- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ПОСТАНОВА
Верховної Ради України
Про Програму діяльності Кабінету Міністрів України
(Відомості Верховної Ради (ВВР), 2016, № 18, ст.208)
Верховна Рада України
постановляє:
Схвалити Програму діяльності Кабінету Міністрів України (додається).
Голова Верховної Ради України |
А.ПАРУБІЙ |
м. Київ 14 квітня 2016 року № 1099-VIII |
ПРОГРАМА ДІЯЛЬНОСТІ
Кабінету Міністрів України
Відповідно до зазначених стратегічних документів діяльність Кабінету Міністрів України зосереджуватиметься на виконанні таких завдань.
I. РЕФОРМА СИСТЕМИ НАЦІОНАЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ ТА ОБОРОНИ
Запровадження нових підходів до оцінки загроз у сфері національної безпеки. Вдосконалення системи державного стратегічного планування та прогнозування з метою виявлення і запобігання виникненню кризових ситуацій.
Створення дієвої системи мобілізаційної підготовки та мобілізації.
Перехід до нової функціональної системи Збройних Сил України відповідно до стандартів НАТО (STANAG), зокрема, створення швидких сил реагування, підрозділів з високотехнологічним озброєнням, розмежування компетенції Міністерства оборони України (як органу формування державної політики) та Генерального штабу Збройних Сил України (як органу військового управління). Підвищення посадових окладів військовослужбовців, запровадження дієвих механізмів їх житлового забезпечення.
Відновлення національного військово-промислового комплексу, зокрема шляхом розміщення державного оборонного замовлення та реалізації програм міжнародного співробітництва.
II. КОНСТИТУЦІЙНА РЕФОРМА
Підготовка проектів законодавчих, а також прийняття підзаконних актів для забезпечення реалізації змін до
Конституції України у повному обсязі.
III. ВІДНОВЛЕННЯ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ЦІЛІСНОСТІ ТА ВІДБУДОВА ДОНБАСУ
Розроблення Державної стратегії з відновлення цілісності України, інтеграції окупованих територій, забезпечення дотримання прав внутрішньо переміщених осіб та громадян України, які проживають на тимчасово окупованій території України та на тимчасово не контрольованій українською владою території в районі проведення антитерористичної операції.
Забезпечення ефективної координації діяльності органів виконавчої влади щодо забезпечення дотримання прав і свобод внутрішньо переміщених осіб та громадян України, які проживають на тимчасово окупованій території України та на тимчасово не контрольованій українською владою території в районі проведення антитерористичної операції.
Створення інформаційної бази (реєстру) даних про внутрішньо переміщених осіб та забезпечення своєчасного здійснення соціальних виплат.
Залучення міжнародної підтримки в реалізацію програм деокупації Криму, відновлення життєдіяльності на звільнених територіях, забезпечення прозорого використання залучених коштів.
IV. ОНОВЛЕННЯ ВЛАДИ ТА АНТИКОРУПЦІЙНА РЕФОРМА
Запровадження ефективної системи подання та оприлюднення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, моніторингу їхніх доходів та витрат, запобігання конфлікту інтересів, забезпечення діяльності Національного агентства з питань запобігання корупції та Національного антикорупційного бюро України.
Відповідно до статті
32 Конституції України та стандартів GRECO забезпечення прозорості державних реєстрів та баз даних, фінансування політичних партій та виборчих кампаній, розкриття інформації про кінцевих бенефіціарів.
Забезпечення ефективного контролю за дотриманням вимог законодавства про доступ до публічної інформації.
Подальше скорочення кількості адміністративних послуг, запровадження електронних технологій, сервісів відкритих даних для мінімізації необхідності звернення громадян до державних органів, вдосконалення та регламентація адміністративних процедур з належним захистом прав громадян.
Підвищення ефективності роботи антикорупційних підрозділів, створених в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, та вдосконалення механізму антикорупційної експертизи проектів нормативно-правових актів.
Запровадження на парламентських виборах пропорційної виборчої системи з відкритими списками.
V. СУДОВА РЕФОРМА
Забезпечення розроблення нормативно-правових актів, спрямованих на виконання змін до
Конституції України (щодо правосуддя),
Закону України "Про судоустрій і статус суддів" . Створення умов для функціонування нової системи судів, поетапне проведення переатестації всіх суддів, виходячи з критеріїв доброчесності та професійності, запровадження обов'язкового порівняння доходів та витрат кандидатів на посаду судді. Запровадження ефективної системи оцінювання діяльності суддів, вдосконалення механізмів притягнення їх до дисциплінарної відповідальності, заповнення вакантних посад на конкурсній основі. Удосконалення матеріальної та технічної організації роботи судів для полегшення доступу до правосуддя.
Запровадження інституту приватних виконавців, механізмів стимулювання добровільного виконання судових рішень.
VI. РЕФОРМА СИСТЕМИ ОРГАНІВ ПРАВОПОРЯДКУ
Завершення реформи з перетворення Міністерства внутрішніх справ України на цивільний орган з формування державної політики у визначених сферах. Запровадження функціональної структури Національної поліції із скороченням галузевих, спеціальних підрозділів. Проведення переатестації поліцейських, забезпечення прозорого конкурсного порядку зайняття вакантних посад.
Запровадження інституту детективів, реформування системи дільничних інспекторів та наданням їм повноважень з розслідування дрібних злочинів, розмежування повноважень у сфері оперативно-розшукової діяльності між різними органами правопорядку. Підвищення рівня оплати праці поліцейських та водночас посилення антикорупційних вимог і санкцій за їх порушення.
Забезпечення ефективної діяльності Державного бюро розслідувань.
Надання органам місцевого самоврядування права утворювати муніципальну варту без виконання правоохоронних функцій.
