- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
Про затвердження Стратегічного плану діяльності Міністерства соціальної політики України на 2017 бюджетний рік та два бюджетних періоди, що настають за плановим (2018–2019 роки)
Відповідно до пункту 2 підрозділу 1 розділу ІІ Плану пріоритетних дій Уряду на 2016 рік, затвердженого
розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27.05.2016 № 418-р, з метою визначення цілей та основних завдань Міністерства соціальної політики України на 2017 бюджетний рік та два бюджетних періоди, що настають за плановим (2018–2019 роки),
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Стратегічний план діяльності Міністерства соціальної політики України на 2017 бюджетний рік та два бюджетних періоди, що настають за плановим (2018–2019 роки) (далі – Стратегічний план), що додається.
2. Першому заступнику Міністра, заступникам Міністра, державному секретарю, керівникам структурних підрозділів забезпечити організацію роботи структурних підрозділів Міністерства відповідно до Стратегічного плану.
3. Відділу взаємодії із засобами масової інформації (А. Політіко) забезпечити інформування громадськості щодо діяльності Міністерства соціальної політики України на 2017 бюджетний рік та два бюджетних періоди, що настають за плановим (2018–2019 роки).
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства соціальної політики України
02.02.2017 № 170
Стратегічний план
діяльності Міністерства соціальної політики України на 2017 бюджетний рік та два бюджетних періоди, що настають за плановим (2018–2019 роки)
1. Мета (місія), стратегічні цілі
Місія Міністерства соціальної політики України полягає у формуванні та реалізації соціальної політики, спрямованої на проведення активної політики зайнятості; підвищення темпами, вищими за рівень інфляції, розмірів соціальних стандартів та гарантій, заробітної плазти та пенсій; забезпечення соціальної підтримки тим, хто цього потребує.
Мінсоцполітики забезпечує підтримку та виплату пенсій і соціальної допомоги для: 12 млн пенсіонерів; 311 тис. малозабезпечених сімей, у тому числі 103 тис. багатодітних сімей, в яких виховуються 375,2 тис. дітей; 2,6 млн осіб з інвалідністю; більше ніж 38 тис. повнолітніх осіб, визнаних недієздатними та обмеженими у цивільній дієздатності; 6 млн сімей – отримувачів субсидій; 1,8 млн отримувачів державної допомоги сім’ям з дітьми; майже 300 тис. учасників антитерористичної операції; 1,7 млн внутрішньо переміщених осіб (понад 1,3 млн сімей); більше ніж 73 тис. дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування; більше ніж 32 тис. дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах; 1,9 млн осіб, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, та інших.
Стратегічні цілі:
- підвищення економічної активності населення, сприяння повній та продуктивній зайнятості;
- створення справедливої системи пенсійного страхування;
- забезпечення ефективної державної соціальної підтримки населення;
- розвиток соціальних та реабілітаційних послуг у територіальних громадах.
2. Аналіз ситуації
З метою відновлення купівельної спроможності громадян у 2016 році двічі (з травня та грудня) забезпечено підвищення державних соціальних стандартів та гарантій, зокрема, прожиткового мінімуму, мінімальної заробітної плати та мінімальної пенсії за віком – в цілому за рік на 16,1 % (117–150 гривень). Індекс споживчих цін за січень–грудень 2016 року становив 112,4 відсотка.
Забезпечено зростання середньомісячної заробітної плати на рівні вищому, ніж індекс споживчих цін. За січень–листопад 2016 року її показник підвищився на 24 % у порівнянні з відповідним періодом 2015 року і становив 5 070 гривень. Індекс реальної заробітної плати становив 108,8 %, що свідчить про відновлення реальних доходів громадян.
- прийнято 11 постанов Кабінету Міністрів України з питань оплати праці, заохочення і соціальних гарантій державних службовців та інших працівників державних органів;
- прийнято 9 постанов Кабінету Міністрів України про внесення змін до чинних нормативно-правових актів з цих питань;
- видано
наказ Мінсоцполітики від 13.06.2016 № 646 "Про затвердження Типового положення про преміювання державних службовців органів державної влади, інших державних органів, їхніх апаратів (секретаріатів)", зареєстрований в Мін’юсті від 30.06.2016 за № 903/29033.
У 2016 році у державних органах, юрисдикція яких поширюється на всю територію України, мінімальний посадовий оклад встановлено у розмірі 3 618 грн, максимальний – 12 061 гривня.
- нову методологію визначення мінімальної заробітної плати (як нижньої межі оплати праці, що гарантується державою);
- встановлення мінімального посадового окладу (тарифної ставки) у розмірі, не меншому від прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня календарного року;
- передачу повноважень із здійснення контролю у сфері зайнятості та оплати праці органам місцевого самоврядування з метою зменшення масштабів незареєстрованої зайнятості та виплати заробітних плат "у конвертах";
- відновлення перерахунку страхових виплат потерпілим на виробництві.
