- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Л И С Т
N 2-312/4495 від 15.08.2002
Щодо погодження проекту постанови Кабінету Міністрів України
Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва розглянув проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 19 квітня 1993 р. N 283" (далі - проект Постанови), відповідно до пункту 1 якого передбачається розділ II Номенклатури бланків цінних паперів і документів суворого обліку, що виробляються за ліцензією Мінфіну (додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 19.04.93
N 283) доповнити типовими формами первинних облікових документів, якими на підприємствах, в організаціях і установах оформлюються операції з надходження готівки в касу і з відпуску товарно-матеріальних цінностей на сторону. Підприємства, організації та установи повинні застосовувати данні бланки первинних облікових документів, згідно з пунктом 3 проекту Постанови, з 1 березня 2003 року.
Звертаємо увагу на той факт, що Держпідприємництво України протягом останніх років активно приймає участь в опрацюванні даної проблеми та неодноразово висловлював свою позицію з цього приводу, про що можуть свідчити рішення Держпідприємництва України від 11.01.99
N 17-3/1 та від 31.03.99
N 17-24/3.
В свою чергу на виконання доручення Кабінету Міністрів України від 06.07.2002 N 4018/1 та беручи до уваги абзац п'ятий пункту "д" Указу Президента України від 20.03.2001
N 183/2001 "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 25 січня 2001 року "Про заходи щодо детінізації економіки" Держпідприємництво України уважно розглянув аргументи Державного комітету статистики України щодо запровадження бланків прибуткового касового ордера (далі - касовий ордер) та накладної на відпуск товарно-матеріальних цінностей (далі - накладна) як бланків суворого обліку та за результатами розгляду повідомляємо наступне.
Відповідно до розділу 1 Пояснювальної записки до проекту Постанови вартість накладної на відпуск матеріальних цінностей у комплекті з 2 примірників у виготовлювача становить близько 27 коп., прибуткового касового ордера - близько 13 коп. А при виготовлені великого тиражу вартість зазначених бланків не буде суттєво відрізнятися від витрат підприємств на виготовлення бланків із звичайного паперу на принтерах або у друкарнях малим тиражем.
Хочемо зауважити, що:
по-перше, не у кожного господарюючого суб'єкта буде виникати необхідність у виготовленні великого тиражу зазначених бланків, це в першу чергу стосується суб'єктів малого та середнього бізнесу. Тобто, виникає ситуація коли з одного боку, при замовленні більшої кількості бланків їх ціна зменшується. Але в той же час, невеликому підприємству немає необхідності здійснювати закупку великої кількості бланків (на декілька років), оскільки вартість бланків буде дешевшою тільки при збільшенні кількості бланків, що замовляються. З іншого боку підприємству недоцільно витрачати більше матеріальних коштів на бланки, оскільки на витрачену суму зменшуються оборотні засоби даного підприємства і невідомо коли витрачені кошти буде повернуто за рахунок майбутньої реалізації продукції;
по-друге, розробником наведена вартість бланків у виготовлювача, а не ціна у постачальника чи продавця бланків. У разі, якщо суб'єкт господарювання буде здійснювати закупку бланків не у виробника, а у посередника чи реалізатора, їх ціну буде збільшено на транспортні витрати та націнку, при цьому важко спрогнозувати - на скільки;
по-третє, розробником проекту Постанови не враховано, що відповідно до наказу Державного комітету статистики від 11.03.96
N 67 "Про затвердження типових форм первинного обліку бланків суворої звітності" суб'єкти підприємницької діяльності повинні вести облік бланків суворої звітності, для чого в свою чергу необхідно використовувати форми обліку:
- СЗ-2 "Прибутково-видаткова книга з обліку бланків суворої звітності";
- СЗ-3 "Акт на списання використаних бланків суворої звітності";
................Перейти до повного тексту