1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО ЕКОЛОГІЇ ТА ПРИРОДНИХ РЕСУРСІВ УКРАЇНИ
СЛУЖБА БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ
АДМІНІСТРАЦІЯ ДЕРЖАВНОЇ ПРИКОРДОННОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
07.07.2012 № 446/810/385/605/501/781/336/284/519
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
26 липня 2012 р.
за № 1260/21572
Про затвердження Каталогу можливостей України щодо підтримки міжнародних миротворчих операцій та навчань
На виконання вимог пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2009 року № 598 "Про затвердження Порядку забезпечення підтримки з боку України міжнародних миротворчих операцій та навчань"
НАКАЗУЄМО:
1. Затвердити Каталог можливостей України щодо підтримки міжнародних миротворчих операцій та навчань, що додається.
2. Наказ розіслати згідно з розрахунком розсилки.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Міністр оборони України Д.А. Саламатін
Міністр фінансів України Ю.В. Колобов
Віце-прем’єр-міністр України -
Міністр інфраструктури України

Б.В. Колесніков
Міністр внутрішніх справ України
генерал внутрішньої служби України

В.Ю. Захарченко
Віце-прем’єр-міністр України -
Міністр охорони здоров’я України

Р.В. Богатирьова
Міністр економічного розвитку і торгівлі України П.О. Порошенко
Міністр екології та природних ресурсів України Е.А. Ставицький
Голова Служби безпеки України генерал-лейтенант І.О. Калінін
Голова Державної прикордонної служби України
генерал армії України
М.М. Литвин
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
оборони України,
Міністерства фінансів України,
Міністерства інфраструктури
України,
Міністерства внутрішніх
справ України,
Міністерства охорони
здоров’я України,
Міністерства економічного
розвитку і торгівлі України,
Міністерства екології
та природних ресурсів України,
Служби безпеки України,
Адміністрації Державної
прикордонної служби України
07.07.2012
№ 446/810/385/605/501/781/336/284/519
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
26 липня 2012 р.
за № 1260/21572
КАТАЛОГ
можливостей України щодо підтримки міжнародних миротворчих операцій та навчань
І. Загальні положення
1.1. Аналіз глобальної воєнно-політичної обстановки свідчить, що одним із дієвих механізмів урегулювання воєнно-політичних конфліктів, забезпечення стабільності на регіональному рівні, створення умов нормалізації обстановки в конфліктних регіонах, відновлення та збереження миру є міжнародна миротворча діяльність.
Найбільш вагомим елементом міжнародної миротворчої діяльності України залишаються Збройні Сили України, що мають відповідні матеріально-технічні ресурси, досвідчені кадри та напрацьовану систему співробітництва з міжнародними структурами щодо організації та проведення заходів миротворчої діяльності в сучасних умовах.
Миротворча діяльність Збройних Сил України забезпечує виконання міжнародних зобов’язань України з підтримання миру відповідно до законодавства України, національних пріоритетів, військових і цивільних можливостей держави. Сьогодні практична організація та здійснення миротворчої діяльності - це налагоджений комплекс, що включає законодавчу, воєнно-теоретичну, практичну та інші складові. Важливим фактором у цьому процесі є здатність України забезпечити своєчасну і якісну підтримку міжнародних миротворчих операцій та навчань (далі - підтримка) на території України.
Підтримка на території України включає:
планування та проведення міжнародних миротворчих операцій та навчань (далі - міжнародна операція);
забезпечення проходження прикордонних та митних процедур під час перетину державного кордону;
забезпечення безпеки підрозділів збройних сил інших держав (далі - підрозділ) на території України;
переміщення особового складу, озброєння, військової техніки та інших матеріально-технічних засобів;
ефективне використання інфраструктури та ресурсів держави;
матеріально-технічне, фінансове та інші види забезпечення.
1.2. Цей Каталог визначає об’єкти військової та цивільної інфраструктури, їх можливості щодо забезпечення підрозділів, які тимчасово розміщуються або діють на території України або перетинають транзитом її територію, територіальне море або повітряний простір. Каталог дозволяє планувати заходи підтримки за кількісними та якісними показниками, проводити необхідні розрахунки щодо проведення міжнародних операцій, конкретизувати оперативні плани, опрацьовувати і актуалізувати умови підтримки, ефективно використовувати інфраструктуру та ресурси держави відповідно до положень міжнародних договорів України.
