- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА СТАТИСТИКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про затвердження Змін до Методологічних положень з організації державного статистичного спостереження щодо основних показників економічної діяльності підприємств сфери нефінансових послуг, затверджених наказом Державної служби статистики України від 30 січня 2015 року № 27
2. Департаменту короткотермінової статистики (Петренко І.С.):
1) здійснювати методологічне та організаційне керівництво щодо застосування на практиці Змін до Методологічних положень, затверджених цим наказом;
2) надати протягом трьох робочих днів департаменту поширення інформації та комунікацій (Вишневська О.А.) цей наказ в електронному форматі для оприлюднення на офіційному вебсайті Держстату.
3. Департаменту поширення інформації та комунікацій (Вишневська О.А.) забезпечити оприлюднення цього наказу на офіційному вебсайті Держстату протягом трьох робочих днів після одержання його електронної версії.
4. Зміни до Методологічних положень, затверджені цим наказом, ввести у дію з 01 квітня 2020 року.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Жук І.М.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної служби
статистики України
30.01.2015 № 27
(у редакції наказу
Державної служби
статистики України
27.10.2017 № 275
зі змінами, затвердженими
наказом Державної служби
статистики України
08.02.2019 № 56)
(зі змінами, затвердженими
наказом Державної служби
статистики України
04.11.2019 № 358)
МЕТОДОЛОГІЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
з організації державного статистичного спостереження щодо основних показників економічної діяльності підприємств сфери нефінансових послуг
I. Загальні положення
1. Методологічні положення державного статистичного спостереження щодо основних показників економічної діяльності підприємств сфери нефінансових послуг (далі - державне статистичне спостереження) визначають методологію проведення державного статистичного спостереження, уключаючи питання щодо одиниць спостереження та його термінології, методів збору даних, формування сукупності одиниць, звітно-статистичної документації, порядку розробки та поширення його результатів.
2. Методологічні положення ґрунтуються на нормах
Господарського кодексу України,
Цивільного кодексу України, законів України
"Про державну статистику",
"Про інформацію", Концепції розвитку державної статистики підприємств України (наказ Держкомстату від 28.12.2007 № 478), наказів Держкомстату від 21.12.2009
№ 481 "Про затвердження Положення про Реєстр статистичних одиниць та формування основ сукупностей одиниць статистичних спостережень за діяльністю підприємств", від 29.12.2009 № 498 "Про затвердження структури плану статистичного спостереження та глосарія до нього", від 28.07.2015 № 180 "Про затвердження Концепції забезпечення статистичної конфіденційності" та розроблені, враховуючи вимоги Регламенту Європарламенту та Ради Європейського Економічного Співтовариства № 1165/98 від 19.05.1998 стосовно короткотермінової статистики підприємств (далі - Регламент (ЄС) № 1165/98), Регламенту (ЄС) № 586/2001 від 26.03.2001, що впроваджує Регламент (ЄС) № 1165/98, регламентів (ЄС) № 1158/2005 від 06.07.2005 та
№ 1503/2006 від 28.09.2006, що вносять поправки стосовно визначень та переліку показників, періодичності збору даних, вказаних у Регламенті (ЄС) № 1165/98, та національні особливості.
II. Основні терміни та поняття. Скорочення
1. Для цілей Методологічних положень терміни вживаються у значеннях, визначених Глосарієм до плану статистичного спостереження [4], Положенням про Реєстр статистичних одиниць та формування основ сукупності одиниць статистичних спостережень за діяльністю підприємств [8], а також у такому значенні:
1) обсяг реалізованих послуг - вартість виконаних та наданих за межі підприємства послуг, яка визначається в оформлених як підстава для розрахунків із покупцями (замовниками) документах (уключаючи послуги за бартерним контрактом) незалежно від надходження платежів, уключаючи податок на додану вартість;
2) послуги - результат економічної діяльності, відносно якого не можна встановити права власності. Послуги не підлягають продажу окремо від процесу їх виробництва. Момент завершення виробництва послуги збігається з моментом надання її споживачеві;
3) нефінансові послуги - послуги, які не пов'язані з фінансовою та страховою діяльністю. Вони не включають також адміністративні послуги, послуги громадських та політичних організацій.