Утворення військової поліції для запобігання, виявлення, досудового розслідування кримінальних правопорушень, вчинених військовослужбовцями.
VII. ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЯ ТА РЕФОРМА ПУБЛІЧНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
Децентралізація
Забезпечення продовження формування адміністративно-територіальних одиниць базового рівня - громад, ефективного розмежування за принципом субсидіарності повноважень органів місцевого самоврядування різних рівнів, а також органів місцевого самоврядування та органів державної влади.
Оптимізація за результатами функціональних обстежень структури місцевих державних адміністрацій, усунення дублювання та надлишкових функцій.
Сприяння належному забезпеченню органів місцевого самоврядування фінансовими ресурсами, зокрема шляхом спрямування до місцевих бюджетів частки загальнодержавних податків, забезпечення повноти і своєчасності фінансування делегованих повноважень за затвердженими стандартами.
Надання громадам права розпоряджатися земельними ресурсами, делегування органам місцевого самоврядування повноважень з надання більшості базових адміністративних послуг.
Запровадження нових принципів та механізмів служби в органах місцевого самоврядування на основі європейських принципів публічної служби.
Реформа публічної адміністрації
Запровадження чітких та зрозумілих середньострокових стратегій міністерств, показників оцінки ефективності їхньої діяльності.
Запровадження прозорих та ефективних механізмів діяльності Кабінету Міністрів України як колегіального органу. Підготовка проектів законодавчих актів на основі аналізу політики, оцінки регуляторного впливу, з урахуванням позицій заінтересованих сторін. Делегування невластивих Кабінету Міністрів України повноважень органам виконавчої влади нижчого рівня. Посилення ролі урядових комітетів.
Налагодження ефективної співпраці з Верховною Радою України, залучення народних депутатів України до підготовки концепцій законопроектів відповідно до
Плану законодавчого забезпечення реформ. Забезпечення персонального представлення та супроводження урядових законопроектів у парламенті членами Кабінету Міністрів України. Вдосконалення механізму оцінювання законопроектів на відповідність вимогам законодавства ЄС.
Побудова ефективної системи центральних органів виконавчої влади з метою усунення функціональних конфліктів чи дублювання повноважень. Підвищення ролі міністра в управлінні відповідною сферою. Запровадження посад Державного секретаря Кабінету Міністрів України та державних секретарів міністерств. Підвищення спроможності міністерств щодо формування державної політики, укрупнення структурних підрозділів міністерств та розширення повноважень їх керівників, затвердження типового секретаріату міністерства. Впровадження повноцінного електронного урядування, врегулювання адміністративних процедур.
Забезпечення реалізації
Закону України "Про державну службу" . Здійснення оптимізації структури органів державної влади, інших державних органів, їх апаратів, функцій та чисельності державних службовців, підвищення рівня їхньої заробітної плати. Запровадження сучасних інструментів управління персоналом у системі державної служби, реформування системи професійного навчання державних службовців.
VIII. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРИСКОРЕНОГО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ
Забезпечення збалансованості Державного бюджету України, запровадження середньострокового бюджетного планування та системи управління державним боргом, мінімізація неефективних державних видатків.
Запровадження в роботі Державної фіскальної служби автоматизованої системи управління ризиками та оцінки митної вартості товарів, показників ефективності діяльності кожного функціонального підрозділу з чіткою регламентацією процедур та варіантів поведінки посадових осіб, їхньої персональної відповідальності. Ухвалення нового
Податкового кодексу України та запровадження мораторію на внесення до нього змін протягом трьох - п'яти років. Спрощення та перехід на міжнародні стандарти бухгалтерської звітності.
Підвищення ефективності трансфертного ціноутворення та застосування непрямих методів оподаткування, автоматичне та прозоре відшкодування податку на додану вартість.
Прозора приватизація державних підприємств. Запровадження на підприємствах державної власності міжнародних стандартів щодо прозорості всієї звітності та незалежного управління. Запровадження жорсткого контролю за дотриманням умов інвестиційних договорів.
Державна інвестиційна політика
Підвищення ефективності управління державними інвестиційними видатками: відбір інвестиційних проектів на конкурсній основі, надання пріоритету проектам із спільним фінансуванням, зокрема з міжнародними партнерами, об'єктам з високим ступенем готовності, локалізацією виробничих і трудових ресурсів.
Реформування Державної аудиторської служби (Державної фіскальної інспекції) з метою забезпечення обов'язкового оцінювання ефективності використання коштів державними органами і підприємствами та контролю за дотриманням законодавства щодо ведення документації.
IX. РЕГУЛЯТОРНА ПОЛІТИКА, РОЗВИТОК ПІДПРИЄМНИЦТВА ТА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ УМОВ КОНКУРЕНЦІЇ
Запровадження обов'язкового оцінювання регуляторного впливу законодавчого акта згідно з міжнародними стандартами. Загальне зменшення регуляторного тиску на бізнес.
Реформування контрольно-наглядових органів, детальне регламентування кожної контрольної функції, моніторинг ефективності її виконання. Надання переваги повідомному принципу над дозвільним. Здійснення заходів державного нагляду на основі ризик-орієнтованого підходу, з використанням закритих переліків питань (Check List), розміщенням всієї інформації в єдиній базі даних. Недопущення зупинки підприємств у ході або за результатами перевірок, якщо їхня діяльність не загрожує життю чи здоров'ю людей.
Залучення інвестицій
Поліпшення умов ведення бізнесу: скорочення дозвільних процедур, видів діяльності, що підлягають ліцензуванню та сертифікації, забезпечення ефективного захисту права приватної власності, прав інвесторів та кредиторів, прозора конкурентна політика, вдосконалення процедур митного оформлення товарів.
................Перейти до повного тексту