опрацювання проекту акта Кабінету Міністрів України, у визначений термін доводить до відома Пенсійного фонду, Держпраці, Служби позицію Мінсоцполітики щодо проекту акта Кабінету Міністрів України, розробленого Пенсійним фондом, Держпраці, Службою, шляхом надсилання листа та, у разі відсутності зауважень, завізованого Міністром проекту акта.
2.5. Пенсійний фонд, Держпраці, Служба в установлений термін враховують зауваження чи пропозиції, висловлені до проекту акта Кабінету Міністрів України.
2.6. Пенсійний фонд, Держпраці, Служба надсилають на погодження проект акта Кабінету Міністрів України до заінтересованих органів лише після його погодження та візування Міністром.
2.7. Проект акта Кабінету Міністрів України, погоджений із заінтересованими центральними органами виконавчої влади, Пенсійний фонд, Держпраці, Служба надсилають до Мінсоцполітики для подальшого опрацювання відповідальним Департаментом або іншим самостійним структурним підрозділом Міністерства, якому було доручено опрацювання проекту акта Кабінету Міністрів України, разом із матеріалами погодження та висновком Мін'юсту за результатами проведеної правової експертизи відповідно до
Регламенту Кабінету Міністрів України для подальшого його внесення на розгляд Кабінету Міністрів України.
2.8. Якщо проект акта Кабінету Міністрів України внесений до Мінсоцполітики з порушенням вимог
Регламенту Кабінету Міністрів України та цього Порядку, відповідальний Департамент або інший самостійний структурний підрозділ Мінсоцполітики, якому доручено опрацювання проекту акта Кабінету Міністрів України, не пізніше 2 робочих днів після надходження проекту акта Кабінету Міністрів України до відповідального Департаменту або іншого самостійного структурного підрозділу повертає його Пенсійному фонду, Держпраці, Службі разом із супровідним листом для приведення у відповідність до вимог Регламенту Кабінету Міністрів України.
2.9. Пенсійний фонд, Держпраці, Служба забезпечують доопрацювання проекту акта у строк, який дозволить Міністру вчасно внести відповідний проект акта на розгляд Кабінету Міністрів України.
2.10. У разі втрати актуальності проекту акта Кабінету Міністрів України або з інших причин Пенсійний фонд, Держпраці, Служба можуть прийняти рішення про його відкликання, про яке з обґрунтуванням повідомляють Мінсоцполітики.
2.11. Взаємодія Мінсоцполітики з Пенсійним фондом, Держпраці, Службою під час опрацювання законопроектів та актів Президента України, що розробляються Пенсійним фондом, Держпраці, Службою, здійснюється за процедурою, установленою для підготовки зазначених проектів актів.
III. Погодження проектів нормативно-правових актів, розроблених іншими центральними органами виконавчої влади
3.1. Пенсійний фонд, Держпраці, Служба в установленому порядку опрацьовують проект нормативно-правового акта, який надійшов на погодження Пенсійного фонду, Держпраці, Служби як до заінтересованого органу, та подають його до Мінсоцполітики разом із своєю обґрунтованою позицією щодо цього проекту нормативно-правового акта для погодження Міністром.
3.2. Позиція Пенсійного фонду, Держпраці, Служби щодо проекту нормативно-правового акта, який надійшов на погодження до Пенсійного фонду, Держпраці, Служби як до заінтересованого органу, опрацьовується відповідальним Департаментом або іншим самостійним структурним підрозділом Мінсоцполітики, якому доручено опрацювання цього проекту, та погоджується Міністром шляхом надсилання Пенсійному фонду, Держпраці, Службі листа не пізніше 5 робочих днів після надходження проекту нормативно-правового акта до Міністерства.
3.3. Погодження Пенсійним фондом, Держпраці та Службою проекту нормативно-правового акта без урахування позиції Міністра не допускається.
IV. Підготовка проектів наказів Мінсоцполітики
4.1. Відповідно до частини першої статті
23 Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування страховики (цільові страхові фонди) з дотриманням вимог законодавства розробляють нормативно-правові акти щодо порядку складання і виконання бюджету, здійснення платежів, проведення бухгалтерського обліку і звітності та інші документи, що стосуються їх діяльності. Відповідно до
Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011 року № 384, проекти нормативно-правових актів Пенсійного фонду України погоджуються з Мінсоцполітики та підлягають державній реєстрації в порядку, встановленому законодавством.
