- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
П О С Т А Н О В А
ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
Про Рекомендації парламентських слухань на тему: "Сучасний стан та актуальні завдання подолання наслідків Чорнобильської катастрофи"
( Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2009, N 43, ст.643 )
Верховна Рада України
постановляє:
1. Схвалити Рекомендації парламентських слухань на тему: "Сучасний стан та актуальні завдання подолання наслідків Чорнобильської катастрофи" (додаються).
2. Кабінету Міністрів України до 1 листопада 2009 року проінформувати Верховну Раду України про хід виконання цієї Постанови.
3. Контроль за виконанням цієї Постанови покласти на Комітет Верховної Ради України з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи.
Голова Верховної Ради України | В.ЛИТВИН |
м. Київ, 21 травня 2009 року N 1368-VI |
СХВАЛЕНО
Постановою Верховної Ради України
від 21 травня 2009 року
N 1368-VI
РЕКОМЕНДАЦІЇ
парламентських слухань на тему: "Сучасний стан та актуальні завдання подолання наслідків Чорнобильської катастрофи"
Учасники парламентських слухань на тему: "Сучасний стан та актуальні завдання подолання наслідків Чорнобильської катастрофи", які відбулися 8 квітня 2009 року, зазначають, що завдання, визначені Постановою Верховної Ради України від 18 квітня 2008 року
N 276-VI "Про стан, заходи і перспективи подолання наслідків Чорнобильської катастрофи", виконані не в повному обсязі і звертають увагу Кабінету Міністрів України на відсутність системної діяльності центральних органів виконавчої влади у створенні соціально-економічних, організаційних умов і гарантій у сфері соціального захисту населення, яке постраждало внаслідок Чорнобильської катастрофи, відродженні та розвитку радіоактивно забруднених територій. Світова фінансова криза, яка розпочалася наприкінці минулого року, не може бути виправданням невиконання вищезазначеної постанови Верховної Ради України.
Викликає занепокоєння скорочення обсягів фінансування низки "чорнобильських" програм.
Зокрема, Законом України
"Про Державний бюджет України на 2009 рік" в кілька разів, порівняно з попереднім роком, зменшено фінансування комплексного медико-санітарного забезпечення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Щорічне недофінансування бюджетної програми "Комплексне медико-санітарне забезпечення та лікування онкологічних захворювань із застосуванням високовартісних медичних технологій громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" не дозволяє поліпшити існуючу матеріально-технічну базу для проведення щорічного медичного обстеження (диспансеризації) постраждалих, забезпечити їх повноцінне лікування в спеціалізованих лікувальних закладах.
Незадовільною є ситуація із забезпеченням безоплатними ліками за рецептами лікарів громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. Незважаючи на зростання цін на ліки більше ніж на 70 відсотків, фінансування видатків з державного бюджету в поточному році передбачено на рівні 2008 року. Потребує вдосконалення сама система забезпечення ліками громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
В умовах фінансової кризи невідкладного вирішення потребує питання отримання коштів громадянами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, без обмеження сум та без встановлення ліміту з їх пенсійних рахунків у всіх без винятку банках України, особливо в тих банківських установах, в яких призначено тимчасові адміністрації.
Зазначене негативно позначається на соціально-психологічному стані людей, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, змушує їх звертатися до органів державної влади.
Вкрай актуальною нині є проблема моніторингу радіологічних наслідків Чорнобильської катастрофи, забезпечення виробництва радіологічно безпечної сільськогосподарської продукції. Водночас скорочення в десять разів обсягів фінансування програми "Радіологічного захисту населення та екологічного оздоровлення території, що зазнала радіоактивного забруднення" унеможливлює здійснення цього напряму роботи, ставить під загрозу саме існування радіологічної служби в країні.
В рамках реалізації проектів міжнародної технічної допомоги введено першу чергу пускового комплексу "Вектор", підписано акт Державної комісії з прийняття заходів у рамках проекту "Стабілізація будівельних конструкцій об'єкта "Укриття", завдяки чому вдалося домогтися зниження ризику можливого пошкодження об'єкта відповідно до технічних умов проекту на 15 років.
Вагомим внеском у розв'язання проблем зняття Чорнобильської АЕС з експлуатації та перетворення об'єкта "Укриття" на екологічно безпечну систему стало прийняття керівництвом ЄБРР рішення щодо надання банком 135,0 млн євро з власних коштів на виконання "чорнобильських" проектів. 16 лютого 2009 року підписано відповідну Грантову угоду між ЄБРР, Урядом України та Державним спеціалізованим підприємством "Чорнобильська АЕС" (далі - ДСП "ЧАЕС"), а також очікується прийняття рішення щодо збільшення внеску України до Чорнобильського фонду "Укриття".
Уповноважені центральні органи виконавчої влади забезпечують виконання мінімально необхідних заходів щодо дотримання вимог законодавства, які спрямовані на зменшення обсягу винесення радіонуклідів за межі зони відчуження і зони безумовного (обов'язкового) відселення. Це досягається завдяки створенню науково обґрунтованої системи, що поєднує природні відновлювальні процеси з відповідними контрзаходами, які підвищують бар'єрні функції природно-техногенного комплексу зони відчуження.
Разом з тим, незважаючи на всі вищевикладені позитивні зрушення, Верховна Рада України висловлює занепокоєння з приводу неповного фінансування бюджетних програм комплексу Чорнобильська АЕС - об'єкт "Укриття" - зона відчуження, недостатнього обсягу фінансування витрат на заробітну плату працівникам ДСП "ЧАЕС", очікуваного значного дефіциту коштів бюджету міста Славутич, проблем з медичним обслуговуванням персоналу ДСП "ЧАЕС" та жителів міста.
З метою вирішення актуальних завдань подолання наслідків Чорнобильської катастрофи учасники парламентських слухань рекомендують:
1. Кабінету Міністрів України:
1) утворити при Кабінеті Міністрів України Координаційну раду з комплексного розв'язання проблем подолання наслідків Чорнобильської катастрофи та постійно діючий секретаріат ради з метою здійснення єдиної державної політики з комплексного розв'язання проблем подолання наслідків Чорнобильської катастрофи, проблем Чорнобильської АЕС, забезпечення належної координації виконання міжнародних проектів з цих проблем, розроблення і реалізації заходів щодо вирішення соціальних питань постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, працівників Чорнобильської АЕС та населення міста Славутич;
2) розглянути питання щодо вдосконалення відповідно до
Конституції України системи державного управління подоланням наслідків Чорнобильської катастрофи;
................Перейти до повного тексту