1.3. У цьому Каталозі терміни "підрозділ збройних сил іншої держави", "країна, що направляє", "місця забезпечення підтримки операцій та навчань", "види підтримки" вживаються у значеннях, наведених у Законі України "Про порядок допуску та умови перебування підрозділів збройних сил інших держав на території України" , постанові Кабінету Міністрів України від 17 червня 2009 року № 598 "Про затвердження Порядку забезпечення підтримки з боку України міжнародних миротворчих операцій та навчань" та Меморандумі про взаєморозуміння між Кабінетом Міністрів України і штабом Верховного головнокомандувача об’єднаних збройних сил НАТО на Атлантиці та штабом Верховного головнокомандувача об’єднаних збройних сил НАТО в Європі щодо забезпечення підтримки операцій НАТО з боку України , ратифікованому Законом України від 17 березня 2004 року № 1607-IV "Про ратифікацію Меморандуму про взаєморозуміння між Кабінетом Міністрів України і штабом Верховного головнокомандувача об'єднаних збройних сил НАТО на Атлантиці та штабом Верховного головнокомандувача об'єднаних збройних сил НАТО в Європі щодо забезпечення підтримки операцій НАТО з боку України".
1.4. Основними завданнями забезпечення підтримки є:
організація взаємодії між військовим та цивільним секторами держави для ефективного використання їх ресурсів;
визначення та підтримання в готовності до застосування сил і засобів забезпечення підтримки;
забезпечення проходження прикордонних та митних процедур під час перетину державного кордону;
забезпечення безпеки під час переміщення особового складу, озброєння, військової техніки та інших матеріально-технічних засобів до та в місцях забезпечення підтримки операцій та навчань;
всебічне забезпечення військ під час проведення міжнародної операції;
закупівля, зберігання та розподіл матеріально-технічних засобів;
технічне обслуговування, ремонт, евакуація пошкодженої техніки та інших технічних засобів;
надання медичного обслуговування та інших видів підтримки.
Інформація для оновлення цього Каталогу надається Міністерством інфраструктури України та Державною митною службою України у межах компетенції до Міністерства оборони України (далі - Міноборони) щокварталу, іншими центральними органами виконавчої влади - у разі виникнення необхідності внесення змін.
1.5. Органи управління, на які покладені функції забезпечення підтримки (далі - органи підтримки), організовують взаємодію між військовим та цивільним секторами для ефективного використання ресурсів держави, узгоджують з командуваннями країн, що направляють, питання фінансування та відшкодування вартості матеріально-технічних ресурсів і послуг, які надаються Україною, здійснюють контроль за своєчасним та повним забезпеченням підтримки.
Контактна інформація щодо органів підтримки, з якими командувач (країни, що направляють) підтримує взаємодію під час планування та забезпечення підтримки, наведена в додатку 1 до цього Каталогу.
1.6. Система забезпечення підтримки включає: органи підтримки, об’єкти військової та цивільної інфраструктури, сили та засоби забезпечення підтримки.
Забезпечення підтримки включає надання необхідного обсягу матеріально-технічних засобів (ресурсів) та послуг на території України відповідно до законодавства і міжнародних договорів України.
Міжвідомча координаційна група організовує взаємодію між центральними органами виконавчої влади і командувачем (країнами, що направляють) з питань забезпечення підтримки та виконує інші завдання стосовно виконання міжнародних зобов’язань України з питань підтримки.
Організація, координація та контроль за здійсненням заходів підтримки покладаються на Міноборони.
Координація дій між органами підтримки і командувачем (країнами, що направляють) обумовлена необхідністю виконання заходів безпеки підрозділів, уникнення непорозумінь під час забезпечення підтримки та досягнення високого рівня виконання поставлених завдань.
Система забезпечення підтримки наведена в додатку 2 до цього Каталогу.
1.7. Забезпечення підтримки здійснюється відповідно до національного законодавства та міжнародних договорів. Країни, що направляють, завчасно узгоджують питання щодо перетину державного кордону, сплати мита, забезпечення безпеки, переміщення, розміщення, харчування тощо.