4.2. Держпраці, Служба розробляють проекти наказів Мінсоцполітики відповідно до вимог законодавства, в тому числі цього Порядку, і подають завізований керівником Держпраці, Служби проект разом із супровідними матеріалами до Мінсоцполітики для опрацювання відповідальним Департаментом або іншим самостійним структурним підрозділом Мінсоцполітики, якому доручено опрацювання проекту наказу.
4.3. Відповідальний Департамент або інший самостійний структурний підрозділ Мінсоцполітики, якому доручено опрацювання проекту наказу Мінсоцполітики, у встановлений термін доводить до відома Держпраці, Служби позицію Мінсоцполітики щодо проекту наказу, розробленого Держпраці, Службою, шляхом надсилання листа із зазначенням зауважень (у разі наявності) та пропозицій до поданого проекту.
4.4. Держпраці, Служба повинні розглянути всі висловлені зауваження та усунути виявлені порушення і в установленому порядку та у визначений Мінсоцполітики термін внести проект наказу Мінсоцполітики на розгляд до відповідального Департаменту або іншого самостійного структурного підрозділу, якому доручено опрацювання проекту наказу.
4.5. За наявності розбіжностей щодо положень проекту наказу Мінсоцполітики остаточне рішення про його підписання приймає Міністр після проведення консультацій з керівником Держпраці, Служби.
4.6. Після підписання наказу відповідальний Департамент або інший самостійний структурний підрозділ Мінсоцполітики, якому доручено опрацювання наказу, разом із самостійним структурним підрозділом Держпраці, Служби, відповідальним за розроблення, у разі якщо наказ містить правові норми, що зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян, та/або мають міжвідомчий характер, подає його на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
V. Скасування актів
5.1. Пенсійний фонд, Держпраці, Служба щомісяця надсилають засобами електронного зв'язку відповідальному Департаменту та Департаменту правового забезпечення Мінсоцполітики переліки актів, прийнятих протягом місяця, крім актів персонального характеру. У разі потреби та на письмову вимогу відповідального Департаменту та/або Департаменту правового забезпечення Пенсійний фонд, Держпраці, Служба письмово надсилають завірені в установленому законодавством порядку копії зазначених актів.
5.2. Відповідальний Департамент та Департамент правового забезпечення Мінсоцполітики розглядають отримані акти Пенсійного фонду, Держпраці, Служби з метою визначення їх відповідності
Конституції України і законам України, актам Президента України та Кабінету Міністрів України, іншим актам законодавства.
5.3. Якщо акти Пенсійного фонду, Держпраці, Служби не відповідають
Конституції України і законам України, актам Президента України та Кабінету Міністрів України, іншим актам законодавства, відповідальний Департамент та/або Департамент правового забезпечення Мінсоцполітики протягом трьох днів з дня виявлення таких обставин інформує Міністра та за його рішенням порушує перед керівником Пенсійного фонду, Держпраці, Служби питання про скасування таких актів повністю чи в окремій частині.
5.4. Керівник Пенсійного фонду, Держпраці, Служби протягом семи робочих днів зобов'язаний вжити заходів щодо перегляду (скасування) таких актів повністю чи в окремій частині та письмово повідомити Мінсоцполітики про прийняте рішення.
5.5. Відповідальний Департамент та/або Департамент правового забезпечення Мінсоцполітики інформує Міністра про вжиті керівником Пенсійного фонду, Держпраці, Служби заходи щодо приведення актів у відповідність із
Конституцією України і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України та іншими актами законодавства.
5.6. Якщо акт Пенсійного фонду, Держпраці, Служби, що не відповідає
Конституції України і законам України, актам Президента України, Кабінету Міністрів України та іншим актам законодавства, не скасований в установлений цим Порядком строк, відповідальний Департамент разом з Департаментом правового забезпечення Мінсоцполітики вносить Міністру пропозицію про порушення перед Кабінетом Міністрів України питання щодо скасування такого акта повністю чи в окремій частині.
VI. Обмін інформацією між Мінсоцполітики, Пенсійним фондом, Держпраці, Службою
6.1. Обмін інформацією між Мінсоцполітики та Пенсійним фондом, Держпраці, Службою здійснюється шляхом надсилання її на матеріальних (паперових) носіях та/або в електронному вигляді за допомогою технічних засобів, у рамках супроводження відповідних автоматизованих інформаційних систем, з дотриманням вимог та у визначені строки.
................Перейти до повного тексту