Завдяки прийняттю зазначеного Закону у Державному бюджеті України з 01.01.2017 розмір мінімальної заробітної плати встановлено на рівні 3 200 грн, що дорівнює розміру фактичного прожиткового мінімуму, розрахованого за чинною методикою його визначення. Таке рішення дає змогу захистити права працівників з низькими доходами, знизити рівень бідності серед працюючих громадян та сімей з дітьми, стимулювати до праці тих працездатних громадян, які не працюють і отримують соціальну допомогу.
Ситуація на ринку праці залишається напруженою. Чисельність зайнятого населення у віці 15–70 років за 9 місяців 2016 року у порівнянні з 9 місяцями 2015 року скоротилася на 181,9 тис. осіб і становить 16,3 млн осіб; рівень зайнятості знизився з 56,9 % до 56,5 відсотка. Рівень безробіття населення, визначений за методологією Міжнародної організації праці (МОП), становить 9,4 % економічно активного населення.
З метою модернізації державної служби зайнятості розпочато її реорганізацію, яка передбачає зміну акцентів в роботі служби з виплати допомоги по безробіттю на проведення активної політики, спрямованої на повернення безробітних на ринок праці.
Також реорганізація передбачає передачу ряду адміністративних функцій з базового на регіональний рівень шляхом приєднання центрів зайнятості районного рівня до відповідних обласних центрів зайнятості та створення відокремлених підрозділів (філій).
У результаті чисельність працівників базового рівня, які надають послуги клієнтам державної служби зайнятості, буде збільшено на 7 % за рахунок зменшення адміністративно-господарського персоналу на 40 %; загальна чисельність працівників базового рівня зменшиться на 9 відсотків.
Запроваджено наповнення бази даних Єдиної інформаційно-аналітичної системи служби зайнятості України та реєстрацію вакансій, як поданих роботодавцями за формою звітів, так і отриманих з інших джерел (під час особистих зустрічей з роботодавцями, в телефонному режимі, засобами електронної пошти, на офіційних сайтах установ, організацій, сайтах пошуку роботи, із оголошень тощо).
Протягом 2016 року у порівнянні з 2015 роком кількість роботодавців, які співпрацювали з центрами зайнятості, зросла на 4 % та становила 165 тисяч роботодавців.
Особлива увага приділяється працевлаштуванню демобілізованих учасників антитерористичної операції (далі – АТО), які віднесені до категорій громадян, що мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню. Роботодавці, які працевлаштовують учасників АТО за направленням державної служби зайнятості, можуть отримати компенсацію фактичних витрат у розмірі єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за відповідних осіб. З початку АТО за сприяння державної служби зайнятості працевлаштовано 8,4 тис. учасників АТО, у тому числі 173 особи з інвалідністю.
Відповідно до рішення Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення при ньому створено робочу групу з доопрацювання проекту Трудового кодексу України до другого читання, до якої включено, зокрема, представників Мінсоцполітики. Опрацьовано 1 689 поправок народних депутатів України до 396 статей проекту Трудового кодексу України.
Нову Генеральну угоду про регулювання основних принципів і норм реалізації соціально-економічної політики і трудових відносин в Україні на 2016 – 2017 роки між всеукраїнськими об’єднаннями організацій роботодавців в особі Спільного представницького органу сторони роботодавців на національному рівні, всеукраїнськими об’єднаннями професійних спілок в особі Спільного представницького органу репрезентативних всеукраїнських об’єднань профспілок на національному рівні та Кабінетом Міністрів України підписано 23.08.2016. Цією угодою регулюються питання підвищення конкурентоздатності національного виробника, оплати праці, умов охорони праці та соціального діалогу.
Триває робота з запровадження діяльності Фонду соціального страхування України. Затверджено бюджет Фонду соціального страхування України на 2016 рік.
Протягом 2016 року було забезпечено стабільне фінансування та своєчасну виплату пенсій, вжито заходів щодо збалансування бюджету Пенсійного фонду України, подальшого реформування пенсійної системи, покращення якості обслуговування громадян, впровадження ефективних технологій адміністрування та підвищення прозорості пенсійної системи.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.09.2016 № 672-р схвалено Стратегію модернізації та розвитку Пенсійного фонду України на період до 2020 року, яка визначає програму та критерії її виконання. Крім того, розпочато впровадження новітніх технологій адміністрування пенсійної системи, єдиних стандартів обслуговування громадян за принципом "єдиного вікна" у фронт-офісах з подальшою обробкою пенсійної документації у бекофісах.
Проведено І етап оптимізації органів Пенсійного фонду України, реорганізовано 279 управлінь Пенсійного фонду України.
Впроваджується реформа системи державної соціальної підтримки. Урядом було поставлено вимоги – усі соціальні виплати, які надаються за рахунок бюджетних коштів, повинні бути адресними та стимулювати залучення непрацюючих громадян працездатного віку до повернення на ринок праці. На першому етапі проведення реформи було ліквідовано пільги високопосадовцям. Після завершення інвентаризації системи соціальних пільг, які передбачено для 10 млн осіб, планується їх упорядкування для окремих категорій громадян та поступовий перехід до їх монетизації.