Правовідносини у зазначеній сфері регулюються такими нормативно-правовими актами:
Конституція України ;
Закон України "Про порядок допуску та умови перебування підрозділів збройних сил інших держав на території України" ;
Закон України "Про міжнародні договори України" ;
Указ Президента України від 19 січня 2002 року № 52 "Про порядок внесення і розгляду пропозиції щодо допуску підрозділів збройних сил інших держав на територію України для участі у спільних військових навчаннях";
постанова Кабінету Міністрів України від 17 червня 2009 року № 598 "Про затвердження Порядку забезпечення підтримки з боку України міжнародних миротворчих операцій та навчань";
Угода між державами-учасницями Північноатлантичного Договору та іншими державами, які беруть участь у програмі "Партнерство заради миру", щодо статусу їхніх збройних сил , ратифікована Законом України від 02 березня 2000 року № 1510-ІІІ "Про ратифікацію Угоди між державами-учасницями Північноатлантичного Договору та іншими державами, які беруть участь у програмі "Партнерство заради миру", щодо статусу їхніх збройних сил та Додаткового протоколу до цієї Угоди";
Подальший додатковий протокол до Угоди між державами-учасницями Північноатлантичного Договору та іншими державами, які беруть участь у програмі "Партнерство заради миру", щодо статусу їхніх збройних сил , ратифікований Законом України від 20 квітня 2000 року № 1687-ІІІ "Про ратифікацію Подальшого додаткового протоколу до Угоди між державами-Учасницями Північноатлантичного Договору та іншими державами, які беруть участь у програмі "Партнерство заради миру", щодо статусу їхніх збройних сил";
Меморандум про взаєморозуміння між Кабінетом Міністрів України і штабом Верховного головнокомандувача об’єднаних збройних сил НАТО на Атлантиці та штабом Верховного головнокомандувача об’єднаних збройних сил НАТО в Європі щодо забезпечення підтримки операцій НАТО з боку України , ратифікований Законом України від 17 березня 2004 року № 1607-IV "Про ратифікацію Меморандуму про взаєморозуміння між Кабінетом Міністрів України і штабом Верховного головнокомандувача об'єднаних збройних сил НАТО на Атлантиці та штабом Верховного головнокомандувача об'єднаних збройних сил НАТО в Європі щодо забезпечення підтримки операцій НАТО з боку України" (далі - Меморандум).
Виконання умов міжнародних договорів України впливає на визначення розмірів мита під час перетину підрозділами державного кордону України.
Фінансування та відшкодування вартості матеріально-технічних ресурсів, послуг, які надаються Україною, здійснюються в порядку, передбаченому статтею 6 Меморандуму та іншими міжнародними договорами України, за умови відшкодування цих витрат за рахунок коштів ООН, НАТО, ОБСЄ або інших міжнародних організацій.
1.8. Під час проведення міжнародної операції підрозділи дотримуються загальних правил охорони навколишнього природного середовища, особливо під час перевезення (утилізації) вибухонебезпечних речовин.
Міноборони надає країнам, що направляють, копії нормативно-правових актів щодо охорони навколишнього природного середовища, а саме:
Законів України "Про охорону навколишнього природного середовища" , "Про охорону атмосферного повітря" , "Про відходи" ;
Лісового кодексу України , Водного кодексу України , Земельного кодексу України .
У разі забруднення місцевості Міноборони вживає заходів щодо очищення території за кошти країни, яка це спричинила, відповідно до вимог законодавства. Країни, що направляють, відповідають за порушення вимог нормативно-правових актів щодо охорони навколишнього природного середовища відповідно до законодавства України.
ІІ. Організація прийому підрозділів
2.1. Перетинання державного кордону підрозділами, переміщення транспортних засобів, вантажів, озброєння, техніки та інших матеріальних засобів здійснюються в пунктах пропуску через державний кордон, відкритих для відповідного виду сполучення (морського, повітряного, залізничного, автомобільного) у порядку, визначеному законодавством України.
Пункти пропуску через державний кордон на залізничних станціях, в акваторіях морських (річкових) портів і в аеропортах (на аеродромах) відкриваються (закриваються) згідно з рішенням Кабінету Міністрів України.
Зустріч підрозділів на території України проводиться відповідно до законодавства та міжнародних договорів.
Для планування переміщення підрозділів країна, що направляє, надсилає запит до Міноборони (не менше ніж за 90 діб) з інформацією щодо місця, часу прибуття особового складу і майна, способу перевезення (авіаційним транспортом, наземним або водним шляхом).
Міноборони направляє своїх представників із групами зв’язку на пункт пропуску через державний кордон для надання допомоги підрозділам під час проходження прикордонного та митного контролю, подальшого переміщення та розташування в місцях забезпечення підтримки.
2.2. Мережа аеропортів (аеродромів), які спроможні приймати особовий склад та матеріально-технічні засоби, наведена в додатку 3 до цього Каталогу.
Аеродром Львів - аеродром сфери управління Міністерства інфраструктури України, який розташований на південно-західній околиці міста Львова, є першокласним та призначений для прийняття літаків типу Ил-76, Ту-154 та нижчого класу.
Аеродром Озерне - аеродром Повітряних Сил Збройних Сил України, який розташований за 10 км на південний схід від міста Житомира, є першокласним та призначений для прийняття літаків типу Ил-62, Ил-76, Ту-154 та нижчого класу.
Аеродром Кульбакіно - аеродром Повітряних Сил Збройних Сил України, який розташований за 4 км на південний схід від міста Миколаєва, є першокласним та призначений для прийняття літаків типу Ил-76, Ту-154 та нижчого класу.
Аеродром Мелітополь - аеродром Повітряних Сил Збройних Сил України, який розташований за 5 км на північний захід від міста Мелітополя, є першокласним та призначений для прийняття літаків типу Ил-76, Ту-154 та нижчого класу.