2. Скорочення:
КОАТУУ - Класифікатор об'єктів адміністративно-територіального устрою України ДК 014-97, затверджений наказом Держстандарту України від 31.10.1997 № 659 (зі змінами та доповненнями);
РСО - Реєстр статистичних одиниць;
СНР - Система національних рахунків;
СРП - Статистичний реєстр підприємств;
Т - рік формування сукупності одиниць державного статистичного спостереження.
III. Методологічні та практичні аспекти організації та проведення державного статистичного спостереження
1. Мета й основні характеристики державного статистичного спостереження
1. Метою проведення державного статистичного спостереження є формування короткотермінової статистичної інформації про обсяг реалізованих послуг підприємствами для інформаційного забезпечення аналізу сфери нефінансових послуг, статистики національних рахунків та потреб користувачів.
2. Це державне статистичне спостереження охоплює місцеві одиниці підприємств, що належать за
КІСЕ до сектору нефінансових корпорацій, які надають ринкові нефінансові послуги, за основним видом економічної діяльності за
КВЕД-2010 відносяться до секцій H "Транспорт, складське господарство, поштова та кур'єрська діяльність", І "Тимчасове розміщування й організація харчування", J "Інформація та телекомунікації", L "Операції з нерухомим майном", М "Професійна, наукова та технічна діяльність", N "Діяльність у сфері адміністративного та допоміжного обслуговування, Р "Освіта", Q "Охорона здоров'я та надання соціальної допомоги", R "Мистецтво, спорт, розваги та відпочинок" та розділів 95, 96 секції S "Надання інших видів послуг".
Окрім одиниць, зазначених вище державним статистичним спостереженням охоплюються одиниці, які відносяться за
КІСЕ до неринкових некомерційних організацій (НКО) сектору загального державного управління. Це юридичні особи, створені у формі непідприємницьких товариств або організацій, діяльність яких спрямована на досягнення економічних, соціальних та інших результатів, які надають основну частину послуг безкоштовно або за цінами, що не мають економічного значення, фінансуються з державного бюджету та контролюються органами державного управління.
Охоплення державним статистичним спостереженням одиниць, які відносяться за
КІСЕ до неринкових некомерційних організацій (НКО) сектору загального державного управління, є національною потребою та не передбачено Регламентом (ЄС) № 1165/98.
3. Державне статистичне спостереження має такі основні характеристики:
1) вид державного статистичного спостереження за ступенем охоплення одиниць: несуцільне основного масиву;
2) періодичність: квартальне;
3) організаційна форма державного статистичного спостереження: статистична звітність;
4) спосіб державного статистичного спостереження: документальний облік;
5) одиниця державного статистичного спостереження: місцева одиниця;
6) респонденти державного статистичного спостереження: юридична особа, відокремлений підрозділ юридичної особи;
7) органи, які здійснюють проведення державного статистичного спостереження: Держстат, територіальні органи Держстату;
8) місце проведення державного статистичного спостереження: регіони України;
9) класифікатори й класифікації, що використовуються при проведенні державного статистичного спостереження:
КІСЕ,
КВЕД, КОАТУУ,
КОПФГ.
2. Форма державного статистичного спостереження
1. Для проведення державного статистичного спостереження використовується
форма № 1-послуги (квартальна) "Звіт про обсяги реалізованих послуг" з урахуванням Роз'яснень щодо форми.
2. Форма складається з одного розділу, в якому наводяться дані щодо обсягу реалізованих послуг усім споживачам, у тому числі населенню, уключаючи податок на додану вартість, та обсягу реалізованих послуг усім споживачам за виключенням податку на додану вартість.
3. Інформаційними джерелами для заповнення форми є:
1) дані первинних документів: розрахункові квитанції, касові та товарні чеки, квитки на проїзд у громадському транспорті, наряди-замовлення, замовлення-зобов'язання тощо;
2) даних рахунків 70 "Доходи від реалізації", 71 "Інший операційний дохід", 74 "Інші доходи"
Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій та
Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 30 листопада 1999 року № 291, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 21 грудня 1999 року за № 893/4186 (зі змінами), а у випадку ведення обліку за спрощеною формою -
Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій суб'єктів малого підприємництва, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 19 квітня 2001 року № 186, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05 травня 2001 року за № 389/5580 (зі змінами), міжнародних стандартів фінансової звітності;
................Перейти до повного тексту