1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМНИЦТВА
Р І Ш Е Н Н Я
N 17-24/3 від 31.03.99
м.Київ
Про необхідність усунення порушень вимог Указу Президента України від 03.02.98 N 79/98 "Про усунення обмежень, що стримують розвиток підприємницької діяльності" Державним комітетом статистики України
Державний комітет України з питань розвитку підприємництва, керуючись Указом Президента України від 03.02.98 р. за N 79/98 "Про усунення обмежень, що стримують розвиток підприємницької діяльності", здійснюючи аналіз нормативно-правових актів центральних органів виконавчої влади, з метою усунення надмірного та необгрунтованого державного втручання у підприємницьку діяльність встановив:
наказ Державного комітету статистики України від 27.07.98 N 263 "Про затвердження типових форм первинного обліку та Інструкції про порядок їх виготовлення, зберігання і застосування" суперечить законодавству України, яке регулює підприємницьку діяльність, а саме:
п.1 абзац 3 Указу Президента України "Про державну підтримку малого підприємництва", в якому наголошується, що "Вважати підтримку малого підприємництва одним з найважливіших завдань державної політики, яку здійснювати за такими напрямками;
запровадження спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності.
Відповідно до цієї вимоги, наказ від 27.07.98 N 263 Держкомстату "Про затвердження типових форм первинного обліку та Інструкції про порядок їх виготовлення, зберігання і застосування" не відповідає меті формування і реалізації та підтримки малого підприємництва, ефективного використання його можливостей в розвитку національної економіки.
На забезпечення економічного зростання України спрямований і Указ Президента України від 03.02.98 р. N 79/98 "Про усунення обмежень, що стримують розвиток підприємницької діяльності", в якому пункт 2 наголошує, що:
Кабінету Міністрів України, міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади забезпечувати максимальне скорочення витрат суб'єктів підприємницької діяльності, пов'язаних з виконанням нормативно-правових актів.
I як приклад:
Підприємство - виробник харчової продукції.
За місяць проходить до 2000 операцій по випуску продукції, тобто виписується 2000 комплектів накладних ТМЦ. Якщо раніше вартість одного комплекту (тільки папір без урахування витрат на процедуру заповнення) складала 10 коп., то нові бланки необхідно купувати по ціні 40 грн. за 50 комплектів, тобто ціна одного комплекту становить - 78 коп.
Вартість бланків за місяць:
Старі бланки - 200 грн. Бланки суворої звітності - 1560 грн.
Тільки на вартості бланків непродуктивні витрати зростають на 1360 грн. в місяць.
З-за того, що нова накладна ТМЦ по формі N м-20 під комп'ютерною операційною системою DOS може друкуватися лише на принтерах формату А3, то для впровадження нових накладних підприємству необхідно замінити принтери у бухгалтерії (10 шт.), що з витратами на оновлення програмного забезпечення для автоматизованого роздруку накладних складає суму в разовому вимірі біля 11000 грн. Якщо підприємство вирішить перейти на найбільш сучасні операційні системи типу Windows, то з-за необхідності замінити комп'ютерний парк разові витрати зростуть щонайменше утричі. Для ведення необхідного додаткового адміністрування (5 відомостей обліку ТМЦ, як бланків суворої звітності: картка-довідка про рух бланків, журнал реєстрації, яке доповнює наявні процедури обліку товарів) для бухгалтерського обліку потрібен ще, як мінімум, один працівник.

................
Перейти до повного тексту