Аеродром Бельбек - аеродром Повітряних Сил Збройних Сил України, який розташований за 8 км на північ від міста Севастополя, є першокласним та призначений для прийняття літаків типу Ил-62, Ил-76, Ту-154 та нижчого класу.
Загальна характеристика аеропортів (аеродромів) наведена в додатку 4 до цього Каталогу.
2.3. Морські порти чорноморського басейну, які можуть приймати підрозділи та матеріально-технічні засоби, наведені в додатку 5 до цього Каталогу.
Одеський морський торговельний порт (МТП) (4632N3054E). Призначення порту - вантажно-пасажирські перевезення, перевезення та перевантаження нафти і нафтопродуктів, металобрухту, лісу, зерна, продуктової групи вантажів. Територія порту складається з пасажирського та робочого районів. Загальна площа критих складських приміщень - 47900 кв. м, загальна площа відкритих складських майданчиків - 271500 кв. м. Загальна ємність складських майданчиків - 70 тис. тонн. Порт оснащений сучасними засобами механізації перевантажувального процесу, вантажними кранами вантажопідйомністю від 5 до 40 тонн. Порт має шляхи залізничного, автомобільного сполучення та сучасний морський пасажирський вокзал.
Спеціалізований морський порт "Октябрьск" (СМП) (4649N3157E). Призначення порту - вантажно-пасажирські перевезення, перевантаження генеральних вантажів, контейнерів, продуктової групи вантажів. Загальна площа критих складських приміщень - 40000 кв. м, загальна площа відкритих складських майданчиків - 240000 кв. м. Порт оснащений засобами механізації, вантажними кранами вантажопідйомністю від 10 до 40 тонн. Порт має шляхи залізничного та автомобільного сполучення.
Феодосійський морський торговельний порт (МТП) (4501N3523E). Призначення порту - вантажно-пасажирські перевезення, перевантаження вантажів, нафтопродуктів і контейнерів. Територія порту загальною площею 13,44 га складається з двох вантажних районів. Загальна площа критих складських приміщень - 2494 кв. м, відкритих складських майданчиків - 16056 кв. м, суховантажних складів-навісів - 1002 кв. м. Порт оснащений засобами механізації перевантажувального процесу, вантажними кранами вантажопідйомністю від 5 до 32 тонн. Порт має автомобільні та залізничні шляхи сполучення.
Допоміжний порт: Морський торговельний порт "Южний" (4501N3523E). Призначення порту - перевантаження вантажів, обслуговування суден. Територія порту має загальну площу 220 га та складається з двох вантажних районів. Порт оснащений засобами механізації перевантажувального процесу, вантажними кранами вантажопідйомністю від 16 до 70 тонн. Площа критих складських приміщень - 2300 кв. м, відкритих складських майданчиків - 17000 кв. м.
Загальна характеристика морських портів наведена в додатку 6 до цього Каталогу.
Кількість спеціально відведених місць на узбережжі, які можуть використовуватися для висадки підрозділів та вивантаження матеріально-технічних засобів, а також придатність пляжів (спеціальних місць) для цього визначаються додатково, після проведення рекогносцирування місцевості та відповідного узгодження.
2.4. Станції залізничної мережі України можуть приймати (відправляти) військові поїзди (2 - 5 поїздів за добу), забезпечувати завантаження, розвантаження та зберігання матеріально-технічних засобів.
Перелік залізничних станцій та їх можливості з навантаження та вивантаження військових ешелонів наведено в додатку 7 до цього Каталогу.
2.5. Можливості щодо забезпечення по кожному класу включають такі поправки та обмеження.
Клас 1. Забезпечення продовольством та водою здійснюється за допомогою цивільних установ або військових джерел забезпечення. Підвіз продовольства здійснюється силами та засобами цивільних установ, підрозділів Збройних Сил України. Асортимент, вимоги щодо якості свіжих та заморожених продуктів, зазначені у заяві про потреби, визначаються відповідними технічними угодами.
Інформація про систему водопостачання в місцях забезпечення підтримки або поблизу них буде надаватися додатково. Для відповідних умов зберігання продовольства та іншого майна використовуються стаціонарні та мобільні засоби зберігання.
Клас 2. Об’єднує обмежені можливості забезпечення запасними частинами, за винятком найпоширенішого обладнання. Інформація про наявність військових (цивільних) пралень, наметів, ковдр та табірного обладнання надається додатково.
Клас 3. Забезпечення пально-мастильними матеріалами здійснюється з військових джерел або цивільними підрядниками. Місця зберігання пально-мастильних матеріалів відповідають вимогам щодо умов зберігання та розташовані поруч з автомобільними і залізничними шляхами сполучення.
Клас 4. Забезпеченням фортифікаційними та будівельними матеріалами займаються цивільні підрядники.

................
Перейти до повного тексту