Водночас громадянам, які не можуть утримувати себе самостійно, держава забезпечує надання соціальної допомоги, зокрема, шляхом надання субсидій на оплату житлово-комунальних послуг, твердого палива через програму житлових субсидій, яка постійно удосконалюється. В даний час житловими субсидіями користується 6,7 млн сімей.
З метою стимулювання громадян до працевлаштування уточнено види і розміри доходів, які застосовуються під час розрахунку субсидій окремим категоріям непрацюючих працездатних осіб, запроваджено автоматизований перерахунок субсидій без звернень громадян.
Забезпечується створення єдиного інформаційного середовища соціальної сфери та забезпечення обміну інформацією між центральними органами виконавчої влади, запровадження нових інформаційних систем житлових субсидій та пільг, технологій безпаперової роботи, сучасних фронт-офісів з обслуговування населення.
Запроваджено надання окремих видів соціальних пільг у грошовій формі:
- забезпечення санаторно-курортним лікуванням постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи;
- надання житла сім’ям загиблих учасників антитерористичної операції та постраждалим особам з інвалідністю І та ІІ груп.
Це дає можливість особі, яка має право на зазначені пільги, самостійно обирати найбільш прийнятне житло, санаторно-курортний заклад для лікування, які буде оплачено за рахунок бюджетних коштів.
З метою врегулювання питання забезпечення єдиного державного обліку фізичних осіб, які є внутрішньо переміщеними,
постановою Кабінету Міністрів України від 22.09.2016 № 646 затверджено Порядок створення, ведення та доступу до відомостей Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб.
У межах проведення реформи місцевого самоврядування забезпечується розвиток соціальних та реабілітаційних послуг.
Планується опрацювати нові моделі надання послуг у сфері соціального захисту населення у великих містах, організовані за єдиними стандартами якості, термінів та умов. В подальшому позитивний досвід роботи фронт-офісів буде розповсюджено в інших територіальних громадах.
Забезпечується оптимізація мережі діючих закладів у сфері соціального захисту та розвиток соціальних послуг у територіальних громадах.
З метою посилення адресності та доступності надання соціальних послуг, розширення кола надавачів соціальних послуг за рахунок залучення недержавних організацій через соціальне замовлення Мінсоцполітики розроблено проект
Закону України "Про соціальні послуги", який повторно подано до Верховної Ради України (нова редакція) (реєстр. № 4607 від 06.05.2016).
На рівні територіальної громади запроваджуються нові види послуг для дітей та сімей з дітьми, зокрема, з тимчасового догляду та виховання дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, у сім’ях патронатних вихователів, наставництва над дітьми-сиротами, дітьми, позбавленими батьківського піклування, які виховуються в інтернатних закладах.
Забезпечується впровадження державних стандартів соціальних послуг, зокрема, затверджено 19 державних стандартів соціальних послуг, у тому числі у 2016 році – 7.
Поступово впроваджується модель комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю, зокрема дітей з інвалідністю, на базі діючих комунальних реабілітаційних установ, які належать до сфери управління Мінсоцполітики.
Зростає обсяг видатків на забезпечення осіб з інвалідністю технічними та іншими засобами реабілітації.
Оптимізовано структуру територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) та затверджено типовий штатний норматив чисельності працівників зазначеного центру, форми документів, необхідних для оформлення на обслуговування в ньому.
Протягом І півріччя 2016 року відкрито 6 територіальних центрів у Київській, Сумській, Тернопільській, Хмельницькій, Черкаській областях.
Закріплено на законодавчому рівні поняття "забезпечення найкращих інтересів дитини". Удосконалено нормативно-правову базу, що регулює питання захисту житлових прав внутрішньо переміщених дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа.
Для створення умов сімейного виховання дітей, які втратили опіку батьків і потребують підтримки держави, зменшення кількості дітей, які виховуються в інтернатних установах,
постановою Кабінету Міністрів України від 16.11.2016 № 834 затверджено Примірне положення про центр соціальної підтримки дітей та сімей, що сприятиме створенню закладів нового типу для виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, в умовах, наближених до сімейних, безпосередньо в територіальних громадах за місцем проживання дитини.
Проведено нормативно-правове вдосконалення функціонування державного електронного банку даних щодо дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, унормовано порядок обробки персональних даних у базі персональних даних і в Єдиній інформаційно-аналітичній системі "Діти".
Запроваджено нову соціальну послугу патронату над дітьми, які перебувають у складних життєвих обставинах (у січні 2016 року внесено зміни до Сімейного кодексу України). Створено можливість для такої категорії дітей тимчасово проживати в патронатних сім’ях, а не в стаціонарних закладах.
Здійснено методичне забезпечення місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування шляхом затвердження
наказом Мінсоцполітики від 19.01.2016 № 26 Методичних рекомендацій щодо виконання власних (самоврядних) повноважень об’єднаної територіальної громади у сфері соціального захисту населення та повноважень структурних підрозділів з питань соціального захисту населення місцевих державних адміністрацій шляхом затвердження наказом Мінсоцполітики від 04.11.2016 № 1296 Методичних рекомендацій з розроблення положень про структурні підрозділі з питань соціального захисту населення місцевих державних адміністрацій.
................Перейти до повного тексту